Τετάρτη, 06 Νοεμβρίου 2019 07:34

Θρίλερ στο Τόγκο: Ο τιμοκατάλογος της προστασίας στη φωλιά των πειρατών

Γράφτηκε από
Ad Slot

Τουλάχιστον 12.000 δολάρια την ημέρα κοστίζει η ασφαλής διέλευση από τον κόλπο της Γουινέας - Τι παρέχουν εταιρείες σεκιούριτι που δραστηριοποιούνται στο νέο λημέρι των σύγχρονων πειρατών - Συνεχίζεται η αγωνία για τον 20χρονο δόκιμο μηχανικό του ελληνικού τάνκερ

Άπό 12.000 δολάρια και πάνω τη μέρα οφείλουν να πληρώνουν οι ναυτιλιακές σε εταιρίες σεκιούριτι εάν θέλουν να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο όταν τα πλοία τους διασχίζουν το κόλπο της Γουινέας, το νέο λημέρι των πειρατών.

Σύμφωνα με τον τιμοκατάλογο της προστασίας στις επικίνδυνες θάλασσες του Τογκό που φέρνει σήμερα στο φως το protothema.gr, οι ιδιωτικές εταιρίες σεκιούριτι που δραστηριοποιούνται στη περιοχή προσφέρουν διάφορες επιλογές στις πλοιοκτήτριες εταιρίας προκειμένου να αντιμετωπίσουν πιθανή επίθεση από πειρατές.

Οι περισσότερες εταιρίες προσφέρουν συνήθως έως και τέσσερις επιλογές στις ναυτιλιακές, προκειμένου να διασφαλίσουν όσο περισσότερο μπορούν την ασφαλή διέλευση του εκάστοτε πλοίου.

Η πρώτη επιλογή, αφορά στη παρουσία 4 ενόπλων Τογκολέζων- μέλη του Πολεμικού Ναυτικού που είναι και οι μόνοι με τη δυνατότητα να ανέβουν στο πλοίο με όπλα, μαζί με έναν σύμβουλο ασφαλείας. Οι τέσσερις αυτοί πάνοπλοι φρουροί ανεβαίνουν στο αγκυροβόλιο με το που φτάνει το καράβι και κάθονται σε αυτό μέχρι και την αποχώρηση του.
Η πρώτη μέρα παρουσίας του χρεώνεται 2,850 δολάρια και κάθε επιπλέον μέρα κοστίζει 1,650 δολάρια.

Στη δεύτερη επιλογή, παρέχονται 2 άτομα ως προσωπικό ασφαλείας χωρίς όπλα οι οποίοι και ανεβαίνουν στο αγκυροβόλιο μέχρι και την αποχώρηση του. Η παρουσία τους έχει κυρίως συμβουλευτικό χαρακτήρα, οπότε και το κόστος είναι σαφώς χαμηλότερο σε σχέση με το κόστος της πρώτης επιλογής.
Συγκεκριμένα, για τις 3 πρώτες μέρες η συγκεκριμένη υπηρεσία χρεώνεται 750 δολάρια, ενώ από την 4η μέρα και μετά 650 δολάρια, σύμφωνα πάντα με το κοστολόγιο μιας εκ των εταιριών σεκιούριτι που δραστηριοποιούνται στην περιοχή.
Η πλοιοκτήτρια εταιρία καλείται να πληρώσει μαζί και ένα πάγιο 1,250 ευρώ με το που ανέβουν οι δυο άοπλοι φρουροί στο πλοίο.
Σε περίπτωση που η πλοιοκτήτρια εταιρία θέλει για κάποιο λόγο να αυξήσει τα μέλη της ομάδας πριν το αγκυροβόλιο, δηλαδή στα 12 ναυτικά μίλια, τότε πρέπει να καταβάλει στην εταιρία σεκιούριτι επιπλέον 800 δολάρια.

Η τρίτη επιλογή που δίνουν οι εταιρίες σεκιούριτι, έχει να κάνει με την παρουσία ομάδας του Πολεμικού Ναυτικού της Γουινέας που χρεώνεται για την πρώτη μέρα για 1,450 δολάρια και κάθε επιπλέον μέρα προς 1,350 δολάρια ενώ τα τέλη διαχείρισης υπολογίζονται σε 4, 167 δολάρια.

Η τέταρτη και πιο ακριβή επιλογή αφορά στην παρουσία συνοδευτικού σκάφους, το οποίο συνοδεύει το πλοίο από απόσταση 40 ναυτικών μιλίων ωσότου γίνει η φόρτωση του για να επιστρέψει μαζί με το πλοίο όταν αυτό διανύσει την ίδια απόσταση. Η παρουσία συνοδευτικού σκάφους κοστίζει 12.000 ευρώ τη μέρα.

Μέχρι στιγμής δεν έχουν γίνει γνωστά τα ακριβή μέτρα ασφάλειας που είχε λάβει η πλοιοκτήτρια εταιρία του υπό Ελληνική σημαία δεξαμενόπλοιου “Έλκα Αριστοτέλης”. Οι πρώτες πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας έκαναν λόγο για την παρουσία ένοπλου φρουρού πάνω στο πλοίο, ο οποίος και φέρεται να τραυματίστηκε από σφαίρα κατά τη διάρκεια της συμπλοκής. Δεν έχουν γίνει γνωστά τα μέτρα που έλαβε η πλοιοκτήτρια του “Ελκα Αριστοτέλης” για την αποτροπή του ρεσάλτο στο δεξαμενόπλοιο.
Πηγή: Protothema.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 06 Νοεμβρίου 2019 09:22

Σχετικά Άρθρα

  • Γουινέα: Τουλάχιστον 23 νεκροί και 241 τραυματίες εξαιτίας της έκρηξης σε εγκατάσταση αποθήκευσης καυσίμων
    Γουινέα: Τουλάχιστον 23 νεκροί και 241 τραυματίες εξαιτίας της έκρηξης σε εγκατάσταση αποθήκευσης καυσίμων

    Υπήρξαν καταθέσεις για μεγάλο αριθμό αγνοουμένων μετά την καταστροφή και διενεργούνται έρευνες - Η έκρηξη και η πυρκαγιά άφησε πολλές οικογένειες άστεγες

    Ο απολογισμός των θυμάτων της έκρηξης και της πυρκαγιάς στην κυριότερη εγκατάσταση αποθήκευσης καυσίμων της Γουινέας αυξήθηκε από τους 18 στους 23 νεκρούς χθες Πέμπτη, ανακοίνωσε η κυβέρνηση, ενώ ξέσπασαν επεισόδια ανάμεσα στις δυνάμεις ασφαλείας και ομάδες νεαρών που απαιτούσαν να ξανανοίξουν τα πρατήρια καυσίμων.

    Η καταστροφή προκάλεσε «23 θανάτους», ενώ τραυμάτισε άλλους 241 ανθρώπους, σύμφωνα με κυβερνητική ανακοίνωση που αναγνώστηκε χθες βράδυ στο δελτίο ειδήσεων της κρατικής τηλεόρασης. Προηγούμενος επίσημος απολογισμός έκανε λόγο για 18 νεκρούς και πάνω από 212 τραυματίες στην έκρηξη και την πυρκαγιά τη νύχτα της Κυριακής προς Δευτέρα στο κέντρο της πρωτεύουσας Κονακρί.

    Από τους 241 τραυματίες, 167 επέστρεψαν στα σπίτια τους και 74 εξακολουθούν να νοσηλεύονται, σύμφωνα με τους κυβερνητικούς αριθμούς.

    Υπήρξαν «πολλές» καταθέσεις για «μεγάλο αριθμό αγνοουμένων» μετά την καταστροφή και «διενεργούνται έρευνες» για να εξακριβωθεί η τύχη τους, πάντα κατά την ανακοίνωση.

    Ο επικεφαλής των στρατιωτικών στην εξουσία στη Γουινέα, ο συνταγματάρχης Μαμαντί Ντουμπουγιά, κήρυξε το βράδυ προχθές Τετάρτη τριήμερο εθνικό πένθος, από χθες Πέμπτη.

    Η έκρηξη και η πυρκαγιά άφησε πολλές οικογένειες άστεγες, προκάλεσε εκτεταμένες υλικές ζημιές και παρέλυσε την οικονομία της χώρας.

    Η κυβέρνηση ανακοίνωσε πως αποκαθίσταται ο εφοδιασμός με πετρέλαιο, όμως η διανομή καυσίμων δεν έχει ξαναρχίσει και η απαγόρευση της κίνησης βυτιοφόρων παραμένει σε ισχύ.

    Νεαροί απέκλεισαν σημεία δρόμου που οδηγεί από προάστια της Κονακρί προς το κέντρο της πρωτεύουσας. Απαίτησαν να ανοίξουν ξανά τα πρατήρια που διαθέτουν κάθε τύπο καυσίμων. Οι δυνάμεις ασφαλείας επενέβησαν και ξέσπασαν επεισόδια.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - Protothema.gr

  • Νέα υγειονομική «βόμβα» στα χέρια του ΠΟΥ: Παγκόσμια ανησυχία για τον ιό Μάρμπουργκ - Τα συμπτώματα που προκαλεί
    Νέα υγειονομική «βόμβα» στα χέρια του ΠΟΥ: Παγκόσμια ανησυχία για τον ιό Μάρμπουργκ - Τα συμπτώματα που προκαλεί

    Όσο η πανδημία του κορονοϊού βρίσκεται σε εξέλιξη, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας έχει στα χέρια του μία ακόμα «βόμβα» που ετοιμάζεται να σκάσει. Αυξάνονται οι φόβοι για το ενδεχόμενο ο κόσμος να αιφνιδιαστεί από μία νόσο η οποία δεν έχει θεραπεία ενώ το ποσοστό θνησιμότητας στους ανθρώπους που έχουν μολυνθεί ξεπερνάει το 88%. Πρόκειται για τον θανατηφόρο ιό Μάρμπουργκ.

    Ξέσπασμα της νόσου ανακοινώθηκε τη Δευτέρα (13/02) στην Ισημερινή Γουινέα, όπου καταγράφηκαν εννέα θάνατοι και 16 ύποπτα κρούσματα. Μία μέρα αργότερα, και το Καμερούν ανακοίνωσε τον εντοπισμό δύο ύποπτων μολύνσεων από τον ιό, σε ζευγάρι εφήβων οι οποίοι, ωστόσο, δεν έχουν ταξιδιωτικές συνδέσεις με την Ισημερινή Γουινέα.

    Ο περιφερειακός διευθυντής του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας της Αφρικής, Matshidiso Moeti, σημείωσε ότι, «χάρη στην ταχεία και αποφασιστική δράση των αρχών της Γουινέας για την επιβεβαίωση της νόσου, η αντιμετώπιση καταστάσεων εκτάκτου ανάγκης μπορεί να φτάσει γρήγορα σε πλήρη ισχύ, ώστε να σώσουμε ζωές και να σταματήσουμε τον ιό όσο το δυνατόν πιο σύντομα».

    Τι είναι ο ιός Μάρμπουργκ

    Ο θανατηφόρος ιός, για πρώτη φορά, ανιχνεύθηκε σε ανθρώπους το 1967, στις πόλεις Μάρμπουργκ, Φρανκφούρτη και Βελιγράδι. Σύμφωνα με τον ΠΟΥ, μεταδόθηκε από αφρικανικούς πιθήκους που εισήχθησαν από την Ουγκάντα, ωστόσο, έκτοτε, έχει συνδεθεί και με άλλα ζώα. Μεταδίδεται μεταξύ των ανθρώπων κυρίως από άτομα που έχουν περάσει μεγάλα χρονικά διαστήματα σε σπηλιές και ορυχεία τα οποία κατοικούνται από νυχτερίδες.

    Και η Γκάνα ανακοίνωσε δύο κρούσματα της νόσου πριν από λίγες ημέρες. Κρούσματα του ιού Μάρμπουργκ έχουν καταγραφεί και σε άλλες αφρικανικές χώρες, όπως Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό, Κένυα, Νότια Αφρική, Ουγκάντα και Ζιμπάμπουε. Περισσότεροι από 300 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους από τη νόσο το 2005, στην Αγκόλα. Στην Ευρώπη, τα τελευταία 40 χρόνια, μόλις ένας άνθρωπος έχει πεθάνει από τη νόσο, όπως και στις ΗΠΑ, όπου ο ασθενής είχε επιστρέψει από αποστολές σε σπήλαια στην Ουγκάντα.

    Τα συμπτώματα

    Υψηλός πυρετός, έντονος πονοκέφαλος, μυϊκοί πόνοι, διάρροια, πόνος στο στομάχι, ναυτία και εμετός συμπεριλαμβάνονται στη λίστα με τα συμπτώματα του ιού. Πολλοί ασθενείς άνθρωποι αιμορραγούν από διάφορα σημεία του σώματος. Πεθαίνουν οκτώ ή εννέα μέρες μετά την εμφάνιση των συμπτωμάτων, με τους θανάτους να αποδίδονται στην ακραία απώλεια αίματος και το σοκ. Όπως σημειώνει ο ΠΟΥ, ο ιός σκοτώνει τους μισούς από τους ανθρώπους που μολύνονται. Τα πιο επιβλαβή στελέχη του, ωστόσο, έχουν σκοτώσει έως και το 88% των ασθενών.

    Πώς μεταδίδεται

    Μεταξύ των ανθρώπων, ο ιός του Μάρμπουργκ μεταδίδεται μέσω της άμεσης επαφής με σωματικά υγρά ή επιφάνειες που έχουν μολυνθεί. Ακόμα και στις περιπτώσεις ασθενών οι οποίοι αναρρώνουν, τα σωματικά υγρά παραμένουν μολυσματικά για μήνες αργότερα.

    Για τον ιό του Μάρμπουργκ δεν υπάρχει ειδικό εμβόλιο ή θεραπείες. Ωστόσο η επιστημονική κοινότητα αναπτύσσει αναπτύσσουν μια σειρά από φάρμακα και ανοσοθεραπείες, όπως αναφέρει ο ΠΟΥ. Οι γιατροί προς το παρόν ανακουφίζουν τα συμπτώματα των ασθενών δίνοντάς τους άφθονα υγρά και με μεταγγίσεις αίματος.

    Πώς μπορεί να περιοριστεί η εξάπλωσή του

    Όπως συνιστά ο διεθνής οργανισμός που προωθεί την πρόσβαση στα εμβόλια, Gavi, οι άνθρωποι στην Αφρική θα πρέπει να αποφεύγουν να τρώνε ή να χειρίζονται «κρέας των θάμνων». Θα πρέπει, ακόμα, να αποφεύγεται η επαφή με χοίρους στις περιοχές στις οποίες έχουν εντοπιστεί κρούσματα. Οι άνδρες οι οποίοι έχουν μολυνθεί με τον ιό θα πρέπει να χρησιμοποιούν προφυλακτικό για ένα χρόνο μετά την έναρξη των συμπτωμάτων. Όσοι θάβουν ανθρώπους οι οποίοι έχουν πεθάνει α΄΄ο τον ιό θα πρέπει να αποφεύγουν να αγγίζουν τις σορούς.

    Πηγή: Ethnos.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ SALVATORE DINOLFI

  • Γουινέα - Έμπολα: Το ξέσπασμα μιας επιδημίας συνιστά "κίνδυνο για την περιοχή", προειδοποιεί ο ΠΟΥ
    Γουινέα - Έμπολα: Το ξέσπασμα μιας επιδημίας συνιστά

    Το ξέσπασμα μιας επιδημίας του Έμπολα στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό και τη Γουινέα συνιστά κίνδυνο για την περιοχή και απαιτείται επαγρύπνηση, προειδοποίησε χθες ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας.

    Στη Γουινέα, στη Δυτική Αφρική, καταγράφηκαν επτά κρούσματα και τέσσερις άνθρωποι πέθαναν. Οι τοπικές υγειονομικές αρχές, ο ΠΟΥ και οι Γιατροί Χωρίς Σύνορα προσπαθούν να συντονίσουν τις ενέργειές τους ώστε να αποτρέψουν την εξάπλωση του θανατηφόρου ιού και να αποφευχθεί ένα καταστροφικό σενάριο, όπως εκείνο του 2013-16, όταν περισσότεροι από 11.000 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους.

    Τα επτά κρούσματα ήταν όλα τους μέλη της ίδιας οικογένειας. Το πρώτο θύμα ήταν μια νοσηλεύτρια ηλικίας 51 ετών από το Γκουέκε, μια πόλη 23.000 κατοίκων, η οποία πέθανε στα τέλη Ιανουαρίου. Οι υπόλοιποι έξι ήταν όλοι συγγενείς της: ο σύζυγός της, ο γιος της, δύο αδελφοί της, η μητέρα της και η θεία της, που έμεναν μαζί της και παρέστησαν στην κηδεία της, χωρίς να τηρούνται τα μέτρα προστασίας.

    Οι δύο αδελφοί της, ηλικίας 38 και 42 ετών, πέθαναν επίσης. Το τέταρτο θύμα είναι «μια ηλικιωμένη», ανέφεραν οι αρχές, χωρίς να διευκρινίζουν αν πρόκειται για τη μητέρα ή τη θεία. Ο σύζυγος της νοσηλεύτριας, ηλικίας 65 ετών, νοσηλεύεται στο Κονακρί.

    Στην «καλύτερη περίπτωση» τα πρώτα εμβόλια θα φτάσουν στη Γουινέα μέσα στις επόμενες 72 ώρες, είπε ο εκπρόσωπος του ΠΟΥ στη χώρα, Άλφρεντ Τζορτζ Κι-Ζέρμπο.

    Στη ΛΔ του Κονγκό έχουν καταγραφεί τέσσερα κρούσματα αφότου ξέσπασε η επιδημία, στις 7 Φεβρουαρίου, στην πόλη Μπουτέμπο. Η ίδια περιοχή ήταν το επίκεντρο και της προηγούμενης επιδημίας, τον περασμένο Ιούνιο. Στο Μπουτέμπο έχει ήδη ξεκινήσει εκστρατεία εμβολιασμού.

    «Πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί, σε επαγρύπνηση», είπε ο Μάικ Ράιαν, ο κορυφαίος επιδημιολόγος του ΠΟΥ, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε. «Αυτή η ασθένεια συνιστά περιφερειακό κίνδυνο», πρόσθεσε.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ-AFP-Reuters - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ

  • Νιγηρία: Επιστρέφουν σήμερα στην Ελλάδα οι πέντε ναυτικοί που είχαν πέσει στα χέρια πειρατών
    Νιγηρία: Επιστρέφουν σήμερα στην Ελλάδα οι πέντε ναυτικοί που είχαν πέσει στα χέρια πειρατών

    «Έζησαν εναν εφιάλτη αλλά ευτυχώς όλα πήγαν καλά» είπε στο protothema.gr η σύζυγος του ενός εκ των πέντε ναυτικών

    Επιστρέφουν σημερα το πρωί οι πέντε ναυτικοί του πλοίου Stelios K., που δέχθηκε επίθεση πειρατών στη Νιγηρία.

    Το πλήρωμα, του ελληνόκτητου δεξαμενόπλοιου μετά την περιπέτεια των 12 ημερών στην Αφρική, επιβιβάστηκαν χθες Πέμπτη στο αεροπλανο και με πτήση της Qatar μέσω Ντόχας θα προσγειωθούν στις 11:10 στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.

    «Έζησαν εναν εφιάλτη αλλά ευτυχώς όλα πήγαν καλά και σήμερα θα βρίσκονται κοντά μας...» λέει στο protothema.gr η κυρια Ηλιάνα Πούλου, σύζυγος του ενός εκ των πέντε ναυτικών, Σταύρου Πετσάκου.
    petsakos


    Υπενθυμίζεται οτι το Stelios K., δέχθηκε την επίθεση των Αφρικανών πειρατων στα τέλη Νοεμβριου. Οι Νιγηριανοί εκαναν ρεσάλτο στο δεξαμενόπλοιο και αφού απήγαγαν τον καπετάνιο και δυο ναύτες επικοινώνησαν με την εταιρεια και ζητουσαν λύτρα. Τελικά μετα απο διαπραγματεύσεις 12 ημερών αφέθησαν την περασμένη Παρασκευη ελευθεροι.

    Οι πέντε ναυτικοί υπεβλήθησαν σε covid τεστ τα οποία βγήκαν αρνητικά, επιβιβάστηκαν χθες το απόγευμα στο αεροπλάνο και σήμερα θα βρίσκονται στην Ελλάδα.
    Πηγή: Protothema.gr

  • Νιγηρία: Θρίλερ με Έλληνες ναυτικούς - Διαπραγματεύσεις με τους πειρατές για τα λύτρα
    Νιγηρία: Θρίλερ με Έλληνες ναυτικούς - Διαπραγματεύσεις με τους πειρατές για τα λύτρα

    Οι οικογένειες των τριών απαχθέντων ναυτικών του «Στέλιος Κ» βρίσκονται σε συνεχή επαφή με την εταιρεία, εκπρόσωποι της οποίας τους διαβεβαιώνουν ότι θα καταβάλουν τα λύτρα και οι δικοί τους θα επιστρέψουν σπίτι

    Σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις της πλοιοκτήτριας εταιρείας του υπό σημαία Τόγκο πλοίου ελληνικών συμφερόντων εφοδιαστικού δεξαμενόπλοιου "Στέλιος Κ". Στην γενική εικόνα βρίσκεται ειδικός διαπραγματευτής, ο οποίος λειτουργεί ως «γέφυρα» μεταξύ εταιρείας και πειρατών, ώστε να υπάρξει τελική συμφωνία και να καθοριστεί το ύψος των λύτρων, ώστε να απελευθερωθούν οι ναυτικοί.

    Οι οικογένειες των απαχθέντων βρίσκονται σε συνεχή επαφή με την εταιρεία, εκπρόσωποι της οποίας τους διαβεβαιώνουν ότι θα καταβάλουν τα λύτρα και οι δικοί τους θα επιστρέψουν σπίτι.

    Το ρεσάλτο έγινε στα νερά της Νιγηρίας, στις αρχές της εβδομάδας, ενώ το πλοίο είχε ρότα για το Λάγος. Το πλήρωμα αποτελείται από συνολικά πέντε Έλληνες ναυτικούς. Στο πλοίο παρέμειναν ο μηχανικός και ένας ναύτης. Όταν δέχθηκε την επίθεση βρισκόταν στον Κόλπο της Γουινέας.

    Στα νερά του Κόλπου έχουν αυξηθεί τα πειρατικά κτυπήματα. Μέσα σε τρεις ημέρες έγιναν τρία πετυχημένα ρεσάλτα. Τα άλλα δύο αφορούν την απαγωγή πέντε ναυτικών στο υπό σημαία Γκάνας φορτηγό πλοίο AM Delta και άλλους 14 από το υπό σημαία Λιβερίας δεξαμενόπλοιο έξω από το Sao Tome. Οι πειρατικές επιθέσεις αυξάνονται στη Γουινέα και αποτελεί πονοκέφαλο για τη διεθνή ναυτιλία. Το 2020 έχουν γίνει στην περιοχή 24 επιθέσεις και πιαστεί όμηροι συνολικά 128 ναυτικοί έως τώρα.

    Οι απαχθέντες φυλακίζονται σε ειδικά διαμορφωμένο στρατόπεδο στη ζούγκλα. Λόγω χαμηλού ύψους και περιορισμένης ταχύτητας, τα product δεξαμενόπλοια -δηλαδή δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν παράγωγα του πετρελαίου- είναι πιο εύκολα προσβάσιμα, ενώ στην εξίσωση μπαίνουν και τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου-LNG.

    Περιοχές υψηλού κινδύνου και συμφέροντα

    Οι περιοχές οι οποίες έχουν αναγνωριστεί, ως εξαιρετικά επικίνδυνες για εμφάνιση περιστατικού θαλάσσιας πειρατείας είναι:

    · Νοτιοανατολική Ασία: Μπαγκλαντές, Ινδονησία, Στενά της Μάλακκα, Μαλαισία, Νότια Κίνα, Σιγκαπούρη, Βιετνάμ, με τα Στενά της Μάλακκα να κατέχουν την πρώτη θέση σε βαθμό επικινδυνότητας ανάμεσα στις εν λόγω θαλάσσιες περιοχές. Στις περιοχές αυτές οι πειρατικές επιθέσεις λαμβάνουν χώρα με σκοπό να αποκτηθεί είτε το πλοίο είτε το φορτίο του.

    · Κεντρική και Νότια Αμερική: Βενεζουέλα, Παναμάς, Κολομβία, Βραζιλία, Καραϊβική. Σε αυτές τις θαλάσσιες περιοχές η πειρατεία λαμβάνει χώρα σε μορφή ληστείας με χαμηλό βαθμό χρήσης βίας.

    · Δυτικές Ακτές Αφρικής (Κόλπος Νέας Γουινέας): Νιγηρία και Άγκολα. Σε αυτές τις θαλάσσιες περιοχές τα περιστατικά πειρατείας χαρακτηρίζονται από έντονη χρήση άγριας βίας.

    · Ανατολικές Ακτές Αφρικής (Κέρας της Αφρικής): Η Σομαλία βόρεια και βορειοανατολικά βρέχεται από τον Κόλπο του Άντεν, ενώ ανατολικά και νοτιοανατολικά βρέχεται από τον Ινδικό Ωκεανό.

    Τα τελευταία χρόνια, οι πειρατικές επιθέσεις έχουν ενταθεί στη δυτική Αφρική και πιο συγκεκριμένα στον Κόλπο της Γουινέας. Εκεί εφαρμόζεται η τακτική απαγωγής πληρωμάτων για λύτρα ή η κλοπή του φορτίου, αξίας εκατομμυρίων δολαρίων. Οι πειρατές καταλαμβάνουν τα πλοία, κυρίως δεξαμενόπλοια, και φέρνουν δίπλα τους άλλα μικρότερα στα οποία γίνεται η μεταφόρτωση είτε μέρους του φορτίου είτε όλου. Όταν απαγάγουν ναυτικούς τούς πάνε στη ζούγκλα έως ότου καταβληθούν τα λύτρα. Επιθέσεις γίνονται πλέον όχι μόνο κοντά στις ακτές και σε πλοία που βρίσκονται στο αγκυροβόλιο, αλλά και σε απόσταση 100 μιλίων μακριά.

    Σαν επιθετική μορφή καρκίνου εξαπλώνεται στο σώμα της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας η σύγχρονη πειρατεία. Μπορεί όλα τα βλέμματα να είναι στραμμένα στη δυτική Αφρική και στη νοτιο-ανατολική Ασία, όμως οι επιθέσεις έχουν φθάσει μέχρι τον Κόλπο του Μεξικού.

    Η κυβέρνηση των ΗΠΑ εξέδωσε προειδοποίηση τον κίνδυνο από πειρατικές σε πλοία και πετρελαϊκές πλατφόρμες στο νότιο κόλπο του Μεξικού.

    Πιο συγκεκριμένα, το αμερικανικό υπουργείο Εξωτερικών ενημέρωσε ότι "ένοπλες εγκληματικές ομάδες είναι γνωστό ότι στοχεύουν και ληστεύουν εμπορικά πλοία, πλατφόρμες πετρελαίου και υπεράκτια πλοία εφοδιασμού στον κόλπο της Campeche στον νότιο Κόλπο του Μεξικού”.

    Σύμφωνα με το US MARAD, τις πρώτες τρεις εβδομάδες του Απριλίου 2020 σημειώθηκε μεγάλος αριθμός επιθέσεων παρατηρήθηκε σε υπεράκτια πλοία υποστήριξης στο νότιο άκρο του Κόλπου του Μεξικού.

    Στην έκθεση της διακρατικής Regional Cooperation Agreement on Combating Piracy and Armed Robbery against Ships in Asia (ReCAAP) για το α' τρίμηνο του 2020 αναφέρεται ότι τα περιστατικά έχουν τριπλασιαστεί σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο 2019 στην Ασία.

    Η αύξηση των περιστατικών παρατηρήθηκε στο Μπαγκλαντές, την Ινδία, την Ινδονησία, τις Φιλιππίνες, Βιετνάμ και τα Στενά της Σιγκαπούρης.

    Οι συντάκτες της έκθεσης υπογραμμίζουν ότι η αύξηση των περιστατικών επί των πλοίων ειδικά στα Στενά της Σιγκαπούρης είναι πολύ ανησυχητική. Από εννέα επιθέσεις στη διάρκεια του 5μήνου το 2019 έχουν φθάσει τις 15.

    Όλα τα περιστατικά που αναφέρθηκαν στην Ινδονησία και τις Φιλιππίνες σημειώθηκαν σε πλοία σε αγκυροβόλιο.

    Επιπλέον, το ReCAAP ISC επικεντρώνεται στο ανησυχητικό φαινόμενο της απαγωγής πληρώματος στις θάλασσες Sulu-Celebes στις Φιλιππίνες και στα νερά της ανατολικής Sabah που βρίσκεται στο βόρειο μέρος του Μπόρνεο στη Μαλαισία.

    Στατιστικά στοιχεία υπάρχουν και για το 5μηνο Ιανουάριος-Μάιος 2020. Σημειώθηκαν συνολικά 48 ένοπλες επιθέσεις και μία απόπειρα σε πλοία που έπλεαν στην Ασία. Τα περιστατικά γα αυτό το χρονικό διάστημα έχουν διπλασιαστεί σε σύγκριση με το 5μηνο του 2019 που ήταν 25 εκ των οποίων 22 επιθέσεις και τρεις απόπειρες.

    Σε αυτό το πλαίσιο, το ReCAAP ISC υπογραμμίζει την ανάγκη οι αρχές κάθε κράτους να ενισχύσουν την επιτήρηση, να αυξήσουν τις περιπολίες και να ανταποκριθούν άμεσα στο κάλεσμα για βοήθεια που εκπέμπεται από πλοία που δέχονται επίθεση πλοία προκειμένου να συλλάβουν και να διώξουν τους δράστες.

    Βασικές συμβουλές και βέλτιστες πρακτικές

    Με την ευκαιρία των αυξανόμενων εντάσεων και επιθέσεων που πραγματοποιούνται στα Στενά της Σιγκαπούρης, το Κέντρο Πληροφοριών Σιγκαπούρης (IFC) συνιστά στους εφοπλιστές και τα πληρώματα να επαγρυπνούν συνεχώς, να τηρούν τις τυπικές διαδικασίες λειτουργίας των πλοίων και να ενημερώνουν εγκαίρως τις τοπικές αρχές.

    Επίσης, συνιστούν της χρήση καμερών ασφαλείας και τους προβολείς σάρωσης. Τέλος, είναι σημαντικό να ασφαλίζονται όλες τις πόρτες και ειδικά εκείνες που εμποδίζουν την πρόσβαση στους χώρους διαμονής και μηχανημάτων.

    Πηγή: Protothema.gr

  • Απόπειρα πειρατείας σε δεξαμενόπλοιο της Φράγκου: Η δραματική έκκληση του Έλληνα πλοιάρχου
    Απόπειρα πειρατείας σε δεξαμενόπλοιο της Φράγκου: Η δραματική έκκληση του Έλληνα πλοιάρχου

    Πώς έγινε η επιχείρηση-«δαγκάνα» του βρετανικού στρατού με τους 16 κομάντο που εξουδετέρωσαν σε χρόνο-μηδέν τους επτά λαθρεπιβάτες

    Δραματική ήταν η έκκληση για βοήθεια του Έλληνα πλοιάρχου του δεξαμενόπλοιου Nave Andromeda προς τις βρετανικές αρχές όπως ακούγεται στην επικοινωνία που είχε μαζί τους κατά τη διάρκεια της απόπειρας πειρατείας από επτά λαθρεπιβάτες.

    «Οι λαθρεπιβάτες είναι έξω. Έχω τέσσερις από τη μια μεριά και δύο κοντά στη γέφυρα αλλά δεν μπορούν να μπουν μέσα. Προσπαθώ να τους έχω ήρεμους αλλά χρειάζομαι άμεσα, άμεσα βοήθεια» ακούγεται να λέει ο πλοίαρχος του δεξαμενόπλοιου της Αγγελικής Φράγκου.
    Όπως έχει γίνει γνωστό η ένταση με τους λαθρεπιβάτες που οδήγησε στην απόπειρα πειρατείας και την επιχείρηση των ειδικών δυνάμεων της Βρετανίας ξεκίνησε όταν το πλήρωμα επιχείρησε να τους περιορίσει σε μια καμπίνα αλλά «άρχισαν να σπάνε γυαλιά και να απειλούν ότι θα σκοτώσουν».

    Σύμφωνα με την Daily Mail οι 16 κομάντος που συμμετείχαν στην επιχείρηση-αστραπή που κράτησε ελάχιστα λεπτά, χρησιμοποίησαν μια κίνηση «δαγκάνα».

    Χωρισμένοι σε δύο ομάδες οι 16 Βρετανοί κομάντος κατέβηκαν με σκοινία από ελικόπτερα στην πλώρη και την πρύμνη του δεξαμενόπλοιου προκειμένου να εγκλωβίσουν τους Νιγηριανούς λαθρεπιβάτες. Παράλληλα δύτες στην φρεγάτα HMS Richmond ήταν σε ετοιμότητα για το ενδεχόμενο να είχαν τοποθετηθεί νάρκες στα ύφαλα του πλοίου.

    Λίγο πριν την έναρξη της επιχείρησης ο πλοίαρχος πήρε εντολή να σβήσει τα φώτα και να στρέψει το πλοίο.
    Δέκα ώρες μετά την έναρξη της απόπειρας πειρατείας οι επικεφαλής της επιχείρησης έδωσαν την εντολή να ξεκινήσει.

    Τα ελικόπτερα άρχισαν να χρησιμοποιούν μεθόδους για να αποπροσανατολίσουν τους λαθρεπιβάτες με φως και θόρυβο ενω ένα τρίτο ελικόπτερο σάρωσε το κατάστρωμα προκειμένου να διαπιστωθεί αν υπήρχαν τυχόν απειλές.
    Από την πλευρά τους οι 16 κομάντο άρχισαν να κλείνουν τη «δαγκάνα» μέχρι που έφτασαν στο σημείο που βρίσκονταν οι επτά άοπλοι όπως αποδείχθηκε λαθρεπιβάτες που παραδόθηκαν χωρίς αντίσταση.

    Σύμφωνα με την εταιρεία Navios Tanker Management στην οποία ανήκει το δεξαμενόπλοιο τα μέλη του πληρώματος του πλοίου, μεταξύ των οποίων και πέντε Έλληνες, είναι όλα ασφαλή και καλά στην υγεία τους.

    Παράλληλα προσθέτει ότι οι επτά παράτυποι μετανάστες, που είχαν επιβιβαστεί στο δεξαμενόπλοιο και ζητούσαν να αποβιβαστούν στο βρετανικό έδαφος με απειλές κατά του πληρώματος, έχουν τεθεί υπό κράτηση από τις αρχές του Ηνωμένου Βασιλείου.

    Η εταιρεία του δεξαμενόπλοιου Nave Andromeda ευχαρίστησε όλες τις βρετανικές αρχές που συμμετείχαν στην επιχείρηση για την έγκαιρη και επαγγελματική τους ανταπόκριση.

    Επίσης ευχαρίστησε τον πλοίαρχο και το πλήρωμα του δεξαμενόπλοιου για την υποδειγματική τους ανταπόκριση και ηρεμία σε μια δύσκολη κατάσταση.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Πειρατική επίθεση σε ελληνικών συμφερόντων δεξαμενόπλοιο στη δυτική Αφρική - Απήχθησαν 15 ναυτικοί
    Πειρατική επίθεση σε ελληνικών συμφερόντων δεξαμενόπλοιο στη δυτική Αφρική - Απήχθησαν 15 ναυτικοί

    Το Curacao Trader δέχθηκε επίθεση ενώ βρισκόταν στον κόλπο της Γουινέας

    Πειρατική επίθεση δέχθηκε χθες το ελληνικών συμφερόντων δεξαμενόπλοιο Curacao Trader ενώ βρισκόταν στον κόλπο της Γουινέας, και πιο συγκεκριμένα στο Κοτολού του Μπενίν στη δυτική Αφρική, 230 ναυτικά μίλια νότια του Λάγος της Νιγηρίας. Το πλοίο ανήκει στη Lavinia του ομίλου Laskaridis.

    Οι πειρατές απήγαγαν 15 από τα 20 μέλη του πληρώματος, που είναι Ρώσοι, Ουκρανοί και Γεωργιανοί. Το πλοίο κατευθυνόταν στο Lome-Τόγκο.
    Το πλοίο είναι ναυλωμένο και δραστηριοποιείται στην ευρύτερη περιοχή κάνοντας bunkering.

    Δυτική Αφρική

    Πρόσφατα, ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ Kitack Lim χαιρέτισε τις τελευταίες πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση της πειρατείας και της ένοπλης ληστείας στον Κόλπο της Γουινέας, η οποία είναι βασικό πεδίο δράσης των πειρατών τα τελευταία χρόνια. Συγκεκριμένα, ο σημείωσε ότι οι προσπάθειες «στέλνουν ένα ισχυρό και πολύτιμο μήνυμα στη διεθνή κοινότητα σχετικά με τις σημαντικές προσπάθειες που καταβάλλει η Νιγηρία για να περιορίσει την πειρατεία και τις ένοπλες ληστείες εναντίον πλοίων στον Κόλπο της Γουινέας.»
    Οι παρατηρήσεις έγιναν μετά από κοινή συνάντηση της κυβέρνησης της Νιγηρίας και εκπροσώπων από οργανισμούς της πετρελαϊκής βιομηχανίας πετρελαίου και της ναυτιλίας, στα τέλη Μαΐου.

    Ο αριθμός των περιστατικών στον Κόλπο της Γουινέας μειώθηκε το 2019 κατά 14 περιστατικά, σε 67, από 81 περιστατικά το 2018. Ωστόσο, ο αριθμός των απαγωγών πληρώματος σε αυτήν την περιοχή αυξήθηκε από 11 το 2018 σε 20 περιστατικά το 2019.

    Λόγω χαμηλού ύψους και περιορισμένης ταχύτητας τα product δεξαμενόπλοια, δηλαδή δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν παράγωγα του πετρελαίου, είναι πιο εύκολα προσβάσιμα ενώ στην εξίσωση μπαίνουν και τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου-LNG.

    Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων ασφαλείας Dryad Global, 42 μέλη πληρώματος έχουν απαχθεί από πλοία που επιχειρούν στη δυτική Αφρική μέσα στο 2020. Εκεί όπου τα πετρελαϊκά συμφέροντα ρίχνουν βαριά της σκιά τους η πειρατεία έχει πάρει εφιαλτικές διαστάσεις.
    Σύμφωνα με την έρευνα της «Risk Intelligence» που δημοσιεύθηκε στις αρχές του 2020, στην ευρύτερη περιοχή της Γουινέας, το 2019 καταγράφηκαν 100 περιστατικά εκ των οποίων το 1/3 αφορούσε δεξαμενόπλοια όλων των τύπων. Το 2016 μόλις τέσσερις ναυτικοί είχαν απαχθεί από πειρατές. Ο αριθμός τους πολλαπλασιάστηκε το 2018-2019 με τις διαπραγματεύσεις να γίνονται πιο σκληρές διάρκειας 6-8 εβδομάδων αντί για 2-4 το 2016 και τα λύτρα υψηλότερα. Οι απαχθέντες φυλακίζονται σε ειδικά διαμορφωμένο στρατόπεδο στη ζούγκλα.


    Περιοχές υψηλού κινδύνου και συμφέροντα

    Οι περιοχές οι οποίες έχουν αναγνωριστεί, ως εξαιρετικά επικίνδυνες για εμφάνιση περιστατικού θαλάσσιας πειρατείας είναι:

    · Νοτιοανατολική Ασία: Μπαγκλαντές, Ινδονησία, Στενά της Μάλακκα, Μαλαισία, Νότια Κίνα, Σιγκαπούρη, Βιετνάμ, με τα Στενά της Μάλακκα να κατέχουν την πρώτη θέση σε βαθμό επικινδυνότητας ανάμεσα στις εν λόγω θαλάσσιες περιοχές. Στις περιοχές αυτές οι πειρατικές επιθέσεις λαμβάνουν χώρα με σκοπό να αποκτηθεί είτε το πλοίο είτε το φορτίο του.

    · Κεντρική και Νότια Αμερική: Βενεζουέλα, Παναμάς, Κολομβία, Βραζιλία, Καραϊβική. Σε αυτές τις θαλάσσιες περιοχές η πειρατεία λαμβάνει χώρα σε μορφή ληστείας με χαμηλό βαθμό χρήσης βίας.

    · Δυτικές Ακτές Αφρικής (Κόλπος Νέας Γουινέας): Νιγηρία και Άγκολα. Σε αυτές τις θαλάσσιες περιοχές τα περιστατικά πειρατείας χαρακτηρίζονται από έντονη χρήση άγριας βίας.

    · Ανατολικές Ακτές Αφρικής (Κέρας της Αφρικής): Η Σομαλία βόρεια και βορειοανατολικά βρέχεται από τον Κόλπο του Άντεν, ενώ ανατολικά και νοτιοανατολικά βρέχεται από τον Ινδικό Ωκεανό.

    · «Ιδιαίτερη έξαρση του φαινομένου παρουσιάζεται στη θαλάσσια περιοχή ανοικτά των ακτών της Σομαλίας, καθώς και στον Κόλπο του Άντεν. Καθοριστικός παράγοντας είναι η κοινωνική – πολιτισμική εξαθλίωση, την οποία βιώνουν οι συγκεκριμένες περιοχές και οι οποίες ευνοούν με τη σειρά τους την εξάπλωση εγκληματικών ενεργειών, με κυρίαρχο αυτό της θαλάσσιας πειρατείας» υπογραμμίζουν στελέχη της ναυτιλιακής βιομηχανίας και συνεχίζουν:

    · «Ειδικότερα στην περιοχή της Δυτικής Αφρικής η θαλάσσια πειρατεία είναι απόρροια κυρίως της ασυδοσίας των πετρελαϊκών εταιρειών, σε συνδυασμό με το γεωπολιτικό παιχνίδι των ΗΠΑ και της Κίνας στη συγκεκριμένη περιοχή για τη διεκδίκηση των πλούσιων πετρελαϊκών κοιτασμάτων της Νιγηρίας.

    · Από την άλλη πλευρά, το Κέρας της Αφρικής (Σομαλία) ευνοεί την ανάπτυξη της θαλάσσιας πειρατείας, λόγω του πολιτικού κενού, το οποίο δημιουργήθηκε στην περιοχή μετά την εμφύλια σύρραξη στη Σομαλία, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η συγκεκριμένη περιοχή αποτελεί πέρασμα 20.000 εμπορικών πλοίων ετησίως. Περαιτέρω, στην ίδια ως άνω περιοχή, βρίσκονται τα διόλου ευκαταφρόνητα πετρελαϊκά κοιτάσματα του Σουδάν και του Τσαντ.

    · Τα τελευταία χρόνια, οι πειρατικές επιθέσεις έχουν ενταθεί στη δυτική Αφρική και πιο συγκεκριμένα στον Κόλπο της Γουινέας. Εκεί εφαρμόζεται η τακτική απαγωγής πληρωμάτων για λύτρα ή η κλοπή του φορτίου, αξίας εκατομμυρίων δολαρίων. Οι πειρατές καταλαμβάνουν τα πλοία, κυρίως δεξαμενόπλοια, και φέρνουν δίπλα τους άλλα μικρότερα στα οποία γίνεται η μεταφόρτωση είτε μέρους του φορτίου είτε όλου. Όταν απαγάγουν ναυτικούς τούς πάνε στη ζούγκλα έως ότου καταβληθούν τα λύτρα. Επιθέσεις γίνονται πλέον όχι μόνο κοντά στις ακτές και σε πλοία που βρίσκονται στο αγκυροβόλιο, αλλά και σε απόσταση 100 μιλίων μακριά».

    Πηγή: Protothema.gr - Πηγή φωτογραφίας άρθρου: marinetraffic.com
  • Πειρατική επίθεση δέχθηκε ελληνόκτητο δεξαμενόπλοιο στη Νιγηρία
    Πειρατική επίθεση δέχθηκε ελληνόκτητο δεξαμενόπλοιο στη Νιγηρία

    Απήχθησαν 10 ναυτικοί, μεταξύ των οποίων κανείς δεν είναι Έλληνας

    Πειρατική επίθεση δέχθηκε ελληνόκτητο πλοίο την περασμένη Πέμπτη ενώ έπλεε 178 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά του Λάγος της Νιγηρίας. Απήχθησαν 10 ναυτικοί, μεταξύ των οποίων κανείς δεν είναι Έλληνας. Πρόκειται για το product tanker, “Vemahope” και η επίθεση έγινε με ταχύπλοο στο οποίο επέβαιναν οι πειρατές.

    Πλοιοκτήτρια εταιρεία είναι η Rachel Maritimes SA.

    Μέσα στο 2020 έχουν απαχθεί από πλοία που ταξιδεύουν στην δυτική Αφρική συνολικά 42 ναυτικοί.

    Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων ασφαλείας Dryad Global, εντός του 2020 42 μέλη πληρώματος έχουν απαχθεί από πλοία που επιχειρούν στη Δυτική Αφρική.

    Η πειρατεία στη δυτική Αφρική έχει πάρει εφιαλτικές διαστάσεις, εκεί όπου τα πετρελαϊκά συμφέροντα ρίχνουν βαριά της σκιά τους.

    Στην ευρύτερη περιοχή μέσα στο 2019 σύμφωνα με την έρευνα της «Risk Intelligence» που δημοσιεύθηκε στις αρχές του 2020, καταγράφηκαν 100 περιστατικά εκ των οποίων το 1/3 αφορούσε δεξαμενόπλοια όλων των τύπων.

    Μεταξύ αυτών και τρία ελληνικά και ελληνικών συμφερόντων πλοία, του Θανάση Μαρτίνου, της Αγγελικής Φράγκου και του Σπύρου Καρνέση .

    Μόνο τον περασμένο Δεκέμβριο σημειώθηκαν τρεις μεγάλες επιθέσεις στις οποίες οι πειρατές πήραν ως ομήρους 19,20 και 8 ναυτικούς αντίστοιχα. Σύνολο 47 ναυτικοί.

    Από το 2007 «Risk Intelligence» που συγκεντρώνει στοιχεία από διάφορες πηγές, λαμβάνει 80-140 reports ανά χρόνο για τη συγκεκριμένη περιοχή.

    Πηγή: Protothema.gr - Φωτογραφία: ΑΡΧΕΙΟ ΑΠΕ/EPA/GEORGE ESIRI

    Τα επίπεδα της απειλής διαφέρουν ανάλογα με την περιοχή. Βίαιες είναι οι επιθέσεις που στόχο έχουν την απαγωγή ναυτικών για λύτρα. Οι επιθέσεις αυτές γίνονται σε περιοχές κοντά στο Δέλτα του Νίγηρα ή και σε γειτονικές πλέον χώρες.

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch