Πώς έχει αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο γνωρίζονται τα ζευγάρια μέσα στις δεκαετίες; ...
Μαρσιάλ: «Καταπληκτική η ατμόσφαιρα, τρομερό να σκοράρεις σε αυτό το γήπεδο»
Αντίο (;) στο Google Translator
Ιδού η βασική έκδοση της νέας Porsche 911
Αυγερινοπούλου: Παραλαβή του λευκώματος “Μακεδονικός Αγώνας 120 χρόνια μετά”
NBA, Μπρόνι Τζέιμς: Το πρώτο καλάθι στην καριέρα του με την φανέλα των Λέικερς
Εγκέφαλος: Οκτώ tips για να τον κρατήσουμε «νέο»
Μικρή μείωση αφίξεων επιβατών εσωτερικού το πρώτο 9μηνο του 2024 στο Αεροδρόμιο Καλαμάτας ...
Κινούμαι Ηλεκτρικά 3: Νέα πληρωμή σε 972 δικαιούχους
Διάσωση 97 μεταναστών στο Ιόνιο - Τους μεταφέρουν στο Κατάκολο
Οι πανελλαδικές εξετάσεις στα τέσσερα μαθήματα των επιστημονικών πεδίων ολοκληρώθηκαν χωρίς να επηρεαστούν από το κλίμα της προεκλογικής περιόδου για δεύτερη συνεχή χρονιά.
Οι βάσεις αναμένεται να ανακοινωθούν από το υπουργείο Παιδείας στα τέλη Ιουλίου
Τα θέματα δόθηκαν έγκαιρα, χωρίς να υπάρξουν προβλήματα και η βαθμολόγηση των γραπτών συνεχίζεται ομαλά σε όλα τα βαθμολογικά κέντρα. Οι βάσεις αναμένεται να ανακοινωθούν από το υπουργείο Παιδείας στα τέλη Ιουλίου.
Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ) που επηρεάζεται από τη μέση επίδοση των βαθμολογιών των μαθημάτων του κάθε επιστημονικού πεδίου δεν θα διαφοροποιηθεί σημαντικά, θα είναι δηλαδή κοντά στα περσινά επίπεδα.
Βέβαια, όπως και τα προηγούμενα χρόνια εφαρμογής της, θα κλείσει την πόρτα των πανεπιστημίων σε περισσότερους από 20.000 υποψηφίους που δεν θα κατορθώσουν να την αποκτήσουν και δεν θα μπορέσουν να συμπληρώσουν ούτε καν το μηχανογραφικό τους.
Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής που κάθε χρόνο μεταβάλλεται προκύπτει από τον μέσο όρο των επιδόσεων των υποψηφίων κάθε επιστημονικού πεδίου, πολλαπλασιαζόμενο με τον συντελεστή που ορίζει κάθε τμήμα ΑΕΙ. Την περασμένη χρονιά η Ελάχιστη Βάση ήταν για το πρώτο πεδίο 9,42, για το δεύτερο 9,87, για το τρίτο 9,31, ενώ η χαμηλότερη ήταν στο τέταρτο πεδίο που διαμορφώθηκε στις 8,34 μονάδες.
Ασφαλείς εκτιμήσεις για την πορεία των βάσεων, όπως κάνουμε κάθε χρόνο, θα δώσουμε όταν ανακοινωθούν οι αναλυτικές βαθμολογίες από το υπουργείο Παιδείας για όλα τα μαθήματα και τα στατιστικά στοιχεία.
Η πρώτη μας εκτίμηση προκύπτει από την αξιολόγηση του βαθμού δυσκολίας των θεμάτων, από τις πρώτες πληροφορίες από βαθμολογικά κέντρα και από υποψηφίους που έλαβαν μέρος στις εξετάσεις.
Αναμένουμε μικρές αυξομειώσεις στο πρώτο πεδίο, σημαντική πτώση στο δεύτερο και μικρή πτώση στο τρίτο. Στο τέταρτο επιστημονικό πεδίο των Οικονομικών Επιστημών περιμένουμε μικρή πτώση κυρίως στις σχολές υψηλής ζήτησης.
1ο Πεδίο Ανθρωπιστικών Επιστημών – Με το… ίδιο εισιτήριο εισαγωγής
Το θέμα της Νεοελληνικής Γλώσσας παρότι ήταν προβλέψιμο και θα περιμέναμε οι βαθμολογίες να είναι αρκετά καλύτερες από πέρυσι, οι πρώτες πληροφορίες από βαθμολογικά κέντρα δεν το επιβεβαιώνουν.
Βέβαια οι υποψήφιοι συνήθως στο μάθημα αυτό που κάθε χρόνο εξετάζεται πρώτο, βγαίνουν από τις αίθουσες με χαμόγελα, χωρίς όμως να είναι βέβαιο ότι θα τα διατηρήσουν όλοι όταν ανακοινωθούν οι βαθμολογίες.
Τα Αρχαία ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας, τα Λατινικά διαχειρίσιμα και η Ιστορία εμφανίζει βαθμό δυσκολίας παρόμοιο με τον περυσινό. Γενικά δεν περιμένουμε σοβαρές μεταβολές στις βάσεις σε σχέση με τον περασμένο χρόνο. Οι περιζήτητες σχολές Νομικής, Ψυχολογίας κ.λπ. θα διατηρήσουν το ίδιο σχεδόν εισιτήριο εισαγωγής με μικρές αυξομειώσεις. Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής δεν θα διαφοροποιηθεί αισθητά.
2ο Πεδίο Θετικών Επιστημών – Ο μεγαλύτερος βαθμός δυσκολίας
Το μάθημα της Χημείας παρουσιάζει βαθμό δυσκολίας παρόμοιο με τον περυσινό. Τα Μαθηματικά ήταν δυσκολότερα από τα περσινά, με αυξημένες απαιτήσεις για το τέταρτο θέμα που προοριζόταν για υποψηφίους που σκοπεύουν σε υψηλόβαθμες σχολές.
Τα δύο πρώτα θέματα ήταν εύκολα προσβάσιμα χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες. Τα θέματα Φυσικής δεν ήταν μόνο από τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών αλλά ήταν πολλά, χωρίς ιδιαίτερα ποιοτικά στοιχεία, και η επιλογή τους ήταν ατυχέστατη ενώ πανικοβάλλουν και απομακρύνουν πολλά παιδιά από την επιλογή του μαθήματος της Φυσικής και εξαναγκάζονται να κάνουν άλλες επιλογές.
Τα Μαθηματικά και η κυρίως η Φυσική θα συντελέσουν στη σημαντική πτώση των φετινών βάσεων στις περισσότερες σχολές του πεδίου.
3ο Πεδίο Επιστημών Υγείας και Ζωής – Συνωστισμός αριστούχων για τις ιατρικές
Στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο βρίσκονται οι πανεπιστημιακές σχολές Υγείας και Ζωής και πολλές σχολές που είναι κοινές με το 2ο Επιστημονικό Πεδίο Θετικών Επιστημών.
Στο Πεδίο αυτό συγκεντρώνεται ο μεγαλύτερος αριθμός αριστούχων που διεκδικούν μια θέση στις ιατρικές και άλλες υψηλόβαθμες σχολές. Σπάνια θα δούμε υποψηφίους με χαμηλές βαθμολογίες στα λύκεια, εκτός ελαχίστων που προσδοκούν σε μια χαμηλόβαθμη σχολή κυρίως της περιφέρειας και σε άλλες χαμηλόβαθμες που είναι κοινές με το 2ο Επιστημονικό Πεδίο.
Η Βιολογία δυσκόλεψε λίγο γιατί τα ερωτήματα ήταν πολλά και οι υποψήφιοι έπρεπε να είναι ταχύτατοι στις απαντήσεις τους για να προλάβουν να τελειώσουν στον διαθέσιμο χρόνο.
Η Φυσική η οποία εξετάζεται και στο 2ο Πεδίο, με τα απαράδεκτα θέματα, γεμάτα δυσκολίες, παγίδες και χρονοβόρα τους απογοήτευσε και θα προκαλέσει πτώση των βάσεων, αλλά σαφώς μικρότερη από το 2ο Πεδίο των Θετικών Επιστημών. Ο δρόμος πάντως για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια ανοίγεται διάπλατος.
4ο Πεδίο Επιστημών Οικονομίας και Πληροφορικής – Από το Μάρκετινγκ στο Πολυτεχνείο…
Τα θέματα στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία που είναι κοινά σε όλες τις κατευθύνσεις δεν φαίνεται να οδηγούν σε καλύτερες βαθμολογίες. Τα θέματα στην Πληροφορική δεν παρουσίασαν εκπλήξεις και σχετικά εύκολα μπορούσαν να απαντηθούν.
Ο βαθμός δυσκολίας ήταν σχεδόν ίδιος με την προηγούμενη χρονιά. Τα Μαθηματικά ήταν λίγο δυσκολότερα από πέρυσι και θα συντελέσουν σε χαμηλότερες βαθμολογίες που όμως εξισορροπούνται από τις πολύ καλές βαθμολογίες που αναμένεται να προσφέρει το μάθημα της Οικονομίας.
Τα θέματα στα Μαθηματικά είναι ακριβώς τα ίδια στα οποία διαγωνίζονται και οι υποψήφιοι θετικών επιστημών. Οπως και τα προηγούμενα χρόνια οι επιδόσεις στα Μαθηματικά των υποψηφίων του 4ου Πεδίου είναι σαφώς χαμηλότερες από τις επιδόσεις των υποψηφίων του 1ου Πεδίου Θετικών Επιστημών.
Δυστυχώς συνεχίζεται το απαράδεκτο φαινόμενο ένας υποψήφιος που θέλει να σπουδάσει Μάρκετινγκ ή Διοίκηση Επιχειρήσεων να εξετάζεται στα ίδια θέματα με αυτόν που θέλει να γίνει Μαθηματικός, Φυσικός ή να μπει στο Πολυτεχνείο…
Οι βάσεις αναμένεται να είναι λίγο χαμηλότερες κυρίως στις σχολές υψηλής ζήτησης και με μικρές αυξομειώσεις στις μεσαίες και χαμηλές, με επικρατούσα όμως την πτωτική τάση. Ολα όμως αυτά με επιφύλαξη μέχρι να ανακοινωθούν τα στατιστικά στοιχεία από το υπουργείο σε λίγες μέρες.
* Ο Αντώνης Φλωρόπουλος είναι εκπαιδευτικός αναλυτής, διευθυντής φροντιστηρίων ΟΜΟΚΕΝΤΡΟ
Τα σημερινά θέματα φυσικής για τους υποψήφιους ημερήσιων και εσπερινών γενικών λυκείων χαρακτηρίζονται ως ιδιαιτέρως απαιτητικά και αυξημένης δυσκολίας. Καλύπτουν το σύνολο της διδακτέας ύλης, με ορθολογικό καταμερισμό των μονάδων και έχουν σχετικά σαφείς εκφωνήσεις, μεγάλου όμως εύρους σε πολλές περιπτώσεις. Αφορούν πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές. Πιο αναλυτικά:
Στο πρώτο θέμα, η θεωρία περιλάμβανε και πιο απαιτητικά κομμάτια της ύλης, οπότε οι μαθητές θα έπρεπε να είναι σωστά προετοιμασμένοι, ώστε να μην συναντήσουν δυσκολία.
Στο δεύτερο θέμα παρατηρείται κλιμακούμενη δυσκολία στα επιμέρους ερωτήματα με το Β1 να είναι το πιο προσιτό–εύκολο, ενώ το Β2 και κυρίως το Β3 αφορούν πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές, εφόσον ανεβαίνει το επίπεδο δυσκολίας των πράξεων και χρειάζεται να συσχετιστούν τύποι.
Στο τρίτο θέμα ο τρόπος που παρατίθενται τα δεδομένα στην εκφώνηση δεν ευνοεί τους αδύναμους μαθητές ενώ οι καλά προετοιμασμένοι δεν θα συναντήσουν κάποιο πρόβλημα. Το ερώτημα Γ4 είναι το πιο δύσκολο του θέματος.
Το τέταρτο θέμα είναι συνδυαστικό από δύο κεφάλαια της ύλης με το Δ1 να καταλαμβάνει το πρώτο από αυτά και τα υπόλοιπα τέσσερα ερωτήματα το άλλο. Αφορά μόνο καλά προετοιμασμένος – άριστους μαθητές με τα ερωτήματα Δ4 και Δ5 να είναι και τα πιο δύσκολα. Είναι κρίσιμο οι μαθητές να φτάσουν στο τέταρτο θέμα έχοντας αρκετό διαθέσιμο χρόνο ώστε να το αντιμετωπίσουν.
Γενικά τα σημερινά θέματα θα δυσκολέψουν όλους τους μαθητές ως προς την διαχείριση του χρόνου τους αφού σημαντικός χρόνος χάνεται και κατά την ανάγνωση των εκφωνήσεων. Υπήρξε μια μικρή ασάφεια στην διατύπωση των δεδομένων που χρειάζονταν για την αντιμετώπιση των ερωτημάτων Δ4.α, Δ4.β.
Τόσο το θέμα Γ όσο και το θέμα Β θα μπορούσε να είναι μικρότερης έκτασης ώστε να είναι διαχειρίσιμα από μεγαλύτερο εύρος μαθητών.
Καλό καλοκαίρι και καλά αποτελέσματα σε όλους τους μαθητές!
Ο τομέας φυσικής του φροντιστηρίου mathisis
Ο χρόνος επίλυσής τους ξεπερνά τον διαθέσιμο χρόνο των μαθητών. Χρειαζόταν έτσι σωστή διαχείριση του χρόνου και γρήγορη αντιμετώπιση διαφορετικών φαινομένων.
Ο βαθμός δυσκολίας τους προυποθέτει αύξηση στις ώρες διδασκαλίας του μαθήματος της Φυσικής στις τάξεις του λυκείου.
Οι μαθητές του φροντιστηρίου μας ανταποκρίθηκαν στις απαιτήσεις των θεμάτων.
Ευχόμαστε στους μαθητές καλά αποτελέσματα και καλό καλοκαίρι.
Οι καθηγητές του πρότυπου φροντιστηριακού κέντρου άνοδος
Βούρτση Σοφία
Γιαννοπούλου Ρούλα
Ηλιόπουλος Γιώργος
Κασκούρας Δημήτρης
Κουλέτου Μαρία
Τα σημερινά θέματα της Φυσικής στα οποία διαγωνίστηκαν οι μαθητές, ήταν αρκετά αυξημένης δυσκολίας σε σχέση με τα θέματα των τελευταίων ετών.
Οι μαθητές έπρεπε να είναι προσεκτικοί και συγκεντρωμένοι, από το θέμα Α έως και το τελευταίο ερώτημα του θέματος Δ, ώστε να διαχειριστούν την πληθώρα των πληροφοριών των μακροσκελών εκφωνήσεων καθώς και τις δυσκολίες και τις παγίδες των ερωτημάτων.
Ελπίζουμε στα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα, καλό καλοκαίρι και καλή ξεκούραση σε όλα τα παιδιά.
Μαρίνος Κανελλάκης,
Κύβος – Φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης
Απευθύνονται σε πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές, οι οποίοι έχουν κατανοήσει σε βάθος όλη την ύλη και τις λεπτομέρειές της, διαθέτουν ψυχραιμία και παρατηρητικότητα. Επίσης, έπρεπε να μπορούν να διαχειριστούν τον χρόνο που είχαν.
Στη δομή του διαγωνίσματος, παρατηρήθηκαν ερωτήματα τα οποία ζητούσαν αποδείξεις θεωρίας, κάτι που δεν είχε ζητηθεί για πολλά χρόνια.
Θεωρούμε οτι το μάθημα της Φυσικής, θα παίξει μεγάλο ρόλο στον καθορισμό των βάσεων.
Η ομάδα Φυσικών των φροντιστηρίων ΟΡΟΣΗΜΟ – ΘΑΛΗΣ
Δημήτρης Βαρελάς
Νάνσυ Γεωργακοπούλου
Νίκος Καραχάλιος
Γιώργος Ρελλιάς
Τα θέματα στη Φυσική Προσανατολισμού θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν δύσκολα, ήταν πολλά, απαιτητικά και για αυτό ο μαθητής θα έπρεπε να διαχειριστεί ορθά τον χρόνο του.
Ειδικότερα, στο θέμα Α εξετάστηκαν ακόμη και λεπτομέρειες της θεωρίας, ενώ στο θέμα Β η επίλυση των ζητούμενων απαιτούσε πολλές αριθμητικές πράξεις (Β2) και οι μαθητές θα έπρεπε να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, ενώ τα υποερωτήματα είχαν στοιχεία παγίδες.
Στο θέμα Γ για πρώτη φορά συνδυάζονται στοιχεία θεωρίας. Απαιτούνταν προσοχή από το πρώτο υποερώτημα, προκειμένου να ολοκληρωθεί με επιτυχία η απάντηση του θέματος, ενώ ζητήθηκε μετά από αρκετά χρόνια απόδειξη (Γ2).
Τέλος, στο θέμα Δ ήταν αρκετά μεγάλος ο αριθμός των ζητούμενων με πολλά υποερωτήματα, γεγονός που θα δυσκολέψει τους μαθητές να έχουν τον χρόνο σύμμαχό τους.
Συνδυαστικά, οι δυσκολίες των σημερινών θεμάτων στην Φυσική αλλά και στα Μαθηματικά σίγουρα θα πιέσουν τις βάσεις εισαγωγής των σχολών του 2ου επιστημονικού πεδίου.
ΘΕΜΑ Α
Α1. α. ΛΑΘΟΣ, β. ΛΑΘΟΣ, γ. ΣΩΣΤΟ, δ. ΣΩΣΤΟ, ε. ΛΑΘΟΣ
Α2. Β
Α3. Δ
ΘΕΜΑ Β
Σελ.96-97: « Μεταβολή της ζήτησης. Έστω η καμπύλη προσφοράς…η τιμή και η ποσότητα ισορροπίας.»
Σελ. 97-98: « Μεταβολή της προσφοράς. Έστω η καμπύλη προσφοράς S1…ενώ η ποσότητα ισορροπίας μειώνεται.»
ΘΕΜΑ Γ
Γ2. Σελ.89: « Οι μεταβολές του μέσου προϊόντος είναι μικρότερες… του μεταβλητού συντελεστή και του προϊόντος.»
Γ3. 70=(1500—1150)/(30-L), L=25, ΔL=40-25=15
Γ4. 50= (2000-Q)/(40-32), Q=1600
19200=100*32+C*1600, c=10
Γ5. Για Q=1600, VC=19200
Cq=10*1600=16000, (16000/19200)*100=83.3%
WL=100*32=3200, (3200/19200)*100=16.7%
ΘΕΜΑ Δ
Δ4.
LX=2000/4=500
LY=8000/8=1000
Δ5.
ΑΝΕΡΓΟΙ ΣΤΟ Χ=50, AΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΟΙ ΣΤΟ Χ=450, Χ=450*4=1800
ΑΝΕΡΓΟΙ ΣΤΟ Ψ=200, ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΟΙ ΣΤΟ Ψ=800, Ψ=800*8=6400
ΔΕΜΕΚΑ Ν. ΘΕΟΔΩΡΑ-ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ
Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]
Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης
Copyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.