Ελλάδα

ΚΕΠ: Αλλάζει η εξυπηρέτηση πολιτών - Ο ρόλος των ψηφιακών θυρίδων

ΚΕΠ: Αλλάζει η εξυπηρέτηση πολιτών - Ο ρόλος των ψηφιακών θυρίδων

Ερχεται η ψηφιακή θυρίδα των ΚΕΠ, πώς θα λειτουργεί, πώς θα συνδυαστεί με την προσωπική θυρίδα του κάθε πολίτη στο gov.gr

Ριζικά θα αλλάξει την εξυπηρέτηση των πολιτών από τα ΚΕΠ η ενεργοποίηση της ψηφιακής θυρίδας που αναμένεται να γίνει σε περίπου δύο εβδομάδες στο πλαίσιο της μεταρρύθμισης όλων των ΚΕΠ της χώρας. Στη θυρίδα θα υποβάλλονται ηλεκτρονικά οι αιτήσεις των πολιτών και σε δεύτερο χρόνο στην προσωπική τους θυρίδα θα καταχωρούνται απευθείας ψηφιακά τα πιστοποιητικά και έγγραφα που έχει αιτηθεί κάθε πολίτης από το ΚΕΠ.

Από την προσωπική του θυρίδα ο ενδιαφερόμενος θα μπορεί να κάνει λήψη των εγγράφων εφόσον έχει επιλέξει αυτό το κανάλι αποστολής, ενώ η θυρίδα θα αποτελεί ουσιαστικά και ένα αποθετήριο όλων των πιστοποιητικών που έχει αιτηθεί.

Η είσοδος στη θυρίδα, τη λειτουργία της οποίας παρουσιάζει σήμερα το ethnos.gr, θα γίνεται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης του Δημοσίου gov.gr, η οποία έχει τύχει μεγάλης αποδοχής από τους πολίτες στους πρώτους 6,5 μήνες της λειτουργίας της. Συγκεκριμένα, σήμερα παρέχει 631 υπηρεσιες από 18 υπουργεία, 62 φορεις και οργανισμούς και 7 ανεξαρτητες αρχές και έχουν εκδοθεί πάνω από 1 εκατομμύριο υπέθυνες δηλώσεις και εξουσιοδοτήσεις, πάνω από 400.000 πιστοποιητικά δημοτολογίου και πάνω από 50.000 ληξιαρχικές πράξεις, ενώ οι επισκέψεις ξεπερνούν τα 6 εκατομμυρια.

Η θυρίδα του πολίτη, η οποία σήμερα δεν είναι σε εμφανές σημείο, προσεχώς θα εμφανίζεται στην πρώτη σελίδα του gov.gr. Ο πολίτης θα κάνει ηλεκτρονική ταυτοποίηση αρχικά με τους κωδικούς taxisnet, ενώ σε δεύτερο χρόνο θα εφαρμοστούν και πιο ισχυροί τρόποι αυθεντικοποίησης καθώς ήδη εξετάζεται η αναβάθμιση των κωδίκων με το λεγόμενο one time password ή την αυθεντικοποίηση μέσω τραπεζικών λογαριασμών.

Μετά την ταυτοποίηση ο ενδιαφερόμενος θα έχει δύο δυνατότητες, είτε να επιλέξει την υπηρεσία που θέλει και μέσω link να κατευθυνθεί στο ΚΕΠ, στο οποίο θέλει να υποβάλει την αίτησή του, είτε να επιλέξει απευθείας το ΚΕΠ από το νέο site που ετοιμάζεται το kep.gov.gr, στο οποίο θα παρουσιάζονται όλες οι αιτήσεις προς τα ΚΕΠ μαζί.

Ηδη υπάρχει ένας σύνδεσμος, στον οποίο έχουν ενσωματωθεί πιλοτικά οι πέντε πρώτες αιτήσεις που αφορούν ληξιαρχικές πράξεις προ του 2013 καθώς επίσης και το πιστοποιητικό εγγυτέρων συγγενών. Ο πολίτης επιλέγοντας την υπηρεσία που θέλει, θα ταυτοποιείται και θα έρχονται προσυμπληρωμένα κάποια στοιχεία του ανάλογα με την αίτηση. Θα επιλέγει το ΚΕΠ της περιοχής που θέλει να τον εξυπηρετήσει και πατώντας υποβολή θα υποβάλλει την αίτησή του.

Η αίτηση θα πηγαίνει στην ηλεκτρονική θυρίδα του πολίτη, θα του αποστέλλεται ένα γραπτό μήνυmα (sms) και ένα email με το σύνδεσμο της αίτησης που έχε υποβάλει και θα περιμένει ειδοποίηση για το πότε θα διεκπεραιωθεί το αίτημα του.

Από την πλευρά του ο υπάλληλος του ΚΕΠ θα ελέγχει τη θυρίδα, θα δεσμεύει την ανοιχτή υπόθεση και θα τη διεκπεραιώνει Όταν λάβει την απάντηση από τον αρμόδιο φορέα, στον οποίο θα την έχει αποστείλει, θα την ανεβάζει στη θυρίδα του πολίτη. Το σύστημα αρχικά θα αφορά απλοποιημένες αιτήσεις, για τις οποίες δε χρειάζεται προσκόμιση δικαιολογητικών ή επισύναψη φωτοτυπίας ταυτότητας, ενώ από τη διαδικασία αυτή θα παραχθούν έγκυρα και πλήρη στατιστικά στοιχεία αναφορικά με τις υποθέσεις που εξετάζονται και τους χρόνους διεκπεραίωσής τους.

Κάθε ΚΕΠ θα έχει επίσης τη δική του θυρίδα στο σύστημα, το οποίο έχει ήδη εφαρμοστεί πιλοτικά σε 3 ΚΕΠ ένα εκ των οποίων ανήκει στο δήμο Αθηναίων καθώς από την πρώτη στιγμή το σύνολο των ΚΕΠ της χώρας θα αποκτήσει ψηφιακή θυρίδα.

Παράλληλα προχωρεί και η διαδικασία χορήγησης ειδικών κωδικών εισόδου στους υπαλλήλους των ΚΕΠ ώστε να μη χρειάζεται να εισέρχονται στο σύστημα με τους προσωπικούς κωδικούς τους taxisnet τόσο για λόγους προστασίας των προσωπικών δεδομένων όσο και επειδή με τον τρόπο αυτό θα γίνει ένα ξεκαθάρισμα των εργαζομένων που παραμένουν στα ΚΕΠ και δεν έχουν μετακινηθεί σε άλλες υπηρεσίες, οι οποίοι έως τώρα παρέμεναν στο σύστημα ακόμα και μετά την αποχώρησή τους.

myKEPlive

Την ίδια στιγμή διευρύνεται όλο και περισσότερο η δυνατότητα τηλεδιάσκεψης με τα ΚΕΠ μέσω της οποίας οι πολίτες μπορούν να διεκπεραιώνουν υποθέσεις, που έως τώρα απαιτούσαν φυσική παρουσία στα κατά τόπους ΚΕΠ.

Στο πρόγραμμα myKEPlive είναι ενταγμένοι μέχρι αυτή τη στιγμή 61 δήμοι ύστερα από την προσθήκη και του δήμου Αθηναίων την περασμένη εβδομάδα και των 9 ΚΕΠ που διαθέτει. Εως σήμερα έχουν διεκπεραιωθεί 1.019 ραντεβού, ενώ δίνεται η δυνατότητα ραντεβού και με ανθρώπους με προβλήματα ακοής με τη συμμετοχή ειδικού διερμηνέα για χειλεοανάγνωση.

Υπενθυμίζεται ότι μέσω της πλατφόρμας myKEPlive παρέχονται διαδικασίες υψηλής ζήτησης μέσω των τεσσάρων θεματικών υπηρεσιών:

  • Πληροφόρηση - Αίτηση,

  • Υπηρεσίες προς Επιχειρήσεις,

  • Εξυπηρέτηση Πολιτών με Αναπηρία,

  • Εξυπηρέτηση από το Δήμο σας.

Σημειώνεται ότι κατά τη χρήση της υπηρεσία myKEPlive δεν αποθηκεύονται τα προσωπικά δεδομένα των πολιτών, ενώ οι τηλεδιασκέψεις με τους υπαλλήλους των ΚΕΠ δεν καταγράφονται.

Τι είπαν στο ethnos.gr για την ψηφιακή θυρίδα, το myKEPlive και τη μεταρρύθμιση των ΚΕΠ

Γιώργος Γεωργαντάς, υφυπουργός Απλούστευσης Διαδικασιών υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Tα ΚΕΠ, ένας από τους πιο καταξιωμένους στη συνείδηση του πολίτη, θεσμούς της Δημόσιας Διοίκησης, εδώ και καιρό υφίστανται μια προσπάθεια σημαντικού εκσυγχρονισμού. Γιατί προκειμένου ο θεσμός να ανταποκρίνεται ακόμη καλύτερα στις ανάγκες της ψηφιακής εποχής και της νέας καθημερινότητας που διαμορφώνεται για τους πολίτες, οφείλει να εξελιχθεί. Μεταρρυθμίσεις όπως η υπηρεσία εξ’αποστάσεως εξυπηρέτησης από τα ΚΕΠ myKEPlive, η προγραμματική συμφωνία που πρόσφατα υπογράψαμε για την λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση του δικτύου, η βελτίωση των ψηφιακών δεξιοτήτων των στελεχών των ΚΕΠ, και τώρα η δημιουργία της ψηφιακής θυρίδας, στοχεύουν στην παροχή ποιητικότερων υπηρεσιών προς τους πολίτες και στην περαιτέρω διευκόλυνση της καθημερινότητας τους. Μαζί με τον Υπουργό Κ. Πιερρακάκη και τον ΓΓ Λεωνίδα Χριστόπουλο συνεργαζόμαστε διαρκώς προς αυτή την κατεύθυνση.

Λεωνίδας Χριστόπουλος, Γενικος Γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Τα ΚΕΠ είναι αναμφίβολα ένας από τους πιο αναγνωρίσιμους και αξιόπιστους θεσμούς της δημόσιας διοίκησης. Για αυτό και στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού του κράτους, χρειάζεται να αναβαθμιστούν συνολικά, προκειμένου να ανταποκρίνονται στο σύγχρονο ρόλο τους.

Η δημιουργία της ψηφιακής θυρίδας, είναι ένα ακόμα σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνσή αυτής της αναβάθμισης, για το οποίο εργαζόμαστε μεθοδικά στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Στόχος όλης της πολιτικής ηγεσίας, τόσο του Υπουργού κ. Πιερρακάκη όσο και του Υφυπουργού κ. Γεωργαντά, αλλά και των διοικητικών στελεχών του Υπουργείου, είναι τα ΚΕΠ, να γίνουν σταδιακά το μοναδικό σημείο διεπαφής πολιτών και επιχειρήσεων με το κράτος, διευκολύνοντας ουσιαστικά την καθημερινότητά τους και παρέχοντας υπηρεσίες υψηλών προδιαγραφών, όπως ήταν και η αρχική τους αποστολή.

Άλλωστε, η είσοδος της δημόσιας διοίκησης στην ψηφιακή εποχή, αποτελεί για εμάς ένα κρίσιμο στοίχημα. Εξάλλου, οι αλλαγές αυτές θα καθορίσουν σε μεγάλο βαθμό την επιτυχή μεταστροφή της αντίληψης των πολιτών για το κράτος. Τα νέα ΚΕΠ, όπως σταδιακά χτίζονται, είναι το «κλείδι» για την επιτυχημένη αυτή μεταστροφή.

Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Η ψηφιακή πλατφόρμα myKepLive δημιουργήθηκε από την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης εν μέσω της πανδημίας, αλλά με απίστευτα μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης. Μπαίνοντας στην πλατφόρμα μέσω του Gov.gr και με κωδικούς TaxisNet ο πολίτης μπορεί να κλείσει ένα ψηφιακό ραντεβού ώστε να εξυπηρετηθεί με τηλεδιάσκεψη σε ώρα και ημέρα που εκείνος επιθυμεί. Πρόκειται για ένα εντελώς διαφορετικό, πρωτόγνωρο τρόπο εξυπηρέτησης που καταργεί την ανάγκη μετακίνησης και αυξάνει την ταχύτητα απόκρισης της Δημόσιας Διοίκησης.

Αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι εξυπηρετεί τους συμπολίτες μας με κινητικά ή άλλα προβλήματα καθώς και τους κατοίκους απομακρυσμένων περιοχών. Η πρόσφατη έναρξη λειτουργίας της υπηρεσίας και στον Δήμο της Αθήνας είναι ενδεικτική της δυναμικής που έχει αποκτήσει και που θα εντείνεται συνεχώς τους επόμενους μήνες και σε άλλους τομείς.

Πηγή: Ethnos.gr

TAGS:

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

Σχετικά Άρθρα

tsoukalas popup