Εκπαίδευση

Σχόλιο για τα Αρχαία Ελληνικά και τα Μαθηματικά από το Πρότυπο Φροντιστηριακό Κέντρο Άνοδος

Σχόλιο για τα Αρχαία Ελληνικά και τα Μαθηματικά από το Πρότυπο Φροντιστηριακό Κέντρο Άνοδος

Σήμερα οι μαθητές της Γ λυκείου του προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών διαγωνίστηκαν στο μάθημα των αρχαίων ελληνικών.
Το διδαγμένο κείμενο επιλέχθηκε από τον Πρωταγόρα του Πλάτωνος, κείμενο αναμενόμενο για τις φετινές πανελλήνιες και που έχει εξεταστεί τόσο γενικότερα όσο και στις συγκεκριμένες ενότητες που συζητήθηκαν πολλές φορές μέσω διαγωνισμάτων.
Οι ερμηνευτικές ερωτήσεις εστίαζαν στο επιχείρημα του Πρωταγόρα για το διδακτόν της πολιτικής αρετής και την αναγκαιότητά της για την ύπαρξη των πόλεων και της αρμονικής συμβίωσης.
Η πρωτοτυπία των φετινών θεμάτων αφορά την ετυμολογική παρατήρηση όπου οι μαθητές έπρεπε να σχηματίσουν προτάσεις στα νέα ελληνικά με λέξεις του αρχαίου κειμένου αλλά με διαφορετική σημασία.
Το αδίδακτο κείμενο ήταν αντλημένο από τον “Φίλιππο” του Ισοκράτους και δεν προβλημάτισε ιδιαίτερα τους υποψηφίους στην απόδοσή του στην νέα ελληνική, καθώς δεν έκρυβε ιδιαίτερες δυσκολίες. Οι γραμματικές και συντακτικές παρατηρήσεις ήταν προσπελάσιμες, αφού απουσίαζαν συντακτικές ασκήσεις πιο αυξημένης δυσκολίας, όπως ο πλάγιος λόγος ή η ανάλυση μετοχής κ.τ.λ.
Συνοψίζοντας ως φροντιστήριο είμαστε ικανοποιημένοι από την απόδοση των μαθητών μας καθώς ανταποκρίθηκαν επαρκώς στα ζητούμενα του διαγωνίσματος.

anodos2

Οι φιλόλογοι του πρότυπου φροντιστηριακού κέντρου ανοδος
Αθανασόπουλου Μαρία
Αριστειδοπούλου Λίνα
Βούρτση Ζωή
Λέντζιου Έφη
Παπαγιαννοπούλου Παναγιώτα
Σεφερλή Γιάννα
Χαραλαμπίδη Χαρά

anodos3


Τα θέματα Μαθηματικών προσανατολισμού θετικών σπουδών τα χαρακτηρίζουμε απαιτητικά, με πάρα πολλές πράξεις κι απευθύνονταν σε μαθητές που διέθεταν μαθηματική σκέψη και είχαν προετοιμαστεί τα προηγούμενα χρόνια στα Μαθηματικά.
• Αναμενόμενη θεωρία, αν και για πρώτη φορά ζητήθηκε αιτιολόγηση σωστού– λάθους.
• Βασικές συναρτήσεις στο δεύτερο θέμα με κλασικά ερωτήματα.
• Στο τρίτο και τέταρτο θέμα είχαμε απαιτητικά και εξαντλητικά ερωτήματα προς απάντηση, όπως το Γ1 και το Δ4, αν και οι δεδομένες συναρτήσεις ήταν αναμενόμενες. Υπήρξε πρόβλημα με τα ερωτήματα που απαιτούσαν τριγωνομετρικές γνώσεις αφού η απαξίωση της τριγωνομετρίας στην Β΄ Λυκείου ήταν εμφανής.
Συμπερασματικά τα θέματα ήταν σαφώς πιο δύσκολα κι απαιτητικά από τα αντίστοιχα περυσινά κι απευθύνονταν σε καλά προετοιμασμένους και διαβασμένους μαθητές.

Οι Μαθηματικοί του πρότυπου φροντιστηριακού κέντρου ανοδος

Λίμουρας Αλέξανδρος
Στουφής Διονύσης
Χρυσανθόπουλος Δημήτρης

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

tsoukalas popup