Κρήτη: Μαίνεται η φωτιά στα Χανιά - Ισχυρές πυροσβεστικές δυνάμεις δίνουν μάχη για την κατάσβεσή της ...
Κασσελάκης κατά των «87»: Θα πιουν τα πικρά ποτήρια των επιλογών τους - Ψηφίζουμε Συνέδρους ...
Εμπορικός Σύλλογος Πύργου: Ο κατάλογος των θυμάτων στο δρόμο καρμανιόλα Πύργου-Καλό-Νερό Τσάκωνα δεν έχει τελειωμό ...
Επιτυχημένη συνάντηση εργασίας στην Αμαλιάδα για την προαγωγή του μητρικού θηλασμού, στο πλαίσιο της παρέμβασης ΑΜΑΛΘΕΙΑ ...
Νυχτερινό ρεύμα: Σε ισχύ από την 1η Νοεμβρίου - Ποιες ώρες θα ισχύει
Νετανιάχου: Η συμφωνία εκεχειρίας πρέπει να διασφαλίζει το Ισράηλ από την απειλή της Χεζμπολάχ ...
Φλώρινα-Διαρροή μονοξειδίου του άνθρακα σε ξενοδοχείο: Εκτός ΜΕΘ ο 55χρονος – Καλή η κατάσταση της υγείας του ...
Πύργος: Θρήνος για την 45χρονη Μαρία Παρασκευοπούλου από το Λάνθι, που χάθηκε σε τροχαίο δυστύχημα ...
Κολυδάς για τις φονικές πλημμύρες στην Ισπανία: Το φαινόμενο της «χαόνης» είναι το κλειδί για το χάος στη Βαλένθια ...
Ανδρουλάκης: Το ΠΑΣΟΚ θα έρθει με φόρα για να λυτρώσει τον λαό από την κυβέρνηση της ΝΔ ...
Τα θέματα στη Φυσική Προσανατολισμού θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν δύσκολα, ήταν πολλά, απαιτητικά και για αυτό ο μαθητής θα έπρεπε να διαχειριστεί ορθά τον χρόνο του.
Ειδικότερα, στο θέμα Α εξετάστηκαν ακόμη και λεπτομέρειες της θεωρίας, ενώ στο θέμα Β η επίλυση των ζητούμενων απαιτούσε πολλές αριθμητικές πράξεις (Β2) και οι μαθητές θα έπρεπε να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, ενώ τα υποερωτήματα είχαν στοιχεία παγίδες.
Στο θέμα Γ για πρώτη φορά συνδυάζονται στοιχεία θεωρίας. Απαιτούνταν προσοχή από το πρώτο υποερώτημα, προκειμένου να ολοκληρωθεί με επιτυχία η απάντηση του θέματος, ενώ ζητήθηκε μετά από αρκετά χρόνια απόδειξη (Γ2).
Τέλος, στο θέμα Δ ήταν αρκετά μεγάλος ο αριθμός των ζητούμενων με πολλά υποερωτήματα, γεγονός που θα δυσκολέψει τους μαθητές να έχουν τον χρόνο σύμμαχό τους.
Συνδυαστικά, οι δυσκολίες των σημερινών θεμάτων στην Φυσική αλλά και στα Μαθηματικά σίγουρα θα πιέσουν τις βάσεις εισαγωγής των σχολών του 2ου επιστημονικού πεδίου.
ΘΕΜΑ Α
Α1. α. ΛΑΘΟΣ, β. ΛΑΘΟΣ, γ. ΣΩΣΤΟ, δ. ΣΩΣΤΟ, ε. ΛΑΘΟΣ
Α2. Β
Α3. Δ
ΘΕΜΑ Β
Σελ.96-97: « Μεταβολή της ζήτησης. Έστω η καμπύλη προσφοράς…η τιμή και η ποσότητα ισορροπίας.»
Σελ. 97-98: « Μεταβολή της προσφοράς. Έστω η καμπύλη προσφοράς S1…ενώ η ποσότητα ισορροπίας μειώνεται.»
ΘΕΜΑ Γ
Γ2. Σελ.89: « Οι μεταβολές του μέσου προϊόντος είναι μικρότερες… του μεταβλητού συντελεστή και του προϊόντος.»
Γ3. 70=(1500—1150)/(30-L), L=25, ΔL=40-25=15
Γ4. 50= (2000-Q)/(40-32), Q=1600
19200=100*32+C*1600, c=10
Γ5. Για Q=1600, VC=19200
Cq=10*1600=16000, (16000/19200)*100=83.3%
WL=100*32=3200, (3200/19200)*100=16.7%
ΘΕΜΑ Δ
Δ4.
LX=2000/4=500
LY=8000/8=1000
Δ5.
ΑΝΕΡΓΟΙ ΣΤΟ Χ=50, AΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΟΙ ΣΤΟ Χ=450, Χ=450*4=1800
ΑΝΕΡΓΟΙ ΣΤΟ Ψ=200, ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΟΙ ΣΤΟ Ψ=800, Ψ=800*8=6400
ΔΕΜΕΚΑ Ν. ΘΕΟΔΩΡΑ-ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ
Το θέμα Α περιελάβανε ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και σωστού λάθος βασισμένα στη θεωρία του σχολικού βιβλίου.
Το θέμα Β είχε τα κλασσικά θέματα περιοδικού πίνακα και χημικής ισορροπίας, με το ερώτημα Β4 να κρίνεται ως το πιο ενδιαφέρον.
Στο θέμα Γ η οργανική χημεία δεν θα πρέπει να δυσκόλεψε τους υποψήφιους καθώς και η αριθμητικές πράξεις στο Γ2.
Στο θέμα Δ την μεγαλύτερη δυσκολία εμφανίζει το β ερώτημα του θέματος Δ2 που υποψήφιοι πρέπει να έχουν καταλάβει σε βάθος την θεωρία της ιοντικής ισορροπίας.
Γενικά τα θέματα ήταν τις παραπλήσιας δυσκολίας με τα προηγούμενα έτη, κάλυπταν μεγάλη έκταση της ύλης ήταν διατυπωμένα με σαφήνεια και δεν δυσκόλεψαν τους μαθητές οι οποίοι είχαν σωστές βάσεις στην επιστήμη της χημείας.
Αναστάσιος Κουτσανδρέας
Χημικός
Όπως και πέρυσι τα θέματα δεν είχαν εκπλήξεις και παρά την όποια έκτασή τους δεν θεωρώ ότι θα προβληματίσουν ιδιαίτερα έναν καλά διαβασμένο υποψήφιο. Ειδικότερα το Θέμα Α δεν παρουσιάζει ιδιαίτερη δυσκολία, το Θέμα Β περιέχει βατά θέματα θεωρίας με καθοριστικό κριτήριο να είναι η ολοκληρωμένη αιτιολόγησή αυτών. Στο Θέμα Γ συναντάμε ένα δέντρο με έμφαση στις ενώσεις Λ και Μ και άλλες δυο ασκήσεις που έχουν διδαχθεί. Τέλος στο Θέμα Δ αναμενόμενα υπάρχουν τα πιο απαιτητικά ερωτήματα, που απαιτούν την πλήρη κατανόηση της αντίστοιχης μεθοδολογίας. Ευχόμαστε καλή συνέχεια στους μαθητές καλά αποτελέσματα και ένα ακόμα καλύτερο καλοκαίρι!
Δημήτρης Οικονόμου , Χημικός
Κύβος , Φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης
Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]
Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης
Copyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.