Εκπαίδευση

Το υπουργείο Παιδείας μετατρέπει τις ενδοσχολικές εξετάσεις της Α΄ και Β΄ Λυκείου σε άτυπες «Πανελλήνιες»

Το υπουργείο Παιδείας μετατρέπει τις ενδοσχολικές εξετάσεις της Α΄ και Β΄ Λυκείου σε άτυπες «Πανελλήνιες»

Μετά τον αποκλεισμό περίπου 40.000 υποψηφίων από τα ΑΕΙ εξαιτίας της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στις φετινές πανελλαδικές, η οποία λειτούργησε ως «κόφτης» υποψηφίων από τα δημόσια πανεπιστήμια, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας επιμένει στην εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων, μιας ακόμη εκπαιδευτικής λαιμητόμου στην καρδιά του Λυκείου.

Το Υπουργείο Παιδείας προχωρά ακάθεκτα στην εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων στα Γενικά και στα Επαγγελματικά Λύκεια τη φετινή χρονιά.

Τι σημαίνει αυτό;

α) Επί της ουσίας μετατρέπει τις ενδοσχολικές εξετάσεις της Α΄ και Β΄ Λυκείου σε άτυπες «Πανελλήνιες» ενισχύοντας τον ανταγωνιστικό και εξετασιοκεντρικό χαρακτήρα του εκπαιδευτικού συστήματος. Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος δε βρίσκεται το παιδί αλλά η ύλη.

β) Εντείνει τους ταξικούς φραγμούς και οδηγεί σε σχολική διαρροή.

γ) Δε λαμβάνει υπόψη τις ιδιαιτερότητες και τις μαθησιακές ανάγκες των παιδιών διαφορετικών τμημάτων και υποτάσσει τα πάντα σε μια ασθμαίνουσα κάλυψη μιας υπερβολικά εκτενούς ύλης περιορίζοντας τα περιθώρια εμβάθυνσης και αφομοίωσής της από τους μαθητές.

δ) Οδηγεί σε περαιτέρω εργαλειοποίηση της γνώσης.

ε) Η κλήρωση των θεμάτων ανά σχολείο δημιουργεί άνισες συνθήκες αξιολόγησης αφού δεν έχουν όλα τα θέματα τον ίδιο ακριβώς βαθμό δυσκολίας.

στ) Αποτελεί βασικό εργαλείο για την εξωτερική αξιολόγηση - χειραγώγηση σχολείων και εκπαιδευτικών και μέσω των μετρήσιμων αποτελεσμάτων των εξετάσεων μπορεί να οδηγήσει στην κατηγοριοποίηση και τη συνακόλουθη υποχρηματοδότηση των σχολείων.

Είναι πικρή η εμπειρία της εφαρμογής της Τράπεζας Θεμάτων πριν κάποια χρόνια. Από πουθενά δεν συνάγεται πως οι εξετάσεις βελτιώνουν το εκπαιδευτικό σύστημα. Για να γίνει αυτό χρειάζεται η έμπρακτη στήριξη του εκπαιδευτικού έργου με την εξασφάλιση ευνοϊκών συνθηκών, όπως είναι η μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα.

Τα παραπάνω επισημαίνει η εύστοχη ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Λευκάδας.

Μετά τον αποκλεισμό περίπου 40.000 υποψηφίων από τα ΑΕΙ εξαιτίας της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στις φετινές πανελλαδικές, η οποία λειτούργησε ως «κόφτης» υποψηφίων από τα δημόσια πανεπιστήμια, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας επιμένει στην εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων, μιας ακόμη εκπαιδευτικής λαιμητόμου, αυτή τη φορά στην καρδιά του Λυκείου

Ήδη στο ΙΕΠ έχουν αναρτηθεί στην Τράπεζα Θεμάτων ερωτήσεις για την Α΄ και Β΄Λυκείου (Γενικού και ΕΠΑΛ)

Να το ξεκαθαρίσουμε ευθύς: Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και του ΙΕΠ αναμασούν τα περί «ποιοτικής διδασκαλίας», «κριτικής ικανότητας και αναστοχασμού των μαθητών», αλλά οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί που αναπνέουν καθημερινά κιμωλία και αφουγκράζονται την αγωνία των μαθητών τους καταλαβαίνουν ότι στην πραγματικότητα το Λύκειο "ξαναχτίζεται" με τα πιο παλιά υλικά. Είναι φανερό ότι η κεντρική γραμμή πλεύσης του υπουργείου Παιδείας είναι η έμφαση στις εξεταστικές δοκιμασίες που αφενός οδηγούν σε ένα «ξεκαθάρισμα» του μαθητικού πληθυσμού και αφετέρου απλώνουν την «σκιά της» στην ημερήσια διάταξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Δεν χρειάζεται να καταναλώσουμε πολλή… στατιστική, για να αποδείξουμε ότι στήνεται και πάλι ένας ολοκληρωμένος και «θωρακισμένος μηχανισμός αναχαίτισης» όσων ετοιμάζονται στο μέλλον να χτυπήσουν τις πόρτες του Λυκείου. Πολύ γρήγορα η λειτουργία της Τράπεζας θα απογειώσει τη σχολική θνησιμότητα, δηλαδή την απόρριψη ή την ενσωμάτωση της αδυναμίας, την απόγνωση, την αναχαίτιση, το ψαλίδισμα των προσδοκιών, τον φόβο και την εγκατάλειψη.

Πηγή: Alfavita.gr

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

Σχετικά Άρθρα

tsoukalas popup