ΣΧΟΛΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
Σήμερα, οι υποψήφιοι της Γ ́ Λυκείου των Ανθρωπιστικών Σπουδών διαγωνίσθηκαν στην Ιστορία Προσανατολισμού. Τα σημερινά θέματα ήταν σωστά δομημένα, με σαφή διατύπωση και κλιμακούμενης δυσκολίας. Αφορούσαν δε όλη την έκταση της εξεταστέας ύλης. Παρόλα αυτά οι μαθητές ακόμα και στην Α’ ομάδα των ζητουμένων θα έπρεπε οι μαθητές να είναι προσεκτικοί, καθώς για παράδειγμα στο Θέμα Β2β η απάντηση ήταν μόλις μια πρόταση.
Τέλος, στην Β ́ ομάδα των παραθεμάτων ήταν αναμενόμενα τα ζητούμενα που αφορούσαν στο σιδηρόδρομο και στην αγροτική αποκατάσταση. Στο θέμα Γ1, εκτός του ότι τα ζητούμενα ήταν τρία, το δεύτερο παράθεμα εμπεριείχε αριθμητικά δεδομένα σε πίνακα και αναμένεται να δυσκόλεψε τους υποψηφίους. Στο θέμα Δ1 των πηγών, όπου απαιτούνταν ο συνδυασμός δύο υποκεφαλαίων, χρειαζόταν προσεκτική σύνθεση των δεδομένων.
Μπορούμε να πούμε ότι η Β ́ ομάδα των θεμάτων ήταν αρκετά απαιτητική. Γενικά, για μια ακόμα φορά τα θέματα δεν ευνοούν όσους μαθητές επιδόθηκαν σε στείρα αποστήθιση, χωρίς βαθιά, ουσιαστική και κριτική μελέτη. Συγκριτικά με τα περυσινά θέματα, κρίνονται πιο απαιτητικά. Απευθύνονταν λοιπόν σε υποψηφίους με πολύ καλή προετοιμασία και με εξοικείωση στη διαχείριση των παραθεμάτων.
Οι καθηγητές του Πρότυπου Φροντιστηριακού Κέντρου Άνοδος:
Αθανασοπούλου Μαίρη
Βούρτση Ζωή
Λέντζιου Έφη
Σεφερλή Γιάννα
Χαραλαμπίδη Χαρά
ΣΧΟΛΙΟ ΦΥΣΙΚΗΣ
ΣΧΟΛΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Τα θέματα ήταν υψηλών απαιτήσεων και αισθητά πιο δύσκολα από τα αντίστοιχα
περσινά. Για να ανταποκριθούν λοιπόν τα παιδιά με επιτυχία, έπρεπε να έχουν
μελετήσει ικανοποιητικά τη θεωρία του σχολικού εγχειριδίου, καθώς και να έχουν
εντρυφήσει στις αρχές του δομημένου προγραμματισμού.
Αναλυτικότερα:
Στο θέμα 1 είχαμε ερωτήσεις κλειστού τύπου, συμπλήρωσης κενών καθώς και
ανάπτυξης θεωρητικών εννοιών από το βιβλίο. Εδώ θα έπρεπε οι μαθητές να
επιδείξουν την απαραίτητη προσοχή στο Α4 που αντιστοιχούσε σε 10 μονάδες και
απαιτούσε υπολογισμό αριθμητικών παραστάσεων.
Στο θέμα 2 είχαμε μια προσιτή άσκηση συμπλήρωσης κενών, την «έξυπνη
φυσαλίδα», η οποία αντλήθηκε από το σχολικό βιβλίο (τετράδιο του μαθητή). Στο Β2
δόθηκε ένα διάγραμμα ροής για να μετατραπεί σε κωδικοποίηση. Το συγκεκριμένο
ζήτημα θα μπορούσε να επιλυθεί με δύο διαφορετικούς τρόπους και με την εντολή
ΌΣΟ αλλά και με την εντολή ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ.
Το θέμα 3 και 4 αποτελούν κλασικά προβλήματα επίλυσης σε προγραμματιστικό
περιβάλλον. Το θέμα 3 απαιτούσε πρόγραμμα με χρήση δομής επανάληψης και
επιλογής για διάφορα υπολογιστικά θέματα. Το θέμα 4 ζητούσε χρησιμοποίηση
πινάκων, υπολογισμός μέσου όρου ανά γραμμή, ταξινόμηση καθώς και ένα
υποπρόγραμμα το οποίο θα έπρεπε να αναπτυχθεί με διαδικασία. Πιστεύω ότι τα δύο
αυτά προβλήματα μπορούσε να τα αντιμετωπίσει σχετικά εύκολα ο πολύ καλά
προετοιμασμένος μαθητής.
Η εκτίμηση μου είναι ότι οι διαβασμένοι μαθητές μπορούσαν να φτάσουν άνετα
μέχρι το 15 και από εκεί και πέρα θα έπρεπε να αντιμετωπίσουν τα θέματα
προσεκτικά, κάνοντας όσο το δυνατόν λιγότερα λάθη για να επιτύχουν έναν
μεγαλύτερο βαθμό.
Να ευχηθώ καλά αποτελέσματα στους υποψηφίους και καλή επιτυχία για τη
συνέχεια.
Ευχαριστώ!
Καθηγητής πληροφορικής
Γιώργος Μπαμπάλης
ΠΡΟΤΥΠΟ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ «ΑΝΟΔΟΣ»
Οι απαντήσεις των θεμάτων από το Φροντιστήριο Άνοδος ΕΔΩ