Δευτέρα, 10 Αυγούστου 2020 13:10

Προσλήψεις εκπαιδευτικών 2ΓΕ/2019: Μέχρι πότε οι ενστάσεις

Γράφτηκε από
Ad Slot

Προσλήψεις εκπαιδευτικών 2ΓΕ/2019 - Οι ενστάσεις στο ΑΣΕΠ - Αναλυτικά όλες οι οδηγίες

Τα αποτελέσματα για μόνιμες προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ έχουν ήδη δει το φως της δημοσιότητας από την προηγούμενη εβδομάδα.

Οι προσωρινοί αξιολογικοί πίνακες κατάταξης και απορριπτέων της προκήρυξης 2ΓΕ/2019 αναρτήθηκαν στο ΑΣΕΠ (ΦΕΚ 46/24-12-2019 και ΦΕΚ 5/26-2-20 Τεύχος Προκηρύξεων ΑΣΕΠ) για τη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας υποψήφιων εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης κατηγορίας ΠΕ κλάδων ΠΕ01, ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ11, ΠΕ33, ΠΕ34, ΠΕ40, ΠΕ41, ΠΕ78, ΠΕ80, ΠΕ81, ΠΕ82, ΠΕ83, ΠΕ84, ΠΕ85, ΠΕ86, ΠΕ87, ΠΕ88, ΠΕ89, ΠΕ90 και ΠΕ91 , κατά κλάδο και ειδικότητα, για την πλήρωση των κενών θέσεων εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης καθώς και για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών των οικείων βαθμίδων Εκπαίδευσης.
Επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 62/2004 απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, οι απορριπτέοι υποψήφιοι εμφανίζονται με το δωδεκαψήφιο γραμμωτό κώδικα οπτικής αναγνώσεως (barcode).

Δείτε τα αποτελέσματα μέσω του ΑΣΕΠ, πατώντας ΕΔΩ

Διαβάστε πώς μπορείτε να κάνετε ένσταση

Ενστάσεις κατά των ανωτέρω προσωρινών πινάκων υποβάλλονται στο ΑΣΕΠ από την 7η Αυγούστου 2020, ημέρα Παρασκευή έως και την 17η Αυγούστου 2020, ημέρα Δευτέρα και ώρα 14:00, αποκλειστικά μέσω του διαδικτυακού τόπου του, ακολουθώντας τη διαδρομή: Πολίτες → Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες → Είσοδος Μέλους → Επιλογή → ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ.

Για την ένσταση απαιτείται και παράβολο είκοσι ευρώ (20€), άλλως η ένσταση δεν εξετάζεται.

Δείτε ΕΔΩ το Εγχειρίδιο Ενστάσεων

Ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει το παράβολο το οποίο έχει προμηθευτεί ηλεκτρονικά μέσω της εφαρμογής ηλεκτρονικού παραβόλου (e-Παράβολο) επιλέγοντας Φορέας Δημοσίου Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ) από τον διαδικτυακό τόπο της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (www.gsis.gr).

Προς διευκόλυνση των υποψηφίων έχει δημιουργηθεί στον διαδικτυακό τόπο του ΑΣΕΠ σχετικός σύνδεσμος (βλ. λογότυπο με την ονομασία «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΠΑΡΑΒΟΛΟ») ο οποίος οδηγεί στον ανωτέρω διαδικτυακό τόπο της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (www.gsis.gr).

Ο υποψήφιος πρέπει να αναγράψει τον αριθμό του παραβόλου στην ένσταση και να καταβάλlει το αντίτιμο του ηλεκτρονικού παραβόλου μέχρι τη λήξη προθεσμίας υποβολής των ενστάσεων.
Στον ιστότοπο του ΑΣΕΠ έχει αναρτηθεί Εγχειρίδιο με αναλυτικές οδηγίες χρήσης για τη συμπλήρωση και την υποβολή της ένστασης (Βοήθεια → Εγχειρίδια Χρήσης → Ηλεκτρονική Ένσταση). Για τυχόν τεχνικές διευκρινίσεις και μόνο σχετικά με τη διαδικασία συμπλήρωσης και υποβολής των ηλεκτρονικών ενστάσεων, οι υποψήφιοι μπορούν να απευθύνονται στη Διεύθυνση Διαχείρισης Δεδομένων & Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών του ΑΣΕΠ ακολουθώντας τον σύνδεσμο ή τηλεφωνικά (2131319100 - Επιλογή 4), τις εργάσιμες ημέρες και κατά τις ώρες 08:00 μέχρι 14:00.
Πηγή: Protothema.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 10 Αυγούστου 2020 11:35

Σχετικά Άρθρα

  • Προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ: Όσα αλλάζουν – Πώς επιταχύνεται η διαδικασία
    Προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ: Όσα αλλάζουν – Πώς επιταχύνεται η διαδικασία

    Τι προβλέπει ο νόμος του ΥΠΕΣ

    Παρεμβάσεις για την επιτάχυνση της διαδικασία προσλήψεων προσωπικού στο Δημόσιο έχουν μπει σε εφαρμογή, μετά την ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου του υπουργείου Εσωτερικών και τη δημοσίευση του νόμου στο ΦΕΚ.

    Προσλήψεις ΑΣΕΠ: Όσα αλλάζουν

    Με τις νέες ρυθμίσεις το αρμόδιο υπουργείο επιδιώκει να αντιμετωπίσει το μείζον θέμα των καθυστερήσεων στην κάλυψη των θέσεων από τους επιτυχόντες των διαγωνισμών του ΑΣΕΠ, που έχει ως συνέπεια αφενός οι υπηρεσίες να παραμένουν υποστελεχωμένες, αφετέρου οι επιτυχόντες να παραμένουν αδιόριστοι για μακρό χρονικό διάστημα.

    Το πρόβλημα επιχειρείται να μετριαστεί μέσω της σύντμησης των προθεσμιών σε συγκεκριμένα στάδια της διαδικασίας, από την έγκριση του προγραμματισμού προσλήψεων έως τον διορισμό και την ανάληψη καθηκόντων του υπαλλήλου.

    Στόχος των παρεμβάσεων είναι ο χρόνος που μεσολαβεί από την έγκριση του ετήσιου προγραμματισμού προσλήψεων μέχρι να αναλάβουν δουλειά οι νεοπροσλαμβανόμενοι να μειωθεί από τα δύο ή ακόμα και τα τρία χρόνια που είναι σήμερα στους 8 έως 12 μήνες.

    Στους σχεδιασμούς της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Εσωτερικών περιλαμβάνεται και η προοπτική οι διαδικασίες πλήρωσης θέσεων που πρόκειται να μείνουν κενές λόγω συνταξιοδοτήσεων να αρχίζουν από το προηγούμενο έτος έτσι ώστε να καλύπτονται άμεσα και να μην «χηρεύουν» για μακρό διάστημα όπως συμβαίνει σήμερα.

    Αυξημένη μοριοδότηση για απομακρυσμένες περιοχές

    Ειδική μέριμνα δίνεται στην στελέχωση των ορεινών, νησιωτικών και ηπειρωτικών δήμων της χώρας με μόνιμους κατοίκους των περιοχών αυτών, μέσω της ενίσχυσης της μοριοδότησης του κριτηρίου της εντοπιότητας.

    Συγκεκριμένα, η βαθμολογία στον γραπτό διαγωνισμό υποψηφίων των κατηγοριών Π.Ε. και Τ.Ε. προσαυξάνεται κατά 40 μονάδες για τους κατοίκους ορεινών και νησιωτικών δήμων ανεξαρτήτως πληθυσμού, και κατά 20 μόρια για τους κατοίκους παραμεθόριων περιοχών ή δήμων με πληθυσμό έως 25.000 κατοίκους. Οι ευεργετηθέντες όμως, θα έχουν την υποχρέωση να υπηρετήσουν επί τουλάχιστον 10 χρόνια, στη θέση στην οποία διορίζονται, και για 5 επιπλέον χρόνια σε υπηρεσίες της ίδιας Περιφερειακής Ενότητας στην οποία βρίσκεται ο Δήμος, του οποίου έκαναν χρήση του κριτηρίου της εντοπιότητας.

    Με άλλο άρθρο, η απόφαση κατανομής θέσεων ΑμεΑ εκδίδεται το αργότερο μέσα σε ένα μήνα από την κοινοποίηση της πράξης υπουργικού συμβουλίου, με την οποία εγκρίνεται ο ετήσιος προγραμματισμός προσλήψεων. Ο καθορισμός της προθεσμίας κρίθηκε αναγκαίος προκειμένου να μην καθυστερεί η περαιτέρω διαδικασία πλήρωσης θέσεων στο δημόσιο δεδομένου ότι η απόφαση κατανομής αποτελεί προαπαιτούμενο αυτής.

    Επιπλέον, σε μια προσπάθεια να επιταχυνθεί η κάλυψη χιλιάδων κενών σε κομβικούς φορείς του δημόσιου τομέα προβλέπεται η κάλυψη των θέσεων του ετήσιου προγραμματισμού προσλήψεων των ετών 2022, 2023, 2024 και 2025 από τους επιτυχόντες του πρώτου πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ σύμφωνα με τη βαθμολογία τους στη γραπτή εξέταση και τις προσαυξήσεις βάσει τυπικών προσόντων και εντοπιότητας.

    Εισάγεται, ακόμη, η δυνατότητα σε διαδικασίες με εκτιμώμενη πολύ μεγάλη συμμετοχή, όπως των εκπαιδευτικών, η σειρά κατάταξης των ισοβαθμούντων υποψηφίων να καθορίζεται με βάση ενός τυχαίου αριθμού που θα λαμβάνουν οι υποψήφιοι ηλεκτρονικά μέσω εφαρμογής λογισμικού ανοικτής κληρωτίδας που βασίζεται στην αρχή της τυχαιότητας προκειμένου να προτάσσεται ο υποψήφιος με τον μικρότερο αριθμό. Με αυτόν τον τρόπο δεν θα γίνεται προσφυγή στη δημόσια κλήρωση, διαδικασία η οποία απαιτεί χρόνο για την προετοιμασία και τη διεξαγωγή της.

    Συν τοις άλλοις, θεσπίζεται αντικίνητρο για τους υποψηφίους που μετέχουν αδιακρίτως σε διαδικασίες προσλήψεων χωρίς να στοχεύουν σε συγκεκριμένη θέση και όταν πετυχαίνουν κάποιο διορισμό δεν τον αποδέχοντι ή μετά από λίγο παραιτούνται με αποτέλεσμα η θέση να παραμένει κενή ακόμα και για έξι μήνες μέχρι να βρεθεί αντικαταστάτης. Πλέον, όσοι διοριστούν αλλά δεν αποδεχτούν τον διορισμό ή παραιτηθούν εντός 12 μηνών δεν θα έχουν δικαίωμα για τρία χρόνια να συμμετάσχουν σε νέα διαδικασία πρόσληψης.

    Επίσης, αυξάνεται από 5 σε δέκα 10 έτη το απαιτούμενο διάστημα που πρέπει να έχει παρέλθει από τον διορισμό ή την πρόσληψη ενός δημοσίου υπαλλήλου, προκειμένου να έχει δικαίωμα συμμετοχής σε νέα διαδικασία πλήρωσης θέσεων ίδιας ή κατώτερης κατηγορίας από αυτή στην οποία ήδη υπηρετεί.

    Μειώνονται οι προθεσμίες υποβολής των δικαιολογητικών διορισμού (από 20 σε 15 ημέρες), η προθεσμία διορισμού ή πρόσληψης από την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των δικαιολογητικών (από 30 σε 20 ημέρες), ενώ εισάγεται χρονικό όριο τριών ετών για τη διαδικασία αναπληρώσεων σε μία προκήρυξη από επιλαχόντες, η οποία σημειωτέον δημιουργεί πρόσθετο διοικητικό βάρος και καθυστέρηση στην ολοκλήρωση των διαδικασιών πρόσληψης προσωπικού.

    Με άλλη ρύθμιση η άντληση των δικαιολογητικών από το μητρώο υποψηφίων του ΑΣΕΠ γίνεται με ευθύνη του υποψηφίου, καθώς ο ίδιος αποφασίζει από τα δικαιολογητικά που έχει καταχωρήσει στο μητρώο ποια επιθυμεί να υποβάλει ανάλογα με την προκήρυξη. Για να επιταχυνθεί η διαδικασία και να μειωθεί το διοικητικό βάρος του ΑΣΕΠ ορίζεται ότι, δικαιολογητικά καταχωρισμένα στο μητρώο υποψηφίων δεν ελέγχονται εκ νέου ως προς την ακρίβεια και γνησιότητά τους. Σε περίπτωση ωστόσο υποβολής ψευδών δικαιολογητικών, ο υποψήφιος, εκτός από τον αποκλεισμού του από την τρέχουσα διαδικασία, αποκλείεται και από κάθε επόμενη διαδικασία πλήρωσης θέσεων για διάστημα πέντε ετών.

    Για λόγους επίσης, επιτάχυνσης των διαδικασιών το σύνολο της διαδικασίας πλήρωσης θέσεων προσωπικού ορισμένου χρόνου (ΙΔΟΧ), και όχι μόνο η υποβολή δικαιολογητικών, θα διεξάγεται μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας του υπουργείου Εσωτερικών. Στην εν λόγω πλατφόρμα θα έχει πρόσβαση το σύνολο των εμπλεκομένων, δηλαδή οι υποψήφιοι, το ΑΣΕΠ και οι αρμόδιοι φορείς στο πλαίσιο άσκησης των αρμοδιοτήτων τους.

    Τέλος, στην ατομική συνέντευξη για την πρόσληψη Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού και προσωπικού επί θητεία, εισάγεται η υποχρεωτική μαγνητοφώνηση και απομαγνητοφώνηση, προκειμένου να μειωθεί ο χρόνος σύνταξης των πρακτικών της συνέντευξης.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Πύργος: Με παλμό και δυναμική η κινητοποίηση των εκπαιδευτικών - “Διεκδικούμε αξιοπρεπή εργασία και ποιοτική εκπαίδευση”
    Πύργος: Με παλμό και δυναμική η κινητοποίηση των εκπαιδευτικών - “Διεκδικούμε αξιοπρεπή εργασία και ποιοτική εκπαίδευση”

    Της Δήμητρας Βέλμαχου

    Αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους εμφανίστηκαν χθες οι εκπαιδευτικοί στον Πύργο κατά την διάρκεια της πανεκπαιδευτικής απεργίας στην οποία συμμετείχαν.

    Οι εκπαιδευτικοί διεκδικώντας αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας και καλύτερη χρηματοδότηση για τα σχολεία, μέσα από μια κινητοποίηση που χαρακτηρίζονταν από ιδιαίτερη δυναμική και παλμό, η οποία συντονίστηκε με τη στήριξη της ΔΟΕ και της ΑΔΕΔΥ, κατέστησαν σαφές ότι ο αγώνας τους θα είναι διαρκής μέχρι να ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους.

    Τα αιτήματα, περιλαμβάνουν ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς, κατάργηση της αξιολόγησης, ασφαλείς και κατάλληλες σχολικές υποδομές, καθώς και καλύτερες συνθήκες για τους αναπληρωτές και τα ολιγοθέσια σχολεία.

    Παράσταση Διαμαρτυρίας στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας

    Η κινητοποίηση ξεκίνησε από την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας, όπου τα σωματεία των εκπαιδευτικών συναντήθηκαν με τον κ. Καρατζά για να συζητήσουν τα προβλήματα του κλάδου.

    Η πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πύργου – Ολυμπίας, Μένια Παπουτσή, τόνισε την απόφαση των εκπαιδευτικών να συνεχίσουν τον αγώνα τους απέναντι στις πολιτικές που θέτουν σε κίνδυνο την ποιότητα της εκπαίδευσης και των σχολείων. Στηλίτευσε τις προσπάθειες της κυβέρνησης να κηρύξει παράνομη την απεργία και σημείωσε πως η έλλειψη εκπαιδευτικών και οι συμπτύξεις τμημάτων δημιουργούν ανυπέρβλητα εμπόδια στην εκπαιδευτική διαδικασία.

    Παράλληλα, ο πρόεδρος του νομαρχιακού τμήματος ΑΔΕΔΥ Ηλείας, Χαράλαμπος Καλαντζής, εξέφρασε την έντονη αντίθεση της ομοσπονδίας στις πειθαρχικές διώξεις εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στην απεργία ενάντια στην ατομική αξιολόγηση. Κατήγγειλε τις πρακτικές τρομοκράτησης των εργαζομένων και δήλωσε τη συνεχή στήριξη της ΑΔΕΔΥ στον αγώνα των εκπαιδευτικών.

    Ο πρόεδρος των συνταξιούχων εκπαιδευτικών Ν. Ηλείας, Φώτης Κωσταράς, υπογράμμισε τη σημασία της διαφύλαξης των δικαιωμάτων που οι εκπαιδευτικοί έχουν κατακτήσει μέσα από πολυετείς αγώνες, τονίζοντας ότι η απεργία είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη και δεν μπορεί να καταπατηθεί.

    Συγκέντρωση στην πλατεία Δικαστηρίων

    Η κύρια συγκέντρωση πραγματοποιήθηκε στην πλατεία Δικαστηρίων στον Πύργο, όπου μίλησαν, ο Χρήστος Γαρύφαλλος, πρόεδρος των εργαζομένων Πύργου – Αρχ. Ολυμπίας και Ζαχάρως, ο Χαράλαμπος Καλαντζής, πρόεδρος του νομαρχιακού τμήματος ΑΔΕΔΥ Ηλείας, η Σωτηρούλα Ζαφειροπούλου γραμματέας ΣΕΠΕΕΑ Δυτ. Ελλάδας, ο Φώτης Κωσταράς, πρόεδρος της ΠΕΣΕΚ, η Στέλλα Αναστασίου, πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηλείας, η Δήμητρα Καραμεσίνη, γενική γραμματέας ΣΕΠΕ Πύργου – Ολυμπίας και ο Κώστας Αλατζάς νεοδιόριστος διωκόμενος εκπαιδευτικός, όπου όλοι οι εκπρόσωποι των σωματείων επανέλαβαν τη δέσμευσή τους για συνέχιση του αγώνα.

    Η Στέλλα Αναστασίου, πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηλείας, κατήγγειλε τις προσπάθειες της κυβέρνησης να εκφοβίσει τους εκπαιδευτικούς, δηλώνοντας ότι η απεργία είναι η μόνη επιλογή για να διεκδικηθούν τα δικαιώματα των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

    Οι εκπαιδευτικοί υπογράμμισαν ότι θα συνεχίσουν δυναμικά, με κλιμάκωση των κινητοποιήσεων, έχοντας ήδη προγραμματίσει νέα πανεργατική απεργία για τις 20 Νοεμβρίου.

    Ο αγώνας των εκπαιδευτικών όπως επεσήμαναν δεν αφορά μόνο τις συνθήκες εργασίας τους, αλλά και την ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχεται στους μαθητές. Με αποφασιστικότητα και οργάνωση, βροντοφώναξαν ότι θα συνεχίσουν να διεκδικούν ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της κοινωνίας, χωρίς εκπτώσεις στην ασφάλεια και την ποιότητα.

    Η διαμαρτυρία τους ολοκληρώθηκε με πορεία προς το Διοικητήριο της Π.Ε. Ηλείας όπου στεγάζεται η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας.

    Diamarturia ekpaideutikon 2

    Diamarturia ekpaideutikon 3

    Diamarturia ekpaideutikon 4

  • Πύργος: Πανεκπαιδευτική κινητοποίηση στις 23 Οκτωβρίου - Έκκληση των εκπαιδευτικών σωματείων για δυναμική δυμμετοχή
    Πύργος: Πανεκπαιδευτική κινητοποίηση στις 23 Οκτωβρίου - Έκκληση των εκπαιδευτικών σωματείων για δυναμική δυμμετοχή

    Της Δήμητρα Βέλμαχου

    Ανοιχτό κάλεσμα στους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, και τον λαό του Πύργου να συμμετάσχουν στην πανεκπαιδευτική κινητοποίηση που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 23 Οκτωβρίου στην πλατεία Δικαστηρίων απηύθυναν τα μέλη της ΕΛΜΕ Ηλείας και της ΣΕΠΕ Πύργου και Αρχαίας Ολυμπίας κατά την διάρκεια της χθεσινής τους συνέντευξης Τύπου. Η κινητοποίηση εντάσσεται στο πλαίσιο της πανελλαδικής απεργίας εκπαιδευτικών που διεκδικούν καλύτερες συνθήκες εργασίας και διαβίωσης, καθώς και τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης.

    Αιτήματα για καλύτερες συνθήκες διαβίωσης και εκπαίδευσης

    Η Στέλλα Αναστάσιου, πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηλείας, επεσήμανε ότι η κινητοποίηση αφορά τις απαράδεκτες συνθήκες εργασίας που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί, λόγω των περικοπών στους μισθούς, της ακρίβειας και των υψηλών ενοικίων. Παράλληλα, τόνισε ότι οι εκπαιδευτικοί διεκδικούν καλύτερους όρους μόρφωσης για τους μαθητές τους, οι οποίοι πλήττονται από τις μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων, τις ελλείψεις προσωπικού και τις ελλιπείς υποδομές των σχολείων.

    Η κ. Αναστάσιου υπογράμμισε επίσης ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να κατηγοριοποιήσει τα σχολεία, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές μέσα από διαδικασίες αξιολόγησης που υπονομεύουν τη συνοχή και την ισότητα στο δημόσιο σχολείο. «Δεν θα αφήσουμε την κυβέρνηση να μας κάνει μαθήματα για τη δημοκρατία και τον πολιτισμό», ανέφερε χαρακτηριστικά, υποστηρίζοντας ότι οι εκπαιδευτικοί στέκονται στο πλευρό των λαών που αγωνίζονται για την ειρήνη και τη δικαιοσύνη, ενάντια στους πολέμους και τις ανισότητες.

    Καταγγελίες για αυταρχισμό και εκπαιδευτική υποβάθμιση

    Η Δήμητρα Καραμεσίνη, γενική γραμματέας της ΣΕΠΕ Πύργου και Αρχαίας Ολυμπίας, αναφέρθηκε στις αυταρχικές πολιτικές που, όπως υποστήριξε, στοχεύουν στη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης και στην ενίσχυση ιδιωτικών συμφερόντων. «Δεν φοβόμαστε την αξιολόγηση», δήλωσε, επισημαίνοντας ότι οι εκπαιδευτικοί αξιολογούνται καθημερινά από τους μαθητές και τους γονείς τους, αλλά καταδικάζουν τις προσπάθειες κατηγοριοποίησης και απαξίωσης των σχολείων.

    Η κ. Καραμεσίνη περιέγραψε με δραματικούς τόνους την κατάσταση στην Πύργο, όπου συγχωνεύονται τμήματα και σχολεία με αποτέλεσμα να δημιουργούνται υπερφορτωμένες τάξεις, ακόμα και με μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Η έλλειψη προσωπικού, ιδιαίτερα στην παράλληλη στήριξη, υπογράμμισε πως δημιουργεί σημαντικά προβλήματα, ενώ η κατάσταση των σχολικών κτιρίων σημείωσε πως είναι επικίνδυνη για την ασφάλεια των μαθητών.

    Καταστολή και διώξεις εκπαιδευτικών

    Η Ευρυδίκη Παυλοπούλου, μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Ηλείας, καταδίκασε τις διώξεις που αντιμετωπίζουν εκπαιδευτικοί σε όλη την Ελλάδα λόγω της συνδικαλιστικής τους δράσης. Υποστήριξε ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να φιμώσει τους εκπαιδευτικούς και να καταστείλει τις αντιδράσεις τους ενάντια στις μεταρρυθμίσεις, οι οποίες, σύμφωνα με την ίδια, οδηγούν στην εκπαιδευτική οπισθοδρόμηση.

    Οι εκπαιδευτικοί της Ηλείας ζητούν από την κοινωνία να σταθεί στο πλευρό τους, υπερασπίζοντας το δικαίωμα σε ένα δημόσιο, δημοκρατικό και σύγχρονο σχολείο για όλους. Όπως τονίζουν, η μάχη αυτή δεν αφορά μόνο τους εκπαιδευτικούς, αλλά όλους όσοι πιστεύουν στη δημόσια εκπαίδευση ως δικαίωμα και ως κοινό αγαθό.

  • Δημόσιο: Ερχονται 19.181 προσλήψεις μέσα στο 2025
    Δημόσιο: Ερχονται 19.181 προσλήψεις μέσα στο 2025

    Συνολικά 19.181 προσλήψεις έχει εγκρίνει το υπουργείο Εσωτερικών για το 2025, προκειμένου να καλυφθούν τα κενά στις δημόσιες υπηρεσίες, με την υφυπουργό Εσωτερικών Βιβή Χαραλαμπογιάννη να εξηγεί σε συνέντευξη της το πρωί της Πέμπτης πως δεδομένου των δημοσιονομικών περιορισμών, του 1 προς 1, για κάθε μία αποχώρηση μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο μία πρόσληψη.

    «Πρέπει να κάνουμε μία ενδελεχή δουλειά και έλεγχο στο τι προσλήψεις θα δώσουμε» τονίζει η υφυπουργός.

    Παράλληλα, σημειώνει πως το υπουργείο προσπαθεί να μειώσει όλες τις προθεσμίες από την έγκριση του ετήσιου προγραμματισμού προσλήψεων μέχρι και το διορισμό και την ανάληψη καθηκόντων του υπαλλήλου, κάνοντας σημειακές παρεμβάσεις.

    «Ο στόχος μας είναι είναι μόλις βγαίνει ένας προγραμματισμός προσλήψεων που συνήθως εγκρίνεται το Σεπτέμβρη του προηγούμενου έτους, το επόμενο έτος να καταφέρουμε να κάθεται στην καρέκλα ο υπάλληλος ο οποίος έχει εγκριθεί η πρόσληψή του» τόνισε η υφυπουργός.

    Ακόμα η κ. Χαραλαμπογιάννη εξήγησε ότι «σε ό,τι αφορά τις 19.181 θέσεις δεν είναι όλες οι θέσεις για το ΑΣΕΠ, να το ξεκαθαρίσουμε αυτό.

    Είναι και το ένστολο προσωπικό, μέσα είναι και τα μέλη ΔΕΠ, είναι και οι γιατροί του ΕΣΥ που είναι 1.300 άτομα.

    Η πλειονότητα των θέσεων που θα πάνε στο ΑΣΕΠ είναι περίπου στις 7.000. Αυτές οι 7.000 θα απορροφηθούν με τη διαδικασίες του ΑΣΕΠ από τη δεξαμενή, τη μεγάλη του γραπτού διαγωνισμού[…] Αμέσως μετά το ΑΣΕΠ θα κάνει μία μεγάλη προκήρυξη για αυτούς που βρίσκονται στη δεξαμενή των επιτυχόντων του γραπτού διαγωνισμού για την κατηγορία Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης και την κατηγορία Τεχνολογικής Εκπαίδευσης που θα ακουμπάει περίπου στις 7.000 προσλήψεις.

    Από κει και πέρα έχουμε βεβαίως τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και την υποχρεωτική εκπαίδευση.

    Να πω ότι βγήκε η προκήρυξη για τους ανθρώπους, τα άτομα με αναπηρία, 1.500 θέσεις, θα τρέξει από 21 Οκτώβρη από τη Δευτέρα που μας μπαίνει η προθεσμία για τις αιτήσεις».

    Πότε θα γίνει ο επόμενος διαγωνισμός ΑΣΕΠ

    Για τον πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό η κ. Χαραλαμπογιάννη εξήγησε ότι τώρα ο νόμος προβλέπει ότι θα είναι κάθε δύο χρόνια.

    «Εμείς πήραμε την πολιτική απόφαση να απορροφηθούν τέσσερις προγραμματισμοί προσλήψεων, δηλαδή ο προγραμματισμός ’22, ’23, ’24 και ’25 από τον πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό δεδομένου ότι υπάρχει μία αρκετά μεγάλη δεξαμενή και δεν υπήρχε λόγος να περάσουμε σε καινούργιο διαγωνισμό».

    «Παρόλα αυτά ευελπιστούμε ότι εντός του ’25 θα έχουμε μία καινούργια διαδικασία διαγωνισμού προκειμένου να καλύψουμε και τις ανάγκες εκεί που δεν υπάρχει δεξαμενή» τόνισε.

    «Να επισημάνω το εξής υπάρχουν ειδικότητες που δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή δυνατότητα κάλυψης από τη δεξαμενή για παράδειγμα δεν έχουμε κτηνιάτρους ας πούμε. Πρέπει να κάνουμε ένα καινούργιο διαγωνισμό προκειμένου να καλύψουμε αυτή την ανάγκη» πρόσθεσε.

    Πρόσθεσε ότι στον προγραμματισμό προσλήψεων περιλαμβάνονται και 2.700 νοσηλευτές και παραϊατρικό προσωπικό στα νοσοκομεία μας.

    Ο επόμενος γραπτός διαγωνισμός στο ΑΣΕΠ θα γίνει κάποια στιγμή μέσα στο ’25 ανέφερε ακόμα η κ. Χαραλαμπογιάννη.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Επιτάχυνση των προσλήψεων και μπόνους στο Δημόσιο - Τι περιλαμβάνει το νομοσχέδιο
    Επιτάχυνση των προσλήψεων και μπόνους στο Δημόσιο - Τι περιλαμβάνει το νομοσχέδιο

    Στη Βουλή κατατέθηκε το νομοσχέδιο για την επίσπευση της διαδικασίας προσλήψεων μέσω ΑΣΕΠ και νέο πλαίσιο παροχής κινήτρων και ανταμοιβής στο προσωπικό της δημόσιας διοίκησης για την επίτευξη της στοχοθεσίας.

    Συγκεκριμένα, το νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών περιλαμβάνει ρυθμίσεις σχετικά με την επιτάχυνση της διαδικασίας προσλήψεων προσωπικού στον δημόσιο τομέα, μέσω του ΑΣΕΠ και τη στελέχωση δημόσιων υπηρεσιών σε συγκεκριμένες περιοχές της χώρας.

    Οι κυριότερες τροποποιήσεις στον ν.4765/2021 αφορούν στην:

    • προσαύξηση της μοριοδότησης λόγω εντοπιότητας υποψήφιων στελεχών του Δημοσίου σε νησιωτικούς, ορεινούς και ηπειρωτικούς δήμους της χώρας,
    • δυνατότητα απόδοσης αριθμού σε κάθε υποψήφιο ανά προκήρυξη, μέσω εφαρμογής λογισμικού ανοικτής κληρωτίδας, προκειμένου να καθορίζεται η σειρά κατάταξης αυτού,
    • διενέργεια του συνόλου της διαδικασίας πλήρωσης θέσεων προσωπικού με σχέση εργασίας ι.δ.ο.χ., μέσω κεντρικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας υποβολής αιτήσεων και δικαιολογητικών, την οποία αναπτύσσει και διαχειρίζεται το Υπουργείο Εσωτερικών.

    Σύμφωνα με όσα αναφέρει η αιτιολογική έκθεση, «η υποστελέχωση των δημόσιων υπηρεσιών, ιδίως σε ορεινούς, νησιωτικούς δήμους, καθώς και οι καθυστερήσεις που παρατηρούνται στην ολοκλήρωση των διαδικασιών πρόσληψης και διορισμού, καθιστούν αναγκαίες τις προωθούμενες παρεμβάσεις ώστε να κινητροδοτηθούν οι υποψήφιοι ευάλωτων περιοχών, να ενισχυθεί η ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών και ταυτόχρονα να καλυφθούν άμεσα οι κενές θέσεις των δημοσίων υπηρεσιών».

    Τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου

    Το σχέδιο νόμου που εισάγεται προς επεξεργασία στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή, εντός της εβδομάδας προβλέπει:

    1. Κάλυψη των θέσεων του ετήσιου προγραμματισμού προσλήψεων των ετών 2022 και 2023 καθώς και 2024 και 2025 από επιτυχόντες του πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού της πρόσκλησης/προκήρυξης 2Γ/2022 ή άλλης μεταγενέστερης γραπτής εξέτασης, με βάση τα οριζόμενα κριτήρια.

    2. Τροποποίηση/συμπλήρωση διατάξεων του Κώδικα Κατάστασης Δημόσιων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων (ν.3528/2007) και του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (ν.3584/2007), με σκοπό τη σύντμηση των επιμέρους προθεσμιών που προβλέπονται και τη συνακόλουθη επιτάχυνση ολοκλήρωσης της διαδικασίας διορισμού των δημόσιων και των δημοτικών υπαλλήλων.

    3. Επανακαθορισμό, με εφαρμογή από το έτος 2025, του πλαισίου αναφορικά με το σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής των υπαλλήλων των δημοσίων υπηρεσιών, συνδεόμενο με το σύστημα στοχοθεσίας και αξιολόγησης του ν.4940/2022, με σκοπό την επίτευξη προσδιορισμένων στόχων και μετρήσιμων αποτελεσμάτων και την ανάλογη επιβράβευση των εμπλεκόμενων υπαλλήλων. Παράλληλα, καταργείται το άρθρο 23 του ν.4940/2022.

    Τι αλλάζει στα «μπόνους»

    Με το νομοσχέδιο του ΥΠΕΣ καθορίζονται:

    • το πεδίο εφαρμογής του συστήματος κινήτρων και ανταμοιβής των δημοσίων υπαλλήλων [μόνιμοι πολιτικοί υπάλληλοι, υπάλληλοι με σχέση εργασίας ι.δ.α.χ., στρατιωτικοί των Ενόπλων Δυνάμεων και το ένστολο προσωπικό των Σωμάτων Ασφαλείας, οι οποίοι υλοποιούν συγκεκριμένους στόχους του Ενοποιημένου Σχεδίου Κυβερνητικής Πολιτικής (Ε.Σ.Κυ.Π.).],
    • οι προϋποθέσεις υπαγωγής φορέων και υπαλλήλων στο σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής, όπου ρητά μνημονεύεται ότι η καταβολή της ανταμοιβής αναστέλλεται σε περίπτωση άσκησης ποινικής ή πειθαρχικής δίωξης, ενώ καταβάλλεται αναδρομικά σε περίπτωση τελεσίδικης αθώωσης ή απαλλαγής του υπαλλήλου,
    • η ακολουθητέα διαδικασία για τον καθορισμό των επιλέξιμων προς ανταμοιβή στόχων, τον υπολογισμό του τελικού ποσού ανταμοιβής ανά δικαιούχο φορέα και την καταβολή της ανταμοιβής ανά δικαιούχο υπάλληλο.

    Παράλληλα, συστήνονται στο Υπουργείο Εσωτερικών:

    1. Επιτροπή Κινήτρων και Ανταμοιβής, για τον συντονισμό της εφαρμογής του συστήματος κινήτρων και ανταμοιβής και καθορίζονται οι αρμοδιότητες και η συγκρότηση αυτής,
    2. Τμήμα Κινήτρων και Ανταμοιβής, με αποστολή τη διαχείριση του συστήματος κινήτρων και ανταμοιβής και την παροχή συνδρομής στην ανωτέρω Επιτροπή.

    Περαιτέρω, στο Υπουργείο Εσωτερικών αναπτύσσεται και λειτουργεί Πληροφοριακό Σύστημα Κινήτρων και Ανταμοιβής, το οποίο διαλειτουργεί με τα συστήματα που υποστηρίζουν την αξιολόγηση και τη στοχοθεσία καθώς και με το «Σύστημα Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού της Δημόσιας Διοίκησης» (ΣΔΑΔ), μετά τη θέση του τελευταίου σε παραγωγική λειτουργία.

    Το νέο σύστημα ανταμοιβής απευθύνεται σε φορείς με διαφορετική μορφή, διαφορετικές αρμοδιότητες, διαφορετικούς εξυπηρετούμενους και έχει δημιουργηθεί με τρόπο ώστε να μπορεί να διευρυνθεί και σε άλλους φορείς στο μέλλον, καθώς είναι απλό χωρίς δύσκολους ή εξειδικευμένους τύπους εφαρμογής που προκύπτουν από πολύ εξειδικευμένα ή δύσκολο να παραχθούν στοιχεία», σημειώνεται στην αιτιολογική έκθεση.

    Δείτε εδώ τις διατάξεις τοτυ νομοσχεδίου:

    Νομοσχέδιο ΥΠΕΣ
    Επιπλέον τροποποιήσεις

    Τροποποιούνται διατάξεις περί Επιτελικού Κράτους (ν.4622/2019), με τη σύντμηση της προθεσμίας έγκρισης του Ενοποιημένου Σχεδίου Κυβερνητικής Πολιτικής καθώς και των επιμέρους προθεσμιών που τίθενται κατά τον προγραμματισμό του κυβερνητικού έργου.

    Ρυθμίζονται επίσης και θέματα που αφορούν στην:

    • αναγνώριση της συνάφειας μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών σε περίπτωση μετάταξης υπαλλήλου,
    • θέση σε λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος με τίτλο «Σύστημα Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού της Δημόσιας Διοίκησης» (ΣΔΑΔ), στο οποίο μεταφέρονται όλα τα στοιχεία και οι λειτουργίες του Μητρώου Ανθρώπινου Δυναμικού Ελληνικού Δημοσίου, του οποίου το ΣΔΑΔ είναι διάδοχος.

    Επιτρέπεται η μετάταξη υπαλλήλων του δήμου που έχουν ήδη διατεθεί μέσω σύμβασης διαδημοτικής συνεργασίας σε συμβαλλόμενο δήμο, για την παροχή υπηρεσιών βοήθειας στο σπίτι.

    Πηγή: Cnn.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: EUROKINISSI/ ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ
  • Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Κύμα παραιτήσεων «φουσκώνει» τα κενά στα σχολεία
    Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Κύμα παραιτήσεων «φουσκώνει» τα κενά στα σχολεία

    Εκατοντάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί αναγκάζονται να «αποποιηθούν» το δικαίωμα στην εργασία. Τα πανάκριβα ενοίκια και οι χαμηλοί μισθοί φέρνουν βροχή παραιτήσεων.

    Ανά δεκάδες παραιτούνται οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, που καλούνται να αναλάβουν υπηρεσία σε σχολεία της περιφέρειας, αποθαρρημένοι από τους χαμηλούς μισθούς, το υψηλό κόστος ζωής και τις δυσκολίες εύρεσης στέγης – ιδίως σε νησιά και τουριστικές περιοχές.

    Ήδη χθες το υπουργείο Παιδείας, ανακοινώνοντας τις προσλήψεις 8.723 προσωρινών αναπληρωτών, παραδέχθηκε ότι «δεν κατέστη εφικτή η κάλυψη 483 κενών θέσεων», λόγω «περιορισμένου ενδιαφέροντος από τους ενταγμένους στους πίνακες του ΑΣΕΠ υποψηφίους». Από αυτούς οι 350 θέσεις αφορούν δάσκαλους πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής. Πλάι σε αυτούς, έχουν προστεθεί πάνω από 180 «ανακλήσεις πρόσληψης», αναπληρωτών που είτε δεν παρουσιάστηκαν αν να αναλάβουν υπηρεσία ή πήγαν και ήδη παραιτήθηκαν.

    Κύμα παραιτήσεων

    Όπως αναφέρει η εκπαιδευτική ιστοσελίδα alfavita.gr, χθες δημοσιεύθηκαν απόφάσεις ανάκλησης πρόσληψης συνολικά 82 αναπληρωτών, οι οποίοι είτε δεν παρουσιάστηκαν να αναλάβουν υπηρεσία, είτε παρουσιάστηκαν και κατόπιν παραιτήθηκαν.

    Μόλις την προηγούμενη Πέμπτη είχαν ανακοινωθεί άλλες 100 ανακλήσεις πρόσληψης αναπληρωτών, και είναι μόνο η αρχή. Το πρόβλημα παίρνει πλέον μαζικές διαστάσεις, διογκώνοντας τα ήδη υπάρχοντα κενά στα σχολεία. Σύμφωνα με την ΟΛΜΕ, ακόμα και μετά τη α’ φάση των προσλήψεων αναπληρωτών, τα λειτουργικά κενά ανέρχονται αθροιστικά σε περισσότερα από 30.000 και στις δύο βαθμίδες, ενώ εντοπίζονται 20.000 κενά στην παράλληλη στήριξη. Σύμφωνα με τη ΔΟΕ υπάρχουν περίπου 10.000 κενά σε νηπιαγωγεία και δημοτικά, σε όλε τις ειδικότητες και την παράλληλη στήριξη.

    Το υπουργείο Παιδείας έχει ανακοινώσει ότι για την κάλυψη των 483 θέσεων που δεν καλύφθηκαν, θα εκδοθεί ειδική προκήρυξη. Όμως άγνωστο παραμένει αν και με αυτή την διαδικασία θα βρεθούν αναπληρωτές.

    Εν τω μεταξύ οι κενές θέσεις των αναπληρωτών πολλαπλασιάζονται, όσο συνεχίζονται οι παραιτήσεις.

    Το στεγαστικό στο επίκεντρο

    Το στεγαστικό πρόβλημα βρέθηκε στο επίκεντρο της σημερινής συνάντησης της ΟΛΜΕ και της ΑΔΕΔΥ με τον πρόεδρο της ΚΕΔΕ . Όπως ειπώθηκε, το δυσβάστακτο κόστος της στέγασης, ιδιώς στα νησιά, αναγκάζει πολλούς εκπαιδευτικούς και υγειονομικούς υπαλλήλους είτε να παραιτηθούν είτε να μην αποδεχθούν το διορισμό, με αποτέλεσμα σχολεία και δομές υγείας να υπολειτουργούν. Η ΟΛΜΕ ζήτησε να εφαρμοστεί από όλους τους δήμους ο νόμος για το επίδομα στέγασης και διατροφής των εκπαιδευτικών και των άλλων δημοσίων υπαλλήλων (4483/2017, άρθρο 32). Ο νόμος αφορά τους ορεινούς και νησιωτικούς δήμους της χώρας κάτω των 18.000 κατοίκων.

    «Ούτε τέσσερις Δήμοι σε όλη την Ελλάδα δεν δίνουν αυτό το επίδομα στους Αναπληρωτές και στους Νεοδιοριστους οπως προστέθηκε στο νόμο από τον τωρινό Υπουργό Εσωτερικών. Ζητήσαμε να δίνεται το επίδομα και στους μόνιμους εκπαιδευτικούς όπως δίνεται σε όλους τους άλλους δημόσιους υπαλλήλους και να είναι υποχρεωτικό και όχι εν δυνάμει όπως ορίζει ο συγκεκριμένος νόμος», έγραψε σε ανάρτησή του o πρόεδρος της ΟΛΜΕ Νικηφόρος Κωνσταντίνου.

    Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί σε αδιέξοδο

    Το γεγονός ότι εκατοντάδες αναπληρωτές δεν εμφανίζονται ή παραιτούνται, μολονότι «τιμωρούνται» πειθαρχικά, με την ποινή της μη δυνατότητας πρόσληψης για δύο έτη, αναδεικνύει και το τεράστιο αδιέξοδο που έχει δημιουργηθεί.

    Σύμφωνα με εκπροσώπους της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι μαθηματικά βέβαιο ότι θα ακολουθήσουν πολλές επιπλέον παραιτήσεις αναπληρωτών, είτε άμεσα είτε κατά τη διάρκεια της χρονιάς, όπως έχει συμβεί και τα προηγούμενα χρόνια.

    Oι αναπληρωτές που ενημερώθηκαν χθες με sms ότι έχουν επιλεγεί για το β’ γύρο διορισμών, έχουν προθεσμία να εμφανιστούν στα σχολεία εντός τριών εργάσιμων ημερών, διαφορετικά υφίστανται κυρώσεις.

    Ειδικά για όσους καλούνται να υπηρετήσουν μακριά από τον τόπο κατοικίας τους, σε νησιά, απομακρυσμένες περιοχές ή ακόμα και σε αστικά κέντρα, αυτό σημαίνει ότι πρέπει σε ελάχιστο χρονικό διάστημα και με δικά τους – διόλου ευκαταφρόνητα – έξοδα να μαζέψουν τα υπάρχοντά τους, να βρουν στέγη και να μετακομίσουν, σε ένα μέρος που τους ανακοινώνεται την τελευταία στιγμή.

    Όσοι δεν τα καταφέρουν σε αυτό τον άθλο, θα πρέπει να ζήσουν σε συνθήκες survivor – σε κάμπινγκ, σκηνές, ακόμα και στα αυτοκίνητά τους ή σε σχολικές αίθουσες, μέχρι να βρουν κάπου να μείνουν – συχνά με ενοίκιο που είναι ως και το 50% του μισθού τους.

    Με μια βαλίτσα στο χέρι

    «Θεωρητικά ένας αναπληρωτής πρέπει να αναπληρώνει κάποιο κενό. Όμως εμείς αναπληρώνουμε τους ίδιους μας τους εαυτούς», μας λέει η Χαρά Μένου, νηπιαγωγός, μέλος του Συντονιστικού Αναπληρωτών/τριων Αδιόριστων Εκπαιδευτικών. Στις γραμμές του Συντονιστικού έχουν συμμετάσχει με κινητοποιήσεις δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί, που παραμένουν σε «ομηρία» ως και πάνω από δεκαετία. Στα βασικά τους αιτήματα είναι οι «μόνιμοι μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών, με βάση το πτυχίο και με ολόκληρη την προϋπηρεσία, και αυξήσεις στους μισθούς για μια αξιοβίωτη ζωή».

    «Το γεγονός ότι ήδη φέτος πάνω από 500 άτομα έχουν παραιτηθεί πρακτικά από την εργασία τους, γνωρίζοντας ότι το κόστος που θα πληρώσουν είναι μεγάλο, δείχνει πόσο οριακή είναι η κατάσταση. Όσοι δεν δεχτούν τη θέση του αναπληρωτή θα βρεθούν δύο χρόνια εκτός πινάκων κατάταξης, χάνοντας μόρια και προϋπηρεσία. Δεν το κάνουν από επιλογή αλλά εξαναγκάζονται», συμπληρώνει η κ. Μένου.

    Το μείζον ζήτημα παραμένει η έλλειψη στέγης, και οι υπέρογκες τιμές των ενοικίων, όχι μόνο στις τουριστικές περιοχές, αλλά και στα αστικά κέντρα που έχουν πλέον «τουριστικοποιηθεί» όπως η Αθήνα.

    Στα νησιά όμως το πρόβλημα είναι ακόμα πιο εκρηκτικό. «Αν είναι τυχεροί και βρουν σπίτι, συχνά τους διώχνουν πριν τελειώσει η σχολική χρονιά, με την έναρξη της τουριστικής σεζόν, ακόμα και πριν το Πάσχα. Αναπληρωτής εκπαιδευτικός σημαίνει ότι θα είσαι συνεχώς μια μια βαλίτσα στο χέρι, που δεν κλείνει ποτέ, αφού είσαι διαρκώς περιπλανώμενος».

    Αναπληρώτριες «κατώτερου θεού»

    Ο μισθός του αναπληρωτή εκπαιδευτικού – 876 ευρώ καθαρά – πρέπει να καλύψει το ενοίκιο, που στις τουριστικές περιοχές ξεκινάει από 400 ευρώ, τα πάγια έξοδα στέγασης και σίτισης, συχνά ένα μεταφορικό μέσο για να πάνε στη δουλειά τους (είναι κοινό μυστικό ότι οι συγκοινωνίες στα νησιά και την επαρχία υπολειτουργούν). «Δεν μιλάμε καν για τις συνθήκες μιας αξιοπρεπούς ζωής, αλλά τους βασικούς όρους επιβίωσης», δηλώνει η αναπληρώτρια εκπαιδευτικός.

    Το Συντονιστικό Αναπληρωτών/τριων έχει πρωτοστατήσει σε αγώνες για μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, οι οποίοι είχαν παγώσει από το 2008 και έγιναν ξανά για πρώτη φορά το 2020. Έκτοτε, οι μόνιμοι διορισμοί παραμένουν αναντίστοιχοι με τα πραγματικά κενά, γι’αυτό και «μπαλώνονται» με αναπληρώσεις, υποστηρίζουν οι εκπαιδευτικοί.

    Το γεγονός ότι γίνονται με «δόσεις», ακόμα και μετά τα Χριστούγεννα, αναγκάζει πολλούς εκπαιδευτικούς να αποποιηθούν το δικαίωμά τους να εργαστούν στο αντικείμενό τους, αφού πρέπει εν τω μεταξύ να βρουν αλλού δουλειά για να επιβιώσουν. Στην πραγματικότητα είναι η οικογένεια του εκπαιδευτικού που «χρηματοδοτεί» τη θητεία του ως αναπληρωτή, με την ελπίδα κάποτε να γίνει μόνιμος.

    Οι αναπληρωτές/τριες εκπαιδευτικοί δεν έχουν δικαίωμα αναρρωτικής άδειας όπως οι μόνιμοι, και δικαιούνται μόλις 15 ημέρες άνευ αποδοχών. «Αν μια γυναίκα έχει επαπειλούμενη κύηση, δεν δικαιούται άδεια και πρέπει να αναγκαστεί να διαλέξει ή τη ζωή της και τη ζωή του παιδιού της ή την εργασία της. Μας βάζουνε σε ένα απάνθρωπο ζύγι», λέει στο in η αναπληρώτρια νηπιαγωγός. Όπως ανέδειξε και η εκπομπή του Mega «Εξελίξεις τώρα» , οι άδειες ανατροφής τέκνου για τις αναπληρώτριες είναι μόλις 3,5 μήνες, αντί για 9 μήνες όπως είναι για τις μόνιμες, με αποτέλεσμα να πρέπει να διαλέξουν είτε άδεια άνευ αποδοχών ή να παραιτηθούν, με ποινή να μην μπορούν να εργαστούν ως αναπληρώτριες για δύο χρόνια.

    Πηγή: In.gr

  • Προσλήψεις 8.763 αναπληρωτών εκπαιδευτικών: Τα δικαιολογητικά και οι προθεσμίες για αίτηση στο ΟΠΣΥΔ
    Προσλήψεις 8.763 αναπληρωτών εκπαιδευτικών: Τα δικαιολογητικά και οι προθεσμίες για αίτηση στο ΟΠΣΥΔ

    Τι ισχύει για τις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών στα σχολεία. Οι προθεσμίες ανάληψης υπηρεσίας και οι σημαντικές οδηγίες για δασκάλους και καθηγητές.

    Την πρόσληψη 8.763 αναπληρωτών εκπαιδευτικώναναπληρωτών εκπαιδευτικών, ανακοίνωσε το υπουργείο το υπουργείο Παιδείας, που θα καλύψουν κενές θέσεις σε δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια.

    Όπως αναφέρει το υπουργείο λόγω περιορισμένου ενδιαφέροντος από τους ενταγμένους στους πίνακες του ΑΣΕΠ υποψήφιους εκπαιδευτικούς δεν κατέστη εφικτή η προγραμματισμένη κάλυψη 483 κενών θέσεων στη Γενική Εκπαίδευση και σε δομές ΕΑΕ, εκ των οποίων οι 350 θέσεις αφορούν στους κλάδους ΠΕ70 Δασκάλων και ΠΕ71-ΠΕ70 ΕΑΕ Δασκάλων ΕΑΕ.

    Για την πλήρωση των εν λόγω θέσεων θα κινηθεί η διαδικασία έκδοσης Ειδικής Προκήρυξης κάλυψης κενών σε σχολικές μονάδες κατ’ άρθρο 86 του ν. 4547/2018 (Α΄ 102), όπως ισχύει.

    Οι προσλαμβανόμενοι θα κατανεμηθούν ως εξής :

    Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση:

    (α) 1.017 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ), και

    β) 3.194 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στην Γενική Εκπαίδευση.

    Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση:

    (α) 1.045 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ),

    (β) 3.470 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στην Γενική Εκπαίδευση, και

    (γ) 23 εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ79.01 σε Μουσικά Σχολεία για τη διδασκαλία μουσικών ειδικεύσεων.

    Επιπλέον, διατίθενται για πρόσληψη στη Σιβιτανίδειο Δημόσια Σχολή Τεχνών και Επαγγελμάτων, με απόφαση του οικείου Διοικητικού Συμβουλίου, δεκατέσσερις (14) προσωρινοί αναπληρωτές κλάδων/ειδικοτήτων Β/θμιας Εκπ/σης για την Γενική Εκπαίδευση. Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν και να αναλάβουν υπηρεσία από την Παρασκευή 11 έως και τη Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2024. Επί της διαδικασίας τοποθέτησης σε σχολικές μονάδες (για τις περιπτώσεις που απαιτείται) και ανάληψης υπηρεσίας, οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να ανατρέξουν στην διεύθυνση www.minedu.gov.gr/anaplirotes όπου έχουν αναρτηθεί οι απαραίτητες πληροφορίες και διευκρινίσεις.

    Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται

    Οι προσλαμβανόμενοι αναπληρωτές κατά την παρουσία τους στη σχολική μονάδα/δομή για την ανάληψη υπηρεσίας θα πρέπει να προσκομίσουν τα παρακάτω δικαιολογητικά.

    1. Πιστοποιητικά Ταυτοποίησης
    2. Αντίγραφα των δικαιολογητικών των τυπικών προσόντων ένταξης στον κλάδο
    3. Γνωμάτευση παθολόγου ή γενικού ιατρού, είτε του δημοσίου είτε ιδιώτη, η οποία να πιστοποιεί την υγεία του εκπαιδευτικού και την ικανότητα να ασκήσει διδακτικά καθήκοντα ή του μέλους Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π. να ασκήσει υποστηρικτικά καθήκοντα αντίστοιχα
    4. Γνωμάτευση ψυχιάτρου, είτε του δημοσίου είτε ιδιώτη, η οποία να πιστοποιεί την υγεία του εκπαιδευτικού και την ικανότητα να ασκήσει διδακτικά καθήκοντα ή του μέλους Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π. να ασκήσει υποστηρικτικά καθήκοντα αντίστοιχα
    5. Υπεύθυνη δήλωση σύμφωνα με το υπόδειγμα

    Σημαντικές ημερομηνίες τρέχουσας φάσης πρόσληψης

    • Αίτηση-Δήλωση προτιμήσεων στο ΟΠΣΥΔ για τοποθέτηση σε σχολικές μονάδες από τους υποψηφίους την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2024.
    • Προθεσμία ανάληψης υπηρεσίας από την Παρασκευή 11έως και την Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2024 στις σχολικές μονάδες, στα ΚΕΔΑΣΥ και στη Σιβιτανίδειο ανά περίπτωση πρόσληψης. Εάν τοποθετούνται σε περισσότερες από μία σχολικές μονάδες, η ανάληψη υπηρεσίας λαμβάνει χώρα στη σχολική μονάδα όπου θα παρέχονται οι περισσότερες ώρες διδασκαλίας. Οι αναπληρωτές θα πληροφορηθούν μέσω γραπτού μηνύματος SMS για τη σχολική μονάδα/ΚΕΔΑΣΥ ανάληψης υπηρεσίας την Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2024.

    Γενικές Οδηγίες

    • Η ανάληψη υπηρεσίας θα πρέπει να ολοκληρώνεται μέχρι τις 14.30 της εκάστοτε ημέραςπου έχει οριστεί για ανάληψη υπηρεσίας, προκειμένου στη συνέχεια να διενεργούνται οι απαραίτητες επεξεργασίες ενημέρωσης στα πληροφοριακά συστήματα ΕΡΓΑΝΗ και Διαύγεια.
      • Οι προσλαμβανόμενοι αναπληρωτές που δύνανται να συνάψουν ψηφιακή σύμβαση μέσω του anaplirotes.gov.gr θα πρέπει να έχουν αποδεχτεί τη σύμβασή τους μέχρι τις 14:59 της ίδια μέρας που παρουσιάζονται στα σχολεία.
      - Σε διαφορετική περίπτωση, δεν διασφαλίζεται η ανάληψη υπηρεσίας του αναπληρωτή τη συγκεκριμένη ημέρα.
    Πηγή: iEidiseis.gr
  • Προσλήψεις αναπληρωτών: Τη Δευτέρα η ανακοίνωση των ονομάτων 9.000 εκπαιδευτικών
    Προσλήψεις αναπληρωτών: Τη Δευτέρα η ανακοίνωση των ονομάτων 9.000 εκπαιδευτικών

    Οι προσλήψεις θα γίνουν σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση - Φέτος θα προσληφθούν συνολικά περίπου 42.000 αναπληρωτές

    Τις προσλήψεις περισσότερων από 9.000 αναπληρωτών εκπαιδευτικών αναμένεται να ανακοινώσει το Υπουργείο Παιδείας τη Δευτέρα, 7 Οκτωβρίου, για την κάλυψη κενών σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ανακοίνωση αναμενόταν αρχικά σήμερα, Παρασκευή.
    Το τρέχον σχολικό έτος θα προσληφθούν συνολικά περίπου 42.000 αναπληρωτές, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου.
    Υπενθυμίζεται ότι στην Α΄ φάση φέτος προσλήφθηκαν ήδη 28.730 αναπληρωτές συνολικά, εκ των οποίων 23.194 εκπαιδευτικοί και 5.539 μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού.

    Επιπλέον, με βάση το έγγραφο του υπουργείου Παιδείας προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, στο οποίο υπήρχε η σημείωση να προβούν «στην ηλεκτρονική καταχώριση απευθείας στο ΟΠΣΥΔ των λειτουργικών κενών των σχολικών μονάδων Γενικής Εκπαίδευσης, των ΔΥΕΠ, των Τάξεων Υποδοχής (Τ.Υ.) Ι και ΙΙ Ζ.Ε.Π. (ενόψει της ίδρυσής τους)», στη Β΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών περιλαμβάνονται και προσλήψεις ΖΕΠ (Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας) και ΔΥΕΠ (Δομές Υποδοχής και Εκπαίδευσης Προσφυγοπαίδων).
    Προς το παρόν, σημειώνεται ότι δεν έχουν καταχωριστεί λειτουργικά κενά των τμημάτων εναλλακτικής ενισχυτικής διδασκαλίας στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ – Υποστήριξη σχολικών μονάδων ΕΠΑΛ» (Μ.Ν.Α.Ε.) καθώς και του Έτους Μαθητείας των ΕΠΑ.Λ.

    Σχετικά με τον προσδιορισμό των λειτουργικών κενών και τις προσλήψεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών

    Σε ό,τι αφορά τις προσλήψεις των αναπληρωτών, αυτές γίνονται σύμφωνα με τα δηλωθέντα λειτουργικά κενά, σύμφωνα με τις παρ. 1, 2 και 3 του άρθρου 4 «της υπ’ αριθμ. 104627/ΓΔ5/7.8.2020 (3344 Β ́) Υ.Α., με θέμα «Ρύθμιση θεμάτων πρόσληψης και τοποθέτησης αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών, μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.)».

    Υπογραμμίζεται ότι η τοποθέτηση των προσληφθέντων αναπληρωτών σε σχολικές μονάδες της περιοχής πρόσληψής τους γίνεται με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης, εφόσον προηγηθεί αξιολόγηση και ιεράρχηση της αναγκαιότητας πλήρωσης του καθενός.

    Σύμφωνα με το άρθρο 4 της Υπουργικής Απόφασης, που ορίζει τη διαδικασία προσδιορισμού των λειτουργικών αναγκών, «Οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης σε τακτά χρονικά διαστήματα και οπωσδήποτε όταν τους ζητείται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υ.ΠΑΙ.Θ. προσδιορίζουν τις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων αρμοδιότητάς τους ανά κλάδο, ειδικότητα, εκπαιδευτική δομή και βαθμίδα εκπαίδευσης σε προσωρινούς αναπληρωτές πλήρους και μειωμένου ωραρίου, καθώς και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς.

    Οι λειτουργικές ανάγκες προσδιορίζονται και καταχωρίζονται στο Ο.Π.ΣΥ.Δ. αφού ληφθούν υπόψη τα τμήματα που λειτουργούν, ο αριθμός των μαθητών κατά τάξη, τμήμα, κατεύθυνση ή άλλη ενότητα, το ωρολόγιο πρόγραμμα, η τυχόν δεύτερη ειδικότητα των εκπαιδευτικών, η δυνατότητα διδασκαλίας μαθημάτων με δεύτερη ανάθεση, οι θέσεις εκπαιδευτικών, το υποχρεωτικό ωράριο των εκπαιδευτικών που τις κατέχουν και η εξάντληση των ωρών του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών στα σχολεία που υπηρετούν ή σε σχολεία της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Οι λειτουργικές ανάγκες σε μέλη Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π. προσδιορίζονται από τον αριθμό των μαθητών καθώς και τις ιδιαίτερες ανάγκες τους.

    Οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αξιολογούν τις καταχωρισμένες στο Ο.Π.ΣΥ.Δ. λειτουργικές ανάγκες των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης αρμοδιότητάς τους και, αφού αξιοποιήσουν το σύνολο των μέσων ελέγχου που διαθέτουν, τις οριστικοποιούν, προβαίνοντας στις ενδεδειγμένες τροποποιήσεις, όπου κρίνεται σκόπιμο.
    Τέλος, ο αριθμός των προς πλήρωση λειτουργικών κενών ανά κλάδο, ειδικότητα, εκπαιδευτική δομή και βαθμίδα εκπαίδευσης εγκρίνεται με σχετική πράξη του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με βάση τις λειτουργικές ανάγκες και την παρεχόμενη από το αρμόδιο όργανο έγκριση πίστωσης.
    Πηγή: Protothema.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο