Τρίτη, 24 Νοεμβρίου 2020 12:09

Εργαζόμενοι ΥΠΑ: Κενά ασφαλείας στις πτήσεις φέρνει το νέο νομοσχέδιο

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Εντονη συζήτηση στη Βουλή για το νομοσχέδιο ίδρυσης της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας με τους εργαζομένους να κάνουν λόγο για οικονομικό στραγγαλισμό της ΥΠΑ και κίνδυνο λουκέτου στα μικρά κρατικά αεροδρόμια

Κατάργηση των ελέγχων στα ελληνικά αεροδρόμια, διακινδύνευση της ασφάλειας πτήσεων μέσω της διασύνδεσης των αποδοχών των εργαζομένων συμπεριλαμβανομένων των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας με στόχους απόδοσης, αλλά και απειλή λουκέτου για τα 15 μικρά ελληνικά αεροδρόμια που παραμένουν υπό τον έλεγχο του κράτους καθώς δεν θα απομένουν χρήματα για τη συντήρηση και λειτουργία τους «βλέπουν» φορείς των εργαζομένων στην Πολιτική Αεροπορία στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Μεταφορών για την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας.

Οι περισσότεροι εκ των φορέων ζήτησαν σήμερα κατά την ακρόασή τους στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής την απόσυρση του νομοσχεδίου και την έναρξη διαλόγου και με εκπροσώπους εργαζομένων, οι οποίοι – όπως είπαν – αποκλείστηκαν από τα προηγούμενα στάδια.

Μείζον ζήτημα για την ασφάλεια των πτήσεων έθεσε ο εκτελών χρέη προέδρου της Ενωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, Σπύρος Ρολάκης αποδίδοντάς το στις ασφυκτικές πιέσεις που θα δέχονται οι ελεγκτές αναφορικά με τις καθυστερήσεις: «Θα αναγκαστούν οι άνθρωποι που δουλεύουν στην πρώτη γραμμή να επιταχύνουν την κυκλοφορία σε βάρος της ασφάλειας πτήσεων με στόχο να βγάζουν μηδενικές καθυστερήσεις» σημείωσε ο κ. Ρολάκης προσθέτοντας ότι οι χρόνοι είναι θεσμοθετημένοι από τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς αέρος και τη συνθήκη του Σικάγο προτείνοντας μάλιστα για τη ρύθμιση αυτή «να ερωτηθούν και οι πιλότοι».

Προσέθεσε επίσης ότι το νέο σχέδιο νόμου θέτει σε κίνδυνο τη βιωσιμότητα των μικρών αεροδρομίων: «Με τα έσοδα της ΥΠΑ θέλετε να συντηρήσετε όλους τους άλλους και στο τέλος θα κλείσουν όλα τα μικρά αεροδρόμια επειδή δεν θα έχουν έσοδα». Κι αυτό τη στιγμή που, όπως είπε, τα συστήματα ραντάρ καταρρέουν ύστερα από 22 χρόνια λειτουργίας.

Σοβαρές αιτιάσεις εξέφρασαν και οι υπόλοιποι εκπρόσωποι των εργαζομένων στην Πολιτική Αεροπορία, με τον πρόεδρο του Δ.Σ. της ΟΣΥΠΑ, Κωνσταντίνο Τριανταφύλλου να επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι «το σχέδιο νόμου καταργεί τις κρατικές αρχές επιτόπιας εποπτείας αερολιμένων» και αναρωτήθηκε: «δε θέλουμε τους ελέγχους στα αεροδρόμια, στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια και στο Ελευθέριος Βενιζέλος, δε θέλουμε ελέγχους; Πως θα γίνονται όλα αυτά από μία κεντρική υπηρεσία» αναρωτήθηκε.

Για «σχέδιο νόμου διάλυσης της ΥΠΑ» έκανε λόγο ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Τεχνικών ΥΠΑ, Μηνάς Κώστας υπογραμμίζοντας ότι έως τώρα δεν έχει υπάρξει ούτε μία δια ζώσης επαφή με τον υπουργό Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή.

Σημείωσε ότι υπήρχε εναλλακτική με βάση το μοντέλο της Γαλλίας, η οποία απέκτησε Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας χωρίς διοικητικό διαχωρισμό παρά μόνο με λειτουργικό και οικονομικό διαχωρισμό: «Εδώ γίνεται η ΥΠΑ από αυτοτελής δημόσια υπηρεσία, Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου δίχως περιουσιακά στοιχεία, ενώ τα αεροδρόμια ανήκουν στο ΤΑΙΠΕΔ και η ίδια στεγάζεται σε νοικιασμένα κτίρια. Αρα για ποια αποθεματικά μιλάμε» αναρωτήθηκε και πρόσθεσε: «Η ΑΠΑ παίρνει προίκα 15 εκατομμυρίων, η ΥΠΑ παίρνει προίκα μόνο ανεξόφλητα χρέη ύψους 4 εκατομμυρίων συν τη μισθοδοσία της νέας Αρχής έως ότου στηθεί οπότε οδηγούμε την ΥΠΑ σε καταστροφή για να καταλήξουμε στην ιδιωτικοποίηση».

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ενωσης Ηλεκτρονικών Μηχανικών Ασφαλείας Εναέριας Κυκλοφορίας, Θόδωρος Καλογερόπουλος επέμεινε στο ότι δεν υπάρχει μελέτη βιωσιμότητας για την ΥΠΑ και μάλιστα τη στιγμή που τα έσοδα από το Eurocontrol έχουν μειωθεί κατά 68% και οι επιβάτες κατά 45%, ενώ είναι άγνωστο το πότε ο κλάδος των αερομεταφορών θα ανακάμψει πλήρως. Η ΥΠΑ – τόνισε – όχι μόνο δεν έχει αποθεματικά και ενοίκια, αλλά αναγκάζεται πλέον μετά την αποχώρησή της από το Ελληνικό να πληρώνει η ίδια ενοίκια, ενώ τα λιγοστά έσοδα από κάποια καταστήματα στα μικρά αεροδρόμια που έχει υπό τον έλεγχό της δεν είναι ικανά να συντηρήσουν ούτε τα εν λόγω αεροδρόμια.

Εντονη κριτική ασκήθηκε και για το γεγονός ότι βάσει των προβλέψεων του νομοσχεδίου, ουσιαστικά η ΑΠΑ θα χρηματοδοτείται και μέσω των Τελών Εκσυγχρονισμού Ανάπτυξης Αεροδρομίων με τους εργαζομένους να καυτηριάζουν το ότι «οι ελεγκτές ουσιαστικά θα πληρώνονται από τους ελεγχόμενους», ενώ το 80% των εσόδων θα πηγαίνει στην ΑΠΑ που θα κάνει τους ελέγχους και μόλις το 20% στην ΥΠΑ που αποτελεί τον φορέα εκσυγχρονισμού των αερολιμένων.

Για πιθανή έγερση αξιώσεων εκ μέρους των παραχωρησιούχων των αεροδρομίων από τις καθυστερήσεις που θα απαιτήσουν οι εκ νέου πιστοποιήσεις των αερολιμένων έκανε λόγο ο Εύδοξος Μεγαγιάννης, πρόεδρος του Δ.Σ του Πανελληνίου Συλλόγου Διπλωματούχων Μηχανικών ΥΠΑ προσθέτοντας ότι με το υπό συζήτηση νομοσχέδιο είναι άγνωστο το ποιος θα προβαίνει σε έλεγχο και έγκριση του masterplan των αεροδρομίων, την πιστοποίηση των υποδομών τους, ακόμα και την έκδοση των αδειών δόμησης.

Αντιδράσεις και από τον ΣΥΡΙΖΑ

Το σχέδιο νόμου συγκέντρωσε και τις αντιδράσεις της αντιπολίτευσης με τον αρμόδιο τομεάρχη του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκο Παππά να υπογραμμίζει «γκρίζα σημεία, τα οποία αφήνουν κενά και θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια πτήσεων και επιβατών, αλλά και τη διασφάλιση των δικαιωμάτων τους», καθώς «προβλέπουν μείωση του προσωπικού και καθιστούν ανεξέλεγκτη πιθανή αυθαιρεσία των εταιρειών που διαχειρίζονται τα αεροδρόμια».

Οπως σημείωσε ο ίδιος, η προβλεπόμενη στο νομοσχέδιο μείωση των υπαλλήλων της ΑΠΑ από 490 σε 170 άτομα, για την οποία ρώτησε εάν στηρίζεται σε κάποια μελέτη, δημιουργεί μεγάλο προβληματισμό: «Ποιος θα ελέγχει την άρνηση επιβίβασης, τις μεγάλες καθυστερήσεις, τις ματαιώσεις πτήσεων, την άρνηση παροχής βοήθειας από τους μεταφορείς, όπως η διατροφή, οι διευκολύνσεις επικοινωνίας, η διανυκτέρευση σε ξενοδοχείο αν χρειασθεί; Πώς θα εφαρμόζονται τα μέτρα για τη διευκόλυνση ατόμων με μειωμένη κινητικότητα, για τις φθορές, απώλειες, κλοπές αποσκευών ή για τα ατυχήματα εντός του αερολιμένα;»

Ο κ. Παππάς μάλιστα προσέθεσε πως θα πρέπει να προβληματίσει άπαντες ότι θετικά για το νομοσχέδιο έχουν εκφραστεί μόνο οι παράγοντες της αγοράς: «Είναι προφανές ότι η αγορά θέλει λιγότερο έλεγχο. Ρόλος, όμως, της Πολιτείας είναι να προστατεύσει το δημόσιο συμφέρον, κάτι που δεν βλέπουμε από την πλειοψηφία» πρόσθεσε.

Σε ό,τι αφορά τη χρηματοδότηση της ΑΠΑ από τα τέλη διαδρομής και τερματικής περιοχής, ο Νίκος Παππάς εξέφρασε την έντονη επιφύλαξή του, επισημαίνοντας ότι σε αυτή την περίπτωση «η ΑΠΑ θα έχει έσοδα από τον φορέα, τον οποίο καλείται να εποπτεύσει. Είναι, για παράδειγμα, σαν τα έσοδα του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας να προέρχονται από τους εργοδότες που ελέγχει». Προσθέτοντας ότι «οι Ανεξάρτητες Αρχές πρέπει να έχουν ίδιους προϋπολογισμούς προκειμένου να κατοχυρωθεί η ανεξαρτησία τους».

Απαντώντας ο διοικητής της ΑΠΑ, Χρήστος Τσίτουρας υποστήριξε ότι δε θα πρόκειται «για αθηνοκεντρική οργάνωση αλλά εξ αντικειμένου η ΑΠΑ θα διαθέτει αρμοδίους εκπαιδευμένους στο αντικείμενο που μπορούν μέσω κέντρου και με την τεχνολογία που θα διαθέτει η ΑΠΑ να διεκπεραιώνουν όλα τα περιφερειακά ζητήματα». Αναφορικά με τον αριθμό των εργαζομένων επεσήμανε πως εκτιμά ότι επαρκούν αφήνοντας, πάντως, ένα παράθυρο για το μέλλον προσθέτοντας πως «όλα τα οργανογράμματα είναι δυναμικά» και συνεπώς οτιδήποτε χρειαστεί βελτίωση είναι στη διακριτική ευχέρεια της Αρχής να το βελτιώσει.

Από την πλευρά του ο διοικητής της ΥΠΑ, Γιώργος Δριτσάκος τόνισε κατηγορηματικά ότι «σε καμία περίπτωση δε διακυβεύονται τα εθνικά συμφέροντα», ενώ δεν δεν προκύπτουν αρμοδιότητες που δεν μπορούν να ασκηθούν.

Σε σωστή κατεύθυνση σημείωσαν ότι κινείται το νομοσχέδιο οι εκπρόσωποι του Αεροδρομίου της Αθήνας, της Fraport Greece αλλά και της ΙΑΤΑ.

Πηγή: Ethnos.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 24 Νοεμβρίου 2020 10:07

Σχετικά Άρθρα

  • Καλαματιανός: Σύνδεση του "Πάτρα-Πύργος" με το αεροδρόμιο του Αράξου
    Καλαματιανός: Σύνδεση του

    Την ανάγκη σύγχρονης οδικής σύνδεσης της Ηλείας με το αεροδρόμιο του Αράξου, αναδεικνύει ο Τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Διονύσης Καλαματιανός. Όπως επισημαίνεται σε ερώτηση που συνυποβάλλει με Βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, η οδική σύνδεση του αεροδρομίου του Αράξου με την Ηλεία, θα συμβάλλει καθοριστικά στην τουριστική και εν γένει οικονομική πρόοδο της περιοχής μας. Είναι βέβαιο ότι θα προσδώσει περαιτέρω αναπτυξιακή δυναμική στον νομό, αυξάνοντας και διευκολύνοντας ακόμα περισσότερο την επισκεψιμότητα, σε συνδυασμό με τα λιμάνια του Κατακόλου και της Κυλλήνης.

    Σε δήλωσή του, ο Διονύσης Καλαματιανός αναφέρει τα εξής:

    «Οι παλινωδίες της κυβέρνησης μετέθεσαν τα χρονοδιαγράμματα κατασκευής του "Πάτρα-Πύργος" αρκετά προς τα πίσω. Όπως όλοι γνωρίζουμε, το έργο απεντάχθηκε το 2013 από την κατασκευή του συνολικού αυτοκινητόδρομου "Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα", με απόφαση της συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ.

    Το 2018, ύστερα από μεγάλες προσπάθειες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, το έργο εγκρίθηκε και έλαβε χρηματοδότηση από την Επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

    Το 2019 ξεκίνησε να κατασκευάζεται και σύμφωνα με τις υπογεγραμμένες συμβάσεις που εκτελούνταν πριν τις ακυρώσει η κυβέρνηση της ΝΔ, θα ολοκληρωνόταν το 2023, δίχως διόδια. Δυστυχώς, οι επιλογές αυτής της κυβέρνησης φόρτωσαν το έργο με επιπλέον χρόνια καθυστέρησης και κόστος εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ. Χρήματα, δηλαδή, που θα χρεωθούν οι πολίτες για πληρωμή διοδίων και αποζημιώσεις σε εργολάβους.

    Βεβαίως, δεν πρέπει να ξεχνάμε και το "Πύργος-Τσακώνα", το οποίο παραμένει στον αέρα, δίχως να υπάρχει καμία πρόοδος και κανένα χρονοδιάγραμμα.

    Ελπίζουμε, λοιπόν, η κυβέρνηση να επιδείξει επιτέλους συνέπεια και πραγματικό ενδιαφέρον για τους πολίτες της Ηλείας, που εδώ και 5 χρόνια βλέπουν κρίσιμα έργα υποδομών όπως τα προαναφερόμενα "Πάτρα-Πύργος" και "Πύργος-Τσακώνα", η υπογειοποίηση του ΤΟΕΒ Γαστούνης και συνολικά του αρδευτικού δικτύου του νομού, η αναβάθμιση των φραγμάτων Πηνειού και Αλφειού, να βαλτώνουν και να καθυστερούν. Για το "Πάτρα-Πύργος", θα περιμένουμε τις ακριβείς ημερομηνίες παράδοσης του έργου. Παράλληλα, εκτιμούμε ότι θα πρέπει να προβλεφθεί και η άμεση σύνδεσή του με το αεροδρόμιο του Αράξου, γεγονός που θα προσφέρει στους επιβάτες γρήγορη, άνετη και ασφαλή πρόσβαση σε τουριστικούς προορισμούς της Ηλείας. Αυτό ζητάμε και με κατάθεση σχετικής ερώτησης προς τον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, καλώντας τον να απαντήσει αν προτίθεται να χρηματοδοτήσει -και με βάση ποιο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης- αυτή την κρίσιμη αναπτυξιακή παρέμβαση προς όφελος του νομού μας.»

    (Δελτίο Τύπου)

  • Τι αλλαγές φέρνει το φορολογικό νομοσχέδιο σε τέλος επιτηδεύματος, δηλώσεις, κλειστά ακίνητα
    Τι αλλαγές φέρνει το φορολογικό νομοσχέδιο σε τέλος επιτηδεύματος, δηλώσεις, κλειστά ακίνητα

    Μια σειρά αλλαγών με σημαντικά οφέλη για εκατοντάδες χιλιάδες φορολογούμενους φέρνει το νέο φορολογικό νομοσχέδιο του υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών που παρουσίασε ο Κωστής Χατζηδάκης, μεταξύ των οποίων η κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος, η αλλαγή της διαδικασίας των φορολογικών δηλώσεων και το αφορολόγητο στα 300 στα πουρ μπουάρ.

    Όπως εξήγγειλε ο Κωστής Χατζηδάκης, οι φορολογούμενοι που πληρώνουν εφάπαξ τον φόρο εισοδήματος θα έχουν έκπτωση που φτάνει έως και 4%. Η υποβολή των φορολογικών δηλώσεων θα διαρκεί από τις 15 Μαρτίου έως τις 15 Ιουλίου και η κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος θα αφορά όλα ανεξαιρέτως τα φυσικά πρόσωπα. Δηλαδή και τους αυτοαπασχολούμενους με μπλοκάκι από το 2025.

    Παράλληλα, μεταξύ άλλων, το νομοσχέδιο φέρνει περαιτέρω μείωση του ΕΝΦΙΑ, παράταση της αναστολής ΦΠΑ στις μεταβιβάσεις ακινήτων και την απαλλαγή από το φόρο παροχών από εργοδότες σε νέους γονείς.

    Οι 10 αλλαγές που «έρχονται»

    1. Φορολογικές δηλώσεις

    Οι δηλώσεις θα υποβάλλονται από 15 Μαρτίου έως 15 Ιουλίου, για τα φυσικά και τα νομικά πρόσωπα.

    Θα προβλέπονται κυρώσεις και πρόστιμα έως και 2.500 ευρώ στους φορείς του Δημοσίου που δεν υποβάλουν εγκαίρως τα στοιχεία που απαιτούνται για την συμπλήρωση τους. Μάλιστα, το πρόστιμο θα προσαυξάνεται κατά 50 ευρώ για κάθε μέρα καθυστέρησης.

    2. Φόρος εισοδήματος

    Προβλέπεται έκπτωση 4% για όσους υποβάλουν τη φορολογική δήλωση στο πρώτο ενάμιση μήνα και και εφόσον πληρωθεί εφάπαξ έως 31 Ιουλίου. Αυτό θα ισχύει και για τις προσυμπληρωμένες δηλώσεις.

    Αυτό, μεταφράζεται σε 40 ευρώ έκπτωση στην περίπτωση που ο φόρος είναι 1.000 ευρώ, αλλά για μεγαλύτερα ποσά, όπως για παράδειγμα στα 10.000 ευρώ, το αντίστοιχο ποσό έκπτωσης φτάνει τα 400 ευρώ.

    Παράλληλα προβλέπεται έκπτωση:

    • 3% αν η διαδικασία υποβληθεί στον δεύτερο 1,5 μήνα της προθεσμίας,
    • 2% αν η υποβολή και πληρωμή γίνει στο μήνα εκπνοής.

    3. Φόρος εισοδήματος σε 8 δόσεις

    Μονιμοποιείται η καταβολή φόρου για τα φυσικά και νομικά πρόσωπα σε 8 δόσεις.

    Συγκεκριμένα, οι φορολογούμενοι έχουν δυνατότητα καταβολής του φόρου εισοδήματος σε οκτώ (8) ισόποσες μηνιαίες δόσεις, από τις οποίες η πρώτη καταβάλλεται μέχρι την 31η Ιουλίου 2024 και η καθεμία από τις επόμενες μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα των 7 επόμενων μηνών.

    4. Τέλος επιτηδεύματος

    Κατάργηση του Τέλους Επιτηδεύματος από το 2025, για τους ελεύθερους επαγγελματίες για τους οποίους ο φόρος υπολογίζεται με τεκμαρτό τρόπο.

    Αυτό ισχύει είτε έχουν μπλοκάκι, είτε όχι.

    Υπενθυμίζεται πως φέτος είχαν πληρώσει μειωμένο τέλος κατά 50% και συγκεκριμένα το ποσό των 325 ευρώ.

    5. Φιλοδώρημα

    Εισάγεται αφορολόγητο για φιλοδωρήματα έως 300 ευρώ το μήνα, με ισχύ από την 1η Νοεμβρίου του 2024. Αυτό αφορά αποκλειστικά τα φιλοδωρήματα που προέρχονται από τα POS.

    Παράλληλα, προβλέπεται ρύθμιση ώστε εάν ένας εργοδότης επιδιώξει να αντικαταστήσει τον μισθό ενός εργαζομένου με τα φιλοδωρήματα.

    Για παράδειγμα εάν ένας εργαζόμενος παίρνει μισθό 850 ευρώ και ο εργοδότης του τον μειώνει στα 650 και του λέει ότι τα υπόλοιπα 200 θα τα παίρνει από τα φιλοδωρήματα, τότε αυτό θα ρυθμίζεται με διάταξη και θα υπάρχει επιπλέον φορολόγηση για τον εργοδότη.

    6. Έκπτωση ΕΝΦΙΑ έως και 20%

    Η έκπτωση για τις ασφαλισμένες κατοικίες διπλασιάζεται και ανεβαίνει στο 20% για τους ιδιοκτήτες ακινήτων που επιλέγουν ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών.

    Για τους ιδιοκτήτες με ασφαλισμένες κατοικίες - μέχρι τις 31 Μαρτίου 2025 - συνολικής φορολογητέας αξίας άνω των 500.000 ευρώ η έκπτωση στον ΕΝΦΙΑ παραμένει στο 10%.

    Σημειώνεται πως όσοι δεν ασφαλίσουν έναντι φυσικών καταστροφών μέχρι την 1η Ιουνίου 2025 δεν θα αποζημιώνονται από το κράτος για τις ζημιές.

    Παράλληλα, όσες επιχειρήσεις έχουν ετήσιους τζίρους άνω των 500.000 ευρώ οφείλουν πλέον να ασφαλίσουν τις εγκαταστάσεις τους κατά κινδύνων από πυρκαγιές, σεισμούς ή πλημμύρες. Διαφορετικά το κράτος δεν θα τους αποζημιώνει σε περίπτωση που υποστούν ζημιές.

    7. Κίνητρα για να ανοίξουν τα κλειστά ακίνητα

    Τριετή απαλλαγή από τον φόρο εισοδήματος προβλέπεται για όσους ιδιοκτήτες ανοίξουν κλειστά ακίνητα ή μετατρέψουν τις βραχυχρόνιες μισθώσεις σε μακροχρόνιες.

    Οι προϋποθέσεις:

    • να ήταν κλειστά για τρία χρόνια,
    • να έχουν επιφάνεια έως 120 τετραγωνικά μέτρα,
    • να διατεθούν σε νέες μισθώσεις για τουλάχιστον τρία χρόνια μέχρι το τέλος του 2025
    • να ανήκουν σε φυσικά πρόσωπα.

    8. Απαλλαγές με φόντο το δημογραφικό

    Απαλλαγή από το φόρο εισοδήματος για ποσό έως 5.000 ευρώ θα έχουν οι επιχειρήσεις που παρέχουν χρηματική στήριξη στους νέους γονείς – εργαζόμενους τους για διάστημα έως 12 μήνες από την απόκτηση του παιδιού.

    Παράλληλα προβλέπεται φοροαπαλλαγή στα voucher για βρεφονηπιακούς σταθμούς που παρέχουν οι επιχειρήσεις σε εργαζομένους τους.

    Επιπλέον προβλέπεται απαλλαγή από φόρο ασφαλίστρου 15% συμβολαίων υγείας για παιδιά. Σε περίπτωση οικογενειακού ή ομαδικού συμβολαίου, ο φόρος μειώνεται αναλογικά με τον αριθμό των ανήλικων μελών που καλύπτει.

    9. Τεκμαρτή φορολόγηση

    Αλλαγές και διορθώσεις στο καθεστώς τεκμαρτής φορολόγησης των ελεύθερων επαγγελματιών με:

    α) μείωση κατά 50% το ελάχιστο φορολογητέο εισόδημα για επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενους και ατομικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε περιοχές με έως 1.500 κατοίκους. Σήμερα η έκπτωση 50% ισχύει για όσους έχουν έδρα σε χωριά με πληθυσμό έως 500 κατοίκους, ή νησιά με έως 3.100.

    β) μεταφορά στο τέλος μετά την προσμέτρηση των λοιπών κριτηρίων του κριτηρίου για το μέγιστο μισθό εργαζομένου που προσαυξάνει την ελάχιστη αμοιβή.

    γ) αύξηση του μέσου τζίρου του ΚΑΔ με αποτέλεσμα να περιορίζεται η προσαύξηση του ελάχιστου φορολογητέου εισοδήματος για τους επαγγελματίες που ο τζίρος τους ξεπερνά το μέσο όρο του αντίστοιχου ΚΑΔ.

    10. Νέα ΑΑΔΕ

    Σημαντικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) προωθεί το υπουργείο με να ενισχυθεί η ΑΑΔE και να στηριχθεί η προσπάθεια για μια πιο γρήγορη, πιο ψηφιακή και πιο αποτελεσματική αρχή.

    Το σχέδιο περιλαμβάνει διοικητική αναδιοργάνωση, πρόσληψη μάνατζερ από τον ιδιωτικό τομέα αλλά και την επέκταση της θητείας του διοικητή.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Προσωπικός γιατρός: Με αλλαγές και καθυστερήσεις – Έρχεται το Νοέμβριο το νέο νομοσχέδιο στη Βουλή
    Προσωπικός γιατρός: Με αλλαγές και καθυστερήσεις – Έρχεται το Νοέμβριο το νέο νομοσχέδιο στη Βουλή

    Σε γεφύρι της Άρτας κοντεύει να μετατραπεί ο προσωπικός γιατρός ο οποίος άρχισε πριν από περίπου 2,5 αλλά ακόμα και σήμερα δεν έχει ολοκληρωθεί. Ο θεσμός υπόκειται πλέον σε νέες αλλαγές, αφού μέσα στο Νοέμβριο αναμένεται να προωθηθεί στη βουλή ένα νέο νομοσχέδιο που θα περιλαμβάνει τροποποιήσεις του προσωπικού γιατρού στην προσπάθεια της κυβέρνησης να βρει περισσότερους γιατρούς.

    Η έλλειψη κονδυλίων ήταν ο λόγος που ο προσωπικός γιατρός δεν λειτούργησε από την πρώτη φορά που τέθηκε σε εφαρμογή, αφού οι αμοιβές του ιατρικού προσωπικού κρίθηκαν χαμηλές, ενώ και σήμερα είναι άγνωστο πόσοι τελικώς γιατροί θα αποφασίσουν να συμμετάσχουν.

    Άλλωστε δεν φαίνεται να έχουν προστεθεί επιπλέον κονδύλια για τις αμοιβές του ιατρικού προσωπικού, ενώ καμία απολύτως συνομιλία δεν έχει γίνει με τους Παιδιάτρους που θα αναλάβουν τον παιδικό πληθυσμό. Παρ΄ αυτά η ηγεσία του υπουργείου υγείας διαφημίζει ότι θα καλύψει με γιατρούς 530.000 παιδιά σε όλη τη χώρα. Πιθανώς γιατί θα εντάξει υποχρεωτικά παιδιάτρουςτων δημοσίων δομών στο σύστημα.

    Το νέο νομοσχέδιοπάντως για τον προσωπικό γιατρό, περιλαμβάνει σειρά ασαφειών αλλά και προβλημάτων, αφού δεν απαντά σε βασικά ερωτήματα σχετικά με το πώς θα καλυφθεί όλος ο πληθυσμός της χώρας.
    Προσωπικός γιατρός με οικονομική συμβολή των πολιτών

    Το νέο βέβαια είναι ότι το νομοσχέδιο - η διαβούλευση για το οποίο ολοκληρώθηκε στις 8 Οκτωβρίου - θα περιλαμβάνει επιβάρυνση και για τους ασθενείς, αφού προβλέπεται ότι οποίοι επιθυμούν θα μπορούν να επιλέξουν ιδιώτη γιατρό για να γίνει προσωπικός τους γιατρός, αλλά θα τον πληρώνουν με χρήματα από την τσέπη τους.

    Πάντως όσοι πολίτες δεν εγγραφούν μέχρι το καλοκαίρι του 2025 στον προσωπικό γιατρό, αυτομάτως το σύστημα θα τους εγγράφει σε έναν συμβεβλημένο χωρίς να ερωτηθούν, ο οποίος θα ταυτίζεται με μια κοντινή απόσταση με τον τόπο κατοικίας τους.

    Άγνωστο παραμένει πώς θα επιτευχθεί αυτό τη στιγμή που στην προηγούμενη προσπάθεια της κυβέρνησης δεν είχαν βρεθεί οι γιατροί σε όλες τις περιοχές της χώρας και πάρα πολλοί πολίτες αναγκάστηκαν να εγγραφούν σε γιατρούς που ήταν ακόμα και χιλιόμετρα μακριά τους, προκειμένου να αποφύγουν τις ποινές που προέβλεπε εκείνο το νομοσχέδιο.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Λίβανος: Δεν έχουμε λάβει καμία εγγύηση ότι το Ισραήλ δεν θα βομβαρδίσει το αεροδρόμιο της Βηρυτού
    Λίβανος: Δεν έχουμε λάβει καμία εγγύηση ότι το Ισραήλ δεν θα βομβαρδίσει το αεροδρόμιο της Βηρυτού

    Τη Δευτέρα, η Ουάσιγκτον προειδοποίησε ενάντια σε οποιαδήποτε επίθεση στο αεροδρόμιο ή σε δρόμους που οδηγούν σε αυτό

    Ο υπουργός Μεταφορών του Λιβάνου Άλι Χαμίε δήλωσε σήμερα στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι έχει λάβει μόνο «δεσμεύσεις» αλλά καμία σαφή «εγγύηση» ότι το Ισραήλ δεν θα βομβαρδίσει το αεροδρόμιο της Βηρυτού, που βρίσκεται κοντά στο νότιο τμήμα της πρωτεύουσας, προπύργιο της Χεζμπολάχ.
    Οι Αρχές «θέλουν να διατηρήσουν σε λειτουργία τους τερματικούς σταθμούς σε ξηρά, θάλασσα και αέρα, πρώτα και κύρια το διεθνές αεροδρόμιο Ραφίκ Χαρίρι», τόνισε στο Γαλλικό Πρακτορείο. «Ο εχθρός δεν νοιάζεται ούτε για ζωές αμάχων ούτε για πολυκατοικίες (...) πώς θα έδινε εγγυήσεις;»
    Έπειτα από «διεθνείς επαφές», η Βηρυτός πήρε «δεσμεύσεις», είπε, σημειώνοντας ωστόσο: «Υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ σαφών εγγυήσεων και δεσμεύσεων».
    Χθες, Δευτέρα, η Ουάσιγκτον προειδοποίησε ενάντια σε οποιαδήποτε επίθεση στο αεροδρόμιο ή σε δρόμους που οδηγούν σε αυτό, κυρίως για να επιτραπεί σε όσους επιθυμούν να φύγουν από τον Λίβανο. Καθημερινά, παρά τους ισραηλινούς βομβαρδισμούς που σε ορισμένες περιπτώσεις έχουν στόχο περιοχές κοντά στο αεροδρόμιο, ο κρατικός αερομεταφορέας του Λιβάνου εξακολουθεί να πραγματοποιεί πτήσεις.

    Ο Χαμίε απέρριψε τις ισραηλινές κατηγορίες ότι αποστέλλονται όπλα στη Χεζμπολάχ μέσω του λιβανικού αεροδρομίου και συνοριακών περασμάτων.

    «Το αεροδρόμιο Ραφίκ Χαρίρι είναι υπό τη νομική δικαιοδοσία του Λιβάνου, τα τελωνεία, η γενική ασφάλεια, οι δυνάμεις εσωτερικής ασφάλειας και ο στρατός συνεργάζονται εκεί», τόνισε στο Γαλλικό Πρακτορείο. «Οποιοδήποτε στρατιωτικό αεροσκάφος ή αεροπλάνο που μεταφέρει όπλα πρέπει να λάβει πρωτύτερη άδεια από τον στρατό».

    Ένα ισραηλινό πλήγμα την Παρασκευή κοντά στο πέρασμα Μάσναα, στα σύνορα μεταξύ του Λιβάνου και της Συρίας, απέκλεισε τον δρόμο που χρησιμοποιούν εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι οι οποίοι προσπαθούν να διαφύγουν από τους ισραηλινούς βομβαρδισμούς, δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών του Λιβάνου

    Ο Χαμίε διευκρίνισε ότι το πλήγμα είχε στόχο περιοχή μέσα στο λιβανέζικο έδαφος, κοντά στο συνοριακό πέρασμα, και προκάλεσε κρατήρα τεσσάρων μέτρων.

    Εκπρόσωπος των ισραηλινών ενόπλων δυνάμεων (IDF) κατηγόρησε τη Χεζμπολάχ ότι χρησιμοποιεί το πέρασμα για να μεταφέρει στρατιωτικό εξοπλισμό από τη Συρία στον Λίβανο.
    Πηγή: Protothema.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ STR
  • Απίστευτο: Μεγάλη καθυστέρηση σε πτήση γιατί επιβάτης μπήκε… κατά λάθος στο αεροπλάνο
    Απίστευτο: Μεγάλη καθυστέρηση σε πτήση γιατί επιβάτης μπήκε… κατά λάθος στο αεροπλάνο

    Μια πτήση καθυστέρησε στο αεροδρόμιο του Μάντσεστερ αφού ένας άνδρας επιβιβάστηκε «λανθασμένα» στο αεροπλάνο, ανακοίνωσε η EasyJet.

    Όπως μετέδωσε το BBC, ένας επιβάτης του αεροδρομίου επρόκειτο να πετάξει με άλλη πτήση της EasyJet, αλλά κατά λάθος κατάφερε να μπει στην πτήση με προορισμό το Μιλάνο το βράδυ της Παρασκευής.

    Όλοι οι επιβάτες αναγκάστηκαν να αποβιβαστούν από το αεροπλάνο, καθώς πραγματοποιήθηκαν επιπλέον έλεγχοι ασφαλείας σύμφωνα με τη συνήθη διαδικασία. Η αστυνομία του Μάντσεστερ (GMP) δήλωσε ότι ένας άνδρας είχε «επιβιβαστεί σε πτήση χωρίς τα σωστά έγγραφα».

    «Πρόσθετοι έλεγχοι»

    Δεν βρέθηκε τίποτα ύποπτο στο αεροσκάφος και δεν υπήρξε καμία ένδειξη ότι σχετίζεται με την τρομοκρατία. Εκπρόσωπος της EasyJet δήλωσε ότι η πτήση «υποβλήθηκε σε πρόσθετους ελέγχους ασφαλείας, σύμφωνα με τις διαδικασίες, λόγω της λανθασμένης επιβίβασης ενός επιβάτη στην πτήση».

    «Η ασφάλεια και η προστασία είναι η ύψιστη προτεραιότητά μας και γι' αυτό θα συνεργαστούμε τώρα με τον επίγειο συνεργάτη μας στο αεροδρόμιο του Μάντσεστερ για να κατανοήσουμε πώς κατάφερε να επιβιβαστεί στην πτήση».

    Εκπρόσωπος της GMP δήλωσε χθες το βράδυ ότι ένας άνδρας γύρω στα 20 συνελήφθη ως ύποπτος για απόκρυψη με σκοπό «να μεταφερθεί σε αεροσκάφος χωρίς συγκατάθεση και να προκαλέσει σκόπιμα ή απερίσκεπτα δημόσια ενόχληση».

    Μια πτήση καθυστέρησε στο αεροδρόμιο του Μάντσεστερ αφού ένας άνδρας επιβιβάστηκε «λανθασμένα» στο αεροπλάνο, ανακοίνωσε η EasyJet.

    Όπως μετέδωσε το BBC, ένας επιβάτης του αεροδρομίου επρόκειτο να πετάξει με άλλη πτήση της EasyJet, αλλά κατά λάθος κατάφερε να μπει στην πτήση με προορισμό το Μιλάνο το βράδυ της Παρασκευής.

    Όλοι οι επιβάτες αναγκάστηκαν να αποβιβαστούν από το αεροπλάνο, καθώς πραγματοποιήθηκαν επιπλέον έλεγχοι ασφαλείας σύμφωνα με τη συνήθη διαδικασία. Η αστυνομία του Μάντσεστερ (GMP) δήλωσε ότι ένας άνδρας είχε «επιβιβαστεί σε πτήση χωρίς τα σωστά έγγραφα».

    »Πρόσθετοι έλεγχοι»

    Δεν βρέθηκε τίποτα ύποπτο στο αεροσκάφος και δεν υπήρξε καμία ένδειξη ότι σχετίζεται με την τρομοκρατία. Εκπρόσωπος της EasyJet δήλωσε ότι η πτήση «υποβλήθηκε σε πρόσθετους ελέγχους ασφαλείας, σύμφωνα με τις διαδικασίες, λόγω της λανθασμένης επιβίβασης ενός επιβάτη στην πτήση».

    «Η ασφάλεια και η προστασία είναι η ύψιστη προτεραιότητά μας και γι' αυτό θα συνεργαστούμε τώρα με τον επίγειο συνεργάτη μας στο αεροδρόμιο του Μάντσεστερ για να κατανοήσουμε πώς κατάφερε να επιβιβαστεί στην πτήση».

    Εκπρόσωπος της GMP δήλωσε χθες το βράδυ ότι ένας άνδρας γύρω στα 20 συνελήφθη ως ύποπτος για απόκρυψη με σκοπό «να μεταφερθεί σε αεροσκάφος χωρίς συγκατάθεση και να προκαλέσει σκόπιμα ή απερίσκεπτα δημόσια ενόχληση».

    Πηγή: ethnos.gr

  • Κόκκινα αγροτικά δάνεια: Κούρεμα έως 50% και επιμήκυνση χρόνου αποπληρωμής
    Κόκκινα αγροτικά δάνεια: Κούρεμα έως 50% και επιμήκυνση χρόνου αποπληρωμής

    Μέχρι το τέλος του μήνα αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο, το οποίο θα ρυθμίζει χρέη αγροτών και συνεταιρισμών προς τράπεζες 3,8 δισ. ευρώ

    Κούρεμα δανείων που θα ξεπερνά κατά περίπτωση ακόμα και το μισό της οφειλής, επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής άνω των 10 ετών, αλλά και απελευθέρωση και διαχείριση δεσμευμένων αγροτικών ακινήτων προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για τη διευθέτηση των κόκκινων αγροτικών δανείων, το οποίο αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή έως το τέλος Οκτωβρίου 2024.

    Τα κόκκινα τραπεζικά χρέη θα μπορούν να περνούν από τον Ειδικό Εκκαθαριστή σε εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων

    Το νομοσχέδιο που ήδη συντάσσεται αφορά τη δημιουργία ενός μοντέλου διαχείρισης των κόκκινων δανείων του πρωτογενούς τομέα και θα παρέχει τη δυνατότητα ρυθμίσεων με επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής των δανείων αγροτών και συνεταιρισμών, μείωση του επιτοκίου αλλά και διαγραφή τόκων, κούρεμα μέρους του δανείου, αναχρηματοδότηση αν απαιτείται, ακόμα και ολική διαγραφή της οφειλής εάν κρίνεται αναγκαίο.

    Οι παρεμβάσεις θα προσφέρουν τη δυνατότητα σε αγρότες και αγροτικούς συνεταιρισμούς να προχωρήσουν σε ρύθμιση δανείων ύψους 3,8 δισ. ευρώ και να αποδεσμεύσουν περιουσίες πολλών εκατομμυρίων ευρώ μέσω της εκμετάλλευσης ή της ρευστοποίησης των περιουσιακών στοιχείων που σήμερα βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιο του εκκαθαριστή (PQH), της παλαιάς «Αγροτικής Τράπεζας».

    Σύμφωνα με τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστα Τσιάρα ο εκκαθαριστής θα μπορεί πλέον να καθορίζει τους όρους συμβιβασμού ή ρύθμισης και για περισσότερες από μια περιπτώσεις που θα έχουν ομοιόμορφα χαρακτηριστικά, κάτι που δεν μπορούσε μέχρι σήμερα.

    Το σχέδιο

    Τα αγροτικά δάνεια φυσικών προσώπων και συνεταιρισμών που βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιο του Ειδικού Εκκαθαριστή της ΤτΕ με το νέο θεσμικό πλαίσιο θα μπορούν να περάσουν και στα χέρια και εταιρειών διαχείρισης απαιτήσεων, οι οποίες και θα αναλάβουν να πραγματοποιήσουν τις ρυθμίσεις.

    Επιπλέον το νέο πλαίσιο θα προβλέπει και την αποδέσμευση και εκμετάλλευση κυρίως των περιουσιακών στοιχείων των συνεταιρισμών που μέχρι τώρα είναι δεσμευμένα, ώστε να επιστρέψουν και πάλι στην παραγωγική διαδικασία.

    Αποτελεί σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές ένα τολμηρό σχέδιο, η εφαρμογή του οποίου θα απαλλάξει από χρέη περισσότερους από 21.000 παραγωγούς και 750 συνεταιρισμούς. Θα απελευθερωθεί υποθηκευμένη περιουσία και παραγωγικές υποδομές.

    Υπολογίζεται ότι τα ακίνητα που είναι δεσμευμένα λόγω των κόκκινων αγροτικών δανείων ξεπερνούν τις 25.000 και αγγίζουν σε αξία το 1,5 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου που καταρτίζεται, τα ακίνητα αυτά θα διατεθούν για μίσθωση ή και πώληση εφόσον κριθεί αναγκαίο προκειμένου να αυξηθούν οι ταμειακές ροές των συνεταιρισμών.

    Παράλληλα θα υπάρξουν και καινοτόμα τραπεζικά προγράμματα όπως οι συμβολαιακές κάρτες, καθώς και για κεφάλαια κίνησης για να επαναλειτουργήσουν οι παραγωγικές υποδομές.

    Μάλιστα μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου και εντός του Νοέμβριου θα προκηρυχθεί διαγωνισμός πρόσκλησης για τις εταιρείες διαχείρισης, που θα αναλάβουν μέρος του χαρτοφυλακίου των κόκκινων αγροτικών δανείων, ώστε να γίνει η επιλογή εκείνων που θα τα αναλάβουν και από τη νέα χρονιά να ξεκινήσουν οι ρυθμίσεις.

    Ολιστική λύση

    Σύμφωνα με τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης μέσα από την προσπάθεια που έγινε με την Τράπεζα της Ελλάδος και τον ειδικό εκκαθαριστή, η πρόταση αφορά μια ολιστική λύση προκειμένου να ελαφρυνθεί και να απαλλαγεί ο αγροτικός κόσμος από ένα βάρος που κουβαλάει εδώ και χρόνια.

    Πηγή: Premium έκδοση «Τα ΝΕΑ» - In.gr

  • Ασυγκράτητο ζευγάρι πιάστηκε να ερωτοτροπεί κατά τη διάρκεια πτήσης: Τα παράπονα των συνεπιβατών
    Ασυγκράτητο ζευγάρι πιάστηκε να ερωτοτροπεί κατά τη διάρκεια πτήσης: Τα παράπονα των συνεπιβατών
    Απίστευτο είναι το περιστατικό που έλαβε μέρος σε πτήση της easyJet.

    Ένα νεαρό ζευγάρι αντιμετωπίζει νομικά προβλήματα αφού συνελήφθη να επιδίδεται σε δημόσια σεξουαλική πράξη σε πτήση της easyJet, σοκάροντας τους συνεπιβάτες και οδηγώντας στην απομάκρυνσή τους από το αεροπλάνο.

    Ο Bradley Smith και η Antonia Sullivan, και οι δύο από την Ουαλία, συνοδεύτηκαν από την αστυνομία κατά την προσγείωσή τους στο Μπρίστολ μετά την επιστροφή τους από διακοπές στην Τενερίφη.

    Το περιστατικό έλαβε χώρα λίγο μετά την απογείωση, όταν οι κοντινοί επιβάτες άκουσαν τον Smith να δίνει οδηγίες στη σύντροφό του να εκτελέσει μια σεξουαλική πράξη, κάτι που εκείνη προσπάθησε να κάνει καλύπτοντας την αγκαλιά του με διάφορα παλτά. Παρά τις προσπάθειές τους να παραμείνουν διακριτικοί, οι επιβάτες που κάθονταν σε κοντινή απόσταση ενοχλήθηκαν από αυτό που περιέγραψαν ως «έντονες κινήσεις των χεριών» κάτω από τα παλτά, με αποτέλεσμα να ειδοποιήσουν το πλήρωμα της καμπίνας.

    Μεταξύ αυτών που έγιναν μάρτυρες του περιστατικού ήταν μια μητέρα που ταξίδευε με την έφηβη κόρη της, η οποία ισχυρίστηκε ότι είδε τα γεννητικά όργανα του Smith κατά τη διάρκεια της πράξης.

    Ο Smith και η Sullivan εμφανίστηκαν ενώπιον του δικαστηρίου του Μπρίστολ, όπου και οι δύο κατηγορήθηκαν για προσβολή της δημόσιας αιδούς διαπράττοντας σεξουαλική πράξη σε δημόσιο χώρο. Δήλωσαν ένοχοι στην κατηγορία.

    Πηγή: gazzetta.gr

  • Προσωπικός γιατρός: Κατατέθηκε το νομοσχέδιο για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας - Τι αλλάζει
    Προσωπικός γιατρός: Κατατέθηκε το νομοσχέδιο για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας - Τι αλλάζει

    Σε δημόσια διαβούλευση κατατέθηκε από το υπουργείο Υγείας το πολυσυζητημένο νομοσχέδιο για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας (ΠΦΥ) και τον προσωπικό γιατρό που προβλέπει σειρά αλλαγών για τον θεσμό.

    Ο προσωπικός γιατρός ξεκίνησε πριν από περίπου 2,5 χρόνια αλλά δεν ολοκληρώθηκε ποτέ εξαιτίας της άρνησης του ιατρικού προσωπικού να συμμετάσχει στο εγχείρημα, λόγω των χαμηλών αμοιβών αλλά και των συνθηκών εργασίας.

    Αποτέλεσμα είναι σχεδόν οι μισοί δικαιούχοι πολίτες σήμερα να μην διαθέτουν προσωπικό γιατρό.

    Το σχέδιο νόμου που κατατέθηκε από το υπουργείο Υγείας στην πλατφόρμα opengov.gr, προβλέπει εκτός των άλλων ότι:

    -Οι πολίτες μπορούν να επιλέγουν ελεύθερα τον προσωπικό τους γιατρό αρκεί να τον πληρώνουν με χρήματα από την τσέπη τους.

    Όπως αναφέρεται: ιδιώτες ιατροί που ασκούν ελεύθερο επάγγελμα, διατηρούν ιδιωτικό ιατρείο και δεν συμβάλλονται με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ., ούτε αποζημιώνονται από αυτόν, αλλά επιλέγονται ελεύθερα από τον πολίτη και αμείβονται από τον τελευταίο.

    Επίσης δίνονται κίνητρα για τους νέους γιατρούς που θα επιλέξουν την ειδικότητα της Γενικής Ιατρικής και της Παθολογίας με μπόνους τελικά 40.000 ευρώ και όχι 30.000 όπως είχε ανακοινωθεί.

    Οι αμοιβές των προσωπικών γιατρών

    -Οι ιατροί του δημοσίου δύναται να αποζημιώνονται επιπλέον των μηνιαίων αποδοχών τους, οι οποίες καλύπτουν αριθμό εγγεγραμμένων ληπτών υπηρεσιών υγείας μέχρι χίλια πεντακόσια (1.500) άτομα, και για εγγεγραμμένους λήπτες υπηρεσιών υγείας από χίλια πεντακόσια ένα (1.501) μέχρι δύο χιλιάδες (2.000) άτομα «κατά κεφαλήν» και ανά ηλικιακή ομάδα.

    -Οι παιδίατροι του δημοσίου δύναται να αποζημιώνονται επιπλέον των μηνιαίων αποδοχών τους, οι οποίες καλύπτουν αριθμό εγγεγραμμένων ληπτών υπηρεσιών υγείας μέχρι χίλια (1.000) άτομα, και για εγγεγραμμένους λήπτες υπηρεσιών υγείας από χίλια ένα (1.001) μέχρι χίλια πεντακόσια (1.500) άτομα «κατά κεφαλήν» και ανά ηλικιακή ομάδα.

    Προσωπικός γιατρός με παραπομπές σε νοσοκομεία

    Ο προσωπικός ιατρός αναλαμβάνει την υποστήριξη, τον προσανατολισμό και την καθοδήγηση των ληπτών υπηρεσιών υγείας στο Εθνικό Σύστημα Υγείας (Ε.Σ.Υ.), παραπέμποντας τους λήπτες υπηρεσιών υγείας σε άλλους ιατρούς, καθώς και σε δημόσιες δομές παροχής υπηρεσιών δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας περίθαλψης.

    Η παραπομπή σε δημόσιες δομές παροχής υπηρεσιών δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας περίθαλψης γίνεται από τον προσωπικό ιατρό, αφού παράσχει πληροφόρηση στον λήπτη υπηρεσιών υγείας, με ταυτόχρονη και υποχρεωτική ενημέρωση του Ατομικού Ηλεκτρονικού Φακέλου Υγείας (Α.Η.Φ.Υ.).

    Δικαίωμα παραπομπής έχουν και οι λοιποί ιατροί για τα θέματα της ειδικότητάς τους, μετά από ενημέρωση του προσωπικού ιατρού και του Α.Η.Φ.Υ. του λήπτη υπηρεσιών υγείας. Το σύστημα παραπομπών από τον προσωπικό ιατρό δεν ισχύει για τα έκτακτα και επείγοντα περιστατικά.

    Παράλληλα οι προσωπικοί ιατροί εκδίδουν παραπεμπτικά διαγνωστικών εξετάσεων, είτε αυτοτελώς, είτε σε συνεργασία με άλλον ιατρό της μονάδας στην οποία υπάγονται ή του Κέντρου Υγείας, αν η μονάδα στην οποία υπάγονται αποτελεί αποκεντρωμένη δομή του Κέντρου Υγείας.

    Σύστημα αξιολόγησης προσωπικών ιατρών

    Καθιερώνεται ενιαίο σύστημα αξιολόγησης των προσωπικών ιατρών στη βάση συγκεκριμένων δεικτών απόδοσης, οι οποίοι αντιστοιχούν σε ποιοτικούς και ποσοτικούς στόχους που συνδέονται με την άσκηση των καθηκόντων τους και αφορούν, ενδεικτικά, στην πρόληψη και προαγωγή της υγείας των εγγεγραμμένων ληπτών υπηρεσιών υγείας, στη διαχείριση των χρόνιων νοσημάτων, στον εγγραμματισμό υγείας των εγγεγραμμένων ληπτών υπηρεσιών υγείας και στη σχέση ιατρού – ασθενούς. Η αξιολόγηση των προσωπικών ιατρών γίνεται σε ετήσια βάση και στηρίζεται σε πληροφορίες που συλλέγονται ηλεκτρονικά.

    Στο πλαίσιο του ενιαίου συστήματος αξιολόγησης των προσωπικών ιατρών δύναται να προβλέπεται σύστημα επιβολής κυρώσεων.

    https://www.ethnos.gr/health/article/334350/prosopikosgiatroskatatethhketonomosxediogiathnprotobathmiafrontidaygeiastiallazei

    Πηγή: Ethnos.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο