Τετάρτη, 11 Μαρτίου 2020 09:15

Στο τραπέζι παράταση της σχολικής χρονιάς, μείωση της ύλης και Πανελλαδικές τον Ιούλιο

Γράφτηκε από
Ad Slot

Ανοιχτό το ενδεχόμενο παράτασης του κλεισίματος των σχολείων άφησε η υπουργός Παιδείας.

Νέα μέτρα, για τα σχολεία, λαμβάνοντας υπόψιν όλα τα σενάρια για την πορεία εξέλιξης του κορονοϊού, προετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας.

Σε συνέντευξή της στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, ανέφερε ότι μετά το "λουκέτο" που αποφασίστηκε για 14 ημέρες σε όλες τις σχολικές μονάδες, τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και τα φροντιστήρια της χώρας, μελετώνται όλα τα σενάρια αναπλήρωσης των μαθημάτων μέχρι και την επέκταση του σχολικού έτους. "Έχουμε προετοιμαστεί και για μεγαλύτερο διάστημα, αλλά δεν θα χαθεί η σχολική και η ακαδημαϊκή χρονιά".

Ανοιχτό το ενδεχόμενο μετάθεσης των πανελλαδικών εξετάσεων για τον Ιούλιο

Μείζον θέμα είναι η διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων, καθώς η εξεταστέα ύλη δεν θα είναι δυνατόν να καλυφθεί εάν τα σχολεία μείνουν κλειστά για μεγαλύτερο των δύο εβδομάδων διάστημα.

Για το θέμα αυτό η υπουργός Παιδείας δήλωσε: "αν τα σχολεία κλείσουν για 2 με 3 εβδομάδες, τότε δεν θα υπάρχει πρόβλημα". Ωστόσο ξεκαθάρισε πως "αν υπάρχει παράταση αναστολής λειτουργίας των σχολείων, τότε είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο να μετατεθούν για αργότερα οι πανελλαδικές εξετάσεις, δηλαδή για τον Ιούλιο".

Επέκταση της σχολικής χρονιάς και μείωση της ύλης

"Εάν μιλάμε για αναστολή λειτουργίας των σχολείων για 2 με 3 εβδομάδες, τότε τα μαθήματα θα αναπληρωθούν με αναμόρφωση των ωρών διδασκαλίας και περικοπή περιπάτων", ανέφερε η υπουργός σημειώνοντας ότι μελετώνται τα εξής μέτρα:

  • Η μείωση της διδακτέας ύλης
  • Μείωση της διδακτικής ώρας από 45 σε 35 λεπτά
  • Κατάργηση των περιπάτων

Εάν κριθεί απαραίτηση η μεγαλύτερης διάρκειας αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων, τότε θα εξεταστούν και άλλα μέτρα, όπως είναι η επέκταση της σχολικής χρονιάς παράλληλα με τη μείωση της ύλης. Ερωτώμενη για το ενδεχόμενο αναστολής των μαθημάτων έως το τέλος της σχολικής χρονιάς η κ. Κεραμέως δήλωσε ότι εκτιμά πως κάτι τέτοιο δεν θα γίνει, ωστόσο σημείωσε ότι το υπουργείο αναμένει τις οδηγίες των ειδικών: "έχουμε εμπιστοσύνη στους ειδικούς" ανέφερε.

Ως προς άλλες δραστηριότητες των παιδιών, πέραν του σχολείου, όπως για παράδειγμα αθλητικές δραστηριότητες των Δήμων, η υπουργός ανέφερε ότι "η γενική κατεύθυνση είναι ότι αποφεύγονται οι συναθροίσεις. Θα δοθούν οι σχετικές οδηγίες από τους Δήμους".

Για τα μαθήματα στα Πανεπιστήμια και την την εξεταστική των φοιτητών, η υπουργός είπε ότι υπάρχει συνεργασία με τις διοικήσεις των ΑΕΙ και πως εάν χρειαστεί θα υπάρχει μέριμνα για την ομαλή διεξαγωγή των εξεταστικών, όπως παράταση του εξαμήνου, ενώ η εκπαιδευτική διαδικασία των Πανεπιστημίων θα ενισχυθεί με την εξ' αποστάσεως εκπαίδευση.

Ενδεχόμενο ματαίωσης των παρελάσεων

Για τις παρελάσεις της 25ης Μαρτίου, η υπουργός Παιδείας είπε ότι είναι πιθανό να ματαιωθούν ενώ σχετικά με τους εκπαιδευτικούς.

Ανοιχτό είναι και το ενδεχόμενο εξ' αποστάσεως εκπαίδευσης με προτεραιότητα στους μαθητές της Γ΄ Λυκείου, σε συντονισμό των περιφερειακών διευθύνσεων με τις σχολικές μονάδες και τους εκπαιδευτικούς.

Για τα προγράμματα Erasmus η υπουργός σημείωσε ότι η Ε.Ε. έχει δώσει γενικότερες οδηγίες που εφαρμόζονται από τις χώρες. Σε ό,τι αφορά τα ελληνικά τμήματα Erasmus η υπουργός είπε "δεν θα λειτουργήσουν" διευκρινίζοντας ότι πρόκειται για την δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία και όχι για την εξ' αποστάσεως.

Ποιες εκπαιδευτικές δομές αφορά το μέτρο

Σημειώνεται ότι χθες αποφασίστηκε η άμεση προληπτική διακοπή των μαθημάτων για δύο τουλάχιστον εβδομάδες σε όλα τα σχολεία της χώρας.

Tο μέτρο αφορά σε σχολεία, Πανεπιστήμια και λοιπές εκπαιδευτικές δομές που εποπτεύονται απο το Υπ. Παιδειας, όπως ΙΕΚ, ΣΔΕ, ΚΔΒΜ και φροντιστήρια.

Οι διοικητικές υπηρεσίες και οι εστίες στέγασης θα λειτουργούν κανονικά ενώ η έρευνα στα Πανεπιστήμια θα διενεργείται απρόσκοπτα.

Είχε προηγηθεί ανακοίνωση σχετικά με την αναστολή αθλητικών δραστηριοτήτων στα σχολεία, όπως και της δραστηριότητας της κολύμβησης.

Βαθμοί σε κλειστούς φακέλους για το Δημοτικό

Μέτρα έχουν ληφθεί και για τον τρόπο με τον οποίο θα πάρουν βαθμούς οι μαθητές στα σχολεία. Σύμφωνα με την απόφαση, οι μαθητές των Δημοτικών θα πάρουν τους βαθμούς σε κλειστούς φακέλους, ενώ όσοι γονείς ήθελαν να ενημερωθούν για την πρόοδο των γονιών τους θα μπορούσαν να το κάνουν τηλεφωνικώς.

Η εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας για τους βαθμούς

Με βάση τις οδηγίες του ΕΟΔΥ για αποφυγή μαζικών συγκεντρώσεων/συναθροίσεων σε κλειστό χώρο, για προληπτικούς λόγους δημόσιας υγείας, με συγχρωτισμό μαθητών/τριών, γονέων/κηδεμόνων και εκπαιδευτικού προσωπικού:

Οι γονείς/κηδεμόνες μαθητών/τριών που φοιτούν στο Νηπιαγωγείο και στην Α΄ και Β΄ τάξη Δημοτικού δύνανται να επικοινωνούν τηλεφωνικά με τους διδάσκοντες προκειμένου να ενημερωθούν για την πρόοδο των τέκνων τους.

Αναφορικά με την επίδοση των ελέγχων για τους μαθητές/τριες που φοιτούν στη Γ΄, Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη, οι σύλλογοι διδασκόντων, με απόφασή τους, θα πρέπει να προβούν στις απαιτούμενες ενέργειες ώστε να παραδίδονται οι έλεγχοι προόδου β΄ τριμήνου σε κλειστό και σφραγισμένο φάκελο στην τσάντα του κάθε μαθητή, χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία γονέων και κηδεμόνων στο σχολείο.
Με ευθύνη του/της διευθυντή/ντριας και του συλλόγου διδασκόντων θα ενημερωθούν σχετικά οι γονείς και οι κηδεμόνες των μαθητών.

Κλείνουν και οι σχολές του Εμπορικού Ναυτικού

Την αναστολή της εκπαιδευτικής λειτουργίας όλων των δημοσίων σχολών Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ,ΚΕΣΕΝ, Σχολές σωστικών και πυροσβεστικών μέσων, θαλαμηπόλων) από σήμερα 11 Μαρτίου 2020 και για τις επόμενες 14 μέρες, αποφάσισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης.

Η εν λόγω απόφαση ελήφθη στο πλαίσιο των αποφάσεων της κυβέρνησης για την αναστολή της εκπαιδευτικής λειτουργίας όλων των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της χώρας για προληπτικούς λόγους με στόχο τη μείωση της διασποράς του κορονοϊου COVID-19.

Πηγή: TheToc.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 11 Μαρτίου 2020 09:47

Σχετικά Άρθρα

  • Κατώτατος μισθός: Πώς αλλάζει τα δεδομένα ο νέος μαθηματικός τύπος για τον υπολογισμό του
    Κατώτατος μισθός: Πώς αλλάζει τα δεδομένα ο νέος μαθηματικός τύπος για τον υπολογισμό του

    Ο κατώτατος μισθός θα αναπροσαρμόζεται αυτόματα - Ποια η αντίδραση των κοινωνικών εταίρων στον νέο μαθηματικό τύπο

    Αντίστροφη μέτρηση για τη νομοθέτηση του νέου μοντέλου καθορισμού του κατώτατου μισθού, ο οποίος από το 2028 θα καθορίζεται μέσω ενός μαθηματικού τύπου που θα λαμβάνει υπόψη τον δείκτη παραγωγικότητας όπως και τα επίπεδα του πληθωρισμού.

    Η υπουργός Εργασίας, Νίκη Κεραμέως, όλο το προηγούμενο διάστημα από όταν έλαβε το πόρισμα της επιστημονικής επιτροπής που είχε συσταθεί για τον νέο τρόπο υπολογισμού του κατώτατου μισθού προχώρησε σε ένα κύκλο επαφών με τους κοινωνικούς εταίρους.

    Το Υπουργείο Εργασίας «τρέχει» και για το ψηφιακό εργαλείο, το οποίο θα συνδράμει στον καθορισμό του κατώτατου μισθού

    Η πλειονότητα αυτών μάλιστα πλην της ΓΣΕΕ, βάσει πληροφοριών δεν έχουν σοβαρές ενστάσεις επί του νέου τρόπου υπολογισμού αλλά μόνο βελτιωτικές προτάσεις, τις οποίες μάλιστα αναμένεται να τις καταθέσουν τις επόμενες ημέρες στο Υπουργείο Εργασίας.

    Κατώτατος μισθός και κοινωνικοί εταίροι

    Σύμφωνα μάλιστα με τις ίδιες πηγές, οι κοινωνικοί εταίροι είναι θετικοί ως προς τον νέο τρόπο υπολογισμού καθώς εμπεριέχει προβλεψιμότητα.

    Άρα οι επιχειρήσεις θα μπορούν να κάνουν σωστούς προγραμματισμούς ως προς την οικονομική τους διαχείριση.

    Τα επόμενα βήματα για τη θεσμοθέτηση του νέου τρόπου υπολογισμού του κατώτατου μισθού έχουν ως εξής:

    1. Αναμένονται οι βελτιωτικές προτάσεις από τους κοινωνικούς εταίρους
    2. Παρουσίαση νομοσχεδίου στο Υπουργικό Συμβούλιο
    3. Δημόσια διαβούλευση του νομοσχεδίου
    4. Τοποθέτηση των άλλων κομμάτων επί του νομοσχεδίου
    5. Προς ψήφιση στα μέσα Δεκεμβρίου
    Οι δείκτες της ΕΛΣΤΑΤ

    Η ΕΛΣΤΑΤ πάντως έχει ήδη σηκώσει τα «μανίκια» για τη δημιουργία των δεικτών που θα λαμβάνει υπόψη ο μαθηματικός τύπος του κατώτατου μισθού και θα πρέπει να είναι έτοιμοι τουλάχιστον το 2027.

    Στο προτεινόμενο σύστημα, ο καθορισμός και η αναπροσαρμογή του νομοθετημένου κατώτατου μισθού και ημερομισθίου θα γίνεται αυτόματα, με βάση συντελεστή που προκύπτει από το άθροισμα α) του ετήσιου ποσοστού μεταβολής του δείκτη τιμών καταναλωτή μεταξύ της 1ης Ιουλίου του προηγούμενου έτους και της 30ής Ιουνίου του τρέχοντος για το χαμηλότερο 20% της εισοδηματικής κατανομής των νοικοκυριών και β) του ημίσεως του ετήσιου ποσοστού μεταβολής της αγοραστικής δύναμης του γενικού δείκτη μισθών κατά την ίδια χρονική περίοδο.

    Μόνο ανοδική πορεία για τον κατώτατο μισθό

    Το βασικότερο σημείο πάντως για τον κατώτατο μισθό είναι πως από το 2028 δεν θα μπορεί να μειωθεί. Σε περίπτωση που ο τιμάριθμος, μαθηματικός τύπος που θα προκύπτει θα είναι αρνητικός λόγω άσχημων οικονομικών εξελίξεων, ο κατώτατος μισθός δεν θα μειώνεται απλά θα μένει σταθερός. Δηλαδή ο κατώτατος μισθός θα ακολουθεί μόνο ανοδική πορεία.

    Η κυβέρνηση έχει καταστήσει σαφές ότι επιθυμεί ο κατώτατος μισθός να φθάσει τα 950 ευρώ το 2027 που σημαίνει πως η βάση που θα υπάρχει το 2028,θα είναι τα 950 ευρώ.

    Έτσι εάν τότε ο μαθηματικός τύπος θα έχει θετικό αποτέλεσμα ο κατώτατος μισθός θα συνεχίσει να ακολουθεί την ανοδική πορεία των τελευταίων ετών ειδάλλως θα παραμείνει σταθερός.

    Παράλληλα, το Υπουργείο Εργασίας «τρέχει» και για το ψηφιακό εργαλείο, το οποίο θα συνδράμει στον καθορισμό του κατώτατου μισθού.

    Πρόκειται για project ύψους 1,3 εκατ. ευρώ, το οποίο έχει ενταχθεί στα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης.

    Η σύμβαση για το έργο του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, αφορά στον σχεδιασμό, ανάπτυξη και εφαρμογή ενός ψηφιακού μηχανισμού συγκέντρωσης και ανάλυσης στοιχείων καθώς και τη διασφάλιση των κατάλληλων υπολογιστικών εφαρμογών, ώστε να εξάγεται εμπεριστατωμένα ο νόμιμος κατώτατος μισθός και το νόμιμο κατώτατο ημερομίσθιο για πλήρη απασχόληση, για τους υπαλλήλους και τους εργατοτεχνίτες όλης της χώρας.

    Με τον τρόπο αυτό ο κατώτατος μισθός θα είναι πλέον ανεξάρτητος και από τον κάθε πολιτικό κύκλο της εκάστοτε κυβέρνησης, καθώς θα βασίζεται στα πραγματικά δεδομένα της αγοράς εργασίας και της οικονομίας.

    Πηγή: ΟΤ - In.gr

  • Υπουργείο Παιδείας: Προσλήψεις 1.860 αναπληρωτών στην Ειδική Αγωγή - Η λίστα με τα ονόματα
    Υπουργείο Παιδείας: Προσλήψεις 1.860 αναπληρωτών στην Ειδική Αγωγή - Η λίστα με τα ονόματα

    Την πρόσληψη 1.860 μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), ανακοίνωσε το απόγευμα της Δευτέρας (21/10), το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

    Οι νεοπροσληφθέντες θα είναι προσωρινοί αναπληρωτές με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου πλήρους ωραρίου για το διδακτικό έτος 2024-2025 ως εξής:

    Στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) → 538

    Στην Εξειδικευμένη Εκπαιδευτική Υποστήριξη (παράλληλη) → 148

    Στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) → 198

    Στα Σχολικά Δίκτυα Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (ΣΔΕΥ) στα ΚΕΔΑΣΥ → 34

    Σε Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ) → 223

    Σε σχολικές μονάδες γενικής εκπαίδευσης → 681

    Στις Τάξεις Υποδοχής ΖΕΠ → 36

    Επίσης, διατίθενται για πρόσληψη στα ΥΜΕΠΑΛ της Σιβιτανιδείου Δημόσιας Σχολής Τεχνών και Επαγγελμάτων, με απόφαση του οικείου Διοικητικού Συμβουλίου, 2 αναπληρωτές κλάδου ΠΕ23.

    Οι προσλαμβανόμενοι/ες οφείλουν να παρουσιαστούν και να αναλάβουν υπηρεσία από την Τρίτη 29 έως και την Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2024.

    Στη διεύθυνση www.minedu.gov.gr/anaplirotes αναρτώνται πληροφορίες και διευκρινίσεις επί της διαδικασίας τοποθέτησης σε σχολικές μονάδες και ανάληψης υπηρεσίας.

    Οι πίνακες των ονομάτων είναι αναρτημένοι στην ιστοσελίδα του Υπουργείου www.minedu.gov.gr.

    ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ

    Πηγή: Cnn.gr

  • Κεραμέως: Στα 950 ευρώ ο κατώτατος μισθός μέχρι το 2027 - Αύξηση 46% από το 2019
    Κεραμέως: Στα 950 ευρώ ο κατώτατος μισθός μέχρι το 2027 - Αύξηση 46% από το 2019

    Αύξηση της τάξεως του 46% αναμένεται να έχει σημειωθεί στον κατώτατο μισθό μέχρι το 2027 από το 2019 που ανήλθε στην εξουσία η Νέα Δημοκρατία, καθώς όπως σημειώνει η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, έως το τέλος της τετραετίας ο κατώτατος μισθός θα φτάνει στα 950 ευρώ.

    «Έχει να κάνει και με το θέμα της ακρίβειας. Ακούμε, ευλόγως, πάρα πολλές ανησυχίες, ακούμε σκέψεις σχετικά με το πού πάνε οι τιμές. Γίνονται προσπάθειες σχετικά με το ζήτημα αυτό, σημαντικές προσπάθειες» ανέφερε η υπουργός αναφορικά για το κατά πόσο οι αυξήσεις στους μισθούς γίνονται αισθητές στην καθημερινότητα των πολιτών και πρόσθεσε πως «ο μαθηματικός τύπος θα λαμβάνει υπ' όψιν το πόσο ανεβαίνουν οι τιμές. Όσο ανεβαίνουν οι τιμές, θα ανεβαίνει και ο κατώτατος μισθός. Επίσης, θα λαμβάνει υπ' όψιν γενικότερα την οικονομία της χώρας μας».

    Παράλληλα, στη συνέντευξή της στο MEGA η κα Κεραμέως υπογράμμισε πως «τα τελευταία χρόνια, είχαμε μείωση στις ασφαλιστικές εισφορές κατά 5,5 ποσοστιαίες μονάδες. Αυτό σημαίνει μια μεγαλύτερη ευελιξία και μια μεγαλύτερη δυνατότητα να δημιουργήσουμε νέες θέσεις εργασίας. Την τελευταία πενταετία, έχουν δημιουργηθεί 500.000 νέες θέσεις εργασίας», τόνισε.

    Από 2,2% έως 2,5% οι αυξήσεις στις συντάξεις

    Ως προς τις επικείμενες αυξήσεις στις συντάξεις, που θα εφαρμοστούν από τον Ιανουάριο του 2025, δήλωσε ότι σωρευτικά την τελευταία τριετία έχει σημειωθεί μια αύξηση που θα ξεπεράσει το 13%. Μάλιστα, επεσήμανε ότι, από την 1η Ιανουαρίου 2025, θα υπάρξει αύξηση από 2,2% έως 2,5% οριζοντίως στους συνταξιούχους, διευκρινίζοντας ότι το ακριβές ύψος της αύξησης εξαρτάται από τα οικονομικά στοιχεία, τα οποία θα γνωστοποιηθούν εντός Νοεμβρίου «τα οποία επί του παρόντος δείχνουν να είναι ενθαρρυντικά».

    Τι αλλάζει στην Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων

    Αναφερόμενη για τις αλλαγές που προωθεί το υπουργείο στην Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων, η κα Κεραμέως δήλωσε ότι, το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, θα υπάρξει νομοθετική παρέμβαση, η οποία αφορά συνταξιούχους που λαμβάνουν πάνω από 1.400 ευρώ και είναι υπόχρεοι καταβολής της εισφοράς.

    Η στρέβλωση, όπως τη χαρακτήρισε η υπουργός, η οποία βαίνει προς διόρθωση, εντοπίζεται στο γεγονός ότι, εξαιτίας της οριζόντιας αύξησης, που δίνεται στις συντάξεις, ορισμένοι συνταξιούχοι αλλάζουν κλίμακα, που συνεπάγεται μεγαλύτερο συντελεστή Εισφοράς Αλληλεγγύης, με αποτέλεσμα, αντί να βλέπουν αύξηση στη σύνταξή τους, να παρατηρείται μείωση.

    Προανήγγειλε δε ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση θα τεθεί σε εφαρμογή, πριν από τα Χριστούγεννα, με την καταβολή των συντάξεων Ιανουαρίου, οι οποίες προκαταβάλλονται τον Δεκέμβριο.

    Ανέφερε επίσης ότι, το ίδιο διάστημα, θα καταβληθεί και το επίδομα προσωπικής διαφοράς, που έχει εξαγγείλει ο πρωθυπουργός και αφορά στους συνταξιούχους που έχουν προσωπική διαφορά και λαμβάνουν άθροισμα συντάξεων έως 1.600 ευρώ.

    Αναφορικά με την ανεργία, η υπουργός τόνισε ότι, για πρώτη φορά τα τελευταία 15 χρόνια, έχει υποχωρήσει σε μονοψήφιο αριθμό και, συγκεκριμένα, στο 9% και προανήγγειλε στοχευμένες δράσεις, οι οποίες θα εστιάσουν στους νέους, τις γυναίκες, τα άτομα με αναπηρία και τους συνταξιούχους, όπου εντοπίζεται σημαντικός αριθμός πολύτιμου αναξιοποίητου ανθρώπινου δυναμικού.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Η αύξηση του κατώτατου μισθού θα φτάσει το 46%
    Η αύξηση του κατώτατου μισθού θα φτάσει το 46%

    Η κυβέρνηση έχει εστιάσει τα τελευταία χρόνια στην αύξηση του κατώτατου μισθού και στη στήριξη των εργαζομένων στην Ελλάδα, σύμφωνα με την υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Νίκη Κεραμέως.

    Σε συνέντευξη που παραχώρησε το πρωί της Πέμπτης 17/10, η υπουργός επισήμανε πως «Παραλάβαμε το 2019 τον κατώτατο μισθό στα 650 ευρώ και, σήμερα, είναι ήδη στα 830 ευρώ».

    Αυτό σηματοδοτεί αύξηση της τάξης του 28% και η δέσμευση είναι να φτάσει στα 950 ευρώ το 2027, στο τέλος της τετραετίας, εξήγησε.

    «Συνολικά, η αύξηση του κατώτατου μισθού θα σημειώσει αύξηση 46%» κατέληξε.
    Τι προβλέπει η ευρωπαϊκή οδηγία

    Η υπουργός Εργασίας αναφέρθηκε στην ευρωπαϊκή οδηγία, επισημαίνοντας ότι στόχος της είναι η διασφάλιση επαρκών κατώτατων μισθών και η ενίσχυση των συλλογικών διαπραγματεύσεων. Η οδηγία προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη δυνατότητα για θέσπιση μηχανισμού αυτόματης αναπροσαρμογής του κατώτατου μισθού.

    «Αναπροσαρμογή σημαίνει μόνο αύξηση. Ρητά η οδηγία προβλέπει ότι δεν μπορεί να υπάρξει μείωση του κατώτατου μισθού. Τα 950 ευρώ θα είναι η βάση το 2027. Αυτό που συζητάμε στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής οδηγίας είναι το πώς θα αυξάνεται, μετά το 2027, ο κατώτατος μισθός», διευκρίνισε η κα Κεραμέως.

    Όπως τόνισε η ίδια, στο πόρισμά της, η Επιστημονική Επιτροπή προτείνει τη χρήση ενός μαθηματικού τύπου, όπως συμβαίνει και σε άλλες οκτώ χώρες της Ε.Ε. για τον προσδιορισμό του κατώτατου μισθού. Σύμφωνα με την εισήγηση της Επιτροπής, όσο αυξάνονται οι τιμές στην αγορά, θα αυξάνεται και ο κατώτατος μισθός. «Ναι, έχουμε ζήτημα ακρίβειας και εκεί μπαίνει ο μαθηματικός τύπος και τι λέει; Αν τα ευάλωτα νοικοκυριά είναι αντιμέτωπα με υψηλές τιμές, να ανεβαίνει και ο κατώτατος μισθός. Λέει να λαμβάνουμε υπ' όψιν τις πληθωριστικές τάσεις, αλλά και την παραγωγικότητα της οικονομίας μας», υπογράμμισε η υπουργός και προσέθεσε ότι, αν ο συντελεστής οδηγεί σε μείωση, δεν θα γίνεται αναπροσαρμογή. Η συζήτηση που κάνουμε είναι για το πώς και πόσο θα ανεβαίνει ο κατώτατος μισθός πάνω από τα 950 ευρώ, μετά το 2027» συμπλήρωσε η υπουργός Εργασίας.

    Ο διάλογος έχει ξεκινήσει

    Αναφερόμενη στον διάλογο που έχει ανοίξει επ’ αυτού με τους κοινωνικούς εταίρους, η κα Κεραμέως σημείωσε ότι αντιλαμβάνεται τη θέση αρχής τους, σύμφωνα με την οποία ο κατώτατος μισθός θα πρέπει να καθορίζεται σε επίπεδο ελεύθερης συλλογικής διαπραγμάτευσης, ωστόσο, όπως διευκρίνισε, στη χώρα μας υπάρχει δυσκολία στο να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι και να συμφωνήσουν εργαζόμενοι και εργοδότες.

    «Θέλουμε ως κυβέρνηση να ενθαρρύνουμε τις συλλογικές διαπραγματεύσεις και, γι’ αυτό, το επόμενο διάστημα, θα ανοίξω έναν ευρύτατο διάλογο, για να βρούμε τρόπους, με τους οποίους μπορούμε και εμείς ως Πολιτεία να ενθαρρύνουμε τις συλλογικές διαπραγματεύσεις» διαβεβαίωσε η υπουργός.

    Στη συνέχεια, η κα Κεραμέως ανέφερε περαιτέρω λόγους για τους οποίους ενδείκνυται ένας αντικειμενικός μηχανισμός αύξησης κατώτατου μισθού και όχι ελεύθερη συλλογική διαπραγμάτευση.

    «Πρώτον, γιατί ο αυτόματος μηχανισμός στη βάση αντικειμενικών δεικτών της οικονομίας προσφέρει προβλεψιμότητα και για τους εργαζόμενους και τον οικογενειακό τους προγραμματισμό, αλλά και για τον προγραμματισμό των επιχειρήσεων, δεύτερον λαμβάνει υπ' όψιν αντικειμενικά στοιχεία της οικονομίας, όπως η αύξηση τιμών και η παραγωγικότητα της οικονομίας, τρίτον ο νομοθετικά προσδιοριζόμενος κατώτατος μισθός είναι η πολιτική που ακολουθούν 22 από τις 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και, τέταρτον, οι κοινωνικοί εταίροι δεν εκπροσωπούν όλα τα στρώματα της κοινωνίας, π.χ. τους ανέργους, που επηρεάζονται από τη διαμόρφωση του κατώτερου μισθού».

    Πηγή: Cnn.gr

  • Κεραμέως: Μέχρι το 2027 ο κατώτατος μισθός θα φτάσει τα €950
    Κεραμέως: Μέχρι το 2027 ο κατώτατος μισθός θα φτάσει τα €950

    Η υπουργός αναφέρθηκε και στον μηχανισμό αυτόματης αύξησης των βασικών αποδοχών που θα ισχύσει από το 2028 με βάση τον πληθωρισμό

    «Μέχρι το 2027 θα έχουμε το 950, δηλαδή το 950 είναι ο κατώτατος μισθός που θα οριστεί μέχρι το 2027 και τώρα αυτό που συζητάμε στο πλαίσιο ευρωπαϊκής οδηγίας είναι πώς θα αυξάνεται μετά το 2027 ο κατώτατος μισθός. Εκεί λοιπόν έρχεται μια επιστημονική επιτροπή η οποία προτείνει τη χρήση ενός μαθηματικού τύπου, όπως κάνουν και άλλες οκτώ χώρες στην Ευρωπαϊκή Ένωση, για να προσδιορίζεται με τον τρόπο αυτό ο κατώτατος μισθός» τόνισε η υπουργός Εργασίας αναφορικά με τις σχεδιαζόμενες αλλαγές στον υπολογισμό του κατώτατου μισθού.
    Όπως είπε η Νίκη Κεραμέως - μιλώντας στην ΕΡΤ - οι αλλαγές θα ισχύσουν για τις βασικές αποδοχές του 2028, ενώ την ίδια ώρα αναφέρθηκε και στην πρόθεση της κυβέρνησης να ενισχύσει τις συλλογικές διαπραγματεύσεις.
    Με κατώτατο μισθό, όπως είναι η κυβερνητική δέσμευση για το 2027 στα 950 ευρώ, oι βασικές αποδοχές, όπως σημείωσε η υπουργός Εργασίας, θα έχουν συνολικά αυξηθεί κατά 46% συγκριτικά με το 2019.

    Η υπουργός αναφέρθηκε και στον μηχανισμό αυτόματης αύξησης των βασικών αποδοχών που θα ισχύσει από το 2028 με βάση τον πληθωρισμό και την παραγωγικότητα, καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους για την ενσωμάτωση στο εθνικό μας δίκτυο της σχετικής κοινοτικής οδηγίας.
    Ερωτηθείσα για το αν οι επιχειρήσεις αντέχουν την αύξηση του μισθολογικού κόστους, η Νίκη Κεραμέως τόνισε ότι έχει εκπονηθεί σχέδιο μείωσης των ασφαλιστικών εισφορών και υπενθύμισε ότι οι ασφαλιστικές εισφορές έχουν ήδη μειωθεί κατά 5.5% από το 2019.

    Αναφερόμενη τέλος, στην πάγια θέση των κοινωνικών εταίρων για ελεύθερη, μεταξύ τους διαπραγμάτευση, σε ό,τι αφορά τα μισθολογικά της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, η κ.Κεραμέως εκτίμησε ότι υπάρχουν δυσκολίες στο να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι εργοδότες και εργαζόμενοι, προσθέτοντας ότι στόχος της κυβέρνησης είναι η ενίσχυση των συλλογικών διαπραγματεύσεων.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Υπουργείο Παιδείας: Πάνω από 9.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί προσλαμβάνονται - Την Παρασκευή η ανακοίνωση των ονομάτων
    Υπουργείο Παιδείας: Πάνω από 9.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί προσλαμβάνονται - Την Παρασκευή η ανακοίνωση των ονομάτων

    Το τρέχον σχολικό έτος θα προσληφθούν συνολικά περίπου 42.000 αναπληρωτές, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου

    Τις προσλήψεις περισσότερων από 9.000 αναπληρωτών εκπαιδευτικών αναμένεται να ανακοινώσει το Υπουργείο Παιδείας την ερχόμενη Παρασκευή, 4 Οκτωβρίου. Πρόκειται να καλύψουν κενά σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Το τρέχον σχολικό έτος θα προσληφθούν συνολικά περίπου 42.000 αναπληρωτές, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου.

    Εάν, όμως κριθεί αναγκαίο, θα προσληφθούν επιπλέον αναπληρωτές. Υπενθυμίζεται ότι στην Α΄ φάση φέτος προσλήφθηκαν ήδη 28.730 αναπληρωτές συνολικά, εκ των οποίων 23.194 εκπαιδευτικοί και 5.539 μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού.

    Επιπλέον, με βάση το έγγραφο του υπουργείου Παιδείας προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, στο οποίο υπήρχε η σημείωση να προβούν «στην ηλεκτρονική καταχώριση απευθείας στο ΟΠΣΥΔ των λειτουργικών κενών των σχολικών μονάδων Γενικής Εκπαίδευσης, των ΔΥΕΠ, των Τάξεων Υποδοχής (Τ.Υ.) Ι και ΙΙ Ζ.Ε.Π. (ενόψει της ίδρυσής τους)», στη Β΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών περιλαμβάνονται και προσλήψεις ΖΕΠ (Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας) και ΔΥΕΠ (Δομές Υποδοχής και Εκπαίδευσης Προσφυγοπαίδων).

    Προς το παρόν, σημειώνεται ότι δεν έχουν καταχωριστεί λειτουργικά κενά των τμημάτων εναλλακτικής ενισχυτικής διδασκαλίας στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ – Υποστήριξη σχολικών μονάδων ΕΠΑΛ» (Μ.Ν.Α.Ε.) καθώς και του Έτους Μαθητείας των ΕΠΑ.Λ.

    Σχετικά με τον προσδιορισμό των λειτουργικών κενών και τις προσλήψεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών

    Σε ό,τι αφορά τις προσλήψεις των αναπληρωτών, αυτές γίνονται σύμφωνα με τα δηλωθέντα λειτουργικά κενά, σύμφωνα με τις παρ. 1, 2 και 3 του άρθρου 4 «της υπ’ αριθμ. 104627/ΓΔ5/7.8.2020 (3344 Β ́) Υ.Α., με θέμα «Ρύθμιση θεμάτων πρόσληψης και τοποθέτησης αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών, μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.)».

    Υπογραμμίζεται ότι η τοποθέτηση των προσληφθέντων αναπληρωτών σε σχολικές μονάδες της περιοχής πρόσληψής τους γίνεται με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης, εφόσον προηγηθεί αξιολόγηση και ιεράρχηση της αναγκαιότητας πλήρωσης του καθενός.

    Σύμφωνα με το άρθρο 4 της Υπουργικής Απόφασης, που ορίζει τη διαδικασία προσδιορισμού των λειτουργικών αναγκών, «Οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης σε τακτά χρονικά διαστήματα και οπωσδήποτε όταν τους ζητείται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υ.ΠΑΙ.Θ. προσδιορίζουν τις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων αρμοδιότητάς τους ανά κλάδο, ειδικότητα, εκπαιδευτική δομή και βαθμίδα εκπαίδευσης σε προσωρινούς αναπληρωτές πλήρους και μειωμένου ωραρίου, καθώς και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς.

    Οι λειτουργικές ανάγκες προσδιορίζονται και καταχωρίζονται στο Ο.Π.ΣΥ.Δ. αφού ληφθούν υπόψη τα τμήματα που λειτουργούν, ο αριθμός των μαθητών κατά τάξη, τμήμα, κατεύθυνση ή άλλη ενότητα, το ωρολόγιο πρόγραμμα, η τυχόν δεύτερη ειδικότητα των εκπαιδευτικών, η δυνατότητα διδασκαλίας μαθημάτων με δεύτερη ανάθεση, οι θέσεις εκπαιδευτικών, το υποχρεωτικό ωράριο των εκπαιδευτικών που τις κατέχουν και η εξάντληση των ωρών του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών στα σχολεία που υπηρετούν ή σε σχολεία της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Οι λειτουργικές ανάγκες σε μέλη Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π. προσδιορίζονται από τον αριθμό των μαθητών καθώς και τις ιδιαίτερες ανάγκες τους.

    Οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αξιολογούν τις καταχωρισμένες στο Ο.Π.ΣΥ.Δ. λειτουργικές ανάγκες των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης αρμοδιότητάς τους και, αφού αξιοποιήσουν το σύνολο των μέσων ελέγχου που διαθέτουν, τις οριστικοποιούν, προβαίνοντας στις ενδεδειγμένες τροποποιήσεις, όπου κρίνεται σκόπιμο.

    Τέλος, ο αριθμός των προς πλήρωση λειτουργικών κενών ανά κλάδο, ειδικότητα, εκπαιδευτική δομή και βαθμίδα εκπαίδευσης εγκρίνεται με σχετική πράξη του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με βάση τις λειτουργικές ανάγκες και την παρεχόμενη από το αρμόδιο όργανο έγκριση πίστωσης.

    Πηγή: Protothema.gr
  • Κεραμέως: Ξεκινά πιλοτικό πρόγραμμα για το επίδομα ανεργίας - Πόσο θα διαρκέσει
    Κεραμέως: Ξεκινά πιλοτικό πρόγραμμα για το επίδομα ανεργίας - Πόσο θα διαρκέσει

    «Μέσα στο 2024 θα ξεκινήσει το πιλοτικό πρόγραμμα για το επίδομα ανεργίας. Θα διαρκέσει 1-1,5 χρόνο, θα αξιολογηθούν τα οφέλη του προγράμματος και στη συνέχεια θα πάμε σε καθολική εφαρμογή», ανέφερε η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Νίκη Κεραμέως.

    Όπως επισήμανε η κα Κεραμέως, «θα υπάρχει ένα βασικό επίδομα ανεργίας και από πάνω ένα μπόνους που θα λαμβάνει υπόψιν την ασφαλιστική ιστορία του προσώπου, για να είναι πιο δίκαιο και ανταποδοτικό. Το δεύτερο είναι να γίνει εμπροσθοβαρές, τους πρώτους μήνες να έρθει η πολιτεία να σε στηρίξει δυναμικά και στη συνέχεια θα βαίνει μειούμενο για να σε παρακινήσει να βρεις δουλειά».

    Οι δύο βασικές αλλαγές στο επίδομα ανεργίας είναι - όπως είπε η υπουργός Εργασίας - για να γίνει πιο δίκαιο. «Ο αριθμός των προσώπων που θα λάβουν το νέο επίδομα ανεργίας θα είναι συγκεκριμένος και η επιλογή για γίνει τυχαία, μέσω των ψηφιακών συστημάτων», πρόσθεσε στον ΣΚΑΪ.

    Επίσης, η κα Κεραμέως τόνισε ότι την τελευταία πενταετία έχουν δημιουργηθεί 500.000 νέες θέσεις εργασίας, σημειώνοντας ότι στον τομέα της πληροφορικής υπήρξε 85% αύξηση της απασχόλησης, ενώ στις κατασκευές 65% αύξηση .

    Για την Ψηφιακή Κάρτα εργασίας, η κα Κεραμέως υπογράμμισε ότι «από το καλοκαίρι και μετά έχουμε 750.000 εργαζόμενους που προστατεύονται από την ψηφιακή κάρτα εργασίας», ενώ «εφαρμόζεται πιλοτικά σε τουρισμό και εστίαση, έναν κλάδο με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά».

    Σύμφωνα με την υπουργό Εργασίας, «από την εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας αυξήθηκαν 62% οι υπερωρίες που δηλώθηκαν στα σούπερ μάρκετ». «Ή ήταν υπερωρίες που δεν πληρώνονταν καθόλου ή πληρώνονταν με μη σύννομο τρόπο», ανέφερε η κα. Κεραμέως.

    Αναφερόμενη στις συντάξεις, η κα Κεραμέως τόνισε ότι «έχει γίνει πρόοδος στις κυρίες συντάξεις, εκδίδονται 1250 συντάξεις την ημέρα», ενώ στις επικουρικές «υπάρχουν ζητήματα, εκεί έγινε μία πολύ μεγάλη προσπάθεια να δώσουμε ιδιαίτερη έμφαση στις επικουρικές»

    Επίσης, η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλιση εκτίμησε ότι «η αύξηση στην εισφορά αλληλεγγύης θα είναι μεταξύ 2,2% έως 2,5%». Για το ζήτημα που παρατηρείται στην Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων, λόγω των αυξήσεων στις συντάξεις που έχει ως αποτέλεσμα ορισμένοι συνταξιούχοι να αλλάζουν κλιμάκιο και αντί να επωφελούνται από αύξηση να υφίστανται τελικά μείωση η κα Κεραμέως τόνισε ότι «σκοπεύουμε το αμέσως επόμενο διάστημα να νομοθετήσουμε για να μην υπάρχει αυτή η στρέβλωση. Είναι μία υπαρκτή στρέβλωση και θέλουμε να την διορθώσουμε. Επεξεργαζόμαστε ήδη νομοθετική λύση με τον κ. Τσακλόγλου για να προλάβουμε τις συντάξεις του τέλους Δεκεμβρίου».

    Πηγή: cnn.gr

  • Υπουργείο Παιδείας: Οι ποινές που θα ισχύσουν φέτος σε Γυμνάσια και Λύκεια – Πότε επιβάλλεται αλλαγή σχολείου
    Υπουργείο Παιδείας: Οι ποινές που θα ισχύσουν φέτος σε Γυμνάσια και Λύκεια – Πότε επιβάλλεται αλλαγή σχολείου

    Υπουργική απόφαση ορίζει το νέο ποινολόγιο με σαφή και διαβαθμισμένα κριτήρια με βάση το παράπτωμα – Τι προβλέπεται για την παρατήρηση, την επίπληξη, την αποβολή και πότε κρίνεται επιβεβλημένη η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος

    Όλα όσα ισχύουν φέτος για τις ποινές αλλά και τη διαγωγή των μαθητών στα Γυμνάσια και Λύκεια, ορίζονται σε Υπουργική Απόφαση. Το νέο ποινολόγιο περιλαμβάνει σαφή και διαβαθμισμένα παιδαγωγικά μέτρα ανάλογα με το παράπτωμα ενώ έχει ήδη αρχίσει να εφαρμόζεται στα σχολεία.
    Τι προβλέπεται για τις ποινές και τη διαγωγή των μαθητών Γυμνασίων και Λυκείων στην Υπουργική Απόφαση.
    Προκειμένου οι μαθητές να σέβονται τους διαφορετικούς ρόλους και να αναγνωρίζουν την ανάγκη τήρησης των κανόνων, ο Σύλλογος Διδασκόντων πρέπει να χρησιμοποιεί όλους τους διαθέσιμους τρόπους, ιδίως συμβουλευτικές συναντήσεις με τις υποστηρικτικές εκπαιδευτικές δομές, διαδικασία διαμεσολάβησης, για τη βελτίωση της συμπεριφοράς του μαθητή, την ενίσχυση της ατομικής υπευθυνότητάς του, καθώς και για την αντιμετώπιση κάθε αποκλίνουσας συμπεριφοράς, που επιδεικνύει ο μαθητής εντός και εκτός σχολικής μονάδας.

    Σημειώνεται ότι, με γνώμονα τη διασφάλιση των προϋποθέσεων για την υλοποίηση των εκπαιδευτικών στόχων και τη διαπαιδαγώγηση των μαθητών, ο Σύλλογος Διδασκόντων έχει την παιδαγωγική ευθύνη να προβαίνει σε ενέργειες και να εφαρμόζει πρακτικές για τη δημιουργία εντός της σχολικής μονάδας κατάλληλων προϋποθέσεων για την υλοποίηση αυτών.

    Ποια είναι τα παιδαγωγικά μέτρα για τους μαθητές

    Τα παιδαγωγικά μέτρα, που δύνανται να εφαρμοστούν, είναι τα ακόλουθα:
    α) προφορική παρατήρηση, β) επίπληξη, γ) ωριαία απομάκρυνση δ) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι τρεις ημέρες, ε) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι πέντε ημέρες, στ) αποκλεισμός από πάσης φύσεως δράσεις, εκδηλώσεις, αθλητικές δραστηριότητες, εκπαιδευτικές εκδρομές που διοργανώνει το σχολείο, σωρευτικώς ή διαζευκτικώς, εντός του τρέχοντος διδακτικού έτους, ζ) αλλαγή τμήματος και η) αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

    Τα παραπάνω μπορούν να ισχύουν παράλληλα με τις δράσεις παιδαγωγικής μορφής, τις οποίες προτείνει ο Σύλλογος Διδασκόντων, σε συνεργασία με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς.

    Πώς εφαρμόζονται τα παιδαγωγικά μέτρα

    Κάθε εκπαιδευτικός μπορεί να εφαρμόσει τα παιδαγωγικά μέτρα της προφορικής παρατήρησης, της επίπληξης και τις ωριαίας απομάκρυνσης.

    Τα ανωτέρω αλλά και την αποβολή από τα μαθήματα έως τρεις ημέρες, μπορεί να εφαρμόσει ο Διευθυντής του σχολείου.

    Όλα τα παιδαγωγικά μέτρα μπορεί να εφαρμόσει ο Σύλλογος Διδασκόντων ενώ στην αρχή των συνεδριάσεων του Συλλόγου καλούνται υποχρεωτικά το προεδρείο της Μαθητικής Κοινότητας του τμήματος και το προεδρείο του Μαθητικού Συμβουλίου του σχολείου για να καταθέσουν τις απόψεις τους, να παράσχουν τυχόν εξηγήσεις και στη συνέχεια αποχωρούν.

    Πότε αποφασίζεται η αλλαγή τμήματος

    Σχετικά με το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής τμήματος, σημειώνεται ότι η απόφαση λαμβάνεται μόνο σε περιπτώσεις σοβαρών και επαναλαμβανόμενων παραπτωμάτων του μαθητή, τα οποία έχουν άμεσο αντίκτυπο στην εύρυθμη λειτουργία του τμήματος. Εφόσον ο Σύλλογος αποφασίσει την αλλαγή τμήματος, οφείλει να συντάξει πλήρως αιτιολογημένο πρακτικό - απόφαση.

    Σε ποιες περιπτώσεις επιβάλλεται η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος
    Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους σε εξαιρετικά αποκλίνουσες συμπεριφορές ή επαναλαμβανόμενες αποκλίνουσες συμπεριφορές, ιδίως όταν πρόκειται για τη φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών και τη φωτογράφηση ή βιντεοσκόπηση που αταγράφει/απεικονίζει θίγοντας ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα τρίτων προσώπων, μέσω κινητού τηλεφώνου ή οποιασδήποτε άλλης συσκευής που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου εντός των σχολικών χώρων - υπαίθριων χώρων.

    Το συγκεκριμένο παιδαγωγικό μέτρο κρίνεται ως ενδεδειγμένο και κατάλληλο για την αντιμετώπιση και διαχείριση της συμπεριφοράς, η οποία δεν είναι δυνατό να τύχει διαχείρισης και επανόρθωσης εντός του ίδιου σχολικού περιβάλλοντος.

    Την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται να συνοδεύει πλήρως αιτιολογημένο πρακτικό-απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων κατόπιν γνώμης του Συμβούλου Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης. Η εφαρμογή της ποινής ισχύει από το σχολικό έτος εντός του οποίου επεβλήθη και ο μαθητής δεν μπορεί να μετεγγραφεί ή επανεγγραφεί εφεξής και για κανένα επόμενο σχολικό έτος στην ίδια σχολική μονάδα από την οποία απομακρύνθηκε.

    Εξαίρεση αποτελούν οι περιπτώσεις έλλειψης αντίστοιχης σχολικής μονάδας στον ίδιο ή όμορο Δήμο ή αντίστοιχου τομέα ή αντίστοιχης ειδικότητας σε κάποια από τα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.) της ίδιας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή της ανάγκης μετακίνησης σε άλλο νησί.

    Ειδικότερα, μαθητής, που φοιτά σε Πρότυπο Σχολείο (Π.Σ.) ή Πειραματικό Σχολείο (ΠΕΙ.Σ.) ή Μουσικό Σχολείο ή Καλλιτεχνικό Σχολείο ή Π.ΕΠΑ.Λ. και στον οποίο έχει επιβληθεί το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος, δεν μπορεί να φοιτήσει εφεξής και για κανένα επόμενο σχολικό έτος σε ίδιου τύπου σχολείο. Εξαίρεση αποτελούν οι περιπτώσεις έλλειψης αντίστοιχης σχολικής μονάδας στον ίδιο ή όμορο Δήμο ή αντίστοιχου τομέα ή αντίστοιχης ειδικότητας σε κάποια από τα ΕΠΑ.Λ. της ίδιας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή της ανάγκης μετακίνησης σε άλλο νησί.

    Η διαδικασία για την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος

    Η διαδικασία που ακολουθείται για τη λήψη απόφασης αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος είναι η ακόλουθη:

    Τουλάχιστον πέντε ημέρες πριν από τη λήψη της απόφασης, ενημερώνονται εγγράφως οι γονείς ή κηδεμόνες του μαθητή - ή ο ίδιος αν είναι ενήλικος - και καλούνται σε ακρόαση ενώπιον του Συλλόγου Διδασκόντων.

    Στην έγγραφη ενημέρωση, αναφέρεται ο τόπος, η ημέρα, η ώρα της ακρόασης και προσδιορίζεται το αντικείμενο του μέτρου και οι λόγοι που αιτιολογούν την εφαρμογή του. Ο μαθητής, αν είναι ενήλικος ή ο γονέας ή κηδεμόνας του, έχουν δικαίωμα να λάβουν πλήρη γνώση της υπόθεσης.

    Στη συνεδρίαση έχουν δικαίωμα να παρίστανται οι ίδιοι καθώς και το προεδρείο της Μαθητικής Κοινότητας του τμήματός του και το προεδρείο του Μαθητικού Συμβουλίου του σχολείου, τα οποία καλούνται υποχρεωτικά για να καταθέσουν τις απόψεις τους, να παράσχουν τυχόν εξηγήσεις και στη συνέχεια αποχωρούν.

    Για τη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων συντάσσεται πρακτικό-απόφαση.

    Οι αποφάσεις λαμβάνονται με την πλειοψηφία των παρόντων μελών, ενώ στο πρακτικό καταχωρίζονται και οι γνώμες και τα ονόματα των μελών που μειοψήφησαν.

    Επίσης, γίνεται αναλυτική αναφορά στις παιδαγωγικές μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν σε τυχόν προηγούμενες περιπτώσεις για το συγκεκριμένο μαθητή και στα παιδαγωγικά μέτρα, που ενδεχομένως λήφθηκαν, πριν την υιοθέτηση του παιδαγωγικού μέτρου της αλλαγής σχολικούς περιβάλλοντος. Σημειώνεται, ότι η απόφαση αυτή δεν ανακοινώνεται δημόσια.

    Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης επιλέγει τη σχολική μονάδα, στην οποία θα γίνει η μετεγγραφή μετά την αλλαγή του σχολικού περιβάλλοντος.

    Τι ισχύει για τα κινητά τηλέφωνα – Ποιες είναι οι ποινές για τους «παραβάτες»

    Απαγορεύεται εντός των σχολικών χώρων η εμφανής κατοχή ή και η χρήση κινητού τηλεφώνου ή άλλης ηλεκτρονικής συσκευής ή παιχνιδιών που διαθέτουν σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου, για συνομιλία, βιντεοσκόπηση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση από τους μαθητές.

    Στην παραπάνω απαγόρευση δεν εμπίπτει η χρήση ιατρικών εφαρμογών μέσω κινητού τηλεφώνου ή άλλων συσκευών, αποκλειστικά και μόνο κατόπιν σχετικής ιατρικής γνωμάτευσης.

    Οι εκπαιδευτικοί έχουν τα κινητά τηλέφωνά τους απενεργοποιημένα κατά τη διάρκεια του μαθήματος και δύνανται να τα χρησιμοποιούν στα διαλείμματα και μόνο εντός του γραφείου καθηγητών. Οι εκπαιδευτικοί δύνανται να χρησιμοποιούν τον προσωπικό ηλεκτρονικό εξοπλισμό τους, πέραν των διαθέσιμων από το σχολείο ηλεκτρονικών συσκευών, μόνο κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας και τηρώντας απαρέγκλιτα τους κανόνες ασφαλείας και τις διατάξεις περί προστασίας προσωπικών δεδομένων των μαθητών/τριών/ εκπαιδευτικών.

    Ο Διευθυντής και ο Υποδιευθυντής δύνανται να κάνουν λελογισμένη χρήση των κινητών τηλεφώνων τους και πάντοτε σε σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία ή τη διοικητική οργάνωση της σχολικής μονάδας.

    Αν διαπιστωθεί ότι μαθητής κατέχει εμφανώς ή και χρησιμοποιεί το κινητό τηλέφωνό του εντός σχολικών χώρων (κτιρίων και υπαίθριων χώρων), παρά την απαγόρευση που ισχύει, εφαρμόζονται τα παρακάτω:

    Ο εκπαιδευτικός ενημερώνει σχετικά τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, ο οποίος εφαρμόζει το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μία ημέρα, ενημερώνοντας για αυτό τους γονείς ή κηδεμόνες του μαθητή για τη συμπεριφορά του, ζητώντας τους είτε να προσέλθουν άμεσα στο σχολείο και να τον παραλάβουν είτε να συγκατατεθούν εγγράφως με οποιονδήποτε πρόσφορο τρόπο για την αποχώρησή του από το σχολείο.

    Επιπροσθέτως, αν διαπιστωθεί από εκπαιδευτικό ότι ο μαθητής κατά τη διάρκεια του μαθήματος ή κατά τη διάρκεια του διαλείμματος ή κατά τη διάρκεια της προσέλευσης ή αποχώρησης μαγνητοφωνεί ή φωτογραφίζει ή βιντεοσκοπεί εκπαιδευτικούς ή συμμαθητές του, τότε γνωστοποιεί το γεγονός αυτό στο Διευθυντή της σχολικής μονάδας, ο οποίος ζητά από το μαθητή να απενεργοποιήσει και παραδώσει το τηλέφωνό του, καλώντας να προσέλθουν στο σχολείο οι γονείς ή κηδεμόνες των εμπλεκόμενων μαθητών, προκειμένου να λάβουν γνώση του περιστατικού.

    Παράλληλα, ο Διευθυντής οφείλει να αξιολογήσει παιδαγωγικά το περιστατικό και ανάλογα με τη βαρύτητά του και συνεκτιμώντας τις ειδικές περιστάσεις τέλεσης του περιστατικού, ιδίως την παραβίαση προσωπικών δεδομένων, εφόσον κρίνει ότι η συμπεριφορά δεν είναι ιδιαιτέρως αποκλίνουσα επιβάλλει το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μέχρι τρεις ημέρες.

    Εφόσον κριθεί εκ μέρους του Διευθυντή ότι η συμπεριφορά του μαθητή είναι ιδιαιτέρως αποκλίνουσα, τότε το παραπέμπει στον Σύλλογο Διδασκόντων προκειμένου ο τελευταίος συνεκτιμώντας τις ειδικές περιστάσεις τέλεσης του περιστατικού, ιδίως την παραβίαση προσωπικών δεδομένων, να επιληφθεί και να επιβάλει το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μέχρι πέντε ημέρες.

    Στην περίπτωση που η φωτογράφιση/βιντεοσκόπηση αφορά ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα τρίτων προσώπων, επιλαμβάνεται ο Σύλλογος Διδασκόντων και υποχρεούται να εφαρμόσει το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος.

    Τι ισχύει όταν οι μαθητές προξενούν ζημιές ή καταστροφές στο σχολείο

    Στις περιπτώσεις εκείνες, όπου αποδεδειγμένα η φθορά ή η καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών, καθώς και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών, αποδίδεται σε συγκεκριμένο μαθητή, ο τελευταίος ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα ή κηδεμόνα του – ή τον ίδιο, αν είναι ενήλικος.

    Συγκεκριμένα, η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας καλεί τον ίδιο τον μαθητή, που είναι ενήλικος ή τον γονέα ή κηδεμόνα του, εφόσον στον συγκεκριμένο αποδεδειγμένα αποδίδεται η ζημία και του ζητάει να την αποκαταστήσει, μέσα σε προθεσμία πέντε ημερών.

    Στην περίπτωση που δηλώσουν ότι δεν προτίθενται να αποκαταστήσουν την ζημία, τότε η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας το γνωστοποιεί στον οικείο Δήμο ή στη σχολική επιτροπή, που με τη σειρά τους, οφείλουν να ζητήσουν και να λάβουν τρεις προσφορές για την αποκατάσταση της ζημίας και να διαλέξει την πιο οικονομική, συντάσσοντας προς τούτο σχετικό πρακτικό.

    Αφού ολοκληρωθούν οι εργασίες στη σχολική μονάδα, τότε ο οικείος Δήμος ή η Σχολική Επιτροπή που επιβαρύνθηκε με την σχετική δαπάνη καλείται να αποστείλει το αποδεικτικό εξόφλησης είτε στον ενήλικο μαθητή, είτε στους γονείς ήκηδεμόνες του. Τους καλεί εντός προθεσμίας πέντε ημερών να καταβάλουν το ποσό σε συγκεκριμένο λογαριασμό του Δήμου ή της Σχολικής Επιτροπής, γνωστοποιώντας τους, ταυτόχρονα, ότι σε περίπτωση μη καταβολής του, θα υπάρξει σχετική βεβαίωση οφειλής από την αρμόδια οικονομική υπηρεσία του Δήμου και είσπραξή της. Σε περίπτωση άρνησης, η σχετική δαπάνη βεβαιώνεται και ακολουθεί η διαδικασία είσπραξής της.

    Διευκρινίσεις σχετικά με τα παιδαγωγικά μέτρα

    Η προφορική παρατήρηση έχει σκοπό να προειδοποιήσει το μαθητή ότι η συμπεριφορά του παρεκκλίνει από τα προβλεπόμενα από τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Δεν καταχωρίζεται στο Βιβλίο Καταγραφής Ενεργειών Υποστήριξης Εύρυθμης Λειτουργίας.

    Η επίπληξη καταγράφεται στο βιβλίο καταγραφής Ενεργειών Υποστήριξης Εύρυθμης Λειτουργίας. Οι ωριαίες απομακρύνσεις καταγράφονται ως παιδαγωγικά μέτρα και λαμβάνονται υπόψη στις συνολικές απουσίες για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης.

    Σε κάθε περίπτωση, οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών ενημερώνονται άμεσα για την εφαρμογή του παιδαγωγικού μέτρου της αποβολής και για τον τρόπο εκτέλεσής του.

    Οι ώρες απουσίας των μαθητών, που οφείλονται στην εφαρμογή του παιδαγωγικού μέτρου της αποβολής καταχωρίζονται και προσμετρώνται για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης ενώ κατά τη διάρκεια της αποβολής, οι μαθητές παραμένουν στο σπίτι με ευθύνη των γονέων και κηδεμόνων τους.

    Αν κάποιος μαθητής παρακωλύει τη διεξαγωγή μαθήματος, είναι δυνατόν να του επιβληθεί ωριαία απομάκρυνση από την αίθουσα διδασκαλίας, οπότε απασχολείται με την ευθύνη του Διευθύντριας του σχολείου, λαμβάνοντας απουσία.

    Σε περίπτωση επαναλαμβανόμενων ωριαίων απομακρύνσεων και πάντως μετά από τρεις απομακρύνσεις από τον διδάσκοντα ή πέντε συνολικά, ο Σύλλογος Διδασκόντων δύναται να εφαρμόσει κατά τη κρίση του τα παιδαγωγικά μέτρα της αποβολής έως τρεις ή έως πέντε ημέρες, προειδοποιώντας το μαθητή, με γνωστοποίηση προς τους κηδεμόνες του, ότι επίκειται η εφαρμογή του παιδαγωγικού μέτρου της αλλαγής τμήματος.

    Εφόσον η συμπεριφορά του μαθητή δεν βελτιώνεται, μετά την λήψη των ως άνω παιδαγωγικών μέτρων, εξετάζεται η δυνατότητα λήψης του παιδαγωγικού μέτρου της αλλαγής τμήματος, εάν και εφόσον υφίσταται.

    Οι διακρίσεις και η διαγωγή των μαθητών

    Στους μαθητές, που επιτυγχάνουν βαθμό ετήσιας προόδου «άριστα» απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, «Αριστείο Προόδου». Στους μαθητές κάθε τμήματος που επιτυγχάνουν τον μεγαλύτερο βαθμό ετήσιας προόδου και διαγωγή «εξαιρετική» απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, «Βραβείο Προόδου».

    Στους μαθητές, οι οποίοι έχουν σημειώσει σημαντική βελτίωση στη συμπεριφορά τους ή στην επίδοσή τους στα μαθήματα, απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, «Έπαινος Προσωπικής Βελτίωσης».

    Στους μαθητές, που διακρίνονται για ιδιαίτερες πράξεις αλληλεγγύης και κοινωνικής προσφοράς και για πράξεις που εκφράζουν πνεύμα ανιδιοτελούς φιλαλληλίας απονέμεται ειδικός έπαινος.Όλες οι τιμητικές διακρίσεις επιδίδονται σε επίσημη τελετή κατά την Εορτή της Σημαίας.

    Σχετικά με το χαρακτηρισμό της διαγωγής των μαθητών που φοιτούν κάθε έτος σε Γυμνάσιο ή ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ., σε Γυμνάσια Ε.Α.Ε., σε Λύκεια Ε.Α.Ε., σε ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ και σε Ε.Ε.Ε.ΕΚ. , η διάκριση γίνεται μεταξύ «εξαιρετικής», «καλής» ή «μεμπτής», με τους δύο τελευταίους να πρέπει να είναι αιτιολογημένοι.
    Πηγή: Protothema.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς