Τα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών Προσανατολισμού κρίνονται διαβαθμισμένης δυσκολίας κι απευθύνονται σε καλά προετοιμασμένους υποψηφίους.
Όσον αφορά το Διδαγμένο Κείμενο ,το απόσπασμα που εξετάστηκαν οι υποψήφιοι προερχόταν από την 21η Ενότητα του σχολικού εγχειριδίου (Πλούταρχος, Περὶ Ἀλεξάνδρου τύχης καὶ ἀρετῆς, 6 329Α-D). Τα θέματα ήταν διατυπωμένα με σαφήνεια και κρίνονται προσπελάσιμα για έναν καλά προετοιμασμένο μαθητή με ορισμένα σημεία να απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή όπως το Α.1.3 και Α.1.5, τα θέματα Β.1 και Β.2 δεν παρουσίαζαν δυσκολίες, το θέμα Β.3 περιλάμβανε μια πρωτότυπη λεξιλογική άσκηση ενώ Β.4 ήταν στο πνεύμα της τράπεζας θεμάτων της Γ’ Λυκείου.
Σχετικά με το Αδίδακτο κείμενο του Θουκυδίδη (Ἱστορίαι, Θ 81.1-2), χαρακτηρίζεται προσεγγίσιμο νοηματικά. Η ερμηνευτική ερώτηση (Γ2) ήταν ξεκάθαρα διατυπωμένη ωστόσο χρειαζόταν προσοχή η απάντησή της γιατί βασιζόταν στο δεύτερο μισό του κειμένου που είναι πιο απαιτητικό και παρουσιάζει μεγαλύτερη δυσκολία. Οι Γραμματικές παρατηρήσεις χαρακτηρίζονται απλές και με σαφήνεια .Ενώ στο Συντακτικό, πέρα από την συνηθισμένη άσκηση αναγνώρισης όρων ζητήθηκε ύστερα από πολλά χρόνια η ανάλυση μετοχής σε δευτερεύουσα σε πρόταση.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ!
Ματζαβίνου Μαρίνα , φιλόλογος
Κύβος , Φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης