Σάββατο, 09 Νοεμβρίου 2019 14:01

Βία στα σχολεία: Συστήνεται ειδική ομάδα για την αντιμετώπιση του φαινομένου

Γράφτηκε από
Ad Slot

Η Σοφία Ζαχαράκη προσανατολίζεται στην επανασύστασή της - Τα πρόσφατα κρούσματα βίας στα σχολεία προκαλούν έντονη ανησυχία

«Συναγερμός» έχει χτυπήσει στην εκπαιδευτική κοινότητα από τα αυξημένα κρούσματα βίας μόλις δύο μήνες μετά την έναρξη του σχολικού έτους.

Ανάστατοι γονείς και μαθητές βγάζουν «κραυγή αγωνίας» για την καθημερινότητα στα σχολεία, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Τι να κάνουν οι μαθητές να παίρνουν μαχαίρια και κατσαβίδια;».

Σε αυτό το «φόντο» οι εκπαιδευτικοί δεν είναι επιμορφωμένοι για να αντιμετωπίσουν περιστατικά με μαχαιρώματα και βανδαλισμούς ενώ η ΟΛΜΕ ζητεί να επιστρέψουν οι «παραδοσιακοί» φύλακες στα σχολεία που είναι αφύλακτα στην πλειονότητα τους, όπως λένε.

Την ώρα που επιστημονικές έρευνες καταγράφουν πρώιμη επιθετική συμπεριφορά ακόμα και από το νηπιαγωγεία, το υπουργείο Παιδείας αποφασίζει σειρά μέτρων με προσλήψεις ψυχολόγων από τα δημοτικά, μαθήματα σεβασμού της προσωπικότητας του άλλου και επανασύσταση του Παρατηρητηρίου Κατά της βίας.
Δάσκαλοι, καθηγητές γονείς και μαθητές συμφωνούν ότι η κατάσταση σε πολλές περιπτώσεις αγγίζει τα άκρα με τους εκπαιδευτικούς να καλούνται να διαχειριστούν ακραίες καταστάσεις που φεύγουν από τα όρια του μπούλινγκ καθώς υπάρχουν τραυματισμοί με πέτρες ακόμα και με μαχαίρια καθώς και βανδαλισμοί κτιρίων.

«Θύματα» της σχολικής βίας είναι μαθητές αλλά και καθηγητές και γονείς. Η ένταση σε κάποιες περιπτώσεις είναι μεγάλη και ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Θόδωρος Τσούχλος κάνει λόγο για ανάγκη φύλαξης των σχολείων «με φύλακες όπως υπήρχαν παλιά στα σχολεία» όπως λέει, μιλώντας στο «Πρώτο Θέμα» ο κ. Τσούχλος που υπογραμμίζει ότι τα περισσότερα σχολεία είναι αφύλαχτα και συνήθως μπαίνει κάποιο λουκέτο προκειμένου να προφυλαχθεί ο προαύλιος χώρος.

Για να τονίσει ότι την ώρα των μαθημάτων δεν είναι δύσκολο αν κάποιος το επιθυμεί να βρει έναν τρόπο να μπει από τα κάγκελα ενώ τα περισσότερα νυχτερινά σχολεία , παραμένουν ανοιχτά κατά την ώρα του μαθήματος. Την ίδια ώρα οι ειδικοί εκτιμούν ότι την επόμενη δεκαετία ενδεχομένως να σημειωθεί ποσοστό αύξησης γύρω στο 20% στα προβλήματα ψυχοκοινωνικής συμπεριφοράς των νέων.

Το υπουργείο Παιδείας και τα άμεσα μέτρα

Το υπουργείο Παιδείας ανησυχεί για τα φαινόμενα βίας και αναμένεται να λάβει άμεσα μέτρα για την αντιμετώπιση του φαινομένου με την υφυπουργό Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη να προτίθεται να επανασυστήσει το Παρατηρητήριο κατά της βίας.

Η κ. Ζαχαράκη, προσανατολίζεται στην επανασύσταση μιας συντονιστικής ομάδας που θα ασχοληθεί με την αντιμετώπιση του φαινομένου, και σε συνεχή συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία, με τις Περιφερειακές Διευθύνσεις και τους διευθυντές Εκπαίδευσης θα υπάρξει δραστική αντιμετώπιση και των όποιων περιστατικών αλλά και δράσεις ενημέρωσης και εκπαίδευσης για την πρόληψη αυτών.

Η Σοφία Ζαχαράκη είναι αποφασισμένη να κινηθεί άμεσα για την αντιμετώπιση του φαινομένου της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία με στόχο την στήριξη των ίδιων των σχολικών κοινοτήτων.

Στα επόμενα βήματα περιλαμβάνεται ενημερωτική καμπάνια, ενώ η υφυπουργός παρακολουθεί το θέµα της σχολικής βίας και έχει επαφή με τα στελέχη της Εκπαίδευσης για όποια κρούσµατα εκφοβισµού προκύπτουν.

Η κ. Ζαχαράκη αναφέρεται στο θέμα της βοήθειας των ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών για τη στήριξη της σχολικής κοινότητας ενώ είναι πρόθεσή της είναι η εισαγωγή ενότητα του σεβασμού στον άλλον στα σχολεία προκειμένου οι μαθητές μας να λαμβάνουν μια πολύπλευρη και σφαιρική μόρφωση για τη διαμόρφωση ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων σε μια πραγματικότητα που αλλάζει , όπως χαρακτηριστικά δηλώνει η υφυπουργός.

Ψυχολόγοι έχουν μπει στα Επαγγελματικά Λύκεια προκειμένου να στηρίξουν τους μαθητές αλλά και την εκπαιδευτική κοινότητα σε θέματα σχολικής βίας, διαχείρισης θυμού αλλά και από εφέτος και στα δημοτικά.

Τι αναφέρει έρευνα από το «Χαμόγελο του Παιδιού»

Σύμφωνα με έρευνα από το «Χαμόγελο του Παιδιού» για την ενδοσχολική βία σε έξι χώρες η Ελλάδα έρχεται τέταρτη σε ποσοστά σχολικού εκφοβισμού με 31,98% με πρώτη Λιθουαανία 51,26 και τελευταία την Ιταλία με 15%. Βασική πηγή για την άντληση στοιχείων σχετικά με τον σχολικό εκφοβισμό αποτελούν οι μεγάλες έρευνες που πραγματοποιεί μεταξύ χιλιάδων μαθητών κάθε τέσσερα χρόνια το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Ψυχικής Υγιεινής. Τα πλέον πρόσφατα στοιχεία προέρχονται από την τελευταία έρευνα που είχε καταγραφεί πως το 7,5% των εφήβων (αγόρια 10,7%, κορίτσια 4,4%) συμμετείχε σε εκφοβισμό άλλων παιδιών στο σχολείο. Το μπούλινγκ ξεκινούσε ήδη από το δημοτικό (4% ως θύτες στην ηλικία των 11 ετών), έφτανε στο 9,6% στην ηλικία των 13 ετών και υποχωρούσε λίγο στο 8,8% στα 15 έτη. Αντίστοιχα, το 6,4% των εφήβων είχε δηλώσει πως υπέστη μπούλινγκ, το 5,6% ήδη από το δημοτικό.

Σύμφωνα με ερευνητικά στοιχεία του Παρατηρητηρίου από παλαιότερο πανελλαδικό δείγμα στην ερώτηση «έχεις ασκήσει βία;», το 34,01% απαντά θετικά και το 65,69% αρνητικά Την ίδια στιγμή, το 32% αξιολογεί τις σχέσεις μεταξύ συμμαθητών καλές, το 34,69% απαντά ότι έχει πέσει θύμα εκφοβισμού, ενώ το 65,11% απαντά αρνητικά. Ως προς τον τόπο του επεισοδίου, το 56% απαντάει ότι το περιστατικό βίας συνέβη στο προαύλιο του σχολείου, το 18% εκτός σχολείου κατά τη διάρκεια περιπάτου ή εκδρομής, το 13% σε άλλο σημείο, το 9% στην αίθουσα διδασκαλίας και από 2% απαντούν στο εργαστήριο και στο γραφείο των καθηγητών.

O ι ειδικοί υπογραμμίζουν ότι τα παιδιά αυτά χρειάζονται ειδική στήριξη ώστε σε τέτοιες περιπτώσεις να έχουν κοντά τους ανθρώπους που να γνωρίζουν πως θα το χειριστούν. Και τονίζουν ότι εκτός από την με την ασφάλεια του ίδιου του παιδιού, πρέπει να εστιάσουμε και στην ασφάλεια των συμμαθητών και των εκπαιδευτικών.

Στο «σκηνικό» της βίας στα σχολεία προστέθηκε στην Πάτρα, ομάδα μαθητών από ένα σχολείο που επιτέθηκε με πέτρες και πορτοκάλια σε μαθητές άλλου σχολείου την ώρα του διαλείμματος, περιστατικό που ανάγκασε τη διεύθυνση του γενικού λυκείου να ειδοποιήσει την αστυνομία για το συμβάν που φέρονται να προκάλεσαν μαθητές γειτονικού ΕΠΑΛ. Σοκ προκλήθηκε στην Αμαλιάδα όταν 15χρονος μαχαιρώθηκε από συμμαθητή του ενώ , ενώ ένας ανήλικος μαθητής του Αργοστολίου βρέθηκε μετά τη λήξη των μαθημάτων στο Γυμνάσιο της περιοχής όπου φοιτούσε ως την περυσινή περίοδο. Εκεί, φέρεται να επιτέθηκε σε έναν 15χρονο μαθητή της τρίτης τάξης και τον γρονθοκόπησε για άγνωστο λόγο. Ένα πρωτοφανές περιστατικό σε σχολείο της Αττικής, σημειώθηκε σε γυμνάσιο της Μεταμόρφωσης όπου συνελήφθη ένας καθηγητής που κουβαλούσε σουγιά κατά τη διάρκεια της παρουσίας του στην τάξη.

Συγκεκριμένα, την ώρα που η μητέρα ενός μαθητή βρισκόταν στο γραφείο του Διευθυντή για να παραπονεθεί για τη συμπεριφορά του εκπαιδευτικού απέναντι στο γιο της, ακούστηκαν φωνές από την αίθουσα που δίδασκε και υπήρξε διαπληκτισμός ανάμεσα στον ίδιο και τον νεαρό. Λίγες μέρες πριν, μαθητές γενικού γυμνασίου πέταξαν μολότοφ στο γραφείο του διευθυντή του σχολείου τους, ενώ πριν από μερικές εβδομάδες έγινε πανελληνίως θέμα η απόπειρα αυτοκτονίας ενός 16χρονου πατρινού εξαιτίας του bullying που δέχθηκε από συμμαθητή του Ακόμα ένα άγριο περιστατικό σχολικής βίας διαδραματίστηκε σε σχολείο της Καλλιθέας, με πρωταγωνιστές δυο 14χρονα παιδιά.
Ένας μαθητής «χαράκωσε» με κλειδί στο πρόσωπο έναν 14χρονο συμμαθητή του .Ένα απίστευτο περιστατικό συνέβη προ ημερών σε δημοτικό σχολείο της Ιεράπετρας όταν μαθητής, χτύπησε τη δασκάλα της τάξης.Tο παιδί φέρεται ότι έπιασε και έσυρε τη δασκάλα από τα μαλλιά, η οποία έπεσε και χτύπησε στο κεφάλι με συνέπεια τον σοβαρό τραυματισμό της, ενώ υπήρξε γενικότερη αναστάτωση. Χρειάστηκε να νοσηλευτεί σε νοσοκομείο και η ανάρρωση συνεχίστηκε στο σπίτι της.Σε σχολείο στο Αγρίνιο τις ζημιές σε σπασμένα τζάμια των παιδιών τους οι γονείς μιας ομάδας μαθητών δημοτικού , που την περασμένη χρονιά είχαν σπάσει 20 τζάμια στο σχολείο τους, προκειμένου η υπόθεση να μη φτάσει σε δίκη Τη ζημιά κλήθηκε να αποκαταστήσει ο δήμος Αγρινίου, μετά από αίτημα που έκανε προς την Τεχνική του Υπηρεσία η διεύθυνση του σχολείου. Ο λογαριασμός ανήλθε στα 224,50 ευρώ, ενώ παράλληλα έτρεχαν και ένδικες απαιτήσεις του δήμου Αγρινίου προς τους γονείς.

Αξιοσημείωτο είναι ότι γονείς μαθητών δημοτικού στο Αγρίνιο αναγνώρισαν το σφάλμα των παιδιών τους να σπάσουν τζάμια στο σχολείο τους αλλά και την δική τους συνευθύνη σε αυτό που συνέβη και αποφάσισαν να αποκαταστήσουν την ζημιά και να μην συρθούν σε δικαστικές διαμάχες, δίνοντας ένα μήνυμα και στα παιδιά τους. Να σημειωθεί ότι αυτή η πρακτική υπάρχει σε όλες τις περιπτώσεις βανδαλισμών σε δημόσιες υποδομές στις προηγμένες χώρες.

«Βία» με τη μορφή πρώιμων επιθετικών συμπεριφορών που μπορούν να εξελιχθούν σε εκφοβισμό στην πορεία των χρόνων συναντάται στα νηπιαγωγεία σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε πρόγραμμα του υπουργείου Παιδείας Η έρευνα με τίτλο «Διερεύνηση σύγχρονων όψεων της σχολικής βίας και του εκφοβισμού στο ελληνικό σχολείο» διενεργήθηκε από το Ίδρυμα Θεμιστοκλή και Δημήτρη Τσάτσου – Κέντρο Ευρωπαϊκού Συνταγματικού Δικαίου στο πλαίσιο επιμορφωτικού εκπαιδευτικού ενημερωτικού υλικού και προγράμματος σπουδών επιμόρφωσης» με Αναθέτουσα Αρχή την Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής Εκπαιδευτικών Δράσεων του υπουργείου Παιδείας.
Στο πλαίσιο της έρευνας διενεργήθηκαν 25 συνεντεύξεις με εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων που υπηρετούν σε σχολεία της Αττικής και 23 συνεντεύξεις με γονείς μαθητών όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων σε σχολεία της Αττικής.Όπως διαπιστώνεται από τις εμπειρίες τόσο των γονέων όσο και των εκπαιδευτικών, τα φαινόμενα εκδηλώνονται με διαφορετικό τρόπο στις επιμέρους βαθμίδες εκπαίδευσης και σε γενικές γραμμές η σοβαρότητα των περιστατικών τείνει να κλιμακώνεται με την ηλικία. Στο νηπιαγωγείο η «βία» συναντάται με τη μορφή πρώιμων επιθετικών συμπεριφορών που μπορούν να εξελιχθούν σε εκφοβισμό στην πορεία των χρόνων, αν δεν αντιμετωπιστούν έγκαιρα και σωστά.

Στο δημοτικό σχολείο οι πιο συνηθισμένες εκφάνσεις εκφοβισμού αφορούν στη λεκτική βία, στην περιθωριοποίηση μαθητών/ μαθητριών και στην άσκηση πίεσης και μικρο-εκβιασμών.Στο γυμνάσιο τα φαινόμενα εκφοβισμού εστιάζουν στην εμφάνιση και σε θέματα που σχετίζονται με τη σεξουαλική ταυτότητα και το φύλο, ενώ συχνά εκφράζονται με σωματική βία και δεν λείπουν φαινόμενα ηλεκτρονικού εκφοβισμού. Στο λύκειο η βία και ο εκφοβισμός εκφράζονται εντονότερα σε σχέση με τις άλλες βαθμίδες και λαμβάνουν τη μορφή πειραγμάτων αλλά και ωμής βίας σε αρκετές περιπτώσεις.Το οικογενειακό και σχολικό περιβάλλον λειτουργούν καθοριστικά στην διαμόρφωση των συμπεριφορών που θα εκδηλώσει ο κάθε μαθητής.
Ειδικότερα για το σχολικό περιβάλλον, και οι δύο ομάδες υποστηρίζουν ότι ένα σχολικό περιβάλλον που εμπνέει αίσθηση ασφάλειας στα παιδιά λειτουργεί ανασταλτικά στην εκδήλωση φαινομένων εκφοβισμού.Αναντίρρητα, η συνεργασία σχολείου και οικογένειας αναγνωρίζεται ως καθοριστικής σημασίας η οποία μπορεί να λειτουργήσει καταλυτικά στην έγκαιρη αντιμετώπιση και πρόληψη του φαινομένου.

Η έρευνα κατέγραψε μια σειρά από πρωτοβουλίες και καλές πρακτικές για την αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στις σχολικές μονάδες. Οι καλές πρακτικές έχουν βιωματικό χαρακτήρα και αφορούν στην ενημέρωση, στην ευαισθητοποίηση όλων των εμπλεκομένων, στην επιμόρφωση, και στην ενεργό συμμετοχή των παιδιών προκειμένου να κατανοήσουν και να αντιμετωπίσουν περιστατικά ενδοσχολικής βίας. Δεν καταγράφονται ωστόσο μηχανισμοί για τη διάδοση και τη διάχυση των καλών πρακτικών μεταξύ των σχολείων και των εκπαιδευτικών.
Προκειμένου να προληφθεί και να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο, οι συμμετέχοντες στην έρευνα ανέφεραν, μεταξύ άλλων, τα εξής: Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε φαινόμενα βίας και εκφοβισμού Διαμόρφωση κοινών βημάτων και πρωτοκόλλων χειρισμού περιστατικών βίας και εκφοβισμού σε όλα τα σχολεία, Έμφαση σε δράσεις κατά του εκφοβισμού στις χαμηλές βαθμίδες εκπαίδευσης, ιδίως στο δημοτικό σχολείο με συστηματικές δράσεις ευαισθητοποίησης των παιδιών.
Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ανάπτυξη δράσεων ευαισθητοποίησης και πρόληψης με βιωματικό χαρακτήρα.Διαμόρφωση ισορροπημένου προγράμματος στο πλαίσιο του σχολείου που να επιτρέπει τη δημιουργική απασχόληση των παιδιών όλων των ηλικιών.Καθιέρωση δραστηριοτήτων όπως κινηματογραφική βραδιά, σκάκι, θεατρικά παιχνίδια κλπ.Δημιουργία και στελέχωση υποστηρικτικών δομών σε όλα τα σχολεία.Δημιουργία συμβουλευτικού σταθμού νέων με ψυχολόγο, κοινωνικό λειτουργό, ανθρώπους που μπορούν να κάνουν δουλειά πρόληψης στο σχολείο.
Πηγή: Protothema.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Σάββατο, 09 Νοεμβρίου 2019 13:23

Σχετικά Άρθρα

  • Λάρισα: Σοκάρει ο πατέρας του 14χρονου που έπεσε θύμα ακραίου bullying επί 4 μήνες
    Λάρισα: Σοκάρει ο πατέρας του 14χρονου που έπεσε θύμα ακραίου bullying επί 4 μήνες

    Ένα αδιανόητο περιστατικό bullying έρχεται στη δημοσιότητα στην Λάρισα: Θύμα ένα 14χρονο αγόρι που βίωνε επί 4 μήνες ένα μαρτύριο από μία συμμορία ανηλίκων. Τον εκβίαζαν, τον απειλούσαν, του άρπαζαν χρήματα, και τον εξευτέλιζαν, μέχρι που το θύμα, έσπασε την σιωπή του και αποκάλυψε τα πάντα στον πατέρα του.

    Εφιάλτης

    Οι νταήδες τον είχαν βάλει στο στόχαστρο και τον απειλούσαν πως αν τους αποκαλύψει καμιά αστυνομία δεν θα τον σώσει. Ο 14χρονος άρχισε να δέχεται απειλές από τα μέσα του καλοκαιριού, ότι θα ξυλοκοπηθεί άγρια αν δεν τους δώσει όσα ζητούσαν.

    «Με παίρνει τηλέφωνο κατά τις 10 η ώρα “μπαμπά με απειλούν, αν μέχρι την Παρασκευή δεν τους πάει 60 ευρώ θα με σκοτώσουν θα με κάνουν μαύρο στο ξύλο”», είπε ο πατέρας του, μιλώντας στο Mega.

    Όπως αποκαλύπτει ο πατέρας του παιδιού στο Mega , για να τον εξευτελίσουν τον έβαζαν να τους φιλάει τα πόδια. «Ήταν πολύ νευρικός με τα μηνύματα. Στις 26 Αυγούστου τα συγκεκριμένα παιδιά μαζί με έναν άλλον του είπαν σε μια ώρα να έχεις 30€ θα σε δείρουμε. Είχε το χαρτζιλίκι του που του δίναμε εμείς φυλαγμένα τα χρήματα. Πήγε και τους τα πήγε σε μια ώρα τα είχε εκεί πέρα και τον βάλανε γονατιστό να τους φιλήσει τα πόδια και τους ζήτησε συγγνώμη».

    «Άνοιξαν» τα στόματα στην Λάρισα

    Τα στόματα στην τοπική κοινωνία άρχισαν να ανοίγουν και όπως φαίνεται ο 14χρονος δεν ήταν το μοναδικό παιδί που δεχόταν κακοποίηση από τους ανήλικους νταήδες. Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται για μεγάλη συμμορία στην οποία συμμετέχουν και ενήλικες.

    «Συνελήφθησαν τρεις ανήλικοι μαθητές 14 ετών οι οποίοι είναι τα μικρότερα μέλη μιας μεγαλύτερης συμμορίας και με ενηλίκους οι οποίοι αποσπούσαν με δύο τρόπο και με απειλές χρήματα από ανήλικους μάλιστα ένας εξ’ αυτών έχουν ξανασυλληφθεί στο παρελθόν», δήλωσε ο δικηγόρος του θύματος, Στέλιος Σούρλας.

    Εκτός από τους ανήλικους συνελήφθησαν και οι γονείς τους για το αδίκημα της παραμέλησης εποπτείας. Σε βάρος των τριών ανηλίκων σχηματίστηκε δικογραφία για απόπειρα εκβίασης ενώ το νεαρό θύμα άλλαξε σχολικό περιβάλλον.

    Πηγή: ethnos.gr Φωτογραφία: pexels

  • Δήμος Ζαχάρως: Τιμή στην εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940 από την μαθητική Κοινότητα
    Δήμος Ζαχάρως: Τιμή στην εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940 από την μαθητική Κοινότητα

    Με την κατάθεση των στεφάνων στο Μνημείο των Ηρώων από τους μαθητές των σχολείων της Ζαχάρως, της Φιγαλείας, του Κακοβάτου και του Γιαννιτσοχωρίου, ξεκίνησαν οι επετειακές εκδηλώσεις με αφορμή την επέτειο του Ηρωικού «όχι» της 28ης Οκτωβρίου 1940, στο Δήμο Ζαχάρως.

    Το πρωί της Παρασκευής 25ης Οκτωβρίου, πραγματοποιήθηκε η κατάθεση στεφάνων στο στολισμένο Μνημείο των Ηρώων.

    Το πρόγραμμα του εορτασμού της «28ης Οκτωβρίου 1940» περιλάμβανε επετειακές εκδηλώσεις σε όλες τις σχολικές μονάδες εκπαίδευσης, ενώ αργότερα έγινε η κατάθεση των στεφάνων και η προσφερόμενη τιμή στους Ήρωες του Έπους του 40, από τους μαθητές των σχολικών μονάδων της περιοχής. Η εκδηλώσεις έκλεισαν με την ανάκρουση του εθνικού ύμνου.

    Το παρόν έδωσαν, ο Δήμαρχος Ζαχάρως Κωνσταντίνος Μητρόπουλος, ο Αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Αθλητισμού Ιωάννης Τερζής, ο Αντιδήμαρχος Παιδείας Γεώργιος Τριγάζης, ο Αντιδήμαρχος Πρασίνου Ιωάννης Μπάμης, η Δημοτική σύμβουλος Δήμητρα Σκαλτσά, ο Πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Ζαχάρως Παναγιώτης Γκόγκας, οι Διευθυντές και εκπαιδευτικοί των σχολείων, εκπρόσωποι συλλόγων γονέων και φορέων. Οι επετειακές εκδηλώσεις, σε όλο το Δήμο, θα κορυφωθούν την Δευτέρα 28η Οκτωβρίου, με τις μαθητικές Παρελάσεις.

    dimos zax 28i mathites 2

    dimos zax 28i mathites 3

    dimos zax 28i mathites 4

    dimos zax 28i mathites 5

    dimos zax 28i mathites 6

    dimos zax 28i mathites 7

    (Δελτίο Τύπου)

  • Ξεκίνησαν οι εκδηλώσεις του Δήμου Ήλιδας και της εκπαιδευτικής κοινότητας για την Εθνική Επέτειο  της 28ης Οκτωβρίου 1940
    Ξεκίνησαν οι εκδηλώσεις του Δήμου Ήλιδας και της εκπαιδευτικής κοινότητας για την Εθνική Επέτειο  της 28ης Οκτωβρίου 1940

    Με, σχολικές γιορτές, απαγγελίες ποιημάτων και κατάθεση στεφάνων από μαθητές στο Μνημείο Ηρώων, ξεκίνησαν στην πόλη της Αμαλιάδας την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2024, οι επετειακές εκδηλώσεις για το Έπος του 40’.

    Ο Δήμος Ήλιδας διοργάνωσε όπως κάθε χρόνο την κεντρική εκδήλωση των σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με τους σημαιοφόρους και τους παραστάτες να παρατάσσονται στο Μνημείο Ηρώων, όπου τη μικρή γιορτή επιμελήθηκαν από κοινού το 5ο Δημοτικό και το 1ο Γυμνάσιο Αμαλιάδας.

    Εκτός από τα ποιήματα με θέμα την 28η Οκτωβρίου 1940 και το Έπος των Ελλήνων στα Ελληνοαλβανικά σύνορα, κατατέθηκαν στεφάνια από τον εκπαιδευτικό κόσμο της περιοχής και συγκεκριμένα από το αρμόδιο αντιδήμαρχο Παιδείας, Προσχολικής Αγωγής και Δια Βίου Μάθησης κ. Γιάννη Αθανασόπουλο, τους εκπροσώπους των δύο σχολείων εκ μέρους της Α’/βάθμιας και της Β’/βάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας και τους εκπροσώπους του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Αμαλιάδας και της ΕΛΜΕ Ν. Ηλείας.

    Στην εκδήλωση παραβρέθηκε ο Δήμαρχος Ήλιδας κ. Χρήστος Χριστοδουλόπουλος και ο Δημοτικός Σύμβουλος κ. Γιώργος Καραπιπέρης.

    ilida 28i sxol sftef 2

    ilida 28i sxol sftef 3

    ΓΙΟΡΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΕΠΕΤΕΙΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΗΛΙΔΑΣ

    Νωρίτερα, ο εκπαιδευτικός κόσμος του Δήμου Ήλιδας τίμησε την εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940 στο κάθε σχολείο ξεχωριστά.

    Ο Δήμαρχος Ήλιδας, συνοδευόμενος από την πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Ήλιδας κα Θεώνη Γεωργοπούλου και τον Γενικό Γραμματέα του Δήμου κ. Άκη Χουζούρη βρέθηκαν στην γιορτή που προετοίμασαν με πολύ μεράκι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του 2ου Γενικού Λυκείου Αμαλιάδας.

    Την εκδήλωση του σχολείου τίμησε με την παρουσία του και ο σεβασμιότατος Μητροπολίτης Ηλείας και Ωλένης κ.κ. Αθανάσιος, ενώ η διευθύντρια του 2ου Λυκείου κα Άννα Γεωργακοπούλου παρέδωσε και τους επαίνους στους μαθητές και μαθήτριες που διακρίθηκαν με τις επιδόσεις τους κατά τη σχολική χρονιά 2023 – 2024.

    ilida 28i sxol sftef 4

    ilida 28i sxol sftef 5

    ilida 28i sxol sftef 6

    ilida 28i sxol sftef 7

    (Δελτίο Τύπου)

  • Πότε κλείνουν τα σχολεία - Ποιες είναι οι επόμενες αργίες
    Πότε κλείνουν τα σχολεία - Ποιες είναι οι επόμενες αργίες

    Η Εθνική Επέτειος για την 28η Οκτωβρίου είναι τη Δευτέρα και οι μαθητές θα συμμετάσχουν από την Παρασκευή στις σχολικές γιορτές και εκδηλώσεις

    Ηπρώτη αργία της χρονιάς στα σχολεία αφορά στον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου, με τους μαθητές να κάθονται τέσσερις ημέρες.

    Η Εθνική Επέτειος για την 28η Οκτωβρίου είναι τη Δευτέρα και οι μαθητές θα συμμετάσχουν από την Παρασκευή στις σχολικές γιορτές και εκδηλώσεις.

    Μετά το τετραήμερο της 28ης Οκτωβρίου, οι μαθητές θα απολαύσουν ένα τριήμερο ανάπαυλας από τα διαβάσματα, λόγω της επετείου του Πολυτεχνείου. Φέτος, η επέτειος πέφτει Κυριακή (17.11.2024) και οι καθιερωμένες εκδηλώσεις για τον εορτασμό της επετείου θα γίνουν την Παρασκευή (15.11.2024)

    Πότε κλείνουν τα σχολεία για Χριστούγεννα

    Τα σχολεία αναμένεται να κλείσουν δύο μέρες πριν την παραμονή των Χριστουγέννων, δηλαδή τη Δευτέρα (23.12.2014), αφού τα Χριστούγεννα πέφτουν Τετάρτη (25.12.24). Οι μαθητές όλων των βαθμίδων θα πάνε κανονικά στο σχολείο την Δευτέρα κι ανάλογα με τον προγραμματισμό της κάθε σχολικής μονάδας, ενδέχεται να κάνουν για λίγες ώρες μάθημα και στην συνέχεια να συμμετέχουν σε κάποιο χριστουγεννιάτικο δρώμενο εντός του σχολείου.

    Έτσι, τα σχολεία θα παραμείνουν κλειστά από τις 24 Δεκεμβρίου 2024 έως τις 7 Ιανουάριου 2025 για τις διακοπές των Χριστουγέννων, ενώ την επόμενη ακριβώς ημέρα (8.1.25), οι μαθητές αναμένεται να επιστρέψουν ξανά στις σχολικές αίθουσες.

    Τι αναφέρει η υπουργική απόφαση που ρυθμίζει το πλαίσιο λειτουργίας των σχολείων

    Σύμφωνα με την σχετική υπουργική απόφαση που ορίζει τι ισχύει με τις διακοπές, τις αργίες και τις εορταστικές εκδηλώσεις, αναφέρονται τα εξής:

    • Διδασκαλία μαθημάτων δεν διεξάγεται και εξετάσεις δεν διενεργούνται κατά τις ακόλουθες χρονικές περιόδους του σχολικού έτους:
    • Διακοπές Χριστουγέννων, από την 24η Δεκεμβρίου μέχρι και την 7η Ιανουαρίου.
    • Διακοπές Πάσχα, από τη Μεγάλη Δευτέρα μέχρι την Κυριακή του Θωμά.
    • Θερινές διακοπές, από την 1η Ιουλίου μέχρι και την 31η Αυγούστου, με την επιφύλαξη της παρ. 9 του άρθρου 1.
    • Κατά τις θερινές διακοπές κάθε Γυμνάσιο, ΓΕ.Λ., ΕΠΑ.Λ, Γυμνάσιο Ε.Α.Ε., Λύκειο Ε.Α.Ε., ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ και Ε.Ε.Ε.ΕΚ. δέχεται το κοινό μία (1) ημέρα την εβδομάδα, η οποία ορίζεται από τον/την οικείο/α Διευθυντή/ντρια Εκπαίδευσης και ανακοινώνεται στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου και εξωτερικά σε εμφανές σημείο.

    Την ημέρα αυτή, ένας/μία τουλάχιστον από τους/τις διδάσκοντες/ουσες κάθε σχολείου, ο/η οποίος/α ορίζεται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών πριν από τη λήξη του διδακτικού έτους, είναι υπεύθυνος/η για τη διεκπεραίωση κάθε τρέχοντος υπηρεσιακού θέματος, ασκώντας εκτάκτως αρμοδιότητες Διευθυντή/ντριας σχολείου και υπογράφει αντ’ αυτού/ής κάθε έγγραφο ή τίτλο. Αν τα καθήκοντα ασκούν περισσότεροι από ένας/ μία διδάσκοντες/ουσες, τις αρμοδιότητες αυτές ασκεί ο/η ανώτερος/η κατά τον βαθμό και επί ισόβαθμων ο/η αρχαιότερος/η. Αν η ημέρα που έχει οριστεί συμπίπτει με ημέρα αργίας, η σχολική μονάδα δέχεται το κοινό την επόμενη εργάσιμη ημέρα.

    • Για τα Γυμνάσια, ΓΕ.Λ., ΕΠΑ.Λ, Γυμνάσια Ε.Α.Ε, Λύκεια Ε.Α.Ε., ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ και Ε.Ε.Ε.ΕΚ. ισχύουν οι διατάξεις του ν. 1157/1981 (Α’ 126) για την καθιέρωση πενθήμερης εβδομάδας εργασίας.
    • Ημέρες αργίας των ανωτέρω ορίζονται: α) όλες οι Κυριακές, β) η θρησκευτική εορτή του Αγίου Πνεύματος, γ) οι εθνικές επέτειοι της 28ης Οκτωβρίου και της 25ης Μαρτίου, δ) η Καθαρά Δευτέρα, ε) η 1η Μαΐου, στ) οι, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, ημέρες αργίας για την έδρα κάθε σχολείου λόγω τοπικής εθνικής ή θρησκευτικής εορτής.
    • Την 30η Ιανουαρίου, ημέρα εορτής των Τριών Ιεραρχών πραγματοποιούνται εορταστικές εκδηλώσεις η διάρκεια των οποίων ορίζεται με σχετική εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. και κατά τα λοιπά τηρείται απαρεγκλίτως το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων. Σε περίπτωση που η 30ή Ιανουαρίου είναι Σάββατο ή Κυριακή, οι εορταστικές εκδηλώσεις λαμβάνουν χώρα την προηγούμενη Παρασκευή.
    • Τα ιδιωτικά σχολεία επιτρέπεται, ύστερα από σχετική γνωστοποίηση στον/στην οικείο/α Διευθυντή/ντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, να αργούν έως δύο (2) επιπλέον ημέρες ανά έτος, σε ημερομηνίες που σχετίζονται με την ιστορία και τη σχολική τους παράδοση ή, στην περίπτωση των ξένων σχολείων της ημεδαπής, που αποτελούν επίσημη εθνική ή θρησκευτική εορτή στη χώρα προέλευσής τους.
    • Κατά την παραμονή των εθνικών επετείων της 28ης Οκτωβρίου και της 25ης Μαρτίου, καθώς και κατά την επέτειο της 17ης Νοεμβρίου πραγματοποιούνται στα Γυμνάσια, στα ΓΕ.Λ, στα ΕΠΑ.Λ, στα Γυμνάσια Ε.Α.Ε., στα Λύκεια Ε.Α.Ε., στα ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ και Ε.Ε.Ε.ΕΚ. εορταστικές επετειακές εκδηλώσεις και δρώμενα στον χώρο εκδηλώσεων των σχολείων ή σε άλλο κατάλληλο χώρο με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών. Αν η ημέρα αυτή συμπίπτει με Σάββατο ή αργία, οι ανωτέρω εκδηλώσεις πραγματοποιούνται την προηγουμένη του γ) Θερινές διακοπές, από την 1η Ιουλίου μέχρι και την 31η Αυγούστου, με την επιφύλαξη της παρ. 9 του άρθρου 1
    Πηγή: NewsBomb.gr
  • Σε πλήρη εξέλιξη ο προσεισμικός έλεγχος στον Δήμο Πύργου
    Σε πλήρη εξέλιξη ο προσεισμικός έλεγχος στον Δήμο Πύργου

    Προτεραιότητα στα σχολικά συγκροτήματα

    Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται ο προσεισμικός έλεγχος των δημοσίων κτιρίων στον Δήμο Πύργου, ο οποίος έχει ξεκινήσει μετά τον ορισμό των μηχανικών από το ΤΕΕ.

    Προτεραιότητα έχει δοθεί στα σχολικά συγκροτήματα σύμφωνα με το σχεδιασμό του Τεχνικού Επιμελητήριου

    Ήδη έχει γίνει σε πρώτο βαθμό η εκτίμηση της κατάστασης των κτιριακών υποδομών του Γυμνασίου Επιταλίου και του 10ου Δημοτικού Σχολείου από τους ελεγκτές-μηχανικούς του ΤΕΕ Παναγιώτη Ζουρντό, Βασιλική Σεφερλή και Αναστάσιο Καλαμβόκη.

    Αμέσως μετά θα πραγματοποιηθεί έλεγχος στο 2ο Γυμνάσιο-Λύκειο Πύργου και στα Δημοτικά Σχολεία 1ο Πύργου και Κουτσοχέρας για τα οποία έχουν οριστεί οι μηχανικοί Κώστας Μυλωνάς, Αθανάσιος Κουφωλιάς και Εμμανουήλ Ανδριόλας.

    Μετά το πρώτο στάδιο ελέγχων θα ακολουθήσει το δεύτερο και αν για κάποια από αυτά τα κτιριακά συγκροτήματα προκύψει η ανάγκη ενίσχυσης του φέροντα οργανισμού, θα προχωρήσει η διαδικασία εκπόνησης των σχετικών μελετών για την επισκευή τους.

    «Ο προσεισμικός έλεγχος έχει ήδη ξεκινήσει στο Δήμο Πύργου όπου δίνεται προτεραιότητα στα σχολεία. Μάλιστα οι ελεγκτές-μηχανικοί του ΤΕΕ έχουν προχωρήσει στην εκτίμηση της κατάστασης των κτιριακών υποδομών σε δύο σχολικά συγκροτήματα, το Γυμνάσιο Επιταλίου και το 10ο Δημοτικό Σχολείο Πύργου», επεσήμανε μεταξύ άλλων ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων κ. Βασίλης Παναγόπουλος.

    Στην συνέχεια ο Αντιδήμαρχος Έργων τόνισε ότι: «σύμφωνα με το σχεδιασμό και το χρονοδιάγραμμα που υπάρχει από το Τεχνικό Επιμελητήριο θα έχουμε μία γενική άποψη σε τι κατάσταση βρίσκονται όλα τα δημοτικά κτίρια το Μάρτιο του 2025».

    Μετά την ολοκλήρωση του πρώτου σταδίου του προσεισμικού ελέγχου θα ακολουθήσει αξιολόγηση του βαθμού επικινδυνότητας των κτιριακών συγκροτημάτων του Δήμου και εν συνεχεία το δεύτερο στάδιο του ελέγχου, από τον οποίο αν προκύψει η ανάγκη για κάποια από αυτά τα κτίρια να ενισχυθούν στο φέροντα οργανισμό, θα γίνουν οι απαιτούμενες εργασίες για την επισκευή τους μετά την εκπόνηση των σχετικών μελετών.

    Proseisms sxoleia dimos 2

    Proseisms sxoleia dimos 3

    Proseisms sxoleia dimos 4

    Proseisms sxoleia dimos 5

    (Δελτίο Τύπου)

  • Κλειστά σχολεία σήμερα παρά τη δικαστική απόφαση, δεμένα τα πλοία - Ποιοι άλλοι κλάδοι απεργούν
    Κλειστά σχολεία σήμερα παρά τη δικαστική απόφαση, δεμένα τα πλοία - Ποιοι άλλοι κλάδοι απεργούν

    Απεργούν σήμερα δάσκαλοι και καθηγητές καθώς η ΑΔΕΔΥ προχώρησε στην επαναπροκήρυξη της 24ωρης απεργίας των δασκάλων (ΔΟΕ) προσθέτοντας και τους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ).

    Υπενθυμίζεται ότι το υπουργείο Παιδείας πραγματοποίησε αγωγή κατά της ΔΟΕ για την σημερινή 24ωρη απεργία, όπου και κρίθηκε παράνομη από τη δικαιοσύνη. Ωστόσο, η απεργία θα πραγματοποιηθεί κανονικά υπό την κάλυψη της ΑΔΕΔΥ αφού η σχετική απόφαση από το ανώτατο συνδικαλιστικό όργανο των δημοσίων υπαλλήλων.

    Η Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔΕΔΥ κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της για «πρωτοφανή - στα συνδικαλιστικά και εκπαιδευτικά χρονικά - ενέργεια του υπουργού Παιδείας να προσφύγει στα δικαστήρια, προκειμένου να κηρυχθεί παράνομη η σημερινή 24ωρη απεργία της ΔΟΕ, που έχει αιτήματα, μεταξύ άλλων, τις αυξήσεις στους μισθούς, τις συγχωνεύσεις, τις προσλήψεις κτλ.».

    Συνεχίζεται η απεργία στα πλοία -Δεμένα για δεύτερη μέρα

    Συνεχίζεται για δεύτερη μέρα η 48ωρη απεργία της ΠΝΟ με τα πλοία να παραμείνουν δεμένα στα λιμάνια.

    Οι ναυτικοί, μεταξύ άλλων ζητούν την υπογραφή ΣΣΕ με ποσοστό αύξησης 23% και την άμεση τροποποίηση του άρθρου για τη τετράμηνη δρομολόγηση των Ε.Γ/Ο.Γ, Ταχυπλόων Πλοίων και επιβολή επτάμηνης υποχρεωτικής δρομολόγησης.

    24ωρη απεργία για εργαζόμενους σε επισιτισμό και τουρισμό

    Σε 24ωρη πανελλαδική απεργία προχωρούν οι εργαζόμενοι στον επισιτισμό-τουρισμό σήμερα 23 Οκτωβρίου, όπως ανακοίνωσε η ΠΟΕΕΤ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων στον Επισιτισμό Τουρισμό).

    Καλεί σε συγκέντρωση στις 10.30 έξω από το υπουργείο Εργασίας στην Αθήνα αλλά και σε κατά τόπους συγκεντρώσεις των σωματείων του κλάδου στα αεροδρόμια των τουριστικών προορισμών.

    Αιτήματα της κινητοποίησης είναι η υπογραφή ΣΣΕ με αυξήσεις και 5ήμερο 40ωρο, αλλά και η «αξιοπρεπής διαβίωση τους “νεκρούς” μήνες για τους εποχιακά εργαζόμενους μέσω του ταμείου ανεργίας». Ζητούν μέτρα για το πώς θα μοιράζει το φιλοδώρημα ο εργοδότης στους εργαζόμενους και πώς θα ελέγχεται, ενώ καλούν την κυβέρνηση εφόσον ισχύουν οι εκτιμήσεις της πως το φιλοδώρημα στη χώρα μας κυμαίνεται στα 400 εκ. ευρώ το χρόνο, με τα έσοδα που θα μαζέψει από τη φορολόγηση αυτού του ποσού να αυξήσει τη χρονική ισχύ του επιδόματος ανεργίας των εποχικά εργαζόμενων.

    Συγκέντρωση στην Αθήνα

    Σε συγκέντρωση στα προπύλαια Αθηνών σήμερα στις 12:00 καλεί τους εκπαιδευτικούς η ΔΟΕ.

    Οι ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς των εκπαιδευτικών, η κατάργηση της αξιολόγησης, η αντίθεση στις συμπτύξεις τμημάτων και η λήψη μέτρων για την ασφάλεια των σχολείων με κρατική χρηματοδότηση «στο ύψος των πραγματικών αναγκών», βρίσκονται στο επίκεντρο των διεκδικήσεων της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ).

    «Απέναντι στην οξυμμένη επίθεση της κυβέρνησης της ΝΔ και του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. προτάσσουμε την οργάνωση του αγώνα μας για την ικανοποίηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας, το έργο και την καθημερινότητα των εκπαιδευτικών», αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΔΟΕ.

    Πηγή: Ιefimerida.gr

  • Σχολεία: Περισσότερες από 6.000 αποβολές για χρήση κινητού από τον Σεπτέμβρη
    Σχολεία: Περισσότερες από 6.000 αποβολές για χρήση κινητού από τον Σεπτέμβρη

    «Θεαματικά καλό» χαρακτήρισε το μέτρο της απαγόρευσης των κινητών στα σχολεία ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, μιλώντας νωρίτερα σήμερα, Δευτέρα, στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ, αναφέροντας επίσης ότι από την αρχή της σχολικής χρονιάς και την έναρξη της εφαρμογής του μέτρου έχουν καταγραφεί 6.043 αποβολές.

    Ο υπουργός αναφέρθηκε και στις καταγγελίες ενδοσχολικής βίας που έχουν καταγραφεί στην πλατφόρμα stop-bullying, σημειώνοντας ότι συνολικά από τότε που άρχισε η λειτουργία της έχουν καταγραφεί 501 αναφορές, εκ των οποίων οι 213 φέτος.

    Έρχονται διαγραφές για τους αιώνιους φοιτητές

    Σχετικά με το ζήτημα των «αιωνίων φοιτητών», ο κ. Πιερρακάκης ανέφερε ότι θα εφαρμοστεί ο νόμος, ο οποίος έχει ψηφιστεί από το 2022 και προβλέπει ανώτατη διάρκεια φοίτησης. Ο υπουργός αναφέρθηκε και στο ζήτημα της ασφάλειας των πανεπιστημίων, χαρακτηρίζοντας «βελτιωμένη» την εικόνα στο κομμάτι αυτό.

    Τέλος, αναφορικά με τα μη κρατικά πανεπιστήμια, ο κ. Πιερρακάκης τόνισε ότι έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον και εκτίμησε πως θα υπάρχουν «αρκετές αιτήσεις» από την πρώτη χρονιά.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Χρηματοδότηση 9,58 εκατ. ευρώ από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας για την σχολική στέγη σε Αχαΐα, Αιτωλοακαρνανία και Ηλεία
    Χρηματοδότηση 9,58 εκατ. ευρώ από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας για την σχολική στέγη σε Αχαΐα, Αιτωλοακαρνανία και Ηλεία

    Τη δυνατότητα να εκσυγχρονίσουν τις κτιριακές τους εγκαταστάσεις τους τα σχολεία της Δυτικής Ελλάδας, την προσβασιμότητά για μαθητές με αναπηρία, αλλά και την υλικοτεχνική τους υποδομή, δίνει η Περιφέρεια, αφού με απόφαση του Περιφερειάρχη, Νεκτάριου Φαρμάκη, εκδόθηκε πρόσκληση με τίτλο «Εκσυγχρονισμός και βελτίωση υλικοτεχνικής υποδομής και κτιριακών εγκαταστάσεων Α & Β βάθμιας Εκπαίδευσης».

    Με χρηματοδότηση ύψους 9,58 εκ ευρώ από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Δυτική Ελλάδα 2021-2027 επιδιώκεται η κάλυψη των αναγκών για βελτίωση των κτιριακών υποδομών καθώς και του εξοπλισμού λειτουργίας (είδη σχολικής αίθουσας όπως θρανία, καρέκλες κλπ). Προηγήθηκε διαβούλευση με τους συναρμόδιους φορείς της εκπαίδευσης για την αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης και τέθηκαν προτεραιότητες.

    Δίνεται έμφαση στην ολοκλήρωση και αναβάθμιση σχολικών μονάδων και σύγχρονων εκπαιδευτικών εγκαταστάσεων, συμπεριλαμβανομένων των υποδομών προσχολικής εκπαίδευσης, όπως νηπιαγωγεία, καθώς η χαρτογράφηση αποτύπωσε την ανάγκη ανέγερσης νέων διδακτηρίων και προσθήκη νέων αιθουσών για την κάλυψη των αναγκών της προσχολικής εκπαίδευσης. Στην κατεύθυνση αυτή θα δοθεί προτεραιότητα στην κατασκευή Νηπιαγωγείων σε Δήμους με έντονο πρόβλημα κτιριακών υποδομών και ειδικότερα σε όσους λειτουργούν Νηπιαγωγεία τα οποία στεγάζονται σε μισθωμένα κτίρια και σε προκατασκευασμένες αίθουσες είτε εξ' ολοκλήρου είτε τμηματικά αλλά και σε συστεγαζόμενα.

    Παράλληλα χρηματοδοτούνται έργα και δράσεις για την αναβάθμιση της ποιότητας εκπαίδευσης μέσω σύγχρονων εκπαιδευτικών εγκαταστάσεων, καθώς προβλέπεται:

    • Ανέγερση νέων κτιρίων ή επεμβάσεις για την αναβάθμιση σχολικών μονάδων με αδυναμία στέγασης λόγω ακαταλληλότητας των κτιριακών υποδομών τους.
    • Ανέγερση κτιρίων για σχολικές μονάδες της σχολικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης οι οποίες στεγάζονται σε προκατασκευασμένες αίθουσες.
    • Ανέγερση κτιρίων για σχολικές μονάδες της σχολικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης οι οποίες στεγάζονται σε μισθωμένα κτίρια/αίθουσες.
    • Αναβάθμιση, επεμβάσεις σε σχολικές μονάδες με έντονα προβλήματα ακαταλληλότητας λόγω παλαιότητας.
    • Εκσυγχρονισμός και αναβάθμιση των υφιστάμενων δομών και εξοπλισμού λειτουργίας (είδη σχολικής αίθουσας όπως θρανία, καρέκλες κλπ) Α & Β βάθμιας Εκπαίδευσης (συμπεριλαμβανομένου και εξοπλισμού για ΑμεΑ).

    Ακόμη, για τη βελτίωση της ισότιμης πρόσβασης στις υπηρεσίες εκπαίδευσης, δίνεται έμφαση στην ανάπτυξη προσβάσιμων υποδομών για μαθητές/τριες με αναπηρία σε υφιστάμενες υποδομές. Ειδικότερα προβλέπεται κατασκευή ραμπών, WC ΑΜΕΑ και άλλων υποδομών πρόσβασης σε όλες τις σχολικές μονάδες της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.

    Στο πλαίσιο της πρόσκλησης, καλούνται οι δυνητικοί δικαιούχοι που είναι κυρίως οι Δήμοι που διαχειρίζονται στη σχολική στέγη αλλά και η εταιρεία «ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ Α.Ε.», να υποβάλλουν τις προτάσεις τους έως 28 Φεβρουαρίου 2025, προκειμένου να ενταχθούν στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα και να χρηματοδοτηθούν.

    (Δελτίο Τύπου)

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο