Δευτέρα, 30 Δεκεμβρίου 2019 21:35

Κεραμέως: Ιστορική η σημερινή μέρα - Η γενική εκπαίδευση ενισχύεται με 5.250 μόνιμους εκπαιδευτικούς

Γράφτηκε από

Είναι η πρώτη φορά από το 2009 που το υπουργείο Παιδείας προχωρά σε μόνιμους διορισμούς – Η Νίκη Κεραμέως συνυπέγραψε με τη Σοφία Ζαχαράκη δύο προκηρύξεις - «Απαντάμε έμπρακτα στις ελλείψεις δασκάλων και καθηγητών»

«Δέκα χρόνια μετά, η δημόσια εκπαίδευση ενισχύεται με 5.250 μόνιμους διορισμούς δασκάλων και καθηγητών. Δεν θα δίσταζα να χαρακτηρίσω τη σημερινή ημέρα ιστορική. Είναι η πρώτη φορά από το 2009 που το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων προχωρά σε μόνιμους διορισμούς προσωπικού Γενικής Εκπαίδευσης»τονίζει η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως με σημερινή δήλωση, με αφορμή τις δύο προκηρύξεις που συνυπέγραψε με την υφυπουργό Σ. Ζαχαράκη για τον διορισμό 5.250 μονίμων εκπαιδευτικών, και τονίζει:

«Απαντάμε έμπρακτα στις ελλείψεις δασκάλων και καθηγητών, ελλείψεις που είχαν γίνει χρόνιες.

Πριν λίγες ημέρες, με την πρόσκληση στελέχωσης των σχολείων Ειδικής Αγωγής και την εκκίνηση της σχετικής διαδικασίας διορισμού, για πρώτη φορά, 4.500 εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού, και σήμερα με την ενίσχυση της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης με 5.250 εκπαιδευτικούς, βήμα βήμα προχωράμε σταθερά και μεθοδικά στην αναβάθμιση της δημόσιας Παιδείας.

Εμείς χτίζουμε το μέλλον με πράξεις. Εκεί που άλλοι καταψήφιζαν τον προϋπολογισμό του 2020 και τους συνολικά 9.750 διορισμούς στην εκπαίδευση, εμείς υλοποιούμε μία προς μία τις δεσμεύσεις μας βάσει ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού για το δημόσιο σχολείο, τις νέες και τους νέους και τη χώρα μας.

Η υποβολή δικαιολογητικών των υποψηφίων για τις 5.250 θέσεις θα γίνει στο πλαίσιο των προκηρύξεων 1ΓΕ/2019 (ΦΕΚ 45/τ. Προκ. ΑΣΕΠ/24-12-2019) και 2ΓΕ/2019 (ΦΕΚ 46/τ. Προκ. ΑΣΕΠ/24-12-2019) και θα διαρκέσει για τους υποψηφίους της 1ΓΕ/2019 προκήρυξης, από τη Δευτέρα 13 Ιανουαρίου έως και την Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2020 και για τους υποψηφίους της 2ΓΕ/2019 προκήρυξης, από τη Δευτέρα 13 Ιανουαρίου έως και την Τετάρτη 4 Μαρτίου 2020».
Πηγή: Protothema.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 30 Δεκεμβρίου 2019 19:38

Σχετικά Άρθρα

  • Ξεκίνησε η διαδικασία αιτήσεων για την κάλυψη λειτουργικών κενών στα σχολεία
    Ξεκίνησε η διαδικασία αιτήσεων για την κάλυψη λειτουργικών κενών στα σχολεία

    Το υπουργείο Παιδείας καλεί τους υποψήφιους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των τελικών αξιολογικών πινάκων κατάταξης των προκηρύξεων του ΑΣΕΠ 1ΓΕ/2023, 2ΓΕ/2023, 3ΕΑ/2022 και 4ΕΑ/2022 να υποβάλουν αίτηση για την κάλυψη των λειτουργικών κενών στα σχολεία.

    Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί μπορούν να ενημερωθούν για τα διαθέσιμα προς κάλυψη κενά μέσω της διαδικτυακής πύλης του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Προσωπικού Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης (Ο.Π.ΣΥ.Δ.) του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (ιστοσελίδα: https://opsyd.sch.gr), για πρόσληψή τους ως αναπληρωτών, πλήρους ή/και μειωμένου ωραρίου, σε συγκεκριμένες σχολικές μονάδες ή/και ομάδες σχολικών μονάδων, για το σχολικό έτος 2024-2025.

    Η διαδικασία των αιτήσεων πραγματοποιείται από σήμερα και θα διαρκέσει ως τη Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2024 και ώρα 09.00.

    Για περισσότερες πληροφορίες δείτε εδώ.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Σοβαρά προβλήματα υποχρηματοδότησης σε σχολεία του Δήμου Ήλιδας – Οικονομική ασφυξία στο Πρότυπο ΕΠΑΛ Αμαλιάδας
    Σοβαρά προβλήματα υποχρηματοδότησης σε σχολεία του Δήμου Ήλιδας – Οικονομική ασφυξία στο Πρότυπο ΕΠΑΛ Αμαλιάδας

    Αντιμέτωπα με σοβαρές οικονομικές δυσκολίες βρίσκονται σχολεία στον Δήμο Ήλιδας από τις αρχές Ιουλίου, με αποτέλεσμα να καθίσταται δυσχερής η ομαλή τους λειτουργία. Η κρίσιμη κατάσταση που επικρατεί στο Πρότυπο ΕΠΑΛ Αμαλιάδας περιγράφηκε από τον διευθυντή του σχολείου, Κωνσταντίνο Κωνσταντούλα, ο οποίος κατέθεσε την ανησυχία του για την ελλιπή χρηματοδότηση και τα λειτουργικά προβλήματα που έχουν συσσωρευτεί.

    Διακοπή τηλεπικοινωνιών και δυσκολίες στην καθημερινή λειτουργία

    Όπως εξήγησε ο κ. Κωνσταντούλας, το σχολείο βρίσκεται εδώ και έναν μήνα χωρίς τηλεφωνική και διαδικτυακή σύνδεση, καθώς οι ληξιπρόθεσμες οφειλές δεν έχουν καλυφθεί από τον Δήμο Ήλιδας, παρά τις έγκαιρες ενημερώσεις που έγιναν από τις αρχές Σεπτεμβρίου. Με προσωπικές του ενέργειες κατάφερε να αποκαταστήσει προσωρινά την τηλεπικοινωνία, όμως η εταιρεία προχώρησε και πάλι σε διακοπή.

    Προβλήματα υποδομής και ελλείψεις σε είδη καθημερινής χρήσης

    Η κατάσταση στο σχολείο είναι εξαιρετικά δύσκολη, με βασικά λειτουργικά υλικά, όπως ειδή καθαριότητας και γραφική ύλη, να έχουν ήδη εξαντληθεί. Η χρηματοδότηση που διατέθηκε (μόλις 200 ευρώ) δεν επαρκεί για την κάλυψη των αναγκών ενός λυκείου 350 μαθητών, ιδιαίτερα στην αρχή της σχολικής χρονιάς. Ο κ. Κωνσταντούλας τονίζει ότι δεν υπάρχει νερό στους ψύκτες του σχολείου, ενώ οι καθαρισμοί περιορίστηκαν μόνο στο μπροστινό μέρος του προαυλίου.

    Η έλλειψη πόρων έχει παρεμποδίσει και άλλες βασικές λειτουργίες, όπως η συντήρηση των εγκαταστάσεων και ο καθαρισμός των υδρορροών και των αποστραγγιστικών τάφρων, προκαλώντας ανησυχία για ενδεχόμενες πλημμύρες και προβλήματα υγιεινής. Ενδεικτικά, οι διαβάσεις των πεζών μπροστά στο σχολείο δεν έχουν βαφτεί, σε μια περιοχή με αυξημένη κίνηση όπου έχουν σημειωθεί ατυχήματα.

    Αδυναμία εξασφάλισης θέρμανσης και άλλων απαραίτητων υλικών

    Η έλλειψη ενημέρωσης και χρηματοδότησης δεν επιτρέπει τη συντήρηση των βασικών υποδομών του σχολείου, όπως οι ηλεκτρολογικές και υδραυλικές εγκαταστάσεις, ενώ δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για την προμήθεια πετρελαίου θέρμανσης. Ως επαγγελματικό λύκειο, το Πρότυπο ΕΠΑΛ Αμαλιάδας χρειάζεται επιπλέον υλικά για την πρακτική άσκηση των μαθημάτων, τα οποία επίσης αδυνατεί να εξασφαλίσει.

    Έλλειψη επικοινωνίας με τους γονείς και εκκρεμότητες στις βασικές συναλλαγές

    Η δυσκολία στην επικοινωνία με γονείς και κηδεμόνες αποτελεί άλλο ένα σημαντικό ζήτημα, καθώς δεν μπορούν να αγοραστούν τα απαραίτητα γραμματόσημα και πακέτα SMS. Πολλές καθημερινές ανάγκες που απαιτούν οικονομικές συναλλαγές παραμένουν ανικανοποίητες, δημιουργώντας συνεχείς εκκρεμότητες και αναστάτωση στο σχολείο.

    Απαιτείται άμεση αντιμετώπιση από τους αρμόδιους φορείς

    Παρά τις επανειλημμένες επικοινωνίες του σχολείου με τους αρμόδιους φορείς του Δήμου, οι λύσεις παραμένουν ανύπαρκτες, και η αγωνία για τη συνέχεια της σχολικής χρονιάς αυξάνεται. Ο κ. Κωνσταντούλας, αντιπρόεδρος της προηγούμενης Σχολικής Επιτροπής, αναφέρει ότι είχε παραδώσει, στις 31 Δεκεμβρίου 2023, συνολικά 188.000 ευρώ με εξοφλημένες υποχρεώσεις στα ταμεία των σχολικών μονάδων σημειώνοντας χαρακτηριστικά πως "Η εκπαίδευση είναι μια διαδικασία όπου κάθε ώρα που χάνεται δεν μπορεί να αναπληρωθεί και περιμένουμε άμεσες λύσεις και απαντήσεις".

  • Έξυπνες διαβάσεις στα σχολεία - Πρόταση με 19 σημεία από τον Δήμο Πύργου
    Έξυπνες διαβάσεις στα σχολεία - Πρόταση με 19 σημεία από τον Δήμο Πύργου

    Ο Δήμος Πύργου προχωρά στην δρομολόγηση της κατασκευής έξυπνων πρότυπων διαβάσεων σε σχολεία με στόχο την δημιουργία ασφαλούς περιβάλλοντος διάβασης μαθητών και την αύξηση του επιπέδου οδικής ασφάλειας των οδών που εφάπτονται με τις σχολικές μονάδες.

    Στο πλαίσιο αυτό ο Δήμος, βάσει του πληθυσμού του που αποτελεί βασικό κριτήριο και περιλαμβάνεται στην πρόσκληση του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, κατέθεσε πρόταση με 19 σημεία κοντά σε σχολικά συγκροτήματα, σύμφωνα και με την απόφαση που πήρε η Δημοτική Επιτροπή την Τρίτη (29/10/24).

    Οι προτεινόμενες σχολικές διαβάσεις βάσει της αξιολόγησης που έχει γίνει από τις αρμόδιες υπηρεσίες, είναι:

    Α/Α

    ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ

    ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΒΑΣΗ

    1.

    6ο Δημοτικό Σχολείο

    Δημοτική οδός Αγ. Γεωργίου.

    2.

    1ο Γυμνάσιο

    Δημοτική οδός Ζαίμη.

    3.

    1ο Δημοτικό Σχολείο

    Δημοτική οδός Έλληνος Στρατιώτη.

    4.

    2ο Δημοτικό Σχολείο

    Δημοτική οδός 28η Οκτωβρίου.

    5.

    4ο Λύκειο

    Δημοτική οδός Ρήγα Φεραίου.

    6.

    1ο Λύκειο

    Δημοτική οδός Ρήγα Φεραίου.

    7.

    3ο Γυμνάσιο

    Δημοτική οδός Γιαννιτσών.

    8.

    2ο Γυμνάσιο-Λύκειο

    Δημοτική οδός Πατρών.

    9.

    4ο Δημοτικό Σχολείο

    Δημοτική οδός Ρήγα Φεραίου.

    10.

    3ο Λύκειο

    Δημοτική οδός Ολυμπίων.

    11.

    Ειδικό Νηπιαγωγείο Καταραχίου

    Δημοτική οδός Καταραχίου.

    12.

    10ο Δημοτικό Σχολείο

    Δημοτική οδός Αρχιμήδους.

    13.

    8ο Δημοτικό Σχολείο Τ.Κ. Λαμπετίου

    Δημοτική οδός Τοπικής Κοινότητας.

    14.

    Γυμνάσιο-Λύκειο Τ.Κ. Βουνάργου

    Δημοτική οδός Τοπικής Κοινότητας.

    15.

    Γυμνάσιο Τ.Κ. Επιταλίου

    Δημοτική οδός Τοπικής Κοινότητας.

    16.

    7ο Δημοτικό Σχολείο

    Δημοτική οδός Αλφειού.

    17.

    Δημοτικό Σχολείο Τ.Κ. Επιταλίου

    Δημοτική οδός Τοπικής Κοινότητας.

    18.

    2ο Επαγγελματικό Λύκειο

    Δημοτική οδός Κατακόλου

    19.

    Ειδικό Γυμνάσιο-Λύκειο Δ.Κ. Μυρτιάς

    Δημοτική Οδός Δημοτική Κοινότητας

    Το έργο περιλαμβάνει την αποδοχή της προμήθειας και εγκατάστασης των έξυπνων πρότυπων διαβάσεων, τη χρήση, λειτουργία και συντήρηση όλου του προς προμήθεια εξοπλισμού και του σχετικού λογισμικού.

    Το «Σύστημα Έξυπνης Διάβασης Πεζών» ανιχνεύει πεζούς που πρόκειται να διασχίσουν τη διάβαση, μέσα από ένα σύστημα αισθητήρων, οι οποίοι στέλνουν σήμα και ενεργοποιούν αυτόματα τα LED πάνελ που είναι ενσωματωμένα στην άσφαλτο και συνοδεύεται από κατακόρυφες πινακίδες σηματοδότησης LED. Οι πινακίδες ανάβουν ταυτόχρονα με τα LED πάνελ που είναι ενσωματωμένα στην άσφαλτο, επιτυγχάνοντας το επιθυμητό αποτέλεσμα φωτεινής σήμανσης, με αποτέλεσμα οι οδηγοί στα οχήματα να αντιλαμβάνονται καλύτερα και από μεγαλύτερη απόσταση την ύπαρξη πεζών στις διαβάσεις.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Πότε θα κλείσουν πάλι τα σχολεία - Ποιες είναι οι επόμενες αργίες
    Πότε θα κλείσουν πάλι τα σχολεία - Ποιες είναι οι επόμενες αργίες

    Τη Δευτέρα εορτάσθηκε η Εθνική Επέτειος για την 28η Οκτωβρίου, ενώ παράλληλα οι μαθητές συμμετείχαν την Παρασκευή στις σχολικές γιορτές και εκδηλώσεις.

    Ηπρώτη αργία της χρονιάς στα σχολεία αφορούσε στον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου, με τους μαθητές να κάθονται τέσσερις ημέρες.

    Μετά το τετραήμερο της 28ης Οκτωβρίου, οι μαθητές θα απολαύσουν ένα τριήμερο ανάπαυλας από τα διαβάσματα, λόγω της επετείου του Πολυτεχνείου. Φέτος, η επέτειος πέφτει Κυριακή, 17 Νοεμβρίου με αποτέλεσμα οι καθιερωμένες εκδηλώσεις για τον εορτασμό της επετείου θα γίνουν την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου.

    Πότε κλείνουν τα σχολεία για Χριστούγεννα

    Τα σχολεία αναμένεται να κλείσουν δύο μέρες πριν την παραμονή των Χριστουγέννων, δηλαδή τη Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου, καθώς τα Χριστούγεννα πέφτουν Τετάρτη 25 Δεκεμβρίου. Οι μαθητές όλων των βαθμίδων θα πάνε κανονικά στο σχολείο την Δευτέρα κι ανάλογα με τον προγραμματισμό της κάθε σχολικής μονάδας, ενδέχεται να κάνουν για λίγες ώρες μάθημα και στην συνέχεια να συμμετέχουν σε κάποιο χριστουγεννιάτικο δρώμενο εντός του σχολείου.

    Έτσι, τα σχολεία θα παραμείνουν κλειστά από τις 24 Δεκεμβρίου 2024 έως τις 7 Ιανουάριου 2025 για τις διακοπές των Χριστουγέννων, ενώ την επόμενη ακριβώς ημέρα (8/1, οι μαθητές αναμένεται να επιστρέψουν ξανά στις σχολικές αίθουσες.

    Τι αναφέρει η υπουργική απόφαση που ρυθμίζει το πλαίσιο λειτουργίας των σχολείων

    Σύμφωνα με την σχετική υπουργική απόφαση που ορίζει τι ισχύει με τις διακοπές, τις αργίες και τις εορταστικές εκδηλώσεις, αναφέρονται τα εξής:

    • Διδασκαλία μαθημάτων δεν διεξάγεται και εξετάσεις δεν διενεργούνται κατά τις ακόλουθες χρονικές περιόδους του σχολικού́ εχτούς:
    • Διακοπές Χριστουγέννων, από την 24η Δεκεμβρίου μέχρι και την 7η Ιανουαρίου.
    • Διακοπές Πάσχα, από τη Μεγάλη Δευτέρα μέχρι την Κυριακή του Θωμά.
    • Θερινές διακοπές, από την 1η Ιουλίου μέχρι και την 31η Αυγούστου, με την επιφύλαξη της παρ. 9 του άρθρου 1.
    • Κατά τις θερινές διακοπές κάθε Γυμνάσιο, ΓΕ.Λ., ΕΠΑ.Λ, Γυμνάσιο Ε.Α.Ε., Λύκειο Ε.Α.Ε., ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ και Ε.Ε.Ε.ΕΚ. δέχεται το κοινό μία (1) ημέρα την εβδομάδα, η οποία ορίζεται από τον/την οικείο/α Διευθυντή/ντρια Εκπαίδευσης και ανακοινώνεται στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου και εξωτερικά σε εμφανές σημείο.

    Την ημέρα αυτή, ένας/μία τουλάχιστον από τους/τις διδάσκοντες/ουσες κάθε σχολείου, ο/η οποίος/α ορίζεται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών πριν από τη λήξη του διδακτικού έτους, είναι υπεύθυνος/η για τη διεκπεραίωση κάθε τρέχοντος υπηρεσιακού θέματος, ασκώντας εκτάκτως αρμοδιότητες Διευθυντή/ντριας σχολείου και υπογράφει αντ’ αυτού/ής κάθε έγγραφο ή τίτλο. Αν τα καθήκοντα ασκούν περισσότεροι από ένας/ μία διδάσκοντες/ουσες, τις αρμοδιότητες αυτές ασκεί ο/η ανώτερος/η κατά τον βαθμό και επί ισόβαθμων ο/η αρχαιότερος/η. Αν η ημέρα που έχει οριστεί συμπίπτει με ημέρα αργίας, η σχολική μονάδα δέχεται το κοινό την επόμενη εργάσιμη ημέρα.

    • Για τα Γυμνάσια, ΓΕ.Λ., ΕΠΑ.Λ, Γυμνάσια Ε.Α.Ε, Λύκεια Ε.Α.Ε., ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ και Ε.Ε.Ε.ΕΚ. ισχύουν οι διατάξεις του ν. 1157/1981 (Α’ 126) για την καθιέρωση πενθήμερης εβδομάδας εργασίας.
    • Ημέρες αργίας των ανωτέρω ορίζονται: α) όλες οι Κυριακές, β) η θρησκευτική εορτή του Αγίου Πνεύματος, γ) οι εθνικές επέτειοι της 28ης Οκτωβρίου και της 25ης Μαρτίου, δ) η Καθαρά Δευτέρα, ε) η 1η Μαΐου, στ) οι, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, ημέρες αργίας για την έδρα κάθε σχολείου λόγω τοπικής εθνικής ή θρησκευτικής εορτής.
    • Την 30η Ιανουαρίου, ημέρα εορτής των Τριών Ιεραρχών πραγματοποιούνται εορταστικές εκδηλώσεις η διάρκεια των οποίων ορίζεται με σχετική εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. και κατά τα λοιπά τηρείται απαρεγκλίτως το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων. Σε περίπτωση που η 30ή Ιανουαρίου είναι Σάββατο ή Κυριακή, οι εορταστικές εκδηλώσεις λαμβάνουν χώρα την προηγούμενη Παρασκευή.
    • Τα ιδιωτικά σχολεία επιτρέπεται, ύστερα από σχετική γνωστοποίηση στον/στην οικείο/α Διευθυντή/ντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, να αργούν έως δύο (2) επιπλέον ημέρες ανά έτος, σε ημερομηνίες που σχετίζονται με την ιστορία και τη σχολική τους παράδοση ή, στην περίπτωση των ξένων σχολείων της ημεδαπής, που αποτελούν επίσημη εθνική ή θρησκευτική εορτή στη χώρα προέλευσής τους.
    • Κατά την παραμονή των εθνικών επετείων της 28ης Οκτωβρίου και της 25ης Μαρτίου, καθώς και κατά την επέτειο της 17ης Νοεμβρίου πραγματοποιούνται στα Γυμνάσια, στα ΓΕ.Λ, στα ΕΠΑ.Λ, στα Γυμνάσια Ε.Α.Ε., στα Λύκεια Ε.Α.Ε., στα ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ και Ε.Ε.Ε.ΕΚ. εορταστικές επετειακές εκδηλώσεις και δρώμενα στον χώρο εκδηλώσεων των σχολείων ή σε άλλο κατάλληλο χώρο με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών. Αν η ημέρα αυτή συμπίπτει με Σάββατο ή αργία, οι ανωτέρω εκδηλώσεις πραγματοποιούνται την προηγουμένη του γ) Θερινές διακοπές, από την 1η Ιουλίου μέχρι και την 31η Αυγούστου, με την επιφύλαξη της παρ. 9 του άρθρου 1
    Πηγή: NewsBomb.gr
  • Σε απόγνωση οι μαθητές για το Γυμνάσιο Κυθήρων: Μια διευθύντρια και δύο καθηγήτριες για 90 παιδιά
    Σε απόγνωση οι μαθητές για το Γυμνάσιο Κυθήρων: Μια διευθύντρια και δύο καθηγήτριες για 90 παιδιά

    Τι καταγγέλλουν οι γονείς για τις ελλείψεις στο Γυμνάσιο Κυθήρων

    Σε απόγνωση είναι οι γονείς των μαθητών του Γυμνασίου Κυθήρων, καθώς - όπως επισημαίνουν - υπάρχει έλλειψη στους καθηγητές. Κι αυτό λένε έχει ως αποτέλεσμα κάθε βδομάδα να χάνονται 55 ώρες διδασκαλίας.

    Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά στο OPEN ο αντιπρόεδρος γονέων και κηδεμόνων του Γυμνασίου Κυθήρων, Ιωάννης Πρέκας «το πρόβλημα δεν είναι μόνο φέτος, είναι αρκετά χρόνια. Πάντα ξεκινάει στα Κύθηρα δύσκολα η χρονιά για τους μαθητές. Αλλά φέτος συμβαίνει κάτι πρωτόγνωρο. Να ξεκινάμε το σχολείο στις 11 Σεπτεμβρίου με τον αγιασμό και να έχουμε μόνο την διευθύντρια και δύο καθηγήτριες και από την άλλη 90 μαθητές».

    Όπως εξηγεί ο κ. Πρέκας «προσπάθησαν να δώσουν λύσεις, να συγχωνευτούν τα έξι τμήματα του Λυκείου σε τρία και να δανείσουν τους καθηγητές στο Γυμνάσιο και παράλληλα στα δύο σχολεία να δοθούν υπερωρίες στους εκπαιδευτικούς».

    Μάλιστα, ο ίδιος συνεχίζει: «Ήρθαν κάποιοι εκπαιδευτικοί ακόμα, 2 ή 3 στη γενικής παιδείας και άλλοι τόσοι στην ειδική αγωγή. Αυτή τη στιγμή μας λείπει για τους μαθητές μας στο Γυμνάσιο, εκπαιδευτικός για τη φυσική, τη χημεία, τη βιολογία, για τη γεωγραφία, για τη γεωλογία, αγγλικά, καλλιτεχνικά, φυσική αγωγή και τεχνολογία».

    Πάντως, όπως αναφέρει, οι μαθητές ξεκινούν να απέχουν από σήμερα από τα μαθήματα. «Όλοι μαζί αποφασίσαμε σήμερα να ξεκινήσουμε πιο εντατικές κινητοποιήσεις, ζητώντας από την πολιτεία να ανταποκριθεί», σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Πρέκας.

    Πηγή: NewsBomb.gr
  • Οι χαμηλοί μισθοί οδηγούν τους καθηγητές σε απεργίες και κινητοποιήσεις: Τα οικονομικά αιτήματα και τι ζητούν για τους φοιτητές
    Οι χαμηλοί μισθοί οδηγούν τους καθηγητές σε απεργίες και κινητοποιήσεις: Τα οικονομικά αιτήματα και τι ζητούν για τους φοιτητές

    Τα μισθολογικά και οικονομικά αιτήματα οδηγούν τους καθηγητές των πανεπιστημίων σε απεργιακές ή άλλες κινητοποιήσεις

    Τα μισθολογικά και οικονομικά αιτήματα οδηγούν τους καθηγητές των πανεπιστημίων σε απεργιακές ή άλλες κινητοποιήσεις για πολλές ημέρες και συγκριμένα κατά το χρονικό διάστημα από 12/11/24 έως 20/11/24.

    Οι καθηγητές υπογραμμίζουν, ότι η διαχρονική μισθολογική υποβάθμιση των μελών ΔΕΠ δεν μπορεί να συνεχιστεί, τονίζοντας, ότι η ουσιαστική μισθολογική αναβάθμιση των καθηγητών Πανεπιστημίου αποτελεί στοιχειώδη προϋπόθεση για τη θωράκιση, ενίσχυση και αναβάθμιση του ελληνικού δημόσιου πανεπιστημίου.

    Δηλώνουν επίσης ότι οι σημερινές αποδοχές των μελών ΔΕΠ είναι σε ονομαστικές τιμές χαμηλότερες από το 2003, κατά 9%. Αυτό δεν συμβαίνει σε καμία άλλη κατηγορία υπαλλήλων ή λειτουργών του δημοσίου. Συγκριτικά, το 2024 ως προς το 2003, σε ονομαστικές τιμές ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή έχει αυξηθεί 45%, το ΑΕΠ έχει αυξηθεί 25% και ο κατώτατος μισθός έχει αυξηθεί 60%.

    Η ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας των πανεπιστημιακών

    Οι απώλειες μόνο από την παράλειψη της πολιτείας να συμμορφωθεί ήδη από το 2014 με την απόφαση του ΣτΕ για το ελάχιστο επίπεδο των αποδοχών μας, αντιστοιχούν σε έναν ετήσιο μισθό, ενώ οι συσσωρευμένες απώλειες εξαιτίας της παράλειψης των μελών ΔΕΠ από αυξήσεις που δόθηκαν στα ειδικά μισθολόγια την περίοδο 2008-2009, ανέρχονται σε 3,5 ετήσιους μισθούς τουλάχιστον. Οι απώλειες της περιόδου αυτής έχουν αντίστοιχη σημαντική επίπτωση και στις συντάξιμες αποδοχές.

    Η ΠΟΣΔΕΠ

    • τονίζοντας ότι η ουσιαστική μισθολογική αναβάθμιση των καθηγητών Πανεπιστημίου αποτελεί στοιχειώδη προϋπόθεση για τη θωράκιση, ενίσχυση και αναβάθμιση του ελληνικού δημόσιου πανεπιστημίου,
    • και επισημαίνοντας ότι οι ρυθμίσεις του Ν.5045/2023 για το νέο μισθολόγιο των μελών ΔΕΠ δεν επέφεραν την πλήρη συμμόρφωση με την απόφαση 1911/2022 του ΣτΕ που ορίζει ένα ελάχιστο επίπεδο αποδοχών, και προφανώς δεν καλύπτουν τις πολυετείς μισθολογικές απώλειες των μελών ΔΕΠ,

    διεκδικεί

    • νέο μισθολόγιο για την αποκατάσταση των αποδοχών των μελών ΔΕΠ, που πρακτικά αμείβονται με το μισθολόγιο του 2003, σε επίπεδα αντάξια του λειτουργήματος τους και ανταγωνιστικά συγκριτικά με τις αποδοχές στα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια, αλλά και τις αποδοχές άλλων κατηγοριών δημοσίων λειτουργών που αμείβονται με ειδικό μισθολόγιο,
    • σημαντική αύξηση του προσωπικού, όλων των κατηγοριών, στα Πανεπιστήμια με στόχο τη βιωσιμότητα και την ανάπτυξη των Ιδρυμάτων
    • γενναία αύξηση της χρηματοδότησης, τακτικής και έκτακτης, των Πανεπιστημίων ώστε να αντιμετωπισθούν επαρκώς τα αυξημένα λειτουργικά έξοδα, να εκσυγχρονισθούν και να επεκταθούν οι υλικοτεχνολογικές υποδομές και να ενισχυθεί ουσιαστικά, ειδικά στα περιφερειακά ιδρύματα, το πλέγμα παρεμβάσεων φοιτητικής μέριμνας.

    Για την προώθηση των αιτημάτων των πανεπιστημιακών καθηγητών η ΕΓ της ΠΟΣΔΕΠ

    • αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για τη διάδοση και προβολή των οικονομικών αιτημάτων, και θα παρουσιάσει τεκμηριωμένα τα αιτήματα αυτά στην ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών, τα κοινοβουλευτικά κόμματα και τα μέσα ενημέρωσης
    • καλεί τους Συλλόγους μελών ΔΕΠ στη λήψη αποφάσεων για δράσεις και απεργιακές ή άλλες κινητοποιήσεις κατά το χρονικό διάστημα από 12/11/24 έως 20/11/24, με στόχο την προβολή και διεκδίκηση των παραπάνω αιτημάτων
    • καλεί σε πανελλαδικό συντονισμό των δράσεων των Συλλόγων ΔΕΠ και των λοιπών κατηγοριών προσωπικού ειδικότερα για την Τρίτη 12 Νοεμβρίου, ενώ για την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου, ημέρα πανυπαλληλικής - πανεργατικής απεργίας που έχουν εξαγγείλει ΑΔΕΔΥ και ΓΣΕΕ, καλεί σε συμμετοχή στις απεργιακές κινητοποιήσεις
    • συμπαραστέκεται και στηρίζει τις δίκαιες οικονομικές διεκδικήσεις άλλων κατηγοριών εργαζομένων

    Βασικά αιτήματα των καθηγητών

    • επικαιροποίηση των δύο επιδομάτων (ειδικού επιδόματος έρευνας και διδασκαλίας και επιδόματος βιβλιοθήκης), καθότι σχετίζονται με το κόστος ζωής και τις ειδικές συνθήκες άσκησης του λειτουργήματος των καθηγητών Πανεπιστημίου
    • χορήγηση του επιδόματος παραμεθορίου στα μέλη ΔΕΠ που υπηρετούν σε απομακρυσμένες και παραμεθόριες περιοχές με στόχο τη διευκόλυνση των μετακινήσεών τους για εκπαιδευτικούς και ερευνητικούς σκοπούς, καθώς και την παροχή οικονομικών κινήτρων (π.χ. επιδοτούμενο στεγαστικό δάνειο) για την προσέλκυση και παραμονή νέων συναδέλφων στα περιφερειακά Ιδρύματα
    • αποφορολόγηση του ειδικού επιδόματος βιβλιοθήκης, σύμφωνα με την 2306/2014 απόφαση της ολομέλειας του ΣτΕ, προς αποφυγή κατάθεσης χιλιάδων ατομικών φορολογικών προσφυγών
    • ριζική αναπροσαρμογή της ειδικής αμοιβής για την παροχή κλινικού και εργαστηριακού έργου σε πανεπιστημιακές κλινικές, εργαστήρια ή μονάδες εγκατεστημένες σε νοσοκομεία του ΕΣΥ ή των νοσοκομείων που ανήκουν σε Πανεπιστήμια, κατ’ αναλογία των αμοιβών των υπηρετούντων στο ΕΣΥ συναδέλφων
    • επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού
    • καταβολή της πλήρους μισθολογικής διαφοράς που αναγνωρίζεται από τις αποφάσεις 4741/2014 και 1911/2022 του ΣΤΕ για το χρονικό διάστημα από τον Γενάρη του 2017 έως τον Οκτώβρη του 2022 σε όλα τα μέλη ΔΕΠ ανεξαιρέτως
    • θέσπιση της σύνταξης των αφυπηρετησάντων μελών ΔΕΠ τουλάχιστον στο 80% του τελευταίου μισθού τους, προς αναγνώριση των σημαντικών υπηρεσιών που παρείχαν στον εργάσιμο βίο τους, ο οποίος, συγκριτικά με άλλες κατηγορίες εργαζομένων, είναι περιορισμένος λόγω των πολλών ετών που απαιτούνται για απόκτηση των αυξημένων προσόντων.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ: Όσα αλλάζουν – Πώς επιταχύνεται η διαδικασία
    Προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ: Όσα αλλάζουν – Πώς επιταχύνεται η διαδικασία

    Τι προβλέπει ο νόμος του ΥΠΕΣ

    Παρεμβάσεις για την επιτάχυνση της διαδικασία προσλήψεων προσωπικού στο Δημόσιο έχουν μπει σε εφαρμογή, μετά την ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου του υπουργείου Εσωτερικών και τη δημοσίευση του νόμου στο ΦΕΚ.

    Προσλήψεις ΑΣΕΠ: Όσα αλλάζουν

    Με τις νέες ρυθμίσεις το αρμόδιο υπουργείο επιδιώκει να αντιμετωπίσει το μείζον θέμα των καθυστερήσεων στην κάλυψη των θέσεων από τους επιτυχόντες των διαγωνισμών του ΑΣΕΠ, που έχει ως συνέπεια αφενός οι υπηρεσίες να παραμένουν υποστελεχωμένες, αφετέρου οι επιτυχόντες να παραμένουν αδιόριστοι για μακρό χρονικό διάστημα.

    Το πρόβλημα επιχειρείται να μετριαστεί μέσω της σύντμησης των προθεσμιών σε συγκεκριμένα στάδια της διαδικασίας, από την έγκριση του προγραμματισμού προσλήψεων έως τον διορισμό και την ανάληψη καθηκόντων του υπαλλήλου.

    Στόχος των παρεμβάσεων είναι ο χρόνος που μεσολαβεί από την έγκριση του ετήσιου προγραμματισμού προσλήψεων μέχρι να αναλάβουν δουλειά οι νεοπροσλαμβανόμενοι να μειωθεί από τα δύο ή ακόμα και τα τρία χρόνια που είναι σήμερα στους 8 έως 12 μήνες.

    Στους σχεδιασμούς της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Εσωτερικών περιλαμβάνεται και η προοπτική οι διαδικασίες πλήρωσης θέσεων που πρόκειται να μείνουν κενές λόγω συνταξιοδοτήσεων να αρχίζουν από το προηγούμενο έτος έτσι ώστε να καλύπτονται άμεσα και να μην «χηρεύουν» για μακρό διάστημα όπως συμβαίνει σήμερα.

    Αυξημένη μοριοδότηση για απομακρυσμένες περιοχές

    Ειδική μέριμνα δίνεται στην στελέχωση των ορεινών, νησιωτικών και ηπειρωτικών δήμων της χώρας με μόνιμους κατοίκους των περιοχών αυτών, μέσω της ενίσχυσης της μοριοδότησης του κριτηρίου της εντοπιότητας.

    Συγκεκριμένα, η βαθμολογία στον γραπτό διαγωνισμό υποψηφίων των κατηγοριών Π.Ε. και Τ.Ε. προσαυξάνεται κατά 40 μονάδες για τους κατοίκους ορεινών και νησιωτικών δήμων ανεξαρτήτως πληθυσμού, και κατά 20 μόρια για τους κατοίκους παραμεθόριων περιοχών ή δήμων με πληθυσμό έως 25.000 κατοίκους. Οι ευεργετηθέντες όμως, θα έχουν την υποχρέωση να υπηρετήσουν επί τουλάχιστον 10 χρόνια, στη θέση στην οποία διορίζονται, και για 5 επιπλέον χρόνια σε υπηρεσίες της ίδιας Περιφερειακής Ενότητας στην οποία βρίσκεται ο Δήμος, του οποίου έκαναν χρήση του κριτηρίου της εντοπιότητας.

    Με άλλο άρθρο, η απόφαση κατανομής θέσεων ΑμεΑ εκδίδεται το αργότερο μέσα σε ένα μήνα από την κοινοποίηση της πράξης υπουργικού συμβουλίου, με την οποία εγκρίνεται ο ετήσιος προγραμματισμός προσλήψεων. Ο καθορισμός της προθεσμίας κρίθηκε αναγκαίος προκειμένου να μην καθυστερεί η περαιτέρω διαδικασία πλήρωσης θέσεων στο δημόσιο δεδομένου ότι η απόφαση κατανομής αποτελεί προαπαιτούμενο αυτής.

    Επιπλέον, σε μια προσπάθεια να επιταχυνθεί η κάλυψη χιλιάδων κενών σε κομβικούς φορείς του δημόσιου τομέα προβλέπεται η κάλυψη των θέσεων του ετήσιου προγραμματισμού προσλήψεων των ετών 2022, 2023, 2024 και 2025 από τους επιτυχόντες του πρώτου πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ σύμφωνα με τη βαθμολογία τους στη γραπτή εξέταση και τις προσαυξήσεις βάσει τυπικών προσόντων και εντοπιότητας.

    Εισάγεται, ακόμη, η δυνατότητα σε διαδικασίες με εκτιμώμενη πολύ μεγάλη συμμετοχή, όπως των εκπαιδευτικών, η σειρά κατάταξης των ισοβαθμούντων υποψηφίων να καθορίζεται με βάση ενός τυχαίου αριθμού που θα λαμβάνουν οι υποψήφιοι ηλεκτρονικά μέσω εφαρμογής λογισμικού ανοικτής κληρωτίδας που βασίζεται στην αρχή της τυχαιότητας προκειμένου να προτάσσεται ο υποψήφιος με τον μικρότερο αριθμό. Με αυτόν τον τρόπο δεν θα γίνεται προσφυγή στη δημόσια κλήρωση, διαδικασία η οποία απαιτεί χρόνο για την προετοιμασία και τη διεξαγωγή της.

    Συν τοις άλλοις, θεσπίζεται αντικίνητρο για τους υποψηφίους που μετέχουν αδιακρίτως σε διαδικασίες προσλήψεων χωρίς να στοχεύουν σε συγκεκριμένη θέση και όταν πετυχαίνουν κάποιο διορισμό δεν τον αποδέχοντι ή μετά από λίγο παραιτούνται με αποτέλεσμα η θέση να παραμένει κενή ακόμα και για έξι μήνες μέχρι να βρεθεί αντικαταστάτης. Πλέον, όσοι διοριστούν αλλά δεν αποδεχτούν τον διορισμό ή παραιτηθούν εντός 12 μηνών δεν θα έχουν δικαίωμα για τρία χρόνια να συμμετάσχουν σε νέα διαδικασία πρόσληψης.

    Επίσης, αυξάνεται από 5 σε δέκα 10 έτη το απαιτούμενο διάστημα που πρέπει να έχει παρέλθει από τον διορισμό ή την πρόσληψη ενός δημοσίου υπαλλήλου, προκειμένου να έχει δικαίωμα συμμετοχής σε νέα διαδικασία πλήρωσης θέσεων ίδιας ή κατώτερης κατηγορίας από αυτή στην οποία ήδη υπηρετεί.

    Μειώνονται οι προθεσμίες υποβολής των δικαιολογητικών διορισμού (από 20 σε 15 ημέρες), η προθεσμία διορισμού ή πρόσληψης από την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των δικαιολογητικών (από 30 σε 20 ημέρες), ενώ εισάγεται χρονικό όριο τριών ετών για τη διαδικασία αναπληρώσεων σε μία προκήρυξη από επιλαχόντες, η οποία σημειωτέον δημιουργεί πρόσθετο διοικητικό βάρος και καθυστέρηση στην ολοκλήρωση των διαδικασιών πρόσληψης προσωπικού.

    Με άλλη ρύθμιση η άντληση των δικαιολογητικών από το μητρώο υποψηφίων του ΑΣΕΠ γίνεται με ευθύνη του υποψηφίου, καθώς ο ίδιος αποφασίζει από τα δικαιολογητικά που έχει καταχωρήσει στο μητρώο ποια επιθυμεί να υποβάλει ανάλογα με την προκήρυξη. Για να επιταχυνθεί η διαδικασία και να μειωθεί το διοικητικό βάρος του ΑΣΕΠ ορίζεται ότι, δικαιολογητικά καταχωρισμένα στο μητρώο υποψηφίων δεν ελέγχονται εκ νέου ως προς την ακρίβεια και γνησιότητά τους. Σε περίπτωση ωστόσο υποβολής ψευδών δικαιολογητικών, ο υποψήφιος, εκτός από τον αποκλεισμού του από την τρέχουσα διαδικασία, αποκλείεται και από κάθε επόμενη διαδικασία πλήρωσης θέσεων για διάστημα πέντε ετών.

    Για λόγους επίσης, επιτάχυνσης των διαδικασιών το σύνολο της διαδικασίας πλήρωσης θέσεων προσωπικού ορισμένου χρόνου (ΙΔΟΧ), και όχι μόνο η υποβολή δικαιολογητικών, θα διεξάγεται μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας του υπουργείου Εσωτερικών. Στην εν λόγω πλατφόρμα θα έχει πρόσβαση το σύνολο των εμπλεκομένων, δηλαδή οι υποψήφιοι, το ΑΣΕΠ και οι αρμόδιοι φορείς στο πλαίσιο άσκησης των αρμοδιοτήτων τους.

    Τέλος, στην ατομική συνέντευξη για την πρόσληψη Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού και προσωπικού επί θητεία, εισάγεται η υποχρεωτική μαγνητοφώνηση και απομαγνητοφώνηση, προκειμένου να μειωθεί ο χρόνος σύνταξης των πρακτικών της συνέντευξης.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Δήμος Ζαχάρως: Τιμή στην εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940 από την μαθητική Κοινότητα
    Δήμος Ζαχάρως: Τιμή στην εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940 από την μαθητική Κοινότητα

    Με την κατάθεση των στεφάνων στο Μνημείο των Ηρώων από τους μαθητές των σχολείων της Ζαχάρως, της Φιγαλείας, του Κακοβάτου και του Γιαννιτσοχωρίου, ξεκίνησαν οι επετειακές εκδηλώσεις με αφορμή την επέτειο του Ηρωικού «όχι» της 28ης Οκτωβρίου 1940, στο Δήμο Ζαχάρως.

    Το πρωί της Παρασκευής 25ης Οκτωβρίου, πραγματοποιήθηκε η κατάθεση στεφάνων στο στολισμένο Μνημείο των Ηρώων.

    Το πρόγραμμα του εορτασμού της «28ης Οκτωβρίου 1940» περιλάμβανε επετειακές εκδηλώσεις σε όλες τις σχολικές μονάδες εκπαίδευσης, ενώ αργότερα έγινε η κατάθεση των στεφάνων και η προσφερόμενη τιμή στους Ήρωες του Έπους του 40, από τους μαθητές των σχολικών μονάδων της περιοχής. Η εκδηλώσεις έκλεισαν με την ανάκρουση του εθνικού ύμνου.

    Το παρόν έδωσαν, ο Δήμαρχος Ζαχάρως Κωνσταντίνος Μητρόπουλος, ο Αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Αθλητισμού Ιωάννης Τερζής, ο Αντιδήμαρχος Παιδείας Γεώργιος Τριγάζης, ο Αντιδήμαρχος Πρασίνου Ιωάννης Μπάμης, η Δημοτική σύμβουλος Δήμητρα Σκαλτσά, ο Πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Ζαχάρως Παναγιώτης Γκόγκας, οι Διευθυντές και εκπαιδευτικοί των σχολείων, εκπρόσωποι συλλόγων γονέων και φορέων. Οι επετειακές εκδηλώσεις, σε όλο το Δήμο, θα κορυφωθούν την Δευτέρα 28η Οκτωβρίου, με τις μαθητικές Παρελάσεις.

    dimos zax 28i mathites 2

    dimos zax 28i mathites 3

    dimos zax 28i mathites 4

    dimos zax 28i mathites 5

    dimos zax 28i mathites 6

    dimos zax 28i mathites 7

    (Δελτίο Τύπου)

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ