Εν μέσω κρίσης λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, το υπουργείο Παιδείας συνεχίζει να δουλεύει πάνω στις αλλαγές που επιθυμεί να φέρει στα σχολεία από το επόμενο σχολικό έτος.
Το νομοσχέδιο που αναμένεται να ψηφιστεί μετά το Πάσχα, συμπεριλαμβάνει, σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος», βάση του 10 στην προαγωγή και στο απολυτήριο Λυκείου, ενίσχυση των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, θέσπιση της τράπεζας των θεμάτων και ένταξη νέων θεματικών ενοτήτων στα σχολεία.
Το νομοσχέδιο αναμένεται να κατατεθεί στις αρχές της Μεγάλης Εβδομάδας και στόχος του υπουργείου είναι η νέα σχολική χρονιά να ξεκινήσει εφόσον έχει θεσπιστεί σειρά μεταρρυθμίσεων.
Οι αλλαγές
Βαθμός απόλυσης και προαγωγής στο Λύκειο με 10: Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες της εφημερίδας, η θέσπιση της βάσης του 10 ξεκινάει από τις ενδοσχολικές εξετάσεις και το απολυτήριο Λυκείου με την αυστηροποίηση της προαγωγής και της απόλυσης.
Ειδικότερα, μέχρι και φέτος η προαγωγή σε κάθε τάξη Λυκείου γινόταν με βαθμό 9,5. Πλέον, το υπουργείο σχεδιάζει να προχωρήσει στη στρογγυλοποίησή του τοποθετώντας τον πήχη μισό βαθμό παραπάνω. Ο εν λόγω βαθμός προκύπτει από τον μέσο όρο της επίδοσης του μαθητή σε όλα τα μαθήματα και σε όσα από αυτά εξετάζεται στο τέλος της χρονιάς. Η αλλαγή αφορά αποκλειστικά το Λύκειο και προβλέπεται να θεσπιστεί για όλες τις τάξεις από την Α’ έως και τη Γ’ Λυκείου.
Τράπεζα θεμάτων: Η αυστηροποίηση της προαγωγής έρχεται συνοδευόμενη από την επιστροφή της «πολύπαθης» αλλά και προβληματικής -κατά το παρελθόν- τράπεζας θεμάτων. Ένας θεσμός που παρά τα θετικά του στοιχεία, λόγω καθυστερήσεων και πολιτικών κυβιστήσεων από τις αλλαγές των ηγεσιών στον υπουργικό θώκο κατά την εφαρμογή του στο παρελθόν, προκάλεσε περισσότερο σύγχυση στους μαθητές παρά αναβάθμισε τη διαδικασία των ενδοσχολικών εξετάσεων. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ προχώρησε στην κατάργησή της το 2015 και τώρα η πολιτική ηγεσία προχωράει στο να επανασυστήσει στο μαθητικό κοινό την τράπεζα θεμάτων χωρίς τα προβλήματα του παρελθόντος.
Το εν λόγω αποθετήριο θεμάτων, από το οποίο θα προκύπτουν θέματα για το τελικό διαγώνισμα των ενδοσχολικών εξετάσεων, θα λειτουργήσει τον επόμενο χρόνο μόνο για την Α’ Λυκείου. Κάθε χρόνο το αποθετήριο θα εμπλουτίζεται και θα εντάσσεται ακόμα μία τάξη Λυκείου σε αυτό, ώστε σε τρία χρόνια να έχουν ενταχθεί όλες οι τάξεις.
Η επιστροφή της στοχεύει στην αναβάθμιση των σχολικών εξετάσεων σε επίπεδο αξιοπιστίας, ώστε να αποκτήσει στη συνέχεια αξιοπιστία και αντικειμενικότητα και το απολυτήριο Λυκείου.
Νέες θεματικές ενότητες στα σχολεία: Με μικρά βήματα και πιλοτική διαδικασία, το υπουργείο Παιδείας από τη νέα χρονιά ξεκινάει πιλοτικά την ένταξη νέων θεματικών στα σχολεία που θα ενταχθούν στο ωρολόγιο πρόγραμμα. Εθελοντισμός, σεξουαλική αγωγή, πρώτες βοήθειες, πρόληψη και προφύλαξη φυσικών καταστροφών και σεβασμός στον άλλον και τη διαφορετικότητα είναι μερικές από τις θεματικές που θα διδαχθούν στα σχολεία, με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) να προετοιμάζει το εκπαιδευτικό υλικό αλλά και τη διαδικασία επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών για να ανταποκριθούν στις νέες θεματικές ενότητες.
Ενίσχυση και εξετάσεις στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία: Η πολιτική ηγεσία είχε δεσμευτεί και προεκλογικά να ενισχύσει τα ήδη υπάρχοντα σχολεία και να «χτίσει» ένα δίκτυο με αντίστοιχες σχολικές μονάδες σε όλη τη χώρα, ώστε να υπάρχει μία ισχυρή παρουσία αυτών σε κάθε περιφέρεια. Η ένταξη στα Δημοτικά θα γίνεται με κλήρωση, ενώ για την εισαγωγή στις δευτεροβάθμιες σχολικές μονάδες θα διενεργούνται εξετάσεις.
Πηγή: Εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» - ΝewsBomb.gr