Τα θέματα στην Ιστορία Προσανατολισμού κάλυπταν όλο το φάσμα της ύλης . Απαιτούσαν προσοχή χωρίς όμως να απουσιάζουν οι δυσκολίες . Τα παραθέματα μπορούσαν αβίαστα να συνδυαστούν με την ιστορική γνώση .
Οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές μπορούσαν με άνεση να ανταποκριθούν στα θέματα.
Η φιλολογική ομάδα των φροντιστηρίων
ΟΡΟΣΗΜΟ-ΘΑΛΗΣ
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
ΟΜΑΔΑ ΠΡΩΤΗ
ΘΕΜΑ Α1
α. σελ.248 «Το Φροντιστήριο της Τραπεζούντας …..της εθνικής συνείδησης .»
β. σελ .86 «Το μοναδικό νέο….1908».
γ. σελ .77 «Το Εθνικόν Κομιτάτον ……αυτοκρατορία».
ΘΕΜΑ Α2
α .Σ
β. Λ
γ. Λ
δ. Σ
ε .Σ
ΘΕΜΑ Β1
Σελ. 80 «Το Τρικουπικό κόμμα …..πτώχευση.»
ΘΕΜΑ Β2
α . σελ. 154 «Η ΕΑΠ ….προλεταριλατου.»
β . σελ. 154 «Εξάλλου ,δόθηκε ……παραμεθόριες περιοχές .»
ΟΜΑΔΑ ΔΕΥΤΕΡΗ
ΘΕΜΑ Γ1
Σελ. 146 «Συνολικά το φθινόπωρο του 1922 έφθασαν στην Ελλάδα περίπου 900.000 πρόσφυγες (ανάμεσά του 50.000 Αρμένιοι).»
Σελ.148 «Στην αρχή το κράτος αντιμετώπισε… περίθαλψη»
Από το κείμενο Α «Τον Σεπτέμβριο του 1922… ξενοδοχείων».
«Κινητοποιήθηκαν… ατομικά ή οργανωμένα».
Από το κείμενο Α αξιοποιείται η μαρτυρία «χαρακτηριστική της κατάστασης … έως την Αθήνα».
«Αποφασιστική … πρώτης ανάγκης».
«Με την αύξηση των προσφύγων… των πόλεων».
Από το κείμενο Γ αξιοποιούμε όλες τις πληροφορίες εντάσσοντάς τες στο σημείο αυτό.
Από το κείμενο Α αξιοποιείται «Στις αρχές Δεκεμβρίου… προσωρινά οι πρόσφυγες».
«Δεν έμεινε χώρος στεγασμένος… υπόγεια».
Από το κείμενο Α «Το φθινόπωρο του 1922… ανθρώπους».
«Επιτάχθηκαν τα άδεια σπίτια … την κατοικία τους με τους πρόσφυγες»
Από το κείμενο Β αξιοποιούμε όλες τις πληροφορίες από την μαρτυρία του βαρκάρη.
Σελ. 149 «Το πρώτο διάστημα… στην Ελλάδα»
ΘΕΜΑ Δ1
α. σε. 209 «Η κρίση ανάμεσα στον Ελευθέριο Βενιζέλο και το πρίγκιπα Γεώργιο κορυφώθηκε στις 18 Μαρτίου 1901… «Γεννηθήτω φως»
Στο σημείο αυτό αξιοποιούμε όλες τις πληροφορίες του Κειμένου Α
«Ο Γεώργιος…. Κρητικής αντιπολίτευσης».
Σελ. 210 «Κάτω από τις συνθήκες αυτές … ναυάγησαν»
Αξιοποιούμε όλες τις πληροφορίες από το κείμενο Β.
«Γύρω από τον Βενιζέλο … από τον πρίγκιπα»
β. «Η αντιπολίτευση αποφάσισε… του Θερίσου»
Αξιοποιούμε όλες τις πληροφορίες από το κείμενο Γ.
«Όλοι πλέον είχαν πειστεί ότι μια ένοπλη εξέγερση ήταν επί θύραις».
Πρέπει να σημειωθεί ότι τις πληροφορίες των κειμένων που δίνονται οι μαθητές τις αξιοποιούν αποδίδοντάς τες χωρίς την αυτούσια παράθεση των λόγων.