Τρίτη, 05 Νοεμβρίου 2019 16:19

Ελλάδα: Μέχρι και ισόβια σε μεθυσμένους οδηγούς

Γράφτηκε από
Ad Slot

Σύμφωνα με τις τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα που έχει τεθεί για διαβούλευση, αυστηροποιούνται οι κυρώσεις για τους οδηγούς που συλλαμβάνονται υπό την επήρεια αλκοόλ…

Ακόμα και ισόβια κάθειρξη θα προβλέπεται με τις τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα για τους οδηγούς που προκαλέσουν θανατηφόρο τροχαίο και είναι υπό την επήρεια αλκοόλ

Οπως αναφέρει το σχέδιο της τροποποίησης:

Μεταξύ άλλων, οι τροποποιήσεις αφορούν σε θέματα τρομοκρατίας, αυστηρότερη ποινική αντιμετώπιση σχετικά με εκρηκτικές βόμβες – μολότοφ, εισβολές σε δημόσια κτίρια, την ενεργητική δωροδοκία και την απιστία.

Πηγή: Newsauto.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 05 Νοεμβρίου 2019 12:44

Σχετικά Άρθρα

  • Βαριά «καμπάνα» για τους Έλληνες οδηγούς - «Τσουχτερό» πρόστιμο αν έχετε αυτά τα πράγματα στο αμάξι
    Βαριά «καμπάνα» για τους Έλληνες οδηγούς - «Τσουχτερό» πρόστιμο αν έχετε αυτά τα πράγματα στο αμάξι

    Με «τσουχτερό» πρόστιμο κινδυνεύουν οι Έλληνες οδηγοί, αν κουβαλούν στο αυτοκίνητό τους συγεκριμένα αντικείμενα.

    Απαγορευμένα αξεσουάρ, ακόμα και ξεχασμένα αντικείμενα στο πορτπαγκάζ αρκούν για να επιβαρύνουν τον τραπεζικό μας λογαριασμό με έως και 700 ευρώ.

    Στη μαύρη λίστα των αξεσουάρ που απαγορεύονται από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ανήκουν μεταξύ άλλων ο κοτσαδόρος, τα μη πιστοποιημένα φιμέ κρύσταλλά, οι after market προβολείς που τυφλώνουν τα διερχόμενα οχήματα, το ηχοσύστημα και οι εξατμίσεις που προκαλούν ηχορύπανση, και φυσικά το κάλυμμα της πινακίδας.

    Εκτός από τα αξεσουάρ, βέβαια, με πρόστιμο κινδυνεύουν και όσοι μεταφέρουν... απαγορευμένα αντικείμενα στον χώρο των αποσκευών.

    Σύμφωνα με τον ΚΟΚ, λοιπόν, απαγορεύεται να τοποθετούμε στο πορτμπαγκάζ του αυτοκινήτου μας κατοικίδια ζώα, αντικείμενα που προεξέχουν από το αμάξωμα ή σύρονται στο έδαφος, υπερβολικά βαριά αντικείμενα και φυσικά δοχεία με καύσιμα.

    Συνεπώς, αν δεν θέλουμε να πληρώσουμε ακριβά μια ούτως ή άλλως κακή συνήθεια, θα πρέπει να ρίξουμε μια ματιά στον χώρο αποσκευών του οχήματός μας ώστε να αφαιρέσουμε εκείνα τα αντικείμενα που θα μπορούσαν να ενταχθούν στη λίστα των απαγορευμένων από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

    Πηγή: newsbomb.gr

  • «Τσουχτερό» πρόστιμο για τους οδηγούς - Μέχρι και 700 ευρώ «καμπάνα» αν κάνετε αυτή την κίνηση
    «Τσουχτερό» πρόστιμο για τους οδηγούς - Μέχρι και 700 ευρώ «καμπάνα» αν κάνετε αυτή την κίνηση

    Το λάθος που μπορεί να κοστίσει ακριβά στους οδηγούς

    Ενα από τα μεγαλύτερα προβλήματα των ελληνικών δρόμων, πέρα από την νοοτροπία των οδηγών και την κακή κατάσταση του οδικού δικτύου στην χώρα μας, είναι και η άγνοια βασικών διατάξεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

    Η χρήση της όπισθεν είναι απαραίτητη σε πολλές περιπτώσεις όταν οδηγούμε και κυρίως όταν παρκάρουμε, όμως υπάρχει περίπτωση να μας βάλει σε μπελάδες και να μας κοστίσει έως και 700 ευρώ.

    Ανάμεσα στις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που ελάχιστοι γνωρίζουν είναι και εκείνο που απαγορεύει την κίνηση ενός οχήματος με την όπισθεν.

    Ο νόμος είναι ιδιαίτερα σαφής για την κίνηση με όπισθεν σε δημόσιο δρόμο και το επιτρέπει μόνο σε πολύ συγκεκριμένες συνθήκες. Με λίγα λόγια η προς τα πίσω κίνηση ενός οχήματος επιτρέπεται μόνο κατά το παρκάρισμα του ή όταν η κίνησή του προς τα εμπρός είναι αδύνατη.

    Μάλιστα για το παρκάρισμα ο ΚΟΚ αναφέρει ότι ο οδηγός επιτρέπεται να εκτελεί ελιγμούς στάθμευσης στην ίδια οδό και σε μήκος μόνο έως και το διπλάσιο του μήκους του οχήματος.

    Σε περίπτωση παράβασης, το πρόστιμο που μπορεί να βεβαιωθεί είναι 80 ευρώ, ωστόσο, μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 700 ευρώ όταν η όπισθεν πορεία του οχήματος πραγματοποιηθεί σε αυτοκινητόδρομο ή ακόμα και σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, καθώς ο κίνδυνος ενός σοβαρού τροχαίου ατυχήματος στις συνθήκες αυτές πολλαπλασιάζεται.

    Σε αυτό το σημείο οφείλουμε να γνωρίζουμε ότι κατά την κίνηση του αυτοκινήτου με την όπισθεν οφείλουμε να ενεργοποιήσουμε τα αλάρμ και να διατηρούμε χαμηλή ταχύτητα, ώστε να αποτρέψουμε κάποια λάθος κίνηση.

    Πηγή: newsbomb.gr

  • Πανικός σε πτήση: Μεθυσμένο ζευγάρι έκανε άνω – κάτω το αεροπλάνο
    Πανικός σε πτήση: Μεθυσμένο ζευγάρι έκανε άνω – κάτω το αεροπλάνο

    Πανικός σημειώθηκε σε αεροπλάνο που εκτελούσε πτήση από την Αίγυπτο στη Βρετανία, εξαιτίας ενός μεθυσμένου ζευγαριού που εκδήλωσε επιθετική συμπεριφορά.

    Όπως μεταδίδει το zarpanews.gr, πρόκειται για έναν 34χρονο και μια 40χρονη, Βρετανοί πολίτες και οι ίδιοι, οι οποίοι ήταν μεθυσμένοι και άρχισαν να ενοχλούν τους επιβάτες φωνάζοντας και ζητώντας κι άλλο αλκοόλ.

    Στη συνέχεια εκδήλωσαν τόσο επιθετική συμπεριφορά που ο κυβερνήτης εκτίμησε ότι έπρεπε να γίνει αναγκαστική προσγείωση στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου Κρήτης για να κατέβουν.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Νέος ΚΟΚ: Γιατί οι οδηγοί θα χάνουν πιο εύκολα το δίπλωμα οδήγησης
    Νέος ΚΟΚ: Γιατί οι οδηγοί θα χάνουν πιο εύκολα το δίπλωμα οδήγησης
    Μεγάλες αλλαγές φέρνει ο νέος ΚΟΚ που αναμένεται να βγει σε δημόσια διαβούλευση. Όλα δείχνουν ότι το 2024 θα είναι χρονιά αλλαγών για όρια ταχύτητας, ενώ το δίπλωμα οδήγησης θα βρεθεί στο επίκεντρο.

    Ραγδαίες αλλαγές αναμένεται να φέρει ο νέος ΚΟΚ που παρουσιάστηκε στο υπουργικό συμβούλιο. Μάλιστα η αλλαφή φιλοσοφίας για τις ποινές αναμένεται να κάνει πιο εύκολη την αφαίρεση διπλώματος οδήγησης. Στο νέο ΚΟΚ του 2024 θα επιχειρηθεί να μην εφαρμόζονται οι ποινές στο όχημα (για παράδειγμα αφαίρεση πινακίδων κυκλοφορίας), αλλά στον οδηγό, οπότε μοιραία πάμε σε αφαίρεση διπλώματος οδήγησης. Γίνεται εύκολα κατανοητό ότι με την ταυτόχρονη μείωση του ορίου ταχύτητας μέσα στις πόλεις στα 30 χλμ/ώρα, το δίπλωμα οδήγησης θα κινδυνεύει πολύ εύκολα.

    Τι προβλέπει ο νέος ΚΟΚ

    Αλλαγές -μείωση- στα όρια ταχύτητας στους δρόμους των πόλεων και ποινές ανάλογες με τη σοβαρότητα των τροχαίων παραβάσεων, προβλέπει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) που παρουσιάστηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

    Συγκεκριμένα, ο νέος ΚΟΚ, ο οποίος αναμένεται να τεθεί σύντομα σε δημόσια διαβούλευση, προβλέπει μείωση του ορίου ταχύτητας μέσα στις πόλεις στα 30 χλμ/ώρα, από 50 χλμ/ώρα σήμερα. Παράλληλα, εισάγει μια νέα πολιτική όσον αφορά τις ποινές, οι οποίες πλέον θα εξαρτώνται αποκλειστικά από την επικινδυνότητα των τροχαίων παραβάσεων.

    Την ίδια στιγμή, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έχει ήδη ανακοινώσει ότι πρόθεσή της είναι να μπει τέλος στο «σβήσιμο» των κλήσεων, παράλληλα με τη διασφάλιση της είσπραξης των προστίμων.

    Μία από τις σημαντικότερες αλλαγές του νέου ΚΟΚ αφορά τα νέα όρια ταχύτητας μέσα στις πόλεις, καθώς τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία καταγράφονται εντός του αστικού ιστού.

    Σημειώνεται, ότι σημαντικές αλλαγές στις ποινές του ΚΟΚ περιλαμβάνει και ο νέος νόμος του υπουργείου Δικαιοσύνης με τίτλο: «Παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση και την ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης – Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και την καταπολέμηση της ενδοοικογενειακής βίας».

    Συγκεκριμένα, ο νέος νόμος προβλέπει ποινή φυλάκισης από 1 έως 10 έτη για παραβάσεις όπως: Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, ναρκωτικών ή υπερβολικής κούρασης, οδήγηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, κίνηση σε πεζόδρομο ή πλατείες, οδήγηση τεχνικά ανασφαλούς οχήματος, οδήγηση με επικίνδυνους ελιγμούς, οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο με ταχύτητα που υπερβαίνει κατά 60 χλμ./ώρα το όριο ταχύτητας (δηλαδή τα 130 χλμ./ώρα) ή οδήγηση στην πόλη με ταχύτητα που υπερβαίνει κατά 40 χλμ./ώρα το όριο (δηλαδή τα 50 χλμ./ώρα), κίνηση στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης και παραβίαση ερυθρού σηματοδότη.

    Εάν δε από τις παραπάνω παραβάσεις προκληθεί θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ακόμα και ισόβια κάθειρξη.

    Από τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο έγιναν γνωστές οι λεπτομέρειες του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο οποίος παρουσιάστηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο.

    Σύμφωνα με τον Παύλο Μαρινάκη, «ο νέος ΚΟΚ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προβλέπει αναμόρφωση των ποινών για τις παραβάσεις οδικής ασφάλειας, χωρίς ωστόσο να έχει τιμωρητικό χαρακτήρα. Στόχος είναι η συμμόρφωση των οδηγών, η επιβολή δίκαιων ποινών που να αντιστοιχούν στη επικινδυνότητα της κάθε παράβασης αλλά και στη διασφάλιση της είσπραξης των προστίμων».

    Οι ποινές θα αφορούν κυρίως στον οδηγό και θα είναι ανάλογες των παραβάσεων με βάση κατηγοριοποίηση αυτών ως προς την επικινδυνότητά τους:

    αυτές που μπορεί να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα (π.χ. η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η υπερβολική ταχύτητα ή η αντικανονική προσπέραση, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ),

    οι λιγότερο επικίνδυνες παραβάσεις (π.χ. παράνομη στάθμευση) και

    οι διοικητικές παραβάσεις (π.χ. οδήγηση χωρίς ο οδηγός να φέρει μαζί του τα νόμιμα έγγραφα). Ιδιαίτερη μέριμνα λαμβάνεται για τους ευάλωτους χρήστες της οδού (πεζοί, μεταφορά παιδιών, κ.λπ.) οι οποίοι έχουν αυξημένες ανάγκες ασφάλειας.

    Στην ανακοίνωση του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικού Εκπροσώπου Παύλου Μαρινάκη αναφέρονται αναλυτικά:

    Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας και η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χριστίνα Αλεξοπούλου παρουσίασαν στο Υπουργικό Συμβούλιο το νέο κυρωτικό πλαίσιο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και άλλες διατάξεις για την ασφαλή κινητικότητα.

    Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, προβλέπει αναμόρφωση των ποινών για τις παραβάσεις οδικής ασφάλειας, χωρίς ωστόσο να έχει τιμωρητικό χαρακτήρα. Στόχος είναι η συμμόρφωση των οδηγών, η επιβολή δίκαιων ποινών που να αντιστοιχούν στη επικινδυνότητα της κάθε παράβασης αλλά και στη διασφάλιση της είσπραξης των προστίμων.

    Οι ποινές, σύμφωνα με τον νέο ΚΟΚ, θα αφορούν κυρίως στον οδηγό και θα είναι ανάλογες των παραβάσεων με βάση κατηγοριοποίηση αυτών ως προς την επικινδυνότητά τους, όπως αυτές που μπορεί να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα (π.χ. η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η υπερβολική ταχύτητα ή η αντικανονική προσπέραση, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ), οι λιγότερο επικίνδυνες παραβάσεις (π.χ. παράνομη στάθμευση) και οι διοικητικές παραβάσεις (π.χ. οδήγηση χωρίς ο οδηγός να φέρει μαζί του τα νόμιμα έγγραφα). Ιδιαίτερη μέριμνα λαμβάνεται για τους ευάλωτους χρήστες της οδού (πεζοί, μεταφορά παιδιών, κ.λπ.) οι οποίοι έχουν αυξημένες ανάγκες ασφάλειας.

    Πηγή: dnews.gr

  • Εως και ισόβια σε οδηγούς…
    Εως και ισόβια σε οδηγούς…

    Πολύ αυστηρές ποινές για βαριά αδικήματα προβλέπει ο νέος Ποινικός Κώδικας.

    Εχουν αυστηροποιηθεί και οι ποινικές ευθύνες όλων όσοι προβαίνουν σε επικίνδυνες τροχαίες παραβάσεις, οπότε αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον το τελικό πλαίσιο του νέου Ποινικού Κώδικα και ως προς αυτή την κατέυθυνση.

    Στο δεύτερο κεφάλαιο του πολυνομοσχεδίου 5039/2023, το οποίο επιγράφεται «Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της ασφάλειας των συγκοινωνιών», περιλαμβάνεται το άρθρο 66.

    Σε αυτό, που αφορά τις ποινές για την επικίνδυνη οδήγηση και την υπέρβαση του επιτρεπόμενου ορίου ταχύτητας, τροποποιείται το άρθρο 290Α του Ποινικού Κώδικα, μέσω της προσθήκης στην πρώτη του παράγραφο μερικών ακόμη στοιχείων που μπορούν να προκαλέσουν ένα πολύ σοβαρό ατύχημα.

    Συγκεκριμένα, για τις κάτωθι επικίνδυνες τροχαίες παραβάσεις, προβλέπονται οι εξής ποινές, για τον οδηγό, ο οποίος:

    1. Να οδηγεί όχημα, μολονότι δεν είναι σε θέση να το πράξει με ασφάλεια εξαιτίας της κατανάλωσης οινοπνεύματος ή χρήσης ναρκωτικών ουσιών ή λόγω σωματικής ή πνευματικής εξάντλησης

    Ποινή: Φυλάκιση μέχρι 3 χρόνια, αν από την πράξη αυτή μπορεί να προκύψει κοινός κίνδυνος σε ξένα πράγματα.

    2) οδηγεί όχημα σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς αντίστροφα στο ρεύμα της εκάστοτε κατεύθυνσης ή σε πεζοδρόμους, πεζοδρόμια ή πλατείες, ή οδηγεί όχημα που είναι τεχνικά ανασφαλές ή με ανασφαλή τρόπο φορτωμένο ή προβαίνει κατά την οδήγηση σε επικίνδυνους ελιγμούς ή μετέχει σε αυτοσχέδιους αγώνες

    Ποινή: Φυλάκιση τουλάχιστον ενός έτους, αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο.

    3) Να οδηγεί όχημα σε αυτοκινητόδρομο ή σε οδό ταχείας κυκλοφορίας με ταχύτητα που υπερβαίνει το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας κατά τουλάχιστον εξήντα 60 χλμ. ανά ώρα και αν πρόκειται για λεωφορείο ή φορτηγό αυτοκίνητο, κατά τουλάχιστον 30 χλμ. ανά ώρα, εντός κατοικημένης περιοχής ή σε άλλο οδικό δίκτυο με ταχύτητα που υπερβαίνει το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας κατά τουλάχιστον 40 χλμ. ανά ώρα και αν πρόκειται για λεωφορείο ή φορτηγό αυτοκίνητο, κατά τουλάχιστον 20 χλμ. ανά ώρα ή οδηγεί όχημα στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης (Λ.Ε.Α.) εκτός των περιπτώσεων αποκλειστικού προορισμού της, τιμωρείται, αν δεν προβλέπονται βαρύτερες κυρώσεις σε άλλες διατάξεις:

    Ποινή: Kάθειρξη μέχρι 10 χρόνια, αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη ή προκάλεσε σημαντική βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις. Κάθειρξη τουλάχιστον δέκα 10 ετών, αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο κάποιου. Αν όμως προκλήθηκε ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.

    Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι όποιος, στις περιπτώσεις της προηγούμενης παραγράφου, οδηγεί επικίνδυνα από αμέλεια και από την πράξη του αυτή μπορεί να προκύψει κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα ή κίνδυνος για άνθρωπο, τιμωρείται με φυλάκιση έως δύο έτη ή με επιβολή χρηματικής ποινής.

    Πηγή: newsauto.gr

  • Αυτό είναι το τεράστιο λάθος που κάνουν οι 9 στους 10 οδηγούς – Τιμωρείται με 700 ευρώ πρόστιμο
    σε Viral
    Αυτό είναι το τεράστιο λάθος που κάνουν οι 9 στους 10 οδηγούς – Τιμωρείται με 700 ευρώ πρόστιμο

    Είναι γνωστό ότι δυστυχώς μεγάλη μερίδα οδηγών επιβάλλουν τους δικούς τους κανόνες στον δρόμο, γεγονός που τους καθιστά «ωρολογιακές βόμβες» για την οδική ασφάλεια

    Είτε από άγνοια, είτε από περιφρόνηση των κανόνων ασφαλούς οδήγησης, πολλοί οδηγοί κάνουν σε ένα ολέθριο λάθος που μπορεί να τους στοιχίσει ακόμα και τη ζωή τους. Ωστόσο, ακόμα κι αν δεν κινδυνέψει η σωματική τους ακεραιότητα, υπάρχει ο κίνδυνος πολύ μεγάλου προστίμου.

    Πρόκειται για τους οδηγούς που προσπερνούν σε δρόμους, στους οποίους απαγορεύεται να βγουν στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.

    Είναι γνωστό ότι δυστυχώς μεγάλη μερίδα οδηγών επιβάλλουν τους δικούς τους κανόνες στον δρόμο, γεγονός που τους καθιστά «ωρολογιακές βόμβες» για την οδική ασφάλεια.

    Μια πολύ συχνή παράβαση είναι και το αντικανονικό προσπέρασμα, μια συνήθεια που έχει αποτελέσει αιτία πρόκλησης σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων. Στον βωμό του να εξοικονομήσουν λίγα λεπτά, ορισμένοι δεν διστάζουν να προσπεράσουν το προπορευόμενο όχημα, ακόμα και όταν δεν συντρέχουν οι κατάλληλες προϋποθέσεις για να το πράξουν με ασφάλεια.

    Η πιο επικίνδυνη, ίσως, κατηγορία επικίνδυνου προσπεράσματος είναι η παραβίαση της διπλής διαχωριστής γραμμής, δηλαδή της διαγράμμισης που υποχρεώνει τους οδηγούς να μην βγουν για κανένα λόγο στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.

    Είτε, ωστόσο, από άγνοια, είτε από πλήρη περιφρόνηση για τους κανόνες ασφαλούς οδήγησης, πολλοί οδηγοί προσπερνούν σαν… σίφουνες τα προπορευόμενα οχήματα, στήνοντας παγίδες θανάτου στους υπόλοιπους νομοταγείς συμπολίτες τους.

    Τον τεράστιο βαθμό επικινδυνότητας της συγκεκριμένης παράβασης καταδεικνύει και το πρόστιμο που αυτή επισύρει. Αυτό ανέρχεται σε 700 ευρώ και συνοδεύεται από αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης για 20 ημέρες.

    Τέλος, αξίζει να διευκρινιστεί ότι σε περίπτωση που ο διαχωρισμός των αντίθετων κατευθύνσεων γίνεται μέσω διακεκομμένης γραμμής, το προσπέρασμα επιτρέπεται, υπό τον όρο, βέβαια, ότι δεν έρχεται άλλο όχημα από την αντίθετη κατεύθυνση.

    Πηγή: in.gr

  • Θα χάσουν το δίπλωμα τους εκατοντάδες χιλιάδες οδηγοί
    Θα χάσουν το δίπλωμα τους εκατοντάδες χιλιάδες οδηγοί

    Αλλάζουν όλα στον Κ.Ο.Κ. με ιδιαίτερη αυστηροποίηση παραβάσεων στις οποίες πέφτουν καθημερινά και επαναλαμβανόμενα εκατοντάδες χιλιάδες οδηγοί κάθε μήνα.

    Κατά τη διάρκεια πρόσφατης τηλεοπτικής συνέντευξης, ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, κ. Γιάννης Οικονόμου, ανέφερε τις επόμενες κινήσεις με γνώμονα την βελτίωση της οδικής ασφάλειας μέσω της αυξημένης τιμωρίας.

    Ο κ. Οικονόμου τόνισε την ανάγκη αυστηρότερων μέτρων, όπως η προσωρινή ή μόνιμη απώλεια της άδειας οδήγησης για οδηγούς που επανειλημμένα παραβιάζουν. Ανέφερε επίσης ότι τα τροχαία ατυχήματα αυξάνονται τελευταία και συχνά συνδέονται με επιθετική οδήγηση, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, παραβίαση των φαναριών και χρήση κινητού.

    Επιπλέον, τόνισε τη σημασία της εκπαίδευσης των οδηγών και του πώς χορηγούνται τα διπλώματα. Αναφέρθηκε επίσης σε άλλες παραβάσεις που αποτελούν προτεραιότητα για την Τροχαία, όπως το παράνομο παρκάρισμα, το οποίο συχνά προκαλεί συμφόρηση, ιδιαίτερα στο κέντρο της Αθήνας.

    Τελικά, η βασική πρόθεση του υπουργείου είναι να αυξήσει την ασφάλεια στους δρόμους, τόσο για τους οδηγούς όσο και για τους πεζούς, μέσω της ενίσχυσης των τιμωριών και της βελτίωσης της εκπαίδευσης των οδηγών.

    Όλα δείχνουν λοιπόν πως στις αλλαγές του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας θα υπάρξει αυστηροποίηση των ποινών συγκεκριμένων παραβάσεων, όπως:

    Κόκκινος σηματοδότης

    STOP

    Χρήση κινητού τηλεφώνου

    ΛΕΑ

    Επιθετική οδήγηση

    Διπλοπαρκάρισμα

    Σε ό,τι αφορά τις σχετικές παραβάσεις, η πρόθεση του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη είναι η αφαίρεση, τόσο των στοιχείων κυκλοφορίας όσο και της άδειας ικανότητας οδήγησης, να βαίνει κλιμακούμενη, ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης και την ενδεχόμενη υποτροπή του παραβάτη, και να γίνεται πολύμηνη, πολυετής και τελικά οριστική.

    Πηγή: newsauto.gr

  • Απογοητευτικά στοιχεία από το Ευρωβαρόμετρο: Νευρικοί και χωρίς ζώνη οι Έλληνες οδηγοί - Αρνητική πρωτιά στη χρήση κινητού
    Απογοητευτικά στοιχεία από το Ευρωβαρόμετρο: Νευρικοί και χωρίς ζώνη οι Έλληνες οδηγοί - Αρνητική πρωτιά στη χρήση κινητού

    Το μεγαλύτερο ποσοστό οδηγών που επιμένει να οδηγεί χωρίς να φορά τη ζώνη ασφαλείας εξακολουθούν να εκπροσωπούν οι Έλληνες, οι οποίοι «ξεχνούν» αυτήν την κρίσιμης σημασίας προστασία σε ποσοστό 44%, ενώ αρνητική πρωτιά σημειώνουν και στη χρήση κινητού τηλεφώνου χωρίς hands free (41%) καθώς επίσης και στην οδήγηση σε λωρίδα αποκλειστικής κίνησης λεωφορείων (38%).

    Ταυτόχρονα παραμένουν νευρικοί στο τιμόνι με τους μισούς να «κολλάνε» εσκεμμένα στο μπροστινό αυτοκίνητο που τους εκνευρίζει, το 63% να εξυβρίζει άλλους οδηγούς, το 60% να κορνάρει άσκοπα όταν εκνευριστεί από άλλον οδηγό και σχεδόν το 1/4 να κατεβαίνει και από το αυτοκίνητό του για να διαπληκτιστεί με άλλον οδηγό.

    Στα συμπεράσματα αυτά κατέληξε το 13ο βαρόμετρο για την υπεύθυνη οδήγηση, η μεγάλη ετήσια έρευνα, που διενεργήθηκε από το Ινστιτούτο Ipsos σε 12.400 άτομα από 11 ευρωπαϊκές χώρες και καταγράφει αντιπροσωπευτικές συμπεριφορές των Ευρωπαίων στο τιμόνι.

    Αναφορικά με την αγενή συμπεριφορά στο δρόμο, ενώ παρατηρείται στις περισσότερες χώρες, τόσο οι Ευρωπαίοι όσο και οι Έλληνες οδηγοί είναι πεπεισμένοι ότι η δική τους συμπεριφορά στο τιμόνι είναι υποδειγματική: Το 98% των Ελλήνων αναφέρει τουλάχιστον ένα θετικό επίθετο για να περιγράψει την οδηγική συμπεριφορά του: θεωρούν, στη μεγάλη πλειονότητά τους ότι είναι προσεκτικοί (80%) και ήρεμοι (57%). Μόνο μερικοί παραδέχονται ότι είναι αγχωμένοι (12%), αλλά θεωρούν ότι δεν είναι σχεδόν ποτέ επιθετικοί, επικίνδυνοι και ανεύθυνοι.

    Ολα τα ...παραπάνω βέβαια φαίνεται να τα διακρίνουν στους υπόλοιπους οδηγούς. Έτσι, το 92% των Ελλήνων αναφέρει τουλάχιστον ένα αρνητικό επίθετο για να περιγράψει την οδηγική συμπεριφορά των άλλων, τους οποίους θεωρούν ανεύθυνους (54%), αγχωμένους (38%), επιθετικούς (35%) και επικίνδυνους (41%).

    Από τα συμπεράσματα της έρευνας προκύπτει επίσης ότι στους νέους κάτω των 35 ετών, ιδιαίτερα στους άνδρες, παρατηρείται υπερεκπροσώπηση επικίνδυνης συμπεριφοράς που συνδέεται με τη χρήση κινητού (23% παρακολουθεί ταινίες ή βίντεο ενώ οδηγεί), την κατανάλωση αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών και την οδήγηση σε κατάσταση υπνηλίας.

    Ένα άλλο ανησυχητικό φαινόμενο είναι πως σχεδόν 1 στους 3 οδηγούς ηλικίας 16 έως 24 ετών δεν φοράει ζώνη ασφαλείας, παρόλο που αυτός ο κανόνας είναι απαραίτητος για την απόκτηση άδειας οδήγησης.

    Επιπλέον, ενώ περισσότεροι από 1 στους 2 οδηγούς (56%) τηλεφωνούν με σύστημα Bluetooth οδηγώντας, το 71% από αυτούς δεν θεωρεί αυτήν την πρακτική επικίνδυνη και το 18% έχει ήδη, ή παραλίγο να έχει, ατύχημα εξαιτίας της χρήσης του.

    Η έκδοση του 2023 δείχνει επίσης μια αυξανόμενη χαλάρωση των οδηγών σχετικά με την τήρηση του Κώδικα οδικής κυκλοφορίας και τον σεβασμό των άλλων χρηστών. Οι συνέπειες αυτής της χαλάρωσης είναι πολύ αισθητές καθώς το 84% των ερωτηθέντων συνολικά δηλώνει ότι έχει ήδη φοβηθεί την επιθετική συμπεριφορά άλλων οδηγών - ένα πολύ υψηλό ποσοστό που δεν έχει μειωθεί από το 2019.

    Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, το 84% των Ελλήνων οδηγών χρησιμοποιεί το smartphone ή προγραμματίζει το GPS ενώ οδηγεί, ενώ περίπου οκτώ στους δέκα οδηγούς (79%) ξεπερνούν κατά λίγα χιλιόμετρα/ώρα το όριο ταχύτητας και το 22% έχει ήδη, ή παραλίγο να έχει, ατύχημα εξαιτίας της υπερβολικής ή ακατάλληλης ταχύτητας.

    Η υπνηλία εξακολουθεί να αποτελεί ένα μεγάλο πρόβλημα, αλλά κρίνεται θετικά το γεγονός ότι με την πάροδο των χρόνων κάποια αντανακλαστικά πολύ αποτελεσματικά για την αντιμετώπιση της αυξάνονται. Ετσι, πλέον η πλειονότητα των οδηγών προγραμματίζουν την ώρα αναχώρησης ανάλογα με τις ώρες που γνωρίζουν ότι θα είναι λιγότερο κουρασμένοι ή τη μεταθέτουν όταν νιώθουν κουρασμένοι. Επιπλέον αλλάζουν οδηγό κατά τη διάρκεια της διαδρομής όταν αυτό είναι εφικτό και οι μισοί σταματούν κατά τη διάρκεια της διαδρομής για να κοιμηθούν.

    Η έρευνα μέτρησε και τις αντιδράσεις των χρηστών ηλεκτρικών οχημάτων και όπως προέκυψε το 2023 το 21% των Ευρωπαίων οδηγών και το 16% των Ελλήνων δηλώνει ότι έχει ήδη οδηγήσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο και το 6% ότι είναι οι ίδιοι ιδιοκτήτες (3% για την Ελλάδα).

    Για ορισμένους οδηγούς, και πιο συγκεκριμένα τους ιδιοκτήτες αυτών των οχημάτων, η αλλαγή από θερμικό σε ηλεκτρικό τους έχει κάνει να υιοθετούν ασφαλέστερη και πιο ήρεμη οδήγηση, αναφέρεται στην έρευνα.

    Υπερσυνδεδεμένοι και με έλλειψη ύπνου οι νέοι

    Ανησυχητικά φαίνονται τα αποτελέσματα και για τους νέους. Οπως επισημαίνεται στην έρευνα, ενώ είναι ως επί το πλείστον αρχάριοι οδηγοί και μερικές φορές διαθέτουν προσωρινή άδεια οδήγησης, πολλοί νέοι κάτω των 35 ετών συνειδητά ή ασυνείδητα επιτρέπουν στους εαυτούς τους «ελευθερίες» σε σχέση με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

    Πρώτο σημάδι αυτής της επιθυμίας για παραβίαση των κανόνων είναι η μη χρήση της ζώνης ασφαλείας που φτάνει στην Ελλάδα το 41% στα άτομα κάτω των 35 ετών και μάλιστα το 47% στους άνδρες 16 έως 24 ετών.

    Επίσης, το 43% συνολικά και το 35% στην Ελλάδα στέλνει ή διαβάζει SMS ή e-mails με το 77% να μην κρίνει ότι αυτό είναι επικίνδυνο.

    Επιπλέον, το 54% των νέων από 16 έως 24 ετών που ρωτήθηκαν σε όλες τις χώρες συνεχίζουν την οδήγηση αν και νιώθουν πολύ κουρασμένοι (42% για την Ελλάδα).

    Ωστόσο, όπως επισημαίνουν οι ερευνητές, «αυτή η ηλικιακή ομάδα είναι ιδιαίτερα εκτεθειμένη σε μία χρόνια έλλειψη ύπνου, γεγονός που εκδηλώνεται στα αποτελέσματα αφού το 35% έχει ήδη την εντύπωση ότι έχει κοιμηθεί κατά την οδήγηση, δηλαδή 9 μονάδες περισσότερο από το σύνολο των οδηγών (29% στην Ελλάδα και 3 μονάδες περισσότερο).

    Πηγή: ethnos.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch