Έχουν συλληφθεί συνολικά 18 άτομα - Ανάμεσά τους και τέσσερις εφοπλιστές που συνελήφθησαν στην Αθήνα - Πώς λειτουργούσε το κύκλωμα - «Αναγκαία η επανεξέταση του πλαισίου παροχής πλοηγικών υπηρεσιών στη χώρα μας» λέει στο protothema.gr ο πρόεδρος του ΟΛΘ
Ο ένας δε από τους εφοπλιστές αντιστάθηκε όταν οι «Αδιάφθοροι» πήγαν να του περάσουν χειροπέδες και οι πληροφορίες λένε πως η συγκεκριμένη υπόθεση θα προκαλέσει ντόμινο εξελίξεων στον συγκεκριμένο χώρο.
Οι πληροφορίες από την εισαγγελία Θεσσαλονίκης λένε ότι οι «Αδιάφθοροι» της ΕΛ.ΑΣ άρχισαν να ψάχνουν την υπόθεση από τον περασμένο Μάιο όταν και έγινε η ενοποίηση των Εσωτερικών Υποθέσεων ΕΛ.ΑΣ και Λιμενικού Σώματος.
Πώς λειτουργούσε το κύκλωμα
Η σύλληψη του Λιμενάρχη Θεσσαλονίκης και των έξι πλοηγών από την υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων Σωμάτων Ασφαλείας που είναι ενιαία για Αστυνομία Λιμενικό Πυροσβεστική έχει προκαλέσει αίσθηση.
Η υπόθεση είναι σε εξέλιξη, οπότε κανείς δεν μπορεί να «δείξει με το δάκτυλο» πρόσωπα και να βγάλει απόφαση σαν άλλος δικαστής.
Σύμφωνα με πληροφορίες φέρεται να λειτουργούσε ένα σύστημα με πλοηγούς των οποίων προΐσταται βάσει νόμου ο Λιμενάρχης και ιδιόκτητες ρυμουλκών. Η μέθοδος που φέρεται να ακολουθείτο ήταν να στέλνουν παραπάνω ρυμουλκά σε ένα πλοίο από όσα ήταν αναγκαία για να καταπλεύσει ή να αποπλεύσει από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Για παράδειγμα, αν ένα καράβι χρειαζόταν δύο ρυμουλκά, πήγαιναν τρία ή τέσσερα, με αποτέλεσμα η χρέωση να είναι μεγαλύτερη. Οι αρχές ερευνούν το ενδεχόμενο το σύστημα να λειτουργούσε με συγκεκριμένα ρυμουλκά αποκλείοντας ανταγωνιστές. Άλλες πληροφορίες θέλουν η υπόθεση να αφορά την κατά προτεραιότητα εξυπηρέτηση πλοίων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με το ανάλογο «μπαξίσι».
Προκειμένου να μην δημιουργηθούν προβλήματα στη λειτουργία του λιμανιού ελλείψει πλοηγών το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ανταποκρίθηκε άμεσα στον αίτημα του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης και έστειλε δύο πλοηγούς χθες ενώ σήμερα αναμένεται και ένας τρίτος.
Ο πρόεδρος του ΟΛΘ Σωτήρης Θεοφάνης δήλωσε στο protothema.gr: «Ευχαριστώ το υπουργείο Ναυτιλίας για την άμεση ανταπόκρισή του, δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα στην εξυπηρέτηση των πλοίων» για να προσθέσει: «Είναι αναγκαία η επανεξέταση του πλαισίου παροχής πλοηγικών υπηρεσιών στη χώρα μας».
Είναι φανερό ότι με αφορμή την υπόθεση αυτή ανοίγει ξανά ο διάλογος για ιδιωτικοποίηση των πλοηγικών υπηρεσιών όπως συμβαίνει με το 70% των ευρωπαϊκών λιμένων.