Εκπαίδευση

Πρότυπο Φροντιστηριακό Κέντρο Άνοδος: Απαντήσεις και σχόλια για Ιστορία, Φυσική και ΑΟΘ

Πρότυπο Φροντιστηριακό Κέντρο Άνοδος: Απαντήσεις και σχόλια για Ιστορία, Φυσική και ΑΟΘ

Σχόλιο στο μάθημα της Ιστορίας

Πέφτει η αυλαία των Πανελλαδικών Εξετάσεων σήμερα για τους μαθητές των Γενικών Λυκείων και οι μαθητές της ανθρωπιστικής κατεύθυνσης εξετάστηκαν στο μάθημα της Ιστορίας Προσανατολισμού. Τα θέματα κρίνονται σαφή και καλύπτουν όλο το εύρος της εξεταστέας ύλης.

Ειδικότερα τα θέματα της Ομάδας Α΄ είναι απλά και απαιτούν πολύ καλή αποστήθιση της ιστορικής γνώσης. Το θέμα Α1 δεν παρουσιάζει καμία απολύτως δυσκολία. Το θέμα Α2 περιέχει ερωτήματα που προέρχονται αποκλειστικά από το Α΄ κεφάλαιο της Οικονομίας.

Τα θέματα Β1 και Β2 χαρακτηρίζονται σαφή και αναμενόμενα. Όσον αφορά τα θέματα της Ομάδας Β΄, το Γ1 είναι εύκολο στη προσέγγισή του, ενώ το Δ1 απαιτεί κριτική σκέψη και είναι πιο σύνθετο. Αξίζει να σημειωθεί ότι μια από τις πηγές του θέματος αυτού περιλαμβάνεται στο σχολικό βιβλίο, συνεπώς ένας καλά προετοιμασμένος υποψήφιος θα την είχε μελετήσει και θα έχει ανταποκριθεί επαρκώς στην απάντησή του.

Εκ μέρους όλων των καθηγητών του Πρότυπου Φροντιστηριακού Κέντρου Άνοδος ευχόμαστε στα παιδιά καλά αποτελέσματα.

Σαργέντη Σοφία - Πρότυπο Φροντιστηριακό Κέντρο Άνοδος

Δείτε το video:

Απαντήσεις στο μάθημα της Ιστορίας

ΟΜΑΔΑ ΠΡΩΤΗ
ΘΕΜΑ Α1
α. Φροντιστήριο της Τραπεζούντας: σελ. 248 Το φροντιστήριο της Τραπεζούντας …εθνικής τους συνείδησης
β. Κοινοβουλευτική Ομάδα των Ιαπώνων: σελ 86 Το μοναδικό νέο …το 1908.
γ. Εθνικόν Κομιτάτον: σελ 77 Μικρότερη απήχηση … αυτοκρατορία.

ΘΕΜΑ Α2
α. Σωστό
β. Λάθος
γ. Λάθος
δ. Σωστό
ε. Σωστό

ΘΕΜΑ Β1
Σελ 80 Το Τρικουπικό κόμμα … πτώχευση.

ΘΕΜΑ Β2
α. Σελ. 154 Η ΕΑΠ διέκρινε…εργατικού προλεταριάτου.
β.Σελ. 154 Εξάλλου δόθηκε προτεραιότητα … παραμεθόριες περιοχές.

ΟΜΑΔΑ ΔΕΥΤΕΡΗ
ΘΕΜΑ Γ1
Σελ. 148- 149 Στην αρχή το κράτος …την κατοικία τους με τους πρόσφυγες .
Αξιοποιούμε τα εξής στοιχεία από το Κείμενο Α:
• Το φθινόπωρο του 1922 όλοι οι δημόσιοι χώροι της Αθήνας και του Πειραιά, όπως Κεντρικές πλατείες και δρόμοι, Δημόσιες υπηρεσίες, θέατρα, ξενοδοχεία, δημόσια λουτρά, αποθήκες και υπόστεγα φιλοξένησαν χιλιάδες πρόσφυγες.
• Το Υπουργείο Εθνικής οικονομίας αποφάσισε το Σεπτέμβριο του 1922 να τοποθετήσει κρεβάτια ακόμα και σε διαδρόμους ξενοδοχείων.
• Στις αρχές Δεκεμβρίου του 1922 ο Δήμος Αθηνών ανακοίνωσε πως υπήρχαν 130 πρόχειροι καταυλισμοί με 70.000 πρόσφυγες . Ο Δήμος κατέβαλε μεγάλη προσπάθεια για να διαμορφώσει τους χώρους υποδοχής των προσφύγων.
• Χαρακτηριστικό παράδειγμα της περιπλάνησης των προσφύγων αποτελεί η μαρτυρία της οικογένειας Ακερμανίδη. Μετά από την περιφορά τους από τόπο σε τόπο τα μέλη της οικογένειας βρήκαν στέγη σ’ ένα κοτέτσι στη συνοικία της Γαργαρέττας κάτω από την Ακρόπολη.
Αξιοποιούμε τα εξής στοιχεία από το Κείμενο Β:
• Σύμφωνα με την μαρτυρία της Χαϊδεμένου λαμβάνουμε πληροφορίες για την ταλαιπωρία των προσφύγων στην προσπάθειά τους να βρουν στέγη. Ο βαρκάρης που τους μετέφερε τους πρότεινε να μεταφερθούν στην εκκλησία του Αγίου Νικολάου, η οποία είχε γεμίσει από πρόσφυγες.
• Το επόμενο πρωί βρήκαν το σπίτι του Γιάννη Σιδέρη, ενός συγγενή τους, το οποίο κατοικούνταν από ενοικιαστές.
• Πέντε με έξι οικογένειες νοίκιαζαν ένα σπίτι με κοινή κουζίνα.
• Οι ενοικιαστές τους καλοδέχτηκαν και τους πρόσφεραν φαγητό.
• Ο καθένας ρωτούσε για το εάν έχουν δει κάποιον από τους δικούς τους.

Αξιοποιούμε τα εξής στοιχεία από το Κείμενο Γ:
• Κατά την έξοδο των χριστιανών από τη Μικρά Ασία οι γυναίκες και τα παιδιά χωρίστηκαν από τους άντρες, στριμώχτηκαν στα πλοία και αποβιβάστηκαν στον Πειραιά ή στη Θεσσαλονίκη. Εκεί έζησαν για μήνες σε αυτοσχέδια προσφυγικά στρατόπεδα και οι εθελοντές τους μοίραζαν τρόφιμα και κουβέρτες μέχρι να καταφέρουν να σταθούν στα πόδια τους.

ΘΕΜΑ Δ1
α. Σελ 209 Η κρίση κορυφώθηκε στις 18 Μαρτίου 1901 … από τον Πρίγκιπα.
Στο ερώτημα αυτό αξιοποιούμε στοιχεία από τα Κείμενα Α και Β.
Ειδικότερα από το Κείμενο Α σχολιάζουμε τα εξής σημεία:
• Στην εφημερίδα Κήρυξ των Χανίων ο Ελευθέριος Βενιζέλος προσπάθησε να εξηγήσει τη στάση του απέναντι στις κατηγορίες των αθηναϊκών δημοσιευμάτων.
• Σε προσωπικό του σημειωματάριο παραθέτει τους λόγους απόλυσής του από τον Πρίγκιπα, χαρακτηρίζοντάς την ως πράξη επίρριψης ευθυνών στο πρόσωπό του από τον Ύπατο Αρμοστή, λόγω της αναποτελεσματικότητάς του όσον αφορά την διαχείριση του Κρητικού Ζητήματος.

Από το Κείμενο Β σχολιάζουμε τα εξής:
• Η αδυναμία του Ύπατου Αρμοστή να επιλύσει το Ενωτικό Ζήτημα όξυνε τις αντιδράσεις της Αντιπολίτευσης.
• Ο Βενιζέλος, μετά την εγκατάλειψη του προγράμματός του, τον Απρίλιο του 1901, εξέφρασε τις αντιδράσεις του και συγκέντρωσε γύρω του το μεγαλύτερο μέρος των αντιπολιτευτικών δυνάμεων.
• Ο Πρίγκιπας αρνήθηκε κάθε διάλογο με την αντιπολίτευση και υπονόμευσε συστηματικά κάθε συμβιβασμό θέτοντας σε κίνδυνο την εσωτερική ενότητα της Κρήτης.

β. Σελ. 210 Η αντιπολίτευση αποφάσισε … επί θύραις.
Από το Κείμενο Γ σχολιάζουμε τα εξής:
• Οι επαναστάτες προέβαλαν μια σειρά στόχων για την πραγματοποίηση της ένωσης της Κρήτης με την Ελλάδα ή τουλάχιστον τη μεθόδευσή της.
• Πρώτος στόχος τους ήταν η ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα.
• Σε περίπτωση που ο πρώτος στόχος απέβαινε αδύνατος, λόγω της διεθνούς συγκυρίας, ζητούσαν την πολιτική προσέγγιση της νήσου με την Ελλάδα με σκοπό να αλλάξει το πολιτικό καθεστώς του νησιού.
• Αν και ο δεύτερος στόχος δεν υλοποιούνταν, ζητούσαν την αναθεώρηση του κρητικού συντάγματος και την προσαρμογή του στο πρότυπο του ελληνικού συντάγματος.
• Οι επαναστάτες διευκρίνιζαν ότι το πρόβλημα δεν ήταν στην αλλαγή προσώπου στη διοίκηση της Κρήτης, αλλά στην αλλαγή του πολιτικού καθεστώτος που θα άνοιγε τον δρόμο για την ένωση με την Ελλάδα.
• Τέλος, τόνισαν εμφατικά ότι σε περίπτωση αλλαγής της αρμοστείας του νησιού θα δέχονταν μόνο Έλληνα κυβερνήτη στην Κρήτη.

Σχόλιο:
Τα θέματα των εξετάσεων στο μάθημα της Ιστορίας Προσανατολισμού κρίνονται βατά, σαφή και αναμενόμενα. Όσον αφορά την ομάδα Α τα ερωτήματα ήταν απλά, αφού απαιτούσαν μόνο καλή αποστήθιση της ιστορικής γνώσης. Ως προς τα ιστορικά παραθέματα της ομάδας Β το Θέμα Γ1 δεν παρουσίαζε κάποια ιδιαίτερη δυσκολία. Ωστόσο, το θέμα Δ1 απαιτούσε κριτική σκέψη και ήταν πιο σύνθετο στην απάντησή του. Το Γ Κείμενο από το θέμα Δ1 προερχόταν από το σχολικό βιβλίο και συνεπώς ένας καλά προετοιμασμένος μαθητής δεν θα αντιμετώπιζε καμία δυσκολία.

Η φιλολογική ομάδα του Πρότυπου Φροντιστηριακού Κέντρου Άνοδος:
Ασημακόπουλος Παναγιώτης
Βούρτση Ζωή
Λέντζιου Έφη
Λέντζιου Ελένη
Λούτα Γιορένα
Σαργέντη Σοφία
Σεφερλή Γιάννα

Σχόλιο στο μάθημα της Φυσικής Προσανατολισμού

Τα θέματα της φυσικής χαρακτηρίζοναι από διαβάθμιση. Θεωρώ ότι ο βαθμός δυσκολίας τους είναι σωστός για επίπεδο θεμάτων πανελλαδικών εξετάσεων.

Ο χρόνος που είχαν στη διάθεσή τους οι μαθητές κρίνεται επαρκής.

Παρόλα αυτά υπήρχαν μονάδες που χρειαζόταν μεγάλη προσοχή και έπρεπε οι μαθητές να γνωρίζουν με κάθε λεπτομέρεια έννοιες Φυσικής.

Σίγουρα για την ορθή αντιμετώπιση θεμάτων τέτοιου επίπεδου χρειάζεται ενασχόληση και στις τρείς τάξεις του Λυκείου.

Να ευχηθώ καλά αποτελέσματα στους μαθητές.

Γιώργος Ηλιόπουλος - Πρότυπο Φροντιστηριακό Κέντρο Άνοδος

Δείτε το video:

Οι απαντήσεις στο μάθημα της Φυσικής Προσανατολισμού

Fusiki Anodos1

Fusiki Anodos2

Fusiki Anodos3

Fusiki Anodos4

Fusiki Anodos5

Σχόλιο στο μάθημα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας

Σήμερα οι μαθητές του 5ου επιστημονικού πεδίου διαγωνίστηκαν στο μάθημα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας. Τα θέματα ήταν διατυπωμένα με σαφήνεια και οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές μπορούσαν να επιτύχουν υψηλές βαθμολογίες.

Πιο συγκεκριμένα:

Θέμα Α: Τα ζητούμενα κάλυπταν μεγάλο μέρος της ύλης, δεν είχαν όμως μεγάλο βαθμό δυσκολίας για μαθητές που είχαν μελετήσει ικανοποιητικά τη θεωρία του σχολικού βιβλίου.
Θέμα Β: Αναμενόμενο θέμα, η ανεργία, από το κομμάτι της νέας ύλης που εντάχθηκε φέτος.
Θέμα Γ: Συνηθισμένη άσκηση πρώτου κεφαλαίου, με πίνακες και συμπλήρωση κενών. Το τελευταίο ερώτημα ήθελε προσοχή αφού οι μαθητές έπρεπε να συνδυάσουν γνώσεις από το πρώτο και το ένατο κεφάλαιο.
Θέμα Δ: Χαρακτηρίζεται βατό, με την προϋπόθεση ότι οι μαθητές καταλάβαιναν τη μορφή της συνάρτησης προφοράς που ζητείται. Η συγκεκριμένη μορφή δεν αναφέρεται στο σχολικό εγχειρίδιο. Ιδιαίτερη προσοχή ήθελαν τα ερωτήματα Δ3 και Δ4.

Είμαστε ευχαριστημένοι από την προσπάθεια των μαθητών μας. Τους ευχόμαστε καλό καλοκαίρι και καλά αποτελέσματα!

Ηλιάνα Λάνη – Οικονομολόγος
Άνοδος – Πρότυπο Φροντιστηριακό Κέντρο

Δείτε το video:

Οι απαντήσεις στο μάθημα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας

aoth anodos1

aoth anodos2

aoth anodos3

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

Σχετικά Άρθρα

tsoukalas popup