Εκπαίδευση

Φροντιστήριο Κύβος: Σχόλιο για τα θέματα της Βιολογίας

Φροντιστήριο Κύβος: Σχόλιο για τα θέματα της Βιολογίας

Τα φετινά θέματα στο μάθημα της Βιολογίας Προσανατολισμού απαιτούσαν πλήρη κατανόηση της εξεταστέας ύλης, σε συνδυασμό με κριτική σκέψη για την επίλυση τους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι δώθηκε έμφαση στην καινούρια ύλη που προστέθηκε φέτος, κάτι το οποίο ήταν αναμενόμενο.

Πιο συγκεκριμένα, όσον αφορά το Α θέμα, οι ερωτήσεις ήταν ίδιας δυσκολίας με τα προηγούμενα έτη και κάλυπταν διαφορετικά κομμάτια της ύλης. Ως απαιτητικότερο κρίνεται το θέμα Α2, καθώς έκρυβε παγίδες και παραπλάνησε αρκετούς μαθητές.

Όσον αφορά το θέμα Β, ήταν μέτριας δυσκολίας και κάλυπτε πληθώρα σημείων της ύλης. Στο θέμα Β5 ενδέχεται ωστόσο να δυσκολεύτηκαν ορισμένοι, καθώς ήταν διατυπωμένο με τρόπο τέτοιο που απαιτούσε κριτική ικανότητα η απάντησή του.

Το θέμα Γ στο σύνολό του προϋπέθετε κατανόηση της θεωρίας σε βάθος. Όσον αφορά το Γ1, ήταν βατό για όσους είχαν κατανοήσει τις βασικές αρχές της επιλογής φορέων κλωνοποίησης και βακτηρίων ξενιστών. Ωστόσο, η συνδυασμένη παρουσία γονιδίων ανθεκτικότητας στα στελέχη Α και Γ, ενδέχεται να προβλημάτισε τους μαθητές στην επιλογή των πλασμιδίων και ίσως δούμε από εκεί απώλεια μονάδων στις βαθμολογίες.

Το θέμα Γ2 ήταν συνδυαστικό θέμα που απαιτούσε μεθοδικότητα και συγκέντρωση όσον αφορά τις διασταυρώσεις και τον προσδιορισμό των αλληλομόρφων και των γοτοτύπων.

Το θέμα Δ1 θεωρείται βατό, ενώ το θέμα Δ2 ενδέχεται να δυσκόλεψε μερίδα μαθητών, καθώς οι μηχανισμοί που μπορούσαν να εξηγήσουν τη γέννηση του πάσχοντος ατόμου απαιτούσαν σκέψη, αφού η ύπαρξη φυσιολογικού καρυοτύπου απέκλειε τη συνήθη προσέγγιση του φαινομένου του μη διαχωρισμού, που σπεύδουν να χρησιμοποιήσουν συνήθως σε τέτοιες περιπτώσεις.

Τέλος, το θέμα Δ3 ήταν επιλύσιμο για όλους τους μαθητές που είναι εξοικειωμένοι με τις βασικές αρχές του γενετικού κώδικα και τις ασκήσεις που αφορούν γονιδιακές μεταλλάξεις. Η συνηθέστερη παγίδα αυτού του τύπου ασκήσεων αφορά τη μη σωστή αντιγραφή των κωδικονίων και την παρατήρηση των συνωνύμων κωδικονίων στο γενετικό κώδικα, εξαιτίας της κούρασης που έχει επέλθει από την πληθώρα θεμάτων και το άγχος. Αυτό συνήθως οδηγεί σε λάθος συμπεράσματα όσον αφορά τις υφιστάμενες μεταλλάξεις, αφαιρώντας βαθμούς από τους εξεταζόμενους.

Συνοψίζοντας, τα σημερινά θέματα κρίνονται ως απαιτητικά, κυρίως εξαιτίας στην πληθώρα θεμάτων, η οποία μπορεί να δυσκόλεψε τους μαθητές τόσο ψυχολογικά, όσο και στη διαχείριση του χρόνου τους.

Ευχόμαστε σε όλους τους εξεταζόμενους καλά αποτελέσματα και καλή συνέχεια στα επερχόμενα μαθήματα!

ΚΥΒΟΣ – φροντιστήριο μέσης εκπαίδευσης

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

tsoukalas popup