Σαφείς οι ερωτήσεις με σεβασμό προς τους υποψηφίους των δυσμενών αυτών συνθηκών
Τα σημερινά θέματα στο μάθημα της Ιστορίας διακρίνονταν από σαφήνεια και κάλυπταν όλα τα κεφάλαια της εξεταστέας ύλης.
Θέμα Α1
Ορισμοί, με τον πρώτο να είναι πολυαναμενόμενος, καθώς προερχόταν από το 5ο κεφάλαιο που προστέθηκε φέτος στην ύλη μετά από αρκετά χρόνια, ενώ οι άλλοι δύο προέρχονταν από το 2ο κεφάλαιο και τους βλέπουμε αρκετά συχνά στις εξετάσεις.
Θέμα Α2
Ερωτήσεις της μορφής «Σωστό-Λάθος», χωρίς δυσκολίες, όλες προερχόμενες από το 1ο κεφάλαιο, ένα κεφάλαιο που δυσκολεύει τους υποψηφίους στην ανάπτυξη κι αυτός ο τρόπος εξέτασης τούς διευκόλυνε αρκετά.
Θέμα Β1
Ερώτηση από το 2ο κεφάλαιο σύντομης απάντησης που απαιτούσε, ωστόσο, να θυμηθούν οι υποψήφιοι να αναφέρουν δύο σημεία από τη διπλανή σελίδα (σελ. 81).
Θέμα Β2
Ερώτηση σύντομης απάντησης από το 3ο κεφάλαιο με δύο υποερωτήματα, που έχει πολλές φορές κατά το παρελθόν ζητηθεί στις εξετάσεις με την ίδια ακριβώς μορφή.
Θέμα Γ1
Πηγή, που ζητούσε θεωρία πάλι από το 3ο κεφάλαιο και συγκεκριμένα από το μάθημα «Το πρώτο διάστημα», δίχως υποερωτήματα με τρία παραθέματα,τα δύο δευτερογενή και το ένα πρωτογενές, ιδιαίτερα εύκολα στην κατανόησή τους.
Θέμα Δ1
Πηγή, που ζητούσε θεωρία από το 4ο κεφάλαιο και συγκεκριμένα από το μάθημα «Τα αίτια και οι αφορμές(της Επανάστασης του Θερίσου)». Το δοθέν χρονικό όριο βοηθούσε τους υποψηφίους να επαναφέρουν εύκολα στη μνήμη τους το ζητούμενο, μικρή προσοχή χρειαζόταν στο σημείο όπου θα έκοβαν τη θεωρία για το 1ο και το 2ο υποερώτημα. Το Γ παράθεμα ήταν πρωτογενές, ωστόσο, πρόκειται για κείμενο που βρίσκεται στο σχολικό εγχειρίδιο (σελ 210) και το είχαν αναλύσει οι μαθητές, ενώ τα άλλα δύο παραθέματα ήταν δευτερογενή και δεν αναμένεται να τους δυσκόλεψαν.
Ευχόμαστε κάθε επιτυχία και καλά αποτελέσματα σε όλους τους υποψηφίους!!!
Ράνια Κιούλου - Φιλόλογος
Κύβος – Φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης