Παρασκευή, 10 Ιουνίου 2022 15:10

Πρότυπο Φροντιστηριακό Κέντρο Άνοδος: Απαντήσεις και σχόλια για Ιστορία, Φυσική και ΑΟΘ

Γράφτηκε από τον
Ad Slot

Σχόλιο στο μάθημα της Ιστορίας

Πέφτει η αυλαία των Πανελλαδικών Εξετάσεων σήμερα για τους μαθητές των Γενικών Λυκείων και οι μαθητές της ανθρωπιστικής κατεύθυνσης εξετάστηκαν στο μάθημα της Ιστορίας Προσανατολισμού. Τα θέματα κρίνονται σαφή και καλύπτουν όλο το εύρος της εξεταστέας ύλης.

Ειδικότερα τα θέματα της Ομάδας Α΄ είναι απλά και απαιτούν πολύ καλή αποστήθιση της ιστορικής γνώσης. Το θέμα Α1 δεν παρουσιάζει καμία απολύτως δυσκολία. Το θέμα Α2 περιέχει ερωτήματα που προέρχονται αποκλειστικά από το Α΄ κεφάλαιο της Οικονομίας.

Τα θέματα Β1 και Β2 χαρακτηρίζονται σαφή και αναμενόμενα. Όσον αφορά τα θέματα της Ομάδας Β΄, το Γ1 είναι εύκολο στη προσέγγισή του, ενώ το Δ1 απαιτεί κριτική σκέψη και είναι πιο σύνθετο. Αξίζει να σημειωθεί ότι μια από τις πηγές του θέματος αυτού περιλαμβάνεται στο σχολικό βιβλίο, συνεπώς ένας καλά προετοιμασμένος υποψήφιος θα την είχε μελετήσει και θα έχει ανταποκριθεί επαρκώς στην απάντησή του.

Εκ μέρους όλων των καθηγητών του Πρότυπου Φροντιστηριακού Κέντρου Άνοδος ευχόμαστε στα παιδιά καλά αποτελέσματα.

Σαργέντη Σοφία - Πρότυπο Φροντιστηριακό Κέντρο Άνοδος

Δείτε το video:

Απαντήσεις στο μάθημα της Ιστορίας

ΟΜΑΔΑ ΠΡΩΤΗ
ΘΕΜΑ Α1
α. Φροντιστήριο της Τραπεζούντας: σελ. 248 Το φροντιστήριο της Τραπεζούντας …εθνικής τους συνείδησης
β. Κοινοβουλευτική Ομάδα των Ιαπώνων: σελ 86 Το μοναδικό νέο …το 1908.
γ. Εθνικόν Κομιτάτον: σελ 77 Μικρότερη απήχηση … αυτοκρατορία.

ΘΕΜΑ Α2
α. Σωστό
β. Λάθος
γ. Λάθος
δ. Σωστό
ε. Σωστό

ΘΕΜΑ Β1
Σελ 80 Το Τρικουπικό κόμμα … πτώχευση.

ΘΕΜΑ Β2
α. Σελ. 154 Η ΕΑΠ διέκρινε…εργατικού προλεταριάτου.
β.Σελ. 154 Εξάλλου δόθηκε προτεραιότητα … παραμεθόριες περιοχές.

ΟΜΑΔΑ ΔΕΥΤΕΡΗ
ΘΕΜΑ Γ1
Σελ. 148- 149 Στην αρχή το κράτος …την κατοικία τους με τους πρόσφυγες .
Αξιοποιούμε τα εξής στοιχεία από το Κείμενο Α:
• Το φθινόπωρο του 1922 όλοι οι δημόσιοι χώροι της Αθήνας και του Πειραιά, όπως Κεντρικές πλατείες και δρόμοι, Δημόσιες υπηρεσίες, θέατρα, ξενοδοχεία, δημόσια λουτρά, αποθήκες και υπόστεγα φιλοξένησαν χιλιάδες πρόσφυγες.
• Το Υπουργείο Εθνικής οικονομίας αποφάσισε το Σεπτέμβριο του 1922 να τοποθετήσει κρεβάτια ακόμα και σε διαδρόμους ξενοδοχείων.
• Στις αρχές Δεκεμβρίου του 1922 ο Δήμος Αθηνών ανακοίνωσε πως υπήρχαν 130 πρόχειροι καταυλισμοί με 70.000 πρόσφυγες . Ο Δήμος κατέβαλε μεγάλη προσπάθεια για να διαμορφώσει τους χώρους υποδοχής των προσφύγων.
• Χαρακτηριστικό παράδειγμα της περιπλάνησης των προσφύγων αποτελεί η μαρτυρία της οικογένειας Ακερμανίδη. Μετά από την περιφορά τους από τόπο σε τόπο τα μέλη της οικογένειας βρήκαν στέγη σ’ ένα κοτέτσι στη συνοικία της Γαργαρέττας κάτω από την Ακρόπολη.
Αξιοποιούμε τα εξής στοιχεία από το Κείμενο Β:
• Σύμφωνα με την μαρτυρία της Χαϊδεμένου λαμβάνουμε πληροφορίες για την ταλαιπωρία των προσφύγων στην προσπάθειά τους να βρουν στέγη. Ο βαρκάρης που τους μετέφερε τους πρότεινε να μεταφερθούν στην εκκλησία του Αγίου Νικολάου, η οποία είχε γεμίσει από πρόσφυγες.
• Το επόμενο πρωί βρήκαν το σπίτι του Γιάννη Σιδέρη, ενός συγγενή τους, το οποίο κατοικούνταν από ενοικιαστές.
• Πέντε με έξι οικογένειες νοίκιαζαν ένα σπίτι με κοινή κουζίνα.
• Οι ενοικιαστές τους καλοδέχτηκαν και τους πρόσφεραν φαγητό.
• Ο καθένας ρωτούσε για το εάν έχουν δει κάποιον από τους δικούς τους.

Αξιοποιούμε τα εξής στοιχεία από το Κείμενο Γ:
• Κατά την έξοδο των χριστιανών από τη Μικρά Ασία οι γυναίκες και τα παιδιά χωρίστηκαν από τους άντρες, στριμώχτηκαν στα πλοία και αποβιβάστηκαν στον Πειραιά ή στη Θεσσαλονίκη. Εκεί έζησαν για μήνες σε αυτοσχέδια προσφυγικά στρατόπεδα και οι εθελοντές τους μοίραζαν τρόφιμα και κουβέρτες μέχρι να καταφέρουν να σταθούν στα πόδια τους.

ΘΕΜΑ Δ1
α. Σελ 209 Η κρίση κορυφώθηκε στις 18 Μαρτίου 1901 … από τον Πρίγκιπα.
Στο ερώτημα αυτό αξιοποιούμε στοιχεία από τα Κείμενα Α και Β.
Ειδικότερα από το Κείμενο Α σχολιάζουμε τα εξής σημεία:
• Στην εφημερίδα Κήρυξ των Χανίων ο Ελευθέριος Βενιζέλος προσπάθησε να εξηγήσει τη στάση του απέναντι στις κατηγορίες των αθηναϊκών δημοσιευμάτων.
• Σε προσωπικό του σημειωματάριο παραθέτει τους λόγους απόλυσής του από τον Πρίγκιπα, χαρακτηρίζοντάς την ως πράξη επίρριψης ευθυνών στο πρόσωπό του από τον Ύπατο Αρμοστή, λόγω της αναποτελεσματικότητάς του όσον αφορά την διαχείριση του Κρητικού Ζητήματος.

Από το Κείμενο Β σχολιάζουμε τα εξής:
• Η αδυναμία του Ύπατου Αρμοστή να επιλύσει το Ενωτικό Ζήτημα όξυνε τις αντιδράσεις της Αντιπολίτευσης.
• Ο Βενιζέλος, μετά την εγκατάλειψη του προγράμματός του, τον Απρίλιο του 1901, εξέφρασε τις αντιδράσεις του και συγκέντρωσε γύρω του το μεγαλύτερο μέρος των αντιπολιτευτικών δυνάμεων.
• Ο Πρίγκιπας αρνήθηκε κάθε διάλογο με την αντιπολίτευση και υπονόμευσε συστηματικά κάθε συμβιβασμό θέτοντας σε κίνδυνο την εσωτερική ενότητα της Κρήτης.

β. Σελ. 210 Η αντιπολίτευση αποφάσισε … επί θύραις.
Από το Κείμενο Γ σχολιάζουμε τα εξής:
• Οι επαναστάτες προέβαλαν μια σειρά στόχων για την πραγματοποίηση της ένωσης της Κρήτης με την Ελλάδα ή τουλάχιστον τη μεθόδευσή της.
• Πρώτος στόχος τους ήταν η ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα.
• Σε περίπτωση που ο πρώτος στόχος απέβαινε αδύνατος, λόγω της διεθνούς συγκυρίας, ζητούσαν την πολιτική προσέγγιση της νήσου με την Ελλάδα με σκοπό να αλλάξει το πολιτικό καθεστώς του νησιού.
• Αν και ο δεύτερος στόχος δεν υλοποιούνταν, ζητούσαν την αναθεώρηση του κρητικού συντάγματος και την προσαρμογή του στο πρότυπο του ελληνικού συντάγματος.
• Οι επαναστάτες διευκρίνιζαν ότι το πρόβλημα δεν ήταν στην αλλαγή προσώπου στη διοίκηση της Κρήτης, αλλά στην αλλαγή του πολιτικού καθεστώτος που θα άνοιγε τον δρόμο για την ένωση με την Ελλάδα.
• Τέλος, τόνισαν εμφατικά ότι σε περίπτωση αλλαγής της αρμοστείας του νησιού θα δέχονταν μόνο Έλληνα κυβερνήτη στην Κρήτη.

Σχόλιο:
Τα θέματα των εξετάσεων στο μάθημα της Ιστορίας Προσανατολισμού κρίνονται βατά, σαφή και αναμενόμενα. Όσον αφορά την ομάδα Α τα ερωτήματα ήταν απλά, αφού απαιτούσαν μόνο καλή αποστήθιση της ιστορικής γνώσης. Ως προς τα ιστορικά παραθέματα της ομάδας Β το Θέμα Γ1 δεν παρουσίαζε κάποια ιδιαίτερη δυσκολία. Ωστόσο, το θέμα Δ1 απαιτούσε κριτική σκέψη και ήταν πιο σύνθετο στην απάντησή του. Το Γ Κείμενο από το θέμα Δ1 προερχόταν από το σχολικό βιβλίο και συνεπώς ένας καλά προετοιμασμένος μαθητής δεν θα αντιμετώπιζε καμία δυσκολία.

Η φιλολογική ομάδα του Πρότυπου Φροντιστηριακού Κέντρου Άνοδος:
Ασημακόπουλος Παναγιώτης
Βούρτση Ζωή
Λέντζιου Έφη
Λέντζιου Ελένη
Λούτα Γιορένα
Σαργέντη Σοφία
Σεφερλή Γιάννα

Σχόλιο στο μάθημα της Φυσικής Προσανατολισμού

Τα θέματα της φυσικής χαρακτηρίζοναι από διαβάθμιση. Θεωρώ ότι ο βαθμός δυσκολίας τους είναι σωστός για επίπεδο θεμάτων πανελλαδικών εξετάσεων.

Ο χρόνος που είχαν στη διάθεσή τους οι μαθητές κρίνεται επαρκής.

Παρόλα αυτά υπήρχαν μονάδες που χρειαζόταν μεγάλη προσοχή και έπρεπε οι μαθητές να γνωρίζουν με κάθε λεπτομέρεια έννοιες Φυσικής.

Σίγουρα για την ορθή αντιμετώπιση θεμάτων τέτοιου επίπεδου χρειάζεται ενασχόληση και στις τρείς τάξεις του Λυκείου.

Να ευχηθώ καλά αποτελέσματα στους μαθητές.

Γιώργος Ηλιόπουλος - Πρότυπο Φροντιστηριακό Κέντρο Άνοδος

Δείτε το video:

Οι απαντήσεις στο μάθημα της Φυσικής Προσανατολισμού

Fusiki Anodos1

Fusiki Anodos2

Fusiki Anodos3

Fusiki Anodos4

Fusiki Anodos5

Σχόλιο στο μάθημα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας

Σήμερα οι μαθητές του 5ου επιστημονικού πεδίου διαγωνίστηκαν στο μάθημα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας. Τα θέματα ήταν διατυπωμένα με σαφήνεια και οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές μπορούσαν να επιτύχουν υψηλές βαθμολογίες.

Πιο συγκεκριμένα:

Θέμα Α: Τα ζητούμενα κάλυπταν μεγάλο μέρος της ύλης, δεν είχαν όμως μεγάλο βαθμό δυσκολίας για μαθητές που είχαν μελετήσει ικανοποιητικά τη θεωρία του σχολικού βιβλίου.
Θέμα Β: Αναμενόμενο θέμα, η ανεργία, από το κομμάτι της νέας ύλης που εντάχθηκε φέτος.
Θέμα Γ: Συνηθισμένη άσκηση πρώτου κεφαλαίου, με πίνακες και συμπλήρωση κενών. Το τελευταίο ερώτημα ήθελε προσοχή αφού οι μαθητές έπρεπε να συνδυάσουν γνώσεις από το πρώτο και το ένατο κεφάλαιο.
Θέμα Δ: Χαρακτηρίζεται βατό, με την προϋπόθεση ότι οι μαθητές καταλάβαιναν τη μορφή της συνάρτησης προφοράς που ζητείται. Η συγκεκριμένη μορφή δεν αναφέρεται στο σχολικό εγχειρίδιο. Ιδιαίτερη προσοχή ήθελαν τα ερωτήματα Δ3 και Δ4.

Είμαστε ευχαριστημένοι από την προσπάθεια των μαθητών μας. Τους ευχόμαστε καλό καλοκαίρι και καλά αποτελέσματα!

Ηλιάνα Λάνη – Οικονομολόγος
Άνοδος – Πρότυπο Φροντιστηριακό Κέντρο

Δείτε το video:

Οι απαντήσεις στο μάθημα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας

aoth anodos1

aoth anodos2

aoth anodos3

Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 10 Ιουνίου 2022 18:08

Σχετικά Άρθρα

  • Ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες των υποψηφίων των επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων ΕΠΑΛ
    Ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες των υποψηφίων των επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων ΕΠΑΛ

    Από τις 7 έως τις 10 Οκτωβρίου η υποβολή των μηχανογραφικών για υποψηφίους επαναληπτικών πανελλαδικών ΓΕΛ/ΕΠΑΛ

    Ανακοινώθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού οι βαθμολογίες των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων ΕΠΑΛ 2024 στα μαθήματα Γενικής Παιδείας και Ειδικότητας ανά Τομέα. Η ηλεκτρονική υποβολή των μηχανογραφικών δελτίων για τους υποψηφίους των επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ/ΕΠΑΛ έτους 2024 θα πραγματοποιηθεί μεταξύ 7 και 10 Οκτωβρίου.
    Όλοι οι υποψήφιοι των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων των ΕΠΑΛ θα μπορούν να βρίσκουν τη βαθμολογία τους και στην ιστοσελίδα https://results.it.minedu.gov.gr πληκτρολογώντας τον οκταψήφιο κωδικό τους και τους 4 αρχικούς χαρακτήρες από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο του υποψηφίου σε κεφαλαίους χαρακτήρες.
    Διευκρινίζεται ότι οι καταστάσεις για ανάρτηση στα Λύκεια, που θα αποσταλούν σε όσα ΕΠΑΛ της χώρας είχαν αντίστοιχους υποψηφίους, θα περιέχουν μόνο τον κωδικό κάθε υποψηφίου και τα βαθμολογικά του στοιχεία ανά εξεταζόμενο μάθημα και όχι τα ονομαστικά στοιχεία του.
    Η ηλεκτρονική υποβολή Μηχανογραφικού Δελτίου (Μ.Δ.) για τους υποψηφίους των επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ/ΕΠΑΛ έτους 2024.
    Οι διαδικασίες για την υποβολή του Μ.Δ. για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των υποψηφίων των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων ΓΕΛ/ΕΠΑΛ έτους 2024 αρχίζουν από τη Δευτέρα 7-10-2024 και λήγουν την Πέμπτη 10-10-2024.

    Όλοι οι υποψήφιοι των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων ΓΕΛ/ΕΠΑΛ έτους 2024 που ενδιαφέρονται να υποβάλουν Μ.Δ. για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, θα απευθυνθούν στο Λύκειό τους, για να αποκτήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password). Αν κάποιος υποψήφιος είχε αποκτήσει προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password) τον Ιούλιο, μπορεί τώρα να τον χρησιμοποιήσει, αλλιώς θα απευθυνθεί στο Λύκειό του. Με αυτόν τον προσωπικό κωδικό οι υποψήφιοι θα έχουν τη δυνατότητα να προχωρήσουν τελικά στην οριστική υποβολή του ΜΔ στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://michanografiko-secondexams.it.minedu.gov.gr/. Υπενθυμίζεται ότι η προθεσμία είναι αποκλειστική και μετά την παρέλευσή της κανένας υποψήφιος δεν θα μπορεί να προβεί στην οριστική ηλεκτρονική υποβολή του Μηχανογραφικό Δελτίου.

    Για περισσότερες λεπτομέρειες, μπορείτε να διαβάσετε την σχετική εγκύκλιο ΕΔΩ.
  • Πανελλήνιες 2024: Εισαγωγή στα ΑΕΙ υποψήφιων πληγέντων περιοχών από φυσικές καταστροφές - Η απόφαση
    Πανελλήνιες 2024: Εισαγωγή στα ΑΕΙ υποψήφιων πληγέντων περιοχών από φυσικές καταστροφές - Η απόφαση

    Τι ισχύει για υποψήφιους περιοχών που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές. Ποιες περιφέρειες αφορά η υπουργική απόφαση.

    Καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων στα πανεπιστήμια θα εισαχθούν υποψήφιοι οι οποίοι έλαβαν μέρος στις φετινές Πανελλήνιες εξετάσεις και προέρχονται από περιοχές που έχουν πληγεί από φυσικές καταστροφές (πλημμύρες, φωτιές κ.α).

    Το δικαίωμα αυτό ισχύει για τους μαθητές της τελευταίας τάξης του σχολικού έτους 2023-2024 καθώς και για τους αποφοίτους, οι οποίοι υπέβαλαν Αίτηση-Δήλωση στα Λύκεια των ανωτέρω περιοχών και συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις του έτους 2024.

    Η ανωτέρω ρύθμιση εφαρμόζεται και για μαθητές και αποφοίτους των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ, οι οποίοι κατοικούν μονίμως στις ανωτέρω περιοχές και συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις του έτους 2024, ακόμα και εάν υπέβαλαν αίτηση-δήλωση συμμετοχής σε Λύκειο άλλης περιοχής ή σε άλλη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Για τη διαδικασία και τις ημερομηνίες υποβολής δικαιολογητικών θα ακολουθήσει νεότερη ανακοίνωση

    Η απόφαση αυτή αφορά τα παιδιά τα οποία προέρχονται από τις παρακάτω περιφέρειες

    Ι) της Περιφέρειας Θεσσαλίας

    α) των Περιφερειακών Ενοτήτων Τρικάλων, Μαγνησίας, Σποράδων, Καρδίτσας,

    β) των Δήμων Λαρισαίων, Φαρσάλων, Τεμπών, Κιλελέρ, Αγιάς, Τυρνάβου από την Περιφερειακή Ενότητα Λάρισας, και

    γ) της δημοτικής κοινότητας Μεγάλου Ελευθεροχωρίου της Δημοτικής ενότητας Ποταμιάς, της δημοτικής κοινότητας Βερδικούσιας της Δημοτικής ενότητας Βερδικούσιας, της δημοτικής κοινότητας Κρανέας της Δημοτικής Ενότητας Αντιχασίων και των δημοτικών κοινοτήτων Καρυάς, Κρυόβρυσης, Συκαμινέας της Δημοτικής Ενότητας Καρυάς του Δήμου Ελασσόνας της Περιφερειακής Ενότητας Λάρισας

    ΙΙ) της Περιφέρειας Αττικής

    α) του Δήμου Φυλής της Περ. Ενότητας Δυτικής Αττικής,

    β) του Δήμου Αίγινας της Περ. Ενότητας Νήσων

    ΙΙΙ) της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας

    α) των Δήμων Λαμιέων και Δομοκού της Περ. Ενότητας Φθιώτιδας,

    β) των Δήμων Λίμνης-Μαντουδίου-Αγίας Άννας και της Ιστιαίας-Αιδηψού της Περ. Ενότητας Εύβοιας, και

    ΙV) της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας- Θράκης

    α) του Δήμου Αλεξανδρούπολης της Περ. Ενότητας Έβρου,

    β) της Δημοτικής Ενότητας Σουφλίου του Δήμου Σουφλίου της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου,

    γ) της δημοτικής κοινότητας Λαβάρων της Δημοτικής Ενότητας Ορφέα του Δήμου Σουφλίου της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου,

    δ) των δημοτικών κοινοτήτων Λευκίμμης, Λύρας, Φυλακτού και Προβατώνα της Δημοτικής Ενότητας Τυχερού του Δήμου Σουφλίου της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου

    ε) της Δημοτικής Ενότητας Σώστου του Δήμου Ιάσμου της Περ. Ενότητας Ροδόπης,

    στ) της Δημοτικής Ενότητας Σαπών του Δήμου Μαρώνειας-Σαπών της Περ. Ενότητας Ροδόπης

    ζ) της δημοτικής κοινότητας Μαρώνειας της Δημοτικής Ενότητας Μαρώνειας του Δήμου Μαρώνειας-Σαπών της Περ. Ενότητας Ροδόπης,

    Η εισαγωγή με ειδικό ποσοστό

    Το ειδικό ποσοστό που αποδίδεται στους υποψηφίους βάσει του αριθμού των πληγέντων σε σχέση με τους συμμετέχοντες στις πανελλαδικές εξετάσεις 2024, ανά κατηγορία Λυκείου (ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, ημερήσιο, εσπερινό) και το οποίο δεν μπορεί να υπερβαίνει ανά κατηγορία το 2%, ορίζεται ως εξής:

    α) Για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων των Ημερήσιων ΓΕΛ αποδίδεται ποσοστό 2% καθ΄ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων της κατηγορίας τους σε Σχολές, Τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις των Α.Ε.Ι. και των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών (Α.Ε.Α).

    β) Για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων των Ημερήσιων ΕΠΑΛ αποδίδεται ποσοστό 2% καθ΄ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων της κατηγορίας τους σε Σχολές, Τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις των Α.Ε.Ι.

    γ) Για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων των Εσπερινών ΓΕΛ αποδίδεται ποσοστό 2% καθ΄ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων της κατηγορίας τους σε Σχολές, Τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις των Α.Ε.Ι. και των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών (Α.Ε.Α).

    δ) Για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων των Εσπερινών ΕΠΑΛ αποδίδεται ποσοστό 2% καθ΄ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων της κατηγορίας τους σε Σχολές, Τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις των Α.Ε.Ι.

    Πηγή: iEidiseis.gr

  • Πανελλήνιες Εξετάσεις 2025: Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα και οι ημερομηνίες
    Πανελλήνιες Εξετάσεις 2025: Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα και οι ημερομηνίες

    Ανακοινώθηκε από το υπουργείο Παιδείας, το πρόγραμμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων των ημερήσιων και εσπερινών ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, Ειδικών και Μουσικών μαθημάτων και προθεσμία Υγειονομικής Εξέτασης και Πρακτικής Δοκιμασίας των υποψηφίων για εισαγωγή στα ΤΕΦΑΑ, έτους 2025.

    Η έναρξη των πανελληνίων εξετάσεων έχει προγραμματιστεί για τις 30 Μαίου 2025 με την ολοκλήρωση τους στις 6 Ιουνίου. Τα ειδικά μαθήματα στα ΓΕΛ ξεκινούν στις 14 Ιουνίου και ολοκληρώνονται στις 25 Ιουνίου.

    Αναλυτικά το πρόγραμμα

    pan1.jpg
    pan2.jpg

    pan2.jpg
    Screenshot-2024-09-13-120558.jpg
    Πηγή: cnn.gr
  • Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Ξεκινούν στις 30 Μαΐου - Το αναλυτικό πρόγραμμα
    Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Ξεκινούν στις 30 Μαΐου - Το αναλυτικό πρόγραμμα

    Στις 31 Μαΐου ξεκινούν οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ, στις 14 Ιουνίου τα Ειδικά Μαθήματα

    Το αναλυτικό πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων του 2025 ανακοίνωσε την Παρασκευή το υπουργείο Παιδείας.
    Σύμφωνα με το πρόγραμμα η πρεμιέρα των πανελλαδικών εξετάσεων θα πραγματοποιηθεί για τους υποψήφιους των ΓΕΛ την Παρασκευή 30 Μαΐου με το μάθημα της Γλώσσας.
    Θα ακολουθήσουν στις 2 Ιουνίου τα Αρχαία, τα Μαθηματικά και η Βιολογία, στις 4 Ιουνίου τα Λατινικά, η Χημεία και η Πληροφορική και θα ολοκληρωθούν στις 6 Ιουνίου με Ιστορία, Φυσική και Οικονομία.

    pinakas-a-gel
    Αντίστοιχα για τους υποψήφιους από τα ΕΠΑΛ οι Πανελλαδικές εξετάσεις θα ξεκινήσουν στις 31 Μαΐου, ημέρα Σάββατο, και θα ολοκληρωθούν στις 16 Ιουνίου.

    pinakas-b-epal
    Όσον αφορά την εξέταση των ειδικών μαθημάτων, θα ξεκινήσει με Ισπανίκα στις 14 Ιουνίου και θα ολοκληρωθεί στις 25 Ιουνίου με Ιταλικά.

    pinakas-c-eidika-mathimata
    Ανακοινώθηκε, τέλος, ότι η προθεσμία διεξαγωγής Υγειονομικής Εξέτασης και Πρακτικής Δοκιμασίας των υποψηφίων (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) ακαδ. έτους 2025-26 ορίζεται το διάστημα από τη Δευτέρα 16-6-2025 μέχρι και την Παρασκευή 27-6-2025.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Πανελλήνιες 2024: Πότε μπορούν να καταθέσουν αιτήσεις οι υποψήφιοι που «αμφισβητούν» τους βαθμούς τους
    Πανελλήνιες 2024: Πότε μπορούν να καταθέσουν αιτήσεις οι υποψήφιοι που «αμφισβητούν» τους βαθμούς τους

    Τη δυνατότητα να δουν τα γραπτά τους στις πανελλαδικές του 2024 θα έχουν οι μαθητές που πήραν μέρος στις εξετάσεις, αρκεί να καταθέσουν τις σχετικές αιτήσεις και να πληρώσουν παράβολα από 50 έως 80 ευρώ.

    Η επίδειξη των γραπτών δοκιμίων των πανελλαδικών εξετάσεων προβλέπεται στο άρθρο 23 του Ν.3748/2009 και οι αιτήσεις των υποψηφίων οι οποίοι επιθυμούν να λάβουν γνώση των γραπτών τους υποβάλλονται από τους ίδιους ή από νόμιμα εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπό τους, κάθε χρόνο, αποκλειστικά το μήνα Σεπτέμβριο του έτους κατά το οποίο οι υποψήφιοι πήραν μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις, στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην οποία υπάγεται το σχολείο όπου κοινοποιήθηκαν οι βαθμοί των μαθημάτων που εξετάστηκαν οι εν λόγω υποψήφιοι.

    Τα παράβολα

    Μαζί με την αίτηση συνυποβάλλεται σχετικό παράβολο, το οποίο υποχρεωτικά εκδίδεται ηλεκτρονικά από την εφαρμογή e-Παράβολο, στην κατηγορία «Επίδειξη γραπτών δοκιμίων Πανελλαδικών Εξετάσεων» και κωδικό παραβόλου «1389», ποσού 50 (πενήντα) ευρώ, για την επίδειξη έως τριών (3) γραπτών δοκιμίων και κωδικό «1390», ποσού 80 (ογδόντα) ευρώ, για την επίδειξη περισσοτέρων των τριών (3) γραπτών δοκιμίων. Οι υποψήφιοι λαμβάνουν γνώση των γραπτών τους δοκιμίων με επίδειξη σε φωτοτυπία, ενώ δεν προβλέπεται η χορήγηση αντιγράφων.

    Οι προθεσμίες

    Επομένως σύμφωνα με τα παραπάνω, η υποβολή αιτήσεων από τους υποψήφιους που συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις του έτους 2024 και επιθυμούν να λάβουν γνώση των γραπτών τους δοκιμίων, θα πραγματοποιείται αποκλειστικά από 1 έως 30 Σεπτεμβρίου 2024.

    Πώς γίνεται η επίδειξη των γραπτών

    Η επίδειξη των γραπτών δοκιμίων των μαθημάτων Ομάδας Προσανατολισμού, Γενικής Παιδείας, Μαθημάτων Ειδικότητας, Ξένων Γλωσσών καθώς και του μαθήματος «Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία» θα γίνεται, κατά την περίοδο Οκτωβρίου – Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου 2024, στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπου και υποβλήθηκαν οι αντίστοιχες αιτήσεις, στον ίδιο τον ενδιαφερόμενο (ή και παρουσία του γονέα ή του κηδεμόνα του, εφόσον ο υποψήφιος το ζητήσει) και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που θα ανακοινώνεται από τις αντίστοιχες Διευθύνσεις Δ.Ε. ανάλογα με τον αριθμό των γραπτών. Τέλος επισημαίνεται ότι: Α) Αν πρόκειται για τα γραπτά δοκίμια των ειδικών μαθημάτων «Ελεύθερο Σχέδιο» και «Γραμμικό Σχέδιο», καθώς και του μαθήματος «Αρχιτεκτονικό Σχέδιο» των ΕΠΑΛ, τότε οι φωτοτυπίες των αιτήσεων των υποψηφίων συνοδευόμενες από συγκεντρωτική κατάσταση διαβιβάζονται στη Διεύθυνση Εξετάσεων και Πιστοποιήσεων του ΥΠΑΙΘΑ και οι υποψήφιοι θα μπορούν να λαμβάνουν γνώση με επίδειξη των πρωτότυπων γραπτών τους δοκιμίων σε χώρο της κεντρικής υπηρεσίας του ΥΠΑΙΘΑ και σε χρονικό διάστημα που θα καθορίζεται από την ως άνω Διεύθυνση. Β) Αν πρόκειται για τα γραπτά δοκίμια των ξένων γλωσσών και του μαθήματος «Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία» των υποψηφίων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ τότε οι φωτοτυπίες των αιτήσεων των υποψηφίων, συνοδευόμενες από συγκεντρωτική κατάσταση, διαβιβάζονται στη Διεύθυνση Εξετάσεων και Πιστοποιήσεων του ΥΠΑΙΘΑ. Στη συνέχεια και κατόπιν επικοινωνίας της Διεύθυνσης Εξετάσεων και Πιστοποιήσεων με το αντίστοιχο Βαθμολογικό Κέντρο, οι φωτοτυπίες των γραπτών δοκιμίων που έχουν αιτηθεί οι υποψήφιοι, αποστέλλονται στην αρμόδια προς επίδειξη Διεύθυνση Δ.Ε.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Αύξηση κατά 11,5% στην εισαγωγή σπουδαστών στις ΑΕΝ από τις Πανελλαδικές σε σχέση με πέρσι
    Αύξηση κατά 11,5% στην εισαγωγή σπουδαστών στις ΑΕΝ από τις Πανελλαδικές σε σχέση με πέρσι

    Σταθερή, σε ετήσια βάση, είναι η αύξηση των μαθητών των Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων που επιλέγουν να ακολουθήσουν το επάγγελμα του Αξιωματικού του Εμπορικού Ναυτικού (Πλοιάρχων και Μηχανικών), σπουδάζοντας στις 10 Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, σε όλη τη χώρα.

    Η ναυτική παράδοση της χώρας, τα πλεονεκτήματα του ναυτικού επαγγέλματος, η συνεχώς βελτιούμενη ποιότητα της εργασίας στα πλοία και η ισχυροποίηση της ελληνικής ναυτιλίας σε παγκόσμιο επίπεδο, είναι στοιχεία που προσελκύουν τους νέους μας στη θάλασσα. Είναι άλλωστε γνωστό ότι το ναυτικό επάγγελμα προσφέρει σίγουρη απασχόληση, με υψηλές αποδοχές και προοπτικές ανέλιξης.

    Την Πέμπτη 08 Αυγούστου 2024 ανακοινώθηκαν οι πίνακες των σπουδαστών/σπουδαστριών που εισάγονται στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού για το εκπαιδευτικό έτος 2024-2025 και αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα του Υ.ΝΑ.Ν.Π. (www.ynanp.gr) και του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής (www.hcg.gr).

    Συνοπτικά εισήχθηκαν μέσω των πανελλαδικών εξετάσεων (χωρίς να υπολογίζονται οι επιλαχόντες) για το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025, 1.363 μαθητές, δηλαδή αύξηση 11,5% σε σχέση με πέρυσι.

    Μαζί με τους επιλαχόντες, φέτος, το πρώτο έτος στις ΑΕΝ θα φοιτήσουν 1.507 σπουδαστές (συν 22 επιλαχόντες στην ΑΕΝ Πλοιάρχων και συν 122 επιλαχόντες στην ΑΕΝ Μηχανικών).

    Είναι χαρακτηριστικό ότι το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025 υπήρξε αύξηση 5.4% των υποβληθέντων αιτήσεων για τις ΑΕΝ από τους μαθητές της Γ’ Λυκείου σε σύγκριση με το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024. Συγκεκριμένα, για το 2024-2025 υποβλήθηκαν 2.927 αιτήσεις (2.410 άνδρες και 517 γυναίκες) ενώ για το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024 υπεβλήθησαν 2.778 αιτήσεις υποψηφίων (2.312 άνδρες και 466 γυναίκες).

    Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εφαρμόζει κάθε έτος «Πρόγραμμα προσέλκυσης νέων στο ναυτικό επάγγελμα», εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας το οποίο απευθύνεται σε μαθητές Γ’ Γυμνασίου καθώς και Α’ – Β’ Λυκείου (Γενικών και ΕΠΑΛ). Δεκάδες εκπαιδευμένα στελέχη του Λιμενικού Σώματος και Καθηγητών των ΑΕΝ ενημερώνουν τους μαθητές για το επάγγελμα και τις συνθήκες εργασίας του Αξιωματικού Γέφυρας και Μηχανής.

    Το εκπαιδευτικό έτος 2023-24 ενημερώθηκαν 7.173 μαθητές (αύξηση 109,3% σε σχέση με το εκπαιδευτικό έτος 2022-23) σε 232 σχολικές μονάδες (αύξηση 226,7% σε σχέση με το 2022-23) σε όλη την Ελλάδα.

    Η Ναυτική Εκπαίδευση και η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα αποτελεί μια από τις βασικές προτεραιότητες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και βασικό πυλώνα ανάπτυξης της Ελληνικής οικονομίας και της κοινωνίας γενικότερα. Υπενθυμίζουμε ότι η διετία 2024-2025 έχει ανακηρυχθεί από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ως διετία «Ναυτικής Εκπαίδευσης».

    Αποτελέσματα Πανελλαδικών Εξετάσεων 2024 για τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (22.8.2024) | ΥΝΑΝΠ (ynanp.gr)

    Πηγή: cnn.gr

  • Πανελλαδικές: Ποια είναι τα Εξεταστικά Κέντρα για τις Επαναληπτικές Εξετάσεις ΕΠΑΛ 2024 σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
    Πανελλαδικές: Ποια είναι τα Εξεταστικά Κέντρα για τις Επαναληπτικές Εξετάσεις ΕΠΑΛ 2024 σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

    Πώς θα γίνει η κατανομή των εξεταστικών κέντρων

    Ανακοινώθηκαν τα Εξεταστικά Κέντρα για τις Επαναληπτικές Πανελλαδικές εξετάσεις ΕΠΑΛ έτους 2024 από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.
    Οι υποψήφιοι θα εξεταστούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
    Ειδικότερα, Εξεταστικά κέντρα των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων των ΕΠΑΛ έτους 2024 ορίζονται σε Αττική και Θεσσαλονίκη ως εξής:
    • Στην Αττική, ως Εξεταστικό Κέντρο, ορίζεται το 1ο ΕΠΑΛ Αθηνών (Αχιλλέως 37-41, Τ.Κ. 10436, Αθήνα, τηλ. 210-5221158) της Διεύθυνσης Δ.Ε. Α΄ Αθήνας.
    • Στη Θεσσαλονίκη, ως Εξεταστικό Κέντρο, ορίζεται το 1ο ΕΠΑΛ Νεάπολης (Περιοχή Στρ. Στρεμπενιώτη, Τ.Κ. 56701, Νεάπολη Θεσσαλονίκης, τηλ. 2310-658619) της Διεύθυνσης Δ.Ε. Δυτ. Θεσσαλονίκης.
    Πώς γίνεται η κατανομή των υποψηφίων στα δύο εξεταστικά κέντρα
    Η κατανομή των υποψηφίων στα δύο εξεταστικά κέντρα έχει ως ακολούθως:
    • οι υποψήφιοι που κατέθεσαν Αίτηση-Δήλωση συμμετοχής στις Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις σε Επιτροπή Εξετάσεων Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΕΕΔΔΕ) των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης Κρήτης, Νοτίου Αιγαίου, Βορείου Αιγαίου, Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας, Στερεάς Ελλάδας, Ιονίου και Αττικής θα εξεταστούν στο Εξεταστικό Κέντρο της Αττικής,
    • οι υποψήφιοι που κατέθεσαν Αίτηση-Δήλωση συμμετοχής στις Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις σε ΕΕΔΔΕ των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης Ηπείρου, Θεσσαλίας, Δυτικής Μακεδονίας, Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης θα εξεταστούν στο Ε.Κ. της Θεσσαλονίκης.
    • Όλοι οι υποψήφιοι με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων ΕΠΑΛ έτους 2024, για τα μαθήματα Γενικής Παιδείας και Ειδικότητας, θα εξεταστούν στο 6ο ΕΠΑΛ Αθηνών της Διεύθυνσης Δ.Ε. Α΄ Αθήνας (Νέστου 4, Τ.Κ. 11527, Αμπελόκηποι, τηλ. 210-6430137).
    Για το Πρόγραμμα των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων των ΕΠΑΛ έτους 2024 πατήστε εδώ.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Πανελλήνιες: Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα των επαναληπτικών εξετάσεων σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ
    Πανελλήνιες: Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα των επαναληπτικών εξετάσεων σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ

    Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα για τις Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις στα ΓΕΛ και στα Ειδικά και Μουσικά Μαθήματα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ από το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

    Ειδικότερα:

    • τη Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου οι υποψήφιοι των ημερήσιων και εσπερινών Γενικών Λυκείων εξετάζονται στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία (Ομάδα Προσανατολισμού Γενικής Παιδείας),
    • την Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου, στα Αρχαία Ελληνικά (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), στα Μαθηματικά (Ο.Π. Θετικών Σπουδών, Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής), στη Βιολογία (Ο.Π. Σπουδών Υγείας),
    • την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου στα Λατινικά (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), στη Χημεία (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Ο.Π. Σπουδών Υγείας) και στην Πληροφορική (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) και
    • την Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου στην Ιστορία (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών) , στη Φυσική (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Ο.Π. Σπουδών Υγείας) και στην Οικονομία (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).

    Τρεις ώρες η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος

    Η προσέλευση των υποψηφίων στις αίθουσες εξέτασης γίνεται 30 λεπτά τουλάχιστον πριν από την έναρξη των εξετάσεων, οι οποίες έχουν ως ώρα έναρξης την 16:00 μ.μ. Σύμφωνα με τις οδηγίες του υπουργείου, η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος ορίζεται σε τρεις ώρες. Οι υποψήφιοι πρέπει να έχουν μαζί τους υποχρεωτικά το δελτίο εξεταζομένου και κατά προτίμηση την αστυνομική τους ταυτότητα ή το διαβατήριο.

    Διευκρινίζεται ότι οι υποψήφιοι των εσπερινών λυκείων, ανεξαρτήτως της κατηγορίας με την οποία επέλεξαν να εξεταστούν στις εξετάσεις της τακτικής εξεταστικής περιόδου, συμμετέχουν στις επαναληπτικές εξετάσεις μαζί με τους υποψηφίους των ημερησίων λυκείων. Εξετάζονται στην ίδια ύλη και θέματα με τους υποψηφίους των ημερησίων λυκείων και διεκδικούν τις ίδιες με αυτούς θέσεις.

    Σχετικά με τα Ειδικά και Μουσικά Μαθήματα:

    • την Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου, εξεταζόμενο μάθημα είναι τα Αγγλικά με ώρα έναρξης εξέτασης τις 16.00,
    • το Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου, η Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία στις 16.00,
    • τη Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου η Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία στις 16.00, την Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου, τα Γερμανικά στις 16.00,
    • την Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου το Ελεύθερο Σχέδιο στις 13.30,
    • την Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου το Γραμμικό Σχέδιο στις 13.30,
    • την Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου τα Γαλλικά στις 16.00 και τέλος
    • το Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου τα Ισπανικά στις 12.00 και τα Ιταλικά στις 16.00.

    Η προσέλευση των υποψηφίων στις αίθουσες εξέτασης γίνεται και στις παραπάνω εξετάσεις τριάντα λεπτά, τουλάχιστον, πριν από την έναρξη, ενώ η διάρκεια εξέτασης για τα μαθήματα είναι:

    • Των ξένων γλωσσών, τρεις ώρες
    • Των Σχεδίων (Ελεύθερο και Γραμμικό) είναι έξι ώρες
    • Του μουσικού μαθήματος «Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία» η εξέταση συνολικά έχει διάρκεια τρεις ώρες και τριάντα λεπτά.
    • Τέλος, για το μουσικό μάθημα «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία», η εξέταση της φωνητικής ή οργανικής μουσικής διαρκεί 4΄ με 6΄ λεπτά για κάθε υποψήφιο.

    Ως προθεσμία διεξαγωγής επαναληπτικής Υγειονομικής Εξέτασης και Πρακτικής Δοκιμασίας των υποψηφίων ΓΕΛ & ΕΠΑΛ για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) ακαδημαϊκού έτους 2024-25 ορίζεται το διάστημα από την Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου 2024 μέχρι και την Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2024.

    Πηγή: Ethnos.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch