Παρασκευή, 10 Ιουνίου 2022 12:05

Φροντιστήρια Ορόσημο - Θαλής: Απαντήσεις & σχόλιο για τα θέματα της Ιστορίας

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Τα θέματα στην Ιστορία Προσανατολισμού κάλυπταν όλο το φάσμα της ύλης . Απαιτούσαν προσοχή χωρίς όμως να απουσιάζουν οι δυσκολίες . Τα παραθέματα μπορούσαν αβίαστα να συνδυαστούν με την ιστορική γνώση .

Οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές μπορούσαν με άνεση να ανταποκριθούν στα θέματα.

Η φιλολογική ομάδα των φροντιστηρίων

ΟΡΟΣΗΜΟ-ΘΑΛΗΣ

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

ΟΜΑΔΑ ΠΡΩΤΗ

ΘΕΜΑ Α1

α. σελ.248 «Το Φροντιστήριο της Τραπεζούντας …..της εθνικής συνείδησης .»

β. σελ .86 «Το μοναδικό νέο….1908».

γ. σελ .77 «Το Εθνικόν Κομιτάτον ……αυτοκρατορία».

ΘΕΜΑ Α2

α .Σ

β. Λ

γ. Λ

δ. Σ

ε .Σ

ΘΕΜΑ Β1

Σελ. 80 «Το Τρικουπικό κόμμα …..πτώχευση.»

ΘΕΜΑ Β2

α . σελ. 154 «Η ΕΑΠ ….προλεταριλατου.»

β . σελ. 154 «Εξάλλου ,δόθηκε ……παραμεθόριες περιοχές .»

ΟΜΑΔΑ ΔΕΥΤΕΡΗ

ΘΕΜΑ Γ1

Σελ. 146 «Συνολικά το φθινόπωρο του 1922 έφθασαν στην Ελλάδα περίπου 900.000 πρόσφυγες (ανάμεσά του 50.000 Αρμένιοι).»

Σελ.148 «Στην αρχή το κράτος αντιμετώπισε… περίθαλψη»

Από το κείμενο Α «Τον Σεπτέμβριο του 1922… ξενοδοχείων».

«Κινητοποιήθηκαν… ατομικά ή οργανωμένα».

Από το κείμενο Α αξιοποιείται η μαρτυρία «χαρακτηριστική της κατάστασης … έως την Αθήνα».

«Αποφασιστική … πρώτης ανάγκης».

«Με την αύξηση των προσφύγων… των πόλεων».

Από το κείμενο Γ αξιοποιούμε όλες τις πληροφορίες εντάσσοντάς τες στο σημείο αυτό.

Από το κείμενο Α αξιοποιείται «Στις αρχές Δεκεμβρίου… προσωρινά οι πρόσφυγες».

«Δεν έμεινε χώρος στεγασμένος… υπόγεια».

Από το κείμενο Α «Το φθινόπωρο του 1922… ανθρώπους».

«Επιτάχθηκαν τα άδεια σπίτια … την κατοικία τους με τους πρόσφυγες»

Από το κείμενο Β αξιοποιούμε όλες τις πληροφορίες από την μαρτυρία του βαρκάρη.

Σελ. 149 «Το πρώτο διάστημα… στην Ελλάδα»

ΘΕΜΑ Δ1

α. σε. 209 «Η κρίση ανάμεσα στον Ελευθέριο Βενιζέλο και το πρίγκιπα Γεώργιο κορυφώθηκε στις 18 Μαρτίου 1901… «Γεννηθήτω φως»

Στο σημείο αυτό αξιοποιούμε όλες τις πληροφορίες του Κειμένου Α

«Ο Γεώργιος…. Κρητικής αντιπολίτευσης».

Σελ. 210 «Κάτω από τις συνθήκες αυτές … ναυάγησαν»

Αξιοποιούμε όλες τις πληροφορίες από το κείμενο Β.

«Γύρω από τον Βενιζέλο … από τον πρίγκιπα»

β. «Η αντιπολίτευση αποφάσισε… του Θερίσου»

Αξιοποιούμε όλες τις πληροφορίες από το κείμενο Γ.

«Όλοι πλέον είχαν πειστεί ότι μια ένοπλη εξέγερση ήταν επί θύραις».

Πρέπει να σημειωθεί ότι τις πληροφορίες των κειμένων που δίνονται οι μαθητές τις αξιοποιούν αποδίδοντάς τες χωρίς την αυτούσια παράθεση των λόγων.

Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 10 Ιουνίου 2022 12:18

Σχετικά Άρθρα

  • Φροντιστήρια Ορόσημο - Θαλής: Χαμόγελα επιτυχίας για μια ακόμη χρονιά

    orosimo epityxontes24 1

    orosimo epityxontes24 2

    orosimo epityxontes24 3

    orosimo epityxontes24 4

    orosimo epityxontes24 5

    orosimo epityxontes24 6

    orosimo epityxontes24 7

    orosimo epityxontes24 8

    orosimo epityxontes24 9

    orosimo epityxontes24 10

    orosimo epityxontes24 11

    orosimo epityxontes24 12

    orosimo epityxontes24 13

    orosimo epityxontes24 14

    orosimo epityxontes24 15

    orosimo epityxontes24 16

    orosimo epityxontes24 17

    orosimo epityxontes24 18

    orosimo epityxontes24 19

    orosimo epityxontes24 20

    orosimo epityxontes24 21

    orosimo epityxontes24 22

    orosimo epityxontes24 23

    orosimo epityxontes24 24

    orosimo epityxontes24 25

    orosimo epityxontes24 26

    orosimo epityxontes24 27

    orosimo epityxontes24 28

    orosimo epityxontes24 29

    orosimo epityxontes24 30

    orosimo epityxontes24 31

  • Φροντιστήριο Κύβος: Σχόλιο για τα θέματα της Ιστορίας
    Φροντιστήριο Κύβος: Σχόλιο για τα θέματα της Ιστορίας

    Σαφώς διατυπωμένα αλλά με μια αυξημένη δυσκολία σε σχέση με πέρυσι ήταν τα θέματα της Ιστορίας στα οποίο διαγωνίστηκαν σήμερα οι απόφοιτοι των ΓΕΛ.

    Στο θέμα Α1 οι ζητούμενοι ορισμοί ήταν αντλημένοι από τρία διαφορετικά κεφάλαια (προσφυγικό, Κρητικό, οικονομίας). Αξίζει να τονιστεί ότι οι συγκεκριμένοι ορισμοί ζητούνται για πρώτη φορά και δεν ήταν αναμενόμενοι. Στο Α2 οι ερωτήσεις κλειστού τύπου << Σωστό/ Λάθος>> αφορούσαν όλα τα κεφάλαια, ακριβείς και εύκολες. Τα θέματα Β1 και Β2 είναι ερωτήσεις ανάπτυξης με σαφήνεια διατυπωμένες. Μάλιστα το Β2 είχε τεθεί και στο παρελθόν ως θέμα στις Πανελλήνιες εξετάσεις. (2008) Τέλος στη Β' ομάδα που ζητείται η επεξεργασία των παραθεμάτων συνδυαζόμενα με την ιστορική γνώση οι πηγές δεν έκρυβαν κάποια δυσκολία. Ειδικότερα το Δ1 ήταν πιο απαιτητικό από το Γ1 αλλά με υποερωτήματα σαφή .

    Τέλος τα θέματα άπτονταν ολόκληρης της εξεταστέας ύλης , απαιτούσαν μακροσκελείς απαντήσεις και οι μαθητές που είχαν προετοιμαστεί συστηματικά και μεθοδικά θα μπορέσουν να ανταποκριθούν με επιτυχία.

    Σας ευχόμαστε καλά αποτελέσματα!!

    kyvos panelladikes24 zefi psaraki

    Ζέφη Ψαράκη,

    Κύβος – Φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης

  • Φροντιστήριο Θεμέλιο: Σχόλιο & Απαντήσεις για τα θέματα της Ιστορίας
    Φροντιστήριο Θεμέλιο: Σχόλιο & Απαντήσεις για τα θέματα της Ιστορίας

    Τα θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων στο μάθημα της Ιστορίας κρίνονται απαιτητικά, καθώς καλύπτουν μεγάλο εύρος της ύλης και είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας.

    Πιο συγκεκριμένα, οι υποψήφιοι κλήθηκαν να ανταποκριθούν στο Α ζήτημα σε ερωτήματα με τη μορφή ορισμών και Σωστού-Λάθους.
    Το Θέμα Β περιλαμβάνει δύο ερωτήματα απόδοσης του περιεχομένου του βιβλίου (το ένα από την ενότητα 6 και το δεύτερο από τις ενότητες 6 και 7).
    Τέλος, το θέμα Γ έχει δύο παραθέματα για τα οποία ζητείται από τους υποψηφίους να σχολιαστούν με βάση τις ιστορικές τους γνώσεις, ενώ το θέμα Δ έχει τρία παραθέματα.
    Γενικότερα τα παραθέματα είναι εύληπτα, αλλά όπως πάντα χρειάζεται κριτική προσέγγιση και άριστη γνώση της ύλης, προκειμένου τα ερωτήματά τους να αντιμετωπιστούν με επιτυχία.
    Οφείλουμε να επισημάνουμε για άλλη μια φορά ότι το μάθημα της Ιστορίας απαιτεί συνολική θεώρηση της ύλης, πολύ καλή γνώση της, κάτι το οποίο επιτυγχάνεται με μεθοδική και συστηματική μελέτη.
    Για το Φροντιστήριο Θεμέλιο,
    Νίκος Ανδριόπουλος-Φιλόλογος
    Γιώργος Αναστασόπουλος-Φιλόλογος
    Απαντήσεις
    themelio panelladikes24 istoria 1
    themelio panelladikes24 istoria 2
    themelio panelladikes24 istoria 3
    themelio panelladikes24 istoria 4
    themelio panelladikes24 istoria 5
    themelio panelladikes24 istoria 6
  • Φροντιστήρια Ορόσημο - Θαλής: Σχολιασμός θεμάτων Φυσικής
    Φροντιστήρια Ορόσημο - Θαλής: Σχολιασμός θεμάτων Φυσικής

    Τα θέματα της Φυσικής κρίνονται αρκετά απαιτητικά.

    Απευθύνονται σε πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές, οι οποίοι έχουν κατανοήσει σε βάθος όλη την ύλη και τις λεπτομέρειές της, διαθέτουν ψυχραιμία και παρατηρητικότητα. Επίσης, έπρεπε να μπορούν να διαχειριστούν τον χρόνο που είχαν.

    Στη δομή του διαγωνίσματος, παρατηρήθηκαν ερωτήματα τα οποία ζητούσαν αποδείξεις θεωρίας, κάτι που δεν είχε ζητηθεί για πολλά χρόνια.

    Θεωρούμε οτι το μάθημα της Φυσικής, θα παίξει μεγάλο ρόλο στον καθορισμό των βάσεων.

    Η ομάδα Φυσικών των φροντιστηρίων ΟΡΟΣΗΜΟ – ΘΑΛΗΣ

    Δημήτρης Βαρελάς

    Νάνσυ Γεωργακοπούλου

    Νίκος Καραχάλιος

    Γιώργος Ρελλιάς

  • Φροντιστήρια Ορόσημο - Θαλής: Σχόλιο και Απαντήσεις στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας
    Φροντιστήρια Ορόσημο - Θαλής: Σχόλιο και Απαντήσεις στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας

    Τα θέματα είναι σαφώς διατυπωμένα και καλύπτουν όλο το εύρος της ύλης.

    Πιο συγκεκριμένα :

    Στο θέμα Α ερωτήσεις κλειστού τύπου χωρίς ασάφειες.

    Στο θέμα Β, διαγραμματικές μεταβολές από το κεφάλαιο 5.

    Στο θέμα Γ, θέμα που αφορά το κεφάλαιο 3 χαρακτηρίζεται βατό, απαιτεί αλγεβρικές πράξεις και δεν θα προβληματίσει τους μαθητές. Ιδιαίτερο το Γ5.

    Στο θέμα Δ, συνδυαστικό θέμα των κεφαλαίων 1-7-9 δεν παρουσίαζε ιδιαίτερη δυσκολία. Το Δ5 απαιτούσε την κριτική σκέψη των υποψηφίων.

    orosimo panelladikes24 gkika

    Γκίκα Κωνσταντίνα - Οικονομολόγος

    Απαντήσεις

    ΘΕΜΑ Α

    Α1.

    α –Λάθος

    β-Λάθος

    γ-Σωστό

    δ-Σωστό

    ε-Λάθος

    A2. β

    Α3. δ

    ΘΕΜΑ Β

    Β1

    α. ‘’Μεταβολή της ζήτησης’’ κεφάλαιο 5 , σελ 96-97

    β. ‘’Μεταβολή της προσφοράς , κεφάλαιο 5, σελ 97-98

    ΘΕΜΑ Γ

    orosimo panelladikes24 aoth 1

    Γ2. Σελ 89: «Οι μεταβολές του μέσου…προϊόντος»

    Γ3.

    Για Q= 1150, L=;

    MP= ΔQ/ΔL => 70= 1500-1150/30-L => L=25

    ΔL =40-25=15 εργάτες

    Γ4.

    L =32 , Q= ;

    MP= ΔQ/ΔL => 50= 2000-Q/40-32 => Q=1600

    VC= w*L+Q*C=> 19200= 100*32+1600*c => c=10

    Γ5.

    % δαπάνη για εργασία= Δαπάνη για εργασία/VC => 3200/19200*100= 16,7%

    % δαπάνη για πρώτες ύλες= Δαπάνη για πρώτες ύλες/VC =>16000/19200*100= 83,3%

    ΘΕΜΑ Δ

    Δ1.

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΜΗ ΕΝΕΡΓΟΙ= παιδιά + ηλικιωμένοι+ στρατιώτες = 200+200+100=500

    ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ/ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΕΝΕΡΓΟΣ= ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΜΗ ΕΝΕΡΓΟ= 2000-500=1500

    %ανεργίας = άνεργοι/Εργατικό δυναμικό *100= 60/1500*100=4%

    Δ2.

    ΑΕΠ 2021σε τρέχουσες τιμές= Px*Qx+ Pψ*Qψ= 4*2000+2*8000=24.000

    Δ3.

    ΑΕΠ2022σε σταθερές τιμές2021=24.000+50%*24000= 36.000

    ΔΤ2022=100+20%*100=120

    ΑΕΠ σε σταθερές τιμές= ΑΕΠτρέχουσες τιμές/ΔΤ *100 =>

    36.000= ΑΕΠτρέχουσες τιμές/120 *100 => ΑΕΠ2022τρέχουσες τιμές= 43.200

    Δ4.

    Κάθε εργάτης παράγει 4Χ

    Lχ=2000/4=500

    Κάθε εργάτης παράγει 8Ψ

    Lψ= 8000/8= 1000

    Δ5.

    Lx’= 500-10%*500=450 Lψ’=1000-20%*1000=800

    Η ποσότητα του χ που παράγεται είναι: 4*450=1800

    Η ποσότητα του ψ που παράγεται είναι: 8*800=6400

    Ο νέος συνδυασμός είναι : (Χ=1800,Ψ=6400)

  • Φροντιστήρια Ορόσημο - Θαλής: Σχόλιο & απαντήσεις στα θέματα της Ιστορίας
    Φροντιστήρια Ορόσημο - Θαλής: Σχόλιο & απαντήσεις στα θέματα της Ιστορίας

    Σήμερα οι υποψήφιοι Ανθρωπιστικών σπουδών εξετάστηκαν στο μάθημα της Ιστορίας.

    Τα θέματα κρίνονται πιο απαιτητικά από πέρυσι. Ειδικότερα, το θέμα Α2 απαιτούσε ιδιαίτερη προσοχή. Για άλλη μία φορά επιβεβαιώνεται ότι η άριστη γνώση του σχολικού βιβλίου είναι σύμμαχος για τις υψηλές βαθμολογίες.
    Οι καθηγητές των φροντιστηρίων "Ορόσημο- Θαλής" εύχονται καλά αποτελέσματα στους μαθητές και ξέγνοιαστες διακοπές.
    ΘΕΜΑ Α1
    α. Μακεδονική Επιτροπή : σελ.134-135 "Τον Ιανουάριο του 1878......επέστρεψαν στις περιοχές τους."
    β.Συμφωνία των Μουρνιών Κυδωνίας: σελ.215 "οι διαπραγματεύσεις ήταν σκληρές .....με την Ελλάδα."
    γ.¨σκωρίες" : σελ.26 "Η πιο γνωστή ... πολλών εκατομμυρίων δραχμών"
    ΘΕΜΑ Α2
    α. Λ
    β. Λ
    γ .Λ
    δ. Σ
    ε. Σ
    ΘΕΜΑ Β1
    σελ .51 " Η Ελλάδα του μεσοπολέμου... μέσα στην καταστροφή ."
    ΘΕΜΑ Β2
    Σελ. 217-218: "Για την επίσημη έναρξη της νέας περιόδου.... Προσωρινή Κυβέρνηση της Κρήτης."
    "Παρά τις έντονες διαμαρτυρίες ... απέκοψε τον ιστό της ."
    Συστήνεται ενδεικτικός πρόλογος για οριοθέτηση χρονικού πλαισίου .
    ΘΕΜΑ Γ1
    α. Από ιστορική γνώση σελ.161 "Μετά την υπογραφή της Σύμβασης ανταλλαγής πληθυσμών.....η Συμφωνία των Αθηνών"
    Στο σημείο αυτό θα εντάξουμε τις πληροφορίες από το ΚΕΙΜΕΝΟ Α .
    Από ιστορική γνώση συνεχίζουμε την παράγραφο " Αυτές ρύθμιζαν .....των προσφύγων ".
    Για επίλογο καλό είναι να γραφεί το χωρίο από σελ .152 " Εξάλλου ,η υπογραφή της Σύμβασης .... Κοινωνία των Εθνών".
    β. Από ιστορική γνώση σελ .161 "Στις 10 Ιουνίου 1930 ......ναυτιλίας ."
    Από το  ΚΕΙΜΕΝΟ Β εντάσσουμε όλες τις πληροφορίες
    Από ιστορική γνώση κλείνουμε με την πρόταση σελ.161 "Με την τελευταία ....του άλλου κράτους ."
    ΘΕΜΑ Δ1
    α. Από ιστορική γνώση σελ.60 "Όσο οι Έλληνες .....η σύρραξη."
    Στο σημείο αυτό θα εντάξουμε τις πληροφορίες από ΚΕΙΜΕΝΟ Β για τους λόγους που ο Υψηλάντης είχε τη συγκεκριμένη πολιτική,
    συνεχίζουμε με την ιστορική γνώση σελ .61 "Η αντίθεση .....υπεύθυνοι για όλα ." Εδώ θα εντάξουμε τις πληροφορίες απο το ΚΕΙΜΕΝΟ Α
    Τέλος ,κλείνουμε με την πρόταση σελ.61 "Συγκροτήθηκαν λοιπόν οι πρώτες παραστάσεις."
    β. Από σελ. 61 "Το "Προσωρινόν Πολίτευμα" .....εξουσίας ." Στο σημείο αυτό εντάσσουμε τις πληροφορίες από το ΚΕΙΜΕΝΟ Γ " Η Α' Εθνοσυνέλευση .....με ετήσια θητεία ." και συνεχίζουμε με την ιστορική μας γνώση σελ.61 "Ο Αλέξανδρος Μαυροκορδάτος ...... και ο Υψηλάντης." Από το ΚΕΙΜΕΝΟ Γ "Ο Δ. Υψηλάντης .....ήταν το σήμα της Φιλικής Εταιρείας ."
    Και κλείνουμε με την ιστορική γνώση σελ.61 "Έτσι δημιουργήθηκε .....προκρίτων."
    orosimo panelladikes24 alexandropoulou
    Νατάσα Αλεξανδροπούλου - Φιλόλογος
    Φροντιστήρια Ορόσημο - Θαλής
  • Πανελλαδικές Εξετάσεις 2024: Δείτε τα θέματα σε Ιστορία, Φυσική και Οικονομία
    Πανελλαδικές Εξετάσεις 2024: Δείτε τα θέματα σε Ιστορία, Φυσική και Οικονομία

    Μέχρι τις 17 Ιουνίου συνεχίζουν τα ΕΠΑΛ

    Τα τελευταία μαθήματα Προσανατολισμού έδωσαν σήμερα, Τετάρτη 12 Ιουνίου, οι υποψήφιοι των ΓΕΛ, οι οποίοι διεκδικούν μία θέση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για την ερχόμενη ακαδημαϊκή χρονιά.
    Πιο συγκεκριμένα, οι υποψήφιοι σήμερα εξετάστηκαν για τις Πανελλαδικές στα μαθήματα: Ιστορία (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), Φυσική (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας) και Οικονομία (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).
    -Για να δείτε τα θέματα του μαθήματος «Ιστορία» πατήστε εδώ
    -Για να δείτε τα θέματα του μαθήματος «Φυσική» πατήστε εδώ
    -Για να δείτε τα θέματα του μαθήματος «Οικονομία» πατήστε εδώ
    Πηγή: Protothema.gr
  • Φροντιστήρια Ορόσημο - Θαλής: Σχόλιο & απαντήσεις για τα θέματα της Χημείας
    Φροντιστήρια Ορόσημο - Θαλής: Σχόλιο & απαντήσεις για τα θέματα της Χημείας

    orosimo panelladikes24 ximeia sxolio

    orosimo panelladikes24 ximeia 1

    orosimo panelladikes24 ximeia 2

    orosimo panelladikes24 ximeia 3

    orosimo panelladikes24 ximeia 4

    orosimo panelladikes24 ximeia 5

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς