Τρίτη, 30 Οκτωβρίου 2018 11:40

Αυτοί είναι οι πιο επικίνδυνοι δρόμοι στην Ελλάδα - 7.000 παγίδες στο οδικό δίκτυο

Γράφτηκε από τον

Σε 7.000 σημεία- καρμανιόλες του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου θα γίνουν επεμβάσεις με την χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων που θα εγκριθεί το προσεχές διάστημα.

Σύμφωνα με το «ΕΘΝΟΣ» τα έργα θα πραγματοποιηθούν σε οδικούς άξονες που εκτείνονται σε όλες τις περιφέρειες της χώρας και προτείνονται από εξήντα μελέτες που έγιναν στο πλαίσιο του προγράμματος δράσεων βελτίωσης της οδικής ασφάλειας που διαχειρίζεται η Εγνατία Οδός ΑΕ και ξεκίνησε το 2011.

Οσο για τα περισσότερα επικίνδυνα σημεία στο οδικό δίκτυο;... Αυτά συγκεντρώνονται στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, λόγω και της μεγάλης γεωγραφικής της έκτασης. Στην εν λόγω περιφέρεια περιλαμβάνονται 1.008 επικίνδυνα σημεία, καθώς µόνο στη Χαλκιδική εντοπίστηκαν 400. Ακολουθούν η Αττική µε 673, η Πελοπόννησος µε 619 και υψηλότερη συγκέντρωση στην περιφερειακή ενότητα Μεσσηνίας (146), και η Ανατολική Μακεδονία-Θράκη µε 607, εκ των οποίων τα περισσότερα στον Έβρο (144). Από τη νησιωτική χώρα, στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων εντοπίστηκαν 471 επικίνδυνα σημεία, στην Κρήτη 457 και στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου 366.

Το πρόγραμμα των επεμβάσεων στα 7.000 σημεία εγκρίθηκε πριν από λίγες ημέρες από τον υπουργό Υποδομών, Χρήστο Σπίρτζη, ενώ αναμένεται η Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργείων Οικονομίας και Υποδομών. Το κόστος των επεμβάσεων στο οδικό δίκτυο υπολογίζεται σε περίπου 470 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων τα 250 έχουν ήδη δεσμευτεί από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για αυτόν τον σκοπό.

Πηγή: iefimerida.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 30 Οκτωβρίου 2018 14:10

Σχετικά Άρθρα

  • Οι 5 επικίνδυνες ζημιές στο αυτοκίνητο όταν πέφτει σε λακκούβα
    Οι 5 επικίνδυνες ζημιές στο αυτοκίνητο όταν πέφτει σε λακκούβα

    Οι ζημιές σε ελαστικά και ζάντες από τις λακκούβες. Τι μπορεί να πάθουν οι αναρτήσεις και η εξάτμιση.

    Καθημερινό «πονοκέφαλο» αποτελούν για τους οδηγούς οι λακκούβες, οι οποίες άλλωστε είναι ένα από τα μεγαλύτερα και διαχρονικά προβλήματα των ελληνικών δρόμων.

    Μάλιστα, το πρόβλημα γίνεται ακόμα μεγαλύτερο τον χειμώνα, καθώς τα νερά από τις βροχές ή ο πάγος επιδεινώνουν την ήδη βεβαρυμμένη κατάσταση. Συνήθως οι λακκούβες ξεκινούν από μικρές τρύπες στο οδόστρωμα και καταλήγουν να είναι μεγάλες και επικίνδυνες, οι οποίες χαλούν σημαντικά μέρη της ανάρτησης και των τροχών σε ένα αυτοκίνητο.

    Οι ζημιές σε ελαστικά και ζάντες από τις λακκούβες

    Μια μεγάλη λακκούβα μπορεί να προκαλέσει ζημιά στα ελαστικά, σχίζοντάς τα ή μετά από μεγάλη επιβάρυνση να μην μπορούν αυτά να κρατούν μια συγκεκριμένη πίεση. Τα ελαστικά που είναι περισσότερο επιρρεπή στις κακοτεχνίες του δρόμου είναι αυτά που έχουν χαμηλό προφίλ. Μπορεί να δημιουργηθεί εξόγκωμα στο προφίλ του ελαστικού πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να αντικατασταθεί άμεσα. Το εξόγκωμα είναι ένδειξη ότι έχει σπάσει το ενισχυτικό πλέγμα που βρίσκεται στο εσωτερικό μέρος του ελαστικού, με αποτέλεσμα να μειωθεί η αντοχή του. Μια άλλη συνέπεια είναι να βγει μέρος του πέλματος από τον βασικό κορμό του ελαστικού.

    Μια μεγάλη λακκούβα μπορεί να στραβώσει ή ακόμα και να σπάσει τη ζάντα. Ειδικά αν αυτή είναι μεγάλης διαμέτρου, όπως για παράδειγμα άνω από 17 ίντσες. Στην καλύτερη περίπτωση, αυτό που μπορεί να συμβεί είναι ένα ράγισμα στη ζάντα το οποίο όμως, είναι πιθανό να μην αντιληφθεί ο οδηγός κατευθείαν, κυρίως επειδή δεν θα είναι ορατό. Αν μετά από ώρες ή την επόμενη ημέρα παρατηρήσει ο οδηγός ότι το ελαστικό της συγκεκριμένης ζάντας έχει χάσει αέρα, τότε θα πρέπει να απευθυνθεί άμεσα σε κάποιο εξειδικευμένο βουλκανιζατέρ, ώστε να γίνει η ανάλογη διάγνωση και η επιδιόρθωση της ζάντας. Τα ελαστικά τεχνολογίας run flat επειδή είναι πιο σκληρά σε σχέση με τα συμβατικά, είναι πιθανό σε μια λακκούβα να επιβαρύνουν τη ζάντα πολύ περισσότερο από ένα συμβατικό ελαστικό, ειδικά αν η ζάντα είναι μεγάλης διαμέτρου.

    Τι μπορεί να πάθουν οι αναρτήσεις και η εξάτμιση

    Το σύστημα αναρτήσεων του αυτοκινήτου είναι σχεδιασμένο ώστε να απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και να προσφέρει ομαλή κύλιση σε κάθε είδους οδόστρωμα. Όμως μια μεγάλη λακκούβα μπορεί να την καταπονήσει σε μεγάλο βαθμό, ώστε να χάσει την ευθυγράμμισή της, να σπάσει τα ακρόμπαρα ή να σκάσει λόγω μεγάλης καταπόνησης κάποιο αμορτισέρ. Αν το αυτοκίνητο χάσει την ευθυγράμμισή του, ο οδηγός θα παρατηρήσει ότι το τιμόνι θα βρίσκεται εκτός κέντρου, το αυτοκίνητο θα κλίνει μονίμως προς μια κατεύθυνση, θα χάσει τη σταθερότητα στις στροφές και τα ελαστικά θα φθείρονται ανομοιόμορφα.

    Οι βαθιές λακκούβες μπορούν να προκαλέσουν βαθουλώματα και τρύπες στο σύστημα εξάτμισης όπως τις σωληνώσεις ή τον καταλύτη. Αυτό συμβαίνει γιατί το σύστημα εξάτμισης βρίσκεται εκτεθειμένο κάτω από το αυτοκίνητο, πολλές φορές χωρίς κάποιο προστατευτικό κάλυμμα.

    Τέλος, μια μεγάλη λακκούβα μπορεί να φθείρει ή να σπάσει έναν χαμηλό προφυλακτήρα κυρίως όταν πρόκειται για σπορ όχημα. Αν και αυτού του τύπου η ζημιά είναι συνήθως αισθητική και δεν επηρεάζει την ασφάλεια ή τις επιδόσεις του αυτοκινήτου, είναι κάτι το οποίο οι οδηγοί θα πρέπει να προσέχουν διότι το κόστος επισκευής δεν είναι αμελητέο.

    Πηγή: iEidiseis.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Freepik
  • Η Βόρεια Κορέα ανατίναξε τμήματα δρόμων - Στα ύψη η ένταση με τον Νότο
    Η Βόρεια Κορέα ανατίναξε τμήματα δρόμων - Στα ύψη η ένταση με τον Νότο

    Στην ανατίναξη διακορεάτικων δρόμων που βρίσκονται στα σύνορα με τον Νότο - αλλά εντός της επικράτειάς της - ανατίναξε η Βόρεια Κορέα, ως μέτρο οχύρωσης, καθώς η ένταση μεταξύ των δύο χωρών μεγαλώνει.

    Σύμφωνα με τον στρατό της Νότιας Κορέας, μερικά τμήματα του οδικού δικτύου βόρεια από τη στρατιωτική γραμμή οριοθέτησης που χωρίζει τις δύο χώρες, ανατινάχτηκαν.

    Οι ένοπλες δυνάμεις της Νότιας Κορέας έχουν προχωρήσει σε ενίσχυση της επιτήρησης και της ετοιμότητας τους, αντιδρώντας στην ενέργεια της Βόρειας Κορέας, σύμφωνα με το ίδιο μήνυμα.

    «Σοβαρή πρόκληση του εχθρού»

    Οι εκρήξεις αυτές, όπως σημειώνει το ABC News σημειώθηκαν μια ημέρα αφότου ο ηγέτης της Βόρειας Κορέας Κιμ Γιονγκ Ουν συγκάλεσε συνάντηση με τους ανώτατους στρατιωτικούς και αξιωματούχους ασφαλείας του. Κατά τη συνάντηση αυτή, ο Κιμ επικαλέστηκε πτήσεις drone της Νότιας Κορέας και τις χαρακτήρισε «σοβαρή πρόκληση του εχθρού» και τόνισε πως έχει καθήκον για «άμεση στρατιωτική δράση» και «αποτρεπτικό πόλεμο» για την υπεράσπιση της κυριαρχίας της χώρας, σύμφωνα με τα κρατικά μέσα ενημέρωσης της Βόρειας.

    Υπενθυμίζεται πως, η Βόρεια Κορέα νωρίτερα έθεσε το πυροβολικό πρώτης γραμμής και άλλες στρατιωτικές μονάδες σε ετοιμότητα για να εξαπολύσουν πλήγματα στη Νότια Κορέα, εάν βρεθούν ξανά drones πάνω από τη Βόρεια Κορέα. Η Νότια Κορέα αρνήθηκε να επιβεβαιώσει εάν έστειλε drones, αλλά προειδοποίησε ότι θα τιμωρήσει αυστηρά τη Βόρεια Κορέα εάν απειληθεί η ασφάλεια των πολιτών της.

    Προειδοποιητικές βολές

    O στρατός της Νότιας Κορέας προχώρησε σήμερα σε προειδοποιητικές βολές νοτίως της αποστρατικοποιημένης ζώνης που χωρίζει τη Νότια Κορέα με τη Βόρεια Κορέα, αντιδρώντας στην κίνηση της Βόρειας Κορέας ν’ ανατινάξει τμήματα του οδικού δικτύου της Κορεατικής Χερσονήσου κοντά στη συνοριακή γραμμή, σύμφωνα με το Μεικτό Στρατιωτικό Επιτελείο της Νότιας Κορέας.

    Πηγή: Cnn.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ KCNA

  • Πόσοι δρόμοι της Αθήνας τιμούν γυναικεία πρόσωπα; Το ποσοστό είναι σοκαριστικά χαμηλό
    Πόσοι δρόμοι της Αθήνας τιμούν γυναικεία πρόσωπα; Το ποσοστό είναι σοκαριστικά χαμηλό

    Η ελληνική πρωτεύουσα βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις της κατάταξης, σύμφωνα με μια μεγάλης κλίμακας έρευνα που χαρτογραφεί τα πρόσωπα που τιμώνται στους δρόμους της Ευρώπης.

    Πρόκειται για μια διάκριση που ίσως δεν είχαμε σκεφτεί μέχρι σήμερα, αλλά είναι κυριολεκτικά οφθαλμοφανής: Ελάχιστοι δρόμοι της Αθήνας φέρουν γυναικεία ονόματα: συγκεκριμένα, μόλις το 4,5% εκείνων που τιμούν, με την ονομασία τους, φυσικά πρόσωπα.

    Αυτό έδειξε το Mapping Diversity, μια μεγάλης κλίμακας έρευνα και ανάλυση δεδομένων που χαρτογραφεί τα τιμώμενα πρόσωπα στους δρόμους της Ευρώπης, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε το iMEdD Lab (Incubator for Media Education and Development), ένας από τους συμμετέχοντες φορείς.

    Πρόκειται για μια διάκριση που ίσως δεν είχαμε σκεφτεί μέχρι σήμερα, αλλά είναι κυριολεκτικά οφθαλμοφανής: Ελάχιστοι δρόμοι της Αθήνας φέρουν γυναικεία ονόματα: συγκεκριμένα, μόλις το 4,5% εκείνων που τιμούν, με την ονομασία τους, φυσικά πρόσωπα.

    Στο πλαίσιο της έρευνας συνεκτιμήθηκαν 1.651 δρόμοι της ελληνικής πρωτεύουσας που φέρουν ονόματα φυσικών προσώπων. Το ποσοστό των γυναικείων ονομάτων είναι τόσο χαμηλό, που τοποθετεί την Αθήνα σε μια από τις χαμηλότερες θέσεις κατάταξης ανάμεσα σε 30 από τις μεγαλύτερες πόλεις της Ευρώπης.

    Ούτε σε άλλες πόλεις, πάντως, τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα: Κατά μέσο όρο, οι οδοί με γυναικεία ονόματα αποτελούν μόλις το 9% των δρόμων που είναι αφιερωμένοι σε πρόσωπα, ενώ το 91% των οδών που αποδίδουν τιμή σε μια προσωπικότητα φέρουν το όνομα κάποιου άνδρα.

    Αυτά είναι μόλις μερικά από τα συμπεράσματα του Mapping Diversity, που υλοποιήθηκε υπό τον συντονισμό του OBC Transeuropa για το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Δημοσιογραφίας Δεδομένων (EDJNet), στην οποία εξετάστηκαν 145.933 δρόμοι σε 17 διαφορετικές χώρες της Ευρώπης.

    Περισσότερες πληροφορίες για το Mapping Diversity είναι διαθέσιμες εδώ ενώ η μεθοδολογία εργασίας είναι δημοσιευμένη εδώ.

    Δείτε μια σχετική ανάρτηση:

    Πηγή: marieclaire.gr

  • Ξεκίνησε από το Δήμο Ήλιδας η οργανωμένη επούλωση λάκκων και σοβαρών προβλημάτων στο οδόστρωμα, αρχικά στην Αμαλιάδα
    Ξεκίνησε από το Δήμο Ήλιδας η οργανωμένη επούλωση λάκκων και σοβαρών προβλημάτων στο οδόστρωμα, αρχικά στην Αμαλιάδα

    Ξεκίνησε -αρχικά στην πόλη της Αμαλιάδας- το νέο πρόγραμμα επούλωσης λάκκων και βελτίωσης των σοβαρών προβλημάτων, τα οποία παρουσιάζονται στο υφιστάμενο οδόστρωμα σε διάφορα σημεία του Δήμου Ήλιδας.

    Οι συγκεκριμένες εργασίες συμβάλλουν αποφασιστικά στη συντήρηση του οδικού δικτύου στο σύνολο του Δήμου, γεγονός που συνεπάγεται και βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών.

    Σταδιακά, το έργο θα επεκτείνεται και στα δημοτικά διαμερίσματα του Δήμου, ενώ ο προϋπολογισμός του είναι της τάξης των 73.000 ευρώ.

    Κατά την υλοποίησή του θα καλυφθούν όλες οι άμεσες ανάγκες που έχουν προκύψει στην εσωτερική οδοποιία, παρουσιάζοντας αυξημένη επικινδυνότητα και χρήζοντας άμεσης αποκατάστασης, ενώ έχουν καταγραφεί από τις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου Ήλιδας,.

    Η επούλωση γίνεται με διάνοιξη και οριοθέτηση του λάκκου και στη συνέχεια με επούλωσης μέσω νέου στρώματος ασφάλτου.

    ilida lakoi amal 2

    ilida lakoi amal 3

    ilida lakoi amal 4

    (Δελτίο Τύπου)

  • Ξεκινάει από το Δήμο Ήλιδας η οργανωμένη επούλωση λάκκων και σοβαρών προβλημάτων στο οδόστρωμα της Αμαλιάδας και των δημοτικών κοινοτήτων
    Ξεκινάει από το Δήμο Ήλιδας η οργανωμένη επούλωση λάκκων και σοβαρών προβλημάτων στο οδόστρωμα της Αμαλιάδας και των δημοτικών κοινοτήτων

    Ένα πρόγραμμα που θα συμβάλλει αποφασιστικά στη συντήρηση του οδικού δικτύου εντός του Δήμου Ήλιδας, γεγονός που συνεπάγεται και βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών, ξεκινάει το επόμενο διάστημα έπειτα από την υπογραφή της σύμβασης ανάμεσα στο Δήμαρχο Ήλιδας κ. Χρήστο Χριστοδουλόπουλο και τους εκπροσώπους της αναδόχου εταιρείας.

    Πρόκειται για το έργο της επούλωσης λάκκων που υπάρχουν στο οδόστρωμα σε αρκετά σημεία του δήμου, το οποίο θα εκτελεστεί στην πόλη της Αμαλιάδας και το σύνολο των δημοτικών διαμερισμάτων.

    Ο προϋπολογισμός του έργου είναι στις 73.000 ευρώ, ενώ κατά τη διάρκειά του θα καλυφθούν όλες οι άμεσες ανάγκες που έχουν προκύψει στην εσωτερική οδοποιία και έχουν καταγραφεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου, παρουσιάζουν αυξημένη επικινδυνότητα και χρήζουν άμεσης αποκατάστασης.

    Η επούλωση θα γίνεται με διάνοιξη και οριοθέτηση του λάκκου και στη συνέχεια με επούλωσης μέσω στρώματος ασφάλτου.

    dimos ilidas lakoi 2

    dimos ilidas lakoi 3

    dimos ilidas lakoi 4

    (Δελτίο Τύπου)

  • Mία από τις πιο «εχθρικές» πόλεις για πεζούς και ποδηλάτες η Αθήνα: Το 57% των πεζοδρομίων σε κακή κατάσταση - Το μεγαλύτερο πρόβλημα
    Mία από τις πιο «εχθρικές» πόλεις για πεζούς και ποδηλάτες η Αθήνα: Το 57% των πεζοδρομίων σε κακή κατάσταση - Το μεγαλύτερο πρόβλημα

    Αδιάβατη πόλη είναι η ελληνική πρωτεύουσα, η οποία παρά τη μεγάλη συγκέντρωση πληθυσμού που τους καλοκαιρινούς μήνες πολλαπλασιάζεται λόγω της ολοένα αυξανόμενης τουριστικής κίνησης όχι μόνο δεν έχει καταφέρει να μετατραπεί σε έναν ελκυστικό τόπο περπατήματος, αλλά είναι μία από τις πιο «εχθρικές» πόλεις για πεζούς και ποδηλάτες.

    Στενά ή και ανύπαρκτα πεζοδρόμια, εγκαταλελειμένα κτίρια, άναρχη στάθμευση, διστακτικότητα στη θεσμοθέτηση του ανώτατου ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ την ώρα και απόλυτη κυριαρχία του αυτοκινήτου έναντι των πεζών συνθέτουν μερικά από τα βασικά χαρακτηριστικά της Αθήνας, τα οποία συγκέντρωσε το ερευνητικό πρόγραμμα του Δήμου Αθηναίων και του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου με τίτλο «Walkable Athens: Πρότυπο Γεωχωρικό Παρατηρητηρίο Βαδισιμότητας Δήμου Αθηναίων».

    Από τις μετρήσεις του Παρατηρητηρίου μάλιστα καταδεικνύεται επίσης η πόλη των δύο ταχυτήτων, αφού τα παραπάνω χαρακτηριστικά συγκεντρώνονται κυρίως στις πιο υποβαθμισμένες γειτονιές, την ώρα που το Κολωνάκι και η περιοχή γύρω από το ιστορικό κέντρο εμφανίζουν μια σαφώς διαφορετική εικόνα.

    «Η Αθήνα είναι γεμάτη ανισότητες. Υπάρχουν περιοχές που είναι εντελώς υποβαθμισμενες και άλλες στις οποίες έχουν επενδυθεί περισσότερα χρήματα και προσπάθεια για να γίνουν πιο ελκυστικές», ανέφερε ο γενικός συντονιστής του έργου πολεοδόμος – χωροτάκτης, Αλέξανδρος Μπαρτζώκας - Τσιόμπρας κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του έργου σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε πριν λίγες ημέρες. Προσέθεσε ότι από τη χαρτογράφηση των περιοχών αναλογα με το επίπεδο βαδησιμότητας προέκυψε ότι μόνον οι περιοχές γύρω από την πλατεία Κολωνακίου και το ιστορικό εμπορικό κέντρο είναι φιλικές με σχεδόν όλες τις υπόλοιπες του πρώτου δήμου της χώρας να στερούνται σημαντικές υποδομές υποστήριξης για την κίνηση των πεζών, γεγονός που δημιουργεί και αυτές τις ανισότητες.

    Τα στοιχεία άλλωστε είναι αμείλικτα. Γύρω από το κέντρο, στο 1ο Δημοτικό Διαμέρισμα αλλά και στο 7ο στους Αμπελοκήπους οι άνθρωποι περπατούν περισσότερο. Αντίστοιχα το λιγότερο περπάτημα στο πλαίσιο της έρευνας στους πολίτες καταγράφηκε στο 4ο Δ.Δ. ενώ χαρακτηριστικό είναι οτι βάσει των ευρημάτων, το 62% των κατοίκων του Κολωνού χρησιμοποιεί μηχανοκίνητα μέσα για τις καθημερινές μετακινήσεις του, ποσοστό υψηλότερο από τις υπόλοιπες περιοχές.

    Από τις απαντήσεις των Αθηναίων συνολικά προέκυψε ότι περπατούν σε ποσοστό 34% και κινούνται με μηχανοκίνητα μέσα σε ποσοστό 35%. Η εξάρτηση από οχήματα φτάνει το 50% στην περίπτωση των κατοίκων των υπόλοιπων δήμων της μητροπολιτικής περιοχής, οι οποίοι έρχονται ή περνούν μέσα από το δήμο καθημερινά με αυτοκίνητο.

    Βασική αιτία αποφυγής του περπατήματος αναφέρθηκε ότι είναι η προβληματική οδική υποδομή σε ποσοστό 45% με τα περισσότερα παράπονα να συγκεντρώνουν τα στενά πεζοδρόμια, πολλά εκ των οποίων έχουν και λακούβες και η επιθετική οδήγηση που γεννά ζητήματα οδικής ασφάλειας.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης:

    - 45% των πεζοδρομίων έχει πλάτος μικρότερο του 1 μ. και κάτω από τις προδιαγραφές που ορίζει ο νόμος, γεγονός που δυσκολεύει τη βάδιση ακόμα και αν διασταυρωθούν δύο πεζοί.

    - Μονο το 24% των πεζοδρομίων έχει πλάτος πάνω από 2 μ.

    - Το 57% των πεζοδρομίων είναι σε κακή κατάταση

    - Μόνο το 8% των πεζοδρομίων έχει όδευση τυφλών

    - Στο 46% των πεζοδρομίων εντοπίστηκε τουλάχιστον ένα εμπόδιο από υποδομή που βάζει η ίδια η πολιτεία και φορείς του δημοσίου όπως είναι οι στύλοι σήμανσης, τα φανάρια, τα κολωνάκια ή τα κγκλιδώματα

    - Το 34% των κτιρίων είναι σε κακή κατάσταση και μόνο το 12% είναι σε καλή

    - Στο 49% το μέσο πλάτος του οδοστρωματος είναι κάτω από 7 μ

    - Στο 38% υπάρχει δρόμος μίας λωρίδας με στάθμευση δεξιά /αριστερά

    - Μόνο στο 9% υπάρχουν διαβάσεις πεζών με λευκή διαγράμμιση

    - Το 71% των διασταυρώσεων δεν έχει ράμπες

    • Μόνο το 16% των διαβάσεων έχει ράμπες και στις δύο άκρες και εξ αυτών το 41% είναι σε κακή κατάσταση.

    Και όλο αυτά την ώρα που βάσει των διαθέσιμων στοιχείων, το ποσοστό των εμποδιζόμενων ατόμων στην Αθήνα φτάνει το 42%, όπως επισημαίνεται στην ιστοσελίδα του ΟΑΣΑ. Από αυτούς το 10% είναι πολίτες ή επισκέπτες με αναπηρία, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό περιλαμβάνει ηλικιωμένους, εγκυμονούσες, γονείς με καροτσάκια, κλπ.

    Αγκάθι τα πεζοδρόμια

    Δεδομένης αυτής της κατάστασης στόχος του προγράμματος είναι η ανάπτυξη μιας προκαταρκτικής πρότασης στρατηγικής για το περπάτημα στην Αθήνα, η οποία θα προσδιορίσει και θα καθοδηγήσει την πολιτική του Δήμου για την ενθάρρυνση του περπατήματος και την υποστήριξη των πεζών με στόχο το έτος 2030. Το δημοτικό παρατηρητήριο, το οποίο παραδόθηκε στη νέα δημοτική αρχή, ολοκληρώθηκε από πλειάδα επιστημόνων με επιστημονικό υπεύθυνο τον ομότιμο καθηγητή του ΕΜΠ, Θάνο Βλαστό και παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση πριν από μερικές ημέρες που στόχο είχε την εκκίνηση της συζήτησης για την αναδιανομή του οδικού χώρου και την αναβάθμιση του δημόσιου χώρου, προς όφελος των πεζών αντί των αυτοκινήτων.

    Από τη μελέτη των περίπου 1.000 χλμ. οδικού δικτύου της Αθήνας, προέκυψε ότι το μήκος των πεζοδρομίων είναι 1.918 χλμ. , ενώ η συνολική επιφάνειά τους είναι περίπου 2,626 τ.χλμ, τα οποία αντιστοιχούν σε 255 φορές την πλατεία Συντάγματος, γεγονός που καθιστά ακόμα και την απλη συντήρησή τους ένα πολύ μεγάλο έργο με ένα τεράστιο κόστος.

    Τα πεζοδρόμια συχνά αντι να διευκολύνουν την κίνηση, καθίστανται ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια γι΄αυτήν. Οπως επισημαίνουν οι μελετητές, η Αθήνα διακρίνεται σε ευρωπαϊκό επίπεδο για την υστέρηση της στο ζήτημα της κατασκευής και συντήρησης ενός δικτύου άνετων και λειτουργικών πεζοδρομίων. Ο Δήμος Αθηναίων υλοποιεί από το 2021 έργο ανακατασκευής πεζοδρομίων στις γειτονιές με συνολικό προϋπολογισμό 24 εκ. ευρώ. Συνολικά, έχουν επιλεγεί να βελτιωθούν οι συνθήκες 410 πεζοδρομίων τοποθετώντας νέα και φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, αντιολισθητικές πλάκες και ράμπες ΑμΕΑ.

    Από τα στοιχεία του ερευνητικού προγράμματος προκύπτει, πάντως, ότι πάνω από το 57% του δικτύου των πεζοδρομίων είναι σε κακή κατάσταση και στο 4% δεν υπάρχει κατασκευασμένο πεζοδρόμιο. Αντίστοιχα, το μήκος αυτών μεταφράζεται σε 1.103 χλμ. πεζοδρομίων που χρειάζονται βελτιώσεις και αποκατάσταση και 84 χλμ. από πλευρές οικοδομικών τετραγώνων που πρέπει να κατασκευαστεί νέα υποδομή για την κίνηση των πεζών.

    Ξεχασμένες κάποιες γειτονιές και στα πεζοδρόμια

    Η 4η Δ.Κ. που περιλαμβάνει τις δυτικές συνοικίες (Κολωνού, Ακαδημίας Πλάτωνος, Σεπόλια μέχρι Πατήσια) έχει το μεγαλύτερο ποσοστό πεζοδρομίων σε κακή κατάσταση (75%), ενώ στην 3η Δ.Κ. δηλαδή τις Νοτιοδυτικές συνοικίες (Αστεροσκοπείου, Πετραλώνων, Μεταξουργείου και Θησείου) υπάρχει το υψηλότερο ποσοστό πλευρών οικοδομικών τετραγώνων χωρίς πεζοδρόμια (13%). Παρόλα αυτά τα επίπεδα κακής κατάστασης πεζοδρομίων είναι πάνω από το 50% σε όλες τις Δ.Κ. εκτός από την 1η Δ.Κ. που το ποσοστό είναι στο 39%. Αντίστοιχα, η 1η Δ.Κ. εμφανίζει τα υψηλότερα ποσοστά πεζοδρομίων μέτριας (35%) και καλής (22%) κατάστασης. Επιπλέον, πολύ χαμηλά ποσοστά πεζοδρομίων καλής κατάστασης εμφανίζει η 4η Δ.Κ. (4%) και η 7η Δ.Κ. (9%), αντίστοιχα.

    Σύμφωνα με τους μελετητές, οι γειτονιές Γούβα ΙΙ, Λόφος Σκουζέ, Αγ. Γεώργιος, ΟΣΕ, Θυμαράκια, Αγ. Κωνσταντίνος, Αγ. Μελετίου Ι & ΙΙ, Πλ. Αττικής ΙΙ και Γούβα Ι αποτελούν τις 10 περιπτώσεις περιοχών με πολύ ψηλά ποσοστά στενών πεζοδρομίων σε κακή κατάσταση (>65%).

    Εκτός της κατάστασής τους ένα βασικό πρόβλημα με τα πεζοδρόμια είναι ότι η συνέχειά τους διακόπτεται όλο και πιο συχνά, διότι στις πλευρές των οικοδομικών τετραγώνων του Δήμου αυξάνεται συστηματικά η κατασκευή θέσεων στάθμευσης στο επίπεδο του ισογείου, μεταξύ των pilotis που στηρίζουν το υπεράνω κτήριο.

    Οι προτάσεις

    Σε οκτώ άξονες συνοψίζονται οι προτάσεις της των μελετητών της Μονάδας Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΜΠ και συγκεκριμένα:

    1. Ενεργοποίηση τεσσάρων πολιτιστικών διαδρομών συνολικού μήκους 36 χλμ.

    2. Διαμόρφωση 17 πράσινων διαδρομών και πράσινων λεωφόρων συνολικού μήκους 76.5 χλμ. που διαπερνούν όλα τα δημοτικά διαμερίσματα και αύξηση δέντρων κατά 50%.

    3. Χάραξη διαδρομών καθολικής προσβασιμότητας συνολικού μήκους 160 χλμ. με νέα πεζοδρόμια, διαβάσεις πεζών και νέο αστικό εξοπλισμό.

    4. Καθορισμός τριών και έξι ζωνών ανάπλασης με έμφαση στο περπάτημα για διασκέδαση και στο περπάτημα για ψώνια, αντίστοιχα,

    5. Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός νέου και ενιαίου συστήματος πληροφοριακής σήμανσης πεζών με οκτώ διαφορετικούς τύπους κατασκευών,

    6. Χωροθέτηση ειδικευμένων λειτουργιών και νέου εξοπλισμού, όπως 19 parklets (παρκάκια) δρόμων, 19 πάρκων σκύλων, 34 αθλότοπων, 6 διαδρόμων για τρέξιμο μέσα στην πόλη, 37 μεταλλικών ελεγχόμενων σημείων στάθμευσης ποδηλάτων (bike hangars), 7 δρόμων για παιχνίδι κ.α.,

    7. Θεσμοθέτηση οικονομικών κινήτρων για περπάτημα και δημόσια συγκοινωνία και αντικινήτρων και περιοριστικών μέτρων για τα αυτοκίνητα. Στα κίνητρα αυτά εντάσσεται η επιδότηση των μετακινήσεων εργαζομένων των ιδιωτικών επιχειρήσεων και του Δήμου Αθηναίων με δημόσια συγκοινωνία και περπάτημα σε συνεργασία με τον ΟΑΣΑ και τα Επαγγελματικά Επιμελητήρια της πόλης. Στις προτάσεις εντάσσεται και η ανάθεση οικονομοτεχνικής μελέτης για τη θέσπιση νέου δημοτικού τέλους σε όλες τις επιχειρήσεις και οργανισμούς που βρίσκονται εντός και σε ακτίνα 500 μ. από τον υφιστάμενο δακτύλιο και οι οποίες λειτουργούν υπαίθριο χώρο στάθμευσης μεγαλύτερο από 200 τ.μ. και διαθέτουν περισσότερους από 10 εργαζομένους. Παράλληλα επαναφέρουν το ζήτημα εγκατάστασης αστικών διοδίων στα όρια του δακτυλίου, η οποία – όπως επισημαίνουν – έχει καταφέρει σε πόλεις του εξωτερικού να μειώσει τα επίπεδα κυκλοφορίας σε περιοχές με έντονη κίνηση από 12% έως και 33%.

    8. Προώθηση τεχνολογικών λύσεων με ειδικευμένες εφαρμογές σε κινητά τηλέφωνα για το αίσθημα ασφάλειας και την πλοήγηση στην πόλη.

    Οι μελετητές δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα και στην υιοθέτηση του ανώτατου ορίου ταχύτητας των οχημάτων στα 30 χλμ την ώρα, (το οποίο αναμένεται να θεσμοθετηθεί στον υπό αναθεώρηση Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας).

    Το νέο ψηφιακό παρατηρητήριο βαδισιμότητας θα αποτελέσειτο «μάτι» του δήμου για τον δημόσιο χώρο και τις υποδομές του περπατήματος και θα υποστηρίζει με νέα εργαλεία ποσοτικής χωρικής ανάλυσης όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και τους ενδιαφερόμενους πολίτες με στόχο να συζητηθούν ρεαλιστικές λύσεις αύξησης εκείνων που περπατούν και να διαμορφωθεί ένα πλαίσιο αστικών παρεμβάσεων για μια πόλη πιο προσπελάσιμη και φιλόξενη.

    Γραφειοκρατία και «διαμάχη» υπουργείων

    Θα πρέπει, πάντως, να σημειωθεί ότι λίγα χρόνια πριν το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας είχε δημοσιοποιήσει μία στρατηγική για το ποδήλατο, η οποία έκτοτε παραμένει στα συρτάρια και πηγαινοέρχεται μεταξύ δύο υπουργείων. Οπως ανέφερε ο κ. Βλαστός, το εγχείρημα «σκάλωσε» στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών χωρίς να προχωρήσει: «Έχουμε μπλοκάρει στο υπουργείο Μεταφορών, το οποίο λέει πως είναι αρμόδιο για το περπάτημα και το ποδήλατο και αυτά που ετοίμασε το υπουργείο Περιβάλλοντος είναι αυθαίρετες παρεμβάσεις στο δικο τους έργο. Αυτή είναι η κατάσταση», ανέφερε χαρακτηριστικά.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Δεν φεύγουν από τους δρόμους οι αγρότες στην Ευρώπη - Μαχητικές κινητοποιήσεις σε Γαλλία, Γερμανία και Βέλγιο
    Δεν φεύγουν από τους δρόμους οι αγρότες στην Ευρώπη - Μαχητικές κινητοποιήσεις σε Γαλλία, Γερμανία και Βέλγιο

    Τις κινητοποιήσεις τους κλιμακώνουν οι αγρότες σε πολλές χώρες της Ευρώπης, καθώς μεγαλώνει η ανησυχία για τα αδιέξοδα που προκαλεί η αγροτική πολιτική της ΕΕ.

    Στη Γερμανία, οι αγρότες συνέχισαν τις κινητοποιήσεις τους στο Αμβούργο με μαζική συγκέντρωση στους δρόμους και αιφνιδιαστικό αποκλεισμό των σημείων πρόσβασης του λιμανιού. Σύμφωνα με την αστυνομία αναμένεται να φθάσουν 1.500 τρακτέρ, τα οποία χρησιμοποιούν από το πρωί πέντε διαφορετικά σημεία εισόδου, προκαλώντας σοβαρά προβλήματα στην κυκλοφορία.

    Βασικό αίτημα των αγροτών της Γερμανίας είναι απόσυρση της απόφασης για κατάργηση της επιδότησης του αγροτικού πετρελαίου. «Αποφασίσαμε αυθόρμητα να αποκλείσουμε το λιμάνι. Εδώ είναι ο κόμβος για την μεταφορά τροφίμων σε όλον τον κόσμο. Εάν δεν λειτουργεί τίποτα εδώ, οι πολιτικοί θα λάβουν σαφές μήνυμα», δήλωσε εκπρόσωπος των αγροτών στην BILD

    Γαλλία: Αγρότες και αστυνομία δίνουν ραντεβού στο Παρίσι

    Οι Γάλλοι αγρότες υπόσχονται "πολιορκία" του Παρισιού καθώς το επίκεντρο της διαμαρτυρίας τους θα μεταφερθεί στην γαλλική πρωτεύουσα. Οι αγρότες άρχισαν να κινούνται προς το Παρίσι τη Δευτέρα, απειλώντας να αποκλείσουν μεγάλους αυτοκινητόδρομους και να αποκλείσουν την πρωτεύουσα για να πιέσουν τα αιτήματά τους για καλύτερες συνθήκες εργασίας και λιγότερες περιβαλλοντικές ρυθμίσεις, σε μια εντεινόμενη αντιπαράθεση με την κυβέρνηση.

    Την ίδια στιγμή σε όλη τη Γαλλία, οι αγρότες χρησιμοποίησαν τρακτέρ και φορτηγά για να αποκλείσουν δρόμους και να εμποδίσουν την κυκλοφορία. Παράλληλα, σχεδιάζουν να εντείνουν την εκστρατεία πίεσης δημιουργώντας οκτώ σημεία «ασφυξίας» κατά μήκος των κύριων αρτηριών προς το Παρίσι σήμερα το απόγευμα.

    "Χρειαζόμαστε απαντήσεις", δήλωσε η Karine Duc, αγρότισσα στο νοτιοδυτικό διαμέρισμα Lot-et-Garonne, καθώς προσχώρησε σε ένα κομβόι τρακτέρ που κατευθυνόταν προς το Παρίσι. "Αυτή είναι η τελική μάχη για τη γεωργία. Είναι ζήτημα επιβίωσης", δήλωσε στο AFP.

    15.000 αστυνομικοί στους δρόμους

    Η κυβέρνηση έχει κινητοποιήσει 15.000 αστυνομικούς ως απάντηση, με τις δυνάμεις να καλούνται να επιδείξουν "μετριοπάθεια".

    Ο πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν έδωσε εντολή στην επιχείρηση ασφαλείας να διασφαλίσει ότι τόσο το αεροδρόμιο Roissy-Charles de Gaulle στα βόρεια όσο και το Orly στα νότια θα παραμείνουν ανοιχτά, και ότι η διεθνής χονδρική αγορά τροφίμων Rungis νότια του Παρισιού θα συνεχίσει να λειτουργεί. Η αστυνομία έχει επίσης εντολή να αποτρέψει οποιαδήποτε εισβολή στο ίδιο το Παρίσι.

    «Κομμένο» στα δυο το Βέλγιο

    Στο Βέλγιο, οι αγρότες εντείνουν τις διαμαρτυρίες τους αποκλείοντας τον βασικό αυτοκινητόδρομο της χώρας.

    Δεκάδες τρακτέρ διέσχισαν με ταχύτητα έναν κόμβο, σταματώντας την κυκλοφορία στον αυτοκινητόδρομο Ε42 λίγο βόρεια της Ναμούρ, στο νότιο τμήμα της χώρας.

    Οι αγρότες που διαμαρτύρονταν έξω από ένα βελγικό ποδοσφαιρικό στάδιο καθυστέρησαν επίσης κατά 30 λεπτά τον αγώνα μεταξύ της Racing Genk και της Sint-Truiden. Τα παράπονα των Βέλγων αγροτών είναι παρόμοια με εκείνα των Γάλλων συναδέλφων τους.

    Έχει γίνει "αδύνατο να κερδίσουν έναν αξιοπρεπή μισθό", δήλωσε ο Pierre d'Hulst, εκπρόσωπος της ομοσπονδίας νέων αγροτών FJA, η οποία οργάνωσε τη διαμαρτυρία για την κυκλοφορία.

    Πηγή: Ethnos.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ Mohammed Badra
  • Στιγμές χάους στην Ισλανδία ενώ αναμένεται ηφαιστειακή έκρηξη - Φόβοι ότι μπορεί να καταστραφεί ολόκληρη πόλη
    Στιγμές χάους στην Ισλανδία ενώ αναμένεται ηφαιστειακή έκρηξη - Φόβοι ότι μπορεί να καταστραφεί ολόκληρη πόλη

    Ο κίνδυνος ηφαιστειακής έκρηξης παραμένει σημαντικός για τις επόμενες ημέρες - Έχει ολοκληρωθεί η εκκένωση της μικρής παραθαλάσσιας πόλης Γκρίνταβικ

    Εφιαλτικές στιγμές βιώνουν οι κάτοικοι στην Ισλανδία, με πάνω από 3.000 κατοίκους να έχουν εκκενώσει τη μικρή παραθαλάσσια πόλη Γκρίνταβικ, καθώς αναμένεται έκρηξη του ηφαιστείου.

    Ο συναγερμός άρχισε να ηχεί όταν επιστήμονες παρατήρησαν την Κυριακή πως το μάγμα κινείται πιο κοντά στην επιφάνεια και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι «η μεγαλύτερη περιοχή ανύψωσης του μάγματος» βρίσκεται σε περιοχή 3,5 χιλιομέτρων βορειοανατολικά του Γκρίνταβικ.

    Η Ισλανδία βρίσκεται αντιμέτη με τρομακτικές στιγμές που οι κάτοικοι της δεν έχουν ζήσει από το 1973 μετά την έκρηξη του ηφαιστείου που ξεκίνησε χωρίς προειδοποίηση και κατέστρεψε 400 σπίτια.

    Τις τελευταίες ώρες, οι ισλανδικές αρχές ετοιμάζονται να χτίσουν αμυντικά τείχη γύρω από γεωθερμικό εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας στο νοτιοδυτικό τμήμα της χώρας, ελπίζοντας ότι θα το προστατεύσουν από τις ροές λάβας, καθώς από μέρα σε μέρα αναμένεται ηφαιστειακή έκρηξη.

    Ο κίνδυνος ηφαιστειακής έκρηξης παραμένει σημαντικός, δήλωσαν οι Αρχές, μετά τους σεισμούς και τις ενδείξεις εξάπλωσης του μάγματος στο υπέδαφος, τις τελευταίες εβδομάδες.

    Η Ισλανδία βρίσκεται ανάμεσα σε δύο από τις μεγαλύτερες τεκτονικές πλάκες του πλανήτη, την Ευρασιατική και τη Βορειοαμερικανική πλάκα.

    Σημειώνεται, πάντως, ότι οι ειδικοί δεν αναμένουν το ηφαίστειο να προκαλέσει το ίδιο χάος με αυτό που προκλήθηκε το 2010. Τότε που περίπου 100.000 πτήσεις ακυρώθηκαν, επηρεάζοντας 2 εκατομμύρια ανθρώπους, ως αποτέλεσμα της τέφρας που εκτοξεύτηκε από την έκρηξη, η οποία απειλούσε να σταματήσει τους κινητήρες των αεροσκαφών και να προκαλέσει ηλεκτρική βλάβη.
    Πηγή: Protothema.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ