Σάββατο, 27 Οκτωβρίου 2018 14:06

Το ναυάγιο που καθιέρωσε το απαγορευτικό απόπλου στην ελληνική ακτοπλοΐα

Γράφτηκε από τον
Ad Slot

Στις 8 Δεκεμβρίου του 1966 έμελλε να γραφτεί μία από τις μεγαλύτερες τραγωδίες στις ελληνικές θάλασσες. Ένα ναυάγιο, το οποίο σημάδεψε κυρίως την Κρήτη, αλλά και την Ελλάδα και από τότε παραμένει μία μαύρη σελίδα στην ελληνική ακτοπλοΐα.

Το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Ηράκλειον», το οποίο εκτελούσε το δρομολόγιο Χανιά-Πειραιάς βυθίζεται κοντά στην βραχονησίδα Φαλκονέρα (23 ν.μ. βορειοδυτικά της νήσου Μήλου) και στα νερά του Αιγαίου χάνονται περισσότεροι από 200 άνθρωποι, αν και ποτέ δεν έγινε γνωστός ο ακριβής αριθμός των νεκρών.

Το χρονικό της τραγωδίας

Το πλοίο είχε ναυπηγηθεί στη Γλασκόβη το 1949 ως δεξαμενόπλοιο με το όνομα «Λέστερσαϊρ», για λογαριασμό αγγλικής εταιρείας. Είχε χωρητικότητα 8.922 κόρων, μήκος 498 πόδια, πλάτος 60 πόδια, βύθισμα 36 πόδια και ανέπτυσσε ταχύτητα 17 κόμβων. Το 1964, μετά τη μετασκευή του σε οχηματαγωγό, περιήλθε στην εταιρεία των Αδελφών Τυπάλδου («Typaldos Lines») και από το 1965 δρομολογήθηκε στις ακτοπλοϊκές γραμμές της Κρήτης.

Το πλοίο επρόκειτο να αποπλεύσει στις 7 μ.μ. της 8ης Δεκεμβρίου 1966 από το λιμάνι της Σούδας με προορισμό τον Πειραιά, ωστόσο καθυστέρησε περίπου 20 λεπτά εξαιτίας σύσκεψης η οποία πραγματοποιήθηκε στο Λιμεναρχείο Χανίων. Αφορμή στάθηκε η καθυστέρηση της άφιξης στο λιμάνι ενός φορτηγού-ψυγείου, βάρους 25 τόνων, το οποίο μετέφερε εσπεριδοειδή.

Ο λιμενάρχης Χανίων εξέφρασε επιφυλάξεις για την είσοδο του φορτηγού στο πλοίο, λόγω του βάρους του, ωστόσο, παρά τις αντιρρήσεις, δόθηκε άδεια απόπλου. Το ψυγείο-φορτηγό φορτώθηκε και το πλοίο αναχώρησε για τον προορισμό του στις 7:20 το βράδυ.

Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού έπνεαν στο Αιγαίο ισχυροί άνεμοι εντάσεως έως 9 μποφόρ, σύμφωνα με δημοσιεύματα της εποχής. Την ώρα που το πλοίο βρισκόταν κοντά στη βραχονησίδα Φαλκονέρα, στα όρια του Κρητικού με το Μυρτώο Πέλαγος, το βαρύ φορτηγό - ψυγείο, συγκρούεται με δύναμη με τα πλευρικά τοιχώματα και την πόρτα εισόδου, καθώς έχει τοποθετηθεί χωρίς - όπως κατέθεσαν εκ των υστέρων και μέλη του πληρώματος - να έχουν ληφθεί όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα για την ασφαλή πρόσδεσή του. Ένα δυνατό χτύπημα σπάει τη μία από τις δύο μπουκαπόρτες. Τα νερά εισβάλλουν.

Στις 02:06 ο ασυρματιστής εξέπεμψε το πρώτο αγωνιώδες SOS «Πορθμείον Ηράκλειον. Αυτήν την στιγμήν ανηρπάγη η πόρτα της δεξιάς πλευράς. Θέσις πλοίου επικίνδυνος» ενώ παράλληλα η κλίση αυξανόταν με επιταχυνόμενο ρυθμό και το πλοίο ανέκοπτε την ταχύτητά του. Στη γέφυρα οι αξιωματικοί έκαναν απελπισμένες προσπάθειες, όμως το πλοίο έγερνε κι άλλο κι άρχισε να βυθίζεται. Στις 02:07 σήμανε συναγερμός. Μοιράστηκαν σωσίβια και ρίχτηκαν οι βάρκες στη θάλασσα. Στις 2:13, μόλις 8 λεπτά από το πρώτο σήμα κινδύνου, ο ασύρματος του Ηράκλειον εξέπεμψε για τελευταία φορά: «SOS! Πορθμείον Ηράκλειον SOS, βυθιζόμεθα! Στίγμα 36.52 βόρειον και 24,8 ανατολικόν! SOS βυθιζόμεθα!». Μετά σιγή...

Η επιχείρηση διάσωσης και οι μαρτυρίες για την μοιραία νύχτα

Αμέσως σήμανε συναγερμός στο Λιμενικό. Ενημερώνονται όλα τα λιμεναρχεία αλλά ο Πειραιάς, η Σύρος και όλα τα λιμεναρχεία της Κρήτης δεν μπορούν να προσφέρουν βοήθεια γιατί δεν έχουν τα μέσα. Ενημερώνεται ο αρχηγός του Λιμενικού Σώματος οποίος με την σειρά του ενημερώνει τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και αυτός με την σειρά του τον υπουργό Εθνικής Άμυνας. Εμπορικά και πολεμικά πλοία φθάνουν με καθυστέρηση στο σημείο, λόγω των καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στην θαλάσσια περιοχή. Ενημερώνεται στη συνέχεια και το αρχηγείο Αεροπορίας κι ένα αεροσκάφος (ντακότα) απογειώθηκε από το στρατιωτικό αεροδρόμιο της Ελευσίνας ενώ λίγα λεπτά μετά το ακολούθησαν άλλα δύο.

Τα πρώτα μηνύματα από τα καράβια που κατέπλευσαν στον τόπο της τραγωδίας, στις 8:30 το πρωί, ήταν αποκαρδιωτικά: ούτε ένα συντρίμμι από το ναυάγιο και πολύ περισσότερο ούτε ίχνος επιζώντων.

Στις 10 το πρωί οι Αρχές εντόπισαν το πρώτο εύρημα. Το μοιραίο φορτηγό. Μισή ώρα αργότερα, βρέθηκε η πρώτη σχεδία ναυαγού, για να αναπτερώσει τις ελπίδες για επιζώντες. Ωστόσο, τα συνεργεία διάσωσης και τα πλοία που έσπευσαν στον τόπο του ναυαγίου κατάφεραν να περισυλλέξουν μόνο 47 επιζώντες και 25 σορούς.

Οι 47 διασωθέντες μεταφέρθηκαν σε νοσοκομεία του Πειραιά και της Αθήνας, όπου έφτασε ο Μητροπολίτης Κισάμου και Σελίνου για να αντικρίσει τα παγωμένα πρόσωπα των ναυαγών: «Τα πρόσωπά τους ήταν τόσο άγρια από την όλη προσπάθεια, που δεν είχαν συνέλθει ακόμα. Αυτοί πάντως σώθηκαν. Οι άλλοι χάθηκαν για πάντα...».

Οι βιβλιογραφικές και διαδικτυακές πηγές, γενικά συμφωνούν στον αριθμό όσων ναυαγών διασώθηκαν (47) και στον αριθμό των σορών που βρέθηκαν και κηδεύτηκαν (μόλις 25 σοροί περισυνελέγησαν και κηδεύτηκαν). Αναφέρουν όμως ενίοτε διαφορετικό αριθμό θυμάτων του τραγικού ναυαγίου. Το ότι δεν υπάρχει στα δημοσιεύματα, έντυπα και διαδικτυακά ένας ενιαία αποδεκτός αριθμός των θυμάτων, εξηγείται από μαρτυρία στην εφημερίδα «Πατρίς» Χανίων: «Πολλά τα θύματα και ανεξακρίβωτος ο αριθμός τους, καθώς οι περισσότεροι έκοβαν εισιτήριο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού κι έτσι δεν αναφέρονταν στις λίστες των επιβατών...»

Ο πλοίαρχος του πλοίου «Ηράκλειον» Εμμανουήλ Βερνίκος, αν και ήταν ο πρώτος που έπεσε στη θάλασσα φέροντας σωσίβιο, όπως είπαν οι διασωθέντες αξιωματικοί, ποτέ δεν βρέθηκε (επιζών ή η σορός του).

Γύρω στις 12 το μεσημέρι, όλη η Ελλάδα πλέον γνωρίζει για το τραγικό συμβάν και δεκάδες άνθρωποι συρρέουν στα γραφεία της εταιρείας Τυπάλδου σε Χανιά και Πειραιά. Θέλουν να μάθουν τι απέγιναν τα δικά τους πρόσωπα. Σκηνές αλλοφροσύνης, με ξεφωνητά χαράς να εναλλάσσονται με σπαρακτικούς θρήνους, εκτυλίχθηκαν για ώρες, μέχρι να μεταφερθούν όλοι οι επιζώντες στο νοσοκομείο. Την ίδια ώρα τα Χανιά βυθίζονται στο πένθος. Τα μαγαζιά έκλεισαν, οι σημαίες ανέμιζαν μεσίστιες σε σπίτια και δημόσια κτίρια, μοιρολόγια ακούγονταν σε κάθε δρομάκι.

Η κυβέρνηση Στεφανόπουλου κηρύσσει πένθος για μία εβδομάδα. Τα μέσα ενημέρωσης μιλούν για καιρό για αυτή τη ναυτική τραγωδία.

Συγκλονιστικές είναι οι μαρτυρίες για την τραγωδία στη Φαλκονέρα που βλέπουν το φως της δημοσιότητας.

Ο Σταύρος Λαγωνικάκης, από τους λίγους επιβάτες που διασώθηκαν, με τη σκέψη του να γυρίζει γύρω από το λίγων μηνών γιο του, περιγράφει πώς κατάφερε να σωθεί σε ένα αφιέρωμα του «Κρήτη TV»: «Από τα μεσάνυχτα μέχρι περίπου τις 2 το πρωί άκουγα βαρέλια να χτυπούν στα αμπάρια λόγω του έντονου κυματισμού. Όταν το καμπανάκι του κινδύνου ήχησε, δε θα καταλάβαινα ότι το σκάφος βυθιζόταν αν δεν πήγαινα να σηκωθώ και να διαπιστώσω ότι όλα είχαν γυρίσει σχεδόν ανάποδα. Μέχρι να φτάσω στο σαλόνι περπατώντας - κυριολεκτικά στα τέσσερα - τα φώτα έσβησαν. Κατάφερα να πεταχτώ έξω, μόνο και μόνο γιατί είχα εντοπίσει πού ήταν το πλατύσκαλο».

Ένα κασόνι ήταν η σωτηρία για τον ίδιο και δύο ακόμη άνδρες ναυαγούς. Η κοπέλα που ήταν μαζί τους πνίγηκε, πριν προλάβουν να την ανασύρουν οι ναύτες του πολεμικού «Σύρος», που έσωσαν τους υπόλοιπους.

Η εικόνα της κοπέλας αυτής είναι η πιο οδυνηρή ανάμνηση για τον τότε μάχιμο σημαιοφόρο του «Σύρος» κ. Γιάννη Κοκκινόβραχο. «Δύο φορές προσπαθήσαμε να την ανεβάσουμε στο κατάστρωμα, αλλά ο γάντζος έφευγε. Την τρίτη φορά, όταν καταφέραμε να την πιάσουμε από το εσώρουχο, ήταν πλέον πολύ αργά. Τόσα χρόνια δεν ήθελα να το θυμάμαι. Η ανάμνηση αυτή είναι οδυνηρή. Νιώθω πως φταίω και εγώ που δεν τη σώσαμε».

Ο Γιώργος Μανουσουδάκης, 16 χρονών τότε, ταξίδευε μαζί με τον αδερφό του, ο οποίος εργαζόταν ως οδηγός φορτηγού. Ο αδερφός του, μαζί με ένα ακόμη άτομο, κατάφερε να ανοίξει μία από τις μπουκαπόρτες, όμως ήταν ο μόνος που κατάφερε να βγει από το πλοίο που βυθιζόταν... «Βρήκα ένα σωσίβιο και το φόρεσα όσο βρισκόμουν πάνω στην κουπαστή του πλοίου, που είχε γείρει. Ένα κύμα με πέταξε μακριά και γλίτωσα από τη δίνη του πλοίου. Τον αδελφό μου δεν τον ξαναείδα ποτέ».

Μνημείο στα Χανιά, αφιερωμένο στα θύματα του ναυαγίου του «Ηράκλειον»

Χαρακτηριστική είναι η κατάθεση -τότε- του υποπλοίαρχου Αλέξανδρου Στεφαδούρου: «Περίπου στις 2 τα ξημερώματα άκουσα έναν κρότο. Γύρισα το κεφάλι μου, και είδα να ανοίγει η μπουκαπόρτα και να πέφτει στη θάλασσα ένα αυτοκίνητο ψυγείο που κουβαλούσε τρόφιμα». Ο ίδιος, τότε, άφησε αιχμές για τον τρόπο με τον οποίο τοποθετήθηκε στο πλοίο εγκάρσια το φορτηγό ψυγείο, το οποίο έφτασε την τελευταία στιγμή και δεν ασφαλίστηκε κατάλληλα: «Όταν το πλοίο πήρε κλίση από την εισροή υδάτων, ο πλοίαρχος Εμμανουήλ Βερνίκος έδωσε το σύνθημα δια κωδωνοκρουσιών. Μετά τον αντελήφθην να χάνει την ψυχραιμία του. Κατά τη γνώμη μου βασική αιτία δεν ήταν το όχημα. Το πλοίο είχε υποστεί πριν από μία εβδομάδα επισκευές. Έκλεισαν ρωγμές στο διαμέρισμα του αμαξοστασίου κατά τρόπο πλημμελή, από το οποίο ίσως να συνέρρευσαν ύδατα».

Ο οδηγός του μοιραίου φορτηγού που βύθισε το «Ηράκλειον» περιέγραψε στη Μηχανή του Χρόνου το 2004 πώς φορτώθηκε πρόχειρα στο γκαράζ και δεν ακινητοποιήθηκε το φορτίο με αποτέλεσμα η κακοκαιρία να το ρίξει πάνω στην μπουκαπόρτα και να ανοίξει: «Δεν είχαν δέσει το όχημα και την μπουκαπόρτα συγκρατούσε ένα συρματόσχοινο».

Η δίκη

Η δίκη των κατηγορουμένων άρχισε στις 19 Φεβρουαρίου 1968 στο Κακουργιοδικείο Πειραιά. Η απόφαση του δικαστηρίου ανακοινώθηκε στις 21 Μαρτίου 1968. Ο ένας από τους πλοιοκτήτες του «Ηράκλειον» Xαράλαμπος Τυπάλδος και ο διευθυντής της εταιρείας Παναγιώτης Κόκκινος καθώς και δύο αξιωματικοί του πλοίου καταδικάστηκαν με ποινές φυλάκισης από πέντε ως και επτά έτη. Στις 9 Ιανουαρίου 1969 ο δικαστικός φάκελος της υπόθεσης έκλεισε οριστικά με απόφαση του Αρείου Πάγου.

Οι ποινές ξεσήκωσαν αντιδράσεις από την πλευρά των συγγενών, οι οποίοι τις θεώρησαν πολύ επιεικείς. Οι ανακρίσεις και οι έρευνες που έγιναν στη συνέχεια, μιλούσαν για εγκληματικά λάθη κατά τη μετασκευή του πλοίου σε φέρι μποτ, βαρύτατες ευθύνες στην έκδοση πλαστογραφημένων πιστοποιητικών αξιοπλοΐας του σκάφους από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, ενώ στις καταθέσεις τους μέλη του πληρώματος του «Ηράκλειον» που διασώθηκαν επεσήμαναν ότι μια βδομάδα πριν το μοιραίο ταξίδι είχαν κλείσει ρωγμές στο γκαράζ του πλοίου κατά πλημμελή τρόπο.

Η ναυτική τραγωδία του «Ηράκλειον» αφύπνισε το ελληνικό κράτος, που προχώρησε στη δημιουργία του θαλάμου επιχειρήσεων έρευνας και διάσωσης στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και τη θεσμοθέτηση του απαγορευτικού απόπλου για τα επιβατηγά πλοία σύμφωνα με τις υφιστάμενες κάθε φορά καιρικές συνθήκες και όχι «κατά κρίσιν πλοιάρχου».

Τρία χρόνια μετά μία δεύτερη τραγωδία βρίσκει τα Χανιά

Τρία χρόνια μετά ακόμα μία τραγωδία θα έβρισκε τα Χανιά. Στις 8 Δεκεμβρίου 1969, ένα αεροπλάνο της Ολυμπιακής, που εκτελεί τη βραδινή πτήση Χανιά-Αθήνα, συντρίβεται στην Κερατέα, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους οι 85 επιβάτες και το πενταμελές πλήρωμα. Η 8η Δεκεμβρίου είναι ημέρα διπλού πένθους για τα Χανιά της Κρήτης.

Για το ναυάγιο της Φαλκονέρας γράφτηκε και τραγούδι το οποίο κάνει αναφορά και στο δυστύχημα με το αεροπλάνο της Ολυμπιακής.

Πηγή: Newsbeast.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Σάββατο, 27 Οκτωβρίου 2018 22:48

Σχετικά Άρθρα

  • Ναυάγιο με μετανάστες στη Σάμο
    Ναυάγιο με μετανάστες στη Σάμο

    Ναυάγιο με μετανάστες σημειώθηκε στην θαλάσσια περιοχή του Ισιδώρου, βορειοδυτικά της Σάμου, το πρωί του Σαββάτου (26/10) με το Λιμενικό Σώμα, να πραγματοποιεί επιχείρηση διάσωσης.

    Στο σημείο βρίσκονται τρία σκάφη του λιμενικού καθώς και ελικόπτερο που έσπευσαν αμέσως στο σημείο.

    Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία η λέμβος στην οποία επέβαινε αριθμός μεταναστών άρχισε να βουλιάζει σιγά-σιγά με αποτέλεσμα οι πρόσφυγες να πέσουν στο νερό.

    Μέχρι στιγμής έχουν περισυλλεγεί αρκετά άτομα με αδιευκρίνιστο το αριθμό των επιβαινόντων.

    Σύμφωνα με την ΕΡΤ έχουν διασωθεί 20 άτομα.

    Η επιχείρηση διάσωσης του λιμενικού βρίσκεται σε εξέλιξη προκειμένου να εντοπιστούν και άλλοι ναυαγοί.

    Υπενθυμίζεται ότι 200 μετανάστες είχαν μεταφερθεί το μεσημέρι τις Πέμπτης από τη Ρόδο στην Σάμο.

    Αναχώρησαν από τη Σάμο με το πλοίο της γραμμής για την υπηρετική Ελλάδα το Σάββατο.

    Σύμφωνα με το Samos 24, συνολικά 35 άτομα επιβιβάστηκαν σε βάρκα και ξεκίνησαν το επικίνδυνο ταξίδι τους από την Τουρκία τα ξημερώματα του Σαββάτου.

    Ανάμεσά τους βρίσκονταν 14 Αφγανοί και 21 Σύριοι, καθώς και πέντε ανήλικα παιδιά. Η βάρκα αναποδογύρισε κατά τη διάρκεια της διαδρομής, με αποτέλεσμα να βρεθούν στη θάλασσα.

    Πηγή: cnn.gr

  • Ζάκυνθος: Οι κληρονόμοι των ιδιοκτητών διεκδικούν τον «Παναγιώτη» στον Αρειο Πάγο… μέχρι τότε καμία παρέμβαση στο πλοίο
    Ζάκυνθος: Οι κληρονόμοι των ιδιοκτητών διεκδικούν τον «Παναγιώτη» στον Αρειο Πάγο… μέχρι τότε καμία παρέμβαση στο πλοίο

    Το ΤΑΙΠΕΔ αναλαμβάνει την εκπόνηση της περιβαλλοντικής μελέτης για την επέκταση της παραλίας

    «Μπλόκο» στην προσπάθεια των αρχών να επέμβουν για να σώσουν τον «Παναγιώτη» στον όρμο του Ναυαγίου προκαλεί η εκδίκαση της υπόθεσης στις 4 Δεκεμβρίου, η οποία είχε αναβληθεί στις 7 Φεβρουαρίου του 2024 και αφορούσε την αίτηση αναίρεσης των κληρονόμων των ιδιοκτητών του «Παναγιώτη», οι οποίοι διεκδικούν την ιδιοκτησία του πλοίου από το Ελληνικό Δημόσιο εδώ και χρόνια.

    Η δικαστική διαμάχη όπως είχε αναφέρει το protothema.gr είχε ξεκινήσει το 2016 μεταξύ των κληρονόμων των ιδιοκτητών, του Δήμου Ζακύνθου και του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων όταν υπήρξαν τα ασφαλιστικά μέτρα στο Ειρηνοδικείο Ζακύνθου που κατατέθηκαν.

    Ένα χρόνο μετά τελικώς απορρίφθηκαν τα ασφαλιστικά μέτρα και οι ιδιοκτήτες προσέφυγαν στο Πρωτοδικείο, το οποίο απέρριψε και αυτό τα ασφαλιστικά μέτρα. Τελικά το 2021 οι κληρονόμοι των τριών ναυτικών κατέθεσαν αίτηση αναίρεσης της απόφασης του μονομελούς Πρωτοδικείου Ζακύνθου στον Άρειο Πάγο.

    Επίσης αξίζει να αναφέρουμε όπως είχε δημοσιευτεί στην εφημερίδα μας τον Φλεβάρη του 2024 ότι σύμφωνα με το πιστοποιητικό κυριότητας πλοίου, το οποίο εκδόθηκε στις 14 Ιουλίου του 2014 από τον τομέα νηολογιών και ναυτικών υποθηκολογιών του κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, ιδιοκτήτες του «Παναγιώτη» εμφανίζονται οι τρεις ναυτικοί.

    Ο Βουλευτής Ζακύνθου κ. Διονύσης Ακτύπης μιλώντας στην «Ημέρα» αναφέρθηκε στο θέμα αυτό και στο πόσο σημαντικό είναι να βγει κερδισμένος ο Δήμος από αυτή την υπόθεση σαν ενδιαφερόμενος.

    «Μπροστά μας έχουμε ένα δικαστήριο στον Άρειο Πάγο στις 4 Δεκεμβρίου που έχει να κάνει με το ιδιοκτησιακό, γιατί το θέμα του νηολογίου όσο υπάρχουν κληρονόμοι και ιδιοκτήτες δεν μπορεί να γίνει διαγραφή από το κράτος.

    Συγκεκριμένα δεν μπορεί να αγγίξει κανείς το καράβι γιατί αφού έχει ιδιοκτησιακό καθεστώς την ώρα που θα το ακουμπήσει μπορεί να κάνει ασφαλιστικά μέτρα όπως έκανε την προηγούμενη φορά. Επομένως μένει να τελεσιδικήσει η συγκεκριμένη υπόθεση που έγινε δικαστικώς γιατί στο ζήτημα του νηολογίου δεν υπάρχει η δυνατότητα της διαγραφής από το νηολόγιο, όσο υπάρχουν ιδιοκτήτες και κληρονόμοι».

    Μάλιστα ο κ. Ακτύπης σημείωσε ότι υπήρξε και η σχετική ενημέρωση και από το Υπουργείο Ναυτιλίας όπου ελέγχθηκε βάσει νόμου τι ισχύει, ώστε να μπορέσουν να γίνουν άμεσα οι παρεμβάσεις που χρειάζεται ο «Παναγιώτης», ωστόσο τα χέρια των αρχών μένουν δεμένα μέχρι να ξεκαθαρίσει η υπόθεση ενώπιον του δικαστηρίου.

    «Το κοιτάξαμε στο Υπουργείο Ναυτιλίας, ελέγχθηκε και βάσει νόμου δεν μπορεί να γίνει παρέμβαση. Αυτό είναι και μια απάντηση σε αυτούς που κάνανε τις ερωτήσεις για το ιδιοκτησιακό, πράγμα που δυστυχώς δεν έγινε τα προηγούμενα χρόνια εκ μέρους του δημοσίου να γίνει η αντίστοιχη κίνηση. Οι ίδιοι ιδιοκτήτες έκαναν το δικαστήριο και χάσανε το πρώτο πρωτόδικα. Οι ίδιοι προσέφυγαν στον Άρειο Πάγο και όπως καταλαβαίνετε η απόφαση θέλουμε και πιστεύουμε θα είναι η ίδια η πρωτόδικη απόφαση που τους έλεγε ότι δεν μπορούν να διεκδικούν ένα καράβι που δεν το διεκδίκησαν όλα τα προηγούμενα χρόνια και το άφησαν και καταστράφηκε και έχει γίνει παλιοσίδερα. Επομένως είναι εκ του περισσού αυτή η διεκδίκηση όπως έλεγε η πρωτόδικη απόφαση. Άρα θα εκπροσωπηθεί ο Δήμος όπως οφείλει γιατί ζήτησε την αναβολή που ήταν τον Φεβρουάριο το δικαστήριο για να μπορεί να είναι ενήμερος για τα γεγονότα. Είχε βάλει τότε δικηγόρο, θα βάλει και τώρα καλό δικηγόρο για να τελειώσουμε με το θέμα του ιδιοκτησιακού. Μόνο δικαστικά μπορούμε να τελειώσουμε με το ιδιοκτησιακό θέμα»

    Ο κ. Ακτύπης επισήμανε ότι δεν μπορεί να σβηστεί έτσι απλά το νηολόγιο από τη στιγμή που είναι νόμος του κράτους και επισήμανε ότι μέχρι τώρα κανείς δεν ασχολήθηκε με το θέμα.

    «Δεν μπορεί να σβηστεί το νηολόγιο από τη στιγμή που είναι νόμος του κράτους. Δεν μπορεί να σβηστεί αλλά από τη στιγμή που το ζητούσανε παλιότερα έπρεπε να έχουν κάνει και αυτή την ερώτηση. Δεν είχαν ασχοληθεί για να ξέρουν ότι δεν υπάρχει τρόπος διαγραφής παρά μόνο δικαστικώς, αλλά τώρα μας διευκόλυναν οι ιδιοκτήτες και έχουμε εξέλιξη από τους ίδιους».

    Άμεση ανάγκη η επέκταση της παραλίας – Συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ

    Πιο θετικά είναι τα νέα σχετικά με την επέκταση της παραλίας στο Ναυάγιο που μπορεί να βοηθήσει την κατάσταση με τον κ. Ακτύπη να τονίζει ότι πρέπει να προχωρήσει η περιβαλλοντική μελέτη άμεσα, ενώ ανέφερε ότι το ΤΑΙΠΕΔ έχει προσφερθεί να κάνει το έργο της μελέτης.

    «Η χρηματοδότηση είναι όπως έχουμε πει εξασφαλισμένη για να υλοποιηθεί η μελέτη του Πολυτεχνείου. Ήδη είμαστε σε συνεννόηση για να αναλάβει το ΤΑΙΠΕΔ την εκπόνηση της περιβαλλοντικής μελέτης για την επέκταση της παραλίας. Είναι σημαντική παρέμβαση αλλά προηγείται η περιβαλλοντική μελέτη. Δεν μπορείς να κάνεις 30 μέτρα επέκταση της παραλίας χωρίς περιβαλλοντική μελέτη εκτός και αν εμείς βρούμε την Αμερική σε άλλο σημείο.

    Υπάρχει ραντεβού με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και τον Γενικό Γραμματέα κ. Μπακογιάννη και με εκπρόσωπο από το ΤΑΙΠΕΔ για να συζητήσουμε τα διαδικαστικά και τα χρονοδιαγράμματα, τα οποία πρέπει να είναι πολύ σύντομα»

    Ο κ. Ακτύπης υποστήριξε πως θα κάνει ό,τι χρειαστεί για τη διάσωση του Ναυαγίου κάτι που έπρεπε να έχει γίνει χρόνια πριν.

    «Εμείς κάνουμε τα βήματα που πρέπει να γίνονται και τα κάνουμε όσο πιο γρήγορα, δεν μπορώ να κάνω κάτι άλλο. Τώρα έχει μια περιβαλλοντική μελέτη, τώρα βγήκε η χρηματοδότηση. Θα γίνει και θα την κάνει το ΤΑΙΠΕΔ όπως κάνει και άλλες μελέτες χωρίς να πληρώνουμε κάτι. Μακάρι να είχαν γίνει αυτά τα βήματα πριν από μένα να ήμασταν στο δια ταύτα. Δυστυχώς πρέπει να κάνω όλα αυτά που δεν έγιναν πριν”

    Δήμαρχος Ζακύνθου: «Πιάνουμε το κουβάρι και το ξεδιπλώνουμε για το Ναυάγιο»

    Ο Δήμαρχος Ζακύνθου Γιώργος Στασινόπουλος δεν θέλησε να πει πολλά, ωστόσο σημείωσε πως ό,τι χρειαστεί από την πλευρά του ο Δήμος θα το κάνει ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για το δικαστήριο του Δεκεμβρίου.

    «Το επόμενο διάστημα είναι το τελικό δικαστήριο για το σκάφος, οπότε προσπερνώντας το εμπόδιο αυτό θεωρούμε ότι όλοι οι δρόμοι είναι ανοιχτοί για τη σωτηρία του καραβιού. Είναι ένα σοβαρό θέμα. 40 χρόνια δεν είχε ασχοληθεί κανείς και πιάνουμε το κουβάρι και το ξεδιπλώνουμε. Η νομική υπηρεσία του Δήμου ήδη συνεργάζεται και παρακολουθεί το συγκεκριμένο θέμα. Αρχές Φλεβάρη έγινε το Δικαστήριο που ήταν στην αρχή της δικής μας θητείας και δεν θα θυσιάζαμε το Ναυάγιο και για αυτό ζητήσαμε να πάρει αναβολή η υπόθεση για να ενημερωθούν οι δικηγόροι»

    Πηγή: ImeraZante.gr

  • Ανήλικος ο χειριστής του σκάφους που ναυάγησε στην Κω - Πνίγηκε 25χρονη μετανάστρια
    Ανήλικος ο χειριστής του σκάφους που ναυάγησε στην Κω - Πνίγηκε 25χρονη μετανάστρια

    Ένας 17χρονος από την Συρία ήταν ο χειριστής του ταχύπλοου σκάφους που ανετράπη και βυθίστηκε ανοιχτά της Κω και είχε ως αποτέλεσμα να πνιγεί μια 25χρονη μετανάστρια από την Συρία.

    Το ναυάγιο του σκάφους που μετέφερε 16 μετανάστες από την Τουρκία έγινε τα ξημερώματα της Παρασκευής στην θαλάσσια περιοχή της Κω.

    Από την ανατροπή του σκάφους, έχασε τη ζωή της μια 25χρονη από την Συρία, που ταξίδευε μαζί με τον σύζυγο της, ενώ οι υπόλοιποι επιβάτες περισυνελέγησαν από πλωτό του Λιμενικού Σώματος, που έσπευσε στο σημείο.

    Από την προανάκριση που ακολούθησε – όπως ανακοίνωσε το Λιμενικό – από τους διασωθέντες αναγνωρίστηκε ο 17χρονος, ως ο χειριστής του ταχύπλοου και συνελήφθη για παράβαση του άρθρου 25 του Ν.5038/2023 (Κώδικας Μετανάστευσης και Κοινωνικής Ένταξης και λοιπές διατάξεις), του άρθρου 306 του Π.Κ. (Έκθεση), του άρθρου 187 του Π.Κ. (Εγκληματική οργάνωση) και του άρθρου 83 του Ν. 3386/2005 (Παράνομη είσοδος και έξοδος από τη χώρα).

    Πηγή: cnn.gr

  • Σάμος: Συνεχίζονται οι έρευνες διάσωσης μετά το ναυάγιο με τις 4 νεκρές - Συνελήφθη ο διακινητής
    Σάμος: Συνεχίζονται οι έρευνες διάσωσης μετά το ναυάγιο με τις 4 νεκρές - Συνελήφθη ο διακινητής

    Τρεις γυναίκες και ένα ανήλικο κοριτσάκι είναι μεταξύ των θυμάτων της τραγωδίας που σημειώθηκε χθες τα ξημερώματα στη θαλάσσια περιοχή βορειοδυτικά της Σάμου, όταν πνευστή λέμβος με μετανάστες ανατράπηκε και βυθίστηκε, υπό δυσμενείς καιρικές συνθήκες (6 μποφόρ) πλησίον του όρμου του Αγίου Ισιδώρου.

    Η επιχείρηση έρευνας και διάσωσης υπό τον συντονισμό του Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ) ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, στη θαλάσσια περιοχή είναι σε εξέλιξη και σήμερα από περιπολικό σκάφος του Λιμενικού και παραπλέοντα πλοία.

    Πλήρωμα βοηθητικού σκάφους του Πλοίου Ανοιχτής Θαλάσσης ΠΑΘ του Λιμενικού, αρχικά εντόπισε και διέσωσε πέντε αλλοδαπούς στη θαλάσσια περιοχή, ενώ στελέχη της λιμενικής Αρχής του Καρλοβασίου, με τη συνδρομή στελεχών της Αστυνομικής Διεύθυνσης Σάμου, εντόπισαν σε χερσαία περιοχή πλησίον του όρμου του Αγίου Ισιδώρου επιπλέον είκοσι έξι αλλοδαπούς, εκ των οποίων μία γυναίκα μεταφέρθηκε στο Κέντρο Υγείας Καρλοβασίου, για την παροχή των πρώτων βοηθειών, λόγω προχωρημένης εγκυμοσύνης.

    Κατά την προανακριτική διαδικασία, ένας 21χρονος αλλοδαπός αναγνωρίστηκε από τους υπόλοιπους ως ο χειριστής της λέμβου που τους μετέφερε στην Ελλάδα από τις έναντι τουρκικές ακτές και συνελήφθη. Η πνευστή λέμβος μεταφοράς των αλλοδαπών καταστράφηκε.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Τραγωδία στη Σάμο μετά από ναυάγιο - Τουλάχιστον τρεις νεκροί μετανάστες και αγνοούμενοι
    Τραγωδία στη Σάμο μετά από ναυάγιο - Τουλάχιστον τρεις νεκροί μετανάστες και αγνοούμενοι

    Σε εξέλιξη βρίσκεται επιχείρηση έρευνας και διάσωσης, υπό τον Συντονισμό του Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του Λιμενικού, για τον εντοπισμό αλλοδαπών στη θαλάσσια περιοχή του Αγίου Ισιδώρου Β.Δ της Σάμου, όπως μεταδίδει η ΕΡΤ.

    Οι πληροφορίες αναφέρουν πως έχει βυθιστεί πλαστική λέμβος, στην οποία επέβαιναν 33 άτομα (κατά δήλωσή τους), εκ των οποίων 5 βρέθηκαν στην ξηρά και τρία άτομα ανασύρθηκαν χωρίς τις αισθήσεις τους.

    Πάνω από 20 αγνοούμενοι

    Τουλάχιστον 25 άτομα αγνοούνται ενώ στις έρευνες λαμβάνουν μέρος ένα πλωτό σκάφος και ένα περιπολικό πλοίο του Λ.Σ-EΛ.AKT., ένα σκάφος της ΕΟΔ Σάμου καθώς και ένα ελικόπτερο.

    Στην περιοχή πνέουν άνεμοι ΒΔ 5-6 μποφόρ. Επίσης, αστυνομικοί χτενίζουν την ευρύτερη χερσαία περιοχή.

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Ζάκυνθος: Πρέπει να τρέξουν οι αποφάσεις και τα χρονοδιαγράμματα για το Ναυάγιο - Δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο
    Ζάκυνθος: Πρέπει να τρέξουν οι αποφάσεις και τα χρονοδιαγράμματα για το Ναυάγιο - Δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο
    Όσο περνά ο καιρός και πλησιάζουμε στο χειμώνα, τόσο η αγωνία κορυφώνεται για το μέλλον του Ναυαγίου καθώς πρέπει να γίνουν εργασίες στο σκαρί του πλοίου αλλά και στον περιβάλλοντα χώρο. Ως γνωστό το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και η ομάδα επιστημόνων παρέδωσαν μελέτη για την διάσωση του δημοφιλούς αξιοθέατου, την οποία πραγματοποίησε μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα προκειμένου να το διαχειριστούν οι αρχές και να γίνουν οι παρεμβάσεις.

    Ο συντονιστής της ομάδας έργου για τη διάσωση του Ναυαγίου και καθηγητής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου κ. Δημήτρης Καλιαμπάκος τόνισε για πολλοστή φορά την αναγκαιότητα να προχωρήσουν άμεσα οι παρεμβάσεις στο σκαρί καθώς ο επόμενος χειμώνας ίσως να είναι καταδικαστικός για το δημοφιλές αξιοθέατο.

    «Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το προηγούμενο διάστημα καλύφθηκε ένα πολύ μεγάλο κενό ίσως 40 χρόνων, δηλαδή στο θέμα του τι πρέπει να γίνει, με ποιον τρόπο πρέπει να γίνει και ποιοι είναι οι πόροι που πρέπει να διατεθούν. Επίσης ενημερώνομαι και ακούω ότι υπάρχει μια θετική κινητικότητα και στο θέμα της εύρεσης των απαραίτητων πόρων. Αυτά είναι καλά σημάδια. Όμως εκείνο που πρέπει να τονίσουμε για μια ακόμη φορά είναι ότι το χρονικό διάστημα είναι πεπερασμένο, δεν μπορούμε να το αντικαταστήσουμε. Ο επόμενος χειμώνας θα είναι πολύ δύσκολος για το Ναυάγιο».

    Ο κ. Καλιαμπάκος σημείωσε ότι πρέπει να υπάρξει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για τις παρεμβάσεις και τόνισε ότι μέχρι αυτή την ώρα δεν έχει γίνει κάτι τέτοιο γνωστό.

    «Αυτό που λείπει ή τουλάχιστον εγώ δεν έχω υπόψη μου αυτή τη στιγμή είναι ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα πως αυτοί οι πόροι, πάνω σε αυτή τη μελέτη θα οδηγήσουν σε ένα έργο πριν την έλευση του επόμενου χειμώνα. Αυτό είναι τελείως απαραίτητο να γίνει τώρα».

    Ο κ. Καλιαμπάκος επεσήμανε το γεγονός ότι παρ’ όλο που το χρονικά περιθώρια είναι μικρά, πρέπει όλοι να προσαρμοστούν στις συνθήκες και να γίνουν όσα απαιτούνται για το Ναυάγιο, ενώ σχολίασε και την ταχύτατη και λεπτομερή δουλειά του Πολυτεχνείου.

    «Δεν θέλω να πάμε με το αν δεν προλαβαίνουμε και δεν υπάρχει καμία ελπίδα. Οι άνθρωποι πρέπει να προσαρμόζονται στις συνθήκες, πολύ περισσότερο ο τρόπος που σκέφτεται ένας μηχανικός. Σας θυμίζω ότι παρά το γεγονός ότι έπρεπε να καλύψουμε ένα τεράστιο κενό, το Πολυτεχνείο έβαλε στόχο να ολοκληρώσει τη μελέτη του και να την ανακοινώσει μέσα στον Ιούνη, ώστε να υπάρχει κάτι δεδομένο σε σχέση με το τι πρέπει να γίνει και πόσα χρήματα απαιτούνται για να γίνει, ώστε όλοι να προσαρμοστούν στην ανάγκη αυτή. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι και η γραφειοκρατία και οι αγκυλώσεις είναι εμπόδια αλλά οι άνθρωποι είναι εδώ για να αλλάζουν τα εμπόδια αυτά».

    Ο κ. Καλιαμπάκος κάλεσε εκ νέου όλους τους εμπλεκόμενους να ενδιαφερθούν και να κινητοποιηθούν ώστε άμεσα να γίνουν όσα χρειάζονται για το Ναυάγιο.

    «Από την πρώτη στιγμή είπαμε ότι πρέπει να γίνει έργο πριν την έλευση του χειμώνα και πρέπει να συντονιστούν όλοι όσοι ενδιαφέρονται και είναι αρκετοί φαίνεται που ενδιαφέρονται εντός αυτού του χρονικού διαστήματος. Μην πάμε στη διαδικασία τι θα συμβεί αν. Θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε το καθήκον μας, να κάνουμε τα απαραίτητα μέτρα πριν την έλευση του επόμενου χειμώνα».

    Για το να υπάρχει κάποια εναλλακτική για την προστασία στον «Παναγιώτη» σε περίπτωση που δεν γίνουν τα απαιτούμενα έργα ο κ. Καλιαμπάκος σημείωσε ότι πρέπει να προχωρήσουν τα έργα καθώς αυτά θα δώσουν τις λύσεις που χρειάζονται.

    «Δεν υπάρχουν πρόχειρες λύσεις σε αυτά. Μια πρόχειρη λύση θα ήταν πολύ κοντά στην οριστική λύση για την προστασία του Ναυαγίου όπως την έχουμε περιγράψει με ορίζοντα 20 χρόνων. Δεν σημαίνει ότι κάναμε κάτι και παρατήσαμε το Ναυάγιο. Κάνουμε κάτι σε μια λογική που αναπτύσσεται στη μελέτη, η οποία δεν αφορά μόνο την προστασία του Ναυαγίου αλλά και τη διαχείριση του ευρύτερου χώρου»

    Ο κ. Καλιαμπάκος επανέλαβε ότι είναι απαραίτητο να υπάρξει ένα χρονοδιάγραμμα για το Ναυάγιο και πότε θα γίνουν οι εργασίες.

    «Η αλήθεια είναι ότι δεν έχουμε ενημερωθεί για ένα συγκεκριμένο σχέδιο βήμα προς βήμα που να λέει ποιος είναι ο χρονικός ορίζοντας και πως προχωράει αυτό το έργο. Εχουμε ακούσει θετικά νέα όσον αφορά τη χρηματοδότηση, αλλά για ένα σχεδιασμό που να έχει έναν χρονικό ορίζοντα, έναν χρονικό στόχο, εγώ τουλάχιστον δεν έχω ενημερωθεί».

    «Ο χώρος είναι επιρρεπής στις κατολισθήσεις»

    Πρόσφατα υπήρξε κατολίσθηση βράχων στα δυτικά της Ζακύνθου, και παρ όλο που ήταν μακριά από τον κόλπο του Ναυαγίου, αυτό αποδεικνύει το πώς είναι η κατάσταση με τα πρανή στην περιοχή.
    Ο κ. Καλιαμπάκος υπενθύμισε ότι ο χώρος είναι επικίνδυνος για κατολισθήσεις και χρειάζεται μεγάλη προσοχή.

    «Το είπαμε στη μελέτη καθαρά. Ο χώρος αυτός είναι επιρρεπής στις κατολισθήσεις, είναι μια σεισμική περιοχή, τα πετρώματα έχουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Επομένως θα πρέπει κανείς να δει το θέμα της επισκεψιμότητας από πάνω με τη σοβαρότητα που πρέπει. Δεν υπάρχουν εύκολες λύσεις για την επισκεψιμότητα από ψηλά στο Ναυάγιο, γιατί ακριβώς πρέπει να λάβει υπόψη του αυτή τη συνιστώσα. Δηλαδή επειδή ακριβώς το να σταματήσεις τις κατολισθήσεις είναι εξαιρετικά δύσκολο χωρίς να αλλάξεις τα χαρακτηριστικά του τοπίου θα πρέπει να προσφέρεις μια εναλλακτική δυνατότητα παρατήρησης που θα προστατεύει το τοπίο αλλά αυτό δεν είναι μια εύκολη δουλειά. Πρέπει να το συνειδητοποιήσουν όλοι. Εύκολες λύσεις, πρόχειρες λύσεις δεν θα περιορίσουν τον κίνδυνο που είναι υπαρκτός. Ο στόχος είναι να μπορέσουμε να προσφέρουμε στους επισκέπτες την εξαιρετική θέαση της περιοχής και του κόλπου από ψηλά αλλά με ασφάλεια, αυτό δεν είναι μια υπόθεση που λύνεται με εύκολο ή φθηνό τρόπο»

    Πηγή: ImeraZante.gr

  • Μεσσηνία: Κινδυνεύουν με απέλαση οι επιζώντες του ναυαγίου της Πύλου
    Μεσσηνία: Κινδυνεύουν με απέλαση οι επιζώντες του ναυαγίου της Πύλου

    Κρίσιμη ημέρα είναι η προσεχής Παρασκευή για τους επιζώντες του ναυαγίου της Πύλου, αφού εξετάζονται σε β’ βαθμό ενώπιον της 10ης Ανεξάρτητης Επιτροπής της Αρχής Προσφυγών.

    Οι προσφεύγοντες (πολίτες Αιγύπτου και Πακιστάν) αιτούνται την πλήρη και εξ υπαρχής εξέταση της αίτησής τους για χορήγηση διεθνούς προστασίας (αρ. 102 παρ. 10 Ν 4939/2022) και την αναγνώρισή τους ως πρόσφυγες. Είναι σαφές ότι η παραμονή τους στη χώρα είναι πολύ σημαντική για την περαιτέρω εξέταση της υπόθεσης, καθώς οι μαρτυρίες όσων επέζησαν από το φονικό ναυάγιο θεωρούνται, ευλόγως, υπερπολύτιμες.

    Μετά την απίστευτη περιπέτειά τους και αφού κρατήθηκαν στο λιμάνι της Καλαμάτας μεταφέρθηκαν στον ΚΥΤ Μαλακάσας. Εκεί κατέθεσαν αμέσως αιτήσεις για χορήγηση διεθνούς προστασίας και ενώ τελούσαν ακόμη υπό κατάσταση σοκ και πένθους.

    Λίγες μέρες μετά, και σύμφωνα με αξιόπιστες νομικές πηγές της ιστοσελίδας NEWS247, υπήχθησαν εντός του ΚΥΤ σε απομακρυσμένες προσωπικές συνεντεύξεις, κατ’ εφαρμογήν, μάλιστα των διατάξεων περί ασφαλούς χώρας καταγωγής και στο πλαίσιο ταχύρρυθμης διαδικασίας, χωρίς να τους έχει παρασχεθεί επαρκής χρόνος προετοιμασίας, πρόσβαση σε ενημέρωση και νομική συνδρομή, ούτε ενημέρωση για τον τρόπο επεξεργασίας των προσωπικών δεδομένων μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής, χωρίς δε να έχουν λάβει απαραίτητη ψυχολογική υποστήριξη.

    Οι ίδιες πηγές υποστηρίζουν πως η Υπηρεσία Ασύλου, πέραν του ότι δε χορήγησε εύλογο διάστημα για την προετοιμασία τους εν όψει της συνέντευξης, δεν παρείχε και τις ειδικές διαδικαστικές εγγυήσεις κατά την έννοια του αρ. 72 Ν 4939/2022. Τουτέστιν, πρόσβαση σε κατάλληλη ψυχολογική φροντίδα και υποστήριξη από εξειδικευμένους φορείς, πριν από τη διεξαγωγή της συνέντευξής τους όπως έχει επισημανθεί προς τη Διοίκηση από το Συνήγορο του Πολίτη σε ανάλογες περιπτώσεις επιζώντων ναυαγίων.

    Επίσης και είναι άγνωστο γιατί, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης σε α’ βαθμό δεν ετέθησαν ερωτήσεις σχετικά με το αν θα διέτρεχαν κίνδυνο στις χώρες καταγωγής τους σε περίπτωση επιστροφής τους και κατά την ποινική διερεύνηση της υπόθεσης, παρά την υποχρέωση της Υπηρεσίας Ασύλου να συλλέξει τα στοιχεία που απαιτούνται για την κατά το δυνατόν πλήρη τεκμηρίωση της αίτησης διεθνούς προστασίας.

    Σε κάθε περίπτωση, αν οι προσφεύγοντες επιστραφούν στις χώρες καταγωγής τους, αναμένεται να συλληφθούν αμέσως από τις Αρχές και θα υπαχθούν σε διαδικασίες ανάκρισης, υπό την πίεση να κατονομάσουν στις Αρχές τα άτομα που διευκόλυναν την παράτυπη έξοδό τους από τις χώρες τους προς τη Λιβύη, με αποτέλεσμα και πάλι να διατεθούν τα στοιχεία τους και των ατόμων που υποδείξουν ως διακινητές, οι οποίοι ήδη έχουν εξαπολύσει απειλές σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατά οποιουδήποτε προσώπου τούς κατονομάσει.

    Πρέπει, τέλος, να τονιστεί ότι η ιδιότητα των προσφευγόντων ως επιζήσαντες τραγικού ναυαγίου, βίας και απάνθρωπων συνθηκών στη Λιβύη σχετίζεται άμεσα με τις ανάγκες προστασίας τους και συγκεκριμένα θεμελιώνει λόγο προστασίας από απέλαση στη χώρα καταγωγής τους σύμφωνα με τις υπερνομοθετικής ισχύος διατάξεις των αρ. 3 ΕΣΔΑ, αρ. 4 και 19, παρ. 2 και αρ. 3 και 14 της Σύμβασης κατά των Βασανιστηρίων.

    Καταληκτικά, ακόμα και αν κάποιος προσεγγίσει το θέμα με καθαρά νομικά κριτήρια, εξάγει το συμπέρασμα ότι οι επιζώντες επιβάλλεται να παραμείνουν στη χώρα (και προφανώς να συμβάλλουν στην ανίχνευση της αλήθειας στην υπόθεση που συγκλόνισε την Ευρώπη πέρυσι τον Ιούνιο).

    Πηγή: Τharrosnews.gr

  • Ναυάγιο στη Σικελία: Από ασφυξία πέθανε ο μεγιστάνας της τεχνολογίας Μάικ Λιντς
    Ναυάγιο στη Σικελία: Από ασφυξία πέθανε ο μεγιστάνας της τεχνολογίας Μάικ Λιντς

    Το ναυάγιο σημειώθηκε στις 19 Αυγούστου όταν σφοδρή καταιγίδα χτύπησε το πολυτελές γιοτ Bayesian

    Νέα στοιχεία έρχονται στο φως σχετικά με το ναυάγιο στη Σικελία και τον θάνατο του μεγιστάνα της τεχνολογίας Μάικ Λιντς.

    Ο Βρετανός μεγιστάνας πέθανε από ασφυξία αφού τελείωσε το οξυγόνο, είπε μια πηγή έρευνας, επικαλούμενη τις αρχικές εξετάσεις που έγιναν το Σάββατο μετά την ανάκτηση του σορού του από το γιοτ Bayesian που βυθίστηκε στα ανοιχτά της Σικελίας τον περασμένο μήνα.

    Ο Λιντς, η κόρη του Χάνα 18 ετών, ένας από τους σεφ του πλοίου και τέσσερις άλλοι καλεσμένοι έχασαν τη ζωή τους όταν το σούπερ γιοτ με βρετανική σημαία βυθίστηκε κατά τη διάρκεια ενός σοβαρού και ξαφνικού καιρικού φαινομένου στα ανοιχτά του λιμανιού Porticello, κοντά στο Παλέρμο, στις 19 Αυγούστου.

    Τα αρχικά ευρήματα από την εξέταση της σορού της Χάνα, η οποία και έγινε το Σάββατο, ήταν ασαφή, είπε η πηγή στο Reuters, αποκλείοντας μόνο τον τραυματισμό της ως αιτία θανάτου και αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο είτε να τελείωσε το οξυγόνο της είτε να πνίγηκε.

    Οι σοροί, με εξαίρεση αυτή που ανήκε στον σεφ, βρέθηκαν σε καμπίνες στην αριστερή πλευρά του πλοίου μήκους 56 μέτρων.

    Τα αποτελέσματα των νεκροψιών

    Τα αποτελέσματα των νεκροψιών στα υπόλοιπα τέσσερα θύματα -τον Τζόναθαν Μπλούμερ, πρόεδρο της Morgan Stanley International, τη σύζυγό του, Τζούντιθ, καθώς και τον δικηγόρο, Κρις Μορβίλο, και τη σύζυγό του, Νέντα, δείχνουν ως πιθανή αιτία θανάτου την ασφυξία.

    Παράλληλα, επιβεβαιώθηκε πως ο μάγειρας, Recaldo Thomas, απεβίωσε από πνιγμό

    Από το τραγικό ναυάγιο, δεκαπέντε άτομα επέζησαν, ανάμεσά τους η σύζυγος του Λιντς και ο καπετάνιος του γιοτ.

    Πηγή: in.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς