Σάββατο, 05 Οκτωβρίου 2019 10:53

Καύση νεκρών: Το πρώτο αποτεφρωτήριο στην Ελλάδα και πώς θα λειτουργεί

Γράφτηκε από τον

Γενικά η αποτέφρωση είναι πιο οικονομική και συναισθηματικά ανώδυνη. Με την κατάσταση που βιώνουν οι οικογένειες στα νεκροταφεία των μεγάλων πόλεων, τις υποχρεωτικές εκταφές στα τρία χρόνια, όλο και μεγαλύτερος αριθμός ανθρώπων στην Ελλάδα επιλέγουν την αποτέφρωση, λέει ο εκπρόσωπος της Ελληνικής Εταιρείας Αποτέφρωσης

Η συζήτηση για την καύση των νεκρών στην Ελλάδα μετρά πλέον δεκαετίες, αλλά σε λίγες ημέρες τίθεται, πλέον, σε άλλη βάση, καθώς ξεκινά η λειτουργία του πρώτου αποτεφρωτηρίου στην Ριτσώνα, περίπου 70 χλμ μακριά από την Αθήνα.

Η εγκατάσταση δημιουργήθηκε με ιδιωτικά κεφάλαια, και συνολικά υπάρχουν επτά ιδιοκτήτες. Η Ελληνική Εταιρεία Αποτέφρωσης που προώθησε επί πολλά χρόνια τη δημιουργία αποτεφρωτηρίου στην Ελλάδα είναι ένας από αυτούς και κατέχει το 30% της επιχείρησης.
«Η αποτέφρωση των νεκρών είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη στον χριστιανικό κόσμο, δηλαδή στην Ευρώπη, στις ΗΠΑ, τον Καναδά και τη Νότια Αμερική και τα ποσοστά αυτών που επιλέγουν την αποτέφρωση αντί της ταφής, σε μερικές από αυτές, είναι πολύ μεγαλύτερα, όπως στη Μεγάλη Βρετανία, την Γερμανία, την Πολωνία, την Τσεχία, την Αμερική κτλ. Η Ελλάδα ήταν η τελευταία χώρα στην Ευρώπη που δεν είχε μέχρι τώρα αποτεφρωτήριο», τονίζει μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Αποτέφρωσης, Αντώνης Αλακιώτης.

«Η ίδρυση και η λειτουργία του πρώτου Κέντρου Αποτέφρωσης Νεκρών στη Ριτσώνα αποτελεί ένα ιστορικό γεγονός, αποτελεί ιστορική αλλαγή για τα ταφικά έθιμα της Ελλάδας. Μέχρι σήμερα χιλιάδες οικογένειες μετέφεραν στη Βουλγαρία και σε άλλες χώρες τούς οικείους τους, των οποίων η τελευταία επιθυμία ήταν η αποτέφρωση. Με τεράστιο οικονομικό και συναισθηματικό κόστος. Υπολογίζουμε ότι κάθε χρόνο ένα ποσό 2,5 έως 3 εκατ. ευρώ "έφευγε" στο εξωτερικό», προσθέτει ο κ. Αλακιώτης.
«Η αποτέφρωση σαν επιλογή έχει γίνει τα τελευταία χρόνια ιδιαίτερα προσφιλής γιατί απαλλάσσει τις οικογένειες από την απάνθρωπη εμπειρία της εκταφής, από την κατασκευή ενός τάφου που θα καταστραφεί σε τρία χρόνια, από την υποχρέωση για την παραμονή των οστών στα κοιμητήρια και της πληρωμής 40 έως 100 ευρώ ετησίως. Γενικά η αποτέφρωση είναι πιο οικονομική και συναισθηματικά ανώδυνη. Με την κατάσταση που βιώνουν οι οικογένειες στα νεκροταφεία των μεγάλων πόλεων, τις υποχρεωτικές εκταφές στα τρία χρόνια, όλο και μεγαλύτερος αριθμός ανθρώπων στην Ελλάδα επιλέγουν την αποτέφρωση. Δεν έχουμε επίσημα στοιχεία σχετικά με το πόσες αποτεφρώσεις γίνονται στο εξωτερικό, αλλά εκτιμούμε ότι φτάνουν τις χίλιες», καταλήγει ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Αποτέφρωσης.

Μέχρι σήμερα οι συγγενείς κάποιου που επέλεγε την αποτέφρωση, έπρεπε να μεταφέρουν τη σορό σε κάποια γειτονική χώρα που την επιτρέπει και διαθέτει αποτεφρωτήριο. Το κόστος κυμαίνεται από 1.500 μέχρι 2.500 ευρώ. Τη διαδικασία αναλαμβάνει να φέρει εις πέρας κάποιο γραφείο τελετών. Το Σωματείο Ιδιοκτητών Γραφείων Τελετών της Αθήνας, στέκεται θετικά απέναντι στη δημιουργία αποτεφρωτηρίων στην Ελλάδα, αλλά εκτιμά ότι ο αριθμός των αποτεφρώσεων είναι μικρός.

«Είναι κάτι θετικό, είναι κάτι που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα μετά από 13 χρόνια από την πρώτη ψήφιση του νομοσχεδίου. Όλη η Ευρώπη έχει κρεματόρια, σαφώς και η δημιουργία ενός στην Ελλάδα είναι κάτι καλό. Μέχρι σήμερα το πιο προσιτό κρεματόριο ήταν στη Σόφια, της Βουλγαρίας. Οι περισσότερες αποτεφρώσεις γίνονταν εκεί. Πρόκειται για μια τάση και πέρα από τις θρησκευτικές πεποιθήσεις του καθενός είναι επιλογή του κάθε ανθρώπου. Δεν υπάρχει πάντως ραγδαία αύξηση του αριθμού των ατόμων που ζητούν αποτεφρώσεις. Μιλάμε για περίπου 500 αποτεφρώσεις τον χρόνο στους 100.000-105.000 θανάτους. Είναι μικρό το ποσοστό», υποστηρίζει, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του Σωματείου, Αθανάσιος Κωστόπουλος.

«Πολλές φορές γίνονται πολιτικές κηδείες. Οι περισσότεροι άνθρωποι που ζητούν αποτέφρωση ανήκουν σε ξένα δόγματα. Έχουν ξένες θρησκευτικές πεποιθήσεις πολλοί από αυτούς, αλλά επειδή αυτό είναι ευαίσθητο προσωπικό δεδομένο, δεν ρωτάμε το θρήσκευμα τους όταν ζητούν αποτέφρωση», καταλήγει ο κ. Κωστόπουλος.

Η θέση της Εκκλησίας
Καθοριστικός παράγοντας στη διαμόρφωση των συνθηκών για τη δημιουργία αποτεφρωτηρίου στη χώρα ήταν διαχρονικά η Εκκλησία που πρόβαλλε σθεναρή αντίσταση.

Το 2014 με απόφαση της Ιεράς Συνόδου εστάλη εγκύκλιος στις Μητροπόλεις, η οποία απαγόρευε την τέλεση της νεκρώσιμης ακολουθίας και του μνημόσυνου σε όσους επέλεγαν την καύση. Η εγκύκλιος ανέφερε ακόμα πως «η Εκκλησία δεν δέχεται για τα μέλη της την αποτέφρωση του σώματος» και τόνιζε ότι «η αποτέφρωση του σώματος δεν είναι σύμφωνη προς την πράξη και παράδοση της Εκκλησίας για θεολογικούς, κανονικούς και ανθρωπολογικούς λόγους».

Ακόμη, η Ιερά Σύνοδος ξεκαθάρισε ότι για να αποφευχθεί οποιαδήποτε, θεολογική, κανονική, ανθρωπολογική εκτροπή, «απαραίτητος είναι ο σεβασμός των θρησκευτικών πεποιθήσεων και η διακρίβωση της οικείας βουλήσεως του κεκοιμημένου και όχι η βούληση ή η δήλωση των οικείων του». Πάντως, σύμφωνα με την εγκύκλιο επιτρεπόταν στους Μητροπολίτες να δώσουν την άδεια για τέλεση τρισάγιου, κάτι που γινόταν μέχρι σήμερα πριν από τη μεταφορά και αποτέφρωση στο εξωτερικό.

Το 2016 η Ιερά Σύνοδος πήρε εκ νέου θέση, τονίζοντας σε ανακοίνωση που εξέδωσε ότι δεν είναι «αξιοπρεπές για τον νεκρό να καεί σε κλίβανο» και ότι θεωρεί «το ανθρώπινο σώμα ως ναό του Αγίου Πνεύματος, στοιχείο της υποστάσεως του ανθρώπου, που έχει πλασθεί κατ' εικόνα και ομοίωση του Θεού και για τον λόγο αυτό η ορθόδοξη χριστιανική παράδοση αντιμετωπίζει το νεκρό σώμα «όχι ως "στερεό απόβλητο", όπως οι απολογητές της αποτέφρωσης, αλλά το περιβάλλει με σεβασμό και τιμή ως έκφραση αγάπης προς το κεκοιμημένο μέλος της».

Υπενθυμίζεται, τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση, ότι κατά τη σύγχρονη διαδικασία τής κατ' ευφημισμόν «αποτεφρώσεως» μετά την καύση της σορού σε κλίβανο, ο ανθρώπινος σκελετός ρίχνεται σε ηλεκτρικό σπαστήρα (μίξερ, cremulator), θρυμματίζεται και μετατρέπεται σε σκόνη. Η Ιερά Σύνοδος αρνείται ότι είναι αξιοπρεπές για τον νεκρό να καεί σε κλίβανο και να θρυμματισθεί σε μίξερ και δεν διακρίνει ιδιαίτερες διαφορές «της σύγχρονης "αποτέφρωσης νεκρών" και της διαδικασίας ανακύκλωσης απορριμμάτων».

Δημόσιος διάλογος για πάνω από μισό αιώνα

Το ζήτημα τέθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 1946, από μέλη του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών. Επανήλθε στην επικαιρότητα το 1977 μετά τον θάνατο της Μαρίας Κάλλας, η οποία κηδεύθηκε και αποτεφρώθηκε στο Παρίσι. Δύο χρόνια αργότερα, η τέφρα της μεταφέρθηκε στην Αθήνα και σκορπίστηκε στο Αιγαίο, όπως ήταν η επιθυμία της, σύμφωνα με τους συγγενείς της. Οι φωνές ωστόσο που υποστήριζαν την καύση των νεκρών ήταν ακόμα πολύ αδύναμες, ιδιαίτερα απέναντι στην ηχηρή αντίδραση της Εκκλησίας.

Λίγα χρόνια αργότερα, άρχισε να τίθεται εκ νέου και πιο επιτακτικά, λόγω της έλλειψης χώρων στα νεκροταφεία της Αττικής. Κατά τον μεγάλο καύσωνα του 1987 ο τότε δήμαρχος Αθηναίων Μιλτιάδης Έβερτ και ο τότε υπουργός Υγείας Γ. Μαγκάκης, τάχθηκαν υπέρ, ξεσηκώνοντας αντιδράσεις από πολλές πλευρές. Τελικά, η αποτέφρωση επετράπη στην Ελλάδα το 2006, με την υιοθέτηση νόμου. Ωστόσο, δεν ήταν εφικτή η κατασκευή αποτεφρωτηρίου, γιατί ο νόμος δεν εξειδίκευε τους όρους. Απόφαση του 2010 ρύθμισε από τη μία εκκρεμή τεχνικά ζητήματα, όμως από την άλλη δημιούργησε νέα εμπόδια γιατί τέθηκε ως όρος η γειτνίαση με νεκροταφείο με αποτέλεσμα να καθίσταται δύσκολη η χωροθέτηση. Το ζήτημα λύθηκε με νέο νόμο το 2014, ωστόσο η ίδρυση και λειτουργία των αποτεφρωτηρίων επιτρεπόταν μόνο από τους δήμους ή τα νομικά τους πρόσωπα. Τελικά και αυτό το πρόβλημα ξεπεράστηκε αργότερα με σχετική ρύθμιση.

H αποτέφρωση στην Ευρώπη

Η πρακτική της καύσης των νεκρών ακολουθείται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες πάνω από έναν αιώνα. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Ολλανδίας, όπου η πρώτη αποτέφρωση έγινε το 1914. Στα 100 χρόνια που ακολούθησαν το ποσοστό έναντι των ενταφιασμών έφτασε το 63%, σύμφωνα με ρεπορτάζ του εγχώριου Τύπου.

Στη Βρετανία το ποσοστό των αποτεφρώσεων ακολουθεί ανοδική πορεία εδώ και δεκαετίες. Από το 34,7% το 1960, έφτασε στο 77,05% το 2017, όπως δείχνουν τα στοιχεία της Εταιρείας Αποτέφρωσης της Μεγάλης Βρετανίας.

Ιδιαίτερα δημοφιλής είναι η πρακτική και στις Σκανδιβικές Χώρες. Τα ποσοστά έναντι των ενταφιασμών είναι 36% στη Νορβηγία, 51% στην Φινλανδία, 70% στη Σουηδία και 76% στη Δανία. Η αποτέφρωση επιλέγεται περισσότερο στις μεγάλες πόλεις, που έχουν πρόβλημα χώρου στα νεκροταφεία και όχι τόσο στην περιφέρεια όπου δεν υφίσταται το πρόβλημα. Σε όλες τις μεγάλες πόλεις, όλων των χωρών της Σκανδιναβίας, κυμαίνεται από 70% μέχρι 90%.

Παρόμοιο είναι το σκηνικό και στη Γαλλία. Η αποτέφρωση είναι διαδικασία που επιλέγεται από την μειοψηφία στις αγροτικές περιοχές, όπου δεν υπάρχει ζήτημα χώρου στα νεκροταφεία, αλλά αποκτά ολοένα και περισσότερους υποστηρικτές στα αστικά κέντρα. Το 1979 μόνο το 1% των νεκρών αποτεφρώνονταν. Το 2012 το ποσοστό έφτασε το 32% στην επικράτεια και το 45% στο Παρίσι.

Στην Ιρλανδία το υψηλό κόστος των ενταφιασμών σε συνδυασμό με την έλλειψη χώρων επίσης έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση των αποτεφρώσεων την τελευταία δεκαετία. Υπάρχουν συνολικά πέντε κρεματόρια, τρία εκ των οποίων βρίσκονται στο Δουβλίνο.

Στην Ισπανία το ποσοστό αυξήθηκε από 16% (2006) στο 36% μέσα σε μια δεκαετία. Περισσότερες από τις μισές αποτεφρώσεις συνολικά της χώρας γίνονται στην Βαρκελώνη.

Τέλος, στην Ουγγαρία η αποτέφρωση έχει φτάσει να είναι συνηθέστερη του ενταφιασμού τα τελευταία χρόνια. Το 2016 αποτεφρώθηκε το 60% των νεκρών σε όλη τη χώρα συνολικά, ενώ το ποσοστό κυμαίνεται από 70-90% στην Βουδαπέστη.

Τα σχέδια των δήμων

Ενδιαφέρον για την κατασκευή αποτεφρωτηρίων έχει εκδηλωθεί και από την πλευρά των δήμων. Ωστόσο, τα σχέδια αυτά πολλές φορές σκοντάφτουν στις αντιδράσεις δημοτών. Ο δήμος Αθηναίων έχει επιλέξει χώρο στον Ελαιώνα, ανάμεσα στη λεωφόρο Αθηνών στο ύψος του Χρηματιστηρίου και το Ισλαμικό Τέμενος. Αν και οι γραφειοκρατικές διαδικασίες φαίνεται να προχωρούν, είναι πιθανό να προκληθεί εμπλοκή από τις προσφυγές που έχουν καταθέσει επιχειρήσεις που βρίσκονται στην περιοχή.

Περισσότερο αισιόδοξα για τους υποστηρικτές της αποτέφρωσης είναι τα πράγματα στην Πάτρα. Ο δήμος έχει προχωρήσει σε χωροθέτηση στον Γλαύκο και προκήρυξε αρχιτεκτονικό διαγωνισμό, όπου εκδηλώθηκε μεγάλο ενδιαφέρον με πάνω από 110 προτάσεις.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ - Protothema.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Σάββατο, 05 Οκτωβρίου 2019 13:45

Σχετικά Άρθρα

  • Δύο συλλήψεις για τη δολοφονία στη δομή φιλοξενίας προσφύγων στη Ριτσώνα Εύβοιας
    Δύο συλλήψεις για τη δολοφονία στη δομή φιλοξενίας προσφύγων στη Ριτσώνα Εύβοιας

    Δύο αλλοδαποί συνελήφθησαν για την δολοφονία που διαπράχθηκε μέσα στη δομή φιλοξενίας προσφύγων στη Ριτσώνα Εύβοιας.

    Οι συλληφθέντες σύμφωνα με την αστυνομία, ήταν και αυτοί φιλοξενουμενοι στην ίδια δομή

    Το θύμα εξέπνευσε κατά την μεταφορά του σε Νοσοκομείο της περιοχής, λόγω σοβαρών τραυμάτων που έφερε στο σώμα του, από αιχμηρό αντικείμενο.

    Από τους αστυνομικούς, κατασχέθηκε αρχικά ένα μαχαίρι (τύπου χατζάρα), το οποίο βρέθηκε στο σημείο όπου σημειώθηκε η ανθρωποκτονία.

    Παράλληλα, παρουσία δικαστικού λειτουργού, πραγματοποιήθηκε έρευνα σε οικίσκο, όπου διέμεναν οι δύο συλληφθέντες, εντός του οποίου βρέθηκαν και ομοίως κατασχέθηκαν ένα μαχαίρι κουζίνας, συνολικού μήκους 28 εκατοστών και διάφορα είδη ένδυσης.

    Όλα τα κατασχεθέντα θα σταλούν για εργαστηριακή εξέταση στη Διεύθυνση Εγκληματικών Ερευνών της Ελληνικής Αστυνομίας.

    Οι συλληφθέντες, με την κακουργηματικού χαρακτήρα δικογραφία που σχηματίσθηκε σε βάρος τους, θα οδηγηθούν στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Χαλκίδας.

    Την προανάκριση διενήργησε το Τμήμα Ασφαλείας Χαλκίδας.

    Πηγή: cnn.gr

  • Ριτσώνα: Μαχαίρωσαν και σκότωσαν Σύρο πρόσφυγα στη Δομή Φιλοξενίας
    Ριτσώνα: Μαχαίρωσαν και σκότωσαν Σύρο πρόσφυγα στη Δομή Φιλοξενίας

    Άγριο έγκλημα τα μεσάνυχτα της Παρασκευής (21/6) στη Δομή Φιλοξενίας στη Ριτσώνα, όπου 29χρονος Σύρος μαχαιρώθηκε σε λαιμό και στήθος.

    Περίπου στις 23:50 η Διεύθυνση Αστυνομίας της Ευβοίας ενημερώθηκε από τον φύλακα της Δομής Φιλοξενίας Προσφυγών Ριτσώνας Ευβοίας ότι ο υπήκοος Συρίας είχε τραυματιστεί σοβαρά από αιχμηρό αντικείμενο στην περιοχή του λαιμού και του στήθους, από άγνωστους δράστες και ότι μεταφέρεται με ιδία μέσα στο Γ.Ν. Χαλκίδας.

    Περίπου στις 23:50 η Διεύθυνση Αστυνομίας της Ευβοίας ενημερώθηκε από τον φύλακα της Δομής Φιλοξενίας Προσφυγών Ριτσώνας Ευβοίας ότι ο υπήκοος Συρίας είχε τραυματιστεί σοβαρά από αιχμηρό αντικείμενο στην περιοχή του λαιμού και του στήθους, από άγνωστους δράστες και ότι μεταφέρεται με ιδία μέσα στο Γ.Ν. Χαλκίδας.

    Λίγο μετά, έγινε γνωστό πως ο 29χρονος υπέκυψε στα τραύματά του.

    Τι έδειξαν κάμερες και καταθέσεις

    Σύμφωνα με καταθέσεις αυτοπτών μαρτύρων, καθώς και αξιοποίηση βιντεοληπτικού υλικού, εμφαίνεται ότι το θύμα δέχτηκε επίθεση με αιχμηρό αντικείμενο από δύο άγνωστους δράστες, οι οποίοι εν συνεχεία διέφυγαν προς άγνωστη κατεύθυνση.

    Ο υπαίθριος χώρος όπου έλαβε χώρα το περιστατικό αποκλείστηκε και εξερευνήθηκε. Από το σημείο κατασχέθηκε ένα μαχαίρι (τύπου χατζάρα), το οποίο θα αποσταλεί για εξέταση.

    Ο οικίσκος όπου φιλοξενούνταν οι δύο Σομαλοί προσαχθέντες φυλάσσεται προκειμένου πραγματοποιηθεί κατ’ οίκον έρευνα, παρουσία αρμόδιου δικαστικού υπαλλήλου.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Αιματηρό επεισόδιο στη Ριτσώνα: Μαχαίρωσε άγρια τον συνάδελφό του και συνέχισε να δουλεύει
    Αιματηρό επεισόδιο στη Ριτσώνα: Μαχαίρωσε άγρια τον συνάδελφό του και συνέχισε να δουλεύει

    «Τον μαχαίρωσα γιατί με σαμποτάρει στη δουλειά» φέρεται να είπε στους αστυνομικούς ο δράστης

    Αιματηρό επεισόδιο σημειώθηκε το μεσημέρι της Παρασκευής (9/6) σε εργοστάσιο με είδη υγιεινής στη Ριτσώνα Βοιωτίας.
    Ένας 45χρονος εργαζόμενος μαχαίρωσε συνάδελφό του ηλικίας 43 ετών. Ο δράστης, ο οποίος έχει συλληφθεί, κατάφερε τρεις μαχαιριές στον συνάδελφό του, στην πλάτη, στο στήθος και στην κοιλιά.
    Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, ο 45χρονος μετά την επίθεση στον 43χρονο συνέχιζε να δουλεύει κανονικά. «Τον μαχαίρωσα γιατί με σαμποτάρει στη δουλειά» φέρεται να είπε στους αστυνομικούς ο 45χρονος.
    Το θύμα μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο Χαλκίδας.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Πάτρα - Αποτεφρωτήριο: Ο κορονοϊός πάγωσε τον πλειστηριασμό
    Πάτρα - Αποτεφρωτήριο: Ο κορονοϊός πάγωσε τον πλειστηριασμό

    Η πανδημία έχει φρενάρει τις εξελίξεις για την εξαγορά από τον Δήμο Πατρέων του ακινήτου που προορίζεται για κέντρο αποτέφρωσης νεκρών στο Βιοτεχνικό Πάρκο. Οι πλειστηριασμοί έχουν πάει χρονικά πίσω, κάτι που εν μέρει ευνοεί τον Δήμο που δεν θέλει να χάσει το οικόπεδο, αλλά τον καθυστερεί στα σχέδια που έχει κάνει για το μέλλον του.

    Ζητήσαμε από τον πρόεδρο του ΒΙΟΠΑ (και του δημοτικού συμβουλίου, Πάνο Μελά, να μας ενημερώσει σχετικά με την υπόθεση. Μας εξήγησε ότι ο πλειστηριασμός του ακινήτου, λόγω παλιάς οφειλής του φορέα προς την εταιρεία που κατασκεύασε το ΒΙΟΠΑ, έχει αναβληθεί εξαιτίας του κορονοϊού και των περιοριστικών μέτρων. Το θετικό που είχε προκύψει για τον δήμο, όπως προέβλεπε η «Π», ήταν πως αποτελούσε το μοναδικό ενδιαφερόμενο για το οικόπεδο. Κάτι που είναι λογικό, αφού στην επίμαχη έκταση το μόνο που επιτρέπεται πολεοδομικά να γίνει είναι το αποτεφρωτήριο. Η μόνη περίπτωση που υπάρχει να εμφανιστεί και άλλος ενδιαφερόμενος, πλην του Δήμου, είναι από ιδιώτη που θέλει να ιδρύσει και να λειτουργήσει ιδιωτικό κέντρο αποτέφρωσης νεκρών.

    Ο Δήμος θα επιμείνει, όπως μας εξήγησε ο Π. Μελάς, για να περάσει το ακίνητο στην ιδιοκτησία του δήμου, πληρώνοντας το ανάλογο τίμημα. Με αυτό τον τρόπο θα γλιτώσει ο φορέας του ΒΙΟΠΑ από τον έναν εκ των δύο οικονομικών πονοκεφάλων που αντιμετωπίζει, δηλαδή από το χρέος του έναντι της εταιρείας που κατασκεύασε το πάρκο.

    Πηγή: Pelop.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ

  • Ριτσώνα: Στον εισαγγελέα ο πατέρας που ασελγούσε στην 8χρονη κόρη του
    Ριτσώνα: Στον εισαγγελέα ο πατέρας που ασελγούσε στην 8χρονη κόρη του

    Θύμα βιασμού από τον ίδιο της τον πατέρα έπεσε μια 8χρονη που διαμένει στο Κέντρο Προσφύγων της Ριτσώνας.

    Τέλος στο μαρτύριο της μικρής έδωσε ο παππούς της που κατήγγειλε τον πατέρα, ο οποίος και συνελήφθη.

    Σύμφωνα με το lamiareport.gr, ο παππούς της μικρής και πατέρας του 33χρονου, πήγε τη Δευτέρα στην Ασφάλεια Χαλκίδας και κατήγγειλε τα όσα έκανε ο πατέρας στο κοριτσάκι.

    Για την υπόθεση ενημερώθηκε αμέσως ο Εισαγγελέας ο οποίος εξέδωσε άμεσα ένταλμα σύλληψης και αστυνομικοί της Ασφάλειας Χαλκίδας πήγαν την Πέμπτη το πρωί στο Κέντρο Προσφύγων της Ριτσώνας, όπου πέρασαν χειροπέδες τον 33χρονο Σύριο.

    Σήμερα το πρωί, ο 33χρονος θα οδηγηθεί ενώπιον του Εισαγγελέα Πρωτοδικών Χαλκίδας, με βαρύτατες κατηγορίες όπως του βιασμού, της κατάχρησης ανηλίκου σε ασέλγεια, προσβολή γενετήσιας αξιοπρέπειας, γενετήσια πράξη μεταξύ συγγενών κ.α.

    Πηγή: Cnn.gr

  • ΣτΕ: «Πράσινο φως» για δημιουργία κέντρου αποτέφρωσης νεκρών στον Ελαιώνα
    ΣτΕ: «Πράσινο φως» για δημιουργία κέντρου αποτέφρωσης νεκρών στον Ελαιώνα

    Οι σύμβουλοι Επικρατείας απέρριψαν αιτήσεις ακυρώσεως που είχαν καταθέσει ιδιοκτήτες ακινήτων της περιοχής

    Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας άναψε το πράσινο φως και τυπικά για να λειτουργήσει στην περιοχή του Ελαιώνα του Δήμου Αθηναίων Κέντρο Αποτέφρωσης Νεκρών.

    Οι σύμβουλοι Επικρατείας με τις υπ΄ αριθμ. 707 και 708/2020 αποφάσεις της Ολομέλειάς τους απέρριψαν αιτήσεις ακυρώσεως που είχαν καταθέσει ιδιοκτήτες ακινήτων της περιοχής του Ελαιώνα Αττικής κατά της από 8.3.2019 απόφασης του υπουργού Περιβάλλοντος, με την οποία καθορίστηκαν τα οικοδομικά τετράγωνα 17 και 29 του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου του Δήμου Αθηναίων, ως χώρος για την εγκατάσταση Κέντρου Αποτέφρωσης Νεκρών.

    Η Ολομέλεια του ΣτΕ έκρινε νόμιμη την προσβαλλόμενη υπουργική απόφαση, με την οποία χωροθετήθηκε, μεταξύ των άλλων, το Κέντρο Αποτέφρωσης Νεκρών σε κοινόχρηστους χώρους του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου του Δήμου Αθηναίων.

    Παράλληλα, απέρριψε όλους τους λόγους ακυρώσεως που είχαν προβάλει οι κάτοικοι, όπως είναι περί παραβίασης του υπέρτερου χωροταξικού σχεδιασμού που περιέχεται στο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθηνών, περί παραβίασης της συνταγματικής υποχρέωσης μη μειώσεως των κοινόχρηστων χώρων, περί παράβασης νόμου και περί πλημμελούς αιτιολογίας, κ.λπ.

    Πηγή: Protothema.gr
  • Φυλλάδια κατά της καύσης των νεκρών θα μοιράσει η Εκκλησία
    Φυλλάδια κατά της καύσης των νεκρών θα μοιράσει η Εκκλησία

    Η Εκκλησία αποφάσισε να μοιράσει φυλλάδια για να ενημερώσει τους πιστούς πως είναι κατά της εν λόγω πρακτικής

    Το ζήτημα της διδασκαλίας των θρησκευτικών απασχόλησε τις εργασίες της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου.

    Οι Ιεράρχες, σύμφωνα με την απόφασή τους εμμένουν στην διδασκαλίας τη Αγίας Γραφής.

    Επίσης, τάχθηκαν κατά της πρακτικής της αποτέφρωσης λίγο μετά την έναρξη της λειτουργίας του πρώτου αποτεφρωτηρίου στην χώρα, ενώ η Εκκλησία αποφάσισε να μοιράσει φυλλάδια για να ενημερώσει τους πιστούς πως είναι κατά της εν λόγω πρακτικής.

    Συγκεκριμένα για το ζήτημα της αποτέφρωσης η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας αποφάσισε την σύνταξη και την αποστολή φυλλαδίου προς τους πιστούς, με στόχο κυρίως ενημερωτικό και όπως τονίζει: «Επί του θέματος δε αυτού, εμμένει ως οφείλει στην δογματική διδασκαλία της Αγίας Γραφής και της Ιεράς Παραδόσεως της Αγίας μας Εκκλησίας που τελεί υπό το φως της Αναστάσεως του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού».
    Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος ολοκλήρωσε σήμερα τις εργασίες της υπό την προεδρία του Μακαριότατου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμου και το ανακοινωθέν αναφέρει: : «Απεφάσισε την σύνταξη και την αποστολή φυλλαδίου ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΛΑΟ προς ενημέρωση όλων περί της καύσεως και της αποτεφρώσεως των νεκρών, επί του θέματος δε αυτού εμμένει ως οφείλει στην δογματική διδασκαλία της Αγίας Γραφής και της Ιεράς Παραδόσεως της Αγίας μας Εκκλησίας που τελεί υπό το φως της Αναστάσεως του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού»
    Πηγή: Protothema.gr
  • Ιερείς: «Δεν θα κηδεύουμε όσους αποτεφρώνονται, γιατί καύση σημαίνει εκμηδενισμό του ανθρώπου»
     Ιερείς: «Δεν θα κηδεύουμε όσους αποτεφρώνονται, γιατί καύση σημαίνει εκμηδενισμό του ανθρώπου»

    «Η αποτέφρωση υποδηλώνει έλλειψη πίστης και ελπίδας, καθώς σημαίνει τον πλήρη αφανισμό του ανθρώπου», αναφέρεται σε σχετικό ψήφισμα των κληρικών της Μητρόπολης Θηβών και Λεβαδείας

    «Δεν θα κηδεύουμε όσους αποτεφρώνονται. Η Εκκλησία δεν δέχεται για τα μέλη της την αποτέφρωση του σώματος. Δεν πρόκειται για σκοταδισμό» αναφέρεται, μεταξύ άλλων, σε ψήφισμα των κληρικών της Μητρόπολης Θηβών και Λεβαδείας.

    Αποσπάσματα από το κείμενο:

    Η ταφή του νεκρού σώματος του ανθρώπου στη γη, προϋποθέτει και υπονοεί πίστη στην Ανάσταση των νεκρών κατά τη Δευτέρα Παρουσία και σημαίνει την ελπίδα και εσχατολογική προσδοκία της ζωής του μέλλοντος αιώνος.

    Αντιθέτως η καύση και αποτέφρωση υποδηλώνει έλλειψη πίστης και ελπίδας, καθώς σημαίνει τον πλήρη αφανισμό και εκμηδενισμό του ανθρώπου.

    H αποτέφρωση των νεκρών σε ειδικές εγκαταστάσεις αποτεφρωτηρίων, μπορεί να λύνουν προβλήματα για τη δημόσια υγεία, για το περιβάλλον αλλά και χωροταξικά ωστόσο… για την εκκλησία, το ζήτημα έχει και άλλες προεκτάσεις. Κι αυτό γιατί άπτεται του δόγματος και σχετίζεται με την ανθρωπολογία της Ἁγίας Γραφής και των Πατέρων της Εκκλησίας”.

    Η Εκκλησία δεν δέχεται για τα μέλη της την αποτέφρωση του σώματος, διότι τούτο είναι ναός του Αγίου Πνεύματος, στοιχείο της υποστάσεως του κατ’ εἰκόνα και καθ’ ομοίωσιν Θεούῦ πλασθέντος ανθρώπου και περιβάλλει αυτό με σεβασμό και τιμή ως έκφραση αγάπης προς το κεκοιμημένο μέλος της και ως εκδήλωση πίστεως στην κοινή πάντων ανάσταση. Είναι ἀδιανόητο συνειδητός Ορθόδοξος Χριστιανός να αρνείται τον ἐνταφιασμό και να ἐπιλέγει την αποτέφρωση.

    Δεν πρόκειται για σκοταδισμό αλλά όλα τα παραπάνω, βασίζονται στη μακραίωνη ορθόδοξη παράδοση.

    Από το κείμενο δεν λείπει η καθοριστική διευκρίνιση ότι «κάθε πρόταση για δήθεν ιερολογία της διαδικασίας αποτέφρωσης πέφτει ἐξ ὁρισμού στο κενό ὡς αντίθετη προς τους ιερούς κανόνες και την Αλήθεια της Ορθόδοξης Εκκλησίας… Οι Κληρικοί της Ιεράς Μητροπόλεως Θηβών και Λεβαδείας… δεσμευόμαστε ότι δε μπορούμε να δεχθούμε να τελέσουμε νεκρώσιμη ακολουθία (κηδεία), υπέρ αναπαύσεως της ψυχής ατόμου, το οποίο αποφάσισε και ζήτησε, το ίδιο ή το οικογενειακό περιβάλλον του, την καύση και όχι την ταφή του νεκρού σώματός του».
    Πηγή: Protothema.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο