Τρίτη, 06 Ιουνίου 2023 12:20

Φροντιστήρια Βόλλαρης: Σχολιασμός θεμάτων και απαντήσεις για τα Αρχαία Ελληνικά Προσανατολισμού

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Στα Αρχαία Ελληνικά διαγωνίστηκαν οι μαθητές της ομάδας προσανατολισμού. Τα θέματα είναι διατυπωμένα με σαφήνεια και μπορούν να χαρακτηριστούν βατά. Όσον αφορά το διδαγμένο κείμενο οι μαθητές καλούνται να επεξεργαστούν την 16η και 18η Διδακτική Ενότητα από τα «Πολιτικά» του Αριστοτέλη. Η ερώτηση κατανόησης κρίνεται σχετικά απλή όπως και οι απαντήσεις της εισαγωγής και της λεξιλογικής παρατήρησης θα θεωρηθούν εύκολες για καλά προετοιμασμένους μαθητές. Η ερμηνευτική ερώτηση απαιτεί σύνθεση αρκετών σχολίων από τα σχολικά εγχειρίδια. Το παράλληλο κείμενο από τον «Ανώνυμο Ιαμβλίχου» δεν αναμένεται να προβληματίσει ιδιαίτερα τους εξεταζόμενους.

Σχετικά με το αδίδακτο κείμενο, η μετάφρασή του κρίνεται απαιτητική. Η ερώτηση κατανόησης χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες για έναν διαβασμένο μαθητή. Η γραμματική και το συντακτικό καλύπτουν μεγάλο εύρος της ύλης και δε δημιουργούν δυσκολίες σε έναν καλά προετοιμασμένο υποψήφιο.

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

Α1α.

1. Λάθος

2. Λάθος

3. Σωστό

Α1β.

α. 1

β. 3

Β1.

Ο Αριστοτέλης ως οριστεί έννοια θέτει την πόλη, που είναι μια μορφή κοινωνίας που στοχεύει σε ένα αγαθό, το ανώτερο και εμπεριέχει όλες τις άλλες γεγονός που καταδεικνύει την ανωτερότητα της. Είναι η τελειότερη μορφή κοινωνικής συμβίωσης. Περιλαμβάνει ατελέστερα κοινωνικά μορφώματα, όπως η οικογένεια, η φυλετική συγγένεια και σχέση, το χωριό, μια συντεχνία. Η πόλις δεν είναι απλώς μια ανταλλακτική κοινωνία που διασφαλίζει την επιβίωση των μελών της, αλλά εκείνη η οργανωμένη και αρθρωμένη κοινωνία που διασφαλίζει τις προϋποθέσεις για την πλήρη ανάπτυξη όλων των δυνατοτήτων του ανθρώπου. Ύψιστος σκοπός της ύπαρξής της είναι το κοινό αγαθό, η συλλογική και ατομική ευτυχία των μελών της. Κάθε κοινωνία έχει ένα επιμέρους συμφέρον. Για παράδειγμα αυτοί που πολέμους επιδιώκουν τον πλούτο, τη νίκη η την κατάκτηση μιας πόλης, οι ναυτικοί έχουν στόχο την αποκτάς χρημάτων, και κάτι ανάλογο συμβιεί σε όσους ανήκουν σε μια φυλή η σε έναν δήμο. Η πόλη, όπως και κάθε κοινωνία, στοχεύει σε ένα αγαθό. Το αγαθόν για τον Αριστοτέλη δεν είναι ένα και μοναδικό· είναι κατά περίπτωση διαφορετικό. Άλλες ανάγκες έχει ένας υγιής άνθρωπος και άλλες ένας ασθενής· μια τροφή μπορεί να είναι καλή για ένα ζώο και βλαβερή για ένα άλλο. Επίσης, η έννοια του Αγάθο είναι πολυσήμαντη· αγαθό μπορεί είναι κάτι σύμφωνο με την αρετή αλλά και κάτι ωφέλιμο ή ευχάριστο. Το αγαθόν, ακόμη, μπορεί να είναι όντως αγαθό ή απλώς να εκλαμβάνεται ως τέτοιο. Οπωσδήποτε, το αριστοτελικό αγαθόν δεν είναι μια καθολική και χωριστή από τον κόσμο ουσία, όπως φαίνεται να πίστευε ο Πλάτων.

Το αγαθόν, σε όλες τις εκδοχές του, αποτελεί για τον άνθρωπο και την κοινωνία άμεσο ή απώτερο στόχο. Το τονίζει ο φιλόσοφος στις πρώτες του φράσεις στα Ηθικά Νικομήδεια 1094a1-3: Πᾶσα τέχνη καὶ πᾶσα μέθοδος, ὁμοίως δὲ πρᾶξίς τε καὶ προαίρεσις, ἀγαθοῦ τινὸς ἐφίεσθαι δοκεῖ· διὸ καλῶς ἀπεφήναντο τἀγαθόν, οὗ πάντ’ ἐφίεται [: Κάθε τεχνική δεξιότητα και κάθε γνωστική δραστηριότητα, παρόμοια και κάθε πράξη και κάθε διαδικασία επιλογής και προτίμησης έχει για στόχο της –κατά την παραδοχή όλων– κάποιο αγαθό. Σωστά, επομένως, είπαν για το αγαθό πως είναι αυτό που αποτελεί τον στόχο όλων των πραγμάτων]. Η πόλη είναι η ανώτερη μορφή κοινωνικής συμβίωσης που περιλαμβάνει τον οίκο (οικογένεια) και την κώμη.

Η κώμη είναι μια μικρή κοινότητα ανθρώπων, π.χ. ένα χωριό. Η οἰκία και η κώμη αποτελούν ατελείς μορφές ανθρώπινης κοινωνίας, γιατί δεν μπορούν να εξασφαλίσουν στα μέλη τους την πληρότητα των σχέσεων και την ολοκλήρωση της κοινωνικής φύσης του ανθρώπου. Η οἰκία περιλαμβάνει, κατά τον Αριστοτέλη, μόνο τη συζυγική σχέση άνδρα-γυναίκας, τη σχέση πατέρα-τέκνων και τη σχέση δεσπότη-δούλου. Η κώμη διευρύνει αυτόν τον κύκλο ικανοποιώντας κάποιες περαιτέρω ανάγκες, πρωταρχικά οικονομικές. Έτσι, οἰκία και κώμη διασφαλίζουν τη ζωή (ζῆν), δεν μπορούν όμως να παράσχουν την καλή ζωή (εὖ ζῆν), την αυτάρκεια δηλαδή και την ευτυχία. Απαραίτητες προϋποθέσεις της καλής κοινωνικής ζωής ο Αριστοτέλης (Πολιτικά 1325b13 κ.ε.) απαριθμεί τις εξής: α) επάρκεια τροφής, β) ποικιλία τεχνών και τεχνιτών, γ) επαρκής οπλισμός, δ) οικονομική ευπορία, ε) θρησκευτικοί θεσμοί, στ) θεσμοί δικαιοσύνης. Αυτό το τελευταίο χαρακτηριστικό της πόλης θεωρείται από τον φιλόσοφο και το πιο σημαντικό.

Την χαρακτηρίζει στο τέλος με τη φράση «η κοινωνία η πολιτική», που διαθέτει την αυτάρκεια, αυτονομία, ελευθερία και πολίτευμα. Η αυτάρκεια αποτελεί θεμελιώδες γνώρισμα της πόλεως και πρωταρχική επιδίωξή της.

Με αυτήν δηλώνεται η επάρκεια των αγαθών που είναι απαραίτητα για την απόκτηση και διατήρηση της συλλογικής ευτυχίας (εὐδαιμονίας). Πρόκειται για αγαθά εξωτερικά (υλικά), σωματικά και ψυχικά. Η αυτάρκεια μιας πόλης εξαρτάται α) από τη γεωγραφική της θέση, ώστε να εξασφαλίζονται υλικά αγαθά, β) από το έμψυχο, ανθρώπινο δυναμικό που διασφαλίζει την άμυνα της πόλης-κράτους και γ) από το σύστημα χρηστής διοίκησης και απονομής δικαιοσύνης, που εγγυάται την εσωτερική συνοχή της πόλης.

Β2.

Ο φανταστικός άνθρωπος, όπως παρουσιάζεται στο απόσπασμα από τον Ανώνυμο του Ιαμβλίχου δεν τραυματίζεται (άτρωτος), ούτε ασθενεί (απρόσβλητος από ασθένειες) Έχει εξωπραγματικές δυνάμεις («υπερφυσικές σωματικές και ψυχικές δυνάμεις»), γεγονός που θα του έδιναν τη δυνατότητα να καταπατήσει ακόμη και το νομικό δίκαιο («δεδομένου ότι… χωρίς συνέπειες»). Βέβαια, αυτός ο άνθρωπος θα ήταν ικανός να επιβιώσει μόνο εφόσον τηρούσε το νόμο («Ακόμα κι αν θα … δικαιοσύνης») καθώς οι συμπολίτες του θα εναντιώνονταν απέναντι του. Και ως ένα ενιαίο σύνολο με καλή διοίκηση και αριθμητική υπέροχη θα τον νικούσαν.

Ο Αριστοτέλης στο 2ο απόσπασμα από τα Πολιτικά, υποστηρίζει πως ένας άνθρωπος από μονός του δεν είναι ικανός να κυβερνήσει. Αν ενωθούν όμως όλοι μαζί δημιουργούν έναν υπεράνθρωπο («ώσπερ ένα ανθρώπων το πλήθος, πολύποδα και πολύπειρα… και την διανοιών») που θα ήταν σε θέση να κυβερνήσει καλυτέρα την πολιτεία. Κάθε άνθρωπος έχει ένα μόριο αρετής και αν ενωθούν όλοι μαζί δημιουργούν έναν άνθρωπο (τον λεγόμενο και εκατογχειρα) με πολλά χέρια και πολλές αισθήσεις, που είναι σε θέση να πάρει καλύτερες αποφάσεις για την πόλη.

Ως προς τα χαρακτηριστικά του υπεράνθρωπου παρατηρούνται ομοιότητες μεταξύ των δυο κείμενων.

Παρατηρείται αντίθεση μεταξύ των δυο κείμενων, καθώς στο πρώτο κείμενο φαίνεται ο υπεράνθρωπος να εναντιώνεται στο κοινό καλό ενώ, στο κείμενο του Αριστοτέλη αυτός συμβάλει στην ομαλή λειτουργιά της πόλης.

Β3.

οπτική => ὁρῶμεν

σύσταση => συνεστηκυῖαν

λάθος => ἀλήθειαν

δοχείο => ἐνδέχεται

ποδήλατο => πολύποδα

Β4.

1.β (σελ. 127 σχολικού βιβλίου)

2.β (σελ. 133 σχολικού βιβλίου)

3.α (σελ. 139 σχολικού βιβλίου)

4.α (σελ. 139 σχολικού βιβλίου)

5.β (σελ. 165 σχολικού βιβλίου)

Γ1. Σωκράτη, φαίνεται ότι τα φυτά έχουν τον ίδιο τρόπο ανατροφής (ανάπτυξης) και αυτά που φυτρώνουν στη γη και οι άνθρωποι και τα υπόλοιπα ζώα· Και πράγματι όσον αφορά στα φυτά ευκολότατα γίνεται αυτό, όσοι ασχολούμαστε με τη γεωργία να προετοιμάζουμε τα πάντα που έχουν σχέση με το φύτεμα και αυτό το ίδιο το φύτεμα. Όταν όμως αυτό που φυτεύσουμε αναπτυχθεί, μετά από αυτό γίνεται η φροντίδα του βλασταριού και πολύ και φοβερή και δύσκολη. Έτσι λοιπόν φαίνεται ότι το ίδιο γίνεται και με τους ανθρώπους. Αυτό το συμπεραίνω από τις δικές μου υποθέσεις και σχετικά με τις άλλες. Διότι για εμένα και αυτόν εδώ τον γιο είτε φύτευση είτε τεκνοποίηση όπως πρέπει να ονομάζεται αυτή, έχει γίνει ευκολότερη από όλα, η ανατροφή όμως δύσκολη και πάντα φοβάμαι για αυτό.

Γ2. Στο συγκεκριμένο απόσπασμα συνομιλεί ο πλούσιος γαιοκτήμονας Δημόδοκος με τον Σωκράτη. Τον προβληματίζει η συμπεριφορά του γιού του Θεάγη ο οποίος κατεβαίνοντας στην Αθήνα, έχει επηρεαστεί αρνητικά με όσα του είπαν κάποιοι χωριανοί και συνομηλίκοί του («τῶν ἡλικιωτῶν τινες αὐτοῦ καὶ δημοτῶν, εἰς τὸ ἄστυ καταβαίνοντες»), οι οποίοι διατάραξαν το μυαλό του («διαταράττουσιν αὐτόν»)με κάποια λόγια που άκουσαν εδώ και τα όποια του άρεσαν ζωηρά, και κάμποσο καιρό τώρα τον ενοχλεί. Γι αυτό ζητά από πατέρα του να γίνει μαθητής κάποιου από τους σοφιστές («τελέσαι τινὶ τῶν σοφιστῶν»), με αποτέλεσμα να του ζητά χρήματα και να τον ενοχλεί («μοι πράγματα παρέχει»), παρουσιάζοντας την αξίωση να φροντίσει γι αυτόν πληρώνοντας κάποιον σοφιστή.

Γ3. σχές

ῥᾴδιον - ῥᾶον

ἀγεννοῦς

ἐπιθυμεῖν

τὰ ἄστη

καταβησόμενοι

παλαίτερον

ἐπιμεληθέντων

οἵτινες

Γ4.

α) τὸν αὐτὸν: ονοματικός, ομοιόπτωτος επιθετικός προσδιορισμός στο «τρόπον»

τοῦτο: Υποκείμενο στο ρήμα «γίγνεται»

ὀνομάζειν: Υποκείμενο στο απρόσωπο ρήμα «δει», τελικό απαρέμφατο

πάντων: Ετερόπτωτος προσδιορισμός, γενική διαιρετική στο «ῥάστοι»

εἰς τὸ ἄστυ: Εμπρόθετος επιρρηματικός προσδιορισμός κίνησης σε τόπο στην μετοχή «καταβαίνοντες»

μοι: έμμεσο αντικείμενο στο «παρέχει»

σοφὸν: Κατηγορούμενο στο αντικείμενο «αυτόν» μέσω του «ποιήσει»

β) Δημόδοκος ἔλεγεν ὀτι ἡ δὲ τότε παροῦσα ἐπιθυμία τούτῳ πάνυ αὐτόν φοβοῖ /φοβοίη.

Η ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΩΝ «ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΩΝ ΒΟΛΛΑΡΗ»

Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 06 Ιουνίου 2023 13:05

Σχετικά Άρθρα

  • Ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες των υποψηφίων των επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων ΕΠΑΛ
    Ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες των υποψηφίων των επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων ΕΠΑΛ

    Από τις 7 έως τις 10 Οκτωβρίου η υποβολή των μηχανογραφικών για υποψηφίους επαναληπτικών πανελλαδικών ΓΕΛ/ΕΠΑΛ

    Ανακοινώθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού οι βαθμολογίες των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων ΕΠΑΛ 2024 στα μαθήματα Γενικής Παιδείας και Ειδικότητας ανά Τομέα. Η ηλεκτρονική υποβολή των μηχανογραφικών δελτίων για τους υποψηφίους των επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ/ΕΠΑΛ έτους 2024 θα πραγματοποιηθεί μεταξύ 7 και 10 Οκτωβρίου.
    Όλοι οι υποψήφιοι των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων των ΕΠΑΛ θα μπορούν να βρίσκουν τη βαθμολογία τους και στην ιστοσελίδα https://results.it.minedu.gov.gr πληκτρολογώντας τον οκταψήφιο κωδικό τους και τους 4 αρχικούς χαρακτήρες από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο του υποψηφίου σε κεφαλαίους χαρακτήρες.
    Διευκρινίζεται ότι οι καταστάσεις για ανάρτηση στα Λύκεια, που θα αποσταλούν σε όσα ΕΠΑΛ της χώρας είχαν αντίστοιχους υποψηφίους, θα περιέχουν μόνο τον κωδικό κάθε υποψηφίου και τα βαθμολογικά του στοιχεία ανά εξεταζόμενο μάθημα και όχι τα ονομαστικά στοιχεία του.
    Η ηλεκτρονική υποβολή Μηχανογραφικού Δελτίου (Μ.Δ.) για τους υποψηφίους των επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ/ΕΠΑΛ έτους 2024.
    Οι διαδικασίες για την υποβολή του Μ.Δ. για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των υποψηφίων των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων ΓΕΛ/ΕΠΑΛ έτους 2024 αρχίζουν από τη Δευτέρα 7-10-2024 και λήγουν την Πέμπτη 10-10-2024.

    Όλοι οι υποψήφιοι των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων ΓΕΛ/ΕΠΑΛ έτους 2024 που ενδιαφέρονται να υποβάλουν Μ.Δ. για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, θα απευθυνθούν στο Λύκειό τους, για να αποκτήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password). Αν κάποιος υποψήφιος είχε αποκτήσει προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password) τον Ιούλιο, μπορεί τώρα να τον χρησιμοποιήσει, αλλιώς θα απευθυνθεί στο Λύκειό του. Με αυτόν τον προσωπικό κωδικό οι υποψήφιοι θα έχουν τη δυνατότητα να προχωρήσουν τελικά στην οριστική υποβολή του ΜΔ στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://michanografiko-secondexams.it.minedu.gov.gr/. Υπενθυμίζεται ότι η προθεσμία είναι αποκλειστική και μετά την παρέλευσή της κανένας υποψήφιος δεν θα μπορεί να προβεί στην οριστική ηλεκτρονική υποβολή του Μηχανογραφικό Δελτίου.

    Για περισσότερες λεπτομέρειες, μπορείτε να διαβάσετε την σχετική εγκύκλιο ΕΔΩ.
  • Πανελλήνιες 2024: Εισαγωγή στα ΑΕΙ υποψήφιων πληγέντων περιοχών από φυσικές καταστροφές - Η απόφαση
    Πανελλήνιες 2024: Εισαγωγή στα ΑΕΙ υποψήφιων πληγέντων περιοχών από φυσικές καταστροφές - Η απόφαση

    Τι ισχύει για υποψήφιους περιοχών που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές. Ποιες περιφέρειες αφορά η υπουργική απόφαση.

    Καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων στα πανεπιστήμια θα εισαχθούν υποψήφιοι οι οποίοι έλαβαν μέρος στις φετινές Πανελλήνιες εξετάσεις και προέρχονται από περιοχές που έχουν πληγεί από φυσικές καταστροφές (πλημμύρες, φωτιές κ.α).

    Το δικαίωμα αυτό ισχύει για τους μαθητές της τελευταίας τάξης του σχολικού έτους 2023-2024 καθώς και για τους αποφοίτους, οι οποίοι υπέβαλαν Αίτηση-Δήλωση στα Λύκεια των ανωτέρω περιοχών και συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις του έτους 2024.

    Η ανωτέρω ρύθμιση εφαρμόζεται και για μαθητές και αποφοίτους των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ, οι οποίοι κατοικούν μονίμως στις ανωτέρω περιοχές και συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις του έτους 2024, ακόμα και εάν υπέβαλαν αίτηση-δήλωση συμμετοχής σε Λύκειο άλλης περιοχής ή σε άλλη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Για τη διαδικασία και τις ημερομηνίες υποβολής δικαιολογητικών θα ακολουθήσει νεότερη ανακοίνωση

    Η απόφαση αυτή αφορά τα παιδιά τα οποία προέρχονται από τις παρακάτω περιφέρειες

    Ι) της Περιφέρειας Θεσσαλίας

    α) των Περιφερειακών Ενοτήτων Τρικάλων, Μαγνησίας, Σποράδων, Καρδίτσας,

    β) των Δήμων Λαρισαίων, Φαρσάλων, Τεμπών, Κιλελέρ, Αγιάς, Τυρνάβου από την Περιφερειακή Ενότητα Λάρισας, και

    γ) της δημοτικής κοινότητας Μεγάλου Ελευθεροχωρίου της Δημοτικής ενότητας Ποταμιάς, της δημοτικής κοινότητας Βερδικούσιας της Δημοτικής ενότητας Βερδικούσιας, της δημοτικής κοινότητας Κρανέας της Δημοτικής Ενότητας Αντιχασίων και των δημοτικών κοινοτήτων Καρυάς, Κρυόβρυσης, Συκαμινέας της Δημοτικής Ενότητας Καρυάς του Δήμου Ελασσόνας της Περιφερειακής Ενότητας Λάρισας

    ΙΙ) της Περιφέρειας Αττικής

    α) του Δήμου Φυλής της Περ. Ενότητας Δυτικής Αττικής,

    β) του Δήμου Αίγινας της Περ. Ενότητας Νήσων

    ΙΙΙ) της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας

    α) των Δήμων Λαμιέων και Δομοκού της Περ. Ενότητας Φθιώτιδας,

    β) των Δήμων Λίμνης-Μαντουδίου-Αγίας Άννας και της Ιστιαίας-Αιδηψού της Περ. Ενότητας Εύβοιας, και

    ΙV) της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας- Θράκης

    α) του Δήμου Αλεξανδρούπολης της Περ. Ενότητας Έβρου,

    β) της Δημοτικής Ενότητας Σουφλίου του Δήμου Σουφλίου της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου,

    γ) της δημοτικής κοινότητας Λαβάρων της Δημοτικής Ενότητας Ορφέα του Δήμου Σουφλίου της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου,

    δ) των δημοτικών κοινοτήτων Λευκίμμης, Λύρας, Φυλακτού και Προβατώνα της Δημοτικής Ενότητας Τυχερού του Δήμου Σουφλίου της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου

    ε) της Δημοτικής Ενότητας Σώστου του Δήμου Ιάσμου της Περ. Ενότητας Ροδόπης,

    στ) της Δημοτικής Ενότητας Σαπών του Δήμου Μαρώνειας-Σαπών της Περ. Ενότητας Ροδόπης

    ζ) της δημοτικής κοινότητας Μαρώνειας της Δημοτικής Ενότητας Μαρώνειας του Δήμου Μαρώνειας-Σαπών της Περ. Ενότητας Ροδόπης,

    Η εισαγωγή με ειδικό ποσοστό

    Το ειδικό ποσοστό που αποδίδεται στους υποψηφίους βάσει του αριθμού των πληγέντων σε σχέση με τους συμμετέχοντες στις πανελλαδικές εξετάσεις 2024, ανά κατηγορία Λυκείου (ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, ημερήσιο, εσπερινό) και το οποίο δεν μπορεί να υπερβαίνει ανά κατηγορία το 2%, ορίζεται ως εξής:

    α) Για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων των Ημερήσιων ΓΕΛ αποδίδεται ποσοστό 2% καθ΄ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων της κατηγορίας τους σε Σχολές, Τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις των Α.Ε.Ι. και των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών (Α.Ε.Α).

    β) Για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων των Ημερήσιων ΕΠΑΛ αποδίδεται ποσοστό 2% καθ΄ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων της κατηγορίας τους σε Σχολές, Τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις των Α.Ε.Ι.

    γ) Για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων των Εσπερινών ΓΕΛ αποδίδεται ποσοστό 2% καθ΄ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων της κατηγορίας τους σε Σχολές, Τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις των Α.Ε.Ι. και των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών (Α.Ε.Α).

    δ) Για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων των Εσπερινών ΕΠΑΛ αποδίδεται ποσοστό 2% καθ΄ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων της κατηγορίας τους σε Σχολές, Τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις των Α.Ε.Ι.

    Πηγή: iEidiseis.gr

  • Πανελλήνιες Εξετάσεις 2025: Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα και οι ημερομηνίες
    Πανελλήνιες Εξετάσεις 2025: Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα και οι ημερομηνίες

    Ανακοινώθηκε από το υπουργείο Παιδείας, το πρόγραμμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων των ημερήσιων και εσπερινών ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, Ειδικών και Μουσικών μαθημάτων και προθεσμία Υγειονομικής Εξέτασης και Πρακτικής Δοκιμασίας των υποψηφίων για εισαγωγή στα ΤΕΦΑΑ, έτους 2025.

    Η έναρξη των πανελληνίων εξετάσεων έχει προγραμματιστεί για τις 30 Μαίου 2025 με την ολοκλήρωση τους στις 6 Ιουνίου. Τα ειδικά μαθήματα στα ΓΕΛ ξεκινούν στις 14 Ιουνίου και ολοκληρώνονται στις 25 Ιουνίου.

    Αναλυτικά το πρόγραμμα

    pan1.jpg
    pan2.jpg

    pan2.jpg
    Screenshot-2024-09-13-120558.jpg
    Πηγή: cnn.gr
  • Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Ξεκινούν στις 30 Μαΐου - Το αναλυτικό πρόγραμμα
    Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Ξεκινούν στις 30 Μαΐου - Το αναλυτικό πρόγραμμα

    Στις 31 Μαΐου ξεκινούν οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ, στις 14 Ιουνίου τα Ειδικά Μαθήματα

    Το αναλυτικό πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων του 2025 ανακοίνωσε την Παρασκευή το υπουργείο Παιδείας.
    Σύμφωνα με το πρόγραμμα η πρεμιέρα των πανελλαδικών εξετάσεων θα πραγματοποιηθεί για τους υποψήφιους των ΓΕΛ την Παρασκευή 30 Μαΐου με το μάθημα της Γλώσσας.
    Θα ακολουθήσουν στις 2 Ιουνίου τα Αρχαία, τα Μαθηματικά και η Βιολογία, στις 4 Ιουνίου τα Λατινικά, η Χημεία και η Πληροφορική και θα ολοκληρωθούν στις 6 Ιουνίου με Ιστορία, Φυσική και Οικονομία.

    pinakas-a-gel
    Αντίστοιχα για τους υποψήφιους από τα ΕΠΑΛ οι Πανελλαδικές εξετάσεις θα ξεκινήσουν στις 31 Μαΐου, ημέρα Σάββατο, και θα ολοκληρωθούν στις 16 Ιουνίου.

    pinakas-b-epal
    Όσον αφορά την εξέταση των ειδικών μαθημάτων, θα ξεκινήσει με Ισπανίκα στις 14 Ιουνίου και θα ολοκληρωθεί στις 25 Ιουνίου με Ιταλικά.

    pinakas-c-eidika-mathimata
    Ανακοινώθηκε, τέλος, ότι η προθεσμία διεξαγωγής Υγειονομικής Εξέτασης και Πρακτικής Δοκιμασίας των υποψηφίων (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) ακαδ. έτους 2025-26 ορίζεται το διάστημα από τη Δευτέρα 16-6-2025 μέχρι και την Παρασκευή 27-6-2025.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Πανελλήνιες 2024: Πότε μπορούν να καταθέσουν αιτήσεις οι υποψήφιοι που «αμφισβητούν» τους βαθμούς τους
    Πανελλήνιες 2024: Πότε μπορούν να καταθέσουν αιτήσεις οι υποψήφιοι που «αμφισβητούν» τους βαθμούς τους

    Τη δυνατότητα να δουν τα γραπτά τους στις πανελλαδικές του 2024 θα έχουν οι μαθητές που πήραν μέρος στις εξετάσεις, αρκεί να καταθέσουν τις σχετικές αιτήσεις και να πληρώσουν παράβολα από 50 έως 80 ευρώ.

    Η επίδειξη των γραπτών δοκιμίων των πανελλαδικών εξετάσεων προβλέπεται στο άρθρο 23 του Ν.3748/2009 και οι αιτήσεις των υποψηφίων οι οποίοι επιθυμούν να λάβουν γνώση των γραπτών τους υποβάλλονται από τους ίδιους ή από νόμιμα εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπό τους, κάθε χρόνο, αποκλειστικά το μήνα Σεπτέμβριο του έτους κατά το οποίο οι υποψήφιοι πήραν μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις, στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην οποία υπάγεται το σχολείο όπου κοινοποιήθηκαν οι βαθμοί των μαθημάτων που εξετάστηκαν οι εν λόγω υποψήφιοι.

    Τα παράβολα

    Μαζί με την αίτηση συνυποβάλλεται σχετικό παράβολο, το οποίο υποχρεωτικά εκδίδεται ηλεκτρονικά από την εφαρμογή e-Παράβολο, στην κατηγορία «Επίδειξη γραπτών δοκιμίων Πανελλαδικών Εξετάσεων» και κωδικό παραβόλου «1389», ποσού 50 (πενήντα) ευρώ, για την επίδειξη έως τριών (3) γραπτών δοκιμίων και κωδικό «1390», ποσού 80 (ογδόντα) ευρώ, για την επίδειξη περισσοτέρων των τριών (3) γραπτών δοκιμίων. Οι υποψήφιοι λαμβάνουν γνώση των γραπτών τους δοκιμίων με επίδειξη σε φωτοτυπία, ενώ δεν προβλέπεται η χορήγηση αντιγράφων.

    Οι προθεσμίες

    Επομένως σύμφωνα με τα παραπάνω, η υποβολή αιτήσεων από τους υποψήφιους που συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις του έτους 2024 και επιθυμούν να λάβουν γνώση των γραπτών τους δοκιμίων, θα πραγματοποιείται αποκλειστικά από 1 έως 30 Σεπτεμβρίου 2024.

    Πώς γίνεται η επίδειξη των γραπτών

    Η επίδειξη των γραπτών δοκιμίων των μαθημάτων Ομάδας Προσανατολισμού, Γενικής Παιδείας, Μαθημάτων Ειδικότητας, Ξένων Γλωσσών καθώς και του μαθήματος «Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία» θα γίνεται, κατά την περίοδο Οκτωβρίου – Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου 2024, στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπου και υποβλήθηκαν οι αντίστοιχες αιτήσεις, στον ίδιο τον ενδιαφερόμενο (ή και παρουσία του γονέα ή του κηδεμόνα του, εφόσον ο υποψήφιος το ζητήσει) και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που θα ανακοινώνεται από τις αντίστοιχες Διευθύνσεις Δ.Ε. ανάλογα με τον αριθμό των γραπτών. Τέλος επισημαίνεται ότι: Α) Αν πρόκειται για τα γραπτά δοκίμια των ειδικών μαθημάτων «Ελεύθερο Σχέδιο» και «Γραμμικό Σχέδιο», καθώς και του μαθήματος «Αρχιτεκτονικό Σχέδιο» των ΕΠΑΛ, τότε οι φωτοτυπίες των αιτήσεων των υποψηφίων συνοδευόμενες από συγκεντρωτική κατάσταση διαβιβάζονται στη Διεύθυνση Εξετάσεων και Πιστοποιήσεων του ΥΠΑΙΘΑ και οι υποψήφιοι θα μπορούν να λαμβάνουν γνώση με επίδειξη των πρωτότυπων γραπτών τους δοκιμίων σε χώρο της κεντρικής υπηρεσίας του ΥΠΑΙΘΑ και σε χρονικό διάστημα που θα καθορίζεται από την ως άνω Διεύθυνση. Β) Αν πρόκειται για τα γραπτά δοκίμια των ξένων γλωσσών και του μαθήματος «Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία» των υποψηφίων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ τότε οι φωτοτυπίες των αιτήσεων των υποψηφίων, συνοδευόμενες από συγκεντρωτική κατάσταση, διαβιβάζονται στη Διεύθυνση Εξετάσεων και Πιστοποιήσεων του ΥΠΑΙΘΑ. Στη συνέχεια και κατόπιν επικοινωνίας της Διεύθυνσης Εξετάσεων και Πιστοποιήσεων με το αντίστοιχο Βαθμολογικό Κέντρο, οι φωτοτυπίες των γραπτών δοκιμίων που έχουν αιτηθεί οι υποψήφιοι, αποστέλλονται στην αρμόδια προς επίδειξη Διεύθυνση Δ.Ε.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Αύξηση κατά 11,5% στην εισαγωγή σπουδαστών στις ΑΕΝ από τις Πανελλαδικές σε σχέση με πέρσι
    Αύξηση κατά 11,5% στην εισαγωγή σπουδαστών στις ΑΕΝ από τις Πανελλαδικές σε σχέση με πέρσι

    Σταθερή, σε ετήσια βάση, είναι η αύξηση των μαθητών των Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων που επιλέγουν να ακολουθήσουν το επάγγελμα του Αξιωματικού του Εμπορικού Ναυτικού (Πλοιάρχων και Μηχανικών), σπουδάζοντας στις 10 Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, σε όλη τη χώρα.

    Η ναυτική παράδοση της χώρας, τα πλεονεκτήματα του ναυτικού επαγγέλματος, η συνεχώς βελτιούμενη ποιότητα της εργασίας στα πλοία και η ισχυροποίηση της ελληνικής ναυτιλίας σε παγκόσμιο επίπεδο, είναι στοιχεία που προσελκύουν τους νέους μας στη θάλασσα. Είναι άλλωστε γνωστό ότι το ναυτικό επάγγελμα προσφέρει σίγουρη απασχόληση, με υψηλές αποδοχές και προοπτικές ανέλιξης.

    Την Πέμπτη 08 Αυγούστου 2024 ανακοινώθηκαν οι πίνακες των σπουδαστών/σπουδαστριών που εισάγονται στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού για το εκπαιδευτικό έτος 2024-2025 και αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα του Υ.ΝΑ.Ν.Π. (www.ynanp.gr) και του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής (www.hcg.gr).

    Συνοπτικά εισήχθηκαν μέσω των πανελλαδικών εξετάσεων (χωρίς να υπολογίζονται οι επιλαχόντες) για το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025, 1.363 μαθητές, δηλαδή αύξηση 11,5% σε σχέση με πέρυσι.

    Μαζί με τους επιλαχόντες, φέτος, το πρώτο έτος στις ΑΕΝ θα φοιτήσουν 1.507 σπουδαστές (συν 22 επιλαχόντες στην ΑΕΝ Πλοιάρχων και συν 122 επιλαχόντες στην ΑΕΝ Μηχανικών).

    Είναι χαρακτηριστικό ότι το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025 υπήρξε αύξηση 5.4% των υποβληθέντων αιτήσεων για τις ΑΕΝ από τους μαθητές της Γ’ Λυκείου σε σύγκριση με το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024. Συγκεκριμένα, για το 2024-2025 υποβλήθηκαν 2.927 αιτήσεις (2.410 άνδρες και 517 γυναίκες) ενώ για το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024 υπεβλήθησαν 2.778 αιτήσεις υποψηφίων (2.312 άνδρες και 466 γυναίκες).

    Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εφαρμόζει κάθε έτος «Πρόγραμμα προσέλκυσης νέων στο ναυτικό επάγγελμα», εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας το οποίο απευθύνεται σε μαθητές Γ’ Γυμνασίου καθώς και Α’ – Β’ Λυκείου (Γενικών και ΕΠΑΛ). Δεκάδες εκπαιδευμένα στελέχη του Λιμενικού Σώματος και Καθηγητών των ΑΕΝ ενημερώνουν τους μαθητές για το επάγγελμα και τις συνθήκες εργασίας του Αξιωματικού Γέφυρας και Μηχανής.

    Το εκπαιδευτικό έτος 2023-24 ενημερώθηκαν 7.173 μαθητές (αύξηση 109,3% σε σχέση με το εκπαιδευτικό έτος 2022-23) σε 232 σχολικές μονάδες (αύξηση 226,7% σε σχέση με το 2022-23) σε όλη την Ελλάδα.

    Η Ναυτική Εκπαίδευση και η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα αποτελεί μια από τις βασικές προτεραιότητες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και βασικό πυλώνα ανάπτυξης της Ελληνικής οικονομίας και της κοινωνίας γενικότερα. Υπενθυμίζουμε ότι η διετία 2024-2025 έχει ανακηρυχθεί από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ως διετία «Ναυτικής Εκπαίδευσης».

    Αποτελέσματα Πανελλαδικών Εξετάσεων 2024 για τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (22.8.2024) | ΥΝΑΝΠ (ynanp.gr)

    Πηγή: cnn.gr

  • Πανελλαδικές: Ποια είναι τα Εξεταστικά Κέντρα για τις Επαναληπτικές Εξετάσεις ΕΠΑΛ 2024 σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
    Πανελλαδικές: Ποια είναι τα Εξεταστικά Κέντρα για τις Επαναληπτικές Εξετάσεις ΕΠΑΛ 2024 σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

    Πώς θα γίνει η κατανομή των εξεταστικών κέντρων

    Ανακοινώθηκαν τα Εξεταστικά Κέντρα για τις Επαναληπτικές Πανελλαδικές εξετάσεις ΕΠΑΛ έτους 2024 από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.
    Οι υποψήφιοι θα εξεταστούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
    Ειδικότερα, Εξεταστικά κέντρα των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων των ΕΠΑΛ έτους 2024 ορίζονται σε Αττική και Θεσσαλονίκη ως εξής:
    • Στην Αττική, ως Εξεταστικό Κέντρο, ορίζεται το 1ο ΕΠΑΛ Αθηνών (Αχιλλέως 37-41, Τ.Κ. 10436, Αθήνα, τηλ. 210-5221158) της Διεύθυνσης Δ.Ε. Α΄ Αθήνας.
    • Στη Θεσσαλονίκη, ως Εξεταστικό Κέντρο, ορίζεται το 1ο ΕΠΑΛ Νεάπολης (Περιοχή Στρ. Στρεμπενιώτη, Τ.Κ. 56701, Νεάπολη Θεσσαλονίκης, τηλ. 2310-658619) της Διεύθυνσης Δ.Ε. Δυτ. Θεσσαλονίκης.
    Πώς γίνεται η κατανομή των υποψηφίων στα δύο εξεταστικά κέντρα
    Η κατανομή των υποψηφίων στα δύο εξεταστικά κέντρα έχει ως ακολούθως:
    • οι υποψήφιοι που κατέθεσαν Αίτηση-Δήλωση συμμετοχής στις Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις σε Επιτροπή Εξετάσεων Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΕΕΔΔΕ) των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης Κρήτης, Νοτίου Αιγαίου, Βορείου Αιγαίου, Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας, Στερεάς Ελλάδας, Ιονίου και Αττικής θα εξεταστούν στο Εξεταστικό Κέντρο της Αττικής,
    • οι υποψήφιοι που κατέθεσαν Αίτηση-Δήλωση συμμετοχής στις Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις σε ΕΕΔΔΕ των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης Ηπείρου, Θεσσαλίας, Δυτικής Μακεδονίας, Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης θα εξεταστούν στο Ε.Κ. της Θεσσαλονίκης.
    • Όλοι οι υποψήφιοι με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων ΕΠΑΛ έτους 2024, για τα μαθήματα Γενικής Παιδείας και Ειδικότητας, θα εξεταστούν στο 6ο ΕΠΑΛ Αθηνών της Διεύθυνσης Δ.Ε. Α΄ Αθήνας (Νέστου 4, Τ.Κ. 11527, Αμπελόκηποι, τηλ. 210-6430137).
    Για το Πρόγραμμα των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων των ΕΠΑΛ έτους 2024 πατήστε εδώ.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Πανελλήνιες: Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα των επαναληπτικών εξετάσεων σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ
    Πανελλήνιες: Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα των επαναληπτικών εξετάσεων σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ

    Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα για τις Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις στα ΓΕΛ και στα Ειδικά και Μουσικά Μαθήματα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ από το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

    Ειδικότερα:

    • τη Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου οι υποψήφιοι των ημερήσιων και εσπερινών Γενικών Λυκείων εξετάζονται στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία (Ομάδα Προσανατολισμού Γενικής Παιδείας),
    • την Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου, στα Αρχαία Ελληνικά (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), στα Μαθηματικά (Ο.Π. Θετικών Σπουδών, Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής), στη Βιολογία (Ο.Π. Σπουδών Υγείας),
    • την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου στα Λατινικά (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), στη Χημεία (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Ο.Π. Σπουδών Υγείας) και στην Πληροφορική (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) και
    • την Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου στην Ιστορία (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών) , στη Φυσική (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Ο.Π. Σπουδών Υγείας) και στην Οικονομία (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).

    Τρεις ώρες η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος

    Η προσέλευση των υποψηφίων στις αίθουσες εξέτασης γίνεται 30 λεπτά τουλάχιστον πριν από την έναρξη των εξετάσεων, οι οποίες έχουν ως ώρα έναρξης την 16:00 μ.μ. Σύμφωνα με τις οδηγίες του υπουργείου, η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος ορίζεται σε τρεις ώρες. Οι υποψήφιοι πρέπει να έχουν μαζί τους υποχρεωτικά το δελτίο εξεταζομένου και κατά προτίμηση την αστυνομική τους ταυτότητα ή το διαβατήριο.

    Διευκρινίζεται ότι οι υποψήφιοι των εσπερινών λυκείων, ανεξαρτήτως της κατηγορίας με την οποία επέλεξαν να εξεταστούν στις εξετάσεις της τακτικής εξεταστικής περιόδου, συμμετέχουν στις επαναληπτικές εξετάσεις μαζί με τους υποψηφίους των ημερησίων λυκείων. Εξετάζονται στην ίδια ύλη και θέματα με τους υποψηφίους των ημερησίων λυκείων και διεκδικούν τις ίδιες με αυτούς θέσεις.

    Σχετικά με τα Ειδικά και Μουσικά Μαθήματα:

    • την Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου, εξεταζόμενο μάθημα είναι τα Αγγλικά με ώρα έναρξης εξέτασης τις 16.00,
    • το Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου, η Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία στις 16.00,
    • τη Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου η Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία στις 16.00, την Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου, τα Γερμανικά στις 16.00,
    • την Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου το Ελεύθερο Σχέδιο στις 13.30,
    • την Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου το Γραμμικό Σχέδιο στις 13.30,
    • την Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου τα Γαλλικά στις 16.00 και τέλος
    • το Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου τα Ισπανικά στις 12.00 και τα Ιταλικά στις 16.00.

    Η προσέλευση των υποψηφίων στις αίθουσες εξέτασης γίνεται και στις παραπάνω εξετάσεις τριάντα λεπτά, τουλάχιστον, πριν από την έναρξη, ενώ η διάρκεια εξέτασης για τα μαθήματα είναι:

    • Των ξένων γλωσσών, τρεις ώρες
    • Των Σχεδίων (Ελεύθερο και Γραμμικό) είναι έξι ώρες
    • Του μουσικού μαθήματος «Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία» η εξέταση συνολικά έχει διάρκεια τρεις ώρες και τριάντα λεπτά.
    • Τέλος, για το μουσικό μάθημα «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία», η εξέταση της φωνητικής ή οργανικής μουσικής διαρκεί 4΄ με 6΄ λεπτά για κάθε υποψήφιο.

    Ως προθεσμία διεξαγωγής επαναληπτικής Υγειονομικής Εξέτασης και Πρακτικής Δοκιμασίας των υποψηφίων ΓΕΛ & ΕΠΑΛ για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) ακαδημαϊκού έτους 2024-25 ορίζεται το διάστημα από την Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου 2024 μέχρι και την Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2024.

    Πηγή: Ethnos.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς