Γενικά τα θέματα χαρακτηρίζονται σχετικά εύκολα και λογικά και προσέγγιζαν κατά πολύ το ύφος των περσινών θεμάτων.
Οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές θα μπορούσαν να ανταπεξέλθουν με άνεση, αν τα μελετούσαν με ψυχραιμία. Ειδικότερα :
Σαφήνεια θεμάτων : Ήταν σαφή, ορθά διατυπωμένα και σχεδόν στο σύνολό τους προσέγγιζαν την φιλοσοφία θεμάτων και τις μεθοδολογίες που αναφέρονται στο σχολικό βιβλίο.
Βαθμός δυσκολίας – Διακριτική ικανότητα : Τα θέματα ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας και σε πολλά από αυτά οι υποψήφιοι έπρεπε να γνωρίζουν άριστα τη θεωρία και να έχουν ταχύτητα στη σκέψη τους.
Πιο συγκεκριμένα:
ΘΕΜΑ Α : Εύκολο, απαιτούσε βασικές γνώσεις της θεωρίας.
ΘΕΜΑ Β : Μέτριας δυσκολίας, στηριζόταν στη θεωρία του σχολικού βιβλίου. Το Β4 απαιτούσε εξοικείωση στο «διάβασμα» διαγραμμάτων.
ΘΕΜΑ Γ : Ξεκάθαρες ασκήσεις. Δεν απαιτήθηκαν δύσκολοι μαθηματικοί και στοιχειομετρικοί υπολογισμοί, πράγμα θετικό για τους μαθητές.
ΘΕΜΑ Δ : Το Δ1 εξέταζε βασικές αντιδράσεις οργανικής. Το Δ2 ήταν άσκηση του σχολικού βιβλίου. Το Δ3 ίσως οπτικά να δημιούργησε μια αναστάτωση στους υποψηφίους , ιδίως το Δ3(ii), αλλά μια προσεκτική και ψύχραιμη προσέγγιση του θέματος οδηγούσε στη λύση του.
Έκταση Θεμάτων : Η έκταση των θεμάτων ήταν ικανοποιητική, δεν δημιούργησε πρόβλημα στα παιδιά αφού δεν απαιτήθηκαν δύσκολοι υπολογισμοί.
Ενδεχομένως να τους καθυστέρησε η αυξημένη απαίτηση του Θέματος Β στη γνώση και σκέψη της θεωρίας.
Τέλος, σαν συμπέρασμα μπορούμε να πούμε ότι οι βαθμολογίες των φετινών θεμάτων θα είναι κοντά στις περσινές. Ευχόμαστε δύναμη και επιτυχία στη τελευταία σας εξέταση !!!
Η ομάδα Χημικών των Φροντιστηρίων Ορόσημο-Θαλής