Δευτέρα, 30 Δεκεμβρίου 2019 13:17

Βίντεο-ντοκουμέντο από τη διάσωση στο ιστιοφόρο μέσα στα μανιασμένα κύματα

Γράφτηκε από

Οι τέσσερις επιβάτες του ιστιοφόρου διασώθηκαν από ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού και από ένα δεξαμενόπλοιο

Βίντεο από την επιτυχή επιχείρηση διάσωσης των τεσσάρων ατόμων μέσα από ακυβέρνητο ιστιοφόρο στο Σαρωνικό φέρνει στη δημοσιότητα το protothema.gr.

Το ιστιόφορο παρουσίασε μηχανική βλάβη ενώ έσπασε και το ιστίο του με αποτέλεσμα οι τέσσερις επιβάτες του να ζητήσουν να το εγκαταλείψουν.

Η διάσωση πραγματοποιήθηκε κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες καθώς στην περιοχή επικρατούσαν άνεμοι έντασης 8-9 μποφόρ.

Στο βίντεο που έστειλε στο protothema.gr ο αναγνώστης του και καπετάνιος στο επάγγελμα Κωνσταντίνος Συλίκος, φαίνονται οι προσπάθειες του πληρώματος του ελικόπτερου του πολεμικού ναυτικού να προσεγγίσουν το ιστιόφορο εν μέσω θαλασσοταραχής.
Tελικά η επιχείρηση στέφθηκε από επιτυχία με τους τρείς από τους τέσσερις επιβάτες να παραλμβάνονται από το ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού και τον τέταρτο να παραλμβάνεται από παραπλέον δεξαμενόπλοιο.

Το ιστιοφόρο με ονομασία «Εβελίνα» έστειλε σήμα κινδύνου ενώ έπλεε στη θαλάσσια περιοχή νοτιοανατολικά της νήσου Αγίου Γεωργίου στον Σαρωνικό κόλπο.
Πηγή: Protothema.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 30 Δεκεμβρίου 2019 12:00

Σχετικά Άρθρα

  • Ρώσος διασώθηκε μετά από 67 ημέρες περιπλάνησης στον Ειρηνικό
    Ρώσος διασώθηκε μετά από 67 ημέρες περιπλάνησης στον Ειρηνικό

    Οι ρωσικές αρχές ανακοίνωσαν την διάσωση ενός άνδρα, ο οποίος περιπλανιόταν επί 67 ημέρες στα παγωμένα νερά του βορειοδυτικού Ειρηνικού.

    Το βίντεο που κάνει τον γύρο του διαδικτύου δείχνει έναν αδύνατο, γενειοφόρο άνδρα που φορούσε μπουφάν με κουκούλα και πορτοκαλί γιλέκο έκτακτης ανάγκης σε ένα ιστιοφόρο που έμοιαζε με καταμαράν και ύψωνε μια κόκκινη σημαία από ένα μικρό κοντάρι.

    «Δύο άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, ένας επέζησε»

    «Στις 14 Οκτωβρίου, ένα σκάφος ανακαλύφθηκε στα ύδατα της Θάλασσας του Οχότσκ», ανέφεραν οι νομικές αρχές της Άπω Ανατολής της Ρωσίας στην εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων Telegram, αναφερόμενες στα ύδατα που εκτείνονται σε 1,58 εκατ. τετραγωνικά χιλιόμετρα (610.000 τετραγωνικά μίλια).

    «Δύο άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, ένας επέζησε», πρόσθεσε η περιφερειακή εισαγγελία που είναι επιφορτισμένη με τον χειρισμό θεμάτων μεταφορών. «Λαμβάνει ιατρική βοήθεια».

    Πού βρέθηκε το σκάφος

    Το σκάφος με τον άνδρα και τα πτώματα στο οποίο επέβαιναν εντοπίστηκε τελικά από ψαράδες κοντά στο χωριό Ουστ-Χαϊρούζοβο, στα ανοικτά των ακτών της χερσονήσου Καμτσάτκα, πρόσθεσε το πόστο.

    Το ρωσικό κανάλι SHOT Telegram ανέφερε ότι το σκάφος βρέθηκε περίπου 1.000 χιλιόμετρα (621 μίλια) από τον αρχικό του προορισμό.

    «Η επαφή μαζί τους χάθηκε»

    Οι αρχές δήλωσαν ότι δύο άνδρες, συνοδευόμενοι από τον 15χρονο γιο του ενός, απέπλευσαν στις 9 Αυγούστου από ένα ακρωτήριο στο Κράι Χαμπάροφσκ της περιοχής, με προορισμό την πόλη Όκα στη νήσο Σαχαλίνη. «Μετά από λίγο, η επαφή μαζί τους χάθηκε, η θέση τους παρέμεινε άγνωστη», πρόσθεσαν.

    Το κανάλι Baza Telegram που πρόσκειται στις υπηρεσίες ασφαλείας της Ρωσίας ανέφερε ότι ο επιζών, ηλικίας 46 ετών, μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο σε σοβαρή κατάσταση, αφού ο 49χρονος αδελφός του και ο έφηβος πέθαναν ενώ παρασύρονταν.

    Οι πολύμηνες έρευνες μετά το ναυάγιο του σκάφους αποδείχθηκαν άκαρπες, προστίθεται.

    Δείτε το βίντεο της διάσωσης

    Πηγή: Cnn.gr

  • Λέρος: Η στιγμή της διάσωσης οκτώ ναυαγών από ελικόπτερο της Πολεμικής Αεροπορίας
    Λέρος: Η στιγμή της διάσωσης οκτώ ναυαγών από ελικόπτερο της Πολεμικής Αεροπορίας

    Στη δημοσιότητα έδωσε η Πολεμική Αεροπορία την επιχείρηση διάσωσης οχτώ ναυαγών στη Λέρο το μεσημέρι της Δευτέρας.

    Τους οχτώ Πολωνούς, οι οποίοι είχαν προλάβει να επιβιβαστούν σε βοηθητικό σκάφος του ιστιοφόρου που είχε βυθιστεί, διέσωσε ελικόπτερο Super Puma.

    To ιστιοφόρο σκάφος σημαίας Γαλλίας βυθίστηκε υπό αδιευκρίνιστη αιτία στη θαλάσσια περιοχή 3,4 ναυτικά μίλια της νησίδας «Λέβιθα».

    Οι διασωθέντες που μεταφέρθηκαν στην Κω, είχαν ενημερώσει τις αρχές με τηλεφώνημα στο 112.

    Σημειώνεται ότι στη θαλάσσια περιοχή έπνεαν άνεμοι έντασης 7 μποφόρ.

    Στο σημείο του συμβάντος είχαν σπεύσει για βοήθεια Πλοίο Ανοικτής Θαλάσσης του Λιμενικού και φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Επιχείρηση διάσωσης πεζοπόρου που κινδυνεύει στον Όλυμπο - Κινητοποίηση και της Πυροσβεστικής
    Επιχείρηση διάσωσης πεζοπόρου που κινδυνεύει στον Όλυμπο - Κινητοποίηση και της Πυροσβεστικής

    Μεγάλη κινητοποίηση την Κυριακή (29/9) για τη διάσωση πεζοπόρου σε κίνδυνο στον Όλυμπο.

    Η Ελληνική Ομάδα Διάσωσης έλαβε κλήση ανάγκης μέσω ασυρμάτου για πεζοπόρο που αντιμετωπίζει κίνδυνο κοντά στη θέση Καστάνα.

    Εθελοντές της Ομάδας που βρίσκονταν σε επιφυλακή στον Όλυμπο κατευθύνονται στην περιοχή.

    Ταυτόχρονα, κινητοποιήθηκε και η Πυροσβεστική Υπηρεσία Λιτοχώρου.

    Πηγή: cnn.gr

  • Ερυθρά Θάλλασσα: Νέα επιχείρηση διάσωσης του ελληνόκτητου δεξαμενόπλοιου Sounion - 27 εστίες φωτιάς
    Ερυθρά Θάλλασσα: Νέα επιχείρηση διάσωσης του ελληνόκτητου δεξαμενόπλοιου Sounion - 27 εστίες φωτιάς

    Nέα προσπάθεια διάσωσης του ελληνόκτητου δεξαμενόπλοιου Sounion στην Ερυθρά Θάλασσα που παραμένει αγκυροβολημένο 72 ν.μ. δυτικά της Χοντάιντα της Υεμένης, θα επιχειρηθεί από ναυγοσωστικό πλοίο και ένα ρυμουλκό.

    Μετά την αποτυχημένη προσπάθεια δύο ρυμουλκών που κινητοποιήθηκαν αρχικά για τη ρυμούλκηση του ελληνόκτητου τάνκερ, το Λιμενικό Σώμα ανακοίνωσε ότι ελληνικό ναυαγοσωστικό πλοίο, στο οποίο επιβαίνει ειδική ναυαγοσωστική ομάδα με εξειδικευμένο εξοπλισμό, έχει μεταβεί πολύ κοντά στο σημείο. Το ναυαγοσωστικό πλοίο και το ρυμουλκό συνοδεύονται από την ελληνική φρεγάτα Ψαρά και γαλλικό πολεμικό πλοίο, προκειμένου να επιχειρηθεί η διάσωση του Sounion και του φορτίου του.

    Η ρυμούλκηση του ελληνόκτητου τάνκερ, που μεταφέρει 150.000 τόνους ιρακινού αργού πετρελαίου με προορισμό τους Αγίους Θεοδώρους, είχε κριθεί προς το παρόν αδύνατη, λόγω της ύπαρξης μικρών εστιών φωτιάς στο κατάστρωμά του από τις 27 Αυγούστου και των υψηλών θερμοκρασιών.

    Επικεφαλής του Ανώτατου Πολιτικού Συμβουλίου των Χούθι δήλωσε ότι η απόφαση να επιτραπεί η απόσυρση του «Sounion» οφείλεται στην ανησυχία για οικολογική καταστροφή, ωστόσο η περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας εξακολουθεί να αποτελεί κίνδυνο για αρκετά πλοία που δέχονται επιθέσεις. Το πλοίο δέχτηκε την πρώτη επίθεση από τους Χούθι την Τετάρτη 21 Αυγούστου, με το 25μελές πλήρωμά του (23 Φιλιππινέζοι και δύο Ρώσοι), να μεταφέρεται την επομένη από γαλλικό αντιτορπιλικό σε ασφαλές σημείο στο Τζιμπουτί. Στη συνέχεια ακολούθησαν επιθέσεις με την τοποθέτηση εκρηκτικών μικρής ισχύος στο κατάστρωμα του δεξαμενόπλοιου.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Ελληνικών συμφερόντων το πλοίο που χτυπήθηκε από ρωσικούς πυραύλους στη Μαύρη Θάλασσα
    Ελληνικών συμφερόντων το πλοίο που χτυπήθηκε από ρωσικούς πυραύλους στη Μαύρη Θάλασσα

    Ελληνικών συμφερόντων είναι το πλοίο που χτυπήθηκε από τις ρωσικές δυνάμεις ενώ μετέφερε ουκρανικά σιτηρά στη Μαύρη Θάλασσα.

    Πηγές του ναυτιλιακού κλάδου είπαν ότι πρόκειται για το μεταφοράς χύδην φορτίου «Aya» που έφερε σημαία Αγίου Χριστόφορου και Νέβις.

    Η τελευταία αναφερθείσα θέση του πλοίου ήταν στα ανοιχτά του ρουμανικού λιμανιού της Κωνστάντζας σήμερα. Σύμφωνα με στοιχεία παρακολούθησης ναυσιπλοΐας, το πλοίο έχει σταματήσει να πλέει.

    Το Κίεβο, δια στόματος αρχικά του Ουκρανού προέδρου Βολοντίμιρ Ζελένσκι, δήλωσε ότι το πλοίο βομβαρδίστηκε κατά τη διάρκεια της νύχτας από ρωσικό πύραυλο ενώ είχε ήδη απομακρυνθεί από τα ουκρανικά ύδατα. Ο Ζελένσκι τόνισε ότι το πλοίο είχε προορισμό την Αίγυπτο. Πρόσθεσε πως δεν υπάρχουν θύματα από την επίθεση.

    Λίγο αργότερα μια πηγή τόνισε στο Reuters ότι το πλοίο έπλεε σε ρουμανικά χωρικά ύδατα όταν επλήγη από ρωσικό πύραυλο.

    Ο εκπρόσωπος του ουκρανικού Πολεμικού Ναυτικού, Ντίμτρο Πλετεντσούκ τόνισε πως το πλοίο βρίσκονταν στη ρουμανική θαλάσσια οικονομική ζώνη τη στιγμή του πλήγματος από ρωσικό πύραυλο. Πρόσθεσε πως η Ρωσία χρησιμοποίησε βομβαρδιστικά Tu-22 για την επίθεση. Ο υπουργός Εξωτερικών της Ουκρανίας Αντρίι Σιμπίχα δήλωσε ότι το ρωσικό πλήγμα στο πλοίο ήταν μια «θρασύτατη επίθεση» στην ελευθερία της ναυσιπλοΐας και στην παγκόσμια επισιτιστική ασφάλεια.

    Η ρουμανική Ναυτική Αρχή έσπευσε να διαψεύσει αυτή την εκδοχή. Μια εκπρόσωπος της ρουμανικής αρχής δήλωσε ότι το πλοίο δεν βρισκόταν σε ρουμανικά χωρικά ύδατα όταν επλήγη.

    «Το μόνο που μπορώ να σας πω για το εν λόγω πλοίο τη στιγμή εκείνη δεν βρισκόταν στα χωρικά μας ύδατα», δήλωσε στο Reuters η εκπρόσωπος της Αρχής, Ιρίνα Πουσκάσου. «Δεν μας ζητήθηκε με κανέναν τρόπο να παράσχουμε βοήθεια», συμπλήρωσε.

    Η Ρωσία δεν έχει σχολιάσει μέχρι στιγμής.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Μεσσηνία: Κινδυνεύουν με απέλαση οι επιζώντες του ναυαγίου της Πύλου
    Μεσσηνία: Κινδυνεύουν με απέλαση οι επιζώντες του ναυαγίου της Πύλου

    Κρίσιμη ημέρα είναι η προσεχής Παρασκευή για τους επιζώντες του ναυαγίου της Πύλου, αφού εξετάζονται σε β’ βαθμό ενώπιον της 10ης Ανεξάρτητης Επιτροπής της Αρχής Προσφυγών.

    Οι προσφεύγοντες (πολίτες Αιγύπτου και Πακιστάν) αιτούνται την πλήρη και εξ υπαρχής εξέταση της αίτησής τους για χορήγηση διεθνούς προστασίας (αρ. 102 παρ. 10 Ν 4939/2022) και την αναγνώρισή τους ως πρόσφυγες. Είναι σαφές ότι η παραμονή τους στη χώρα είναι πολύ σημαντική για την περαιτέρω εξέταση της υπόθεσης, καθώς οι μαρτυρίες όσων επέζησαν από το φονικό ναυάγιο θεωρούνται, ευλόγως, υπερπολύτιμες.

    Μετά την απίστευτη περιπέτειά τους και αφού κρατήθηκαν στο λιμάνι της Καλαμάτας μεταφέρθηκαν στον ΚΥΤ Μαλακάσας. Εκεί κατέθεσαν αμέσως αιτήσεις για χορήγηση διεθνούς προστασίας και ενώ τελούσαν ακόμη υπό κατάσταση σοκ και πένθους.

    Λίγες μέρες μετά, και σύμφωνα με αξιόπιστες νομικές πηγές της ιστοσελίδας NEWS247, υπήχθησαν εντός του ΚΥΤ σε απομακρυσμένες προσωπικές συνεντεύξεις, κατ’ εφαρμογήν, μάλιστα των διατάξεων περί ασφαλούς χώρας καταγωγής και στο πλαίσιο ταχύρρυθμης διαδικασίας, χωρίς να τους έχει παρασχεθεί επαρκής χρόνος προετοιμασίας, πρόσβαση σε ενημέρωση και νομική συνδρομή, ούτε ενημέρωση για τον τρόπο επεξεργασίας των προσωπικών δεδομένων μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής, χωρίς δε να έχουν λάβει απαραίτητη ψυχολογική υποστήριξη.

    Οι ίδιες πηγές υποστηρίζουν πως η Υπηρεσία Ασύλου, πέραν του ότι δε χορήγησε εύλογο διάστημα για την προετοιμασία τους εν όψει της συνέντευξης, δεν παρείχε και τις ειδικές διαδικαστικές εγγυήσεις κατά την έννοια του αρ. 72 Ν 4939/2022. Τουτέστιν, πρόσβαση σε κατάλληλη ψυχολογική φροντίδα και υποστήριξη από εξειδικευμένους φορείς, πριν από τη διεξαγωγή της συνέντευξής τους όπως έχει επισημανθεί προς τη Διοίκηση από το Συνήγορο του Πολίτη σε ανάλογες περιπτώσεις επιζώντων ναυαγίων.

    Επίσης και είναι άγνωστο γιατί, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης σε α’ βαθμό δεν ετέθησαν ερωτήσεις σχετικά με το αν θα διέτρεχαν κίνδυνο στις χώρες καταγωγής τους σε περίπτωση επιστροφής τους και κατά την ποινική διερεύνηση της υπόθεσης, παρά την υποχρέωση της Υπηρεσίας Ασύλου να συλλέξει τα στοιχεία που απαιτούνται για την κατά το δυνατόν πλήρη τεκμηρίωση της αίτησης διεθνούς προστασίας.

    Σε κάθε περίπτωση, αν οι προσφεύγοντες επιστραφούν στις χώρες καταγωγής τους, αναμένεται να συλληφθούν αμέσως από τις Αρχές και θα υπαχθούν σε διαδικασίες ανάκρισης, υπό την πίεση να κατονομάσουν στις Αρχές τα άτομα που διευκόλυναν την παράτυπη έξοδό τους από τις χώρες τους προς τη Λιβύη, με αποτέλεσμα και πάλι να διατεθούν τα στοιχεία τους και των ατόμων που υποδείξουν ως διακινητές, οι οποίοι ήδη έχουν εξαπολύσει απειλές σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατά οποιουδήποτε προσώπου τούς κατονομάσει.

    Πρέπει, τέλος, να τονιστεί ότι η ιδιότητα των προσφευγόντων ως επιζήσαντες τραγικού ναυαγίου, βίας και απάνθρωπων συνθηκών στη Λιβύη σχετίζεται άμεσα με τις ανάγκες προστασίας τους και συγκεκριμένα θεμελιώνει λόγο προστασίας από απέλαση στη χώρα καταγωγής τους σύμφωνα με τις υπερνομοθετικής ισχύος διατάξεις των αρ. 3 ΕΣΔΑ, αρ. 4 και 19, παρ. 2 και αρ. 3 και 14 της Σύμβασης κατά των Βασανιστηρίων.

    Καταληκτικά, ακόμα και αν κάποιος προσεγγίσει το θέμα με καθαρά νομικά κριτήρια, εξάγει το συμπέρασμα ότι οι επιζώντες επιβάλλεται να παραμείνουν στη χώρα (και προφανώς να συμβάλλουν στην ανίχνευση της αλήθειας στην υπόθεση που συγκλόνισε την Ευρώπη πέρυσι τον Ιούνιο).

    Πηγή: Τharrosnews.gr

  • Απαγόρευση απόπλου πλοίου στη Ζάκυνθο - Μεγάλη ταλαιπωρία για πάνω από 250 επιβάτες
    Απαγόρευση απόπλου πλοίου στη Ζάκυνθο - Μεγάλη ταλαιπωρία για πάνω από 250 επιβάτες

    Στο λιμάνι της Ζακύνθου παραμένει το εμπορικό – οχηματαγωγό πλοίο «Μάρε Ντι Λεβάντε» λόγω της απαγόρευσης απόπλου που ανακοινώθηκε.

    Ο λόγος είναι μηχανική βλάβη που διαπιστώθηκε από τους μηχανικούς του πλοίου.

    Το πλοίο θα εκτελούσε το δρομολόγιο από Ζάκυνθο προς Κυλλήνη και εκτός από τους 263 επιβάτες, μετέφερε και 55 Ι.Χ., 25 φορτηγά και τρία λεωφορεία. Οι επιβάτες θα μεταφερθούν στον προορισμό τους με μέριμνα της εταιρείας.

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Νέο πλήγμα σε εμπορικό πλοίο στην Ερυθρά Θάλασσα - Χτυπήθηκε από δυο βλήματα άγνωστου τύπου
    Νέο πλήγμα σε εμπορικό πλοίο στην Ερυθρά Θάλασσα - Χτυπήθηκε από δυο βλήματα άγνωστου τύπου

    Δεν αναφέρθηκαν τραυματισμοί - Το σκάφος συνεχίζει την πορεία του προς το επόμενο λιμάνι

    Εμπορικό πλοίο χτυπήθηκε από δυο βλήματα άγνωστου τύπου στην Ερυθρά Θάλασσα, περίπου 70 ναυτικά μίλια βορειοδυτικά του λιμανιού Σαλίφ της Υεμένης, ανακοίνωσε τις πρώτες πρωινές ώρες η βρετανική υπηρεσία ασφάλειας της ναυσιπλοΐας UKMTO, που υπάγεται στο βρετανικό Πολεμικό Ναυτικό.
    Σύμφωνα με την υπηρεσία, βρίσκονται σε εξέλιξη μέτρα για τον περιορισμό της ζημιάς. Τρίτη έκρηξη ακούστηκε σε μικρή απόσταση από το πλοίο, κατά την ίδια πηγή.

    Δεν αναφέρθηκαν τραυματισμοί πάνω στο σκάφος, διαβεβαίωσε το UKMTO. Το σκάφος συνεχίζει την πορεία του προς το επόμενο λιμάνι του, διαβεβαίωσε.

    Η Ερυθρά Θάλασσα και ο Κόλπος του Άντεν έχουν μετατραπεί από τον Νοέμβριο του 2023 σε θέατρο αλλεπάλληλων επιθέσεων των υεμενιτών ανταρτών Χούθι, που λένε πως τις εξαπολύουν σε ένδειξη αλληλεγγύης στους Παλαιστίνιους στη Λωρίδα της Γάζας, όπου συνεχίζει να μαίνεται ο πόλεμος ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς που ξέσπασε την 7η Οκτωβρίου.
    Τον Μάρτιο το πλοίο Rubymar, υπό σημαία Μπελίζ, που χτυπήθηκε από τους Χούθι, βυθίστηκε μαζί με το φορτίο του — 21.000 τόνους λιπάσματος.

    Αρκετοί ναυτικοί έχουν σκοτωθεί ή τραυματιστεί σοβαρά στις επιθέσεις με πυραύλους και drones, που πλέον έχουν μετατραπεί σε μείζον πρόβλημα για τη ναυσιπλοΐα στα ύδατα γύρω από την Υεμένη, θαλάσσια περιοχή ζωτικής σημασίας για το παγκόσμιο εμπόριο.
    Πηγή: Protothema.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ