Ένοπλοι πειρατές έκαναν ρεσάλτο στο δεξαμενόπλοιο Happy Lady - Απήγαγαν 8 από τα 28 μέλη του πληρώματος - Στα χέρια τους και δύο Φιλιππινέζοι και ένας Ουκρανός ναυτικός - Ένας τραυματίας από εξοστρακισμό σφαίρας - Καμία επικοινωνία των πειρατών για τις απαιτήσεις τους έως τώρα
Έως τώρα σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες δεν έχει υπάρξει επικοινωνία από πλευράς των πειρατών: Η συνήθης πρακτική πάντως, είναι η πρώτη επικοινωνία να καθυστερεί ώστε να εντείνεται η αγωνία και να είναι πιο εύκολο για τους κακοποιούς να κερδίσουν όσο γίνεται περισσότερα. Η ένοπλη ομάδα έκανε ρεσάλτο στο τάνκερ ενώ εκείνο βρισκόταν αγκυροβολημένο δύο ναυτικά μίλια από το λιμάνι ''LIMBOH'' στο Καμερούν. Το Happy Lady επρόκειτο να παραδώσει φορτίο καυσίμων. Οι κακοποιοί απήγαγαν οκτώ από τα 28 μέλη του πληρώματος. Μεταξύ των απαχθέντων είναι πέντε Έλληνες υπήκοοι. Πρόκειται για τον 45χρονο πλοίαρχο του πλοίου, τον 26χρονο ανθυποπλοίαρχο, τον 38χρονο δεύτερο μηχανικό και δύο δόκιμους 20 και 21 ετών. Επίσης στα χέρια τους βρίσκονται δύο ναυτικοί από τις Φιλιππίνες και ένας από την Ουκρανία.
Από την πρώτη στιγμή ενημερώθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, ο οποίος και έδωσε εντολή στις αρμόδιες Διευθύνσεις του υπουργείου Ναυτιλίας να παρακολουθούν στενά το θέμα σε συνεργασία με το Υπουργείο Εξωτερικών και την διαχειρίστρια εταιρία. Παράλληλα, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είχε τηλεφωνική επικοινωνία με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη για την ένοπλη επίθεση στο ελληνικό τάνκερ. Ο πρωθυπουργός ενημερώθηκε για το συμβάν και ζήτησε από τον κ. Πλακιωτάκη να γίνουν από την πλευρά της ελληνικής πολιτείας, όλες οι απαραίτητες ενέργειες προκειμένου αυτή η περιπέτεια να έχει αίσιο τέλος.
Πλέον οι πειρατικές επιθέσεις έχουν μεταφερθεί στη δυτική Αφρική και πιο συγκεκριμένα στον Κόλπο της Γουινέας. Εκεί εφαρμόζεται το τρίτο μοντέλο πειρατείας. Η απαγωγή πληρωμάτων για λύτρα ή η κλοπή του φορτίου, αξίας εκατομμυρίων δολαρίων. Οπως επισήμαναν στο «ΘΕΜΑ» έμπειροι καπετάνιοι, οι πειρατές καταλαμβάνουν τα πλοία, κυρίως δεξαμενόπλοια, και φέρνουν δίπλα τους άλλα μικρότερα στα οποία γίνεται η μεταφόρτωση είτε μέρους του φορτίου είτε όλου.
Η αλλαγή περιοχής όπου γίνονται οι επιθέσεις άλλαξε και οι αριθμοί αποτυπώνουν την πραγματικότητα. Στη Νιγηρία υπήρξαν 48 επιθέσεις στην Ινδονησία 36 ενώ στη Σομαλία μόλις δύο.Το κόστος μόνο από την πειρατεία στην Σομαλία έφθασε τα 6,6 δισεκατομμύρια δολάρια.