Πέμπτη, 08 Νοεμβρίου 2018 09:18

Ελληνική πρωτιά στις παραβιάσεις της περιβαλλοντικής νομοθεσίας

Γράφτηκε από τον

Βελτίωση στους τομείς διαχείρισης στερεών αποβλήτων, επεξεργασίας αστικών λυμάτων και προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος, διαπιστώνει η μέχρι στιγμής επισκόπηση της κατάστασης από την Κομισιόν, ενόψει κατάρτισης της έκθεσης που θα δημοσιοποιηθεί το 2019. Ωστόσο, η Ελλάδα έχει τις περισσότερες, μετά την Ισπανία, υποθέσεις παράβασης της Κοινοτικής νομοθεσίας για το περιβάλλον (συνολικά 24), για τις οποίες έχει πληρώσει πρόστιμα άνω των 100 εκατ. ευρώ από το 2014 μέχρι σήμερα.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία που παρουσιάστηκαν στις Βρυξέλλες:

-Στον τομέα της διαχείρισης στερεών αποβλήτων έχει σημειωθεί πρόοδος ως προς την κατάστρωση στρατηγικού πλαισίου σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο, τη διαχείριση επικίνδυνων αποβλήτων και τη μείωση του αριθμού των παράνομων χωματερών. Οι χωματερές είναι ο βασικός λόγος για τον οποίο η χώρα μας πληρώνει πρόστιμα, καθώς παραμένουν ακόμη 57 ανοιχτές ή σε διαδικασία αποκατάστασης. Όμως όταν ξεκίνησε η διαδικασία παράβασης ήταν περισσότερες από 1000 και το 2014 παρέμεναν πάνω από 300. Πρόκληση αποτελεί, επίσης, το γεγονός ότι το μεγαλύτερο μέρος των οικιακών αποβλήτων καταλήγει σε χώρους υγειονομικής ταφής (81% έναντι 31% που είναι ο μέσος όρος της ΕΕ) και μόνο το 16% ανακυκλώνεται (27% στην ΕΕ) ενώ ο στόχος για την ανακύκλωση είναι να φθάσει στο 50% ως το 2020.

-Στον τομέα της επεξεργασίας αστικών λυμάτων έχουν εκπονηθεί στρατηγικά σχέδια ανά Περιφέρεια, με τεχνική βοήθεια από την ΕΕ. Όμως και σε αυτόν τον τομέα έχουν επιβληθεί πρόστιμα για την έλλειψη βιολογικού καθαρισμού στην ανατολική Αττική και το Θριάσιο.

-Και στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, η πρόοδος περιλαμβάνει την ψήφιση του νόμου 4519/2018 για την διοίκηση των προστατευόμενων περιοχών Natura, το έργο Life IP 4 Natura για το φυσικό περιβάλλον και την βιοποικιλότητα που είναι σε εξέλιξη καθώς και την σημαντική επέκταση του δικτύου Natura 2000 σε θαλάσσιες περιοχές.

Τομείς στους οποίους καταγράφονται υψηλές επιδόσεις από την Ελλάδα είναι η ποιότητα των υδάτων κολύμβησης (το 97,2% με στοιχεία του 2015 ήταν εξαιρετικής ποιότητας) και τα ποσοστά συμμόρφωσης ως προς τις μικροβιολογικές και χημικές παραμέτρους για το πόσιμο νερό (99-100%). Στον αντίποδα ανησυχία εξακολουθεί να προκαλεί η ποιότητα του αέρα στην Ελλάδα και ειδικότερα η ρύπανση από διοξείδιο του αζώτου και μικροσωματίδια.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ - TheTOC.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 08 Νοεμβρίου 2018 10:07

Σχετικά Άρθρα

  • Πύργος: Αφαιρέθηκαν πινακίδες κυκλοφορίας από δεκάδες αυτοκίνητα για παράνομη στάθμευση σε πεζοδρόμια στις οδούς Κοραή και Μαθιού
    Πύργος: Αφαιρέθηκαν πινακίδες κυκλοφορίας από δεκάδες αυτοκίνητα για παράνομη στάθμευση σε πεζοδρόμια στις οδούς Κοραή και Μαθιού

    Του Γιάννη Σπυρούνη

    Σαρωτική ήταν η επέμβαση του Τμήματος Τροχαίας Πύργου σε τμήματα της ανάπλασης πέριξ του δημαρχείου Πύργου και της Αγίας Κυριακής, το βράδυ της Παρασκευής μετά από καταγγελίες κατοίκων για παράνομες σταθμεύσεις.

    Για άλλη μια φορά κάποιοι ξεπέρασαν κάθε όριο αυθαιρεσίας και στάθμευσαν τα αυτοκίνητά τους ολοκληρωτικά πάνω στα πεζοδρόμια, κλείνοντας ακόμα και εισόδους κατοικιών, στις οδούς Κοραή και Μαθιού.

    Το τελευταίο ήταν που οδήγησε σε καταγγελίες προς την Τροχαία Πύργου, από κατοίκους στην περιοχή που δεν μπορούσαν να βγουν από το σπίτι τους από τα αυτοκίνητα που οι ιδιοκτήτες τους είχαν σταθμεύσει κολλητά με τις πόρτες κατοικιών.

    Τα παραπάνω είχαν ως αποτέλεσμα οι τροχονόμοι με τη συνδρομή αστυνομικών της ομάδας ΔΙΑΣ να προχωρήσουν στην αφαίρεση πινακίδων κυκλοφορίας πέραν του χρηματικού προστίμου.

    Στα πεζοδρόμια είναι γνωστό πως απαγορεύεται η στάση ή στάθμευση ανεξαρτήτως σηματοδότησης του σημείου.

    Στη νέα ανάπλαση της περιοχής του δημαρχείου και της Αγίας Κυριακής, όπως και σε όλες όσες έχουν υλοποιηθεί τα τελευταία χρόνια ή υλοποιούνται αυτή την περίοδο, υπάρχουν ράμπες Αμεα ή οδεύσεις τυφλών.

    Αυτό ήταν και το στοιχείο που οδήγησε στην αφαίρεση των πινακίδων κυκλοφορίας.

    Όλα τα αυτοκίνητα που τους αφαιρέθηκαν οι πινακίδες είχαν παρκάρει όχι απλά πάνω στο πεζοδρόμιο αλλά στις οδεύσεις τυφλών.

    Η συγκεκριμένη παράβαση μαζί με την στάθμευση σε ράμπες ΑΜΕΑ ή σε χώρους στάθμευσης ατόμων με αναπηρία, τιμωρείται με αυστηρές ποινές, όπως η αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας και των πινακίδων για 2 μήνες και, παράλληλα η επιβολή προστίμου 200 ευρώ και 9 πόντους ποινή στο Point System.

    Οξυμένο το πρόβλημα της έλλειψης θέσεων στάθμευσης

    Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να παραβλέπουμε το πρόβλημα της έλλειψης θέσεων στάθμευσης στην πόλη. Πρόβλημα που οξύνθηκε από τη στιγμή που η προηγούμενη δημοτική αρχή σχεδίασε και υλοποίησε αναπλάσεις που θα κάνουν την πόλη πιο φιλική σε κατοίκους και επισκέπτες δίνοντας τη δυνατότητα να περπατήσουν στο "ιστορικό" κέντρο, αλλά από την άλλη χάθηκαν δεκάδες θέσεις στάθμευσης.

    Η παρούσα δημοτική αρχή καλείται από τη μία να αντιμετωπίσει την έλλειψη ρευστότητας που υπάρχει σε κεντρικό επίπεδο, προκειμένου να ολοκληρωθούν το συντομότερο δυνατό τα έργα.

    Από την άλλη να δημιουργήσει νέες θέσεις στάθμευσης, όχι απλά αντικαθιστώντας αυτές που χάθηκαν στις αναπλάσεις, αλλά αρκετές παραπάνω

  • ΚΟΚ: Πότε χάνεις οριστικά το δίπλωμα οδήγησης – Ποιες παραβάσεις σού το στερούν
    ΚΟΚ: Πότε χάνεις οριστικά το δίπλωμα οδήγησης – Ποιες παραβάσεις σού το στερούν

    Ο οδηγός δεν θα μπορέσει να ξανακαθήσει πίσω από το τιμόνι αν υποπέσει κατ' εξακολούθηση σε πέντε τροχαίες παραβάσεις του ΚΟΚ

    Αν και πολλές παραβάσεις επισύρουν απλώς διοικητικά πρόστιμα ή και αφαίρεση βαθμών στο point system, υπάρχουν κι αυτές οι παραβάσεις του ΚΟΚ που μπορεί να στερήσουν διά παντός στον οδηγό το δίπλωμα οδήγησης.

    Ο ΚΟΚ έχει την οριστική… λύση για όσους οδηγούς είναι ανεπίδεκτοι μαθήσεως

    Δεν είναι λίγοι οι οδηγοί που αγνοούν τη δυνατότητα του ΚΟΚ να «αποσύρει» από την κυκλοφορία αυτούς που είναι επικίνδυνα επιπόλαιοι ή δεν μαθαίνουν από τα λάθη τους.

    Για να χάσει κάποιος οριστικά το δίπλωμα οδήγησης, πρέπει να υποπέσει σε σοβαρές τροχαίες παραβάσεις και να το κάνει κατ’ εξακολούθηση.

    Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να τελέσει τις παραβάσεις που ορίζει ο ΚΟΚ τρεις φορές μέσα σε διάστημα πέντε ετών.

    Οι 5 παραβάσεις του ΚΟΚ που κοστίζουν ακριβά

    • Κατανάλωση αλκοόλ.
    • Πινακίδα STOP.
    • Ερυθρός σηματοδότης.
    • Επίδειξη ικανότητας, εντυπωσιασμού, ανταγωνισμού, τέλεση αυτοσχέδιων αγώνων.
    • Προσπέραση οχημάτων που δεν συνάδει με τα όσα ορίζει ο νόμος.

    Ο ΚΟΚ αναφέρει συγκεκριμένα ότι «σε περίπτωση διάπραξης των παραβάσεων που συνδέονται με την κατανάλωση αλκοόλ, των παραβάσεων της πινακίδας Ρ-2 (το STOP) και του ερυθρού σηματοδότη, των παραβάσεων που συνδέονται με την επίδειξη ικανότητας, εντυπωσιασμού, ανταγωνισμού ή την τέλεση αυτοσχέδιων αγώνων (κόντρες, παντιλίκια κ.α.), καθώς και των παραβάσεων των διατάξεων με τις οποίες ορίζεται ο τρόπος προσπέρασης οχημάτων για τρίτη φορά μέσα σε διάστημα πέντε (5) ετών, η άδεια οδήγησης αφαιρείται διά βίου».

    Πηγή: in.gr

  • Παραλίες: «Βροχή» οι καταγγελίες για παραβάσεις
    Παραλίες: «Βροχή» οι καταγγελίες για παραβάσεις

    Αρχές Αυγούστου και οι καταγγελίες για τις παραβάσεις στις παραλίες όλης της χώρας πέφτουν «βροχή».

    Πάνω από 10.000 ελέγχους καταγγελιών πολιτών για παραλίες και αιγιαλούς πραγματοποίησαν μέσα στον Ιούλιο οι Κτηματικές Υπηρεσίες του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

    Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, 20.000 καταγγελίες έχουν γίνει μέχρι στιγμής στην εφαρμογή My Coast, με τους ελέγχους να αγγίζουν τους 10.000, ενώ έχουν επιβληθεί 1,15 εκατ. € πρόστιμα.

    Οι πρωταθλητές των καταγγελιών

    Ψηλά στη λίστα με τις περισσότερες καταγγελίες βρίσκεται η Χαλκιδική.

    Μέσω της εφαρμογής My Coast έχουν γίνει 1.873 καταγγελίες, ενώ 19 παραλίες και 148 επιχειρήσεις έχουν ελεγχθεί.

    Η γενική εικόνα από τους μαζικούς ελέγχους των τελευταίων εβδομάδων είναι σαφώς πιο βελτιωμένη

    Ακολουθεί η ανατολική Αττική με 1.396 καταγγελίες και η Πρέβεζα με 873 καταγγελίες.

    Η γενική εικόνα από τους μαζικούς ελέγχους των τελευταίων εβδομάδων είναι σαφώς πιο βελτιωμένη σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια καθώς η πλειονότητα των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στις παραλίες έχουν συμμορφωθεί με τους νέους κανόνες και το νέο νομικό πλαίσιο.

    Ωστόσο, από τους ελέγχους των καταγγελιών προέκυψαν και αρκετές παραβάσεις, οι οποίες κυμαίνονταν από την απουσία ανάρτησης πινακίδων μέχρι υπερβάσεις του υπό κατάληψη χώρου από επιπλέον ομπρελοκαθίσματα, άλλες κατασκευές καθώς και περιπτώσεις που ήταν αυθαίρετη η κατάληψη χωρίς σύμβαση παραχώρησης.

    Σε όλες τις επιχειρήσεις που διαπιστώθηκαν παραβάσεις, δρομολογήθηκαν όλα τα προβλεπόμενα διοικητικά πρόστιμα. Τα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί μέχρι στιγμής ξεπερνούν συνολικά τα 1.150.000 ευρώ, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη και η διαδικασία επιβολής και των υπολοίπων προστίμων και των διοικητικών μέτρων στους ελέγχους που διενεργήθηκαν.

    Πηγή: in.gr

  • Δυτ. Ελλάδα: Αυξήθηκαν οι επικίνδυνες παραβάσεις κατά την οδήγηση το πρώτο εξάμηνο του 2024
    Δυτ. Ελλάδα: Αυξήθηκαν οι επικίνδυνες παραβάσεις κατά την οδήγηση το πρώτο εξάμηνο του 2024

    Καταγράφουν πρωτιές η υπερβολική ταχύτητα, η μη χρήση ζώνη ασφαλείας και μη χρήση κράνους

    Η υπερβολική ταχύτητα, η μη χρήση ζώνη ασφαλείας και η μη χρήση κράνους κατά την διάρκεια της οδήγησης, ήταν οι περισσότερες επικίνδυνες παραβάσεις που βεβαιώθηκαν σε οδηγούς αυτοκινήτων και δικύκλων το πρώτο εξάμηνο του 2024 στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.

    Επίσης, ανάμεσα στις περισσότερο επικίνδυνες παραβάσεις που καταγράφηκαν και οι οποίες έχουν άμεση σχέση με την ασφάλεια κατά την οδήγηση, ήταν η απουσία τεχνικού ελέγχου των οχημάτων, καθώς και η οδήγηση με φθαρμένα ελαστικά.

    Ακόμη, αξιοσημείωτος ήταν ο αριθμός των παραβατών οδηγών, που έκαναν επικίνδυνους ελιγμούς κατά την οδήγηση και παραβίασαν τον κόκκινο σηματοδότη.

    Ειδικότερα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Αστυνομίας σχετικά με τους ελέγχους, τα οποία παρουσιάζει το Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, καταγράφεται αύξηση των επικίνδυνων παραβάσεων που βεβαιώθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2024 στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, συγκριτικά με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2023.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της Αστυνομίας, το πρώτο εξάμηνο του 2024 βεβαιώθηκαν στις τρεις περιφερειακές ενότητες της Δυτικής Ελλάδας, δηλαδή στην Αχαΐα, στην Ηλεία και στην Αιτωλοακαρνανία, 21.681 επικίνδυνες παραβάσεις, ενώ το ίδιο χρονικό διάστημα του 2023 είχαν βεβαιωθεί 21.171 επικίνδυνες παραβάσεις.

    Συγκεκριμένα οι 10 σημαντικότερες επικίνδυνες παραβάσεις ήταν οι παρακάτω:

    *10.784 για υπερβολική ταχύτητα

    *2.601 για μη χρήση ζώνης ασφαλείας

    *2.329 για μη χρήση κράνους

    *1.526 για μη έλεγχο ΚΤΕΟ

    *867 για οδήγηση με φθαρμένα ελαστικά

    *821 για επικίνδυνους ελιγμούς κατά την οδήγηση

    *811 για παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη

    *594 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας

    *340 για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την διάρκεια της οδήγησης

    *251 για μη χρήση παιδικών καθισμάτων

    Το πρώτο εξάμηνο του 2023

    Όσον αφορά στο πρώτο εξάμηνο του 2023, είχαν βεβαιωθεί στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας οι εξής 10 σημαντικότερες επικίνδυνες παραβάσεις:

    *10.260 για υπερβολική ταχύτητα

    *2.748 για μη χρήση ζώνης ασφαλείας

    *1.839 για μη χρήση κράνους

    *1.574 για μη έλεγχο ΚΤΕΟ

    *957 για παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη

    *929 για οδήγηση με φθαρμένα ελαστικά

    *759 για επικίνδυνους ελιγμούς κατά την οδήγηση

    *570 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας

    *338 για μη χρήση παιδικών καθισμάτων

    *256 για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την διάρκεια της οδήγησης

    Έλεγχοι αλκοτέστ

    Παράλληλα με τους ελέγχους για επικίνδυνες παραβάσεις, έγιναν και έλεγχοι διερεύνησης μέθης.

    Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Αστυνομίας, το πρώτο εξάμηνο του 2024 πραγματοποιήθηκαν 28.340 αλκοτέστ και εντοπίστηκαν 846 οδηγοί, οι οποίοι ήταν υπό την επήρεια οινοπνεύματος.

    Το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2023 πραγματοποιήθηκαν 26.585 αλκοτέστ και εντοπίστηκαν 1.006 οδηγοί, οι οποίοι οδηγούσαν υπό την επήρεια οινοπνεύματος.

    Όπως προκύπτει από τα στοιχεία και με δεδομένο ότι οι έλεγχοι ήταν περισσότεροι, καταγράφηκε μείωση του αριθμού των οδηγών που είχαν υπερβεί το όριο.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • ΟΗΕ: Ο κόσμος υπολείπεται στους στόχους του για το περιβάλλον, την υγεία και την αντιμετώπιση της πείνας
    ΟΗΕ: Ο κόσμος υπολείπεται στους στόχους του για το περιβάλλον, την υγεία και την αντιμετώπιση της πείνας

    Ο κόσμος έχει μείνει πίσω στην επίτευξη των περισσότερων στόχων του για βιώσιμη ανάπτυξη, στους οποίους είχε συμφωνήσει το 2015, όπως η αντιμετώπιση της φτώχειας και της πείνας, σύμφωνα με έκθεση του ΟΗΕ.

    Η ετήσια έκθεση του ΟΗΕ για τη βιώσιμη ανάπτυξη βαθμολογεί τις επιδόσεις των 193 χωρών μελών του οργανισμού σε ό,τι αφορά την εφαρμογή 17 «στόχων βιώσιμης ανάπτυξης» (SDG), στους οποίους περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων η πρόσβαση στην παιδεία και την υγειονομική περίθαλψη, η καθαρή ενέργεια και η βιοποικιλότητα.

    Κανένας από τους 17 στόχους δεν θα έχει επιτευχθεί ως το 2030

    Κατέληξε στο συμπέρασμα ότι κανένας από τους 17 στόχους δεν θα έχει επιτευχθεί ως το 2030, ενώ στους περισσότερους τομείς παρατηρήθηκε «περιορισμένη ή αντιστροφή της προόδου».

    «Αυτό που δείχνει η έκθεση είναι ότι, ακόμη και πριν ενσκήψει η πανδημία, οι πρόοδοι ήταν ήδη αργές», σχολίασε ο Γκιγιόμ Λαφορτίν, αντιπρόεδρος του Δικτύου Λύσεων για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη του ΟΗΕ (SDSN) και βασικός συντάκτης της έκθεσης.

    «Αφού ενέσκηψε η πανδημία και άλλες κρίσεις – περιλαμβανομένων στρατιωτικών συγκρούσεων-- τότε μιλάμε για τέλμα», πρόσθεσε.

    Σύμφωνα με το SDSN, οι μεγαλύτερες αδυναμίες παρατηρούνται στην αντιμετώπιση της πείνας, στη δημιουργία βιώσιμων πόλεων και στην προστασία της βιοποικιλότητας. Εξάλλου «αντίστροφη πρόοδος» παρατηρείται και σε πολιτικούς στόχους, όπως η ελευθερία του Τύπου.

    Με βάση την κατάταξη της έκθεσης, η Σουηδία και η Δανία βρίσκονται στην κορυφή του καταλόγου, ενώ η Κίνα σημείωσε προόδους μεγαλύτερες από τον μέσο όρο. Ωστόσο, στις πιο φτωχές χώρες παγκοσμίως η πορεία ήταν αντίστροφη.

    Ο Λαφορτίν εκτίμησε ότι οι αναπτυσσόμενες χώρες έχουν ανάγκη μεγαλύτερη πρόσβαση στο παγκόσμιο οικονομικό σύστημα, ενώ πρόσθεσε ότι θεσμοί, όπως οι οίκοι αξιολόγησης, θα πρέπει να ενθαρρυνθούν να λαμβάνουν υπόψη τους και τη μακροπρόθεσμη περιβαλλοντική και οικονομική ευημερία των χωρών και όχι μόνο τη βραχυπρόθεσμη ρευστότητά της.

    Η έκθεση αποτιμά επίσης τη βούληση των χωρών να συνεργαστούν σε παγκόσμιο επίπεδο μέσω των θεσμών του ΟΗΕ, με τις ΗΠΑ να βρίσκονται στην τελευταία θέση.

    «Η μεγάλη πλειονότητα των χωρών στηρίζουν τη συνεργασία, (…) αλλά υπάρχει ένας αριθμός μεγάλων δυνάμεων που δεν παίζουν με τους κανόνες του παιχνιδιού», σχολίασε ο Λαφορτίν.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Δυτ. Ελλάδα: Υπερβολική ταχύτητα, ζώνη και κράνος, παραμένουν οι βασικές παραβάσεις
    Δυτ. Ελλάδα: Υπερβολική ταχύτητα, ζώνη και κράνος, παραμένουν οι βασικές παραβάσεις

    Ανακοινώθηκαν τα στατιστικά στοιχεία που αφορούν την οδική ασφάλεια στη Δυτ. Ελλάδα για τον Φεβρουάριο και όπως είναι ξεκάθαρο, η υπερβολική ταχύτητα, η ζώνη και το κράνος παραμένουν οι βασικότερες παραβάσεις των οδηγών.

    Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Δυτικής Ελλάδας δημοσιεύει συνολικά στοιχεία που αφορούν στα θέματα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης που συνέβησαν, κατά τη διάρκεια του μήνα Φεβρουαρίου του έτους 2024, στην εδαφική αρμοδιότητα των Διευθύνσεων Αστυνομίας Αχαΐας, Ηλείας, Αιτωλίας και Ακαρνανίας.

    Η δημοσίευση των μηνιαίων στοιχείων συνοδεύεται με στατιστικά – αριθμητικά στοιχεία του αντίστοιχου περσινού μήνα.

    Α. Τροχαία ατυχήματα

    Στην εδαφική αρμοδιότητα της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Δυτικής Ελλάδας, σημειώθηκαν 23 τροχαία ατυχήματα έναντι 26 τον Φεβρουάριο του έτους 2023. Ειδικότερα σημειώθηκαν :

    • 2 θανατηφόρα δυστυχήματα όσα και τον Φεβρουάριο του έτους 2023.
    • 2 τροχαία ατυχήματα με σοβαρό τραυματισμό έναντι 1 τον Φεβρουάριο του έτους 2023.
    • 19 τροχαία ατυχήματα με ελαφρύ τραυματισμό ατόμων έναντι 23 τον Φεβρουάριο του έτους 2023.

    Από τα τροχαία δυστυχήματα που συνέβησαν στην Περιφέρειά μας καταγράφηκαν συνολικά 35 παθόντες έναντι 30 τον Φεβρουάριο του έτους 2023:

    Ειδικότερα καταγράφηκαν :
    • 3 θανάσιμα τραυματισμένοι έναντι 2 τον Φεβρουάριο του έτους 2023.
    • 2 σοβαρά τραυματίες έναντι 1 τον Φεβρουάριο του έτους 2023.
    • 30 ελαφρά τραυματίες έναντι 27 τον Φεβρουάριο του έτους 2023.

    Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων - δυστυχημάτων όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν :
    • Παραβίαση προτεραιότητας
    • Οδήγηση υπό την επήρεια μέθης
    • Αίτια αναφερόμενα σε οδηγούς

    Β. Δράσεις τροχονομικής αστυνόμευσης

    Οι Υπηρεσίες Τροχαίας της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Δυτικής Ελλάδας βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα, εφαρμόζοντας συγκεκριμένο σχεδιασμό, που προβλέπει αυξημένα μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και των πολιτών, καθώς και για την πρόληψη και αποτροπή των ατυχημάτων σε όλο το οδικό της δίκτυο.
    Ενδεικτικά, το μήνα Φεβρουάριο του έτους 2024 συγκροτήθηκαν από τις Υπηρεσίες Τροχαίας 267 συνεργεία αλκοολομέτρησης, ενεργήθηκαν 4.573 έλεγχοι διερεύνησης μέθης και διαπιστώθηκαν 137 παραβάσεις.

    Επιπλέον, το ίδιο χρονικό διάστημα βεβαιώθηκαν εκτός των άλλων και 3.471 επικίνδυνες παραβάσεις.

    Ειδικότερα βεβαιώθηκαν :

    • 1.691

    για υπερβολική ταχύτητα

    • 350

    για μη χρήση κράνους κατά την οδήγηση

    • 447

    για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση

    • 83

    για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα

    • 53

    για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση

    • 33

    για παραβίαση προτεραιότητας

    • 146

    για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη

    • 44

    για αντικανονικό προσπέρασμα

    • 49

    για μη χρήση παιδικών καθισμάτων

    • 300

    για Κ.Τ.Ε.Ο.

    • 143

    για οδήγηση με φθαρμένα ελαστικά

    • 132

    για επικίνδυνους ελιγμούς κατά την οδήγηση

    Γ. Συμβουλές Οδικής Ασφάλειας

    Η Ελληνική Αστυνομία ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στα θέματα ασφαλούς οδήγησης και οδικής ασφάλειας, με σκοπό να συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων υπενθυμίζει σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.

    Στο πλαίσιο αυτό οι οδηγοί οφείλουν να εφαρμόζουν τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να οδηγούν με σύνεση και προσοχή, ανάλογα με τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες και την κατάσταση του οδοστρώματος ακολουθώντας πάντα τις υποδείξεις και τις συμβουλές του προσωπικού της Τροχαίας.

    Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οδηγώ με ασφάλεια σημαίνει :
    • Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
    • Έχω διαρκώς τεταμένη την προσοχή μου στην οδήγηση και στον έλεγχο του οχήματος.
    • Όταν οδηγώ δεν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά.
    • Δεν παραβιάζω τα όρια ταχύτητας.
    • Φορώ πάντα ζώνη ασφαλείας.
    • Τοποθετώ τα παιδιά σε παιδικό κάθισμα, στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας.
    • Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα φορώ πάντα κράνος.
    • Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα.
    • Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη.
    • Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα.
    • Δεν μιλώ στο κινητό όταν οδηγώ.
    • Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς.
    • Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων.

  • Σαρωτικοί έλεγχοι στις παραλίες: 413 νέες παραβάσεις - Το μήνυμα Χατζηδάκη
    Σαρωτικοί έλεγχοι στις παραλίες: 413 νέες παραβάσεις - Το μήνυμα Χατζηδάκη

    Μήνυμα μηδενικής ανοχής στην παραβατικότητα στις παραλίες στέλνει το Υπουργείο Οικονομικών αυξάνοντας τους ελέγχους, ανακαλώντας ακόμη και άδειες υπαλλήλων, το διάστημα από τις 8 έως και τις 11 Αυγούστου.

    Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά και στην ανακοίνωση που εκδόθηκε από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, στους νέους ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν, σε ιδιώτες και επιχειρήσεις τουριστικής εκμετάλλευσης του αιγιαλού, προέκυψαν 413 παραβιάσεις, αριθμός μεγαλύτερος από το προηγούμενο διάστημα.

    «Σε όσους επίμονα αμφισβητούν την βούληση μας να επιβάλουμε την νομιμότητα στις παραλίες αλλά και σε όσους επίμονα προσπαθούν να διατηρήσουν «από την πίσω πόρτα» το καθεστώς της ανομίας, απαντούμε ότι εξίσου επίμονα θα συνεχίσουμε την προσπάθεια για την εφαρμογή του νόμου. Οι έλεγχοι θα συνεχιστούν και το επόμενο διάστημα, ενώ παράλληλα προχωρούμε, σύντομα, σε αναθεώρηση της σχετικής νομοθεσίας για τις μισθώσεις των παραλιών», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης.

    Αναλυτικά η ανακοίνωση του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών

    «1.312 επιπλέον έλεγχοι σε ιδιώτες και επιχειρήσεις τουριστικής εκμετάλλευσης του αιγιαλού πραγματοποιήθηκαν το τετραήμερο 8-11 Αυγούστου, όπου και διαπιστώθηκαν 413 παραβάσεις από τις κατά τόπους Κτηματικές Υπηρεσίες.

    Οι έλεγχοι αυτοί έρχονται να προστεθούν στους 918 που διενεργήθηκαν το διάστημα 21 Ιουλίου έως και 7 Αυγούστου όπου και διαπιστώθηκαν 336 παραβάσεις. Ως εκ τούτου, οι έλεγχοι που πραγματοποιήθηκαν το τετραήμερο 8-11 Αυγούστου είναι κατά 43% περισσότεροι από εκείνους που διενεργήθηκαν το διάστημα 21 Ιουλίου-7 Αυγούστου και ο συνολικός τους αριθμός ανέρχεται σε 2.230, ενώ οι διαπιστωμένες παραβάσεις σε 749.

    Οι έλεγχοι πραγματοποιήθηκαν ύστερα από κινητοποίηση του συνόλου των στελεχών των Κτηματικών Υπηρεσιών, με ανάκληση των θερινών αδειών και μετακινήσεις υπαλλήλων σε υπηρεσίες που είχαν ελλείψεις προσωπικού προκειμένου να πραγματοποιηθούν έγκαιρα επιθεωρήσεις στο μέγιστο δυνατό αριθμό επιχειρήσεων.

    Στο πλαίσιο της εντολής που έδωσε ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, προς τη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας για ένταση των ελέγχων στις παραλίες σε όλη τη χώρα, ο μέχρι στιγμής απολογισμός περιλαμβάνει τα εξής:

    -Στο διάστημα 8-11 Αυγούστου πραγματοποιήθηκαν έλεγχοι σε 1.312 επιχειρήσεις και ιδιώτες, σε 38 περιφερειακές ενότητες με έμφαση στις τουριστικές περιοχές. Ενδεικτικά πραγματοποιήθηκαν έλεγχοι σε 44 επιχειρήσεις στη Χαλκιδική, 90 στη Μαγνησία, 109 σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα, 138 στην Κρήτη, 191 στην Πελοπόννησο.

    -Από τους ελέγχους αυτούς διαπιστώθηκαν 413 παραβάσεις που αφορούν: Υπέρβαση κατάληψης έκτασης πέραν της μισθωμένης, και σε κάποιες περιπτώσεις κατάληψη αιγιαλού χωρίς να υπάρχει μίσθωση (αυθαίρετη χρήση).

    -Υπενθυμίζεται πως το διάστημα 21 Ιουλίου-7 Αυγούστου πραγματοποιήθηκαν έλεγχοι σε 918 επιχειρήσεις και ιδιώτες, όπου διαπιστώθηκαν 336 παραβάσεις. Επομένως, το διάστημα 21 Ιουλίου-11 Αυγούστου ο συνολικός αριθμός των ελέγχων ανέρχεται σε 2.230 και ο συνολικός αριθμός των παραβάσεων σε 749.

    -Οι ποινές που επιβάλλονται– ανάλογα με την βαρύτητα της παράβασης – από τις κατά τόπους Κτηματικές Υπηρεσίες περιλαμβάνουν: πρόστιμα, απομάκρυνση των ομπρελοκαθισμάτων, κατεδάφιση των αυθαίρετων κατασκευών εντός της κοινόχρηστης ζώνης αιγιαλού και παραλίας, αποβολή των μισθωτών, έως και αυτόφωρη διαδικασία για τους υπεύθυνους των επιχειρήσεων.

    Οι έλεγχοι πραγματοποιήθηκαν από τις Κτηματικές Υπηρεσίες υπό τον συντονισμό της Γενικής Γραμματέως Δημόσιας Περιουσίας του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νάγιας Κόλλια, αυτεπάγγελτα ή ύστερα από καταγγελίες που υποβάλουν οι πολίτες.

    Οι αυτοψίες σε όλη τη χώρα και ιδίως στους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς θα συνεχιστούν καθ’ όλη τη διάρκεια της θερινής περιόδου προκειμένου, όπως έχει επισημάνει το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, να γίνονται σεβαστοί οι όροι των συμβάσεων που έχουν υπογραφεί με τις επιχειρήσεις, να διασφαλίζεται η πρόσβαση των πολιτών στις παραλίες σύμφωνα με τους κανόνες του Συντάγματος και να προστατεύεται η εικόνα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

    «Σε όσους επίμονα αμφισβητούν την βούληση μας να επιβάλουμε την νομιμότητα στις παραλίες αλλά και σε όσους επίμονα προσπαθούν να διατηρήσουν «από την πίσω πόρτα» το καθεστώς της ανομίας, απαντούμε ότι εξίσου επίμονα θα συνεχίσουμε την προσπάθεια για την εφαρμογή του νόμου. Οι έλεγχοι θα συνεχιστούν και το επόμενο διάστημα, ενώ παράλληλα προχωρούμε, σύντομα, σε αναθεώρηση της σχετικής νομοθεσίας για τις μισθώσεις των παραλιών», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης.

    Πηγή: cnn.gr

  • Ρωσία: Πετρελαιοκηλίδα στο βόρειο τμήμα της Ρωσίας απειλεί να προκαλέσει «μεγάλη ζημιά» το περιβάλλον
    Ρωσία: Πετρελαιοκηλίδα στο βόρειο τμήμα της Ρωσίας απειλεί να προκαλέσει «μεγάλη ζημιά» το περιβάλλον

    Ρήγμα σε πετρελαιαγωγό στην Δημοκρατία Κόμι στο βόρειο δυτικό τμήμα της Ρωσίας απειλεί με διαρροή 1.000 κυβικών μέτρων πετρελαίου σ ένα παραπλήσιο ποταμό και να προκαλέσει σημαντική περιβαλλοντική καταστροφή, δήλωσε σήμερα η επικεφαλής της κρατικής περιβαλλοντικής ρυθμιστικής αρχής Rosprirodnadzor.

    «Υπήρξε ένα ρήγμα σε αγωγό πετρελαίου κοντά στο Ουρίνσκ. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς μας 1.000 κυβικά μέτρα πετρελαίου ενδέχεται να διαρρεύσουν στον ποταμό Κόλβα», έγραψε η αξιωματούχος Σβετλάνα Ραντιόνοβα στην εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων Telegram.

    «Πετρελαιοειδή έχουν εισχωρήσει στο έδαφος και το νερό, αυτή είναι μεγάλη καταστροφή για το περιβάλλον», έγραψε η ίδια.

    Οι τοπικές αρχές δήλωσαν ότι το περιστατικό σημειώθηκε την Κυριακή σε αγωγό του κοιτάσματος Γιούζνο-Ος, το οποίο εκμεταλλεύεται η εταιρεία Nobel Oil LLC. Στην περιοχή έχει σημάνει «συναγερμός».

    Εκ μέρους της Nobel Oil δεν κατέστη δυνατόν να υπάρξει ένας άμεσος σχολιασμός για το θέμα αυτό.

    Τον Μάιο του 2021, από διαρροή πετρελαίου από αγωγό στο Κόμι διέρρευσαν 100 τόνοι πετρελαίου, εκ των οποίων εννέα τόνοι κατέληξαν στον ποταμό Κόλβα.

    Η πλούσια σε υδρογονάνθρακες περιοχή υπήρξε μάρτυρας μιας από τις χειρότερες διαρροές πετρελαίου στην ιστορία της Ρωσίας τον Αύγουστο του 1994, όταν το γερασμένο δίκτυο αγωγών της παρουσίασε διαρροή που επισήμως είχε αναφερθεί τότε ότι έφθασε τους 79.000 τόνους ή 585.000 βαρέλια. Ανεξάρτητες εκτιμήσεις ανεβάζουν τον αριθμό στα 2 εκατομμύρια βαρέλια.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο