Δευτέρα, 29 Ιουλίου 2019 20:04

Απάτες SMS: «Καταπέλτης» η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος

Γράφτηκε από τον
Ad Slot

Συνεχίζονται οι απάτες μέσω SMS. Καταναλωτές βλέπουν τα λεφτά τους ξαφνικά να... κάνουν φτερά. "Καταπέλτης" στο newsit.gr η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος για τους απατεώνες. Τι συμβουλεύει τους πολίτες ώστε να αποφύγουν τα... εμφράγματα.

Συνεχίζονται οι απάτες με sms σε βάρος καταναλωτών μέσω πενταψήφιων αριθμών, από εταιρείες οι οποίες τους χρεώνουν μεγάλα ποσά χωρίς οι ίδιοι να κάνουν τίποτα.

Οι καταναλωτές, από τη μεριά τους, εμφανίζονται σίγουροι ότι ποτέ δεν ζήτησαν να λαμβάνουν αυτά τα χρεώσιμα sms και φαίνεται πως, στην πλειονότητά, τους έχουν δίκιο, αφού, σύμφωνα με την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων “προκύπτουν περιπτώσεις εξαπάτησης” από τις εταιρείες που στέλνουν αυτά τα μηνύματα στα κινητά μας.

Δικαίωση από την Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος

Τους καταναλωτές δικαιώνει και η Υπηρεσία Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, με την εκπρόσωπο Τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας να δηλώνει στο Newsit.gr ότι οι καταγγελίες είναι χιλιάδες και άλλες τόσες οι σχετικές δικογραφίες που έχουν σχηματιστεί.

Επιπλέον, σύμφωνα με το Συνήγορο του Καταναλωτή, σε αυτές τις μεθόδους των συγκεκριμένων εταιρειών “υπάρχουν στοιχεία απάτης” και “κάποια βήματα που λένε αυτοί (οι εταιρείες πολυμεσικών υπηρεσιών) ότι τηρήθηκαν, δεν τηρήθηκαν, απλώς, μέσα από τα social media και από κάποιες δωρεάν εφαρμογές έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν πρόσβαση στο κινητό μας”.

Τι είναι οι εταιρείες Πολυμεσικής Πληροφόρησης

Οι εταιρείες που παρέχουν υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ) σχετίζονται με τη μετάδοση πληροφορίας και περιεχομένου σε δίκτυα ηλεκτρονικών επικοινωνιών. Διεξάγουν διαγωνισμούς, ψηφοφορίες, πωλούν για downloading ringtones, logos, videos, παιχνίδια, παρέχουν υπηρεσίες πληροφόρησης, παροχή τεχνικής υποστήριξης και άλλα. Η πρόσβαση στις υπηρεσίες τους είναι εφικτή μέσω κλήσεων ή λήψης/αποστολής SMS/MMS προς συγκεκριμένους αριθμούς και η χρέωσή τους είναι υψηλότερη από τις συνηθισμένες.

Όμως, από το να θέλει κάποιος να χρησιμοποιήσει τις παραπάνω υπηρεσίες και να πληρώσει για αυτές, μέχρι το να βρεθεί να τις χρησιμοποιεί εν αγνοία του και να πληρώνει, συχνά εν αγνοία του, για αυτές, ο δρόμος είναι μακρύς…

Εξωφρενικές χρεώσεις από το πουθενά

Η μέθοδός τους είναι απλή. Πρώτα στέλνουν από πενταψήφιο αριθμό ένα μήνυμα στο κινητό σας, με το οποίο σας παροτρύνουν να επισκεφτείτε συγκεκριμένη ιστοσελίδα για να διεκδικήσετε πλούσια δώρα.

Εάν επισκεφτείτε την ιστοσελίδα, σας ζητούν να καταχωρίσετε τον αριθμό του κινητού σας τηλεφώνου. Μετά, σας στέλνουν έναν κωδικό στο κινητό σας, τον οποίο πρέπει να καταχωρίσετε στην ιστοσελίδα για να ολοκληρωθεί η εγγραφή σας.

Το θέμα είναι ότι ακόμα κι αν ο αποδέκτης των μηνυμάτων δεν καταχωρίσει τον τηλεφωνικό του αριθμό, τα μηνύματα δεν σταματούν να έρχονται και όχι μόνο να… έρχονται, αλλά και να τον χρεώνουν.

“Κερασάκι στην τούρτα” το ότι ανάμεσα στη… “βροχή” μηνυμάτων που δέχεται ο καταναλωτής, έρχεται και ένα που τον ενημερώνει ότι αν θέλει να απενεργοποιήσει την υπηρεσία στην οποία, έχει εγγραφεί, όπως αυτοί υποστηρίζουν, πρέπει να στείλει μήνυμα σε άλλον πενταψήφιο αριθμό.
Αποτέλεσμα, οι κάτοχοι κινητών που έχουν λάβει τέτοια μηνύματα να καλούνται να διαγραφούν από υπηρεσίες που, όπως λένε, δεν έχουν ποτέ εγγραφεί και να βλέπουν τους λογαριασμούς του κινητού τους να “φουσκώνουν”, αφού τα μηνύματα που δέχονται από αυτούς τους πενταψήφιους αριθμούς είναι χρεωστικά, που σημαίνει ότι πρέπει να τα πληρώσουν οι ίδιοι.

Εάν δεν δώσετε σημασία σε αυτά ή σε παρόμοια μηνύματα, θεωρώντας ότι είναι κάποια προσφορά ή διαφημιστικά κόλπα, στον επόμενο λογαριασμό του κινητού σας τηλεφώνου θα βρείτε χρέωση για αυτά. Οι χρεώσεις μπορεί να είναι από μερικά ευρώ έως εκατοντάδες, ενώ πολλοί καταναλωτές, που δεν ελέγχουν τους λογαριασμούς τους, πέφτουν θύματα και χάνουν χρήματα τα οποία οι εταιρείες που στέλνουν αυτά τα μηνύματα εισπράττουν, μέσω του παρόχου του κινητού τους.

Απρόσμενα SMS

“Είναι τα λεγόμενα απρόσμενα SMS που λαμβάνουμε στο κινητό μας. Μπορεί, δηλαδή, να λάβουμε ξαφνικά ένα μήνυμα στο κινητό μας, στο οποίο αναφέρεται ότι είμαστε εγγεγραμμένοι σε μία τέτοια υπηρεσία, ακόμα κι αν δεν έχουμε γραφτεί.

Υπάρχει περίπτωση να λάβουμε και ένα δεύτερο μήνυμα που να μας λέει ότι θα πρέπει να καταχωρήσουμε τον αριθμό του κινητού μας τηλεφώνου, για επιβεβαίωση σε κάποια ιστοσελίδα και υπάρχει περίπτωση να λάβουμε και ένα τρίτο μήνυμα το οποίο να μας λέει ότι αν θέλουμε να σταματήσουμε την εγγραφή μας στην συγκεκριμένη υπηρεσία θα πρέπει θα πρέπει να αποστείλουμε την λέξη stop σε SMS” εξηγεί στο Newsit.gr η εκπρόσωπος Τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας, Ιωάννα Ροτζιώκου και προσθέτει: “Θα ήθελα να συμβουλέψω τους πολίτες να μην απαντούν σε τέτοια μηνύματα, γιατί έχει αποδειχτεί ότι όταν απαντούν, οι χρεώσεις στο λογαριασμό τους είναι πάρα πολύ μεγάλες”.

Χιλιάδες οι δικογραφίες από τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος

“Υπάρχει και η περίπτωση που έχουμε καταχωρίσει το κινητό μας και δεν έχουμε διαβάσει τους όρους και τις προϋποθέσεις συμμετοχής στο διαγωνισμό, το έχουμε καταχωρίσει με ένα είδος επιπολαιότητας θα μου επιτρέψετε να πω, υπάρχει όμως και η περίπτωση, πράγματι, κάποιοι από εμάς να λάβουμε τέτοια μηνύματα χωρίς να έχουμε καταχωρίσει τον αριθμό του κινητού μας και φαίνεται ότι στις συγκεκριμένες περιπτώσεις η επιλογή του αριθμού κινητής τηλεφωνίας γίνεται τυχαία”, λέει η Ιωάννα Ροτζιώκου, δικαιώνοντας εκατοντάδες καταναλωτές που “ορκίζονται” ότι δεν καταχώρισαν πουθενά τον τηλεφωνικό τους αριθμό και παρόλα αυτά είδαν στους λογαριασμούς τους ότι χρεώθηκαν από αυτού του είδους τα μηνύματα.

“Η Υπηρεσία Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος λαμβάνει τέτοιες καταγγελίες και σχηματίζει δικογραφίες για το αδίκημα της οικονομικής εξαπάτησης. Να επισημάνω ότι τα τελευταία χρόνια συνολικά έχουν σχηματιστεί δικογραφίες για περισσότερες από 2.000 καταγγελίες τέτοιου περιεχομένου” επισημαίνει η εκπρόσωπος Τύπου της ΕΛ.ΑΣ. και προσθέτει: “Εμείς οποιαδήποτε τέτοια περίπτωση είμαστε υποχρεωμένοι να τη δεχτούμε ως καταγγελία από τους πολίτες, καταγράφουμε το τι ακριβώς έχει συμβεί να σχηματίζουμε δικογραφίες. Από εκεί και πέρα, είναι αρμοδιότητα των δικαστικών αρχών να αποφασίσουν για το αν όντως πρόκειται για το αδίκημα της οικονομικής εξαπάτησης και για το τι θα γίνει από εκεί και πέρα”.

Πώς να σταματήσετε την απάτη

Σύμφωνα με την εκπρόσωπο Τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας, για να διαγραφούν οι καταναλωτές από αυτές τις χρεώσιμες υπηρεσίες υπάρχουν δύο τρόποι: “Ο πρώτος τρόπος είναι να επικοινωνήσουν με την υπηρεσία πολυμεσικής πληροφόρησης, η οποία τους έστειλε το μήνυμα. Και ο δεύτερος τρόπος είναι να απευθυνθούν στην εταιρεία κινητής τηλεφωνίας, να αναφέρουν το πρόβλημα και, μέσω της εταιρίας κινητής τηλεφωνίας, να επιτευχθεί η φραγή σε τέτοιου είδους μηνύματα”.

Οι συμβουλές της αστυνομίας

“Οι πολίτες πρέπει να μην ελκύονται από διαγωνισμούς και προσφορές που είναι πολύ καλές για να είναι αληθινές. Πρέπει να μην απαντούν στα μηνύματα αυτά, που δε γνωρίζουν από πού προέρχονται. Να μην καταχωρούν τον αριθμό του κινητού τους σε διαδικτυακούς τόπους, αν προηγουμένως δεν έχουν διαβάσει τους όρους και τις προϋποθέσεις που αφορούν στην υπηρεσία που τους παρέχεται. Θα ήθελα, επίσης, να πω στους πολίτες ότι σε οποιαδήποτε περίπτωση μπορούν να απευθύνονται στην διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, στο 11188, για να καταγγείλουν αυτές τις περιπτώσεις σε αστυνομικό επίπεδο, αλλά μπορούν να απευθύνονται και στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, όπως και στο Συνήγορο του Καταναλωτή” λέει στο Newsit.gr η Ιωάννα Ροτζιώκου.

Το “νέο φρούτο” στους τρόπους εξαπάτησης μέσω sms

“Σαφώς υπάρχουν περιπτώσεις κατά τις οποίες οι καταναλωτές δεν έχουν αποδεχτεί αυτό του είδους τα μηνύματα και όμως χρεώνονται. Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις που εν αγνοία τους κάποιος άλλος έχει κάνει την εγγραφή χρησιμοποιώντας το κινητό τους και υπάρχουν και περιπτώσεις εγγραφής καταναλωτών σε συνδρομητικές υπηρεσίες, χωρίς να το ξέρουν οι ίδιοι, λόγω μόλυνσης του κινητού τους από κάποιο κακόβουλο λογισμικό. Είναι κάτι που έχει διαπιστωθεί τους τελευταίους μήνες, από ελέγχους που έχουμε κάνει.

Υπάρχουν εφαρμογές και για Android και για Apple που “κατεβάζει” ο ανυποψίαστους καταναλωτής, όλοι μας κατεβάζουμε κατά καιρούς διάφορες τέτοιες εφαρμογές και κάποιες από αυτές έχουν παραβιαστεί από τρίτους. Όχι, δηλαδή, από τον κατασκευαστή της εφαρμογής, αλλά από κάποιον άλλον. Με αυτόν τον τρόπο “φυτεύουν” κακόβουλο λογισμικό στην εφαρμογή και η εφαρμογή παίρνει υπό τον έλεγχό της κάποιες λειτουργίες του κινητού. Μετά, αυτό που κάνει είναι να “διαβάζει” ποιος είναι ο αριθμός του κινητού, άρα γνωρίζει τον τηλεφωνικό αριθμό του χρήστη, επικοινωνεί με κάποιους server και επί της ουσίας εκκινεί τη διαδικασία εγγραφής του συγκεκριμένου ακινήτου στις συνδρομητικές υπηρεσίες, σα να το έκανε ο ίδιος ο καταναλωτής.

Το άσχημο είναι ότι εφαρμογές αυτές ανταλλάσσουν τα μηνύματα αυτά που θα έπρεπε να στείλει ο ίδιος ο καταναλωτής αν θα ήθελε να εγγραφεί σε αυτές τις χρεώσιμες υπηρεσίες, ουσιαστικά, με αόρατο τρόπο, εντελώς υπόγεια. Έτσι, ο καταναλωτής δεν το παίρνει είδηση μέχρι που θα χρεωθεί.
Αυτό το hacking γίνεται, συνήθως, σε εφαρμογές που είναι πολύ γνωστές και διαδεδομένες. Γίνεται για ένα μικρό χρονικό διάστημα μέχρι να το πιάσει η Google ή η Apple, αλλά, μέχρι τότε, αυτοί έχουν κάνει τη δουλειά τους.

Εμείς δεν μπορούμε να ξέρουμε ποιοι “φυτεύουν” αυτό το κακόβουλο λογισμικό στις εφαρμογές. Οι εταιρείες υποστηρίζουν ότι δεν ξέρουν τίποτα. Εμείς δεν έχουμε την αρμοδιότητα, αλλά ούτε τα τεχνικά μέσα, ούτε τις γνώσεις για να φτάσουμε σε αυτούς που έχουν κάνει την μόλυνση των εφαρμογών. Αυτή είναι μια σχετικά καινούργια μέθοδος και την έχουμε κάνει γνωστή στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. Από την πλευρά τους, οι καταναλωτές θα πρέπει να προσέχουν ποιες εφαρμογές εγκαθιστούν στο κινητό τους και από πού. Και πρέπει να έχουν προστατευμένο το κινητό τους από ιούς, έτσι ώστε να γίνεται ένα σκανάρισμα στις εφαρμογές, πριν τις ανοίξει” μας εξηγούν από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων.

Πρόστιμα από 10.000 μέχρι και ένα εκατομμύριο

Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων έχει, κατά καιρούς, επιβάλει πολλά πρόστιμα για αυτές τις τακτικές, “από 10.000 μέχρι και ένα εκατομμύριο, πρόστιμα που ποικίλουν, ανάλογα με το μέγεθος της εξαπάτησης” όπως χαρακτηριστικά μας ενημερώνουν και αφορούν σε “περιπτώσεις που οι εταιρείες δεν τηρούν τον κώδικα δεοντολογίας”.

Οι εταιρείες είναι νόμιμες, αλλά προκύπτουν περιπτώσεις εξαπάτησης

“Οι εταιρείες που κάνουν χρήση πενταψήφιων κωδικών λειτουργούν νόμιμα και έχουν αδειοδοτηθεί νόμιμα από εμάς. Όλες αυτές οι εταιρείες χρησιμοποιούν τα πενταψήφια για νόμιμες ενέργειες, είτε για να ψηφίσουμε στην Eurovision, είτε για να ψηφίσουμε σε διάφορα τηλεπαιχνίδια, είτε για να παρέχουν αστρολογικές υπηρεσίες, ή οποιεσδήποτε άλλες υπηρεσίες. Οι υπηρεσίες που προσφέρουν είναι νόμιμες, απλώς, προκύπτουν κάποιες περιπτώσεις εξαπάτησης. Δηλαδή, οι ίδιες οι εταιρίες δεν είναι παράνομες, απλώς κάποιες δραστηριότητές δεν είναι σύμφωνες με τον κώδικα δεοντολογίας. Εκεί είναι το παράτυπο και εκεί είναι αυτό που κυνηγάμε εμείς και επιβάλουμε πρόστιμα” μας ενημερώνουν από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων.

Πηγή: Newsit.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 29 Ιουλίου 2019 21:38

Σχετικά Άρθρα

  • Εξαπατήθηκε στα social media από άγνωστη που του «πούλησε» έρωτα και... του πήρε 20.000 ευρώ
    Εξαπατήθηκε στα social media από άγνωστη που του «πούλησε» έρωτα και... του πήρε 20.000 ευρώ

    Μια σοκαριστική υπόθεση παρουσιάζει σήμερα η εκπομπή «Ακόμα δεν είδες τίποτα!» του Mega.

    Μέσω των social media, μια άγνωστη «πούλησε» έρωτα σε έναν άνδρα, με σκοπό να του αποσπάσει μεγάλο χρηματικό ποσό.

    «Την γνώρισα μέσω ‘TikTok’. Mου συστήθηκε ως χορεύτρια και την αποδέχτηκα. Είχαμε καθημερινή επικοινωνία για ενάμιση χρόνο. Μιλάγαμε μόνο με μηνύματα. Τρώγαμε πάντα μαζί, ακούγαμε μουσική μαζί. Ήθελε να κάνουμε παιδιά. Μου έλεγε ‘μου λείπεις, σε θέλω’».

    Όπως λέει ο ίδιος:

    «Με έπεισε να επενδύσω χρήματα σε πλατφόρμα δήθεν με μεγάλο επιτόκιο. Ξεκίνησα με μικρά ποσά και έφτασα να επενδύω περίπου 20.000 ευρώ. Κατάλαβα ότι είναι απάτη όταν μου έστειλε μήνυμα ένας άλλος εξαπατημένος. Επιχείρησα να κάνω ανάληψη και με μπλόκαρε. Άλλαξα τις τραπεζικές κάρτες γιατί ήταν αποθηκευμένες στην πλατφόρμα».

    «Έπαθα κατάθλιψη, πήγα σε γιατρό και ξεκίνησα φαρμακευτική αγωγή», σημειώνει.

    Μιλώντας στο MEGA η δικηγόρος του θύματος, Άννα Μαρία Φίλιππα, ανέφερε πως δεκάδες πολίτες έχουν πέσει θύματα αυτής της απάτης.

    «Το πρόβλημά μας είναι να δικαιωθούμε αστικά από την τράπεζα που άφησε και δέχτηκε εντολές πληρωμής προς άγνωστους δικαιούχους χωρίς να ελέγξει νομιμοποιήσεις, χωρίς να τις καταστήσει ύποπτες και τις εκτέλεσε άμεσα», είπε.

    Μιλώντας για το θέμα, ο διευθυντής της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος λέει:

    «Το φαινόμενο της ‘ρομαντικής απάτης’ έχει εμφανιστεί την τελευταία πενταετία στην Ελλάδα. Οι άνθρωποι όταν νιώθουν ότι εξαπατώνται συναισθηματικά, δεν έχουν διάθεση να το καταγγείλουν. Η ‘ρομαντική απάτη’ απαιτεί τεχνικές και επικοινωνιακές δεξιότητες. Οι δράστες δεν βιάζονται, γνωρίζουν ότι ο χρόνος είναι η μόνη παρακαταθήκη για τις ανθρώπινες σχέσεις».

    Απατεώνας από τη Νιγηρία εμφανίστηκε ως… Έλληνας μουσικός

    «Η τελευταία υπόθεση που είχαμε ήταν προ ημερών. Μία κυρία είχε ερωτευτεί έναν Έλληνα μουσικό, που της έχει πουλήσει έρωτα στο διαδίκτυο. Δεν είναι μουσικός, ανακαλύψαμε ότι είναι απατεώνας από τη Νιγηρία. Μόλις σταμάτησε να του δίνει χρήματα, αυτός εξαφανίστηκε», είπε στο MEGA ο Μανώλης Σφακιανάκης, πρόεδρος του ελληνικού CSI.

    Πηγή: newsbomb.gr

  • Γιατί πρέπει να κλείνετε τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα το κινητό σας;
    Γιατί πρέπει να κλείνετε τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα το κινητό σας;

    Από απάτες phishing έως την μόλυνση από κακόβουλο ή κατασκοπευτικό λογισμικό, το κινητό μας τηλέφωνο και όλα τα προσωπικά μας δεδομένα μέσα σε αυτό κινδυνεύουν συχνά από κακόβουλες ενέργειες. Τι μπορούμε; όμως; να κάνουμε για αυτό;

    Η Εθνική Υπηρεσία Ασφαλείας (NSA) προσφέρει συμβουλές για να αποτρέψετε τους χάκερ και τους εισβολείς να επιτεθούν στο κινητό σας τηλέφωνο. H πιο αποδοτική μέθοδος είναι απλά το κλείσιμο του κινητού. Αυτή η απλή ενέργεια της επανεκκίνησης του κινητού μία φορά την εβδομάδα μπορεί να κάνει πιο δύσκολο για τους χάκερ να κλέψουν πληροφορίες από το τηλέφωνό σας, αν και όχι εντελώς αδύνατο. Βέβαια, υπάρχουν και άλλες κινήσεις που μπορεί να βοηθήσουν και να ενισχύσουν την ασφάλεια του κινητού σας.

    Η NSA προτείνει:

    • Ενημερώστε τις εφαρμογές σας. Φροντίστε να ενημερώσετε τις εφαρμογές και το λειτουργικό σας σύστημα με τις πιο πρόσφατες ενημερώσεις κώδικα ασφαλείας
    • Χρησιμοποιήστε επίσημα καταστήματα εφαρμογών. Εγκαταστήστε εφαρμογές μόνο από επίσημα καταστήματα, όπως το App Store της Apple ή το Google Play Store
    • Αποφύγετε να κάνετε κλικ σε συνδέσμους ή συνημμένα αρχείων σε email και μηνύματα κειμένου, καθώς αυτοί είναι συνηθισμένοι τρόποι ενεργοποίησης κακόβουλου λογισμικού
    • Προσέξτε τα δημόσια δίκτυα Wi-Fi και αποφύγετε να συνδέεστε σε αυτά όταν είναι δυνατόν
    • Απενεργοποιήστε το Bluetooth όταν δεν το χρησιμοποιείτε για να αποτρέψετε τη σύνδεση μιας μη εξουσιοδοτημένης συσκευής στο τηλέφωνό σας
    • Χρησιμοποιήστε έναν ασφαλή κωδικό πρόσβασης. Δημιουργήστε έναν ισχυρό κωδικό πρόσβασης με τουλάχιστον έξι ψηφία για να κλειδώσετε και να ξεκλειδώσετε το τηλέφωνό σας
    • Αξιοποιήστε τα βιομετρικά στοιχεία. Ενεργοποιήστε την ενσωματωμένη σάρωση προσώπου ή δακτυλικών αποτυπωμάτων της συσκευής σας για μεγαλύτερη ασφάλεια και ευκολία
    • Χρησιμοποιήστε αξιόπιστα αξεσουάρ, μόνο γνήσια καλώδια φόρτισης ή αξεσουάρ φόρτισης από αξιόπιστο κατασκευαστή. Αποφύγετε δημόσιους σταθμούς φόρτισης USB
    • Απενεργοποιήστε τις υπηρεσίες τοποθεσίας όταν δεν χρειάζονται
    Πηγή: Ethnos.gr
  • ΤτΕ: Σαρώνουν οι συναλλαγές με πλαστικό χρήμα – Τι συμβαίνει με τα περιστατικά απάτης
    ΤτΕ: Σαρώνουν οι συναλλαγές με πλαστικό χρήμα – Τι συμβαίνει με τα περιστατικά απάτης

    Οι χρεωστικές διατηρούν την προτοκαθερδία τους ως υποκατάστατα των μετρητών - Σε ποιες συναλλαγές καταγράφονται τα περισσότερα περιστατικά απάτης

    Ραγδαία έχει αυξηθεί η χρήση χρεωστικών και πιστωτικών καρτών από τους καταναλωτές με αποτέλεσμα να καταγράφονται συναλλαγές 1,2 δισ. ευρώ περίπου με κάρτες στο α’ εξάμηνο του έτους.
    Οι κάρτες αποτελούν πια το πλέον διαδεδομένο μέσο πληρωμής, ενώ η ασφάλειά τους θεωρείται σχετικώς αυξημένη. Πλην όμως περιστατικά απατών συνεχίζουν να υπάρχουν και καταγράφονται από την χρηματοπιστωτική έκθεση της Τράπεζας της Ελλάδος.
    Στα 11 εκατ. ευρώ προσδιορίζονται οι απάτες που διενεργούνται με κάρτες συναλλαγών σύμφωνα με την έκθεση της Τράπεζας της Ελλάδος, έναντι συνολικών συναλλαγών 53 δισ. ευρώ που διενεργήθηκαν το α’ εξάμηνο του 2024.
    Τα περιστατικά βαίνουν μειούμενα αλλά αν και είναι περιορισμένα σε ποσοστό 0,02% δεν είναι λίγα σε απόλυτο μέγεθος. Σε 196.535 ανέρχονται οι συναλλαγές στις οποίες συμπολίτες μας εξαπατήθηκαν.

    Στα περιστατικά απάτης στις συναλλαγές με κάρτες πληρωμών το πρώτο εξάμηνο του 2024 καταγράφηκε μείωση του αριθμού συναλλαγών απάτης κατά 6% σε σχέση με το δεύτερο εξάμηνο του 2023.

    Αντίστοιχα, ο δείκτης της αναλογίας του αριθμού των περιστατικών απάτης προς τον αριθμό των συναλλαγών μειώθηκε συγκριτικά με το προηγούμενο εξάμηνο κατά 7%, και αντιστοιχεί σε 1 συναλλαγή απάτης ανά 6 χιλ. συναλλαγές.

    Διαβάστε περισσότερα στο newmoney.gr
    Πηγή: Protothema.gr
  • Ηράκλειο: Της είπαν ότι η κόρη της ενεπλάκη σε τροχαίο και τους πέταξε μια σακούλα με χρήματα από το μπαλκόνι
    Ηράκλειο: Της είπαν ότι η κόρη της ενεπλάκη σε τροχαίο και τους πέταξε μια σακούλα με χρήματα από το μπαλκόνι

    Ένα νέο περιστατικό απάτης με πρόσχημα τροχαίο, σημειώθηκε στο Ηράκλειο, με θύμα μία ηλικιωμένη γυναίκα.

    Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες του cretapost.gr, όλα συνέβησαν το χθες όταν άγνωστος άνδρας πήρε τηλέφωνο την ηλικιωμένη στο σπίτι της στο Ηράκλειο και της είπε ότι η κόρη της είχε τραυματιστεί σοβαρά σε τροχαίο ατύχημα και χρειαζόταν άμεσα επέμβαση.

    Ο δράστης έπεισε την γυναίκα πως θα έπρεπε άμεσα να συγκεντρωθεί ένα μεγάλο ποσό για να προχωρήσει το χειρουργείο. Η ηλικιωμένη, σε κατάσταση πανικού, κατάφερε να μαζέψει περίπου 3.600 ευρώ.

    Ηράκλειο: Οι οδηγίες με την σακούλα με τα χρήματα

    Ο δράστης επικοινώνησε ξανά με την ηλικιωμένη γυναίκα και μόλις τον ενημέρωσε ότι είχε μαζέψει το χρηματικό ποσό της έδωσε οδηγίες να τα βάλει σε μία πλαστική σακούλα και να τα πετάξει από το μπαλκόνι της, όπου από κάτω βρισκόταν μία γυναίκα που θα τα παραλάμβανε. Έτσι και έγινε, η γυναίκα η οποία ήταν συνεργός του δράστη, πήρε τη σακούλα με τα χρήματα και εξαφανίστηκε.

    Λίγες ώρες αργότερα η ηλικιωμένη συνειδητοποίησε πως έπεσε θύμα απάτης, με αποτέλεσμα την επόμενη ημέρα να πάει στο αστυνομικό τμήμα και να προχωρήσει σε καταγγελία. Οι αστυνομικές αρχές έχουν ήδη ξεκινήσει τις έρευνες για την διαλεύκανση της υπόθεσης.

    Πηγή: Ιefimerida.gr

  • Εξαπάτηση ηλικιωμένων: Προσποιήθηκαν τροχαίο ατύχημα και «άρπαξαν» 7.000 ευρώ και πέντε χρυσές λίρες σε Σέρρες και Καβάλα
    Εξαπάτηση ηλικιωμένων: Προσποιήθηκαν τροχαίο ατύχημα και «άρπαξαν» 7.000 ευρώ και πέντε χρυσές λίρες σε Σέρρες και Καβάλα

    Συνελήφθη ένας άνδρας και αναζητούνται οι συνεργοί του

    Εξιχνιάσθηκαν έπειτα από επιστάμενες έρευνες των αστυνομικών δύο υποθέσεις απατών που διαπράχθηκαν την 14 και 22-10-2024 σε βάρος ηλικιωμένων, σε περιοχές της Καβάλας και των Σερρών.
    Όπως ανακοίνωσε η αστυνομία, χθες, Τρίτη, το απόγευμα στην Καβάλα συνελήφθη ένας ημεδαπός – μέλος σπείρας, σε βάρος του οποίου σχηματίσθηκε δικογραφία για το αδίκημα της απάτης και για παράβαση της νομοθεσίας περί εξαρτησιογόνων ουσιών.
    Η σχετική δικογραφία περιλαμβάνει και άγνωστους συνεργούς του που αναζητούνται.

    Ως προς τον τρόπο δράσης, οι δράστες κάλεσαν τηλεφωνικά τις ηλικιωμένες και με πρόσχημα αντίστοιχα ότι συγγενικό τους πρόσωπο είχε εμπλακεί σε ατύχημα και χρήζει άμεσης χειρουργικής επέμβασης ή ότι προτίθενται να υποθάλψουν συγγενικό τους πρόσωπο το οποίο έχει προκαλέσει τροχαίο ατύχημα, απαιτούσαν χρηματικά ποσά για την παροχή των υπηρεσιών τους.

    Ακολούθως, αφού κατάφεραν να πείσουν τις παθούσες, μετέβη ο συλληφθείς σε προκαθορισμένα σημεία και παρέλαβε τα συμφωνηθέντα, αποκομίζοντας συνολικά το χρηματικό ποσό των 7.000 ευρώ και πέντε 5 χρυσές λίρες.

    Στο πλαίσιο των ερευνών, έπειτα από σχετική καταγγελία, οι ανωτέρω αστυνομικοί πραγματοποίησαν συντονισμένη επιχείρηση κατά τη διάρκεια της οποίας χθες, κατά τις απογευματινές ώρες, συνέλαβαν τον ημεδαπό δράστη, τον οποίο εντόπισαν στην Εθνική οδό Δράμας – Καβάλας να οδηγεί Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο, στο εσωτερικό του οποίου βρέθηκαν επιμελώς κρυμμένα το χρηματικό ποσό των 6.500 ευρώ και 5 χρυσές λίρες.

    Από την έρευνα που ακολούθησε διακριβώθηκε ότι τα ανωτέρω προέρχονταν από εξαπάτηση ηλικιωμένης που έλαβε χώρα την 22-10-2024 το μεσημέρι σε οικισμό των Σερρών, ενώ στην οικία του δράστη βρέθηκαν επιπλέον 35 ναρκωτικά δισκία και το χρηματικό ποσό των 210 ευρώ, το οποίο όπως διαπιστώθηκε αποτελούσε μέρος των χρημάτων που είχε παραλάβει την 14-10-2024 ο συλληφθείς από την πρώτη παθούσα.

    Κατασχέθηκαν τα ναρκωτικά δισκία καθώς επίσης και τα ανωτέρω χρηματικά ποσά και οι λίρες, τα οποία αποδόθηκαν στις δικαιούχους τους.

    Ο συλληφθείς οδηγήθηκε στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Καβάλας, ενώ η αστυνομική έρευνα συνεχίζεται από το Τμήμα Ασφάλειας Καβάλας, για την ταυτοποίηση των συνεργών του και την εξακρίβωση της τυχόν συμμετοχής τους σε διάπραξη παρόμοιων αδικημάτων.
  • Απάτη μέσω Viber: Προσοχή σε μηνύματα που λαμβάνετε από «φίλους»
    Απάτη μέσω Viber: Προσοχή σε μηνύματα που λαμβάνετε από «φίλους»

    Με μια νέα απάτη μέσα από την εφαρμογή Viber βρίσκονται αντιμέτωποι οι χρήστες.

    Μια κλασική, αλλά καθ’ όλα επιτυχημένη μέθοδος εξαπάτησης, είναι σε έξαρση στο Viber, με τους επιτήδειους να χρησιμοποιούν μηνύματα από επαφές που οι χρήστες γνωρίζουν για να κλέψουν τους λογαριασμούς τους.

    Σύμφωνα με τον Διεθνές Ινστιτούτο Κυβερνοασφάλειας (CSIi),οι φίλοι και οι επαφές σας μετατρέπονται σε «Δούρειους Ίππους» και ως συνέπεια το υποψήφιο θύμα συχνά μερικές φορές αδυνατεί να συνειδοτοποιήσει πως πρόκειται για απάτη.

    Πώς γίνεται η απάτη βήμα-βήμα:

    Βήμα 1ο: Οι δράστες αποκτούν πρόσβαση στον λογαριασμό ενός χρήστη ή δημιουργούν ένα προφίλ που μοιάζει με κάποιον που τα υποψήφια θύματα γνωρίζουν. Τους στέλνουν μήνυμα μέσω Viber, ζητώντας τους να τους στείλουν έναν κωδικό επαλήθευσης, με την αιτιολογία ότι τον χρειάζονται για να επαναφέρουν τον λογαριασμό τους.

    Βήμα 2ο: Ο κωδικός επαλήθευσης που ζητούν οι απατεώνες είναι ένας μοναδικός αριθμός που στέλνει το Viber στους χρήστες όταν προσπαθούν να συνδεθούν από μια νέα συσκευή. Αυτός ο κωδικός είναι απαραίτητος για να ασφαλίσουν οι χρήστες τον λογαριασμό τους, αλλά οι δράστες τον ζητούν για να πάρουν πρόσβαση.

    Βήμα 3ο: Αν οι χρήστες δώσουν αυτόν τον κωδικό, οι δράστες αποκτούν πρόσβαση στον λογαριασμό τους.

    Βήμα 4ο: Με τον λογαριασμό υπό τον έλεγχό τους, οι απατεώνες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τον ίδιο λογαριασμό για να εξαπατήσουν άλλους φίλους ή συγγενείς, δημιουργώντας ένα αλυσιδωτό φαινόμενο απάτης.

    Αν λάβετε μήνυμα από φίλο που σας ζητά κωδικό, καλέστε τον απευθείας για να επιβεβαιώσετε αν ήταν πραγματικά αυτός που έστειλε το μήνυμα. Μην επιστρέψετε οποιαδήποτε άγνωστη κλήση στο Viber, καθώς μπορεί να είναι παγίδα.

    Πηγή: NewsBomb.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Freepik

  • Αμαλιάδα: Εξιχνιάστηκε τηλεφωνική απάτη με προπληρωμένες κάρτες σε περίπτερο
    Αμαλιάδα: Εξιχνιάστηκε τηλεφωνική απάτη με προπληρωμένες κάρτες σε περίπτερο

    Θύμα απάτης έπεσε περιπτερούχος στην περιοχή της Αμαλιάδας τον περασμένο Ιούλιο και η υπόθεση εξιχνιάστηκε σχεδόν τρεις μήνες μετά από τους αστυνομικούς του Τμήματος Ασφαλείας Ήλιδας.

    Ο δράστης της απάτης φρόντισε να “δέσει” το σενάριο καλά, για να έχει επιτυχία. Έτσι ξεκίνησε την απάτη του, από ένα άλλο κατάστημα. Προσποιήθηκε φίλο της ιδιοκτήτριας και πελάτη της και ζήτησε μια παραγγελία με προϊόντα. Ο δράστης δεν έμεινε εκεί και αφού δήλωσε πως αντιμετωπίζει προβλήματα υγείας, ζήτησε να του πάρει η καταστηματάρχης τσιγάρα και προπληρωμένες κάρτες χρημάτων από κοντινό περίπτερο. Όλα τα παραπάνω θα τα παραλάμβανε - υποθετικά - η κόρη του - ιδιοκτήτριας άλλης επιχείρησης - που θα έφτανε στο σημείο.

    Ο δράστης το “τραβούσε” και άλλο το σενάριο και ζήτησε και το κινητό τηλέφωνο της πρώτης γυναίκας, για να εξηγήσει στην περιπτερούχο τι ακριβώς ήθελε. Ο γυναίκα έστειλε υπάλληλό της στο περίπτερο με το τηλέφωνό της και χρήματα για να αγοράσει προπληρωμένη κάρτα και τσιγάρα. Ο δράστης κάλεσε στο κινητό τηλέφωνο και ζήτησε να μιλήσει με την περιπτερούχο. Σε αυτή προσποιήθηκε γνωστό γιατρό της Αμαλιάδας και της ζήτησε να εκδώσει τρεις προπληρωμένες κάρτες των 100 ευρώ και πως θα περάσει ο ίδιος να τις πληρώσει. Ο δράστης ζήτησε από τον υπάλληλο της πρώτης επιχείρησης να του πει τους κωδικούς των προπληρωμένων καρτών κάτι που έγινε.. Τα χρήματα είχαν περάσει ήδη στο λογαριασμό του δράστη.

    Όταν λίγα λεπτά αργότερο η περιπτερούχος κάλεσε το γιατρό για επιβεβαίωση, κατάλαβε πως έπεσε θύμα απάτης.

    Το ίδιο αντιλήφθηκε και η ιδιοκτήτρια της πρώτης επιχείρησης όταν έστειλε την παραγγελία στο κατάστημα που της είχε αναφέρει ο απατεώνας και ήταν κλειστό…

    Οι αστυνομικοί της Ασφάλειας Ήλιδας με εμπεριστατωμένη έρευνα, μέσα από ψηφιακά ίχνη και άλλα στοιχεία, έφτασαν στην αποκάλυψη της ταυτότητας του δράστη, ο οποίος φέρεται να έχει απασχολήσει ξανά στο παρελθόν τις Αστυνομικές Αρχές με άλλες υποθέσεις…

  • Αγρίνιο: Απατεώνες θα άρπαζαν από ηλικιωμένη 10.000 ευρώ - Η σωτήρια παρέμβαση του ιερέα
    Αγρίνιο: Απατεώνες θα άρπαζαν από ηλικιωμένη 10.000 ευρώ - Η σωτήρια παρέμβαση του ιερέα

    Απατέωνες στο Αγρίνιο, παριστάνοντας τους γιατρούς, παραλίγο να αρπάξουν μεγάλο χρηματικό ποσό από ηλικιωμένη γυναίκα με το ψεύτικο επιχείρημα του τροχαίου ατυχήματος συγγενικού της προσώπου. Ωστόσο η παρέμβαση του ιερέα που απευθύνθηκε η μεγάλη γυναίκα, αποδείχθηκε σωτήρια καθώς ο εφημέριος ειδοποίησε την αστυνομία.

    Σύμφωνα με το agrinionews.gr μια ηλικιωμένη γυναίκα παραλίγο έλειψε να πέσει θύμα των επίδοξων απατεώνων, το πρωί της Δευτέρας 21/10.

    Άγνωστοι που παρίσταναν τους γιατρούς επικοινώνησαν τηλεφωνικά μαζί της με την πρόφαση ότι χτύπησε η κόρη της σε τροχαίο ατύχημα. Της ζήτησαν 45 χιλιάδες ευρώ για επέμβαση στην οποία και θα έπρεπε η τραυματισμένη κόρη της να υποβληθεί…

    Μάλιστα, έκλεισαν ραντεβού μαζί της στην περιοχή της Αγίας Τριάδας ενώ εν συνεχεία άλλαξαν το σημείο συνάντησης, ζητώντας της να μεταβεί στο νοσοκομείο.

    Η ηλικιωμένη κυρία στον πανικό της απευθύνθηκε στον εφημέριο του ναού της Αγίας Τριάδας ώστε να καλέσει ταξί και να πάει τα χρήματα στο νοσοκομείο.

    Ο ιερέας -ευτυχώς- αντί για ταξί κάλεσε την αστυνομία και ηλικιωμένη κυρία γλίτωσε τα 10.000€ που είχε πάνω της…

    Πηγή: Cnn.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο