Τρίτη, 17 Νοεμβρίου 2020 08:44

«Καλλιστώ»: Ποιος και τι έφταιξε για το ναυτικό ατύχημα - Στα 40 εκατ. ευρώ η εγγυοδοσία

Γράφτηκε από την

Τι δείχνουν τα πρώτα στοιχεία για το ποιος έφταιξε για το πρωτοφανές ναυτικό ατύχημα - Απελευθερώθηκε το container ship και απέπλευσε από τον Πειραιά

Εγγυητική επιστολή τραπέζης ύψους 40 εκατομμυρίων ευρώ κατέθεσε η πλοιοκτήτρια εταιρεία του «Maersk Launceston» το οποίο στις 27 Οκτωβρίου έκοψε στη μέση του ναρκαλιευτικό «Καλλιστώ» του Πολεμικού Ναυτικού, ώστε το γιγαντιαίο container ship να αποπλεύσει από τον Πειραιά και να συνεχίσει το ταξίδι του.

Μετά την σύγκρουση των δύο πλοίων και την ολική καταστροφή του πολεμικού πλοίου «Καλλιστώ», το ελληνικό δημόσιο ζήτησε και πέτυχε την συντηρητική κατάσχεση του πλοίου εμπορευματοκιβωτίων μέχρι του ποσού των 40 εκατομμυρίων ευρώ. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία του «Maersk Launceston», για να πετύχει την απελευθέρωση του container ship, κατέβαλε εγγυοδοσία ύψους 40 εκατ. ευρώ και έτσι έλαβε άδεια απόπλου. Η εγγυητική επιστολή τραπέζης που κατατέθηκε υπέρ του ελληνικού δημοσίου συνιστά έντονη ποιοτική εξασφάλιση, υποστηρίζουν πηγές από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.

Ωστόσο η υπόθεση της διερεύνησης των αιτίων του ναυτικού ατυχήματος και ο καταλογισμός ευθυνών έχει ακόμη πολύ δρόμο μέχρι να διασαφηνιστεί τι ακριβώς συνέβη νωρίς το πρωί, περίπου 07:30, της Τρίτης 27 Οκτωβρίου και το μήκους 266 μέτρων container ship πέρασε πάνω από το ελαφρύ, φτιαγμένο από πλαστικό ενισχυμένο με υαλονήματα, ναρκαλιευτικό.

Λίγο πριν συγκρουστεί με το ναρκοθηρευτικό του Πολεμικού Ναυτικού, το container ship «Maersk Launceston» έπλεε με ταχύτητα 16 κόμβων. Το στοιχείο αυτό έχει αποτυπωθεί στους ηλεκτρονικούς χάρτες που καταγράφουν την πορεία των εμπορικών πλοίων και είναι διαθέσιμοι σε όλους. Για ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ο χρόνος είναι κάτι παραπάνω από πολύτιμος. Τα ναυλοσύμφωνα έχουν σκληρές ρήτρες σε περίπτωση καθυστέρησης παράδοσης των εμπορευμάτων και το πλήρωμα δεν χάνει λεπτό, δεδομένου ότι ακόμη και μια μικρή αργοπορία συνεπάγεται τεράστιες απώλειες για την πλοιοκτήτρια εταιρεία.

kallisto1



Πώς συνέβη το ατύχημα

Στις 27 Οκτωβρίου, το «Maersk Launceston» κινούνταν με ταχύτητα 5,3 κόμβων μέχρι να προσεγγίσει στην Ψυττάλεια. Από ώρα 07:04, μόλις 14 λεπτά μετά τον απόπλου, όπου έπλεε με 5,3 κόμβους, άρχισε σταδιακά να αυξάνει ταχύτητα. Ώρα 07:10 κινούνταν με 6,8 κόμβους, ώρα 07:14 έπλεε με 9,8 κόμβους, ώρα 07:19 κινούνταν με 12,2 κόμβους, ώρα 07:24 με 16,1 κόμβους και στις 07:29 η ταχύτητά του καταγράφηκε στους 16 κόμβους. Λίγα λεπτά αργότερα, κατά πάσα πιθανότητα ώρα 07:34 το τεράστιο container ship προσέκρουσε στο πίσω μέρος του ναρκοθηρευτικού «Καλλιστώ» που είχε αποπλεύσει από τον ναύσταθμο Σαλαμίνας.

Και τα δύο πλοία ακολουθούσαν νότια πορεία, πλέοντας σχεδόν παράλληλα. Τόσο το «Καλλιστώ» όσο και το «Maersk Launceston» κινούνταν προς το λεγόμενο separation, την περιοχή όπου τα εμπορικά και τα πολεμικά πλοία που διέρχονται από την περιοχή κινούνται τρόπον τινά σε διαφορετικές πλευρές.

Επί του παρόντος δεν είναι εύκολο να επιχειρηθεί η ακριβής ανασύνθεση των τελευταίων ετών πριν την σύγκρουση του ελληνικού πολεμικού πλοίου με το container ship.

Στη θάλασσα προτεραιότητα συνήθως έχει το πλοίο που βρίσκεται μπροστά. Από τις φωτογραφίες που αποτυπώνουν την σφοδρή σύγκρουση των δύο πλοίων και τις τεράστιες ζημιές στο «Καλλιστώ» το πριμναίο τμήμα του οποίου έχει πλήρως καταστραφεί φαίνεται πως το ναρκοθηρευτικό βρισκόταν μπροστά από το container ship. Επιπλέον, το «Maersk Launceston» είχε στα δεξιά του το μικρό ναρκαλιευτικό, άρα έπρεπε να παραχωρήσει προτεραιότητα στο μικρό πολεμικό πλοίο. Τι συνέβη όμως και προκλήθηκε η σύγκρουση.

Το Λιμενικό Σώμα διενεργεί την προανάκριση η οποία ακόμη δεν έχει περατωθεί. Πόσα από τα μέλη του πληρώματος του «Maersk Launceston» βρίσκονταν στη γέφυρα μαζί με τον καπετάνιο την ώρα της σύγκρουσης; Γιατί δεν αντελήφθησαν την παρουσία του ναρκαλιευτικού; Τι χειρισμούς έκανε ο κυβερνήτης του «Καλλιστώ»; Ποιες ήταν οι επικοινωνίες των πληρωμάτων των δύο πλοίων μέσω ασυρμάτων; Τι ειπώθηκε ανάμεσα στο container ship και το ναρκαλιευτικό; Ηταν ενδεδειγμένοι οι χειρισμοί αποφυγής της σύγκρουσης από το πλήρωμα του πολεμικού πλοίου; Στο πλαίσιο της διερεύνησης αναμένεται να απαντηθούν όλα αυτά τα ερωτήματα. Μεγάλη αξία θα έχουν και οι καταγραφές που έχουν αποτυπωθεί στο μαύρο κουτί του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Η διερεύνηση του ατυχήματος προχωράει, αναφέρουν συγκλίνουσες πληροφορίες. Μετά την πορισματική έκθεση από το Λιμενικό, αναμένεται να πιάσουν δουλειά οι νομικοί σύμβουλοι του ελληνικού δημοσίου και οι δικηγόροι της Maersk ώστε από κοινού με την ασφαλιστική εταιρεία να συμφωνηθούν οι όροι της αποζημίωσης για την καταστροφή ενός σχεδόν καινούριουν πολεμικού πλοίου. Εκτός απροόπτου, θα είναι μια μακρά διαδικασία όπου κάθε πλευρά θα πρέπει να τεκμηριώσει με επιμέλεια τα επιχειρήματά της προκειμένου να στοιχειοθετήσει ποιος ευθυνόταν για την σύγκρουση και την ολική καταστροφή του ναρκαλιευτικού Καλλιστώ, ευτυχώς χωρίς ανθρώπινα θύματα.

Πηγή: Protothema.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 17 Νοεμβρίου 2020 09:15

Σχετικά Άρθρα

  • Ερυθρά Θάλλασσα: Νέα επιχείρηση διάσωσης του ελληνόκτητου δεξαμενόπλοιου Sounion - 27 εστίες φωτιάς
    Ερυθρά Θάλλασσα: Νέα επιχείρηση διάσωσης του ελληνόκτητου δεξαμενόπλοιου Sounion - 27 εστίες φωτιάς

    Nέα προσπάθεια διάσωσης του ελληνόκτητου δεξαμενόπλοιου Sounion στην Ερυθρά Θάλασσα που παραμένει αγκυροβολημένο 72 ν.μ. δυτικά της Χοντάιντα της Υεμένης, θα επιχειρηθεί από ναυγοσωστικό πλοίο και ένα ρυμουλκό.

    Μετά την αποτυχημένη προσπάθεια δύο ρυμουλκών που κινητοποιήθηκαν αρχικά για τη ρυμούλκηση του ελληνόκτητου τάνκερ, το Λιμενικό Σώμα ανακοίνωσε ότι ελληνικό ναυαγοσωστικό πλοίο, στο οποίο επιβαίνει ειδική ναυαγοσωστική ομάδα με εξειδικευμένο εξοπλισμό, έχει μεταβεί πολύ κοντά στο σημείο. Το ναυαγοσωστικό πλοίο και το ρυμουλκό συνοδεύονται από την ελληνική φρεγάτα Ψαρά και γαλλικό πολεμικό πλοίο, προκειμένου να επιχειρηθεί η διάσωση του Sounion και του φορτίου του.

    Η ρυμούλκηση του ελληνόκτητου τάνκερ, που μεταφέρει 150.000 τόνους ιρακινού αργού πετρελαίου με προορισμό τους Αγίους Θεοδώρους, είχε κριθεί προς το παρόν αδύνατη, λόγω της ύπαρξης μικρών εστιών φωτιάς στο κατάστρωμά του από τις 27 Αυγούστου και των υψηλών θερμοκρασιών.

    Επικεφαλής του Ανώτατου Πολιτικού Συμβουλίου των Χούθι δήλωσε ότι η απόφαση να επιτραπεί η απόσυρση του «Sounion» οφείλεται στην ανησυχία για οικολογική καταστροφή, ωστόσο η περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας εξακολουθεί να αποτελεί κίνδυνο για αρκετά πλοία που δέχονται επιθέσεις. Το πλοίο δέχτηκε την πρώτη επίθεση από τους Χούθι την Τετάρτη 21 Αυγούστου, με το 25μελές πλήρωμά του (23 Φιλιππινέζοι και δύο Ρώσοι), να μεταφέρεται την επομένη από γαλλικό αντιτορπιλικό σε ασφαλές σημείο στο Τζιμπουτί. Στη συνέχεια ακολούθησαν επιθέσεις με την τοποθέτηση εκρηκτικών μικρής ισχύος στο κατάστρωμα του δεξαμενόπλοιου.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Ελληνικών συμφερόντων το πλοίο που χτυπήθηκε από ρωσικούς πυραύλους στη Μαύρη Θάλασσα
    Ελληνικών συμφερόντων το πλοίο που χτυπήθηκε από ρωσικούς πυραύλους στη Μαύρη Θάλασσα

    Ελληνικών συμφερόντων είναι το πλοίο που χτυπήθηκε από τις ρωσικές δυνάμεις ενώ μετέφερε ουκρανικά σιτηρά στη Μαύρη Θάλασσα.

    Πηγές του ναυτιλιακού κλάδου είπαν ότι πρόκειται για το μεταφοράς χύδην φορτίου «Aya» που έφερε σημαία Αγίου Χριστόφορου και Νέβις.

    Η τελευταία αναφερθείσα θέση του πλοίου ήταν στα ανοιχτά του ρουμανικού λιμανιού της Κωνστάντζας σήμερα. Σύμφωνα με στοιχεία παρακολούθησης ναυσιπλοΐας, το πλοίο έχει σταματήσει να πλέει.

    Το Κίεβο, δια στόματος αρχικά του Ουκρανού προέδρου Βολοντίμιρ Ζελένσκι, δήλωσε ότι το πλοίο βομβαρδίστηκε κατά τη διάρκεια της νύχτας από ρωσικό πύραυλο ενώ είχε ήδη απομακρυνθεί από τα ουκρανικά ύδατα. Ο Ζελένσκι τόνισε ότι το πλοίο είχε προορισμό την Αίγυπτο. Πρόσθεσε πως δεν υπάρχουν θύματα από την επίθεση.

    Λίγο αργότερα μια πηγή τόνισε στο Reuters ότι το πλοίο έπλεε σε ρουμανικά χωρικά ύδατα όταν επλήγη από ρωσικό πύραυλο.

    Ο εκπρόσωπος του ουκρανικού Πολεμικού Ναυτικού, Ντίμτρο Πλετεντσούκ τόνισε πως το πλοίο βρίσκονταν στη ρουμανική θαλάσσια οικονομική ζώνη τη στιγμή του πλήγματος από ρωσικό πύραυλο. Πρόσθεσε πως η Ρωσία χρησιμοποίησε βομβαρδιστικά Tu-22 για την επίθεση. Ο υπουργός Εξωτερικών της Ουκρανίας Αντρίι Σιμπίχα δήλωσε ότι το ρωσικό πλήγμα στο πλοίο ήταν μια «θρασύτατη επίθεση» στην ελευθερία της ναυσιπλοΐας και στην παγκόσμια επισιτιστική ασφάλεια.

    Η ρουμανική Ναυτική Αρχή έσπευσε να διαψεύσει αυτή την εκδοχή. Μια εκπρόσωπος της ρουμανικής αρχής δήλωσε ότι το πλοίο δεν βρισκόταν σε ρουμανικά χωρικά ύδατα όταν επλήγη.

    «Το μόνο που μπορώ να σας πω για το εν λόγω πλοίο τη στιγμή εκείνη δεν βρισκόταν στα χωρικά μας ύδατα», δήλωσε στο Reuters η εκπρόσωπος της Αρχής, Ιρίνα Πουσκάσου. «Δεν μας ζητήθηκε με κανέναν τρόπο να παράσχουμε βοήθεια», συμπλήρωσε.

    Η Ρωσία δεν έχει σχολιάσει μέχρι στιγμής.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Μεσσηνία: Κινδυνεύουν με απέλαση οι επιζώντες του ναυαγίου της Πύλου
    Μεσσηνία: Κινδυνεύουν με απέλαση οι επιζώντες του ναυαγίου της Πύλου

    Κρίσιμη ημέρα είναι η προσεχής Παρασκευή για τους επιζώντες του ναυαγίου της Πύλου, αφού εξετάζονται σε β’ βαθμό ενώπιον της 10ης Ανεξάρτητης Επιτροπής της Αρχής Προσφυγών.

    Οι προσφεύγοντες (πολίτες Αιγύπτου και Πακιστάν) αιτούνται την πλήρη και εξ υπαρχής εξέταση της αίτησής τους για χορήγηση διεθνούς προστασίας (αρ. 102 παρ. 10 Ν 4939/2022) και την αναγνώρισή τους ως πρόσφυγες. Είναι σαφές ότι η παραμονή τους στη χώρα είναι πολύ σημαντική για την περαιτέρω εξέταση της υπόθεσης, καθώς οι μαρτυρίες όσων επέζησαν από το φονικό ναυάγιο θεωρούνται, ευλόγως, υπερπολύτιμες.

    Μετά την απίστευτη περιπέτειά τους και αφού κρατήθηκαν στο λιμάνι της Καλαμάτας μεταφέρθηκαν στον ΚΥΤ Μαλακάσας. Εκεί κατέθεσαν αμέσως αιτήσεις για χορήγηση διεθνούς προστασίας και ενώ τελούσαν ακόμη υπό κατάσταση σοκ και πένθους.

    Λίγες μέρες μετά, και σύμφωνα με αξιόπιστες νομικές πηγές της ιστοσελίδας NEWS247, υπήχθησαν εντός του ΚΥΤ σε απομακρυσμένες προσωπικές συνεντεύξεις, κατ’ εφαρμογήν, μάλιστα των διατάξεων περί ασφαλούς χώρας καταγωγής και στο πλαίσιο ταχύρρυθμης διαδικασίας, χωρίς να τους έχει παρασχεθεί επαρκής χρόνος προετοιμασίας, πρόσβαση σε ενημέρωση και νομική συνδρομή, ούτε ενημέρωση για τον τρόπο επεξεργασίας των προσωπικών δεδομένων μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής, χωρίς δε να έχουν λάβει απαραίτητη ψυχολογική υποστήριξη.

    Οι ίδιες πηγές υποστηρίζουν πως η Υπηρεσία Ασύλου, πέραν του ότι δε χορήγησε εύλογο διάστημα για την προετοιμασία τους εν όψει της συνέντευξης, δεν παρείχε και τις ειδικές διαδικαστικές εγγυήσεις κατά την έννοια του αρ. 72 Ν 4939/2022. Τουτέστιν, πρόσβαση σε κατάλληλη ψυχολογική φροντίδα και υποστήριξη από εξειδικευμένους φορείς, πριν από τη διεξαγωγή της συνέντευξής τους όπως έχει επισημανθεί προς τη Διοίκηση από το Συνήγορο του Πολίτη σε ανάλογες περιπτώσεις επιζώντων ναυαγίων.

    Επίσης και είναι άγνωστο γιατί, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης σε α’ βαθμό δεν ετέθησαν ερωτήσεις σχετικά με το αν θα διέτρεχαν κίνδυνο στις χώρες καταγωγής τους σε περίπτωση επιστροφής τους και κατά την ποινική διερεύνηση της υπόθεσης, παρά την υποχρέωση της Υπηρεσίας Ασύλου να συλλέξει τα στοιχεία που απαιτούνται για την κατά το δυνατόν πλήρη τεκμηρίωση της αίτησης διεθνούς προστασίας.

    Σε κάθε περίπτωση, αν οι προσφεύγοντες επιστραφούν στις χώρες καταγωγής τους, αναμένεται να συλληφθούν αμέσως από τις Αρχές και θα υπαχθούν σε διαδικασίες ανάκρισης, υπό την πίεση να κατονομάσουν στις Αρχές τα άτομα που διευκόλυναν την παράτυπη έξοδό τους από τις χώρες τους προς τη Λιβύη, με αποτέλεσμα και πάλι να διατεθούν τα στοιχεία τους και των ατόμων που υποδείξουν ως διακινητές, οι οποίοι ήδη έχουν εξαπολύσει απειλές σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατά οποιουδήποτε προσώπου τούς κατονομάσει.

    Πρέπει, τέλος, να τονιστεί ότι η ιδιότητα των προσφευγόντων ως επιζήσαντες τραγικού ναυαγίου, βίας και απάνθρωπων συνθηκών στη Λιβύη σχετίζεται άμεσα με τις ανάγκες προστασίας τους και συγκεκριμένα θεμελιώνει λόγο προστασίας από απέλαση στη χώρα καταγωγής τους σύμφωνα με τις υπερνομοθετικής ισχύος διατάξεις των αρ. 3 ΕΣΔΑ, αρ. 4 και 19, παρ. 2 και αρ. 3 και 14 της Σύμβασης κατά των Βασανιστηρίων.

    Καταληκτικά, ακόμα και αν κάποιος προσεγγίσει το θέμα με καθαρά νομικά κριτήρια, εξάγει το συμπέρασμα ότι οι επιζώντες επιβάλλεται να παραμείνουν στη χώρα (και προφανώς να συμβάλλουν στην ανίχνευση της αλήθειας στην υπόθεση που συγκλόνισε την Ευρώπη πέρυσι τον Ιούνιο).

    Πηγή: Τharrosnews.gr

  • Απαγόρευση απόπλου πλοίου στη Ζάκυνθο - Μεγάλη ταλαιπωρία για πάνω από 250 επιβάτες
    Απαγόρευση απόπλου πλοίου στη Ζάκυνθο - Μεγάλη ταλαιπωρία για πάνω από 250 επιβάτες

    Στο λιμάνι της Ζακύνθου παραμένει το εμπορικό – οχηματαγωγό πλοίο «Μάρε Ντι Λεβάντε» λόγω της απαγόρευσης απόπλου που ανακοινώθηκε.

    Ο λόγος είναι μηχανική βλάβη που διαπιστώθηκε από τους μηχανικούς του πλοίου.

    Το πλοίο θα εκτελούσε το δρομολόγιο από Ζάκυνθο προς Κυλλήνη και εκτός από τους 263 επιβάτες, μετέφερε και 55 Ι.Χ., 25 φορτηγά και τρία λεωφορεία. Οι επιβάτες θα μεταφερθούν στον προορισμό τους με μέριμνα της εταιρείας.

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Σενεγάλη: Τουλάχιστον 16 νεκροί σε σύγκρουση λεωφορείου με φορτηγό - Εικόνες που σοκάρουν (video)
    Σενεγάλη: Τουλάχιστον 16 νεκροί σε σύγκρουση λεωφορείου με φορτηγό - Εικόνες που σοκάρουν (video)

    Λεωφορείο συγκρούστηκε με φορτηγό στη Σενεγάλη, με αποτέλεσμα τον τραγικό απολογισμό.

    Τουλάχιστον 16 άνθρωποι σκοτώθηκαν και 22 τραυματίστηκαν το πρωί της Δευτέρας (9/9) στο κέντρο της Σενεγάλης, μετά από σύγκρουση λεωφορείου με φορτηγό.

    Τον τραγικό απολογισμό έδωσαν πυροσβέστες στο Γαλλικό Πρακτορείο.

    Το τροχαίο σημειώθηκε τη Δευτέρα γύρω στις 6:00 τοπική ώρα (09:00 ώρα Ελλάδας) στην εθνική οδό 3, κοντά στην πόλη Ντανγκαλμα, τόνισε ένας αξιωματούχος της Πυροσβεστικής.

    Στα βίντεο που είδαν το φως της δημοσιότητας, φαίνεται το λεωφορείο να παίρνει φωτιά.

    Τα τροχαία δυστυχήματα είναι συχνά στη Σενεγάλη, και συχνά προκαλούνται από τη κακή συντήρηση των δρόμων, την απερίσκεπτη οδική συμπεριφορά ή την εκτεταμένη διαφθορά μεταξύ άλλων.

    Η κυβέρνηση της Σενεγάλης του προέδρου Μπασιρού Ντιομαγιέ Φαγιέ, που εξελέγη τον Μάρτιο, είχε δεσμευτεί να λάβει αυστηρά για τον περιορισμό των τροχαίων ατυχημάτων, μεταξύ άλλων την εντατικοποίηση οδικών ελέγχων και την επιβολή αυστηρότερων ποινών.

    Πηγή: iEidiseis.gr
  • Λέσβος: Σκάφος του Λιμενικού συγκρούστηκε με ταχύπλοο που μετέφερε μετανάστες
    Λέσβος: Σκάφος του Λιμενικού συγκρούστηκε με ταχύπλοο που μετέφερε μετανάστες

    Με σκάφος του Λιμενικούσυγκρούστηκε την Πέμπτη το μεσημέρι ένα ταχύπλοο που έγινε αντιληπτό να επιχειρεί να μεταφέρει 27 πρόσφυγες και μετανάστες στο Βορειοανατολικό άκρο της Λέσβου.

    Το χρονικό

    Σύμφωνα με την ανακοίνωση του λιμενικού σώματος: «Την Πέμπτη το μεσημέρι εντοπίστηκε από σκάφος του λιμενικού που βρισκόταν σε προγραμματισμένη περιπολία, ένα ταχύπλοο σκάφος με αλλοδαπούς επιβαίνοντες να κινείται προς τη Λέσβο, 0,3 μίλια από τις ακτές του Μολύβου.

    Το πλήρωμα του ΠΛΣ προέβη στη χρήση φωτεινών και ηχητικών σημάτων για την ακινητοποίηση του Τ/Χ σκάφους, στα οποία ο χειριστής του δε συμμορφώθηκε, εκτελώντας επανειλημμένα επικίνδυνους ελιγμούς. Στη συνέχεια, το Τ/Χ έστρεψε αιφνιδίως τη πορεία του, με πρόθεση τον εμβολισμό του ΠΛΣ, με συνέπεια τη σύγκρουσή τους. Αποτέλεσμα ήταν να καταστραφεί ο πρωραίος αεροθάλαμος του Τ/Χ σκάφους, να επέλθει εισροή υδάτων και να βυθιστεί.

    Οι 25 επιβαίνοντες έπεσαν στη θάλασσα και περισυλλέχθηκαν από το Λιμενικό, ενώ στη συνέχεια μεταφέρθηκαν με ασφάλεια στο λιμάνι της Μυτιλήνης.

    Επιπλέον, εντοπίστηκαν στη στεριά ακόμα δύο (02) αλλοδαποί, οι οποίοι είχαν διαφύγει κολυμπώντας. Συνολικά διασώθηκαν και μεταφέρθηκαν στο ΚΥΤ ΚΑΡΑ ΤΕΠΕ «ΜΑΥΡΟΒΟΥΝΙ» είκοσι επτά (27) αλλοδαποί, οι οποίοι είναι καλά στην υγεία τους. Ο 27χρονος χειριστής του Τ/Χ σκάφους αντιστάθηκε βιαίως στα στελέχη του πληρώματος του ΠΛΣ με σκοπό να αποφύγει τη σύλληψη. Αφού ακινητοποιήθηκε, διαπιστώθηκε ότι είχε τραυματιστεί κατά τη σύγκρουση και για αυτό διακομίστηκε με ασθενοφόρο όχημα του ΕΚΑΒ στο Γενικό Νοσοκομείο «ΒΟΣΤΑΝΕΙΟ» για ιατρική περίθαλψη, από όπου και εξήλθε.

    Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Μυτιλήνης που διενεργεί την προανάκριση, συνελήφθη ο 27χρονος αλλοδαπός διακινητής για «Πρόκληση ναυαγίου», για «Έκθεση σε κίνδυνο», για «Απείθεια» για παραβίαση των άρθρων «Περί αλλοδαπών» και του «Δίκαιο της θάλασσας».

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Νέο πλήγμα σε εμπορικό πλοίο στην Ερυθρά Θάλασσα - Χτυπήθηκε από δυο βλήματα άγνωστου τύπου
    Νέο πλήγμα σε εμπορικό πλοίο στην Ερυθρά Θάλασσα - Χτυπήθηκε από δυο βλήματα άγνωστου τύπου

    Δεν αναφέρθηκαν τραυματισμοί - Το σκάφος συνεχίζει την πορεία του προς το επόμενο λιμάνι

    Εμπορικό πλοίο χτυπήθηκε από δυο βλήματα άγνωστου τύπου στην Ερυθρά Θάλασσα, περίπου 70 ναυτικά μίλια βορειοδυτικά του λιμανιού Σαλίφ της Υεμένης, ανακοίνωσε τις πρώτες πρωινές ώρες η βρετανική υπηρεσία ασφάλειας της ναυσιπλοΐας UKMTO, που υπάγεται στο βρετανικό Πολεμικό Ναυτικό.
    Σύμφωνα με την υπηρεσία, βρίσκονται σε εξέλιξη μέτρα για τον περιορισμό της ζημιάς. Τρίτη έκρηξη ακούστηκε σε μικρή απόσταση από το πλοίο, κατά την ίδια πηγή.

    Δεν αναφέρθηκαν τραυματισμοί πάνω στο σκάφος, διαβεβαίωσε το UKMTO. Το σκάφος συνεχίζει την πορεία του προς το επόμενο λιμάνι του, διαβεβαίωσε.

    Η Ερυθρά Θάλασσα και ο Κόλπος του Άντεν έχουν μετατραπεί από τον Νοέμβριο του 2023 σε θέατρο αλλεπάλληλων επιθέσεων των υεμενιτών ανταρτών Χούθι, που λένε πως τις εξαπολύουν σε ένδειξη αλληλεγγύης στους Παλαιστίνιους στη Λωρίδα της Γάζας, όπου συνεχίζει να μαίνεται ο πόλεμος ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς που ξέσπασε την 7η Οκτωβρίου.
    Τον Μάρτιο το πλοίο Rubymar, υπό σημαία Μπελίζ, που χτυπήθηκε από τους Χούθι, βυθίστηκε μαζί με το φορτίο του — 21.000 τόνους λιπάσματος.

    Αρκετοί ναυτικοί έχουν σκοτωθεί ή τραυματιστεί σοβαρά στις επιθέσεις με πυραύλους και drones, που πλέον έχουν μετατραπεί σε μείζον πρόβλημα για τη ναυσιπλοΐα στα ύδατα γύρω από την Υεμένη, θαλάσσια περιοχή ζωτικής σημασίας για το παγκόσμιο εμπόριο.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Μυτιλήνη: 71χρονη έπεσε στη θάλασσα κατά την επιβίβασή της στο πλοίο - Μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο
    Μυτιλήνη: 71χρονη έπεσε στη θάλασσα κατά την επιβίβασή της στο πλοίο - Μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο

    Στη θάλασσα έπεσε μια 71χρονη γυναίκα, την ώρα που βρίσκονταν σε εξέλιξη η διαδικασία επιβίβασης επιβατών στο πλοίο Διαγόρας τα ξημερώματα της Κυριακής (1/9) στο λιμάνι της Μυτιλήνης.

    Σύμφωνα με το λιμενικό σώμα η γυναίκα, γλίστρησε κατά την προσέγγισή της από την προβλήτα στον καταπέλτη του πλοίου και έπεσε στη θάλασσα. Αμέσως, στη θάλασσα έπεσαν ένα μέλος του πληρώματος του πλοίου καθώς και ένας ιδιώτης, για να την βοηθήσουν.

    Η 71χρονη, σύμφωνα με την ΕΡΤ, ανασύρθηκε καλά στην υγεία της, και στη συνέχεια, μεταφέρθηκε προληπτικά με ασθενοφόρο όχημα του ΕΚΑΒ στο Βοστάνειο Γενικό Νοσοκομείο Μυτιλήνης.

    Πηγή: ethnos.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ