Εκπαίδευση

Βάσεις 2024: Οι εκτιμήσεις για όλα τα πεδία - Η μεγαλύτερη πτώση

Βάσεις 2024: Οι εκτιμήσεις για όλα τα πεδία - Η μεγαλύτερη πτώση

Μεγάλη πτώση αναμένεται στις Βάσεις 2024 σε τρία πεδία. Οι πρώτες εκτιμήσεις για τις Πανελλήνιες.

Από τα πιο δύσκολα θέματα των τελευταίων ετών έπεσαν στις Πανελλήνιες 2024, οδηγώντας σε κατάρρευση τις Βάσεις 2024 σε τρία από τα τέσσερα επιστημονικά πεδία. Οι εκπαιδευτικοί εκτιμούν πως τα τεράστιας δυσκολίας θέματα σε Ιστορία, Φυσική, Μαθηματικά και Αρχαία θα οδηγήσουν σε κατήφορο, ενώ οι βαθμοί αναμένεται να αποκαλύψουν ότι χιλιάδες έγραψαν κάτω από τη βάση.

Συγκεκριμένα, σήμερα, η «ΕΦΣΥΝ» δημοσιεύει τις εκτιμήσεις για την πτώση των βάσεων. Αναλυτικά, ανά επιστημονικό πεδίο αναμένονται τα εξής:

  • 1ο επιστημονικό πεδίο: Πτώση πάνω από 200 μόρια
  • 2ο επιστημικό πεδίο: Πτώση πάνω από 500 μόρια
  • 3ο επιστημονικό πεδίο: Πτώση πάνω από 400 μόρια
  • 4ο επιστημονικό πεδίο: Μικρές αυξομειώσεις, άνοδος 100 μόρια και πτώση 100 μόρια

Τα γραπτά της Φυσικής ειδικά θα αρχίσουν να βαθμολογούνται από σήμερα και εκφράζονται φόβοι από εκπαιδευτικούς και βαθμολογητές που επικαλείται η εφημερίδα, πως θα είναι συντριπτικό το ποσό κάτω από τη βάση. Αναλυτικά ανά μάθημα:

  • Φυσική: Κάτω από τη βάση αναμένεται να είναι πάνω από το 50% των γραπτών
  • Ιστορία: Γύρω στο 55% αναμένονται τα γραπτά κάτω από τη βάση
  • Αρχαία: Υπάρχει εκτίμηση για 40% των γραπτών κάτω από τη βάση
  • Μαθηματικά: Από 50% έως και 70% υπολογίζεται ο αριθμός των γραπτών που θα είναι κάτω από τη βάση
Πότε βγαίνουν οι βαθμοί των Πανελληνίων

Η διόρθωση και η βαθμολόγηση των γραπτών έχει ξεκινήσει και θα προχωρήσει όπως πάντα με ταχύτατους ρυθμούς ώστε έως το τέλος του μήνα οι υποψήφιοι να ενημερωθούν για τους βαθμούς τους. Η ανακοίνωση των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων, που λαμβάνουν μέρος στις Πανελλαδικές εξετάσεις, θα γίνει στο τέλος του μήνα και πιθανά την Παρασκευή 28 Ιουνίου.

Απογοήτευση για τη Φυσική στις Πανελλήνιες 2024

Όπως αναφέρει η Ένωση Ελλήνων Φυσικών, μελετώντας τα θέματα του μαθήματος Φυσική Προσανατολισμού, παρατηρούμε ότι προέρχονται από μεγάλο εύρος της εξεταστέας ύλης και απευθύνονται σε παιδιά που έχουν μελετήσει ουσιαστικά. Ταυτόχρονα, όμως, αισθανθήκαμε έκπληξη και απογοήτευση.

Έκπληξη γιατί:

  • Τα ερωτήματα Α1 και Α3 του ΘΕΜΑΤΟΣ Α δεν απαιτούν μόνο ανάκληση γνώσεων θεωρίας αλλά και συλλογισμό. Μοιάζουν με μικρής έκτασης «ασκήσεις» και όχι με ερωτήσεις ΘΕΜΑΤΟΣ Α.
  • Οι λεγόμενες «υπερπαραγωγές» εμφανίστηκαν και στο ΘΕΜΑ Β (Β3).
  • Το ΘΕΜΑ Γ μοιάζει διαφορετικό από το σύνολο των θεμάτων, είναι βατό, εμπεριέχει θεωρία, αλλά αυτή η διαφορετικότητα θα προκαλέσει προβλήματα στη διαβάθμιση της δυσκολίας των θεμάτων.
  • Το ΘΕΜΑ Δ είναι ο ορισμός των «υπερπαραγωγών». Αν συμμετείχε σε διαγωνισμό «υπερπαραγωγών», θα βραβευόταν. Δυστυχώς, όμως, είναι ΘΕΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ.

Απογοήτευση γιατί:

  • Η έκταση των θεμάτων είναι ιδιαιτέρως αυξημένη, ιδιαίτερα σήμερα, που υπάρχει και κλιματολογική επιβάρυνση. Έτσι, ο διαθέσιμος χρόνος δεν ήταν επαρκής.
  • Δεν υπάρχει διαβάθμιση της δυσκολίας των θεμάτων, με προφανές αποτέλεσμα τη «σαλαμοποίηση» των βαθμολογιών των παιδιών «προς τα κάτω».
  • Οι θεματοδότριες/θεματοδότες δεν φαίνεται να ενστερνίζονται την αποφυγή των λεγόμενων «υπερπαραγωγών», οι οποίες τρομοκρατούν τα παιδιά, τα απομακρύνουν από το γνωστικό αντικείμενο και απέχουν πολύ από τις οδηγίες διδασκαλίας του μαθήματος. Έτσι, απαξιώνεται η διδασκαλία του μαθήματος στο δημόσιο σχολείο και ο σεβασμός στους συντελεστές του.
Πηγή: iEidiseis.gr

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

Σχετικά Άρθρα

tsoukalas popup