Τετάρτη, 05 Φεβρουαρίου 2020 15:31

Γιατί η εκκλησία «αφόρισε» τις εκτρώσεις

Γράφτηκε από
Ad Slot

Το έμβρυο είναι πλήρης και ακέραιος άνθρωπος από τη στιγμή της συλλήψεώς του -Θεωρεί την εκούσια έκτρωση ως φόνο και δεν την αποδέχεται

Στο θέμα των αμβλώσεων, επανήλθε χθες η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, επαναλαμβάνοντας την πάγια θέση της ότι η Εκκλησία της Ελλάδος θεωρεί ως φόνο την εκούσια έκτρωση και ως εκ τούτου δεν την αποδέχεται.

Συγκεκριμένα κατά τις δύο Συνεδρίες η Διαρκής Ιερά Σύνοδος ενέκρινε μεταξύ άλλων την απόφαση: Η Ιερά Σύνοδος λαβούσα υπ’ όψη της τα εσχάτως ανακύψαντα επί του θέματος των εκτρώσεων και βασιζομένη επί της αγίας Γραφής και της Ιεράς Παραδόσεως της Ορθοδόξου Εκκλησίας του Χριστού εκφράζει την θεολογικήν αυτής θέσιν περί του εμβρύου ως πλήρους και ακεραίου ανθρώπου από της στιγμής της συλλήψεώς του γι’ αυτό και θεωρεί την εκουσία έκτρωση ως φόνο και δεν την αποδέχεται.» Θυμίζουμε τον θόρυβο που προκλήθηκε πριν από λίγο καιρό με τις αφίσες στα μέσα μαζικής μεταφοράς , από το κίνημα κατά των αμβλώσεων «Αφήστε με να ζήσω».

H αφίσα με την καμπάνια κατά των αμβλώσεων, μετά τις σφοδρές αντιδράσεις που προκάλεσε κατέβηκε με εντολή δόθηκε από το υπουργείο Μεταφορών, που καλούσε τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ να εξηγήσει το σκεπτικό με το οποίο επέτρεψε την ανάρτηση.

Σε ανακοίνωση που είχε εκδώσει το υπουργείο Μεταφορών, αναφέρεται: «Ο έλεγχος και η έγκριση του περιεχομένου των διαφημίσεων που αναρτώνται στους χώρους του Μετρό, είναι αποκλειστική αρμοδιότητα της διοίκησης της ΣΤΑΣΥ. Την αρμοδιότητα αυτή οφείλει να την ασκεί με υπευθυνότητα και κοινωνική συνείδηση.Η καμπάνια που ξεκίνησε σήμερα εναντίον των αμβλώσεων για την οποία το αρμόδιο Υπουργείο και η Κυβέρνηση δεν είχαν την παραμικρή ενημέρωση, ανεξάρτητα από την προσωπική άποψη που δικαιούται ο καθένας να έχει, στρέφεται εναντίον ενός απολύτως κατοχυρωμένου και αναμφισβήτητου δικαιώματος των γυναικών. Οι καμπάνιες που γίνονται στους δημόσιους χώρους δεν πρέπει να διχάζουν την κοινή γνώμη ούτε ασφαλώς να προσβάλουν γυναίκες που έχουν αναγκαστεί να κάνουν μια τέτοια δύσκολη επιλογή στη ζωή τους.

Η καθιέρωση ημέρας «αγέννητου παιδιού» ως ημέρα υπενθύμισης από την Εκκλησία κατά των εκτρώσεων το καλοκαίρι να προκάλεσε έντονες αντιδράσεις σε γυναίκες οι οποίες υπερασπίζονται το δικαίωμα στην άμβλωση. Θυμίζουμε ότι δεκτό έκανε η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος το αίτημα του κινήματος κατά των αμβλώσεων «Αφήστε με να ζήσω», για την καθιέρωση ημέρας «αγέννητου παιδιού».Όπως τόνιζε σε ανακοίνωσή του το κίνημα κατά των αμβλώσεων, με την έγκριση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος καθιερώνεται ως ημέρα «αγέννητου παιδιού» κάθε πρώτη Κυριακή μετά τα Χριστούγεννα. Το κίνημα κατά των αμβλώσεων «Αφήστε με να ζήσω» είχε εκφράσει τη χαρά και την ευγνωμοσύνη του για την απόφαση της Ιεράς Συνόδου, για την ιστορική αυτή απόφαση, όπως είχε πει χαρακτηριστικά. Στο συγκεκριμένο κίνημα , σύμφωνα με πληροφορίες μετέχουν 19 Ορθόδοξα Σωματεία που έχουν ως σκοπό την προώθηση του σεβασμού της ανθρώπινης ζωής από την σύλληψή της.

Πέρα από τις αμβλώσεις, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος χθες ασχολήθηκε και με το ζήτημα της κατάργησης της αργίας των Τριών Ιεραρχών στα σχολεία. Η ΔΙΣ εν τέλει αποφάσισε να αποστείλει επιστολή στην υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, προκειμένου να τη συγχαρεί για τη μετατροπή της αργίας σε «ημέρα εκκλησιασμού και άλλων επίκαιρων εκδηλώσεων»

Πηγή: Protothema.gr - Φωτογραφία: Αρχείο EUROKINISSI/ΜΠΟΝΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 05 Φεβρουαρίου 2020 11:29

Σχετικά Άρθρα

  • Ομόφυλα ζευγάρια: «Όχι» από Βουλή στην κλήση της Ιεράς Σύνοδου και της Μοναστικής Κοινότητας Αγίου Όρους
    Ομόφυλα ζευγάρια: «Όχι» από Βουλή στην κλήση της Ιεράς Σύνοδου και της Μοναστικής Κοινότητας Αγίου Όρους

    «Όχι» είπε η πλειοψηφία της Βουλής στην κλήση κατά τη διάρκεια της ακρόασης φορέων, της Ιεράς Συνόδου και της Μοναστικής Κοινότητας του Αγίου Όρους είπε η πλειοψηφία. Το αίτημα νωρίτερα είχαν καταθέσει από κοινού η Ελληνική Λύση, η Νίκη και οι Σπαρτιάτες.

    Ο πρόεδρος της Επιτροπής Λάζαρος Τσαβδαρίδης υπογράμμισε αρχικά ότι την ορθοδοξία στην Ελλάδα την εκφράζει μόνο η Εκκλησία της Ελλάδος, η Εκκλησία της Κρήτης και οι ιερές Μητροπόλεις της Δωδεκανήσου ενώ -όπως είπε- το Άγιο Όρος είναι μοναστική κοινότητα και όχι Εκκλησία.

    Πώς δικαιολόγησε την απόφαση

    Προκειμένου να δικαιολογήσει το γεγονός ότι δεν κλήθηκε η Εκκλησία τόνισε ότι αυτή έχει τοποθετηθεί δημόσια με σχετικές ανακοινώσεις. «Εχθές το πρωί στις Εκκλησίες της χώρας, κατά τη διάρκεια της Κυριακάτικης Λειτουργίας, διαβάστηκε εγκύκλιος της Ιεράς Συνόδου, με την οποία εκφράζεται η αντίθεση της Εκκλησίας στο νομοσχέδιο για το γάμο των ομόφυλων ζευγαριών καθώς και στο ζήτημα της τεκνοθεσίας για τα ομόφυλα ζευγάρια.

    Επίσης, έχει αποσταλεί σε όλους τους βουλευτές επιστολή από την Ιερά Σύνοδο για τις απόψεις της Εκκλησίας για το υπό εξέταση νομοσχέδιο», σημείωσε ξεκαθαρίζοντας ότι δεν έχει κάτι παραπάνω να προσφέρει επί του νομοσχεδίου, μολονότι «οι θέσεις της είναι σεβαστές και έχει το κατοχυρωμένο δικαίωμά της, να εκφράζεται ελεύθερα και να υπερασπίζεται τις θέσεις της».

    Πηγή: Εthnos.gr

  • Επιστολή της Ιεράς Συνόδου στους βουλευτές: Η ομόφυλη οικογένεια προξενεί στέρηση γονέα και σύγχυση ρόλων
    Επιστολή της Ιεράς Συνόδου στους βουλευτές: Η ομόφυλη οικογένεια προξενεί στέρηση γονέα και σύγχυση ρόλων

    Το νομοσχέδιο καταργεί την πατρότητα και τη μητρότητα και ουδετεροποιεί τα φύλα, αναφέρει η εκκλησία σε επιστολή προς του βουλευτές.

    Επιστολή στους «300» της Βουλής έστειλε η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος για το θέμα του γάμου των ομόφυλων ζευγαριών. Τάσσεται ξεκάθαρα κατά του νομοσχεδίου για τον ισότητα στον γάμο, όπως άλλωστε αποφάσισε η Ιερά Σύνοδος σε έκτακτη συνεδρίασή της.

    Η επιστολή επτά σελίδων υπογράφεται από τον αρχιγραμματέα Ιωάννη Καραμούζη και κινείται σε 8 διαστάσεις του θέματος στις οποίες η εκκλησία επιχειρεί να απαντήσει. Η επιστολή έρχεται μετά την έκτακτη συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου, όπου και τέθηκε το θέμα του γάμου των ομόφυλων ζευγαριών. Όπως αναφέρεται:

    «Το νομοσχέδιο καταργεί την πατρότητα και τη μητρότητα, ουδετεροποιεί τα φύλα στο πλαίσιο της σχέσης γονέων και παιδιών, μετατρέπει τους γονείς από πατέρα και μητέρα σε ουδετερόφιλους κηδόμενες και τοποθετεί τα δικαιώματα ομοφυλόφιλων ενηλίκων πάνω από τα συμφέροντα των μελλοντικών παιδιών, που θα επιτρέψει να έχουν ως γονείς ομόφυλα ζευγάρια και θα μεγαλώσουν χωρίς πατέρα ή μητέρα, σε ένα περιβάλλον σύγχυσης των ρόλων των δύο φύλων».

    «Η μονογονεϊκή οικογένεια είναι διαφορετική περίπτωση. Προκαλεί στέρηση του γονέα του ενός φύλου (χωρίς να αποκλείει την είσοδο του στη ζωή του παιδιού αργότερα, στο πλαίσιο μιας ετερόφυλης σχέσης), αλλά δεν προκαλεί σύγχυση των ρόλων των γονέων.

    Αντίθετα, η ομόφυλη οικογένεια προξενεί και τα δύο. Επιπλέον, τα παιδιά αυτά συχνά δεν θα έχουν δυνατότητα γνωριμίας με τον άλλο βιολογικό γονέα τους. Δεν θα έχουν ούτε την προσωπική εμπειρία της παρουσίας του άλλου φύλου (αντίθετου των ομόφυλων γονέων τους) μέσα σε μια ετερόφυλη σχέση», σημειώνεται.

    Η επιστολή εστάλη στους βουλευτές την ημέρα της κατάθεσης του σχετικού νομοσχεδίου που θα τεθεί προς συζήτησης στις αρμόδιες επιτροπές την ερχόμενη Δευτέρα. Αναμένεται να πάρει το δρόμο για ψήφιση στην Ολομέλεια το διήμερο, 14-15 Φεβρουαρίου.

    Ομόφυλα ζευγάρια: Όλη η επιστολή της εκκλησίας προς τους βουλευτές

    Αναλυτικά, η επτασέλιδη επιστολή της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος προς τους βουλευτές για τον γάμο ομόφυλων ζευγαριών:

    epistoli_iera_synodos_boyleytes1_2164e.jpgepistoli_iera_synodos_boyleytes2_0d587.jpgepistoli_iera_synodos_boyleytes3_717dc.jpgepistoli_iera_synodos_boyleytes4_c4f21.jpgepistoli_iera_synodos_boyleytes5_99a9c.jpgepistoli_iera_synodos_boyleytes6_5028b.jpgepistoli_iera_synodos_boyleytes7_0eb45.jpg

    Πηγή: iEidiseis.gr

  • Εγκύκλιος της Ιεράς Συνόδου για ομόφυλα ζευγάρια: Η Εκκλησία δεν μπορεί να σιωπήσει
    Εγκύκλιος της Ιεράς Συνόδου για ομόφυλα ζευγάρια: Η Εκκλησία δεν μπορεί να σιωπήσει

    «Η Εκκλησία δεν μπορεί να σιωπήσει» στο νέο νομοσχέδιο για το γάμο και την τεκνοθεσία των ομόφυλων ζευγαριών, αναφέρει μεταξύ άλλων η Εγκύκλιος της Ιεράς Συνόδου, η οποία θα αναγνωστεί στους ναούς της Εκκλησίας, την Κυριακή (4/2).

    Μεταξύ άλλων, στην Εγκύκλιο αυτή αναφέρεται πως «η δυαδικότητα των δύο φύσεων και η συμπληρωματικότητά τους δεν αποτελούν κοινωνικές επινοήσεις, αλλά παρέχονται από τον Θεό».

    «Η χριστιανική παραδοσιακή οικογένεια αποτελείται από πατέρα, μητέρα και παιδιά, και σε αυτήν την οικογένεια τα παιδιά αναπτύσσονται, γνωρίζοντας την μητρότητα και την πατρότητα που θα είναι απαραίτητα στοιχεία στην μετέπειτα εξέλιξή τους » αναφέρεται ως προς την απόκτηση παιδιών από τα ομόφυλα ζευγάρια.

    Καταλήγοντας, η Ιεραρχία αναφέρει πως «ο γάμος των ομοφυλοφίλων είναι ανατροπή του Χριστιανικού Γάμου και του θεσμού της πατροπαράδοτης ελληνικής οικογένειας, αλλάζοντας το πρότυπό της, διότι η ομοφυλοφιλία έχει καταδικαστή από την σύνολη εκκλησιαστική παράδοση, αρχής γενομένης από τον Απόστολο Παύλο (Ρωμ. α', 2432), και αντιμετωπίζεται με την μετάνοια, η οποία είναι αλλαγή τρόπου ζωής».

    Αναλυτικά η εγκύκλιος

    Τέκνα εν Κυρίω αγαπητά,

    Όπως έχετε ενημερωθή, μόλις πριν από λίγες ημέρες, δηλαδή την 23η Ιανουαρίου 2024, συνήλθε η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος, που είναι η Ανωτάτη Αρχή της Εκκλησίας μας, για να μελετήση το θέμα που ανέκυψε στις ημέρες μας, δηλαδή την θέσπιση του «πολιτικού γάμου» των ομοφυλοφίλων, με όλες τις συνέπειες που επιφέρει αυτό στο οικογενειακό δίκαιο.

    Η Ιεραρχία συζήτησε επαρκώς το θέμα αυτό με υπευθυνότητα και νηφαλιότητα, αποδεικνύοντας για μια ακόμη φορά την ενότητά της, και στην συνέχεια ομόφωνα αποφάσισε τα δέοντα που έχουν ανακοινωθή.

    Μια από τις αποφάσεις που έλαβε είναι να ενημερώση το πλήρωμά της, το οποίο θέλει να ακούση τις αποφάσεις της και τις θέσεις της. Μέσα στο πλαίσιο αυτό, η Ιεραρχία απευθύνεται προς όλους εσάς, για να διατυπώση την αλήθεια για το σοβαρό αυτό θέμα.

    1. Το έργο της Εκκλησίας, διά μέσου των αιώνων, είναι διπλό, δηλαδή θεολογικό, με το να ομολογή την πίστη της, όπως την αποκάλυψε ο Χριστός και την έζησαν οι Άγιοί της, και ποιμαντικό, με το να ποιμαίνη τους ανθρώπους στην κατά Χριστόν ζωή.

    Αυτό το έργο της φαίνεται στην Αγία Γραφή και στις αποφάσεις των Οικουμενικών και Τοπικών Συνόδων, οι οποίες θέσπισαν όρους για την ορθόδοξη πίστη και ιερούς κανόνες, που καθορίζουν τα όρια μέσα στα οποία πρέπει να κινούνται όλα τα μέλη της, Κληρικοί, Μοναχοί και Λαϊκοί.

    Έτσι, η Εκκλησία ποιμαίνει, δηλαδή θεραπεύει τις πνευματικές ασθένειες των ανθρώπων, ώστε οι Χριστιανοί να ζουν σε κοινωνία με τον Χριστό και τους αδελφούς τους, να απαλλαγούν από την φιλαυτία και να αναπτυχθή η φιλοθεΐα και η φιλανθρωπία, δηλαδή η ιδιοτελής, φίλαυτη αγάπη να γίνη ανιδιοτελής αγάπη.

    2. Ο Θεός αγαπά όλους τους ανθρώπους, δικαίους και αδίκους, αγαθούς και κακούς, αγίους και αμαρτωλούς. Αυτό κάνει και η Εκκλησία. Άλλωστε, η Εκκλησία είναι πνευματικό Νοσοκομείο που θεραπεύει τους ανθρώπους, χωρίς να αποκλείη κανέναν, όπως δείχνει η παραβολή του Καλού Σαμαρείτου, την οποία είπε ο Χριστός (Λουκ. ι΄, 3037). Το ίδιο κάνουν και τα νοσοκομεία και οι ιατροί για τις σωματικές ασθένειες. Όταν οι ιατροί κάνουν χειρουργικές επεμβάσεις στους ανθρώπους, κανείς δεν μπορεί να ισχυρισθή ότι δεν έχουν αγάπη.

    Αλλά οι άνθρωποι ανταποκρίνονται διαφορετικά σε αυτήν την αγάπη της Εκκλησίας∙ άλλοι την επιθυμούν και άλλοι όχι. Ο ήλιος αποστέλλει τις ακτίνες του σε όλη την κτίση, άλλοι όμως φωτίζονται και άλλοι καίγονται, και αυτό εξαρτάται από την φύση αυτών που δέχονται τις ηλιακές ακτίνες.

    Έτσι, η Εκκλησία αγαπά όλα τα βαπτισθέντα παιδιά της και όλους τους ανθρώπους που είναι δημιουργήματα του Θεού, μικρούς και μεγάλους, αγάμους και εγγάμους, Κληρικούς, Μοναχούς και Λαϊκούς, επιστήμονες και μη, άρχοντες και αρχομένους, ετεροφύλους και ομοφυλοφίλους, και ασκεί την φιλάνθρωπη αγάπη της, αρκεί, βέβαια, να το θέλουν και οι ίδιοι και να ζουν πραγματικά στην Εκκλησία.

    3. Η Θεολογία της Εκκλησίας για τον Γάμο απορρέει από την Αγία Γραφή, την διδασκαλία των Πατέρων της Εκκλησίας και την διάταξη του Μυστηρίου του Γάμου.

    Στο βιβλίο της Γενέσεως γράφεται: «Και εποίησεν ο Θεός τον άνθρωπον, κατ' εικόνα Θεού εποίησεν αυτόν, άρσεν και θήλυ εποίησεν αυτούς. Και ευλόγησεν αυτούς λέγων˙ αυξάνεσθε και πληθύνεσθε και πληρώσατε την γην και κατακυριεύσατε αυτήν και άρχετε των ιχθύων της θαλάσσης και των πετεινών του ουρανού και πάντων των κτηνών και πάσης της γης και πάντων των ερπετών των ερπόντων επί της γης» (Γεν., 1, 2728).

    Αυτό σημαίνει ότι «η δυαδικότητα των δύο φύσεων και η συμπληρωματικότητά τους δεν αποτελούν κοινωνικές επινοήσεις, αλλά παρέχονται από τον Θεό». «Η ιερότητα της ένωσης άνδρα και γυναίκας παραπέμπει στην σχέση του Χριστού και της Εκκλησίας»∙ «Ο χριστιανικός Γάμος δεν είναι απλή συμφωνία συμβίωσης, αλλά ιερό Μυστήριο, διά του οποίου ο άνδρας και η γυναίκα λαμβάνουν την Χάρη του Θεού για να προχωρήσουν προς την θέωσή τους»∙ «ο πατέρας και η μητέρα είναι συστατικά στοιχεία της παιδικής και της ενήλικης ζωής».

    Όλη η θεολογία του Γάμου φαίνεται καθαρά στην ακολουθία του Μυστηρίου του Γάμου, στα τελούμενα και τις ευχές. Σ' αυτό το Μυστήριο η ένωση ανδρός και γυναικός ιερολογείται εν Χριστώ Ιησού, με τις απαραίτητες προϋποθέσεις. Τα αποτελέσματα του εν Χριστώ Γάμου είναι η δημιουργία καλής συζυγίας και οικογενείας, η γέννηση παιδιών, ως καρπού της αγάπης των δύο συζύγων, άνδρα και γυναίκας, και η σύνδεσή τους με την εκκλησιαστική ζωή. Η μη ύπαρξη παιδιών χωρίς την ευθύνη των συζύγων, δεν διασπά την εν Χριστώ συζυγία.

    Η χριστιανική παραδοσιακή οικογένεια αποτελείται από πατέρα, μητέρα και παιδιά, και σε αυτήν την οικογένεια τα παιδιά αναπτύσσονται, γνωρίζοντας την μητρότητα και την πατρότητα που θα είναι απαραίτητα στοιχεία στην μετέπειτα εξέλιξή τους.

    Εξ άλλου, όπως φαίνεται στο «Ευχολόγιο» της Εκκλησίας, υπάρχει σαφέστατη σύνδεση μεταξύ των Μυστηρίων του Βαπτίσματος, του Χρίσματος, του Γάμου, της Εξομολογήσεως και της Θείας Κοινωνίας του Σώματος και του Αίματος του Χριστού. Κάθε διάσπαση αυτής της σύνδεσης δημιουργεί εκκλησιολογικά προβλήματα.

    Επομένως, βαπτιζόμαστε και χριόμαστε για να κοινωνήσουμε του Σώματος και του Αίματος του Χριστού. Γίνεται ο Γάμος ώστε οι σύζυγοι και η οικογένεια να συμμετέχουν στο Μυστήριο της θείας Ευχαριστίας και να κοινωνούν του Σώματος και του Αίματος του Χριστού. Κάθε διάσπαση της σχέσεως αυτής των Μυστηρίων συνιστά την εκκοσμίκευση.

    Η Εκκλησία βασίζεται σε αυτήν την Παράδοση, που δόθηκε από τον Θεό στους Αγίους, και δεν μπορεί να αποδεχθή κάθε άλλη μορφή Γάμου, πολλώ δε μάλλον τον λεγόμενο «ομοφυλοφιλικό γάμο».

    4. Σε ένα ευνομούμενο Κράτος η Πολιτεία με τα συντεταγμένα όργανά της έχει την αρμοδιότητα να καταρτίζη νομοσχέδια και να ψηφίζη νόμους, ώστε στην κοινωνία να υπάρχη ενότητα, ειρήνη και αγάπη.

    Η Εκκλησία, όμως, είναι θεσμός αρχαιότατος, έχει διαχρονικές παραδόσεις αιώνων, συμμετέχει σε όλες τις κατά καιρούς δοκιμασίες του λαού, συνετέλεσε αποφασιστικά στην ελευθερία του, όπως φαίνεται από την ιστορία, την παλαιότερη και την πρόσφατη, και πρέπει όλοι να στέκονται με σεβασμό, τον οποίο κατά καιρούς διακηρύσσουν. 'Αλλωστε και όλοι οι άρχοντες, εκτός από μερικές εξαιρέσεις, είναι δυνάμει και ενεργεία μέλη της. Η Εκκλησία ούτε συμπολιτεύεται ούτε αντιπολιτεύεται, αλλά πολιτεύεται κατά Θεόν και ποιμαίνει όλους. Γι' αυτό και έχει ιδιαίτερο λόγο που πρέπει να γίνεται σεβαστός.

    Στο θέμα του λεγομένου «πολιτικού γάμου των ομοφυλοφίλων», η Ιερά Σύνοδος όχι μόνον δεν μπορεί να σιωπήση, αλλά πρέπει να ομιλήση, από αγάπη και φιλανθρωπία σε όλους. Γι' αυτό η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος στην πρόσφατη απόφασή της με ομόφωνο και ενωτικό τρόπο, για λόγους τους οποίους αιτιολόγησε, δήλωσε ότι «είναι κάθετα αντίθετη προς το προωθούμενο νομοσχέδιο».

    Και αυτή η σαφής απόφασή της στηρίζεται στο ότι «οι εμπνευστές του νομοσχεδίου και οι συνευδοκούντες σε αυτό προωθούν την κατάργηση της πατρότητας και της μητρότητας και την μετατροπή τους σε ουδέτερη γονεικότητα, την εξαφάνιση των ρόλων των δύο φύλων μέσα στην οικογένεια και θέτουν πάνω από τα συμφέροντα των μελλοντικών παιδιών τις σεξουαλικές επιλογές των ομοφυλοφίλων ενηλίκων».

    Επί πλέον, η θέσπιση της «υιοθεσίας παιδιών» «καταδικάζει τα μελλοντικά παιδιά να μεγαλώνουν χωρίς πατέρα ή μητέρα σε ένα περιβάλλον σύγχυσης των γονεικών ρόλων», αφήνοντας δε ανοικτό παράθυρο για την λεγόμενη «παρένθετη κύηση», που θα δώση κίνητρα «για την εκμετάλλευση ευάλωτων γυναικών» και αλλοίωση του ιερού θεσμού της οικογενείας.

    Όλα αυτά η Εκκλησία, η οποία πρέπει να εκφράζη το θέλημα του Θεού και να καθοδηγή ορθόδοξα τα μέλη της, δεν μπορεί να τα αποδεχθή, διότι διαφορετικά θα προδώση την αποστολή της. Και το κάνει αυτό όχι μόνο από αγάπη στα μέλη της, αλλά από αγάπη και στην ίδια την Πολιτεία και τους θεσμούς της, ώστε να προσφέρουν στην κοινωνία και να συντελούν στην ενότητά της.

    Αποδεχόμαστε, βέβαια, τα δικαιώματα των ανθρώπων τα οποία κινούνται σε επιτρεπτά όρια, σε συνδυασμό με τις υποχρεώσεις τους, αλλά η νομιμοποίηση του απολύτου «δικαιωματισμού», που είναι θεοποίηση των δικαιωμάτων, προκαλεί την ίδια την κοινωνία.

    5. Η Εκκλησία ενδιαφέρεται για την οικογένεια, η οποία αποτελεί το κύτταρο της Εκκλησίας, της κοινωνίας και του Έθνους. Σε αυτό πρέπει να συντείνη και η Πολιτεία, όπως διαλαμβάνεται στο ισχύον Σύνταγμα ότι «η οικογένεια ως θεμέλιο της συντήρησης και προαγωγής του Έθνους, καθώς και ο Γάμος, η μητρότητα και η παιδική ηλικία τελούν υπό την προστασία του Κράτους» (αρ. 21).

    Σύμφωνα δε με τον Καταστατικό Χάρτη της Εκκλησίας της Ελλάδος, που είναι νόμος του Κράτους (590/1977), «η Εκκλησία της Ελλάδος συνεργάζεται μετά της Πολιτείας, προκειμένου περί θεμάτων κοινού ενδιαφέροντος ως... της εξυψώσεως του θεσμού του γάμου και της οικογενείας» (αρ. 2).

    Έτσι, προτρέπουμε την Πολιτεία να προβή στην αντιμετώπιση του Δημογραφικού προβλήματος «που εξελίσσεται σε βόμβα έτοιμη να εκραγεί» και είναι το κατ' εξοχήν εθνικό θέμα της εποχής μας, του οποίου η επίλυση υπονομεύεται από το προς ψήφιση νομοσχέδιο, και την καλούμε να υποστηρίξη τις πολύτεκνες οικογένειες που προσφέρουν πολλά στην κοινωνία και το Έθνος.

    Όλα τα ανωτέρω η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος ανακοινώνει σε όλα τα μέλη της «με αίσθημα ποιμαντικής ευθύνης και αγάπης», διότι όχι μόνο ο λεγόμενος «γάμος των ομοφυλοφίλων» είναι ανατροπή του Χριστιανικού Γάμου και του θεσμού της πατροπαράδοτης ελληνικής οικογένειας, αλλάζοντας το πρότυπό της, αλλά και διότι η ομοφυλοφιλία έχει καταδικαστή από την σύνολη εκκλησιαστική παράδοση, αρχής γενομένης από τον Απόστολο Παύλο (Ρωμ. α΄, 2432), και αντιμετωπίζεται με την μετάνοια, η οποία είναι αλλαγή τρόπου ζωής.

    Εννοείται, βέβαια, ότι υφίσταται η βασική αρχή ότι, ενώ η Εκκλησία καταδικάζει την κάθε αμαρτία ως απομάκρυνση του ανθρώπου από το Φως και την αγάπη του Θεού, συγχρόνως αγαπά τον κάθε αμαρτωλό, διότι και αυτός έχει το «κατ' εικόνα Θεού» και μπορεί να φθάση στο «καθ' ομοίωσιν», εάν συνεργήση στην Χάρη του Θεού.

    Αυτόν τον υπεύθυνο λόγο απευθύνει η Ιερά Σύνοδος σε σας, τους ευλογημένους Χριστιανούς, τα μέλη της, και σε όλους όσοι αναμένουν τον λόγο της, διότι η Εκκλησία «αληθεύει εν αγάπη» (Εφ. δ΄, 15) και «αγαπά εν αληθεία» (Β΄ Ιω. α΄, 1).

    Ο Αθηνών Ιερώνυμος, Πρόεδρος

    Ο Καρυστίας και Σκύρου Σεραφείμ

    Ο Μονεμβασίας και Σπάρτης Ευστάθιος

    Ο Νικαίας Αλέξιος

    Ο Νικοπόλεως και Πρεβέζης Χρυσόστομος

    Ο Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αρδαμερίου Θεόκλητος

    Ο Μαρωνείας και Κομοτηνής Παντελεήμων

    Ο Κίτρους και Κατερίνης Γεώργιος

    Ο Ιωαννίνων Μάξιμος

    Ο Ελασσώνος Χαρίτων

    Ο Θήρας, Αμοργού και Νήσων Αμφιλόχιος

    Ο Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως Νικηφόρος

    Ο Αιτωλίας και Ακαρνανίας Δαμασκηνός.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Ανακοίνωση Ιεράς Συνόδου: Η εκκλησία δεν σιωπεί - Να μη μεγαλώνουν χωρίς μητέρα ή πατέρα τα παιδιά
    Ανακοίνωση Ιεράς Συνόδου: Η εκκλησία δεν σιωπεί - Να μη μεγαλώνουν χωρίς μητέρα ή πατέρα τα παιδιά

    Σε ομόφωνο «όχι» χωρίς αστερίσκους κατέληξε η σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας που συνεδρίασε με μοναδικό θέμα τις προωθούμενες νομοθετικές ρυθμίσεις για το γάμο των ομόφυλων ζευγαριών και την τεχνοθεσία. Στην σύντομη εισήγησή του, ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος σημείωσε ότι «Προφανώς η Πολιτεία νομοθετεί, αλλά αυτή η παράμετρος ούτε στερεί την ελευθερία του λόγου από την Εκκλησία ούτε απαλλάσσει την Εκκλησία από το καθήκον ενημέρωσης του πιστού λαού, ούτε μπορεί να της υποδείξει σε τι συνίσταται η αμαρτία.

    «Η Εκκλησία δεν νομοθετεί και δεν φέρει ευθύνη για τους νόμους. Αν σιωπήσει, όμως, φέρει βαρύτατη ευθύνη και αυτοκαταργείται».

    Την Κυριακή 4 Φεβρουαρίου θα αναγνωστεί στους ναούς το κείμενο της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος που θα ενημερώνει το ποίμνιο για τη θέση της σχετικά με τον λεγόμενο «γάμο ομόφυλων ζευγαριών».

    Σημειώνεται πως η τριμελής επιτροπή που συστάθηκε για τη σύνταξη του κειμένου όπου ανακοινώθηκαν οι βασικές αρχές της Εκκλησίας σχετικά με το θέμα των ομόφυλων ζευγαριών αποτελούνταν από τους μητροπολίτες Ναυπάκτου, Φθιώτιδος και Κομοτηνής.

    Κεντρικός εισηγητής επί του θέματος ήταν ο Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής, Νικόλαος ενώ πραγματοποιήθηκε και συζήτηση μεταξύ των 82 Μητροπολιτών, οι οποίοι μετείχαν στην Ιερά Σύνοδο. Μάλιστα, λόγω της μεγάλης συμμετοχής ομιλητών, η συνεδρίαση διήρκεσε περισσότερο με τις εκτιμήσεις και ολοκληρώθηκε λίγο πριν τις 14:30 έχοντας ξεκινήσει λίγο μετά τις 09:00.

    Η ανακοίνωση της Ιεράς Συνόδου:

    ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ
    ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
    ΓΙΑ «ΟΜΟΦΥΛΟ ΓΑΜΟ» - «ΟΜΟΦΥΛΗ ΓΟΝΕΪΚΟΤΗΤΑ»

    Η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας (Ι.Σ.Ι.) της Εκκλησίας της Ελλάδος συνήλθε σε έκτακτη συνεδρίαση, σήμερα Τρίτη 23 Ιανουαρίου 2024, με μοναδικό θέμα την εξαγγελθείσα νομοθέτηση γάμου και «τεκνοθεσίας» υπέρ ζευγαριών του ιδίου φύλου.
    Μετά την καθιερωμένη προσευχή, η Ι.Σ.Ι. άκουσε την εισήγηση του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικολάου, επί της οποίας ακολούθησε διάλογος, και εκφράζει ομόφωνα τις θέσεις της Εκκλησίας της Ελλάδος επί του θέματος, ως εξής:

    1. Η θεολογία της Εκκλησίας για τον γάμο απορρέει από την Αγία Γραφή, τη διδασκαλία των Πατέρων της Εκκλησίας και τη διάταξη του Μυστηρίου του Γάμου και φαίνεται καθαρά στην Ακολουθία του Μυστηρίου αυτού. Ο σκοπός του χριστιανικού γάμου είναι η δημιουργία καλής συζυγίας και οικογένειας, η ανάπτυξη παιδιών ως καρπών της εν Χριστώ αγάπης των δύο συζύγων και η σύνδεσή τους με την εκκλησιαστική ζωή.

    Η Εκκλησία αποδέχεται για τη σχέση άνδρα-γυναίκας και παιδιών ότι:

    α) η δυαδικότητα των φύλων και η συμπληρωματικότητά τους δεν αποτελούν κοινωνικές επινοήσεις, αλλά προέρχονται από τον Θεό («... καὶ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὸν ἄνθρωπον, κατ᾿ εἰκόνα Θεοῦ ἐποίησεν αὐτόν, ἄρσεν καὶ θῆλυ ἐποίησεν αὐτούς. καὶ εὐλόγησεν αὐτοὺς ὁ Θεός, λέγων· αὐξάνεσθε καὶ πληθύνεσθε...», Γένεσις 1, 27-28),

    β) η ιερότητα της ένωσης άνδρα και γυναίκας παραπέμπει στη σχέση του Χριστού και της Εκκλησίας («... ὁ ἀγαπῶν τὴν ἑαυτοῦ γυναῖκα ἑαυτὸν ἀγαπᾷ... τό μυστήριον τοῦτο μέγα ἐστίν, ἐγὼ δὲ λέγω εἰς Χριστὸν καὶ εἰς τὴν Ἐκκλησίαν», Απ. Παύλου, Προς Εφεσίους 5, 28),

    γ) ο χριστιανικός γάμος δεν είναι απλή συμφωνία συμβίωσης, αλλά Ιερό Μυστήριο, μέσω του οποίου παρέχεται η χάρη του Θεού στη σχέση κοινωνίας άνδρα και γυναίκας με στόχο την κοινή τους πορεία προς τη θέωση –και αυτή η ευλογημένη πορεία αφορά όλα τα ζεύγη με ή χωρίς παιδιά,

    δ) ο πατέρας και η μητέρα είναι συστατικά στοιχεία της παιδικής και της ενήλικης ζωής («Τίμα τόν πατέρα σου καί τήν μητέρα σου»,Έξοδος 20, 12).

    2. Προφανώς η Πολιτεία νομοθετεί, αλλά αυτή η παράμετρος ούτε στερεί την ελευθερία του λόγου από την Εκκλησία ούτε απαλλάσσει την Εκκλησία από το καθήκον ενημέρωσης του πιστού λαού ούτε μπορεί να της υποδείξει σε τι συνίσταται η αμαρτία. Η Εκκλησία δεν νομοθετεί και δεν φέρει ευθύνη για τους νόμους. Αν σιωπήσει, όμως, φέρει βαρύτατη ευθύνη και αυτοκαταργείται.

    3. Από το 2015 το σύμφωνο συμβίωσης παρέχει σε ζευγάρια του ιδίου φύλου όλα τα δικαιώματα και τις δυνατότητες του γάμου με κύρια εξαίρεση τη δυνατότητα απόκτησης παιδιών με υιοθεσία ή παρένθετη κύηση. Το σύνθημα της «ισότητας στον γάμο» αποβλέπει σε ένα στόχο, στην απόκτηση παιδιών από «ομόφυλα ζευγάρια».

    4. Ανακοινώθηκε ότι θα επιτρέπεται ο «ομόφυλος γάμος» και η «ομόφυλη γονεϊκότητα» μέσω υιοθεσίας και (με διάφορες διόδους) μέσω παρένθετης κύησης. Οι εμπνευστές του νομοσχεδίου και οι συνευδοκούντες σε αυτό προωθούν την κατάργηση της πατρότητας και της μητρότητας και τη μετατροπή τους σε ουδέτερη γονεϊκότητα, την εξαφάνιση των ρόλων των δύο φύλων μέσα στην οικογένεια και θέτουν πάνω από τα συμφέροντα των μελλοντικών παιδιών τις σεξουαλικές επιλογές των ομοφυλόφιλων ενηλίκων. Με βάση το νομοσχέδιο, ομοφυλόφιλοι μονογονείς θα μπορούν να επιβάλουν στο παιδί τους τον σύντροφό τους ως «πατέρα 2» ή ως «μητέρα 2».

    5. Η νομοθετική αυτή πρωτοβουλία καταδικάζει μελλοντικά παιδιά να μεγαλώσουν χωρίς πατέρα ή μητέρα σε ένα περιβάλλον σύγχυσης των γονεϊκών ρόλων. Η μονογονεϊκή οικογένεια είναι διαφορετική περίπτωση. Προκαλεί στέρηση του ενός γονέα, αλλά όχι σύγχυση των ρόλων των γονέων. Αντίθετα, η ομοφυλοφιλική συμβίωση προξενεί και τα δύο. Επιπλέον, τα παιδιά αυτά συχνά δεν θα έχουν δυνατότητα γνωριμίας με τον άλλο βιολογικό γονέα τους. Δεν θα έχουν επίσης το προσωπικό βίωμα της παρουσίας του άλλου φύλου (αντίθετου των «ομόφυλων γονέων» τους) μέσα σε μία ετερόφυλη σχέση. Τα παιδιά με πατέρες 1 και 2 ή με μητέρες 1 και 2 (ή και παραπάνω) θα είναι τα θύματα ενός αφύσικου μηχανισμού τεκνοθεσιών.

    6. Δημοσιοποιήθηκε ότι: α) θα επιτρέπεται στα «ομόφυλα ζευγάρια» η από κοινού υιοθεσία και η υιοθεσία από τον «ομόφυλο σύζυγο» του γονέα (θα ισχύσει και για τα σημερινά παιδιά από παρένθετη κύηση), β) δεν θα επιτρέπεται στην Ελλάδα η παρένθετη κύηση υπέρ «ομόφυλου ζευγαριού», αλλά αυτή θα αναγνωρίζεται, αν έγινε νόμιμα σε άλλο κράτος. Οι ρυθμίσεις αυτές θα αποτελέσουν κίνητρα για την εκμετάλλευση ευάλωτων γυναικών.

    Εάν τα προαναφερθέντα ισχύσουν, πρόκειται για ένα ναρκοθετημένο νομοσχέδιο με αντιφάσεις και τρόπους παράκαμψης των απαγορεύσεών του (μέσω κυήσεων στο εξωτερικό) και είναι πιθανή η καταδίκη της Ελλάδας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων λόγω διακρίσεων, οπότε η χώρα θα αναγκασθεί να νομοθετήσει και στο έδαφός της την παρένθετη κύηση.

    7. Το νομοσχέδιο καταργεί όχι μόνο κανόνες βιοηθικής, χριστιανικές αξίες και την ελληνική οικογενειακή παράδοση, αλλά ανατρέπει τα δικαιώματα μελλοντικών παιδιών και τους ρόλους των φύλων ως στοιχείων συνοχής της κοινωνίας –και αυτό αφορά τον καθένα, έστω και αν δεν αποδέχεται τη χριστιανική ηθική. Το ερώτημα που αιωρείται αναπάντητο είναι τελικά: Ποιος είναι ο ουσιαστικός λόγος αυτής της απόφασης που αλλάζει συνολικά και άρδην τον θεσμό του γάμου και την ιδιότητα του γονέα και γιατί προωθείται με τόση επιμονή;

    8. Η Εκκλησία της Ελλάδος αναγνωρίζει μόνο το Ιερό Μυστήριο του χριστιανικού γάμου και απορρίπτει τον πολιτικό γάμο ασχέτως φύλου. Εν προκειμένω τάσσεται κατά του πολιτικού γάμου «ομόφυλων ζευγαριών» για τον πρόσθετο λόγο ότι αυτός οδηγεί αναπόδραστα σε «ομόφυλη γονεϊκότητα» μέσω υιοθεσίας ή παρένθετης κύησης. Η νομοθέτηση αυτή συγκρούεται τόσο με τη χριστιανική ανθρωπολογία, όσο και με το καθήκον της κοινωνίας να εξασφαλίζει στα παιδιά ευημερία και σωστή ανατροφή, αλλά και με το δικαίωμα των παιδιών να έχουν πατρική και μητρική παρουσία και φροντίδα. Για όλους τους προηγούμενους λόγους και με αίσθημα ποιμαντικής ευθύνης και αγάπης, η Αγία Εκκλησία μας είναι κάθετα αντίθετη προς το προωθούμενο νομοσχέδιο.

    9. Η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας αποφάσισε: α) τη σύνταξη σχετικής επιστολής με τις θέσεις της προς τα αξιότιμα μέλη της Βουλής των Ελλήνων, β) την ανακοίνωση των θέσεών της στους Ιερούς Ναούς την Κυριακή 4 Φεβρουαρίου 2024 και τη διάθεση σχετικού φυλλαδίου «Προς τον Λαό» μέσω των Ιερών Ναών και της ιστοσελίδας της, γ) την παροχή εξουσιοδότησης προς κάθε Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη να προχωρήσει, εντός της επαρχίας του και κατά την έμφρονα ποιμαντική κρίση του, σε πρωτοβουλίες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης ως προς την επικείμενη νομοθέτηση και τον θεσμό της οικογένειας.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Γάμος ομόφυλων: Σήμερα η συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου - Αναμένεται σκληρό ανακοινωθέν και δήλωση πλήρους αντίθεσης
    Γάμος ομόφυλων: Σήμερα η συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου - Αναμένεται σκληρό ανακοινωθέν και δήλωση πλήρους αντίθεσης

    Σήμερα συνεδριάζει η Ιερά Συνόδος με αφορμή το νομοσχέδιο για τον γάμο και την τεκνοθεσία από ομόφυλα ζευγάρια. Ειδικότερα, στις 9:00 το πρωί θα βρεθούν στο Συνοδικό Μέγαρο οι 81 Μητροπολίτες, σε μία έκτακτη συνεδρίαση που αναμένεται να έχει υψηλούς τόνους.

    Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Αδαμαντίας Λιόλιου στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του OPEN, η εκκλησία αναμένεται να εκφράσει την πλήρη αντίθεσή της στο νομοσχέδιο.

    Το κείμενο θα εισηγηθεί ο Μητροπολίτης και θα είναι «προσεκτικό» ώστε να μην διχαστεί ο λαός και να μην έρθει σε αντιπαράθεση η Εκκλησία μαζί του. Αναμένεται και μήνυμα προς τους βουλευτές αλλά και επιστολή αφότου ολοκληρωθούν οι εργασίες.

    Κήρυγμα και φυλλάδια

    Μάλιστα, υπάρχει μια ομάδα που ακολουθεί πιο σκληρή γραμμή και κάνει κριτική. Ενδεχομένως αναμένεται να ασκήσει κριτική και στον ίδιο τον Αρχιεπίσκοπο για το γεγονός ότι δεν ήταν από την αρχή τόσο αυστηρός και ξεκάθαρος στο συγκεκριμένο θέμα.

    Την ίδια ώρα, εν βρασμώ βρίσκονται και οι πιστοί, καθώς κληρικοί λένε πως δέχονται πιέσεις για την στάση που θα κρατήσει η Εκκλησία, ζητώντας πιο αυστηρή και επιθετική στάση.

    Τέλος, αναμένεται και κήρυγμα την επόμενη Κυριακή, ενώ θα μοιραστούν και φυλλάδια

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Συνάντηση Μηταράκη με εκπροσώπους της Ιεράς Συνόδου για τις νέες ταυτότητες - «Δεν προσβάλλουν την Ορθόδοξη Χριστιανική πίστη» είπε ο υπουργός
    Συνάντηση Μηταράκη με εκπροσώπους της Ιεράς Συνόδου για τις νέες ταυτότητες - «Δεν προσβάλλουν την Ορθόδοξη Χριστιανική πίστη» είπε ο υπουργός

    Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Νότης Μηταράκης, και ο αρχηγός της ΕΛΑΣ, αντιστράτηγος Λάζαρος Μαυρόπουλος, συναντήθηκαν με τον μητροπολίτη Πειραιώς, Σεραφείμ και συνομίλησαν μέσω τηλεδιάσκεψης με τον μητροπολίτη Σερρών, Θεολόγο, οι οποίοι, εκπροσωπώντας τη Διαρκή Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος, ζήτησαν διευκρινήσεις για τις νέες ταυτότητες.

    Όπως τόνισε, σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο κ. Μηταράκης «… τους ενημερώσαμε αναλυτικά, διαβεβαιώνοντάς τους πως τα νέα έγγραφα ταυτοπροσωπίας δεν περιέχουν κανένα δεδομένο που θέτει σε κίνδυνο την ελευθερία των Ελλήνων πολιτών ή προσβάλουν, καθ' οιονδήποτε τρόπο, την Ορθόδοξη Χριστιανική πίστη».

    Πηγή: ethnos.gr

  • Επίθεση με βιτριόλι στην Ιερά Σύνοδο: 20 χρόνια φυλακή στον αρχιμανδρίτη για την επίθεση κατά επτά μητροπολιτών
    Επίθεση με βιτριόλι στην Ιερά Σύνοδο: 20 χρόνια φυλακή στον αρχιμανδρίτη για την επίθεση κατά επτά μητροπολιτών

    Με το δικαστήριο να κρίνει ένοχο τον 37χρονο αρχιμανδρίτη, ολοκληρώθηκε η πρωτόδικη εκδίκαση της υπόθεσης της επίθεσης με βιτριόλι που σημειώθηκε το καλοκαίρι του 2021, στο Συνοδικό Μέγαρο της Μονής Πετράκη.

    Η υπόθεση είχε συγκλονίσει το πανελλήνιο, καθώς ο δράστης προκάλεσε σοβαρότατα τραύματα στον μητροπολίτη Κηφισίας Κύριλλο και σε άλλους Ιεράρχες. Παρά ταύτα, η αρχική εισαγγελική πρόταση είχε προβληματίσει τον νομικό κόσμο, καθώς μετέτρεπε το αδίκημα από απόπειρες ανθρωποκτονίες σε απόπειρες βαριών σωματικών βλαβών, ανοίγοντας τον δρόμο για μια μικρή ποινή.

    Εν τέλει, το δικαστήριο δέχθηκε κατά πλειοψηφία ότι ο καθηρημένος αρχιμανδρίτης είναι ένοχος για τετελεσμένη σκοπούμενη βαριά σωματική βλάβη εις βάρος του γραμματέα του Συνοδικού Δικαστηρίου και για επτά απόπειρες βαριάς σκοπούμενης σωματικής βλάβης εις βάρος των υπολοίπων μητροπολιτών. Τον έκρινε αθώο για την επίθεση κατά του αστυνομικού του ΑΤ Συντάγματος -που βρισκόταν στην αίθουσα την ώρα της επίθεσης, υιοθετώντας πλήρως την εισαγγελική πρόταση που έλεγε ότι ο τραυματισμός του συνέβη στο πλαίσιο… άσκησης των καθηκόντων του.

    Το δικαστήριο έκανε επίσης δεκτό το ελαφρυντικό του σύννομου βίου με πλειοψηφία των ενόρκων και παρά την αντίθετη εισαγγελική πρόταση κόντρα στην πρόσφατη υπ’ αριθμόν 2/2022 απόφαση του Αρείου Πάγου και παρά το γεγονός ότι κατά την σύλληψη του βρέθηκε στο σπίτι του δράστη ποσότητα ναρκωτικών χαπιών.

    Επίθεση με βιτριόλι: Η ποινή που επέβαλε το δικαστήριο

    Σε ό,τι αφορά τις ποινές, το δικαστήριο τού επέβαλε κάθειρξη 6 ετών για την επίθεση στον γραμματέα του Συνοδικού Δικαστηρίου και φυλάκιση 4 ετών για κάθε μία απόπειρα κατά των επτά μητροπολιτών. Η συνολική ποινή κάθειρξης είναι τα 20 έτη.

    Να σημειωθεί ότι ο εισαγγελέας της έδρας πρότεινε να δοθεί στην τυχόν έφεση του αρχιμανδρίτη ανασταλτικό αποτέλεσμα της ποινής κρίνοντας ότι η επίθεση στους 9 παθόντες σε δημόσιο ακροατήριο ήταν «μεμονωμένο περιστατικό» και δεν είναι ύποπτος να τελέσει νέα αδικήματα. Το δικαστήριο κατά πλειοψηφία έκρινε ότι ο δράστης είναι ύποπτος τελέσεως άλλων αδικημάτων και δεν του χορήγησε ανασταλτικό αποτέλεσμα στην έφεσή του.

    Το χρονικό της επίθεσης με το βιτριόλι στο Συνοδικό Μέγαρο

    Υπενθυμίζεται ότι ο αρχιμανδρίτης, τον Ιούνιο του 2021, στο άκουσμα της απόφασης για την καθαίρεσή του από το Δευτεροβάθμιο Συνοδικό Δικαστήριο, επιτέθηκε με 2 λίτρα θεϊκού οξέος καθαρότητος 96% (βιτριόλι) στους επτά μητροπολίτες της σύνθεσης του δικαστηρίου, στον γραμματέα του δικαστηρίου και στον αστυνομικό του Α.Τ. Συντάγματος που ήταν αρμόδιος για την τάξη στην αίθουσα.

    Ακολούθησαν σκηνές χάους στο Συνοδικό Μέγαρο. Ο μητροπολίτης Άρτης Καλλίνικος είχε πει στο iefimerida.gr ότι ο 37χρονος δράστης έβγαλε «μια μεγάλη, καφέ, γυάλινη φιάλη. Η φιάλη, με το μάτι, έμοιαζε να ήταν δυο λίτρα. […] Έκανε ημικυκλικές κινήσεις με τεντωμένο το χέρι για να μας ραντίσει. Μας χτύπησε όλους, στα μάτια και στο μέτωπο. Όλα τα άλλα σημεία των σωμάτων μας ήταν καλυμμένα. Φοράγαμε καλυμμαύχια, ράσα, μάσκες. Μόνο το μέτωπο και τα αυτιά φαίνονταν».

    Σε εκείνο το σημείο επικράτησε πανικός στο Συνοδικό Μέγαρο της Μονής Πετράκη. «Θα σας πω προσωπικά πώς το βίωσα. Ήταν στα μάτια το υγρό και δεν μπορούσαμε να δούμε τι συμβαίνει, τι κάνουν οι άλλοι. Το μόνο που κατάφερα να δω ήταν ότι το ράσο του γραμματέα των συνοδικών δικαστηρίων άρχισε να γίνεται κόκκινο. Τότε συνειδητοποίησα ότι δεχθήκαμε επίθεση με καυστικό υγρό» περιέγραφε ο μητροπολίτης Άρτης.

    O μητροπολίτης Κηφισίας από την επίθεση με το βιτριόλι στην Ιερά Σύνοδο κινδύνευσε να χάσει το μάτι του

    Όπως αναφέρουν συνοδικοί κύκλοι, από την επίθεση αυτή όλοι οι παθόντες υπέστησαν εγκαύματα, παραμορφώσεις, κάποιοι υπεβλήθησαν σε πολλαπλές χειρουργικές επεμβάσεις αποκατάστασης, ενώ ακόμη και οι εγκαταστάσεις του Συνοδικού Μεγάρου υπέστησαν ζημιές δεκάδων χιλιάδων ευρώ από την τεράστια καυστικότητα του οξέος, που ακόμη και σταγόνες του αρκούσαν για να κάψουν ξύλινα έδρανα και το μαρμάρινο δάπεδο.

    Ο μητροπολίτης Κηφισίας Κύριλλος κινδύνευσε μάλιστα να χάσει το ένα του μάτι, γι’ αυτό και αμέσως μετά την επίθεση διακομίστηκε στο Λαϊκό και αργότερα στην Οφθαλμολογική Κλινική του «Γεννηματάς».

    Πηγή: Iefimerida.gr

  • Ιερά Σύνοδος: Γραμματέας ο Αρχιμανδρίτης Δαμασκηνός Πετράκος
    Ιερά Σύνοδος: Γραμματέας ο Αρχιμανδρίτης Δαμασκηνός Πετράκος

    Συνήλθε επί διήμερο, Δευτέρα 10 και Τρίτη 11 Οκτωβρίου 2022, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος της 166ης Συνοδικής Περιόδου.
    Κατά τις δύο Συνεδρίες η Δ.Ι.Σ.:

    - Ενημερώθηκε περί του Ευχαριστηρίου Γράμματος του Παναγιωτάτου Οικουμενικού Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου για την εκδήλωση αισθημάτων συμπαθείας της Εκκλησίας της Ελλάδος για την καταστροφική πυρκαϊά στο Ομογενειακό Γηροκομείο Βαλουκλή.

    - Απεδέχθη την παραίτηση του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Αχαΐας κ. Αθανασίου εκ της θέσεως του Διευθυντού του Γραφείου της Αντιπροσωπείας της Εκκλησίας της Ελλάδος στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η Δ.Ι.Σ. εξέφρασε τις θερμές ευχαριστίες της προς τον Σεβασμιώτατο για τις υπερεικοσαετείς πολύτιμες υπηρεσίες του σε αυτή τη νευραλγικής σημασίας θέση. Κατόπιν δε προτάσεως του Μακαριωτάτου Πρoοέδρου Αυτής, τοποθέτησε στη θέση του Διευθυντού του Γραφείου της Αντιπροσωπείας της Εκκλησίας της Ελλάδος στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τον Πανοσιολογιώτατο Αρχιμανδρίτη κ. Απόστολο Καβαλιώτη, μέχρι τούδε Διευθυντή του Γραφείου Ευρωπαϊκής Διασύνδεσης της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών.

    - Ενημερώθηκε περί της αναφοράς του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ξάνθης και Περιθεωρίου κ. Παντελεήμονος, Τοποτηρητού της Ιεράς Μητροπόλεως Δράμας, περί της εκδήλωσης παράδοσης και παραλαβής του χειρογράφου Ευαγγελισταρίου του 10ου αιώνα, η οποία πραγματοποιήθηκε την 29η Σεπτεμβρίου ε.έ. στην Ιερά Μονή Παναγίας Εικοσιφoινίσσης της Ιεράς Μητροπόλεως Δράμας.

    - Ενέκρινε την πρόταση του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Χαλκίδος κ. Χρυσοστόμου περί της απονομής του Χρυσού Σταυρού του Αποστόλου Παύλου στον Φιλόλογο εκπαιδευτικό και επιφανή μελετητή του έργου του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη κ. Νικόλαο Δ. Τριανταφυλλόπουλο.

    - Eνέκρινε την αποστολή επιστολής προς τον Υπουργό Υγείας κ. Αθανάσιο Πλεύρη για το ζήτημα των υγειονομικών σε αναστολή.

    - Κατόπιν προτάσεως του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Φθιώτιδος κ. Συμεών, ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος θα προστεί στον πρώτο πανηγυρικό εορτασμό του άρτι αγιοκαταταχθέντος Οσίου Βησσαρίωνος του Αγαθωνίτου στην Ιερά Μονή Αγάθωνος, την Κυριακή 22 Ιανουαρίου 2023.

    - Ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος, ως ο οικείος και αρμόδιος Ποιμενάρχης της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, ενημέρωσε τα Μέλη της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου σχετικά με την υπόθεση του Ιερού Ναού Αγίων Ισιδώρων Λυκαβηττού, ο οποίος εμπίπτει στην ποιμαντική και κανονική του αρμοδιότητα.

    - Επίσης, κατόπιν προτάσεως του Μακαριωτάτου Προέδρου, η Δ.Ι.Σ. όρισε:

    Τον εκ των συνοδικών υπαλλήλων Πανοσιολ. Αρχιμανδρίτη κ. Δαμασκηνό Πετράκο, Γραμματέα παρά τω Αρχιγραμματεί.


    Τον Πανοσιολ. Αρχιμανδρίτη κ. Νικόδημο Aθανασίου, Πρωτοσύγκελλο της Ιεράς Μητροπόλεως Ιλίου, Αχαρνών και Πετρουπόλεως, Γραμματέα παρά τω Αρχιγραμματεί.

    Τον εκ των συνοδικών υπαλλήλων Πανοσιολ. Αρχιμανδρίτη κ. Θεόκλητο Μέντη, Γραμματέα της Ειδικής Συνοδικής Επιτροπής Πολιτιστικής Ταυτότητος.

    Τον εκ των συνοδικών υπαλλήλων Αιδεσιμολ. Πρωτοπρεσβύτερο κ. Εμμανουήλ Παπαμικρούλη, Γραμματέα της Συνοδικής Υποεπιτροπής Υποτροφιών.

    Επιπλέον, σχετικά με την καταδίκη της Ελλάδας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, κατόπιν προσφυγής της Εκκλησίας της Ελλάδος για την άρνηση επαναφοράς του πολεοδομικού καθεστώτος των ακινήτων της Βουλιαγμένης, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος, έχοντας την ευθύνη της ορθής ενημερώσεως επί των ενεργειών της Εκκλησίας της Ελλάδος και προκειμένου να αποκαταστήσει την αλήθεια σχετικά με απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΔΔΑ), διευκρινίζει τα ακόλουθα:

    Η Εκκλησία της Ελλάδος δικαιώθηκε στις 2.6.2022 από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο (ΕΔΔΑ), το οποίο ομόφωνα δέχθηκε την προσφυγή της και αποφάνθηκε ότι συνιστά παραβίαση του άρθρου 6 παρ. 1 (περί δίκαιης δίκης) της Ευρωπαϊκής Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) η επί 20 έτη άρνηση της Ελληνικής Πολιτείας να συμμορφωθεί στις αποφάσεις των ελληνικών διοικητικών δικαστηρίων και να επαναφέρει τα εκκλησιαστικά ακίνητα στη Βουλιαγμένη στο πολεοδομικό καθεστώς που είχαν πριν από την κήρυξή τους υπό απαλλοτρίωση.

    H ηγεσία του Δήμου Βάρης, Βούλας, Βουλιαγμένης εξέδωσε (6.10.2022) μια ανακριβή ανακοίνωση, που χαρακτηρίζει ως ήττα της Εκκλησίας της Ελλάδος την καταδικαστική για το Ελληνικό Κράτος απόφαση του ΕΔΔΑ. Αποσιωπά εντελώς ότι έγινε δεκτό το κύριο αίτημα της προσφυγής και εξαντλείται στο ότι το ΕΔΔΑ απέρριψε ένα παρεπόμενο αίτημα της προσφυγής για επιδίκαση δίκαιης (χρηματικής) ικανοποίησης, το οποίο η ανακοίνωση χαρακτηρίζει ανακριβώς ως αίτημα για «αποκατάσταση της φερόμενης υλικής ζημίας». Η αποκατάσταση της περιουσιακής ζημίας, που υφίσταται η Εκκλησία της Ελλάδος, δεν ζητήθηκε ενώπιον του ΕΔΔΑ ούτε είχε προβληθεί μέχρι σήμερα ενώπιον των ελληνικών δικαστηρίων και θα κριθεί στο μέλλον από αυτά. Τόσο το Ελληνικό Δημόσιο, όσο και ο Δήμος ΒΒΒ, που εισηγήθηκε μαζικές απαλλοτριώσεις εκκλησιαστικών ακινήτων από το 1980 και ουδέποτε μέχρι σήμερα κατέβαλε αποζημίωση, καταδικάσθηκαν σε καταβολή προστίμων από τα διοικητικά δικαστήρια (2012), επειδή αρνούνται να προχωρήσουν σε επαναφορά των ακινήτων στο πολεοδομικό καθεστώς που είχαν προ της κήρυξης των απαλλοτριώσεών τους, που έχουν πλέον αρθεί. Στις 21.7.2021 ο Δήμος ΒΒΒ εισηγήθηκε την εκ νέου κήρυξη απαλλοτρίωσης σε βάρος ακινήτων της Εκκλησίας της Ελλάδος, προβάλλοντας την ανήκουστη άποψη ότι είναι νομικώς δυνατόν να απαλλοτριωθούν χωρίς αποζημίωση, κατά πλήρη παράβαση του Συντάγματος και της διεθνούς νομοθεσίας. Οι υπηρεσίες της κεντρικής Κυβέρνησης δεν έκαναν αποδεκτή αυτήν την παράνομη εισήγηση.

    Η Εκκλησία της Ελλάδος ελπίζει ότι μετά τη δικαίωσή Της στο ΕΔΔΑ το Ελληνικό Δημόσιο και ο Δήμος ΒΒΒ θα τιμήσουν την αρχή του Κράτους Δικαίου. Αναμένει ότι θα δώσουν τέλος στην κατάφωρη αδικία σε βάρος της εκκλησιαστικής περιουσίας, που πρέπει να αξιοποιηθεί από την Εκκλησία προς όφελος της ελληνικής κοινωνίας και κυρίως ότι δεν θα επιβαρύνουν τους φορολογούμενους πολίτες, επιμένοντας σε ενέργειες και παραλείψεις, που έχουν κριθεί ως έκνομες με αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου και της Ελληνικής Δικαιοσύνης.

    Τέλος, η Δ.Ι.Σ. ενέκρινε αποσπάσεις κληρικών, ασχολήθηκε με θέματα Ιερών Μητροπόλεων, Συνοδικών Επιτροπών και τρέχοντα υπηρεσιακά ζητήματα.


    Εκ της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς