Παρασκευή, 27 Μαρτίου 2020 14:42

Κορωνοϊός: Έπεσε το πρώτο πρόστιμο αισχροκέρδειας - 50.000€ σε εταιρεία αντισηπτικών

Γράφτηκε από
Ad Slot

Έπεσε από το υπουργείο Ανάπτυξης το πρώτο πρόστιμο για αισχροκέρδεια.

Ειδικότερα, εταιρεία εμπορίας αντισηπτικών θα πληρώσει πρόστιμο ύψους 50.000 ευρώ για αισχροκέρδεια, όπως ανακοινώθηκε αργά το βράδυ της Πέμπτης.

«Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης και ο υφυπουργός Νίκος Παπαθανάσης, κατ’ εφαρμογήν της προσφάτου νομοθεσίας για την πάταξη της αισχροκέρδειας εν μέσω κορωνοϊού, υπέγραψαν την πρώτη απόφαση για επιβολή προστίμου ύψους 50.000 ευρώ σε εταιρία εμπορίας αντισηπτικών», αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Ο Άδωνις Γεωργιάδης έχει καλέσει σε δηλώσεις του όποιον πολίτη διαπιστώνει αισχροκέρδεια να το καταγγέλλει στη γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή.

Ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Γεωργιάδης και ο Υφυπουργός κ. Παπαθανάσης, κατ´εφαρμογήν της προσφάτου νομοθεσίας για την πάταξη της αισχροκέρδειας εν μέσω κορονοϊού, υπέγραψαν την πρώτη απόφαση για επιβολή προστίμου ύψους 50.000€ σε εταιρία εμπορίας αντισηπτικών.

— Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων (@MinDevGR) March 26, 2020
Πηγή: Cnn.gr - Φωτογραφία: ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ/ EUROKINISSI
Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 27 Μαρτίου 2020 10:54

Σχετικά Άρθρα

  • Φέτα: Πώς διαμορφώνονται οι τιμές – Πρόσχημα αισχροκέρδειας η πανώλη;
    Φέτα: Πώς διαμορφώνονται οι τιμές – Πρόσχημα αισχροκέρδειας η πανώλη;

    Τι λένε στον ΟΤ άνθρωποι της αγοράς και της κτηνοτροφίας για τα σενάρια ανατιμήσεων στη φέτα

    «Στην αναμπουμπούλα ο λύκος χαίρεται». Αυτή η λαϊκή ρήση επαληθεύεται στην περίπτωση του εθνικού μας προϊόντος της φέτας ΠΟΠ, η οποία με πρόσχημα την πανώλη των αιγοπροβάτων, κινδυνεύει για ακόμη μια φορά από τα φαινόμενα αισχροκέρδειας και νοθείας.

    Η εμφάνιση της πανώλης των αιγοπροβάτων έχει «πυροδοτήσει» τις ανησυχίες για ανατιμήσεις στο κρέας και στα γαλακτοκομικά προϊόντα και ιδιαίτερα της φέτας. Όμως, κατά πόσο δικαιολογείται μια προσπάθεια αύξησης της τιμής της, την στιγμή μάλιστα, που γίνονται προσπάθειες από την μεταποίηση, η τιμή παραγωγού στην πρώτη ύλη, το γάλα, να μειωθεί;

    Σύμφωνα με τους ανθρώπους της αγοράς, το εθνικό μας προϊόν η φέτα δεν διατρέχει κανένα πρόβλημα στην παραγωγή της. Ταυτόχρονα, όπως με νόημα σημειώνουν, δεν τίθεται καμία συζήτηση για αύξηση των τιμών, ούτε για επάρκεια, ενώ οποιαδήποτε ανατίμηση αυτή την περίοδο δεν δικαιολογείται. «Αν τυχόν δούμε ανατιμήσεις, τότε θα είναι αποτέλεσμα αισχροκέρδειας», λένε χαρακτηριστικά.

    «Ανέκαθεν υπήρχε κίνδυνος για τη φέτα, ο οποίος όμως δεν προέρχεται από τις ασθένειες των ζώων, που δεν επιβαρύνουν την ανθρώπινη υγεία, αλλά από τις νοθείες και τα φαινόμενα αισχροκέρφειας»

    Εντούτοις, από την ημέρα που «έσκασε» η είδηση για τη ζωονόσο, αυξάνονται οι φωνές των κτηνοτρόφων, που προειδοποιούν ότι αν δεν εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι τότε θα ενταθούν φαινόμενα αισχροκέρδειας από επιτήδειους, με τελικό θύμα τον καταναλωτή.

    Η φέτα κινδυνεύει από τη νοθεία

    Η φέτα, ο «λευκός χρυσός» της χώρας μας είναι ένα προϊόν, το οποίο συνεισφέρει ετησίως περίπου 1 δισ. ευρώ, με το 65% της παραγωγής να κατευθύνεται στις αγορές του κόσμου. Για να συνεχιστεί όμως αυτή η δυναμική πορεία του εθνικού μας «θησαυρού» και να προστατευτεί από νοθείες και άλλες αθέμιτες πρακτικές, απαιτείται όπως χρόνια προειδοποιούν οι εκπρόσωποι του κτηνοτροφικού κλάδου, η θέσπιση ενός αυστηρού νομοθετικού πλαισίου, που θα λειτουργεί αποτρεπτικά.

    «Ανέκαθεν υπήρχε κίνδυνος για τη φέτα, ο οποίος όμως δεν προέρχεται από τις ασθένειες των ζώων, που δεν επιβαρύνουν την ανθρώπινη υγεία, αλλά από τις νοθείες και τα φαινόμενα αισχροκέρφειας», τονίζει στον ΟΤ, ο αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Κτηνοτρόφων (ΠΕΚ) Δημήτρης Καμπούρης. «Κίνδυνος υπάρχει από τους γαλακτοβιομήχανους, που νοθεύουν το εθνικό μας προϊόν και φτιάχνουν διαφόρων λογιών τυριά, τα οποία ονομάζουν φέτα. Αυτός ο κίνδυνος υπήρχε πάντα και είναι μόνιμος», λέει χαρακτηριστικά.

    Για τον κτηνοτροφικό κλάδο, η πανώλη των αιγοπροβάτων και τελευταία η ευλογιά των προβάτων αποτέλεσε το έναυσμα για να ξεδιπλωθεί το κουβάρι για το τι πραγματικά συμβαίνει και πώς παραμονεύουν τα φαινόμενα αισχροκέρδειας και νοθείας, που πλήττουν τόσο τους παραγωγούς όσο και τους καταναλωτές.

    Όπως εξηγεί ο αντιπρόεδρος της ΠΕΚ, το διάστημα αυτό με την εμφάνιση των ζωονόσων αναδείχτηκε «η έλλειψη των ελέγχων τόσο στα κρέατα όσο και στα γαλακτοκομικά. Από αυτή ακριβώς την χαλάρωση των ελεγκτικών μέτρων προκύπτουν τα φαινόμενα αισχροκέρδειας και εκμετάλλευσης εις βάρος των παραγωγών και των καταναλωτών. Ελπίζουμε ότι απ’ όλη αυτή την περιπέτεια θα βγει και κάτι καλό. Να στελεχωθούν οι κτηνιατρικές και ελεγκτικές υπηρεσίες με το απαραίτητο προσωπικό και ενταθεί η κρατική επίβλεψη και έλεγχος».

    «Πρακτικά» και «διαχειριστικά» τα προβλήματα που προέκυψαν στη συγκομιδή γάλακτος

    Χωρίς προβλήματα η παραγωγή φέτας

    Καθησυχαστικός για το μέγεθος των προβλημάτων που έχει δημιουργήσει η εξάπλωση της πανώλης των αιγοπροβάτων στην παραγωγή του εθνικού μας προϊόντος, τη φέτα ΠΟΠ, είναι από την πλευρά του και ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Γαλακτοκομικών Προϊόντων (ΣΕΒΓΑΠ) Χρήστος Αποστολόπουλος. Όπως χαρακτηριστικά είπε στον ΟΤ «αν δούμε απολύτως αριθμητικά το πρόβλημα τότε θα λέγαμε ότι δεν είναι σημαντικό, καθώς ο αριθμός των ζώων που έχουν επηρεαστεί είναι πολύ μικρός σε σχέση με το σύνολο. Τα 20.000 ζώα είναι ελάχιστος αριθμός, αν σκεφτεί κανείς ότι μόνο η Θεσσαλία διαθέτει 1 εκατ. αιγοπρόβατα».

    Τα μόνα ίσως προβλήματα που μπορεί να εντοπίσει είναι τα πρακτικά, αυτά δηλαδή που προκύπτουν από την εφαρμογή των περιοριστικών μέτρων στη διακίνηση και συγκομιδή του γάλακτος. «Τα βυτία πηγαίνουν σε συγκεκριμένες περιοχές και κάθε φορά σε μία μόνο κτηνοτροφική μονάδα, όπου παίρνουν το γάλα και επιστρέφουν για απολύμανση. Αν το γάλα αυτό προέρχεται από προβληματική περιοχή τότε θα πρέπει να παστεριωθεί στην περιοχή εκείνη, ανεξάρτητα αν αυτό το γάλα το έχει αγοράσει κάποιος από άλλο νομό. Αυτά τα διαδικαστικά, τα οποία έχουν τεθεί για να περιορίσουν την μετάδοση αλλά δημιουργούν πρόβλημα και οικονομικό και χρονικό θα έλεγα. Και αυτό δημιουργεί μια αναστάτωση».

    Την ίδια στιγμή, παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχει καμία επίπτωση στο γάλα, ακόμα και αν χρησιμοποιηθεί από τα προσβεβλημένα ζώα για την παραγωγή γαλακτοκομικών προϊόντων, όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του ΣΕΒΓΑΠ, υπάρχει πρόβλημα που δημιουργείται από την «παρανόηση και την ελλιπή πληροφόρηση».

    Πηγή: In.gr
  • Πανώλη αιγοπροβάτων: Στα ύψη η τιμή των εισαγόμενων αμνοεριφίων – Άλλοθι για αισχροκέρδεια η νόσος
    Πανώλη αιγοπροβάτων: Στα ύψη η τιμή των εισαγόμενων αμνοεριφίων – Άλλοθι για αισχροκέρδεια η νόσος

    Οι πρώτες ανατιμήσεις έκαναν την εμφάνισή τους - Πανάκριβα ρουμανικά και ισπανικά αρνιά στην αγορά

    Ορατός είναι ο κίνδυνος να «φουντώσουν» τα φαινόμενα αισχροκέρδειας στην αγορά κρέατος τόσο λόγω της αυξημένης τουριστικής κίνησης όσο και ενόψει της ανοδικής ζήτησης λόγω του Δεκαπενταύγουστου. Αφορμή φαίνεται ότι θα αποτελέσει αυτή τη φορά η πανώλη των αιγοπροβάτων, που πλήττει αρκετές περιοχές της χώρας και ταυτόχρονα εντείνει τις αθρόες εισαγωγές από γειτονικά κράτη.

    Ήδη στην αγορά διατίθενται αρνιά, κατσίκια και γιδοπρόβατα αποκλειστικά από τη Ρουμανία, που επίσης πλήττεται από την πανώλη (έχουν ήδη θανατωθεί περίπου 230.000 αιγοπρόβατα) και την Ισπανία, σε τιμές μάλιστα πολύ υψηλότερες συγκριτικά με πέρσι.

    Αυτές τις μέρες και μέχρι την Κυριακή 9 Αυγούστου ελληνικά αιγοπρόβατα δεν υπάρχουν στο χονδρεμπόριο, λόγω των περιοριστικών μέτρων που βρίσκονται σε ισχύ από τα τέλη Ιουλίου με απαγόρευση της μετακίνησης και σφαγής εγχώριων ζώων.

    Τη θερινή περίοδο με αποκορύφωμα τον Αύγουστο, η αυξημένη ζήτηση για αρνί και κατσίκι ικανοποιείται μέσω των εισαγωγών

    Την ίδια στιγμή, όπως έχουν καταγγείλει στον ΟΤ οι κτηνοτρόφοι, παρότι απαγορεύεται η σφαγή ελληνικών ζώων σε όλη την επικράτεια, επιτρέπεται η εισαγωγή σφαγίων από τις «καθαρές» περιοχές της Ρουμανίας.

    Η αλήθεια για τις σφαγές

    Τη θερινή περίοδο με αποκορύφωμα τον Αύγουστο, η αυξημένη ζήτηση για αρνί και κατσίκι ικανοποιείται μέσω των εισαγωγών. Και αυτό γιατί, το καλοκαίρι τα ελληνικά αιγοπρόβατα βρίσκονται σε περίοδο γαλακτοπαραγωγής και οι σφαγές είναι περιορισμένες.

    Φέτος, όμως λόγω της εξάπλωσης της πανώλης και των περιοριστικών μέτρων για την εκρίζωση της ζωονόσου – τουλάχιστον μέχρι την προσεχή Κυριακή – τα πράγματα αλλάζουν. Απαγορεύεται πλήρως η σφαγή έστω και των λίγων ζώων, που είναι διαθέσιμα από τους κτηνοτρόφους.

    Ερωτηματικά πάντως ανακύπτουν για την προέλευση των αμνοεριφίων που θα υπάρχουν στην αγορά για τις ανάγκες του Δεκαπενταύγουστου. Όπως ήδη έχει προειδοποιήσει με προηγούμενες δηλώσεις του στον ΟΤ ο Δημήτρης Μόσχος, αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικής Κτηνοτροφίας «αν για τον Δεκαπενταύγουστο, ισχύσουν τα μέτρα τα οποία προβλέπουν ότι εμείς οι κτηνοτρόφοι δεν μπορούμε να σφάξουμε ζώα, τα αρνιά που θα κυκλοφορήσουν στην ελληνική αγορά από πού θα είναι; Θα είναι σφάγια τα οποία θα έχουν έρθει από Ρουμανία, καθώς συνεχίζονται οι εισαγωγές από την χώρα αυτή. Η Ρουμανία λέει ότι στέλνει στην Ελλάδα από τις καθαρές περιοχές της. Εμείς όμως εδώ, από τις καθαρές περιοχές, όπως είναι η Δυτική Μακεδονία, δεν μπορούμε να σφάξουμε για να στείλουμε στα κρεοπωλεία. Λογική που υπάρχει εδώ;».

    Πωλούνται αρνιά Ρουμανίας από 9,50 ευρώ/κιλό έως 11 ευρώ/κιλό και Ισπανίας από 9,70 ευρώ/κιλό έως 11.20 ευρώ/κιλό

    Αριθμός βέβαια μικρός για το συνολικό μέγεθος της αιγοπροβατοτροφίας στην Ελλάδα, όπου σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, τα ζώα στις εκτροφές ανέρχονται σε 15 εκατομμύρια, όμως μεγάλος για τους κτηνοτρόφους.

    Πάντως, οι διαστάσεις που έχει πάρει η ζωονόσος από την ημέρα που εντοπίστηκε το πρώτο κρούσμα στις 11 Ιουλίου στη Θεσσαλία και τη διασπορά που έχει ο ιός, με εστίες από την Κομοτηνή έως την Κρήτη δεν εφησυχάζουν κανέναν. Ήδη, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, μέχρι και τις 7 Αυγούστου 2024, έχουν θανατωθεί ή έχει προγραμματισθεί να θανατωθούν στις αμέσως επόμενες ημέρες σε όλη την Ελλάδα, 18.335 αιγοπρόβατα.

    Ρουμάνικα και Ισπανικά αιγοπρόβατα στην αγορά

    Η αγορά εξαρτάται πλήρως από τις εισαγωγές και ήδη σε επίπεδο χονδρικού εμπορίου έχουν αρχίσει να παρατηρούνται μικρές ελλείψεις, που όπως υποστηρίζουν στελέχη της αγοράς, μπορεί να αυξηθούν τις επόμενες ημέρες. «Όλα όμως θα εξαρτηθούν από την πορεία της ζωονόσου», λένε χαρακτηριστικά παραγωγοί και έμποροι.

    Χαρακτηριστικό είναι στο δελτίο τιμών χονδρικής πώλησης που αναρτά ο Οργανισμός Κεντρικών Αγορών και Αλιείας (ΟΚΑΑ), δεν υπάρχει τιμή για ελληνικά αρνιά, κατσίκια, γιδοπρόβατα, καθώς όπως αναφέρεται «δεν υπάρχει διάθεση».

    Την ίδια στιγμή όμως πωλούνται αρνιά Ρουμανίας από 9,50 ευρώ/κιλό έως 11 ευρώ/κιλό, όταν η αντίστοιχη περσινή τιμή χονδρικής ήταν από 8 ευρώ/κιλό έως 8,80 ευρώ/κιλό. Αντίστοιχα της Ισπανίας πωλούνται ακόμα ακριβότερα με τιμές που κυμαίνονται από 9,70 ευρώ/κιλό έως 11.20 ευρώ/κιλό.

    Ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ και πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατόρων και συναφών Επαγγελμάτων, Γιώργος Καββαθάς μιλώντας στο ΟΤ αναφέρει πως παρότι δεν παρατηρούνται ελλείψεις στην αγορά, εντούτοις αρχίζουν και εμφανίζονται οι πρώτες αρρυθμίες στην τροφοδοσία. Παράλληλα, τονίζει πως εντοπίζονται ήδη φαινόμενα ανατιμήσεων. «Πληροφορούμαστε πως υπάρχει μια μικρή αύξηση των τιμών στα επίπεδα των 13 ευρώ το κιλό (μαζί με το ΦΠΑ)», επισημαίνει χαρακτηριστικά. Ο μεγαλύτερος κίνδυνος ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Καββαθά είναι οι μαζικές εισαγωγές και ελληνοποιήσεις από γειτονικές χώρες ενόψει και της εορταστικής περιόδου του Δεκαπενταύγουστου.

    Οι κτηνοτρόφοι προειδοποιούν

    Σήμα κινδύνου εκπέμπουν οι εκπρόσωποι των παραγωγών για το ενδεχόμενο η όλη κατάσταση να πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις και κάποιοι επιτήδειοι να βρουν πρόσφορο έδαφος να αισχροκερδήσουν την ώρα που από τη μία οι κτηνοτρόφοι χάνουν το βιός τους και από την άλλη τα νοικοκυριά αδυνατούν να αγοράσουν τα απαραίτητα.

    «Πάντα σε τέτοιες περιπτώσεις κάποιοι βρίσκουν την ευκαιρία να κερδοσκοπούν και απ’ ότι φαίνεται ήδη το κάνουν. Χρειάζονται μέτρα και έλεγχοι ώστε να μην υπάρξει πρόβλημα στην αγορά και την πληρώσει πάλι ο καταναλωτής», προειδοποιούσε μέσω δηλώσεών του στον ΟΤ, ο πρόεδρος της Εθνικής Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών (ΕΘΕΑΣ) και πρόεδρος του Αγροτικού Γαλακτοκομικού Συνεταιρισμού Καλαβρύτων Παύλος Σατολιάς.

    Ο ίδιος ήταν κατηγορηματικός ότι «δεν θα επηρεαστεί μακροπρόθεσμα η αγορά του κρέατος και του γάλακτος και των γαλακτοκομικών προϊόντων γιατί είναι πολύ μικρή η συμμετοχή – τουλάχιστον απ’ ότι φαίνεται μέχρι στιγμής – των μολυσμένων ζώων».

    Έλεγχοι για να μπει στοπ στην αισχροκέρδεια

    Σε μια προσπάθεια να μην βρεθεί προ τετελεσμένων η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης αποφάσισε να δράσει προληπτικά, εξ ου και από χθες Τετάρτη, 7 Αυγούστου 2024, κλιμάκια της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) πραγματοποιούν εκτεταμένους ελέγχους στην κεντρική αγορά Αθηνών στην περιοχή του Ρέντη.

    Έλεγχοι από τη ΔΙΜΕΑ για αμνοερίφια, μοσχάρια, χοιρινά και κοτόπουλα

    Οι έλεγχοι, που αφορούν αμνοερίφια, μοσχάρια, χοιρινά και κοτόπουλα θα συνεχιστούν, σύμφωνα με τον υπουργό Τάκη Θεοδωρικάκο, όλη την εβδομάδα σε καταστήματα εντός και πέριξ της αγοράς, κυρίως σε εισαγωγείς κρεάτων και χονδρέμπορους. Στο στόχαστρο βρίσκονται ενδεχόμενα φαινόμενα αισχροκέρδειας και αδικαιολόγητες αυξήσεις τιμών σε αυτά τα προϊόντα.

    Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση, οι έλεγχοι αφορούν στην εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας για το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2021.

    Πηγή: ΟΤ - In.gr

  • Νέα Αριστερά: Ακραία αισχροκέρδεια στην αγορά του ρεύματος, στα 850 ευρώ η μεγαβατώρα
    Νέα Αριστερά: Ακραία αισχροκέρδεια στην αγορά του ρεύματος, στα 850 ευρώ η μεγαβατώρα

    «Η ακραία αισχροκέρδεια στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας συνεχίζεται αμείλικτη», τονίζει η Νέα Αριστερά.

    Η Νέα Αριστέρα σε ανακοίνωση αναφορικά με την τιμή του ρεύματος επισημαίνει ότι «Η ημερήσια τιμή ανά μεγαβατώρα εκτοξεύτηκε κατά 73% και άγγιξε σήμερα στη μέγιστη τιμή το δυσθεώρητο ύψος των 850 ευρώ. Κατά τη διάρκεια του καύσωνα που ήδη κρατά δυο εβδομάδες, η ζήτηση και κατανάλωση ρεύματος σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις είναι προφανώς αυξημένη» και πως «το βέβαιο είναι ότι οι επόμενοι λογαριασμοί θα είναι ξανά αισθητά φουσκωμένοι».

    Σχολιάζει ότι «η επιδότηση του ενός μήνα που προανήγγειλε η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη παραμένει θολή αφού το ύψος δεν έχει ακόμα διευκρινιστεί καθώς ούτε και σήμερα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος μας έκανε σοφότερους». Αντίθετα υποστηρίζει ότι «αυτό που είναι ξεκάθαρο είναι ότι η κυβέρνηση επιδοτεί την ακρίβεια, ευνοεί την αισχροκέρδεια και λειτουργεί ως εκπρόσωπος των καρτέλ σε όλους τους κλάδους. Από την ενέργεια και τα σούπερ μάρκετ έως τις ακτοπλοϊκές εταιρείες».

    Προαναγγέλονται δε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες. Ειδικότερα ο πρόεδρος της ΚΟ της Νέας Αριστεράς, Αλέξης Χαρίτσης, και η γραμματέας της ΚΟ, Πέτη Πέρκα, θα επισκεφθούν αύριο Τρίτη, στις 10.30, την Επιτροπή Ανταγωνισμού όπου θα έχουν συνάντηση με την πρόεδρο της Επιτροπής. Παράλληλα η Νέα Αριστερά καταθέτει αίτημα έκτακτης σύγκλησης της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας για τα φαινόμενα αισχροκέρδειας στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας με κλήση του προέδρου της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων Ενέργειας και Υδάτων ΡΑΑΕΥ.

    Πηγή: Ιefimerida.gr

  • Πυρ ομαδόν κατά της κυβέρνησης για ακρίβεια και αισχροκέρδεια
    Πυρ ομαδόν κατά της κυβέρνησης για ακρίβεια και αισχροκέρδεια

    Δευτεραθλήτρια στον πληθωρισμό τροφίμων η Ελλάδα για έξι μήνες. Στις 24 Μαΐου η συζήτηση για την ακρίβεια στη Βουλή που προκάλεσε η αξιωματική αντιπολίτευση

    Τα πυρά της αντιπολίτευσης συγκεντρώνει η κυβέρνηση για το ζήτημα της ακρίβειας και της αισχροκέρδειας σε βασικά είδη ανάγκης, συνθήκες που καθιστούν ασήκωτα τα μηνιαία οικονομικά βάρη των οικογενειών.

    Μιλώντας στο MEGA η βουλεύτρια Α’ Θεσσαλονίκης με τον ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ Κατερίνα Νοτοπούλου, υπογράμμισε πως η ΝΔ κυβερνάει 5 χρόνια και δεν έχει γίνει τίποτα για την πάταξη της αισχροκέρδειας. «Αρνείται πεισματικά η κυβέρνηση να μειώσει τον ΦΠΑ στα τρόφιμα, τα είδη πρώτης ανάγκης, όπως εμείς επιμένουμε», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

    Ακολούθως είπε πως «υπάρχει μια τεράστια αδικία, πιέζονται διαρκώς οι φορολογούμενοι με φόρους. Βλέπουμε και ακούμε τον πρωθυπουργό και τα στελέχη της ΝΔ να διατείνουν ότι προσπαθούν να καταπολεμήσουν την αισχροκέρδεια και την ακρίβεια με τη δήθεν επιστολή του πρωθυπουργού».

    Ο υποψήφιος ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ Δημήτρης Παπαδημητριάδης μιλώντας χθες στο MEGA επισήμανε πως «η ακρίβεια είναι εδώ και ο κόσμος δυσκολεύεται να έχει πρόσβαση στα βασικά αγαθά. Η χώρα μας είναι δεύτερη από το τέλος στον πληθωρισμό. Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει φέρει ένα νομοσχέδιό για τη φοροελάφρυνση των οικογενειών. Μπορεί η κυβέρνηση να φορολογήσει υπερκέρδη αλλά δεν θέλει να το κάνει».

    «Η ακρίβεια έχει το ονοματεπώνυμο του Μητσοτάκη»

    Από την πλευρά του ο υποψήφιος ευρωβουλευτής με το ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ Σάκης Αρναούτογλου τόνισε στο MEGA ότι αυτά είναι θέματα τα οποία θα έπρεπε να έχουν λυθεί εδώ και καιρό. «Αυτά τα πράγματα δεν τα κάνουν τελευταία στιγμή. Το να ανεβάζεις φορολογικούς συντελεστές, το μόνο που κάνεις είναι να δημιουργείς ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα», υποστήριξε.

    Αντίστοιχα, μιλώντας στην ΕΡΤ, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ Μιχάλης Κατρίνης υπογράμμισε πως «ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι το ψηφοδέλτιο της ΝΔ στις ευρωεκλογές έχει ουσιαστικά το ονοματεπώνυμό του επάνω και οι ψηφοφόροι πρέπει να το θυμούνται όταν πάνε να ψηφίσουν. Εκτός από το ψηφοδέλτιο της ΝΔ, το ονοματεπώνυμο του πρωθυπουργού έχει η ακρίβεια, που αυτή τη στιγμή έχει μετατραπεί σε αισχροκέρδεια, με συνέπεια να διαβρώνει το εισόδημα των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων και ο πληθωρισμός τροφίμων που είναι στο 5,4%, όντας υπερδιπλάσιος σε σχέση με την ευρωζώνη».

    Δείτε όσα είπαν στο MEGA:

    https://www.megatv.com?p=1532241

    Ακόμη, ο εκπρόσωπος Τύπου του κόμματος της Νέας Αριστεράς Νάσος Ηλιόπουλος υπογράμμισε πως «ο κ. Μητσοτάκης συνεχίζει να κοροϊδεύει τον κόσμο. Στα Βριλήσσια που βρέθηκε, για μια ακόμη φορά αναφέρθηκε στην επιστολή προς την Ούρσουλα φον ντερ Λάινερ μιλώντας σε πολίτες που πλήττονται από τον υψηλό πληθωρισμό που έχει τη δική του υπογραφή».

    Στις 24 Μαΐου η συζήτηση για την ακρίβεια στη Βουλή

    Σημειώνεται ότι την Παρασκευή 24 Μαΐου προγραμματίστηκε η τελευταία πριν από τις ευρωεκλογές αναμέτρηση των πολιτικών αρχηγών στη Βουλή με αφορμή την προ ημερησίας συζήτηση για την ακρίβεια και την αισχροκέρδεια.

    Το αίτημα για τη συγκεκριμένη συζήτηση είχε καταθέσει από τις 23 Απριλίου ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ με επιστολή του πρόεδρο της κοινοβουλευτικής ομάδας του κόμματος, Σωκράτη Φάμελλου «για την ακραία ακρίβεια, τα υπερκέρδη των ολιγοπωλίων και την άρνηση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε μέτρα προς όφελος της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.

    Δευτεραθλήτρια στον πληθωρισμό τροφίμων η Ελλάδα για έξι μήνες

    Στο 3,2% διαμορφώθηκε τελικά ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Απρίλιο, σύμφωνα με τα τελικά στοιχεία της Eurostat, παραμένοντας για 7ο συνεχόμενο μήνα πάνω από τον μέσο όρο της ευρωζώνης η οποία κινήθηκε στο 2,4% κατά μέσο όρο.

    Ακόμη, σε μηνιαίο επίπεδο, ο πληθωρισμός στην Ελλάδα «ανέβηκε» κατά 0,9 της μονάδας.

    Την ίδια στιγμή, τα στοιχεία δείχνουν ότι η χώρα μας κατατάσσεται 7η σε ό,τι αφορά τον γενικό δείκτη σε επίπεδο ευρωζώνης και 2η σε ό,τι αφορά τον πληθωρισμό τροφίμων (σταθερά πίσω από τη Μάλτα για 6 μήνες – Η Ελλάδα ήταν 1η τον Οκτώβριο).

    Όπως προκύπτει ο πληθωρισμός τροφίμων στη χώρα μας διαμορφώθηκε στο 5,3% (από 5,4% τον Μάρτιο), πίσω από 5,9% της Μάλτας (από 6,2% τον Μάρτιο) και χειρότερα από το 4,8% (4,4% τον Μάρτιο) της Ισπανίας. Ουσιαστικά, φαίνεται ότι τα μέτρα Σκρέκα κατά της ακρίβειας που ξεκίνησαν να εφαρμόζονται από 1η Μαρτίου δεν απέδωσαν.

    Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον Απρίλιο, οι μεγαλύτερες αυξήσεις σημειώθηκαν στα τρόφιμα σε ετήσια βάση σημειώθηκαν στο ελαιόλαδο (63,7%), στα φρούτα (11,6%), στα ψάρια (10,6%) και στο ρύζι (8,5%), ενώ κατά 12,5% αυξήθηκαν οι τιμές των μεταλλικών νερών – αναψυκτικών και χυμών τροφίμων.

    Πηγή: in.gr

  • «Η κατάσταση είναι ανεξέλεγκτη και οι αυξήσεις τεχνητές»: Τι καταγγέλλουν οργανώσεις καταναλωτών για την ακρίβεια
    «Η κατάσταση είναι ανεξέλεγκτη και οι αυξήσεις τεχνητές»: Τι καταγγέλλουν οργανώσεις καταναλωτών για την ακρίβεια

    Για ανεξέλεγκτη κατάσταση στην αγορά αναφορικά με τις τιμές των προϊόντων και για τεχνητές αυξήσεις, φαινόμενα που προκαλούνται από την ατιμωρησία αυτών που αισχροκερδούν, κάνει λόγο στο ethnos.gr ο πρόεδρος του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ), Νίκος Τσεμπερλίδης.

    Ο ίδιος υποστηρίζει ότι ουσιαστικά η κυβέρνηση δε θέλει να πατάξει την ακρίβεια και τονίζει ότι τα μέτρα που εξαγγέλλει για την αντιμετώπισή της, έχουν ως μοναδικό στόχο τη δημιουργία εντυπώσεων και οι εξαγγελίες γίνονται για το θεαθήναι.

    Λάθος που δεν ανακοινώνονται τα φαινόμενα αισχροκέρδειας

    Σημειώνει ακόμα ότι είναι μέγα σφάλμα από την πλευρά της κυβέρνησης το γεγονός ότι δεν ανακοινώνονται, ώστε να γνωρίζουν οι καταναλωτές, σε ποια προϊόντα έχουν εντοπιστεί φαινόμενα αισχροκέρδειας. Αν συνέβαινε κάτι τέτοιο, όπως υποστηρίζει, οι καταναλωτές θα μπορούσαν να προχωρήσουν σε οργανωμένο μποϋκοτάζ τους. Αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα την ουσιαστική πάταξη της ακρίβειας, αφού οι επιχειρήσεις θα προχωρούσαν σε μείωση των τιμών, από τη στιγμή που δε θα υπήρχε ενδιαφέρον για την αγορά των προϊόντων.

    «Από αυτά που συμβαίνουν, το συμπέρασμα που εξάγω, είναι το εξής: Όποια μέτρα κι αν ανακοινώσει η κυβέρνηση για την πάταξη της ακρίβειας, έχει αποδειχθεί ότι δεν είναι αποτελεσματικά. Η κυβέρνηση δεν μπορεί να τα βάλει με την ακρίβεια, επειδή δε θέλει να τα βάλει με την ακρίβεια», τονίζει ο κ. Τσεμπερλίδης.

    Στο 64% η έμμεση φορολογία

    Κατά τον ίδιο, είναι πολύ αρνητικό το γεγονός ότι σήμερα η έμμεση φορολογία έχει φτάσει στο 64% της άμεσης, κάτι που συνεπάγεται οικονομική «αιμορραγία» για τα νοικοκυριά. Αυτό το γεγονός, όπως λέει ο κ. Τσεμπερλίδης, θα έχει αντίκτυπο και στην κρατική οικονομία, αφού δεδομένα θα πλήξει τη βαριά βιομηχανία της χώρας, τον τουρισμό.

    «Και αυτό συνηγορεί στο ότι η κυβέρνηση δε θέλει να πατάξει την ακρίβεια και πρέπει να το καταλάβουμε αυτό όλοι οι καταναλωτές. Αν ήθελε να το κάνει, είχε πολλά ‘’όπλα’’ για να το καταφέρει, με αποτελεσματικότερο όλων τη συνεργασία με τους καταναλωτές», αναφέρει ο πρόεδρος του ΚΕΠΚΑ.

    «Κενό γράμμα» τα πρόστιμα για την αισχροκέρδεια

    Ο ίδιος σημειώνει ακόμα ότι τα πρόστιμα που επιβάλλονται σε επιχειρήσεις για φαινόμενα αισχροκέρδειας, στην ουσία αποτελούν «κενό γράμμα». Αυτό διότι οποιαδήποτε επιχείρηση προσφύγει στα δικαστήρια, θα δικαιωθεί. Θα της επιστραφεί το πρόστιμο και μάλιστα έντοκα, με αποτέλεσμα στην ουσία ζημιωμένοι να είναι οι πολίτες.

    «Γιατί δε βγαίνει να μας ενημερώσει η κυβέρνηση σε ποια προϊόντα παρατηρούνται φαινόμενα αισχροκέρδειας; Οι εταιρείες δεν αισχροκερδούν σε όλα τα προϊόντα που εμπορεύονται αλλά σε κάποια από αυτά. Αν ξέραμε οι καταναλωτές σε ποια προϊόντα αισχροκερδούν, θα μπορούσαμε ουσιαστικά να τιμωρήσουμε τις επιχειρήσεις. Να μην αγοράζουμε τα συγκεκριμένα προϊόντα και έτσι αναγκαστικά να αλλάξει η στάση των επιχειρηματιών και να οδηγηθούν οι εταιρείες στη μείωση των τιμών. Όμως, δε μας ενημερώνουν για τα προϊόντα και έτσι ουσιαστικά μας στερούν τη δυνατότητα να τιμωρήσουμε τις εταιρείες και έτσι να υπάρξει αποτελεσματική πάταξη της ακρίβειας. Αυτό οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η κυβέρνηση δε θέλει να τιμωρήσει αυτούς που αισχροκερδούν και ότι η ‘’μάχη’’ που λέει ότι δίνει για την πάταξη της ακρίβειας, γίνεται για το θεαθήναι. Δυστυχώς, η αγορά σήμερα είναι ένα χάος και ο καθένας πουλάει με όποιες τιμές θέλει», τονίζει ο κ. Τσεμπερλίδης.

    Τέλος, ο ίδιος σημειώνει ότι οι αυξήσεις στην αγορά είναι τεχνητές και συνοδεύονται από μία εκ των προτέρων αναγγελία με έμμεσο τρόπο για άνοδο των τιμών των προϊόντων. Κατά τον ίδιο το βασικό επιχείρημα γι’ αυτήν την τακτική είναι ότι έχουν αυξηθεί οι αξίες των πρώτων υλών, με αποτέλεσμα να εμφανίζονται ότι δε φταίνε οι εταιρείες που αισχροκερδούν στα μάτια των καταναλωτών.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Έρχονται νέα μέτρα κατά της ακρίβειας: Πώς θα ελέγχονται οι τιμές μέσα από το e-Καταναλωτής
    Έρχονται νέα μέτρα κατά της ακρίβειας: Πώς θα ελέγχονται οι τιμές μέσα από το e-Καταναλωτής

    Νέες πρωτοβουλίες στη μάχη κατά της ακρίβειας αναμένεται να ανακοινώσει το υπουργείο Ανάπτυξης μέχρι το τέλος της εβδομάδας.
    Με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Καταναλωτή, στις 15 Μαρτίου, σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, αναμένεται να υπάρξουν ανακοινώσεις στο πλαίσιο της ενδυνάμωσης του ρόλου του καταναλωτή στη μάχη κατά της ακρίβειας. Οι αλλαγές που σχεδιάζονται αφορούν στην πλατφόρμα του Παρατηρητηρίου Αγοράς e-Καταναλωτής.

    Τι αλλάζει στο e-Καταναλωτής

    Η πλατφόρμα αναβαθμίζεται, γίνεται πιο χρηστική και ευέλικτη και δίνεται μεγαλύτερη σημασία στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, οι καταναλωτές θα μπορούν να ελέγχουν 3.000 με 3.500 κωδικούς προϊόντων, καινούργιους αλλά και επικαιροποιημένους ενώ η διαδικασία της ένταξης όσο το δυνατόν, περισσότερων κωδικών δεν σταματάει. Πάντως, για το αμέσως επόμενο διάστημα, στο πλαίσιο της αύξησης των κωδικών, έμφαση δίνεται στη δυνατότητα ανάγνωσής τους, απευθείας, από το web site του κάθε eshop, δηλαδή δεν θα χρειάζεται η διαδικασία την κατάθεσης τιμοκαταλόγων καθώς θα αξιοποιηθεί ο γραμμωτός κώδικας.

    Σε αυτό το πλαίσιο, άμεσα, θα εκδοθεί η απαραίτητη υπουργική απόφαση για την υποχρεωτικότητα της ανάρτησης των κωδικών barcode από όλα τα eshop, είτε είναι grocery, είτε μόνο ηλεκτρονικά καταστήματα κτλ. στο πλαίσιο της διαφάνειας αλλά και της αυτοματοποίησης της συλλογής δεδομένων.

    Επιπλέον, ο νέος e-Καταναλωτής θα έχει τη δυνατότητα σύγκριση του καλαθιού και εύρεσης της φτηνότερης αλυσίδας, που βρίσκεται πιο κοντά του, καθώς και τη δυνατότητα πρότασης χωριστών αγορών σε περισσότερες της μιας αλυσίδες για ακόμη μεγαλύτερη εξοικονόμηση.

    Μετά την αναβάθμιση της εφαρμογής, θα ξεκινήσει και διαφημιστική εκστρατεία ώστε να ενημερωθούν οι καταναλωτές για τα οφέλη που μπορούν να έχουν από την αξιοποίηση της και τελικά να επιτευχθεί ο σκοπός της ως εύχρηστου και αξιόπιστου εργαλείου στην διαδικασία της σύγκρισης τιμών. Υπενθυμίζεται ότι η πλατφόρμα αυτή, στα χέρια του καταναλωτή είναι ήδη και ένα πολύτιμο εργαλείο για καταγγελίες όπου εντοπίζει παραβάσεις, καταστρατηγήσεις και αθέμιτες συμπεριφορές.

    Ταυτόχρονα, ιδιαίτερη σημασία δίνεται και στην ενίσχυση του καταναλωτικού κινήματος και ήδη έχει ξεκινήσει η διαδικασία ξεκαθαρίσματος των στοιχείων των καταναλωτικών οργανώσεων που τηρούνται στο Μητρώο Ενώσεων Καταναλωτών (Μ.Ε.Κ.), των υποχρεώσεών τους για τα τηρούμενα βιβλία, των στοιχείων που απαιτούνται για την εγγραφή τους στο Μητρώο, των υποχρεώσεων επικαιροποίησης των στοιχείων τους και τη διαγραφή τους από το Μητρώο. Μία διαδικασία που προβλέπεται ότι θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 30 Απριλίου 2024.

    Έρχονται νέες μειώσεις τιμών

    Σε ό,τι αφορά στην πορεία των τιμών, τα μέτρα της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση της ακρίβειας έχουν τεθεί, σε πλήρη εφαρμογή, από τις αρχές του μήνα και όπως έχει πει ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας, ήδη οι μεσοσταθμικές μειώσεις τιμών, σε συγκεκριμένα προϊόντα, κινούνται γύρω στο 15%. «Είχαμε αποκλιμάκωση των τιμών σε καθαριστικά σπιτιού, απορρυπαντικά, προϊόντα προσωπικής υγιεινής, βρεφικές πάνες, βρεφικό γάλα, σε 3.912 κωδικούς», δήλωσε πρόσφατα ο υπουργός και συμπλήρωσε: «Δεν εφησυχάζουμε, ούτε λέμε ότι λύσαμε το πρόβλημα της ακρίβειας, είναι διαρκής η μάχη κατά της ακρίβειας, αλλά η Ελλάδα έχει πάρει τα πιο πολλά, τα πιο δραστικά μέτρα για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα».

    Στο ίδιο μήκος κύματος ο γενικός διευθυντής ΙΕΛΚΑ, Λευτέρης Κιοσσές, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, τονίζει η πολιτεία έχει προχωρήσει σε μία σειρά από νομοθετήματα που έχουν ως στόχο τον περιορισμό των πληθωριστικών πιέσεων, ειδικά στις κατηγορίες των ειδών παντοπωλείου. «Τα τελευταία 3,5 χρόνια καταγράφονται πάνω από 25 νομοθετήματα (νόμοι ή υπουργικές αποφάσεις) οι οποίες ρυθμίζουν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο την αγορά, όπως το καλάθι του νοικοκυριού, τα προϊόντα με μόνιμη μείωση τιμής, το πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους και τώρα τα νέα μέτρα κατά των προσφορών» επισημαίνει.

    Εστιάζοντας στα μέτρα κατά των προσφορών, ο κ. Κιοσσές υπογραμμίζει ότι η τελευταία ρύθμιση αφορά σε δύο μέτρα που έχουν στόχο τη μείωση των προσφορών, προωθητικών ενεργειών και εκπτώσεων, θεωρώντας ότι κάτι τέτοιο θα οδηγήσει σε μείωση των αρχικών τιμών των προϊόντων. «Βέβαια δεν είναι σαφές αν θα επηρεαστούν οι τελικές τιμές των προϊόντων και γενικά η τελική δαπάνη των καταναλωτών, καθώς αυτό που εν τέλει ενδιαφέρει τον καταναλωτή είναι το πως επηρεάζεται το εισόδημα του» σημειώνει.

    Το πρώτο μέτρο αφορά τη μείωση κατά 30% των εκπτώσεων. Με τη νομοθέτηση του μέτρου, η έκπτωση 50% στην οποία προχωρούσε ο προμηθευτής στο σούπερ μάρκετ θα πρέπει να μειωθεί κατά 30% και η τιμή τιμοκαταλόγου να πέσει στο 15%. Το μέτρο αυτό ενδεχομένως να μειώσει τις αρχικές τιμές των προϊόντων, αλλά ενδεχομένως να λειτουργήσει αποθαρρυντικά για τις επιχειρήσεις στο να συνεχίσουν με την ίδια ένταση τις προωθητικές ενέργειες.

    Το δεύτερο μέτρο αφορά την απαγόρευση σε όσους προμηθευτές πραγματοποιούν ανατιμήσεις, στο να υλοποιούν προωθητικές ενέργειες για τρεις μήνες στα προϊόντα εκείνα στα οποία αυξήθηκε η τιμή τους. Σύμφωνα με τον κ. Κιοσσέ, αυτό το μέτρο επίσης αναμένεται ότι ίσως δράσει αποθαρρυντικά στην ανατιμήσεις, αλλά και στην ένταση των προωθητικών ενεργειών, ενώ παράλληλα ίσως οδηγήσει και σε άλλες αλλαγές στην αγορά, π.χ. σε περίπτωση που ένα προϊόν δεν έχει ικανοποιητικές πωλήσεις η επιχείρηση δεν θα έχει κάποιο εργαλείο για να διορθώσει την κατάσταση, ή ενδεχομένως να οδηγήσει σε μεγαλύτερες ανατιμήσεις προκειμένου να μπορεί να αντισταθμιστεί η δυνατότητα αύξησης του όγκου πωλήσεων μέσω προσφορών.

    Κληθείς να σχολιάσει τα μέχρι τώρα αποτελέσματα των νέων μέτρων κατά της ακρίβειας ο πρόεδρος της Ένωσης Μικρών και Μεσαίων Σούπερ Μάρκετ, Γιάννης Πηλίδης, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ υπογραμμίζει ότι όπως προκύπτει από τους νέους τιμοκαταλόγους που αφορούν σε προϊόντα προσωπικής φροντίδας, απορρυπαντικά και προϊόντα φροντίδας σπιτιού, οι τιμές είναι χαμηλότερες. Οι βασικοί τιμοκατάλογοι μειώθηκαν από 5 με 10% έως και 40% σε ορισμένα προϊόντα. Κατά μέσο όρο μειώθηκαν κατά 20%. Σε ό,τι αφορά τις παιδικές τροφές μειώθηκαν από 5% έως και 15%.

    Εστιάζοντας στις προσφορές ο ίδιος σημειώνει σε προϊόντα προσωπικής φροντίδας, απορρυπαντικά και προϊόντα φροντίδας σπιτιού μειώθηκαν οι τιμές στους νέους τιμοκαταλόγους αλλά όλες οι εταιρείες δεν διατήρησαν τις ίδιες προσφορές με αποτέλεσμα να υπάρχουν διαφοροποιήσεις τις οποίες ο καταναλωτής θα εντοπίσει στο ράφι.

    Σε κάθε περίπτωση, παραδέχεται ότι «η πλειοψηφία των επιχειρήσεων προϊόντων προσωπικής φροντίδας, απορρυπαντικών και προϊόντων φροντίδας σπιτιού έχουν μειώσει τους τιμοκαταλόγους τους. Ωστόσο, τον καταναλωτή δεν τον ενδιαφέρει αν μειώθηκαν οι τιμοκατάλογοι αλλά η τελική τιμή στο ράφι».

    Ο πρόεδρος της Ένωσης Μικρών και Μεσαίων Σούπερ Μάρκετ μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ εκφράζει την ικανοποίησή του για το συγκεκριμένο μέτρο σημειώνοντας ότι είναι αυτό που ήθελε η αγορά. «Είναι ένα μέτρο που εμείς το ζητούσαμε εδώ και χρόνια. Είναι στη θετική κατεύθυνση και πιστεύουμε ότι θα αποδώσει στη διάρκεια του χρόνου» ανέφερε.

    Σημειώνεται ότι στην Ελλάδα η πρακτική των προωθητικών ενεργειών είναι ιδιαίτερα έντονη και απόλυτα ενταγμένη στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών. Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έρευνα του ΙΕΛΚΑ, η μέση εξοικονόμηση του καταναλωτικού κοινού από τις προσφορές το 2023 ανέρχεται σε 13% επί της συνολικής δαπάνης, ποσοστό σταθερό σε σχέση με τα προηγούμενα έτη, αλλά αυξημένο σε σχέση με την προηγούμενη δεκαετία. Πρακτικά, η συνολική αξία αυτών των ενεργειών αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε όφελος που πλησιάζει τα 400 ευρώ ετησίως, λόγω και της αύξησης της δαπάνης των νοικοκυριών εξαιτίας των πληθωριστικών πιέσεων. Συνολικά η μέση εξοικονόμηση ανά νοικοκυριό εκτιμάται σε πάνω από 3.000 ευρώ για την τελευταία 8ετία, ενώ η συνολική αξία που έχει δοθεί σε 10 χρόνια ξεπερνά τα 12 δισεκατομμύρια ευρώ.

    'Άλλωστε όπως καταγράφεται στην ίδια έρευνα, η πλειοψηφία των καταναλωτών σε ποσοστό 52% θεωρεί ότι οι προσφορές και οι εκπτώσεις στα καταστήματα του οργανωμένου λιανεμπορίου τους βοηθούν στην αντιμετώπιση των ανατιμήσεων. Χαρακτηριστικό είναι ότι ενώ το 2017 το 74% των ερωτώμενων κυνηγούσε τις προσφορές και τις εκπτώσεις στο σουπερμάρκετ, αυτό το ποσοστό το 2021 είχε διαμορφωθεί σε μόλις 58% για να αυξηθεί το 2023 στο 63%. Αυτή η εξέλιξη αντικατοπτρίζει την ανάγκη των καταναλωτών στη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία για να εξοικονομήσουν χρήματα.

    Το 43% του κοινού δηλώνει ότι προτιμάει περισσότερες προσφορές, παρά χαμηλές τιμές, φαίνεται δηλαδή ότι οι καταναλωτές έχουν ανάγκη τόσο τις χαμηλές τιμές, όσο και τις εκπτωτικές ενέργειες. Αυτό το 43% του κοινού θεωρεί ότι μέσω της αναζήτησης και επιλογής προσφορών και εκπτώσεων έχει τη δυνατότητα τόσο για μεγαλύτερες εξοικονομήσεις, όσο και για προσαρμογή στις δικές τους εξατομικευμένες ανάγκες της εξοικονόμησης χρημάτων. Από την άλλη πλευρά όμως, ένα σημαντικό κομμάτι των καταναλωτών δεν έχει ενδεχομένως την ενέργεια ή τον χρόνο για την πλήρη αξιοποίηση των εκπτωτικών δράσεων και ως εκ τούτου προτιμάει περισσότερο τις χαμηλότερες τιμές.

    Όπως προκύπτει από την έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ, το μέτρο που θεωρεί το καταναλωτικό κοινό ότι θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση της ακρίβειας περισσότερο, είναι η μείωση του ΦΠΑ σε βασικά είδη, από το 81% του κοινού. Είναι ένα μέτρο που σίγουρα θα αποφέρει βελτίωση στο επίπεδο των τιμών, αλλά σίγουρα με δημοσιονομικό κόστος.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • Σκρέκας: Πάνω από το 50% των προστίμων για αισχροκέρδεια βρίσκονται στα δημόσια ταμεία - Νέα πρόστιμα για τα βρεφικά γάλατα
    Σκρέκας: Πάνω από το 50% των προστίμων για αισχροκέρδεια βρίσκονται στα δημόσια ταμεία - Νέα πρόστιμα για τα βρεφικά γάλατα

    Νέα υψηλά πρόστιμα έρχονται για την αισχροκέρδεια στα βρεφικά γάλατα, ενώ μεγάλος μέρος των προστίμων που υποβλήθηκαν από το υπουργείο Ανάπτυξης έχουν ήδη καταλήξει στα δημόσια ταμεία. Όπως ανέφερε στο ΑΠΕ -ΜΠΕ ο υπουργός Κώστας Σκρέκας, από τα σχεδόν 13,5 εκατ. ευρώ πρόστιμα που επιβλήθηκαν το τελευταίο διάστημα ποσοστό μεγαλύτερο του 50% έχει, ήδη, εισπραχθεί και το υπόλοιπο έχει βεβαιωθεί στην εφορία. Τις αμέσως επόμενες μέρες αναμένεται να δοθούν στη δημοσιότητα τα αναλυτικά στοιχεία.

    «Εξονυχιστικοί οι έλεγχοι στην αγορά»

    Ο υπουργός σημειώνει ότι η είσπραξη των προστίμων είναι αδιαμφισβήτητη, ότι οι έλεγχοι είναι καθημερινοί και εξονυχιστικοί σε όλο το εύρος της αγοράς και υπογραμμίζει ότι, εάν χρειαστεί, θα ληφθούν επιπλέον μέτρα, για όποιες κατηγορίες προϊόντων διαπιστωθεί ότι οι τιμές τους στην Ελλάδα είναι αδικαιολόγητα υψηλές.

    «Η κυβέρνηση, όπου εντοπίζει δυσλειτουργία, δεν διστάζει να επιβάλει πρόστιμα, και βαριά, ακόμη και σε μεγάλες εταιρείες ή σε πολυεθνικές» δηλώνει.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης, οι πρωτοβουλίες των "καλαθιών" και οι μόνιμες μειώσεις τιμών, έχουν αρχίσει να έχουν αποτέλεσμα και εκτιμάται ότι, με τα νέα μέτρα, αναμένονται μειώσεις τιμών μέχρι και 20% ενώ, επί της ουσίας, αποτρέπονται και οι αδικαιολόγητες ανατιμήσεις.

    Υπενθυμίζεται ότι, όλο το προηγούμενο διάστημα, υλοποιείται δέσμη μέτρων για την τιθάσευση του πληθωρισμού και για τον έλεγχο της αγοράς από φαινόμενα αθέμιτης κερδοφορίας και παραπλανητικών εκπτώσεων με τα "καλάθια" και με την πρωτοβουλία "μόνιμης μείωσης τιμής". Στην πρωτοβουλία "μόνιμης μείωσης τιμής" έχουν ενταχθεί 1.300 προϊόντα από 100 προμηθευτές τα οποία έχουν μειωμένες τιμές στα ράφια κατά τουλάχιστον 5% για τους επόμενους έξι μήνες ενώ παραμένει σε ισχύ και το "Καλάθι του Νοικοκυριού" που παρέχει πρόσβαση σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων σε χαμηλότερες τιμές.

    Ταυτόχρονα, οι έλεγχοι για την αισχροκέρδεια και τις παραπλανητικές εκπτώσεις συνεχίζονται. Καθ' όλη τη διάρκεια του 2023 διενεργήθηκαν από τη ΔΙΜΕΑ, συνολικά, 25.267 έλεγχοι και επιβλήθηκαν συνολικά 1.865 πρόστιμα ύψους 13.416.790 ευρώ.

    Τέσσερα νέα μέτρα

    Επειδή όμως, έχει διαπιστωθεί από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς ότι σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων παρατηρούνται σημαντικές αποκλίσεις των τιμών στην Ελλάδα σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη ξεκίνησε ήδη, σταδιακά, και η εφαρμογή τεσσάρων νέων μέτρων:

    1. Μειώνονται οι παροχές προς τα σούπερ μάρκετ και, κατά συνέπεια, εξασφαλίζονται χαμηλότερες τιμές για τον καταναλωτή.

    Περιορίζονται οι συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών στα σούπερ μάρκετ κατά 30% και μεταφέρεται το όφελος στον καταναλωτή με αντίστοιχη μείωση των τιμών των προϊόντων αυτών στα ράφια. Το μέτρο αυτό θα εφαρμοστεί στις κατηγορίες που σύμφωνα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού παρατηρήθηκαν αποκλίσεις. Τα προϊόντα αυτά είναι: απορρυπαντικά, καθαριστικά σπιτιού, οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα/σαμπουάν και βρεφικές πάνες.

    2. Για την αποτροπή αδικαιολόγητων ανατιμήσεων, δεν επιτρέπεται στους προμηθευτές που αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων να υλοποιούν προωθητικές ενέργειες για τα προϊόντα που έχουν ανατιμήσει για τρεις μήνες. Αυτό το μέτρο αφορά όλα τα προϊόντα που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ. Προφανώς για τους προμηθευτές που διατηρούν σταθερές ή μειώνουν τις τιμές επιτρέπονται κανονικά οι προωθητικές ενέργειες προς όφελος των καταναλωτών.

    3. Για να διασφαλιστεί η απόλυτη διαφάνεια στην εφοδιαστική αλυσίδα από το χωράφι στο ράφι, υποχρεώνονται οι προμηθευτές να πωλούν τα προϊόντα στο λιανεμπόριο σε "καθαρές" τιμές (net - pricing). Επιτρέπεται μόνο πιστωτικό τιμολόγιο ύψους έως 3% για επιστροφές προϊόντων ή φύρας. Το μέτρο αφορά νωπά φρούτα, λαχανικά και κρέατα.

    4. Επιβλήθηκε πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους των εταιρειών που εισάγουν, παράγουν και διακινούν το βρεφικό γάλα στην Ελλάδα. Το πλαφόν ορίζεται ως το άθροισμα του λειτουργικού κόστους της εταιρείας για τη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων και εμπορικού κέρδους 7%.

    Υπενθυμίζεται ότι η έρευνα στις δυο από τις τέσσερις εταιρείες βρεφικού γάλακτος έχει ολοκληρωθεί ενώ συνεχίζεται για τις άλλες δυο και σύμφωνα με τις πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ υπάρχουν ευρήματα τα για τα οποία αναμένεται να ανακοινωθεί βαρύ πρόστιμο.

    Γενικότερα, εκτιμάται ότι θα απαιτηθεί ένα διάστημα προσαρμογής της αγοράς, αλλά επικρατεί η άποψη ότι και οι νέες πρωτοβουλίες της κυβέρνησης θα υιοθετηθούν χωρίς προβλήματα και το νέο καθεστώς προσφορών θα λειτουργήσει προς όφελος του καταναλωτή πιέζοντας τις τιμές να πάμε χαμηλότερα.

    Η αντίδραση της αγοράς για τις ρυθμιστικές αναπροσαρμογές χαρακτηρίζεται ήπια από παράγοντες της επιχειρηματικότητας καθώς, όπως σχολιάζουν, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου δεν "έπιασε στον ύπνο" λιανέμπορους και προμηθευτές. Αντίθετα, υπήρξε εξαντλητικός διάλογος για το νέο πλαίσιο που ανακοινώθηκε και, μάλιστα, όπως έχει δηλώσει ο γενικός διευθυντής της Ενωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας, Απόστολος Πεταλάς, «ό,τι είναι καλό για τον καταναλωτή και αυξάνει την αγοραστική του δύναμη είναι καλό και για τα σούπερ μάρκετ, διότι αυξάνει τη ζήτηση».

    Ανοικτά την Κυριακή τα μαγαζιά

    Στο μεταξύ, σε ρυθμούς εκπτώσεων κινείται μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου, η αγορά, και τα καταστήματα αύριο, Κυριακή 14 Ιανουαρίου, θα είναι ανοικτά με προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας για τα πιο μικρά εμπορικά καταστήματα από τις 11 π.μ. έως τις 6 μ.μ. και για αλυσίδες καταστημάτων και πολυκαταστήματα από τις 11 π.μ. έως τις 8 μ.μ.

    Ο εμπορικός κόσμος προτρέπει το καταναλωτικό κοινό να εκμεταλλευτεί τα υψηλά ποσοτήτων εκπτώσεων ενώ όπως δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης: «Το βέβαιο είναι ότι η ένταση και η διάρκεια της ακρίβειας δύσκολα αντιμετωπίζεται, αφού εξαρτάται από το κόστος και τις συνθήκες παραγωγής, τον ανταγωνισμό, την προσφορά και ζήτηση, τις στρατηγικές τιμολόγησης, τη φορολογία και τις εισαγωγές από πολυεθνικές, που δύσκολα ελέγχονται, αφού συγκεντρώνουν τη διάθεση των αναγκαίων καταναλωτικών αγαθών στην ΕΕ. Ωστόσο, η κυβέρνηση απέδειξε για μια ακόμη φορά ότι προσπαθεί να σταθεί δίπλα στο κοινωνικό σύνολο, υποστηρίζοντας την αγορά, δεδομένης της κυκλικότητας της οικονομίας με λελογισμένα μέτρα, καθώς πρώτιστο μέλημά της παραμένει η υπεράσπιση νοικοκυριών και επιχειρήσεων. Το ζητούμενο είναι οι "πολυεπίπεδες τιμές" των πολυεθνικών να μην έχουν "αποκλίσεις" στα ελληνικά ράφια σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Μακάρι οι έλεγχοι της ΔΙΜΕΑ και των αυστηρών προστίμων να σταματήσουν την αθέμιτη κερδοφορία και να αποτρέψουν τις παραπλανητικές προσφορές.

    Προτείνουμε, ωστόσο, οι τακτικές χειμερινές εκπτώσεις να επεκταθούν στον κλάδο των επιχειρήσεων τροφίμων με μεγαλύτερη συμμετοχή των σούπερ μάρκετ για να νικήσουμε, όλοι μαζί, την ακρίβεια και να περιορίσουμε τον πληθωρισμό στη χώρα μας κατά μια μονάδα».

    Η σημασία της αντίδρασης των ίδιων των καταναλωτών

    Αν και η ακρίβεια καταγράφεται ως το βασικότερο πρόβλημα για τους πολίτες, σύμφωνα με έρευνα της ΕΕ, ο Έλληνας καταναλωτής είναι από τους χειρότερα πληροφορημένους σε θέματα δικαιωμάτων.

    «Χρειάζεται εκπαίδευση του καταναλωτή» έχει δηλώσει η Παναγιώτα Καλαποθαράκου, πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής-ΕΚΠΟΙΖΩ, ενώ υπογραμμίζει ότι στη χώρα μας υπάρχει έλλειμμα ενός στιβαρού κινήματος καταναλωτών-πολιτών, παρότι, οι ενώσεις καταναλωτών έχουν πετύχει σημαντικές επιμέρους νίκες σε ζητήματα που αφορούν την υπερχρέωση, τις προμήθειες τραπεζών, τα επιτόκια, τους λογαριασμούς ενέργειας, τις τηλεπικοινωνίες, το ηλεκτρονικό εμπόριο κ.λπ.

    Την ίδια ώρα, από την Επιτροπή Ανταγωνισμού έχει υπογραμμιστεί ότι πλέον έχουν τη δυνατότητα και οι ίδιοι οι καταναλωτές να υποβάλλουν αγωγές αποζημίωσης για παραβάσεις διατάξεων του ανταγωνισμού.

    Σημειώνεται ότι, αυτές τις μέρες, ολοκληρώνεται το θεσμικό πλαίσιο για την άσκηση του δικαιώματος συλλογικών αγωγών (αντιπροσωπευτικές αγωγές) από καταναλωτικές οργανώσεις. Ειδικότερα, προβλέπεται ότι στη γενική γραμματεία Εμπορίου του υπουργείου Ανάπτυξης τηρείται το Μητρώο Ενώσεων Καταναλωτών (ΜΕΚ) και το υπουργείο προχωρά σε νέο, εξονυχιστικό έλεγχο όσον αφορά τις ενώσεις καταναλωτών προκειμένου να διαπιστωθεί ότι δεν είναι απλώς "σφραγίδες" και νομιμοποιούνται να προχωρήσουν σε συλλογικές αγωγές.

    Στο μεταξύ, υπενθυμίζεται ότι η Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδος διοργανώνει για τις 17 Ιανουαρίου, συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από την υπουργείο Ανάπτυξης, στην πλατεία Κάνιγγος, «προκειμένου να σταλεί ένα μήνυμα κατά της ακρίβειας και της αισχροκέρδειας».

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Σκρέκας για αισχροκέρδεια: Οι έλεγχοι θα συνεχιστούν – Στόχος η μείωση στις τιμές στα ράφια
    Σκρέκας για αισχροκέρδεια: Οι έλεγχοι θα συνεχιστούν – Στόχος η μείωση στις τιμές στα ράφια

    Στην εντατικοποίηση των ελέγχων για την καταπολέμηση της αισχροκέρδειας με την έλευση του νέου χρόνου αλλά και τον απώτερο στόχο της κυβέρνησης για μείωση των τιμών στα ράφια, αναφέρθηκε ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας.

    «Η ακρίβεια είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα για τα νοικοκυριά και οι έλεγχοι θα συνεχιστούν» τόνισε στον ΣΚΑΪ ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας τονίζοντας ότι χθες επιβλήθηκε πρόστιμο σε εταιρία κλιματιστικών που κερδοσκοπούσε.

    Οι επιχειρήσεις στις οποίες επιβάλλονται πρόστιμα, όπως είπε ο υπουργός σε δηλώσεις του στον ΣΚΑΙ, στη συνέχεια οφείλουν να προσαρμόσουν τις τιμές τους.

    «Το πρώτο τρίμηνο του έτους θα προχωρήσουμε σε διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις οι οποίες θα βοηθήσουν να αποκλιμακωθούν οι τιμές των προϊόντων στα ράφια όπως απορρυπαντικά, καθαριστικά σπιτιού και πάνες» ανακοίνωσε και πρόσθεσε ότι στην κατεύθυνση αυτή χθες υπήρξε συνάντηση με τους εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ στους οποίους παρουσιάστηκαν οι στόχοι του υπουργείου, με πρωταρχικό από το Μάρτιο οι τιμές των προϊόντων που ήταν αδικαιολόγητα υψηλές, να μειώνονται.

    Ταυτόχρονα συνεχίζονται οι έλεγχοι και για το βρεφικό γάλα.

    «Η μεταρρύθμιση που επέτρεψε να πωλείται και στα σούπερ μάρκετ δεν έχει φέρει τα ανάλογα αποτελέσματα και η τιμή είναι αδικαιολόγητη» σημείωσε ο υπουργός ο οποίος είπε ότι στην κατεύθυνση αυτή ο γίνονται έλεγχοι σε δύο εταιρίες για αθέμιτη κερδοφορία.

    «Προσεχώς θα ανακοινώσουμε τα αποτελέσματα. Θα ανακοινώσουμε μέτρα διοικητικού χαρακτήρα ώστε να δούμε τις τιμές του βρεφικού γάλατος να μειώνονται», είπε ο κ. Σκρέκας.

    Απαντώντας στην ερώτηση για το αν τα πρόστιμα εισπράττονται, ο κ. Σκρέκας είπε ότι ήδη έχουν κατατεθεί από το υπουργείο αποδεικτικά είσπραξης χιλιάδων ευρώ.

    «Οι έλεγχοι θα συνεχιστούν αλλά ο στόχος είναι να μειωθούν οι τιμές στα ράφια», σημείωσε ο κ. Σκρέκας προσθέτοντας ότι μετά το Σεπτέμβριο οι ανατιμήσεις έχουν σχεδόν μηδενιστεί.

    Πηγή: Cnn.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο