Τα θέματα στο μάθημα της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον
Το σχόλιο επί των θεμάτων απο τους καθηγητές του Φροντιστηρίου Δίκτυο ΔΟΜΗ
" Σήμερα οι μαθητές της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης διαγωνίστηκαν στο μάθημα της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον. Τα θέματα ήταν σαφή ως προς τα ζητούμενα και κάποιος μαθητής ο οποίος ήταν συγκεντρωμένος στο γραπτό του, δε θα δυσκολεύτηκε να κατανοήσει τις ερωτήσεις. Αναλυτικά: Το πρώτο θέμα είχε περισσότερη θεωρία σε σχέση με τα συνηθισμένα (12 μονάδες), καθώς και πολλά υποερωτήματα με 1 ή 2 μονάδες στις 100. Το δεύτερο θέμα ζητούσε μια εύκολη μετατροπή διαγράμματος ροής χωρίς παγίδες και μία συμπλήρωση κενών του γνωστού αλγόριθμου ταξινόμησης με πολύ μικρή διαφοροποίηση. ο τρίτο και τέταρτο ερώτημα, ζητούσαν ανάπτυξη αλγόριθμου (και όχι προγράμματος), χωρίς να υπάρχουν υποερωτήματα (πλην ενός) με πολλές μονάδες, με αποτέλεσμα οι μαθητές να μπορούν να αντλήσουν αρκετές μονάδες, ασχολούμενοι με αρκετά υποερωτήματα, έστω και λίγο. Ο βαθμός δυσκολίας επί συνόλου, μπορεί να θεωρηθεί μικρότερος σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, με κυριότερη την απουσία ερωτημάτων σε υποπρογράμματα. Φέτος θα δούμε την κατανομή των βαθμολογιών αισθητά μετατοπισμένη προς τα πάνω σε σχέση με την περσινή χρονιά".
Οι απαντήσεις των θεμάτων απο τους καθηγητές του Φροντιστηρίου Δίκτυο ΔΟΜΗ
Θέμα Α
Α1.
1. Σ
2. Σ
3. Σ
4. Λ
5. Σ
Α2. (παράδειγμα)
α. >
β. ΚΑΙ
γ. ΑΛΗΘΕΣ
δ. χ>β
ε. χ>β Ή χ<δ
Α3.
α. (ΟΧΙ (9mod5 = 20-4*2^2)) Ή (8>4 ΚΑΙ "Χ">"Ψ")
β. (ΟΧΙ (4 = 4)) Ή (8>4 ΚΑΙ "Χ">"Ψ")
γ. (ΟΧΙ (ΑΛΗΘΗΣ)) Ή (ΑΛΗΘΗΣ ΚΑΙ ΨΕΥΔΗΣ)
δ. ΨΕΥΔΗΣ Ή ΨΕΥΔΗΣ
ΨΕΥΔΗΣ
Α4.
α. Να μη χρησιμοποιείται η ίδια μεταβλητή.
Η τελευταία Για που ξεκινάει είναι και η πρώτη που τελειώνει.
Η είσοδος σε κάθε βρόχο γίνεται από την αρχή του.
β. Η αρχική σύνταξη των προγραμμάτων και η διόρθωσή τους
γ. Σύνδεση του προγράμματος με άλλα τμήματα προγράμματος απαραίτητα για την εκτέλεσή του, τμήματα που είτε γράφει ο προγραμματιστής είτε βρίσκονται στις βιβλιοθήκες της γλώσσας.
δ. Δέχεται στην είσοδό του ένα πρόγραμμα γραμμένο σε γλώσσα υψηλού επιπέδου και παράγει ένα ισοδύναμο πρόγραμμα σε γλώσσα μηχανής.
Α5.
Α <- 101
Β <- 0
Αρχή_Επανάληψης
Β <- Β + Α
Α <- Α + 2
Μέχρις_ότου Α>200
Εμφάνισε Β
Θέμα Β
Β1.
1. k
2. >
3. i
4. Π[k]
5. Π[θ]
Β2.
i <- 1
s <- 0
Όσο i <= 200 επανάλαβε
Διάβασε m
Αν m > 10 τότε
s <- m + s
τέλος_αν
i <- i + 1
τέλος_επανάληψης
Εκτύπωσε s
Θέμα Γ
Μεγ_τιμή <- 0
Μεγ_τεμ <- 0
Σύνολο <- 0
Συν_Τεμ_10 <- 0
Διάβασε κωδικός
Όσο κωδικός <> 0 επανάλαβε
Διάβασε τεμάχια, τιμή_τεμαχίου
Σύνολο <- Σύνολο + τιμή_τεμαχίου*τεμάχια
Αν τιμή_τεμαχίου > 10 τότε
Συν_Τεμ_10 <- Συν_Τεμ_10 + τεμάχια
Τέλος_αν
Αν τιμή_τεμαχίου > Μεγ_τιμή τότε
Μεγ_τιμή < τιμή_τεμαχίου
Μεγ_τεμ <- τεμάχια
αλλιώς_αν τιμή_τεμαχίου = Μεγ_τιμή τότε
Μεγ_τεμ <- Μεγ_τεμ + τεμάχια
τέλος_αν
τέλος_επανάληψης
Αν Σύνολο <= 500 τότε
Γράψε "ΠΛΗΡΩΜΗ ΜΕΤΡΗΤΟΙΣ"
αλλιώς
Δόση <- 20
Πλ_Δόσης <- 0
Υπόλοιπο <- Σύνολο
Αρχή_επανάληψης
Υπόλοιπο <- Υπόλοιπο - Δόση
Δόση <- Δόση + 5
Αρ_Δόσης <- Πλ_Δόσης + 1
Μέχρις_ότου Υπόλοιπο < 0
Γράψε Πλ_Δόσης
Τέλος_αν
Γράψε Συν_Τεμ_10
Γράψε Μεγ_τεμ
Θέμα Δ.
Για κ από 1 μέχρι 10
Διάβασε Ον[κ]
Για λ από 1 μέχρι 28
Διάβασε Επι[κ,λ]
Τέλος_Επανάληψης
Τέλος_Επανάληψης
Για κ από 1 μέχρι 10
Γράψε Ον[κ]
Άθρ <- 0
Για λ από 1 μέχρι 28
Άθρ <- Άθρ + Επι[κ,λ]
Τέλος_Επανάληψης
Γράψε Άθρ
Τέλος_Επανάληψης
Υπάρχουν <- Ψευδές
Για κ από 1 μέχρι 10
Όλες <- Αληθές
Για λ από 1 μέχρι 28
Αν Επι[κ,λ] < 500 τότε
Όλες <- Ψευδές
Τέλος_αν
Τέλος_επανάληψης
Αν Όλες = Αληθές τότε
Γράψε Ον[κ]
Υπάρχουν <- Αληθές
Τέλος_αν
Τέλος_επανάληψης
Αν Υπάρχουν = Ψευδές τότε
Γράψε "Δεν υπάρχουν τέτοιοι ιστότοποι"
Τέλος_αν
Αρχή_Επανάληψης
Διάβασε Όνομα
Υπάρχει <- Ψευδές
Για κ από 1 μέχρι 10
Αν Ον[κ] = Όνομα
Υπάρχει <- Αληθές
Θέση <- κ
Τέλος_αν
Τέλος_επανάληψης
Μέχρις_ότου Υπάρχει = Αληθές
Για κ από 1 μέχρι 4
ΑθρΕβδ[κ] <- 0
Για λ από 1 μέχρι 7
ΑθρΕβδ[κ] <- ΑθρΕβδ[κ] + Επι[Θέση, (κ-1)*7 + λ]
Τέλος_επανάληψης
Τέλος_επανάληψης
max <- 0
Για κ από 1 μέχρι 4
Αν ΑθρΕβδ[κ] > max τότε
max <- ΑθρΕβδ[κ]
Τέλος_αν
Τέλος_επανάληψης
Για κ από 1 μέχρι 4
Αν ΑθρΕβδ[κ] = max τότε
Γράψε κ
Τέλος_αν
Τέλος_επανάληψης