Το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου τα βαθμολογικά στοιχεία
Τα στοιχεία από τη βαθμολόγηση των υποψηφίων εκτός από την ανοδική πορεία των βάσεων στις περιζήτητες σχολές παράλληλα οδηγούν στο συμπέρασμα ότι χιλιάδες θέσεις σε περιφερειακά Πανεπιστήμια και κυρίως σε σχολές χαμηλής ζήτησης, θα παραμείνουν εφέτος κενές λόγω του ότι για να εισέλθει ένας υποψήφιος θα απαιτείται να έχει γράψει τουλάχιστον 8, δηλαδή να συγκεντρώνει περίπου 8000 μόρια, όταν μέχρι πέρυσι αρκούσε να μπει ακόμα και με βαθμολογίες 2 και 3.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες από καθηγητές, προκύπτει άνοδος των βάσεων στις περιζήτητες, Νομικές, Ιατρικές και Πολυτεχνικές σχολές. Οι Ιατρικές σχολές αναμένεται να κινηθούν στα 18.000 μόρια και πάνω ενώ άνοδος αναμένεται και στην Νομική Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Ενδιαφέρον στοιχείο που προκύπτει από τη βαθμολόγηση των γραπτών είναι ότι λόγω της πανδημίας οι καλοί μαθητές διάβασαν περισσότερο και επικεντρώθηκαν στο στόχο τους και υψηλές βαθμολογίες είναι αρκετές ενώ αντίθετα οι κακές βαθμολογίες αναμένεται να γίνουν χειρότερες καθώς μαθητές που δεν μελετούσαν συστηματικά φαίνεται ότι έχασαν τον στόχο τους ενώ υπήρχαν και πρακτικές δυσκολίες σε κάποια σπίτια με τα τεχνικά μέσα.
Τα θέματα στα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας, όπως τα Μαθηματικά και τα Αρχαία Ελληνικά ήταν βατά αλλά κλιμακούμενης δυσκολίας, προκειμένου να ξεχωρίσουν οι άριστοι και πολύ καλά προετοιμασμένοι υποψήφιοι. Το θέμα της Έκθεσης κρίθηκε και αυτό βατό και μπόρεσαν να γράψουν οι περισσότεροι υποψήφιοι, τουλάχιστον σε βαθμολογίες κοντά στο 10. Εως το 15-16 χρειαζόταν, όπως φαίνεται, μεγαλύτερη προσπάθεια , ωστόσο τα θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας που επιλέχθηκαν εξασφαλίζουν ότι και οι άριστοι μπορούν να γράψουν υψηλές βαθμολογίες και οι λιγότερα προετοιμασμένοι μαθητές να καταφέρουν να συγκεντρώσουν μόρια εισαγωγής για τα ΑΕΙ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία από βαθμολογικά κέντρα για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας που εξετάστηκαν όλοι οι υποψήφιοι όπου κλήθηκαν να επεξεργαστούν το θέμα των προσδοκιών της νέας γενιάς για το μέλλον, θεματική ενότητα που διδάσκεται και στις τρεις τάξεις του Λυκείου τα θέματα κρίθηκαν ως βατά και οι λεξιλογικές και υφολογικές ασκήσεις αντλήθηκαν με σχετική ευκολία από τα κείμενα αναφοράς, ενώ στο θέμα της παραγωγής λόγου ζητείται να παραθέσουν την προσωπική τους γνώμη για τα εφόδια που απαιτούνται ώστε να αντιμετωπιστούν οι δυσμενείς επιπτώσεις του μέλλοντος, θέμα που τους έδωσε το περιθώριο να κινηθούν έως το 14,15 με σχετική άνεση. Το 15 φαίνεται να είναι και το βαθμολογικό όριο που «πιάνουν» αρκετοί διαβασμένοι υποψήφιοι και σε άλλα μαθήματα εκτός της έκθεσης αλλά από εκεί και πάνω η βαθμολόγηση δυσκολεύει. Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία παρά τις αρχικές εκτιμήσεις για έναν καλό βαθμό στην έκθεση λόγω ότι το θέμα δεν έκρυβε» παγίδες οι υψηλές βαθμολογίες δεν είναι όσες αρχικά είχαν εκτιμηθεί.