Δευτέρα, 02 Δεκεμβρίου 2019 09:03

Cyber Monday: Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές

Γράφτηκε από
Ad Slot

Μετά την Black Friday έρχεται η Cyber Monday, όπου τα καταστήματα θα έχουν καλύτερες τιμές για τις διαδικτυακές πωλήσεις

Cyber Monday, σήμερα, Δευτέρα, 2 Δεκεμβρίου 2019, με αποτέλεσμα τα καταστήματα να προσφέρουν στους πελάτες τους καλύτερες προσφορές για αγορές μέσω διαδικτύου.

Ωστόσο, οι καταναλωτές θα πρέπει να δείξουν προσοχή στις αγορές τους:

Πρώτο βήμα που πρέπει να κάνει ο καταναλωτής είναι να διαβάσει προσεκτικά τους όρους χρήσης και αγοράς, που κανονικά θα πρέπει να υπάρχουν σε εμφανές σημείο στην ιστοσελίδα του ηλεκτρονικού καταστήματος, πότε θα λάβει το προϊόν από την ημέρα παραγγελίας του αναλογικά και με τη διαθεσιμότητά του, την πολιτική επιστροφών, τους τρόπους πληρωμής, το κόστος των μεταφορικών, την πολιτική ακύρωσης κ.λ.π.

Θα πρέπει να διαβάσει την πολιτική του καταστήματος για τη συλλογή των προσωπικών δεδομένων, και συγκεκριμένα, ποιες πληροφορίες αποθηκεύονται κατά την ηλεκτρονική συναλλαγή και πώς χρησιμοποιούνται. Το κατάστημα μπορεί να χρησιμοποιήσει ορισμένα στοιχεία για την αποστολή διαφημιστικών προσφορών ή άλλων ενημερωτικών μηνυμάτων, με την προϋπόθεση ότι ενημερώνει και το δηλώνει ξεκάθαρα εξ αρχής στους όρους του. Επίσης, το κατάστημα πρέπει απαραίτητα να παρέχει τη δυνατότητα στον καταναλωτή κάθε φορά να επιλέγει εάν επιθυμεί να διακόψει οποιαδήποτε τέτοια επικοινωνία.

Με την ολοκλήρωση της αγοράς, θα πρέπει να λάβει ο καταναλωτής επιβεβαίωση της παραγγελίας του μέσω e-mail, στο οποίο θα αναγράφονται στοιχεία της παραγγελίας όπως αριθμός, περιγραφή προϊόντος, χρόνος και τρόπος παραλαβής από το αντίστοιχο κατάστημα. Εάν δε λάβει κάποιο μήνυμα επιβεβαίωσης, καλό είναι να επικοινωνήσει με το κατάστημα από το οποίο πραγματοποίησε την παραγγελία του, για να δει εάν υπήρξε κάποιο θέμα.

Τα ηλεκτρονικά καταστήματα κανονικά θα πρέπει να είναι τυπικά στο θέμα χρόνου παράδοσης – παραλαβής του προϊόντος. Για αυτό τον λόγο σε περίπτωση που ο αναγραφόμενος κατά την ολοκλήρωση της παραγγελίας χρόνος παράδοσης έχει παρέλθει, ο καταναλωτής θα πρέπει να επικοινωνήσει με το κατάστημα.

Ο καταναλωτής που έχει λάβει το προϊόν μόλις ανοίξει τη συσκευασία, θα πρέπει πρώτα απ΄ όλα να βεβαιωθεί ότι το προϊόν που κρατάει στα χέρια του είναι αυτό που είδε στη φωτογραφία. Ύστερα, καλό θα ήταν να το ελέγξει για τυχόν ελαττώματα όπως επίσης και να ελέγξει για το παραστατικό αγοράς (απόδειξη ή τιμολόγιο) με την επωνυμία του ηλεκτρονικού καταστήματος από το οποίο παρήγγειλε.
Πηγή: Protothema.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 02 Δεκεμβρίου 2019 09:49

Σχετικά Άρθρα

  • Black Friday 2024: Ποια είναι η ημερομηνία της «Μαύρης Παρασκευής» με τις μεγάλες προσφορές
    Black Friday 2024: Ποια είναι η ημερομηνία της «Μαύρης Παρασκευής» με τις μεγάλες προσφορές

    Οι ημερομηνίες που θα πρέπει να σημειώσουν οι καταναλωτές για την Black Friday και την Cyber Monday

    Black Friday ή αλλιώς Μαύρη Παρασκευή, oρίζεται συνήθως την τέταρτη Παρασκευή του Νοεμβρίου, αλλά πάντα ακολουθεί την ημέρα των Ευχαριστιών στις ΗΠΑ (28/11). Έτσι, φέτος η Black Friday θα «πέσει» την Παρασκευή, 29 Νοεμβρίου 2024.

    Και φέτος... «Black Week»

    Από την τρίτη χρονιά εφαρμογής στην Ελλάδα, και συγκεκριμένα από το 2018, η Black Friday παίρνει τη μορφή «Black Week».

    Κάτι τέτοιο αναμένεται να γίνει και το... 2024 από τα εμπορικά καταστήματα, με αποτέλεσμα οι μεγάλες προσφορές να μην ξεκινήσουν την καθιερωμένη… «Μαύρη Παρασκευή» που πέφτει στις 29 Νοεμβρίου, αλλά τη Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου.

    Να σημειωθεί και ότι φέτος (για τρίτη φορά τα τελευταία χρόνια) δεν διεξάγονται οι ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτό θα δώσει τη δυνατότητα σε μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις να προχωρήσουν νωρίτερα σε πιο «γενναίες» προσφορές.

    Πώς προέκυψε η «Black Friday»

    Ξεκίνησε ως συνήθεια στις ΗΠΑ και εξαιτίας της επιτυχίας που γνώρισε, έγινε θεσμός που υιοθέτησαν και άλλες χώρες.

    Στις αρχές της δεκαετίας του '60 τα λογιστικά φύλλα και οι αποδείξεις ήταν βεβαίως χειρόγραφα και τα καταστήματα είχαν δύο χρώματα μελανιού για να καταγράφουν τα στοιχεία.

    Με κόκκινο γράφονταν οι ημέρες με αρνητικό ισολογισμό πωλήσεων και με μαύρο οι ημέρες με θετικό απολογισμό.

    Καθιερώθηκε λοιπόν η τελευταία Παρασκευή του Νοέμβρη ως η πρώτη ημέρα των πωλήσεων της Χριστουγεννιάτικης περιόδου, με σημαντικά αυξημένους τζίρους, εξ' ου και η ονομασία Black Friday.

    Ο θεσμός τα τελευταία χρόνια έχει εξαπλωθεί σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων σε Αγγλία, Γερμανία, Γαλλία, Δανία, Ιταλία, Ισπανία, Αυστρία, Φινλανδία, Πολωνία και κάθε χρονιά συμμετέχουν όλο και περισσότεροι λιανέμποροι.

    Μετά την Black Friday, η Cyber Monday

    Βέβαια, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τρεις ημέρες μετά την Black Friday, έρχεται η Cyber Monday, μια ακόμα ευκαιρία για φθηνές αγορές, που αφορά τις αγορές που γίνονται αποκλειστικά μέσω διαδικτύου.

    Φέτος η Cyber Monday πέφτει τη Δευτέρα, 2 Δεκεμβρίου 2024.

    Δέκα συμβουλές για ασφαλείς αγορές στην Black Friday

    Δείξτε προσοχή στους επίδοξους απατεώνες και στις απατηλές πρακτικές

    Η Black Friday αποτελεί ευκαιρία και για τους scammers που εκμεταλλεύονται την επιθυμία των καταναλωτών για πολλές και καλές προσφορές. Ακόμη λοιπόν και αν συναντήσετε όρους όπως «φθηνά», «προσφορά» κλπ, μην θεωρήσετε ότι όντως πρόκειται για μια καλή ευκαιρία. Η εμπειρία έχει δείξει ότι όπου οι τιμές είναι ιδιαίτερα χαμηλές ή έστω, σημαντικά χαμηλότερες από ό,τι συνήθως, τα αγαθά ενδέχεται να είναι απομιμητικά ή ελαττωματικά. Κάντε την έρευνά σας λίγο καιρό πριν προβείτε στις αγορές σας ώστε να είστε σε θέση να εντοπίσετε τις ψεύτικες προσφορές.

    Διαβάστε τους όρους χρήσης στα ηλεκτρονικά καταστήματα και ρωτήστε για τις εγγυήσεις στα φυσικά καταστήματα

    Ενώ οι μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων ανανεώνουν συχνά την πολιτική επιστροφών προς όφελος του καταναλωτικού κοινού, οι μικρότερες επιχειρήσεις ενδέχεται να δείξουν μικρότερη ευελιξία. Διαβάστε προσεκτικά τους όρους χρήσης του ηλεκτρονικού καταστήματος προτού προβείτε σε αγορά ή ρωτήστε για την πολιτική του καταστήματος, όταν αυτό είναι φυσικό κατάστημα, σε περίπτωση επιστροφής του αγαθού.

    Προσέξτε την παρορμητική αγοραστική συμπεριφορά προτού προβείτε σε συναλλαγή

    Χρειάζεστε πραγματικά το προϊόν που είδατε στη βιτρίνα ή στο e-shop; Μήπως το τελικό ποσό των αγορών σας, εκτρέπει τον προϋπολογισμό σας; Η Black Friday προκαλεί τέτοιο ενθουσιασμό στους καταναλωτές που πολλές φορές προβαίνουν σε αγορές που δεν τους είναι πραγματικά αναγκαίες από το φόβο ότι μπορεί να μην προλάβουν να αξιοποιήσουν τις προσφορές! Θυμηθείτε ότι παρά τις ελκυστικές προτάσεις που τα καταστήματα μπορεί να υπόσχονται ενόψει της Black Friday, όσο προχωρούμε στην εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων, η αγορά θα ανανεώσει και πάλι τις προμήθειές της προτείνοντας νέες εκπτώσεις και καινούρια αγαθά!

    Προσοχή στις άγνωστες ή πρωτοεμφανιζόμενες ηλεκτρονικές επιχειρήσεις

    Οι καλύτερες προσφορές δεν παρέχονται πάντα από τις μεγάλες ηλεκτρονικές επιχειρήσεις. Kαι οι μικρές ηλεκτρονικές επιχειρήσεις μπορούν να προσφέρουν σημαντικές ευκαιρίες για αγορές, ωστόσο στις περιπτώσεις πρωτοεμφανιζόμενης ή άγνωστης επιχείρησης, θα πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί για να μην χάσετε χρήματα. Αν διαπιστώσετε ότι παραλείπονται κρίσιμα στοιχεία για την αναγνώριση της ταυτότητας της ηλεκτρονικής επιχείρησης όπως είναι η εταιρική επωνυμία, η ταχυδρομική διεύθυνση, τα τηλέφωνα επικοινωνίας, η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και το ΑΦΜ της, είναι προτιμότερο να αποφύγετε να προβείτε σε αγορά μέχρι να διασταυρώσετε την αξιοπιστία της επιχείρησης διερευνώντας προηγουμένως την φήμη της στο διαδίκτυο.

    Προσοχή στις παραπλανητικές προσφορές

    Ακόμη και αν ψωνίζετε από μία ιστοσελίδα που εμπιστεύεστε, είναι σημαντικό να ελέγξετε όλες τις λεπτομέρειες που αφορούν στη συναλλαγή σας: η τιμή, η εγγύηση, το κόστος μεταφοράς, η διαθεσιμότητα ή ο χρόνος παράδοσης, μπορεί να είναι μερικές από τις σημαντικές πληροφορίες που θα καθορίσουν την τελική σας επιλογή. Πολλές φορές όμως ενδέχεται να εμφανιστούν αναδυόμενα banners με προσφορές άσχετες από αυτές που παρέχει η προμηθεύτρια επιχείρηση, από ιστοσελίδες που σας ζητούν να εισάγετε τα στοιχεία των τραπεζικών σας λογαριασμών ή και των κωδικών σας για την ολοκλήρωση της συναλλαγής. Στις περιπτώσεις αυτές, επικοινωνήστε τόσο με την επιχείρηση όσο και με την τράπεζά σας και επιβεβαιώστε τη γνησιότητα του περιεχομένου των μηνυμάτων αυτών. Θα πρέπει να αποφεύγουμε προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα αν προέρχονται από άγνωστους ιστοτόπους.

    Δείξτε μεγάλη προσοχή στην παροχή ευαίσθητων προσωπικών πληροφοριών

    Στις περιπτώσεις που σκοπεύετε να χρησιμοποιήσετε την πιστωτική ή την χρεωστική κάρτα ελέγξτε με προσοχή το περιεχόμενο των όρων και των email που σχετίζονται με την συναλλαγή σας. Επίσης, θα πρέπει να μην προχωρήσετε σε συναλλαγή αν σας ζητείται να εγκαταστήσετε λογισμικό για την απόκτηση μιας προσφοράς.

    Μην παρασύρεστε από ασυνήθιστα χαμηλές τιμές ή προσφορές

    Ελέγξτε στα διαφημιστικά φυλλάδια, στις προωθήσεις στα social media και στα newsletters των καταστημάτων για τις τιμές των προϊόντων που σας ενδιαφέρουν. Συγκεντρώστε τις αρκετές μέρες πριν την Black Friday ώστε να έχετε ένα μέτρο σύγκρισης για την τελικά προσφερόμενη τιμή και για να είστε σε θέση να εξακριβώσετε ότι πετύχατε μια πραγματικά καλή ευκαιρία αγοράς.

    Κουπόνια προσφορών και giftcards

    Όταν διαθέτετε κουπόνια προσφορών ή giftcards επιβεβαιώστε αν τα προϊόντα που επιθυμείτε διατίθενται την Black Friday ή αν οι εταιρείες που σας ενδιαφέρουν αποδέχονται τα κουπόνια αυτά και δεν εξαιρούνται των προσφορών.

    Ελέγξτε την πολιτική ασφάλειας στις ηλεκτρονικές συναλλαγές

    Εφόσον σκοπεύετε να προχωρήσετε σε ηλεκτρονικές αγορές, προτιμήστε να χρησιμοποιήσετε τις προσωπικές σας συσκευές στις οποίες έχει εγκατασταθεί πρόγραμμα προστασίας από κακόβουλο λογισμικό (antivirus) και δίχτυ προστασίας (firewall). Κατά την καταχώρηση των στοιχείων της συναλλαγής σας, βεβαιωθείτε ότι έχει τεθεί σε εφαρμογή κρυπτογράφηση. Αυτό μπορείτε να το αναγνωρίσετε αν παρατηρήσετε το εικονίδιο με το κλειστό λουκετάκι πάνω αριστερά στην διεύθυνση της ιστοσελίδας και εάν η διεύθυνση ξεκινά με «https://».

    Συμφωνήστε την ημερομηνία παράδοσης του προϊόντος

    Σε περίπτωση που η επιχείρηση δεν παραδώσει εμπρόθεσμα το προϊόν, θυμηθείτε ότι οι συναλλαγές μέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας προσφέρουν ουσιαστικές δικλείδες ασφαλείας για τους καταναλωτές, σε περίπτωση ακύρωση της συναλλαγής. Αντίθετα η πληρωμή με κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό του προμηθευτή, θα πρέπει να αποφεύγεται.

  • Black Friday και Cyber Monday 2024: Οι ημερομηνίες που πρέπει να ξέρουν όλοι οι καταναλωτές
    Black Friday και Cyber Monday 2024: Οι ημερομηνίες που πρέπει να ξέρουν όλοι οι καταναλωτές

    Πότε πέφτουν φέτος η Black Friday και η Cyber Monday.

    Κάτι παραπάνω από ένας μήνας έχει μείνει για τη Black Friday και τη Cyber Monday. H Black Friday ή αλλιώς «Μαύρη Παρασκευή» oρίζεται συνήθως η τέταρτη Παρασκευή του Νοεμβρίου, αλλά πάντα ακολουθεί την ημέρα των Ευχαριστιών στις Ηνωμένες Πολιτείες (28/11). Εφέτος η Black Friday πέφτει την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2024.

    «Black Week» και… εφέτος

    Από την τρίτη χρονιά εφαρμογής στην Ελλάδα, και συγκεκριμένα από το 2018, η Black Friday παίρνει τη μορφή «Black Week». Κάτι τέτοιο αναμένεται να γίνει και το… 2024 από τα εμπορικά καταστήματα, με αποτέλεσμα οι μεγάλες προσφορές να μην ξεκινήσουν την καθιερωμένη… «Μαύρη Παρασκευή» που πέφτει στις 29 Νοεμβρίου, αλλά τη Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου.

    Εφέτος (για τρίτη φορά τα τελευταία χρόνια) δεν διεξάγονται οι ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτό θα δώσει τη δυνατότητα σε μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις να προχωρήσουν νωρίτερα σε «γενναιότερες» προσφορές.

    Πώς προέκυψε η «Black Friday»

    Ξεκίνησε ως συνήθεια στις Ηνωμένες Πολιτείες και εξαιτίας της επιτυχίας που γνώρισε, έγινε θεσμός που υιοθέτησαν και άλλες χώρες. Στις αρχές της δεκαετίας του 1960, τα λογιστικά φύλλα και οι αποδείξεις ήταν βεβαίως χειρόγραφα και τα καταστήματα είχαν δύο χρώματα μελανιού για να καταγράφουν τα στοιχεία.

    Με κόκκινο γράφονταν οι ημέρες με αρνητικό ισολογισμό πωλήσεων και με μαύρο οι ημέρες με θετικό απολογισμό. Καθιερώθηκε, λοιπόν, η τελευταία Παρασκευή του Νοέμβρη ως η πρώτη ημέρα των πωλήσεων της Χριστουγεννιάτικης περιόδου, με σημαντικά αυξημένους τζίρους, εξ ου και η ονομασία Black Friday.

    Ο θεσμός τα τελευταία χρόνια έχει εξαπλωθεί σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, όπως οι: Μεγάλη Βρετανία, Γερμανία, Γαλλία, Δανία, Ιταλία, Ισπανία, Αυστρία, Φινλανδία, Πολωνία και κάθε χρονιά συμμετέχουν ολοένα και περισσότεροι λιανέμποροι.

    Μετά την Black Friday, η Cyber Monday

    Βέβαια, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τρεις ημέρες μετά την Black Friday, έρχεται η Cyber Monday, μία ακόμη ευκαιρία για φθηνές αγορές, αποκλειστικά για όσες γίνονται μέσω διαδικτύου. Το 2024, η Cyber Monday πέφτει τη Δευτέρα 02 Δεκεμβρίου.

    Πηγή: Newsbomb.gr

  • Black Friday και Cyber Monday: Πότε πέφτουν - Τι να γνωρίζουν οι καταναλωτές
    Black Friday και Cyber Monday: Πότε πέφτουν - Τι να γνωρίζουν οι καταναλωτές

    Η Black Friday, που γνωστή και ως Μαύρη Παρασκευή, ορίζεται συνήθως την τέταρτη Παρασκευή του Νοεμβρίου, αμέσως μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών (Thanksgiving) στις ΗΠΑ.

    Για το 2024, η Black Friday θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή, 29 Νοεμβρίου.

    «Black Week» στην Ελλάδα

    Εδώ και μερικά χρόνια και συγκριμένα από το 2018, η Black Friday στην Ελλάδα έχει επεκταθεί σε μια ολόκληρη εβδομάδα προσφορών, γνωστή ως «Black Week». Το ίδιο αναμένεται να συμβεί και το 2024, με τα εμπορικά καταστήματα να ξεκινούν τις προσφορές τους από τη Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου, και όχι μόνο την Παρασκευή, 29 Νοεμβρίου.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι φέτος, όπως και σε προηγούμενες χρονιές, δεν θα πραγματοποιηθούν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου, γεγονός που επιτρέπει σε μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις να προσφέρουν μεγαλύτερες εκπτώσεις νωρίτερα.

    Η Cyber Monday

    Τρεις ημέρες μετά την Black Friday, ακολουθεί η Cyber Monday, μια ημέρα αποκλειστικά για διαδικτυακές αγορές με μεγάλες εκπτώσεις. Το 2024, η Cyber Monday θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα, 2 Δεκεμβρίου.

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Cyber Monday: Ημέρα προσφορών και σήμερα - Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές
    Cyber Monday: Ημέρα προσφορών και σήμερα - Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές

    Τρεις μέρες μετά την Black Friday, οι προσφορές συνεχίζονται και σήμερα Δευτέρα (27/11) με τη Cyber Monday. Η Cyber Monday καθιερώθηκε για να ενθαρρύνει τις online αγορές, αλλά οι καταναλωτές μπορούν να βρουν σημαντικές προσφορές και στα φυσικά καταστήματα.

    Ο Συνήγορος του Καταναλωτή και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας συμβουλεύουν σχετικά:

    Προσέχουμε τη διαθεσιμότητα των προϊόντων: Κάποιες φορές, πίσω από μία πολύ χαμηλή τιμή κρύβεται ένας αρκετά μεγάλος χρόνος αναμονής για την παράδοση, που μπορεί να μην ικανοποιεί πάντοτε τις άμεσες ανάγκες μας.

    • Επιβεβαιώνουμε την ορθότητα και εντιμότητα της προσφερόμενης εκπτωτικής τιμής: Ενίοτε, συμβαίνει οι εκπτώσεις να είναι πλασματικές και να μας ξεγελούν. Εντοπίζουμε και συμβουλευόμαστε εργαλεία που είναι διαθέσιμα online και μας δείχνουν σε βάθος χρόνου την εξέλιξη των τιμών των προϊόντων που μας ενδιαφέρουν. Επίσης, σημειώνουμε τις τιμές των προϊόντων πριν και μετά την εφαρμογή τυχόν εκπτώσεων, ώστε να μπορούμε εύκολα να τις συγκρίνουμε εκ των υστέρων και να γνωρίζουμε έτσι εάν πράγματι υφίσταται και ποιο είναι το αληθινό οικονομικό μας όφελος.
    • Προτιμούμε τη διεκπεραίωση της πληρωμής με αντικαταβολή ή ηλεκτρονικά μέσα, που μας δίνουν την εκ των υστέρων δυνατότητα αμφισβήτησης μιας ηλεκτρονικής συναλλαγής, εάν προκύψει προβληματική. Αποφεύγουμε την ολοσχερή εξόφληση των προϊόντων μέσω τραπεζικής κατάθεσης πριν από την παράδοσή τους, εκτός εάν εμπιστευόμαστε απόλυτα το κύρος και την εμπορική φήμη του πωλητή.
    • Όταν αγοράζουμε εξ αποστάσεως, βεβαιωνόμαστε ότι στην ιστοσελίδα του εμπόρου αναγράφονται όλα τα κατά νόμο στοιχεία ταυτότητας (π.χ. η εμπορική επωνυμία του) και επικοινωνίας (πλήρης ταχυδρομική διεύθυνση εγκατάστασης). Για ακόμα μεγαλύτερη εξασφάλιση, αναζητούμε εάν παρέχονται επιπλέον ταυτοποιητικά στοιχεία, όπως αριθμός καταχώρησης στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο και ΑΦΜ.
    • Στην τελική τιμή αγοράς των προϊόντων συνυπολογίζουμε τυχόν έμμεσα έξοδα (π.χ. κόστος αντικαταβολής, μεταφοράς, ασφάλισης, κ.λπ.), ώστε να έχουμε πλήρη εικόνα της πραγματικής οικονομικής μας επιβάρυνσης.
    • Υποβάλλουμε το συντομότερο μετά την παραλαβή ενός προϊόντος και, πάντως, εντός της νόμιμης προθεσμίας των 3 ημερών προς την ταχυδρομική επιχείρηση που πραγματοποίησε την επίδοση τις επιφυλάξεις μας για τυχόν εμφανείς φθορές, δεδομένου ότι μπορεί να προκλήθηκαν κατά τη μεταφορά και να δικαιούμαστε αποζημίωση. Επικοινωνούμε, οπωσδήποτε, και με το κατάστημα πώλησης το συντομότερο, προκειμένου να διερευνήσουμε την πιθανότητα ένα προϊόν να έφερε εξ αρχής (πριν από τη μεταφορά) φθορές ή ζημιές.
    • Ενημερωνόμαστε για την πολιτική ακύρωσης συναλλαγών και επιστροφών προϊόντων που εφαρμόζουν τα καταστήματα, με τα οποία συναλλασσόμαστε. Γνωρίζουμε καλά ότι τα δικαιώματα της υπαναχώρησης στις εξ αποστάσεως αγορές, καθώς επίσης της δωρεάν διόρθωσης ή αντικατάστασης ελαττωματικών προϊόντων αποτελούν θεσπισμένα δικαιώματα των καταναλωτών, που εξασφαλίζονται από τον νόμο, και δεν παρασυρόμαστε από εσφαλμένους και παραπλανητικούς ισχυρισμούς των πωλητών ότι δήθεν αποτελούν προνομιακές -μοναδικές και πρόσθετες- παροχές.
    • Προβληματιζόμαστε έντονα με τιμές που είναι υπερβολικά χαμηλές, ιδίως όταν το εύρος τους βρίσκεται αρκετά μακριά από τον συνήθη ανταγωνισμό για τα αντίστοιχα προϊόντα ή όταν πρόκειται για διαφημιστικές καταχωρήσεις προϊόντων αποκλειστικά σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος εξαπάτησης.
    • Εάν αγοράζουμε διαδικτυακά από τρίτες (εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης) χώρες, δεδομένου ότι η Black Friday είναι ένα διεθνές εκπτωτικό γεγονός, γνωρίζουμε καλά από πριν ότι τα εισαγόμενα προϊόντα επισείουν έξοδα εκτελωνισμού, τα οποία ενδέχεται να είναι πολλαπλάσια της αρχικής τιμής και να την επιβαρύνουν σημαντικά.
    • Δείχνουμε ιδιαίτερη προτίμηση σε καταστήματα που αναλαμβάνουν οικειοθελώς δέσμευση να επιλύσουν φιλικά μία καταναλωτική διαφορά μέσω του θεσμού της εξωδικαστικής επίλυσης (π.χ. μέσω του Συνηγόρου του Καταναλωτή), καθώς με αυτόν τον τρόπο τα δικαιώματα των καταναλωτών αποκτούν μεγαλύτερη αξία και εξασφαλίζονται ακόμα περισσότερο.

    Πάνω απ' όλα, τονίζει ο Συνήγορος του Καταναλωτή, δεν οδηγούμαστε σε βεβιασμένες ή παρορμητικές αποφάσεις μόνο και μόνο επειδή αυτή την περίοδο οι τιμές είναι χαμηλές, αγνοώντας τις πραγματικές μας ανάγκες και οικονομικές δυνατότητες. Με καλό ψάξιμο, αληθινές ευκαιρίες και χαμηλές τιμές υπάρχουν και μπορούν να εντοπιστούν σε διάφορα προϊόντα όλο τον χρόνο.

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Σε ρυθμούς προσφορών ο Νοέμβριος λόγω Black Friday και Cyber Monday - Πότε οι μεγάλες ευκαιρίες
    Σε ρυθμούς προσφορών ο Νοέμβριος λόγω Black Friday και Cyber Monday - Πότε οι μεγάλες ευκαιρίες

    Με ένα δεκαήμερο προσφορών που ξεκίνησε ήδη, το λιανεμπόριο θα προσπαθήσει να ζεστάνει την αγορά η οποία υπό το βάρος των πληθωριστικών πιέσεων είναι παγωμένη, δίνοντας την ευκαιρία στους καταναλωτές να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους για μια ευρεία γκάμα κατηγοριών σε πολύ καλύτερες τιμές. Στην ίδια λογική, πολλές επιχειρήσεις έχουν ξεκινήσει εδώ και αρκετές ημέρες τη διαφήμιση της Black Friday η οποία εφέτος είναι την Παρασκευή 24 Νοεμβρίου, ένα μήνα πριν από τα Χριστούγεννα, αλλά και της Cyber Monday, την Δευτέρα 27 Νοεμβρίου.

    Στην αιχμή των προσφορών βρίσκονται τα προϊόντα τεχνολογίας με τις αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών να πρωτοστατούν στις προωθητικές δράσεις, προσφέροντας στους καταναλωτές, μεταξύ άλλων, ευέλικτες λύσεις πληρωμής. Εντατικές διαφημιστικές εκστρατείες έχουν ξεκινήσει και οι αλυσίδες οικιακού εξοπλισμού ενώ περαιτέρω ενίσχυση των πωλήσεών τους αναμένουν χιλιάδες μικρά καταστήματα που πραγματοποιούν πωλήσεις μέσω των marketplaces. Προετοιμάζοντας κατάλληλα το έδαφος, πολλές εμπορικές επιχειρήσεις ρίχνονται στη μάχη των προσφορών με προκρατήσεις αλλά και προσφορές τόσο μέσα από το ψηφιακό κανάλι όσο μέσα από τα φυσικά καταστήματα με στόχο να ρευστοποιήσουν εποχικά προϊόντα και να «γεμίσουν τα ταμεία» τους.

    Μιλώντας στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Μάκης Σαββίδης, αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας και αντιπρόεδρος GRECA εκφράζει συγκρατημένη αισιοδοξία για την εμπορική κίνηση, καθώς όπως σημειώνει ο καταναλωτής είναι πολύ πιεσμένος με περιορισμένο το διαθέσιμο εισόδημα το οποίο και καταναλώνει κυρίως στα βασικά είδη πρώτης ανάγκης. Ωστόσο, οι εμπορικές επιχειρήσεις, σύμφωνα με τον ίδιο, προετοιμάζονται να προσφέρουν τις καλύτερες τιμές ώστε να ενισχύσουν τα ταμεία τους και να προχωρήσουν προς τη χριστουγεννιάτικη περίοδο που αποτελεί και την πιο κρίσιμη του έτους.

    Στους ίδιους ρυθμούς με το φυσικό εμπόριο κινείται και το ηλεκτρονικό εμπόριο. Σύμφωνα με τον κ. Σαββίδη, το 90% των ηλεκτρονικών καταστημάτων είναι προέκταση αναλογικών καταστημάτων και η συντριπτική πλειονότητα των επιχειρήσεων αυτών κινούνται με ενιαία τιμή (ηλεκτρονικά και αναλογικά). Σύμφωνα με τον ίδιο, το ηλεκτρονικό εμπόριο κερδίζει συνεχώς έδαφος και ενδυναμώνεται. Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις εισέρχονται στο κανάλι αυτό και όλο και περισσότεροι καταναλωτές εμπιστεύονται τις ηλεκτρονικές πωλήσεις. Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με τον κ. Σαββίδη, ο καταναλωτής πλέον είναι πολύ ενημερωμένος και πριν ολοκληρώσει μία αγορά διερευνά πολύ προσεκτικά τόσο στα ηλεκτρονικά όσο και στα φυσικά καταστήματα και είναι ενήμερος για το επίπεδο των τιμών των προϊόντων που αναζητά. «Πάγια συμβουλή που δίνει ο Εμπορικός Σύλλογος Αθήνας στον καταναλωτή κατά την περίοδο προσφορών και εκπτώσεων είναι η αναγκαία έρευνα αγοράς στα είδη που τον ενδιαφέρουν ώστε να εξασφαλίσει αγορά στην καλύτερη τιμή. Σε ότ,ι αφορά στις ηλεκτρονικές αγορές, ο ασφαλέστερος τρόπος πληρωμής είναι πάντα η πιστωτική κάρτα που προστατεύει από κάθε είδους παρατυπία».

    Με θετική διάθεση οι καταναλωτές

    Την ίδια στιγμή, οι καταναλωτές, με περιορισμένο διαθέσιμο εισόδημα και εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων, καλύπτουν συντηρητικά τις ανάγκες τους, ωστόσο έχουν τη διάθεση να εκμεταλλευτούν το εμπορικό γεγονός της Black Friday και να αναζητήσουν τις πιο ανταγωνιστικές τιμές στα καταστήματα για τις αγορές τους. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι τα αποτελέσματα έρευνας οικονομικής συγκυρίας του ΙΟΒΕ για τον Οκτώβριο καταδεικνύουν σημαντική ενίσχυση στην πρόθεση για μείζονες αγορές. Συγκεκριμένα, η πρόθεση των καταναλωτών για σημαντικές αγορές τους προσεχείς 12 μήνες (επίπλων, ηλεκτρικών συσκευών κ.λπ.) βελτιώθηκε σημαντικά με το σχετικό δείκτη να διαμορφώνεται στις -39 (από -47,6) μονάδες. Το 51% (από 59%) των καταναλωτών προέβλεψε ότι θα προβεί σε λιγότερες ή πολύ λιγότερες δαπάνες, ενώ το 8% (από 5%) αναμένει το αντίθετο.

    Ωστόσο, περισσότερο απαισιόδοξες είναι οι προβλέψεις για την οικονομική κατάσταση των νοικοκυριών. Συγκεκριμένα, οι προβλέψεις των καταναλωτών για την οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού τους, τους προσεχείς 12 μήνες, υποχώρησαν οριακά τον Οκτώβριο, με το σχετικό δείκτη να διαμορφώνεται στις -42,9 (από -42,4) μονάδες τον Σεπτέμβριο. Το 58% (από 60%) των νοικοκυριών αναμένει ελαφρά ή αισθητή επιδείνωση της οικονομικής του κατάστασης, ενώ το 8% (από 5%) προβλέπει μικρή βελτίωση. Επίσης, ο δείκτης της πρόθεσης για αποταμίευση τους προσεχείς 12 μήνες ενισχύθηκε ελαφρά τον Οκτώβριο και διαμορφώθηκε στις -61,7 μονάδες (από -63,8). Το 81% των νοικοκυριών δεν θεωρεί πιθανή την αποταμίευση στο επόμενο 12μηνο, ενώ το 16% τη θεωρεί πιθανή ή πολύ πιθανή.

    Ο θετικός δείκτης για τις προβλέψεις μεταβολών στις τιμές τους προσεχείς 12 μήνες ενισχύθηκε περαιτέρω τον Οκτώβριο και διαμορφώθηκε στις +42,1 μονάδες, έναντι +33,6 μονάδων τον Σεπτέμβριο. Το 66% (από 60%) των νοικοκυριών προέβλεψε άνοδο τιμών με τον ίδιο ή ταχύτερο ρυθμό και το 11% (από 10%) αναμένει σταθερότητα. Σχετικά με τις εκτιμήσεις για την τρέχουσα οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού, το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνει ότι «μόλις τα βγάζει πέρα» διαμορφώθηκε στο 59%, ενώ στο 12% από 14% υποχώρησε το ποσοστό όσων αναφέρουν ότι αντλούν από τις αποταμιεύσεις τους. Οι καταναλωτές που δήλωσαν ότι αποταμιεύουν λίγο ή πολύ αποτελούν το 20% του συνόλου, ενώ το ποσοστό όσων δήλωσαν ότι «έχουν χρεωθεί» διαμορφώθηκε στο 8%. Στο ερώτημα το οποίο αξιολογεί το βαθμό αβεβαιότητας των νοικοκυριών ως προς τις μελλοντικές οικονομικές εξελίξεις, το 59% έκρινε τον Οκτώβριο ότι η οικονομική κατάστασή του μπορεί να προβλεφθεί δύσκολα ή σχετικά δύσκολα, ήπια υψηλότερα από τον προηγούμενο μήνα που διαμορφώθηκε στο 52%.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Cyber Monday: Τελευταία ημέρα προσφορών η σημερινή - Οδηγίες για ασφαλείς αγορές
    Cyber Monday: Τελευταία ημέρα προσφορών η σημερινή - Οδηγίες για ασφαλείς αγορές

    Τελευταία ημέρα προσφορών είναι η σημερινή, με τους καταστηματάρχες να περιμένουν να ζεσταθεί το ταμείο τους, ιδίως στις διαδικτυακές αγορές λόγω της Cyber Monday.

    Η Cyber Monday έχει γίνει το διαδικτυακό ισοδύναμο της Black Friday και προσφέρει μια ευκαιρία σε μικρότερους διαδικτυακούς λιανοπωλητές να ανταγωνιστούν τις μεγαλύτερες αλυσίδες, ωστόσο οι εκπτώσεις παραμένουν και σε φυσικά καταστήματα.

    Σε κάθε περίπτωση ο καταναλωτής πρέπει να προσέχει για να μην πέσει θύμα ψεύτικων εκπτώσεων. Όπως αναφέρει ο σε οδηγίες του ο «Συνήγορος του Καταναλωτή»:

    • Ότι διατίθενται αναρτημένα στην ιστοσελίδα του καταστήματος πλήρη ταυτοποιητικά στοιχεία: Εταιρική επωνυμία, έδρα, ταχυδρομική και ηλεκτρονική (email) διεύθυνση, ΑΦΜ, τηλέφωνα επικοινωνίας (που θα πρέπει να είναι σταθερά και όχι κινητά), αριθμό καταχώρησης στο ΓΕΜΗ (τον οποίο οι καταναλωτές ενθαρρύνονται να επιβεβαιώνουν και οι ίδιοι, ανατρέχοντας στον σύνδεσμο: www.businessregistry.gr/publicity/index).
    • Ότι παρέχεται ποικιλία εναλλακτικώντρόπων πληρωμής, συμπεριλαμβανόμενης της χρήσης ηλεκτρονικών μέσων, και όχι μόνο η αντικαταβολή ή η τραπεζική κατάθεση σε λογαριασμό. Ειδικά η τραπεζική κατάθεση, εάν εμφανίζεται ως αποκλειστικός τρόπος πληρωμής και εάν, ταυτόχρονα, απαιτείται από τον έμπορο η προεξόφληση όλου του ποσού της αγοράς, θα πρέπει να προβληματίζει ιδιαιτέρως τους καταναλωτές και να τους καθιστά εξαιρετικά διστακτικούς.
    • Ότι παρέχεται η δυνατότητα της εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών, καθώς και, σε ευδιάκριτο σημείο της ιστοσελίδας του εμπόρου, το link προς τη σχετική Ηλεκτρονική Πλατφόρμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το οποίο οι καταναλωτές θα πρέπει να ελέγχουν από πριν ότι είναι ενεργό και ότι παραπέμπει στη σωστή υπερσύνδεση.
    • Ότι δεν εντοπίζεται μεγάλος αριθμός ορθογραφικών και γραμματικών-συντακτικών λαθών σε σημαντικά κείμενα της ιστοσελίδας του εμπόρου (πχ στις περιγραφές των προϊόντων, στους όρους χρήσης ή στην πολιτική προσωπικών δεδομένων), τα οποία είναι ένδειξη προχειρότητας, αλλά και δόλιων προθέσεων και θα πρέπει, συνεπώς, να αποτρέπουν τους καταναλωτές από την πραγματοποίηση μιας συναλλαγής, που ίσως εκ των υστέρων αποβεί επιζήμια.

    Επισημαίνεται ότι κατά τη διάρκεια εκπτωτικών περιόδων, τα δικαιώματα των καταναλωτών (υπαναχώρηση από εξ αποστάσεως ή εκτός εμπορικού καταστήματος συμβάσεις, δωρεάν επιδιόρθωση ή αντικατάσταση ελαττωματικών ή μη αντίστοιχων με την παραγγελία προϊόντων, κ.λπ.) ισχύουν στο ακέραιο, χωρίς μονομερείς ή αυθαίρετες εξαιρέσεις από την πλευρά των εμπόρων.

    Για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίσουν με κάποιον προμηθευτή σε σχέση με τα δικαιώματά τους, οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται για δωρεάν βοήθεια κατά περίπτωση στον Συνήγορο του Καταναλωτή (εάν η διαφορά είναι με έμπορο εντός Ελλάδας) και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας (εάν η διαφορά είναι διασυνοριακή, με έμπορο που εδρεύει εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Ισλανδία και τη Νορβηγία).

    Το εορταστικό ωράριο των Χριστουγέννων

    Παράλληλα, οι έμποροι ανακοίνωσαν το εορταστικό ωράριο που θα τηρηθεί φέτος τα Χριστούγεννα.

    Το προτεινόμενο από τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών ωράριο λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων για την, έχει ως εξής:

    • ΚΥΡΙΑΚΗ 11/12/2022 11:00-18:00
    • ΔΕΥΤΕΡΑ 12/12/2022 09:00-21:00
    • ΤΡΙΤΗ 13/12/2022 09:00-21:00
    • ΤΕΤΑΡΤΗ 14/12/2022 09:00-21:00
    • ΠΕΜΠΤΗ 15/12/2022 09:00-21:00
    • ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 16/12/2022 09:00-21:00
    • ΣΑΒΒΑΤΟ 17/12/2022 09:00-18:00
    • ΚΥΡΙΑΚΗ 18/12/2022 11:00-18:00
    • ΔΕΥΤΕΡΑ 19/12/2022 09:00-21:00
    • ΤΡΙΤΗ 20/12/2022 09:00-21:00
    • ΤΕΤΑΡΤΗ 21/12/2022 09:00-21:00
    • ΠΕΜΠΤΗ 22/12/2022 09:00-21:00
    • ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 23/12/2022 09:00-21:00
    • ΣΑΒΒΑΤΟ 24/12/2022 09:00-18:00
    • ΚΥΡΙΑΚΗ 25/12/2022 ΚΛΕΙΣΤΑ
    • ΔΕΥΤΕΡΑ 26/12/2022 ΑΡΓΙΑ
    • ΤΡΙΤΗ 27/12/2022 09:00-21:00
    • ΤΕΤΑΡΤΗ 28/12/2022 09:00-21:00
    • ΠΕΜΠΤΗ 29/12/2022 09:00-21:00
    • ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 30/12/2022 09:00-21:00
    • ΣΑΒΒΑΤΟ 31/12/2022 09:00-18:00
    • ΚΥΡΙΑΚΗ 1/1/2023 ΚΛΕΙΣΤΑ
    • ΔΕΥΤΕΡΑ 2/1/2023 ΑΡΓΙΑ

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Black Friday 2022: Πότε είναι - Η μεγάλη διαφορά με τις άλλες χρονιές
    Black Friday 2022: Πότε είναι - Η μεγάλη διαφορά με τις άλλες χρονιές

    Πότε είναι φέτος η Black Friday 2022 και η Cyber Monday. Δείτε τις ημερομηνίες και τις διαφορές.

    Για ακόμα μία χρονιά θα πραγματοποιηθεί ο θεσμός της Black Friday 2022. Ωστόσο, φέτος, τα πράγματα θα είναι διαφορετικά και όχι μόνο γιατί η ακρίβεια έχει οδηγήσει πολλούς καταναλωτές να αναβάλλουν κάποιες αγορές που δεν σχετίζονται με είδη πρώτης ανάγκης. Η σημαντική διαφορά είναι το 2022 θα είναι η πρώτη μέρα εκπτώσεων μετά από πολύ καιρό, αφού δεν θα έχουν προηγηθεί -για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια- οι ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου.

    Με δεδομένο ότι φέτος δεν θα υπάρξουν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις Νοεμβρίου, τα πολυκαταστήματα ετοιμάζονται για μεγάλες προσφορές.

    Πώς ξεκίνησε η Black Friday και πότε πέφτει

    Η Black Friday ξεκίνησε ως συνήθεια στις ΗΠΑ και εξαιτίας της επιτυχίας που γνώρισε, έγινε θεσμός που γρήγορα υιοθετήθηκε και από άλλες χώρες.

    Στις αρχές της δεκαετίας του ’60 τα λογιστικά φύλλα και οι αποδείξεις ήταν βεβαίως χειρόγραφα και τα καταστήματα είχαν δύο χρώματα μελανιού για να καταγράφουν τα στοιχεία.

    Με κόκκινο γράφονταν οι ημέρες με αρνητικό ισολογισμό πωλήσεων και με μαύρο οι ημέρες με θετικό απολογισμό.

    Κάπως έτσι, καθιερώθηκε λοιπόν η τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου ως η πρώτη ημέρα των πωλήσεων της Χριστουγεννιάτικης περιόδου, με σημαντικά αυξημένους τζίρους, εξ’ ου και η ονομασία Black Friday.

    Φέτος, η Black Friday πέφτει την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2022.

    Ο θεσμός τα τελευταία χρόνια έχει εξαπλωθεί σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων σε Αγγλία, Γερμανία, Γαλλία, Δανία, Ιταλία, Ισπανία, Αυστρία, Φινλανδία, Πολωνία και κάθε χρονιά συμμετέχουν όλο και περισσότεροι λιανέμποροι.

    Πότε πέφτει η Cyber Monday 2022

    Τρεις ημέρες μετά την Black Friday, έρχεται η Cyber Monday, μια ακόμα ευκαιρία για φθηνές αγορές.

    Η ημέρα αυτή αφορά τις αγορές που γίνονται αποκλειστικά μέσω διαδικτύου.

    Φέτος, η Cyber Monday πέφτει τη Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2022.

    Γιατί δεν θα γίνουν φέτος οι ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου

    Μπορεί να είχαμε μάθει οι ενδιάμεσες εκπτώσεις να ξεκινούν τον Νοέμβριο, όμως ένα νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή στα τέλη Ιουλίου ανέτρεψε μια συνήθεια, ικανοποίησε όμως ένα χρόνιο αίτημα των εμπόρων.

    Η αιτιολογική έκθεση ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «δεν έχουν αποδώσει ουσιαστικά οφέλη στους εμπόρους και τους καταναλωτές».

    Έτσι, στο εξής, θα έχουμε δύο εκπτωτικές περιόδους, κατά τη διάρκεια των οποίων επιτρέπεται η πώληση εμπορευμάτων ή η παροχή υπηρεσιών με μειωμένες τιμές, ορίζονται οι εξής:

    • Χειμερινές εκπτώσεις, από τη δεύτερη Δευτέρα του Ιανουαρίου μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου
    • Θερινές εκπτώσεις, από τη δεύτερη Δευτέρα του Ιουλίου μέχρι το τέλος του Αυγούστου

    Επιτρέπονται οι προσφορές

    Οι προσφορές ορισμένης ποσότητας προϊόντων ή ορισμένης κατηγορίας προϊόντων, πραγματοποιούνται καθ' όλη τη διάρκεια του έτους. Κατά τη διενέργεια των προσφορών θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς, στα σημεία όπου πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα, η αρχική και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων, με αναφορά στην κατάλληλη μονάδα μέτρησης ανά προϊόν.

    Σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος όχι συντομότερο των 30 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. ‘Οταν το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά για λιγότερο από 30 ημέρες, ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος 10 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν η μείωση της τιμής αυξάνεται προοδευτικά, ως προγενέστερη τιμή νοείται η τιμή χωρίς τη μείωση της τιμής πριν από την πρώτη εφαρμογή της μείωσης της τιμής.

    Πηγή: iEidiseis.gr

  • Cyber Monday 2021: Φτάνει με... αέρα Black Friday και προσφορές
    Cyber Monday 2021: Φτάνει με... αέρα Black Friday και προσφορές

    Η Cyber Monday είναι η Δευτέρα μετά την ημέρα των Ευχαριστιών στις ΗΠΑ. Πρόκειται για μια πρωτοβουλία των λιανοπωλητών, σε μια προσπάθεια να αυξήσουν τα έσοδα από πωλήσεις στο διαδίκτυο. Ο όρος επινοήθηκε από την Έλλεν Ντέιβις της Εθνικής Ομοσπονδία Λιανικής και τον Σκοτ Σίλβερμαν.

    Η Cyber Monday πρωτοεμφανίστηκε στις 28 Νοεμβρίου 2005 σε δελτίο Tύπου του Shop.org. Τις περισσότερες φορές είναι μεταξύ 26ης Νοεμβρίου και 2ας Δεκεμβρίου, αλλά πάντα λαμβάνει χώρα τέσσερις μέρες μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών. Φέτος πέφτει στις 29 Νοεμβρίου.

    Σύμφωνα με έρευνα του 2005, το «77% των λιανοπωλητών στο διαδίκτυο δήλωσαν ότι οι πωλήσεις τους αυξήθηκαν σημαντικά την Δευτέρα μετά την ημέρα των Ευχαριστιών, μια τάση που οδηγεί σε σοβαρές διαδικτυακές εκπτώσεις και προσφορές στη Cyber Monday το έτος αυτό (2005).

    Το 2017, οι διαδικτυακές πωλήσεις στην Cyber Monday άγγιξαν τα 6,59 δισεκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με τα 2,98 δισ. δολάρια το 2015, και τα 2,65 δισ. δολάρια το 2014. Ωστόσο, η μέση αξία των παραγγελιών είχε πέσει στα 128 δολάρια από 160 το 2014.

    Η Cyber Monday εξελίχθηκε στο διαδικτυακό ισοδύναμο της Black Friday και προσφέρει μια ευκαιρία σε μικρότερους διαδικτυακούς λιανοπωλητές να ανταγωνιστούν τις μεγαλύτερες αλυσίδες. Από την καθιέρωση της, ο όρος Cyber Monday έχει καταστεί διεθνής όρος του μάρκετινγκ που χρησιμοποιούνται από διαδικτυακούς λιανοπωλητές σε όλο τον κόσμο.

    Η Cyber Monday δεν συμπεριλαμβάνεται στις τακτικές εκπτώσεις αλλά πρόκειται για προωθητική ενέργεια και αφορά όλη την αγορά και όλες τις επιχειρήσεις, μικρής, μεσαίας και μεγάλης κλίμακας. Η συμμετοχή των εμπορικών καταστημάτων είναι προαιρετική.

    Στα προϊόντα που πωλούνται, θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς η παλαιά και η νέα μειωμένη τιμή. Εφόσον αναγράφεται ποσοστό μείωσης, αυτό θα πρέπει να αναρτάται σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία που πωλούνται τα προϊόντα. Δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα (50%) του συνόλου των κωδικών που διαθέτει το κατάστημα.

    Πηγή: Ethnos.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο