Σήμερα, οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου διαγωνίστηκαν στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. Το θέμα που κλήθηκαν να αναπτύξουν οι υποψήφιοι είναι το διαχρονικό ζήτημα τη Παιδείας και της σχέσης της με την Εκπαίδευση.
Μοιάζει πολύ στη διατύπωσή του με το θέμα που τέθηκε το 2004. Οι υποψήφιοι στην ανάπτυξή τους έπρεπε να αναδείξουν τους λόγους για τους οποίους το σχολείο οφείλει να έχει παιδευτική λειτουργία και συγκεκριμένους τρόπους ενίσχυσης της εν λόγω λειτουργίας.
Το κείμενο προέρχεται από ένα άρθρο του Δ.Ν. Μαρωνίτη στο «Βήμα» της Κυριακής που αναφερόταν στην εξέλιξη των όρων της παιδείας και εκπαίδευσης από την αρχαιότητα, για να συμπεράνει στο τέλος ότι οι όροι διαφοροποιούνται μεταξύ τους. Όσον αφορά στα ζητούμενα, εκτός από την περίληψη, ζητήθηκε η επαλήθευση ή η διάψευση προτάσεων με βάση το κείμενο. Έπειτα, οι μαθητές ερωτήθηκαν για τον τρόπο ανάπτυξης της τελευταίας παραγράφου και τη νοηματική σχέση που εκφράζουν οι διαρθρωτικές λέξεις, συνώνυμα και αντώνυμα συγκεκριμένων λέξεων και την υφολογική διαφοροποίηση που επιφέρει η παθητική φωνή.
Οι παρατηρήσεις επί του κειμένου δεν ήταν ιδιαίτερα απαιτητικές, όμως η εξοικείωση των μαθητών με λεξιλογικές ασκήσεις και συντακτικά φαινόμενα κρίνεται απαραίτητη για την άριστη απόδοση των ζητουμένων.