Τα θέματα της έκθεσης σήμερα κρίνω ότι ήταν διαχειρίσιμα έως και σε άριστο βαθμό από τους μαθητές. Το θέμα της επιστήμης συμπεριλαμβάνεται στην ύλη και είναι από τις ενότητες που όλοι μελετούν ενδελεχώς.
Επομένως θα το χαρακτήριζα μεν ευρύ, αλλά ασφαλές. Η επικινδυνότητα στις εκθέσεις τέτοιου τύπου έγκειται στη γλωσσική επάρκεια και την εκφραστική δεινότητα που πρέπει να διαθέτουν οι μαθητές. Δηλαδή μια σωστή -ως προς το περιεχόμενο- επιχειρηματολογία μπορεί να χάσει την ισχύ της λόγω άστοχης διατύπωσης. Έτσι άλλωστε δικαιολογείται και το εξαιρετικά χαμηλό ποσοστό υψηλών βαθμολογιών στο μάθημα της έκθεσης πανελλαδικά.
Όσον αφορά στις υπόλοιπες παρατηρήσεις, η άποψή μου είναι πως δε δυσκόλεψαν τους μαθητές, που βεβαίως είχαν εξασκηθεί όλη τη χρονιά στη συμπύκνωση κειμένου, στις γλωσσικές ασκήσεις και σε τυπολόγιο ερωτήσεων που αφορούν τη συνοχή, τους τρόπους ανάπτυξης ή τη χρήση των εκφραστικών μέσων.
Σχόλιο: Ζωή Βούρτση - φιλόλογος
Καθηγητές - φιλόλογοι του Πρότυπου Φροντιστηριακού Κέντρου Άνοδος: Μαίρη Αθανασοπούλου, Λίνα Αριστειδοπούλου, Ζωή Βούρτση, Έφη Λέντζιου, Γιώτα Παπαγιαννοπούλου, Γιάννα Σεφερλή, Χαρά Χαραλαμπίδη.