Ξεκίνησε και επίσημα στο ΑΣΕΠ η επεξεργασία των σχεδίων Προκήρυξης για τη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας, κατά κλάδο και ειδικότητα εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ), κατηγορίας ΠΕ, και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) για τη συγκρότηση των νέων πινάκων κατάταξης εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, σύμφωνα με έγγραφο της ανεξάρτητης Αρχής που έχει στην κατοχή του το Proson.gr.
Συγκεκριμένα, το έγγραφο αποκαλύπτει πως η Ανεξάρτητη Αρχή ξεκινάει την επεξεργασία των σχεδίων προκήρυξης για τη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας, κατά κλάδο και ειδικότητα, υποψήφιων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ), κατηγορίας ΠΕ, και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ).
Πηγές του ΑΣΕΠ επισημαίνουν στο Proson.gr πως στόχος είναι να δημοσιευθούν οι εν λόγω προκηρύξεις πριν από το Πάσχα με το πιθανότερο σενάριο να αναφέρει ότι θα είναι έτοιμες τον Μάρτιο.
Οι υπάρχοντες πίνακες ΑΣΕΠ για την Ειδική Αγωγή λήγουν το καλοκαίρι του 2025 και ως εκ τούτου οι διαδικασίες θα πρέπει να κινηθούν με ταχύτατους ρυθμούς έτσι ώστε η Ανεξάρτητη Αρχή να προλάβει δημοσιεύσει τα προσωρινά αποτελέσματα μέχρι το καλοκαίρι.
Οι προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ για το 2025-26 θα πραγματοποιηθούν από τους Προσωρινούς Πίνακες ΑΣΕΠ των νέων Προκηρύξεων 1ΕΑ/2025, 2ΕΑ/2025, 3ΕΑ/2025, 4ΕΑ/2025 και 5ΕΑ/2025.
Οι πιθανοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ για το 2025-26 θα πραγματοποιηθούν από τους υπάρχοντες Οριστικούς Πίνακες τον Προκηρύξεων ΑΣΕΠ 1ΕΑ/2022, 2ΕΑ/2022, 3ΕΑ/2022, 4ΕΑ/2022, 5ΕΑ/2022, οι οποίοι όπως αναφέραμε προηγουμένως ισχύουν έως τη λήξη του σχολικού έτους 2024-25. Υπενθυμίζουμε ότι διορισμοί πραγματοποιούνται μόνον από Οριστικούς Πίνακες ΑΣΕΠ.
Πόσοι πίνακες θα ανοίξουν
Συνολικά μέχρι την άνοιξη αναμένεται να ανοίξουν πέντε πίνακες Ειδικής Αγωγής, όπως ακριβώς είχε συμβεί και το 2022. Οι πίνακες αυτοί θα έχουν αριθμούς 1ΕΑ/2025, 2ΕΑ/2025, 3ΕΑ/2025, 4ΕΑ/2025, 5ΕΑ/2025 και θα περιέχουν τις εξής ειδικότητες:
1ΕΑ/2025: Προκήρυξη για τη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας υποψηφίων μελών Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
2ΕΑ/2025: Προκήρυξη για τη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας υποψηφίων μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) κλάδων ΠΕ21, ΠΕ22, ΠΕ23, ΠΕ25, ΠΕ28, ΠΕ29, ΠΕ30, ΠΕ31 στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
3ΕΑ/2025: Προκήρυξη για τη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας, κατά κλάδο και ειδικότητα, υποψήφιων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) κατηγορίας ΠΕ κλάδων ΠΕ61 και ΠΕ71 και κλάδων ΠΕ01, ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ11, ΠΕ33, ΠΕ34, ΠΕ40, ΠΕ41, ΠΕ60, ΠΕ70, ΠΕ78, ΠΕ79.01, ΠΕ80, ΠΕ81, ΠΕ82, ΠΕ83, ΠΕ84, ΠΕ85, ΠΕ86, ΠΕ87, ΠΕ88, ΠΕ89, ΠΕ90 και ΠΕ91 με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή.
4ΕΑ/2025: Προκήρυξη για τη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας, κατά κλάδο και ειδικότητα, υποψήφιων εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κλάδων ΤΕ01, ΤΕ02, ΤΕ16, με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή.
5ΕΑ/2025: Προκήρυξη για τη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας, κατά κλάδο και ειδικότητα, υποψήφιων εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κλάδων ΔΕ01, ΔΕ02, με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.
Ποια είναι τα κριτήρια ένταξης για την εισαγωγή των ψυχολόγων στους πίνακες εκπαιδευτικών ΑΣΕΠ;
Αρχικά οι υποψήφιοι θα πρέπει να κατέχουν πτυχίο ή δίπλωμα Ψυχολογίας ΑΕΙ ή το ομώνυμο πτυχίο ή δίπλωμα Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) ΑΕΙ ή Προγραμμάτων Σπουδών Επιλογής (ΠΣΕ) ΑΕΙ της ημεδαπής ή ισότιμο τίτλο σχολών της ημεδαπής ή αλλοδαπής, αντίστοιχης ειδικότητας. Γίνεται επίσης δεκτό, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του proson, πτυχίο Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας με ειδίκευση στην Ψυχολογία, αλλά μόνο για αποφοίτους έως 31 Δεκεμβρίου 1993 που πληρούσαν τις προϋποθέσεις του N. 991/1979 για την άσκηση του του επαγγέλματος του Ψυχολόγου στην Ελλάδα.
Οι υποψήφιοι θα πρέπει επίσης να έχουν άδεια ασκήσεως επαγγέλματος Ψυχολόγου ή βεβαίωση ότι πληρούν όλες τις νόμιμες προϋποθέσεις για την άσκηση του επαγγέλματος του Ψυχολόγου.
Να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με πληροφορίες του Proson.gr, δεν έχει ακόμη ξεκαθαρίσει το τοπίο όσον αφορά τους απόφοιτους των κολεγίων και το αν τα πτυχία τους θα γίνονται δεκτά στους νέους πίνακες ΑΣΕΠ.
Προτάσσονται όσοι έχουν εξειδίκευση στη σχολική ψυχολογία
Να σημειωθεί ότι για τον κλάδο ΠΕ23 Ψυχολόγων προτάσσονται οι υποψήφιοι με εξειδίκευση στη σχολική ψυχολογία οι οποίοι διαθέτουν και παιδαγωγική/διδακτική επάρκεια έναντι των υποψηφίων με εξειδίκευση που δεν διαθέτουν παιδαγωγική/διδακτική επάρκεια. Κατόπιν έπονται οι υποψήφιοι χωρίς εξειδίκευση οι οποίοι διαθέτουν παιδαγωγική/διδακτική επάρκεια που κατατάσσονται πριν από τους υποψήφιους που δεν τη διαθέτουν.
Στον κλάδο ΠΕ23 Ψυχολόγων η εξειδίκευση στη Σχολική Ψυχολογία πιστοποιείται:
- Είτε με την κατοχή διδακτορικού διπλώματος στη Σχολική Ψυχολογία
- Είτε με την κατοχή μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στη Σχολική Ψυχολογία
- Είτε με εμπειρία τουλάχιστον 50 μηνών προϋπηρεσίας στην πρωτοβάθμια ή τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ως ψυχολόγοι
Τα κριτήρια συνάφειας διδακτορικών και μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών με το αντικείμενο της Σχολικής Ψυχολογίας καθορίζονται με την αριθμ. 52425/Ζ1/4.4.2019 υπουργική απόφαση «Καθορισμός κριτηρίων συνάφειας διδακτορικών και μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών με τα αντικείμενα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) και της Σχολικής Ψυχολογίας» όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με την αριθμ. 89938/ Ζ1/23.7.2021 υπουργική απόφαση
Αναλυτικά το ισχύον σύστημα προσλήψεων και διορισμών
Το σύστημα διορισμών και προσλήψεων των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ρυθμίζεται με τις διατάξεις του Κεφ. Ε’ (άρθρα 53-67) του ν.4589/2019 (Α΄ 13) και έχει τεθεί υπό την αρμοδιότητα του Α.Σ.Ε.Π., το οποίο προκηρύσσει και διενεργεί κάθε δύο σχολικά έτη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας, κατά κλάδο και ειδικότητα, των υποψηφίων εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. (άρθρο 54).
Η κατάταξη διενεργείται βάσει μοριοδοτούμενων κριτηρίων (ακαδημαϊκών, κοινωνικών και προϋπηρεσίας), όπως αυτά ορίζονται στα άρθρα 57-58, και οι ενταγμένοι στους οικείους αξιολογικούς πίνακες εκπαιδευτικοί μπορεί να διορίζονται, κατά τη διάρκεια ισχύος των πινάκων, σε θέσεις μονίμων ή να προσλαμβάνονται ως αναπληρωτές στη δημόσια εκπαίδευση (άρθρα 62-63).
Παράλληλα, οι προσλήψεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών γίνονται με βάση τα αρμοδίως δηλωθέντα λειτουργικά κενά, σύμφωνα με τις παρ. 1, 2 και 3 του άρθρου 4 «Προσδιορισμός λειτουργικών κενών» της υπ΄αριθμ. 104627/ΓΔ5/7.8.2020 (3344 Β΄) υ.α., με θέμα «Ρύθμιση θεμάτων πρόσληψης και τοποθέτησης αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών, μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.)». Σύμφωνα με την παρ. 9α του άρθρου 5 της ως άνω υ.α., η τοποθέτηση των προσληφθέντων αναπληρωτών σε σχολικές μονάδες της περιοχής πρόσληψής τους γίνεται με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης.
Οι πίνακες εκπαιδευτικών ισχύουν συνολικά τρία χρόνια από την έκδοση τους. Συγκεκριμένα, οι πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών ισχύουν ως τη λήξη του 2ου σχολικού έτους που έπεται του σχολικού έτους που δημοσιεύτηκαν σε ΦΕΚ.
Οι μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών και οι προσλήψεις αναπληρωτών το καλοκαίρι του 2025
Μόνιμοι εκπαιδευτικοί της Γενικής Εκπαίδευσης και της Ειδικής Αγωγής θα διοριστούν από τους πίνακες της Γενικής Αγωγής και Εκπαίδευσης που ισχύουν μέχρι και τη λήξη του σχολικού έτους 2025-26 και από τους Πίνακες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης που ισχύουν μέχρι τη λήξη του σχολικού έτους 2024 - 2025 (δηλαδή μέχρι το τέλος Αυγούστου 2025)
Επίσης οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί Γενικής Αγωγής και Εκπαίδευσης θα προσληφθούν από τους πίνακες της Γενικής Αγωγής και Εκπαίδευσης που ισχύουν μέχρι και τη λήξη του σχολικού έτους 2025-26.
Ωστόσο οι αναπληρωτές της Ειδικής Αγωγής θα προσληφθούν από τους νέους προσωρινούς πίνακες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης που αναμένεται να συγκροτηθούν το επόμενο χρονικό διάστημα από το ΑΣΕΠ μετά από παραγγελία του υπουργείου Παιδείας που θα γίνει αυτή την εβδομάδα.
Πόσοι διορισμοί εκπαιδευτικών προγραμματίζονται για τη σχολική χρονιά 2025-2026;
Σε συνέντευξή της στα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» η υφυπουργός Παιδείας, Ζέττα Μακρή, σημειώνει, ανάμεσα σε άλλα, ότι στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι να γίνουν το 2025 άλλοι 10.000 μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών.
«Στόχος μας είναι να μπορέσουμε να επαναλάβουμε τον αριθμό των 10.000 διορισμών που έγιναν φέτος και αυτή την προτεραιότητα προτάσσει το υπουργείο Παιδείας στη συνεργασία του με τα συναρμόδια υπουργεία Εσωτερικών και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών» δηλώνει η Ζέττα Μακρή και παράλληλα επισημαίνει, ότι απόλυτη προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι η υλοποίηση του προγράμματος και του μεταρρυθμιστικού της έργου.
Δείτε όλη τη συνέντευξη της υφυπουργού Παιδείας ΕΔΩ
Οι διορισμοί εκπαιδευτικών την περίοδο 2021-2024
Αναφορικά με τους συνολικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, οι οποίοι έχουν διενεργηθεί για τα σχολικά έτη 2020-2021, 2021-2022, 2022-2023, 2023-2024 και 2024- 2025, βάσει των διατάξεων του ν.4589/2019:
Μετά και την δημοσίευση στο ΦΕΚ 3120/τ. Γ’/01.10.2024 της απόφασης διορισμού στην ΕΑΕ επτά (7) εκπαιδευτικών κλάδου-ειδικότητας ΤΕ16 Μουσικής Μη Ανώτατων Ιδρυμάτων, εκ των οποίων δύο (2) διορίστηκαν στην Πρωτοβάθμια και πέντε (5) στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, συνολικά έχουν διορισθεί 35.855 μόνιμοι εκπαιδευτικοί στην Επικράτεια, εκ των οποίων 18.403 σε δομές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (15.673 στη Γενική Εκπαίδευση και 2.730 στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση) καθώς και 17.452 σε δομές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (14.448 στην Γενική και 3.004 στην ΕΑΕ).
Ειδικότερα, για το τρέχον σχολικό έτος 2024-2025, διορίστηκαν 8.763 εκπαιδευτικοί, από τους οποίους 3.257 στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (2.918 στην Γενική και 339 στην ΕΑΕ), καθώς και 5.506 σε δομές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (4.850 στην Γενική και 656 στην ΕΑΕ), ενώ την προηγούμενη τετραετία διορίστηκαν 27.092 εκπαιδευτικοί, εκ των οποίων 15.146 σε δομές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (12.755 στην Γενική και 2.391 στην ΕΑΕ), καθώς και 11.946 σε δομές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (9.598 στην Γενική και 2.348 στην ΕΑΕ).
Πηγή: Alfavita.gr