Τρίτη, 27 Οκτωβρίου 2020 15:14

Ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ»: Η ταχύτητα του container ship προκάλεσε την σύγκρουση;

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Με ταχύτητα 16 κόμβων έπλεε το «Maersk Launceston» στις 07:29, ελάχιστα λεπτά πριν διαλύσει το πριμαίο τμήμα του ναρκοθηρευτικού «Καλλιστώ» - Τι δείχνουν τα πρώτα στοιχεία - Φωτογραφίες ντοκουμέντο από τη στιγμή της σύγκρουσης με το Καλλιστώ κομμένο στα δύο

Με ταχύτητα 16 κόμβων έπλεε το γιγαντιαίο container ship «Maersk Launceston» λίγο συγκρουστεί με το ναρκοθηρευτικό του Πολεμικού Ναυτικού «Καλλιστώ», το οποίο επίσης είχε αποπλεύσει από τον ναύσταθμο Σαλαμίνας νωρίς το πρωί της Τρίτης.

arxipelagos_kallisto
Φωτογραφία- ντοκουμέντο από το Arxipelagos.gr: Το container ship έχει μόλις εμβολίσει το Καλλιστώ


Το στοιχείο αυτό έχει αποτυπωθεί στους χάρτες που καταγράφουν την πορεία των εμπορικών πλοίων. Το «Maersk Launceston» μήκους 266 μέτρων, κινούνταν με ταχύτητα 5,3 κόμβων μέχρι να προσεγγίσει στην Ψυττάλεια. Από ώρα 07:04, μόλις 14 λεπτά μετά τον απόπλου, όπου έπλεε με 5,3 κόμβους, αρχίζει σταδιακά να αυξάνει ταχύτητα.

foto_arxipelagos
Το Launceston έχει κόψει στα δύο το ναρκαλιευτικό και προσπερνά


Ώρα 07:10 κινείται με 6,8 κόμβους, ώρα 07:14 πλέει με 9,8 κόμβους, ώρα 07:19 κινείται με 12,2 κόμβους, ώρα 07:24 με 16,1 κόμβους και στις 07:29 η ταχύτητά του καταγράφεται στους 16 κόμβους. Λίγα λεπτά αργότερα, κατά πάσα πιθανότητα ώρα 07:34 το τεράστιο container ship προσκρούει στο πίσω μέρος του ναρκοθηρευτικού «Καλλιστώ».
ploio1
Το Launceston κινούνταν με 16 κόμβους λίγο πριν τη σύγκρουση
ploio2
Ωρα 7:29. Ταχύτητα 16 κόμβων
ploio3
ploio4
Ο χάρτης δείχνει ότι η σύγκρουση έγινε 2,65 ν.μ. πριν το separation



Λίγη ώρα νωρίτερα, το πολεμικό πλοίο με το διακριτικό M63 είχε αποπλεύσει από τον ναύσταθμο της Σαλαμίνας. Και τα δύο πλοία ακολουθούσαν νότια πορεία. Τόσο το «Καλλιστώ» όσο και το «Maersk Launceston» κινούνταν προς το λεγόμενο separation, την περιοχή όπου τα εμπορικά και τα πολεμικά πλοία που διέρχονται από την περιοχή κινούνται τρόπον τινά σε διαφορετικές πλευρές.

Επί του παρόντος δεν είναι εύκολο να επιχειρηθεί η ακριβής ανασύνθεση των τελευταίων ετών πριν την σύγκρουση του ελληνικού πολεμικού πλοίου με το container ship.

Και το «Καλλιστώ», αλλά και το «Maersk Launceston» κινούνταν με πορεία νότια, πλέοντας προς το separation. Στη θάλασσα συνήθως προτεραιότητα έχει αυτός που βρίσκεται μπροστά. Από τις φωτογραφίες που αποτυπώνουν την σφοδρή σύγκρουση των δύο πλοίων και τις τεράστιες ζημιές στο «Καλλιστώ» το πριμναίο τμήμα του οποίου έχει πλήρως καταστραφεί φαίνεται πως το ναρκοθηρευτικό βρισκόταν μπροστά από το container ship.

Γιατί τα δύο πλοία ακολουθούσαν συγκλίνουσα πορεία; Ποιοι ήταν οι χειρισμοί που έγιναν από τα πληρώματα του «Καλλιστώ» και του «Maersk Launceston» πριν από την πρόσκρουσή τους μένει να διακριβωθεί. Εκ του αποτελέσματος, οι χειρισμοί δεν ήταν οι ενδεδειγμένοι. Πόσο συνετέλεσε στο ατύχημα το γεγονός ότι το container ship κινούνταν με πολύ υψηλή ταχύτητα;

Ο καπετάνιος του γιγαντιαίου «Maersk Launceston» προσπάθησε τελευταία στιγμή να αποφύγει την σύγκρουση, όπως φαίνεται από την αποτύπωση της πορείας του όπου ώρα 07:34 έχει ρίξει την ταχύτητά του στις 8,8 κόμβους από 16 κόμβους που ήταν η ταχύτητα πλεύσης του ώρα 07:29;

Ολική καταστροφή του «Καλλιστώ»

Λίγο πριν την σύγκρουση με το τεράστιο container ship κάποια από τα μέλη του πληρώματος του πολεμικού πλοίου έπεσαν στη θάλασσα για να γλυτώσουν. Μία κανονιοφόρος του Πολεμικού Ναυτικού και πλωτά του Λιμενικού που έφτασαν άμεσα στο σημείο του ατυχήματος περισυνέλλεξαν τα μέλη του πληρώματος. Δύο από τους επιβαίνοντες στο «Καλλιστώ» τραυματίστηκαν και μεταφέρθηκαν στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών. Τα τραύματά τους δεν εμπνέουν ανησυχία.

Μετά την σύγκρουση όλο το επίστεγο του ναρκοθηρευτικού σαρώθηκε και διαλύθηκε. Παρ' ότι τα πρώτα λεπτά μετά την σύγκρουση το Καλλιστώ κινδύνευε να βυθιστεί, τελικώς το πλοίο έμεινε στην επιφάνεια.

Ρυμουλκά μετέφεραν το λαβωμένο πολεμικό πλοίο στον ναύσταθμο Σαλαμίνας, μάλλον στις εγκαταστάσεις syncrolift της τεχνικής βάσης. Οι φωτογραφίες δεν αφήνουν πολλά περιθώρια αισιοδοξίας για την αποκατάσταση των ζημιών. Το ναρκοθηρευτικό φαίνεται σαν να έχει καταστραφεί. Πολύ περισσότερο που το «Καλλιστώ», χτισμένο στα ναυπηγεία της Vosper Thornycroft στο Πόρτσμουθ της Αγγλίας είναι κατασκευασμένo από πλαστικό ενισχυμένο με υαλονήματα και θεωρείται πολύ δύσκολο να επιτευχθεί αποκατάσταση των βλαβών του πλοίου.

IMG-4692
IMG-4693
IMG-4694

rimoulkisi kallistw1

rimoulkisi kallistw2

Είναι απίστευτη η καταστροφή στην πρύμνη του #Καλλιστώ..... pic.twitter.com/2xEIxjazl2

— Leonidas ToEat ♎☘???? (@AnAthenianToLDN) October 27, 2020

MAERSK_LAUNCESTON
maersk-xartis

Πηγή: Protothema.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 27 Οκτωβρίου 2020 18:11

Σχετικά Άρθρα

  • Wall Street Journal: Η Ρωσία «βοήθησε» τους Χούθι της Υεμένης να επιτεθούν σε δυτικά πλοία
    Wall Street Journal: Η Ρωσία «βοήθησε» τους Χούθι της Υεμένης να επιτεθούν σε δυτικά πλοία

    Οι αντάρτες της Υεμένης αξιοποίησαν δεδομένα από ρωσικούς δορυφόρους που τους διαβιβάστηκαν από Ιρανούς για να στοχοποιήσουν πλοία με βαλλιστικούς πυραύλους και drones

    Η Ρωσία προμήθευσε δεδομένα στους Υεμενίτες αντάρτες Χούθι για να τους βοηθήσει να επιτεθούν σε δυτικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα, διατείνεται άρθρο της Wall Street Journal το οποίο δημοσιεύθηκε χθες Πέμπτη.
    Σύμφωνα με την αμερικανική εφημερίδα, οι Χούθι μπόρεσαν να αξιοποιήσουν δεδομένα από ρωσικούς δορυφόρους που τους διαβιβάστηκαν από Ιρανούς ενδιάμεσους για να στοχοποιήσουν πλοία με βαλλιστικούς πυραύλους και drones.
    Οι Χούθι, οι οποίοι ελέγχουν το μεγαλύτερο μέρος της βόρειας Υεμένης, διεξάγουν από τον Νοέμβριο του 2023 επιθέσεις εναντίον του Ισραήλ και εναντίον πλοίων που λένε πως συνδέονται με αυτό ή συμμάχους τους, διαβεβαιώνοντας πως δρουν σε ένδειξη αλληλεγγύης προς το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα Χαμάς, εμπλακεί σε πόλεμο με τις ισραηλινές ένοπλες δυνάμεις στη Λωρίδα της Γάζας από την 7η Οκτωβρίου 2023.
    Οι επιθέσεις τους έχουν προκαλέσει μεγάλο πρόβλημα στην κίνηση των πλοίων σε αυτή τη ζώνη καίριας σημασίας για το παγκόσμιο εμπόριο και οδήγησαν τις ΗΠΑ να συγκροτήσουν διεθνή ναυτικό συνασπισμό και από τον Ιανουάριο να αρχίσουν να πλήττουν εγκαταστάσεις και όπλα των ανταρτών στην Υεμένη, σε κάποιες περιπτώσεις μαζί με τη Βρετανία. Έκτοτε, οι Χούθι λένε πως στοχοποιούν επίσης αμερικανικά και βρετανικά πλοία.
    Η WSJ αναφέρει πως οι πληροφορίες της για τη ρωσική βοήθεια προέρχονται από «πρόσωπο ενήμερο για το ζήτημα» και «δυο ευρωπαίους αξιωματούχους του αμυντικού τομέα».

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - Protothema.gr
  • Δεμένα παραμένουν τα πλοία στα λιμάνια - Νέα 48ωρη απεργία των ναυτεργατών
    Δεμένα παραμένουν τα πλοία στα λιμάνια - Νέα 48ωρη απεργία των ναυτεργατών

    Δεμένα παραμένουν τα πλοία στα λιμάνια καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη η νέα 48ωρη απεργία για τις 24 και τις 25 Οκτωβρίου, που αποφάσισε ομόφωνα η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας ΠΝΟ, σε όλες τις κατηγορίες πλοίων της ακτοπλοΐας,

    Σημειώνεται ότι η ΠΝΟ ζητά την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας για το 2025, με αυξήσεις 12%, ενώ οι ακτοπλόοι αντιπρότειναν 3%.

    Οι ναυτεργατικές οργανώσεις πραγματοποιούν συγκεντρώσεις στο λιμάνι του Πειραιά και ενημερωτικές συσκέψεις στα πλοία της ακτοπλοΐας.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Πλοία: Νέα 48ωρη απεργία κήρυξε η ΠΝΟ – Δεμένα θα παραμείνουν τα καράβια στις 24 και 25 Οκτωβρίου
    Πλοία: Νέα 48ωρη απεργία κήρυξε η ΠΝΟ – Δεμένα θα παραμείνουν τα καράβια στις 24 και 25 Οκτωβρίου

    Νέα απεργία κήρυξε η ΠΝΟ για τις 24 και 25 Οκτωβρίου, ενώ υπενθυμίζεται ότι τα πλοία παρέμειναν δεμένα χθες και σήμερα

    Νέα 48ωρη απεργία κήρυξε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ), για τις 24 και 25 Οκτωβρίου, ενώ σήμερα και χθες τα πλοία ήταν δεμένα στα λιμάνια.

    Πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση και κηρύχθηκε νέα απεργία στα πλοία

    Σήμερα πραγματοποίησε την συνεδρίασή της η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ), εκδίδοντας την απόφαση για νέα κινητοποίηση στις 24 και 25 Οκτωβρίου.

    Για δύο μέρες, 22 και 23 Οκτωβρίου, δεν πραγματοποιήθηκε κανένα ακτοπλοϊκό δρομολόγιο, εκτός από αυτά στα πορθμεία της χώρας. Τα πληρώματα των πλοίων που εκτελούν δρομολόγια στις πορθμειακές γραμμές, όπως και των φορτηγών και δεξαμενόπλοιων εσωτερικού και τα πληρώματα των ποντοπόρων πλοίων, είχαν εξαιρεθεί από την απεργία.

    Αμετακίνητα είναι τα σωματεία από τις θέσεις τους, προειδοποιώντας για «κλιμάκωση της απεργίας» εάν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους.

    Οι ναυτικοί ζητούν, μεταξύ άλλων, την κατάργηση του Ν.41/50, άμεση τροποποίηση του άρθρου για τη τετράμηνη δρομολόγηση των Ε.Γ/Ο.Γ, Ταχυπλόων Πλοίων, την υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας με αύξηση 12% και την επιβολή επτάμηνης υποχρεωτικής δρομολόγησης.

    Η ανακοίνωση της ΠΝΟ

    «H Διοίκηση της ΠΝΟ συνεδρίασε σήμερα με μοναδικό θέμα Ημερήσιας Διάταξης την εκτίμηση της εν εξελείξει απεργίας της Ομοσπονδίας που είχε εξαγγελθεί για 22 και 23 Οκτωβρίου 2024, και λήψη απόφασης.

    Κατ’ αρχήν ο Γενικός Γραμματέας και η Διοίκηση χαιρετίζουν την μαζική συμμετοχή των συναδέλφων μας που συμβάλλει στην καθολικότητα της απεργίας με σκοπό την τελική επίτευξη των αιτημάτων μας, όπως αυτά είχαν εξωδίκως αποσταλεί προς τις εργοδοτικές οργανώσεις και την Κυβέρνηση, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις μας το προηγούμενο διάστημα.

    Μεγάλες συγκεντρώσεις πραγματοποιήθηκαν σήμερα σε αρκετά πλοία, παρουσία του Γενικού Γραμματέα και της πλειοψηφίας των Μελών της Διοίκησης, αλλά και μεμονωμένα από πρωτοβάθμια Σωματεία, με μοναδικό στόχο την επίλυση των πολύ σοβαρών προβλημάτων των Ναυτεργατών για τα οποία γίνεται η απεργία.

    Κατά την διάρκεια της σημερινής Συνεδρίασης, η Διοίκηση της ΠΝΟ έλαβε υπόψη την προκλητική και αδιάλλακτη στάση της εργοδοσίας για ανανέωση και υπογραφή της ΣΣΕ για το 2025, όχι μόνο για το ύψος του ποσοστού αύξησης, αλλά και για μια σειρά πολύ σοβαρών προβλημάτων όπως: οι απλήρωτες υπερωρίες, τα εξπρές δρομολόγια και οι διανυκτερεύσεις των μελών του πληρώματος αλλά και μια σειρά κλαδικών προβλημάτων.

    Η Διοίκηση έλαβε επίσης υπόψη την μη θετική ανταπόκριση από πλευράς Υπουργείου να βρεθεί άμεση λύση στο απαράδεκτο καθεστώς που έχει επιβληθεί εις βάρος μας, με το Ν. 4150/2013, την κατάργηση του 4μηνου της δρομολόγησης Ε/Γ-Ο/Γ ταχυπλόων με επιβολή 7μηνης δρομολόγησης, αυστηρή τήρηση του 10ωρου απασχόλησης του πληρώματος στα ταχύπλοα, αλλά και το εξευτελιστικό καθεστώς που ισχύει στις προϋποθέσεις της χορήγησης επιδόματος ανεργίας στους Ναυτεργάτες, καθιστώντας το απαγορευτικό αλλά κι όσοι το δικαιούνται να παίρνουν μηνιαίως τα ψίχουλα των 350 ευρώ.

    Ταυτόχρονα, ομόφωνη ήταν η άποψη ότι από πλευράς του Υπουργείου και των Υπηρεσιών του για όλα τα παραπάνω καίρια ζητήματα τηρείται μια μεροληπτική στάση υπέρ της εφοπλιστικής πλευράς και κατά πολλές φορές νομοθετημένων και θεσμοθετημένων δικαιωμάτων των Ναυτεργατών.

    Αφού, συνεκτιμήθηκαν όλα τα παραπάνω, κυρίως όμως, οι διαθέσεις της συντριπτικής πλειοψηφίας των συναδέλφων μας στα πλοία, που συντάσσονται πλήρως με τις αποφάσεις της ΠΝΟ για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων μας, η Διοίκηση της Ομοσπονδίας αποφάσισε ομόφωνα την συνέχιση της 48ωρης απεργίας με νέα 48ωρη Πανελλαδική απεργία την Πέμπτη 24 και Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2024 (με προοπτική κλιμάκωσης)από ώρα 00.00 έως 23.59 της 25 Οκτωβρίου στα Επιβατηγά Ακτοπλοϊκά πλοία και στα Μεσογειακά Τουριστικά πλοία (Ε/Γ-Ο/Γ Διεθνών πλόων και Κρουαζιερόπλοια).

    Η Διοίκηση αποφάσισε επίσης να ζητήσουμε την άμεση συνάντηση με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, την ενίσχυση περαιτέρω των απεργιακών κλιμακίων σε όλα τα λιμάνια και την πραγματοποίηση συγκέντρωσης την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου στις 10.00 μπροστά στο πλοίο ΕΛΥΡΟΣ στην Άγιο Διονύσιο.

    Καλούμε όλους τους Ναυτεργάτες να βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία με τα σωματεία τους, αλλά και την ΠΝΟ για να περιφρουρήσουμε τον αγώνα που δίνουμε και είμαστε βέβαιοι ότι στο τέλος θα κερδίσουμε.»

    Πηγή: In.gr
  • Κλειστά σχολεία σήμερα παρά τη δικαστική απόφαση, δεμένα τα πλοία - Ποιοι άλλοι κλάδοι απεργούν
    Κλειστά σχολεία σήμερα παρά τη δικαστική απόφαση, δεμένα τα πλοία - Ποιοι άλλοι κλάδοι απεργούν

    Απεργούν σήμερα δάσκαλοι και καθηγητές καθώς η ΑΔΕΔΥ προχώρησε στην επαναπροκήρυξη της 24ωρης απεργίας των δασκάλων (ΔΟΕ) προσθέτοντας και τους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ).

    Υπενθυμίζεται ότι το υπουργείο Παιδείας πραγματοποίησε αγωγή κατά της ΔΟΕ για την σημερινή 24ωρη απεργία, όπου και κρίθηκε παράνομη από τη δικαιοσύνη. Ωστόσο, η απεργία θα πραγματοποιηθεί κανονικά υπό την κάλυψη της ΑΔΕΔΥ αφού η σχετική απόφαση από το ανώτατο συνδικαλιστικό όργανο των δημοσίων υπαλλήλων.

    Η Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔΕΔΥ κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της για «πρωτοφανή - στα συνδικαλιστικά και εκπαιδευτικά χρονικά - ενέργεια του υπουργού Παιδείας να προσφύγει στα δικαστήρια, προκειμένου να κηρυχθεί παράνομη η σημερινή 24ωρη απεργία της ΔΟΕ, που έχει αιτήματα, μεταξύ άλλων, τις αυξήσεις στους μισθούς, τις συγχωνεύσεις, τις προσλήψεις κτλ.».

    Συνεχίζεται η απεργία στα πλοία -Δεμένα για δεύτερη μέρα

    Συνεχίζεται για δεύτερη μέρα η 48ωρη απεργία της ΠΝΟ με τα πλοία να παραμείνουν δεμένα στα λιμάνια.

    Οι ναυτικοί, μεταξύ άλλων ζητούν την υπογραφή ΣΣΕ με ποσοστό αύξησης 23% και την άμεση τροποποίηση του άρθρου για τη τετράμηνη δρομολόγηση των Ε.Γ/Ο.Γ, Ταχυπλόων Πλοίων και επιβολή επτάμηνης υποχρεωτικής δρομολόγησης.

    24ωρη απεργία για εργαζόμενους σε επισιτισμό και τουρισμό

    Σε 24ωρη πανελλαδική απεργία προχωρούν οι εργαζόμενοι στον επισιτισμό-τουρισμό σήμερα 23 Οκτωβρίου, όπως ανακοίνωσε η ΠΟΕΕΤ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων στον Επισιτισμό Τουρισμό).

    Καλεί σε συγκέντρωση στις 10.30 έξω από το υπουργείο Εργασίας στην Αθήνα αλλά και σε κατά τόπους συγκεντρώσεις των σωματείων του κλάδου στα αεροδρόμια των τουριστικών προορισμών.

    Αιτήματα της κινητοποίησης είναι η υπογραφή ΣΣΕ με αυξήσεις και 5ήμερο 40ωρο, αλλά και η «αξιοπρεπής διαβίωση τους “νεκρούς” μήνες για τους εποχιακά εργαζόμενους μέσω του ταμείου ανεργίας». Ζητούν μέτρα για το πώς θα μοιράζει το φιλοδώρημα ο εργοδότης στους εργαζόμενους και πώς θα ελέγχεται, ενώ καλούν την κυβέρνηση εφόσον ισχύουν οι εκτιμήσεις της πως το φιλοδώρημα στη χώρα μας κυμαίνεται στα 400 εκ. ευρώ το χρόνο, με τα έσοδα που θα μαζέψει από τη φορολόγηση αυτού του ποσού να αυξήσει τη χρονική ισχύ του επιδόματος ανεργίας των εποχικά εργαζόμενων.

    Συγκέντρωση στην Αθήνα

    Σε συγκέντρωση στα προπύλαια Αθηνών σήμερα στις 12:00 καλεί τους εκπαιδευτικούς η ΔΟΕ.

    Οι ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς των εκπαιδευτικών, η κατάργηση της αξιολόγησης, η αντίθεση στις συμπτύξεις τμημάτων και η λήψη μέτρων για την ασφάλεια των σχολείων με κρατική χρηματοδότηση «στο ύψος των πραγματικών αναγκών», βρίσκονται στο επίκεντρο των διεκδικήσεων της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ).

    «Απέναντι στην οξυμμένη επίθεση της κυβέρνησης της ΝΔ και του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. προτάσσουμε την οργάνωση του αγώνα μας για την ικανοποίηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας, το έργο και την καθημερινότητα των εκπαιδευτικών», αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΔΟΕ.

    Πηγή: Ιefimerida.gr

  • Απεργιακές κινητοποιήσεις σε ολόκληρη τη χώρα: Δεμένα τα πλοία - Απεργούν την Τετάρτη οι δάσκαλοι
    Απεργιακές κινητοποιήσεις σε ολόκληρη τη χώρα: Δεμένα τα πλοία - Απεργούν την Τετάρτη οι δάσκαλοι

    Δεμένα θα παραμείνουν τα πλοία λιμάνια όλης της χώρας σήμερα και αύριο, λόγω της 48ωρης απεργίας που έχουν προκηρύξει οι ναυτικοί διεκδικώντας σειρά αιτημάτων ενώ στις κινητοποιήσεις μπαίνουν και οι δάσκαλοι την Τετάρτη (23/10).

    Η απεργία των ναυτικών που ξεκίνησε σήμερα έχει καθηλώσει τα πλοία στα λιμάνια με τους εργαζόμενους να ζητούν μεταξύ άλλων, την κατάργηση του Ν.41/50, άμεση τροποποίηση του άρθρου για τη τετράμηνη δρομολόγηση των Ε.Γ/Ο.Γ , Ταχυπλόων Πλοίων, την υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας με αύξηση 12% και την επιβολή επτάμηνης υποχρεωτικής δρομολόγησης.

    Η ανακοίνωση της ΠΝΟ για την 48ωρη απεργία

    Υπογραφή ΣΣΕ με ποσοστό αύξησης 12%,

    – Κατάργηση του Ν.41/50,

    – Άμεση τροποποίηση του άρθρου για τη τετράμηνη δρομολόγηση των Ε.Γ/Ο.Γ , Ταχυπλόων Πλοίων και

    – Επιβολή επτάμηνης υποχρεωτικής δρομολόγησης,

    – Στην πράξη και όχι στα χαρτιά χωρίς αντίκρισμα, την μη έγκριση δρομολογίων από το Σ.Α.Σ. και των Υπουργό, ενόψει της νέας δρομολογιακής περιόδου, χωρίς την απαρέγκλιτη τήρηση της Ναυτεργατικής Νομοθεσία

    Στο όνομα των συμφερόντων δεν μπορεί και δεν έχει το δικαίωμα κάνεις να καταστρατηγεί τα Ναυτεργατικά δικαιώματα, αλλά και να υπονομεύει μέσω αυτής της διαδικασίας την ασφάλεια και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

    Απεθύνουμε πλατύ κάλεσμα στους Ναυτεργάτες, στους νησιώτες και σε όλους τους φορείς να σταθούν δίπλα στην απόφαση της Ομοσπονδίας για να υπερασπιστούμε όλοι μαζί τα δίκαια δικαιώματά μας.

    Ασφαλείς θαλάσσιες μεταφορές δεν νοούνται χωρίς ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα.

    Απεργιακή συγκέντρωση στην Αθήνα 12:00 στα Προπύλαια και αντίστοιχα σε όλη την Ελλάδα!!!

    24ωρη απεργία δασκάλων

    Απεργιακή κινητοποίηση πραγματοποιούν αύριο (Τετάρτη 23/0) και οι δάσκαλοι όλης της χώρας με στόχο την ικανοποίηση σειρά αιτημάτων τους, μεταξύ των οποίων αύξηση των μισθών.

    Παράλληλα και η ΟΛΜΕ με ανακοίνωση της προτρέπει τους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να συμμετάσχουν στις αυριανές απεργιακές κινητοποιήσεις με στάσεις εργασίας.

    Η ανακοίνωση της ΔΟΕ

    Συναδέλφισσες, συνάδελφοι, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί τον κλάδο σε 24ωρη απεργία στις 23 του Οκτώβρη!

    ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ αξιοπρεπείς όρους διαβίωσης των εκπαιδευτικών ενάντια στους μισθούς εξαθλίωσης και στην ακρίβεια. Απαιτούμε να ζούμε αξιοπρεπώς από τον μισθό μας!

    Από τα χρόνια των μνημονίων ως σήμερα οι μισθοί μας έχουν υποστεί μείωση σχεδόν 60% στην αγοραστική τους δύναμη, ενώ η ακρίβεια καλπάζει συνεχώς και την ίδια στιγμή ο εισαγωγικός μισθός είναι 776€.

    Η κυβέρνηση έχει καταντήσει τον εκπαιδευτικό «παρία». Και όλα αυτά σε μια εποχή που ο Πρωθυπουργός από τη ΔΕΘ ανακοίνωσε πλεόνασμα (από τους φόρους μας) πάνω από 4,5 δις, ενώ οι μεγάλες επιχειρήσεις καταγράφουν το ένα ρεκόρ κερδών μετά το άλλο. Μας προκαλούν οργή και αγανάκτηση οι κυβερνητικές εξαγγελίες για «αυξήσεις» 12€ καθαρά από την άνοιξη του 2025.

    Αγωνιζόμαστε για ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς μας, ώστε να ζούμε με αξιοπρέπεια. Άμεσα να επιστραφεί ο 13ος -14ος μισθός και το μισθολογικό κλιμάκιο του 2016-17. Να υπογραφεί Συλλογική Σύμβαση Εργασίας για όλο τον κλάδο, που θα κατοχυρώνει κρίσιμα εργασιακά δικαιώματα.

    Να εξισωθούν τα δικαιώματα μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Άμεσα να κατοχυρωθεί 9μηνη άδεια ανατροφής για τις/τους αναπληρώτριες/τές.

    Να εξισωθεί το ωράριο των Νηπιαγωγών και των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα ολιγοθέσια με αυτό των υπόλοιπων εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και συνολικά να εξισωθεί το ωράριο της Πρωτοβάθμιας με αυτό της Δευτεροβάθμιας. Να προστατευθούν οι εκπαιδευτικοί κατά την άσκηση του παιδαγωγικού τους έργου.

    ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ την εξασφάλιση των αναγκαίων όρων στην εκπαίδευση, με τους οποίους οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί προσπαθούν να μορφώσουν τους/τις μαθητές/τριες. Είναι απαράδεκτο να προχωρήσει η υπόλοιπη σχολική χρονιά με εκατοντάδες συμπτύξεις τμημάτων και χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών να παραμένουν ακάλυπτα.

    Δεν είναι δυνατόν να βαφτίζεται σύγχρονο το «στίβαγμα» 25 και πλέον μαθητών/τριών σε κάθε τμήμα, τα δεκάδες χιλιάδες κενά να κοστίζουν εκατοντάδες χαμένες διδακτικές ώρες για τα παιδιά μας, τα κτήρια να είναι ασυντήρητα και χωρίς αντισεισμικούς ελέγχους, μετρώντας καθημερινά περιστατικά που βάζουν σε κίνδυνο τις ζωές μαθητών και εκπαιδευτικών.

    Επιπλέον, η κυβέρνηση να δίνει τη χαριστική βολή στις σχολικές μονάδες καταργώντας τις σχολικές επιτροπές, οδηγώντας έτσι τα σχολεία στην οικονομική ασφυξία. Ζητούμε να ληφθούν μέτρα για την ασφάλεια των σχολείων με ευθύνη του κράτους. Να χρηματοδοτηθούν τα σχολεία από τον κρατικό προϋπολογισμό στο ύψος των πραγματικών αναγκών και όχι να οδηγούνται στην αναζήτηση χορηγών. Να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά.

    Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ να πάρει πίσω όλες οι αντιπαιδαγωγικές συμπτύξεις τμημάτων. Αίτημα του κλάδου είναι 15 μαθητές ανά τμήμα για το νηπιαγωγείο και τις Α’ – Β’ τάξεις και 20 μαθητές για τις υπόλοιπες.

    ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ να μην προχωρήσει η κατηγοριοποίηση των σχολείων με όχημα τη λεγόμενη «αξιολόγηση». Απαντάμε δυναμικά απέναντι στα πειθαρχικά και τις άδικες διώξεις.

    Ο κλάδος μας δίνει σταθερά, με συλλογικότητα μαχητικότητα και αποφασιστικότητα, αγώνα για να κρατήσει όρθια τα σχολεία!

    Να σταθεί δίπλα στους/ις μαθητές/μαθήτριες σε όλα τα επίπεδα (γνωστικά, ψυχοσυναισθηματικά, κλπ), τη στιγμή που η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘΑ όχι μόνο ΔΕ λύνουν ούτε ένα πρόβλημα, αλλά τους εκπαιδευτικούς που δίνουν την ψυχή τους, που καταθέτουν το μεράκι τους, τους οδηγούν σε πειθαρχικά, γιατί συμμετέχουν στην προκηρυγμένη απεργία – αποχή από την ατομική αξιολόγηση.

    Είναι πραγματικά ΝΤΡΟΠΗ το ΥΠΑΙΘΑ να προσπαθεί να ποινικοποιήσει τη συλλογική δράση και τη συμμετοχή στην απεργία των εκπαιδευτικών. Όσοι και όσες μορφώνουν και διαπαιδαγωγούν την νέα γενιά χρειάζονται στήριξη και όχι στοχοποίηση.

    Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

    απέναντι στην οξυμμένη επίθεση της κυβέρνησης της ΝΔ και του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. προτάσσουμε την οργάνωση του αγώνα μας για την ικανοποίηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας, το έργο και την καθημερινότητα των εκπαιδευτικών. Μόνο ο συλλογικός δρόμος η ενότητα στον αγώνα η μαχητικότητα και η αποφασιστικότητά μας απέναντι στην αντιλαϊκή – αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘΑ μπορεί να ανοίξει το δρόμο για να έχουμε κατακτήσεις και νίκες, ώστε να ικανοποιηθούν τα δίκαια αιτήματά μας.

    Στο πλαίσιο των δράσεων της ΔΟΕ για την προετοιμασία της απεργίας θα πραγματοποιηθούν περιφερειακές συσκέψεις την επόμενη περίοδο, με παρουσία των μελών του ΔΣ της ΔΟΕ.

    Πηγή: Cnn.gr
  • ΠΝΟ: 48ωρη απεργία στα πλοία 22 και 23 Οκτωβρίου
    ΠΝΟ: 48ωρη απεργία στα πλοία 22 και 23 Οκτωβρίου

    Σε 48ωρη απεργία στην ακτοπλοΐα στις 22 και 23 Οκτωβρίου προχωρά η ΠΝΟ με ανακοίνωσή της.

    Με βασικά αιτήματα την υπογραφή ΣΣΕ με ποσοστό αύξησης 23% και την άμεση τροποποίηση του άρθρου για τη τετράμηνη δρομολόγηση των Ε.Γ/Ο.Γ , Ταχυπλόων Πλοίων και επιβολή επτάμηνης υποχρεωτικής δρομολόγησης, η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) ανακοίνωσε απεργιακή κινητοποίηση στις 22 & 23 Οκτωβρίου στις κατηγορίες των Ακτοπλοϊκών Οχηματαγωγών Επιβατικών Διεθνών Πλοών & Κρουαζιεροπλοίων.

    Πηγή: Ιefimerida.gr

  • Σενεγάλη: Τουλάχιστον 16 νεκροί σε σύγκρουση λεωφορείου με φορτηγό - Εικόνες που σοκάρουν (video)
    Σενεγάλη: Τουλάχιστον 16 νεκροί σε σύγκρουση λεωφορείου με φορτηγό - Εικόνες που σοκάρουν (video)

    Λεωφορείο συγκρούστηκε με φορτηγό στη Σενεγάλη, με αποτέλεσμα τον τραγικό απολογισμό.

    Τουλάχιστον 16 άνθρωποι σκοτώθηκαν και 22 τραυματίστηκαν το πρωί της Δευτέρας (9/9) στο κέντρο της Σενεγάλης, μετά από σύγκρουση λεωφορείου με φορτηγό.

    Τον τραγικό απολογισμό έδωσαν πυροσβέστες στο Γαλλικό Πρακτορείο.

    Το τροχαίο σημειώθηκε τη Δευτέρα γύρω στις 6:00 τοπική ώρα (09:00 ώρα Ελλάδας) στην εθνική οδό 3, κοντά στην πόλη Ντανγκαλμα, τόνισε ένας αξιωματούχος της Πυροσβεστικής.

    Στα βίντεο που είδαν το φως της δημοσιότητας, φαίνεται το λεωφορείο να παίρνει φωτιά.

    Τα τροχαία δυστυχήματα είναι συχνά στη Σενεγάλη, και συχνά προκαλούνται από τη κακή συντήρηση των δρόμων, την απερίσκεπτη οδική συμπεριφορά ή την εκτεταμένη διαφθορά μεταξύ άλλων.

    Η κυβέρνηση της Σενεγάλης του προέδρου Μπασιρού Ντιομαγιέ Φαγιέ, που εξελέγη τον Μάρτιο, είχε δεσμευτεί να λάβει αυστηρά για τον περιορισμό των τροχαίων ατυχημάτων, μεταξύ άλλων την εντατικοποίηση οδικών ελέγχων και την επιβολή αυστηρότερων ποινών.

    Πηγή: iEidiseis.gr
  • Λέσβος: Σκάφος του Λιμενικού συγκρούστηκε με ταχύπλοο που μετέφερε μετανάστες
    Λέσβος: Σκάφος του Λιμενικού συγκρούστηκε με ταχύπλοο που μετέφερε μετανάστες

    Με σκάφος του Λιμενικούσυγκρούστηκε την Πέμπτη το μεσημέρι ένα ταχύπλοο που έγινε αντιληπτό να επιχειρεί να μεταφέρει 27 πρόσφυγες και μετανάστες στο Βορειοανατολικό άκρο της Λέσβου.

    Το χρονικό

    Σύμφωνα με την ανακοίνωση του λιμενικού σώματος: «Την Πέμπτη το μεσημέρι εντοπίστηκε από σκάφος του λιμενικού που βρισκόταν σε προγραμματισμένη περιπολία, ένα ταχύπλοο σκάφος με αλλοδαπούς επιβαίνοντες να κινείται προς τη Λέσβο, 0,3 μίλια από τις ακτές του Μολύβου.

    Το πλήρωμα του ΠΛΣ προέβη στη χρήση φωτεινών και ηχητικών σημάτων για την ακινητοποίηση του Τ/Χ σκάφους, στα οποία ο χειριστής του δε συμμορφώθηκε, εκτελώντας επανειλημμένα επικίνδυνους ελιγμούς. Στη συνέχεια, το Τ/Χ έστρεψε αιφνιδίως τη πορεία του, με πρόθεση τον εμβολισμό του ΠΛΣ, με συνέπεια τη σύγκρουσή τους. Αποτέλεσμα ήταν να καταστραφεί ο πρωραίος αεροθάλαμος του Τ/Χ σκάφους, να επέλθει εισροή υδάτων και να βυθιστεί.

    Οι 25 επιβαίνοντες έπεσαν στη θάλασσα και περισυλλέχθηκαν από το Λιμενικό, ενώ στη συνέχεια μεταφέρθηκαν με ασφάλεια στο λιμάνι της Μυτιλήνης.

    Επιπλέον, εντοπίστηκαν στη στεριά ακόμα δύο (02) αλλοδαποί, οι οποίοι είχαν διαφύγει κολυμπώντας. Συνολικά διασώθηκαν και μεταφέρθηκαν στο ΚΥΤ ΚΑΡΑ ΤΕΠΕ «ΜΑΥΡΟΒΟΥΝΙ» είκοσι επτά (27) αλλοδαποί, οι οποίοι είναι καλά στην υγεία τους. Ο 27χρονος χειριστής του Τ/Χ σκάφους αντιστάθηκε βιαίως στα στελέχη του πληρώματος του ΠΛΣ με σκοπό να αποφύγει τη σύλληψη. Αφού ακινητοποιήθηκε, διαπιστώθηκε ότι είχε τραυματιστεί κατά τη σύγκρουση και για αυτό διακομίστηκε με ασθενοφόρο όχημα του ΕΚΑΒ στο Γενικό Νοσοκομείο «ΒΟΣΤΑΝΕΙΟ» για ιατρική περίθαλψη, από όπου και εξήλθε.

    Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Μυτιλήνης που διενεργεί την προανάκριση, συνελήφθη ο 27χρονος αλλοδαπός διακινητής για «Πρόκληση ναυαγίου», για «Έκθεση σε κίνδυνο», για «Απείθεια» για παραβίαση των άρθρων «Περί αλλοδαπών» και του «Δίκαιο της θάλασσας».

    Πηγή: Ethnos.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς