Τα σημερινά θέματα στο μάθημα των Λατινικών Προσανατολισμού για το Γενικό Λύκειο κινούνται στο ίδιο ύφος με αυτά των προηγούμενων ετών.
Παρά το γεγονός αυτό κρίνονται απαιτητικά γιατί καλύπτουν πολύ μεγάλο εύρος της ύλης στην εξέταση των γραμματικών φαινομένων, ενώ και η σωστή προσέγγιση των των συντακτικών παρατηρήσεων προϋποθέτουν άριστη και λεπτομερή γνώση και κατανόηση από την πλευρά των υποψηφίων.
Πιο συγκεκριμένα, τα αποσπάσματα προς εξέταση προέρχονται από το μάθημα 19 (σχολικό εγχειρίδιο Β΄Λυκείου) και από το μάθημα 42 (σχολικό εγχειρίδιο Γ΄Λυκείου).
Από τους υποψηφίους ζητήθηκαν η μετάφραση κάποιων αποσπασμάτων, μία παρατήρηση από την εισαγωγή με τη μορφή πολλαπλής επιλογής και εντοπισμός λατινικών λέξεων ετυμολογικά συγγενών με λέξεις που δίνονται στη νέα ελληνική.
Οι παρατηρήσεις στη γραμματική καλύπτουν μεγάλο μέρος της ύλης (ουσιαστικά, επίθετα, παραθετικά επιθέτων και επιρρημάτων, ρήματα), ενώ η εξέταση του συντακτικού περιλαμβάνει εκτός από την συντακτική αναγνώριση λέξεων, αναγνώριση δευτερεύουσας πρότασης, τροπή σύνταξης και ανάλυση φράσης σε δευτερεύουσα πρόταση.
Οφείλουμε να επισημάνουμε ότι τα Λατινικά μπορεί να θεωρείται από πολλούς το "εύκολο" μάθημα της Κατεύθυνσης, αλλά οι υψηλές βαθμολογίες επιτυγχάνονται με προσεκτική και μεθοδική μελέτη από τη Β΄Λυκείου με τη συνδρομή της κατάλληλης φροντιστηριακής υποστήριξης από έμπειρους καθηγητές.
Για το Φροντιστήριο Μ.Ε. Θεμέλιο,
Γιώργος Αναστασόπουλος - Φιλόλογος
Απαντήσεις