Τρίτη, 08 Δεκεμβρίου 2020 21:22

Όλο το σχέδιο για την «Αστυνομία» των Πανεπιστημίων

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Σύσκεψη Κεραμέως- Χρυσοχοϊδη με τους πρυτάνεις - Το ειδικό Σώμα «Ομάδα Προστασίας Πανεπιστημιακού Ιδρύματος» θα στελεχωθεί μετά από διαγωνισμό - Η παρουσία τους θα ΑΕΙ θα είναι ευδιάκριτη - Με κάρτα η είσοδος στα κτίρια

Για τη σύσταση ειδικής Ομάδας Προστασίας Πανεπιστημιακού Ιδρύματος (Ο.Π.Π.Ι.) για την ασφάλεια των Πανεπιστημίων , την ελεγχόμενη είσοδο και την ενίσχυση του Ποινικού Δικαίου συζήτησαν σήμερα οι υπουργοί Παιδείας και Προστασίας του Πολίτης με τους πρυτάνεις. Μετά τις σοκαριστικές εικόνες με την προσπάθεια διαπόμπευση του πρύτανη του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Δημήτρη Μπουραντώνη δόθηκε το έναυσμα για θωράκιση των Πανεπιστημίων , προκειμένου να μπει «φρένο» στις βιαιοπραγίες στα Πανεπιστήμια.Η κυβέρνηση αναζητεί δραστικά μέτρα προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα της βίας και της ανομίας και η συγκρότηση του νέου Σώματος «Ομάδα Προστασίας Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων»

Συγκεκριμένα, το σχέδιο της κυβέρνησης για την ενίσχυση της ασφάλειας των Πανεπιστημίων και της ακαδημαϊκής ελευθερίας παρουσίασαν στις Πρυτανικές Αρχές Πανεπιστημίων και στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (Π.Ο.Σ.Δ.Ε.Π.) η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και ο υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων αρμόδιος για την Ανώτατη Εκπαίδευση Βασίλης Διγαλάκης.

Σε συνέχεια της δέσμευσης για την αποκατάσταση του πανεπιστημιακού ασύλου στη πραγματική του έννοια, η οποία υλοποιήθηκε ήδη από τους πρώτους μήνες διακυβέρνησης το 2019, προωθείται η περαιτέρω ενίσχυση της ασφάλειας των πανεπιστημίων και η διαφύλαξη της ακαδημαϊκής ελευθερίας, μέσα από ένα ρεαλιστικό επιχειρησιακό σχεδιασμό που θα ισχύει για όλα τα ΑΕΙ της χώρας, προκειμένου να εμπεδωθεί ένα ποιοτικό ακαδημαϊκό περιβάλλον, απαλλαγμένο από φαινόμενα παραβατικότητας και ανομίας.

Οι προωθούμενες διατάξεις που συζητήθηκαν με Πρυτάνεις και την ΠΟΣΔΕΠ κινούνται σε τρείς άξονες: α) τη σύσταση ειδικής Ομάδας Προστασίας Πανεπιστημιακού Ιδρύματος (Ο.Π.Π.Ι.), β) τη σύσταση δομών και τη διεύρυνση των μέτρων ασφαλείας στο χώρο του πανεπιστημίου, συμπεριλαμβανομένης της ελεγχόμενης εισόδου στα ΑΕΙ, καθώς και γ) την ενίσχυση διατάξεων του πειθαρχικού και του ποινικού Δικαίου.

Η κυρία Κεραμέως, δήλωσε: «Μέλημά μας ήταν και παραμένει η προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας, η διασφάλιση της ελεύθερης διακίνησης ιδεών, της απρόσκοπτης διδασκαλίας και έρευνας. Απαιτείται συνεργασία αλλά και η τήρηση στάσης ευθύνης από όλους τους εμπλεκομένους. Πολιτεία, πρυτανικές αρχές, προσωπικό των ΑΕΙ και φοιτητές πρέπει να εργαστούμε όλοι μαζί για πανεπιστήμια ελεύθερα, ασφαλή, σύγχρονα, εξωστρεφή, μακριά από νοσηρά φαινόμενα που δεν έχουν καμία θέση στον ακαδημαϊκό χώρο».

Συγκροτείται ειδικό Σώμα

Ειδικό Σώμα εκπαιδευμένων αστυνομικών συγκροτείται με το όνομα «Ομάδα Προστασίας Πανεπιστημιακού Ιδρύματος» που θα φυλάσσει τα κτίρια και τις πανεπιστημιακές εγκαταστάσεις, θα έχει προανακριτικά καθήκοντα και θα κάνει συλλήψεις, αν διαπράττονται αδικήματα.

Οι αστυνομικοί του νέου Σώματος, σύμφωνα με πληροφορίες , θα προσληφθούν ύστερα από προκήρυξη του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, στα πρότυπα της προκήρυξης για την πρόσληψη των 1500 ειδικών φρουρών της Αστυνομίας και τα μέλη του Σώματος θα είναι αποσπασμένα από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη με διάθεση στα ΑΕΙ. Ο αριθμός τους θα αλλάζει ανά Πανεπιστήμιο αλλά και ανά περίοδο ανάλογα με τις ανάγκες της εποχής

Το σχέδιο που προκρίνεται είναι η φύλαξη των Πανεπιστημίων να γίνεται με κάρτα εισόδου και στην περίπτωση μεγάλων κάμπους που είναι πάρκα διέλευσης κοινού αυτά να παραμείνουν ανοιχτά και η φύλαξη με την είσοδο με κάρτα εισόδου να γίνεται στα κτίρια. Παράλληλα το σχέδιο περιλαμβάνει ενίσχυση του φωτισμού των πανεπιστημιακών χώρων.

Το νέο Σώμα θα φορά Στολή, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες , προκειμένου να είναι ευδιάκριτοι στον χώρο του Πανεπιστημίου, ωστόσο θα είναι διαφορετική από τις στολές των υπολοίπων αστυνομικών , ενδεχομένως και με διαφορά στο χρώμα ,όπως προκρίνεται έως στιγμής. Το Σώμα των ειδικά εκπαιδευμένων αστυνομικών που θα απευθύνονται στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και στην ΕΛ.ΑΣ. Το νέο σώμα θα έχει την έδρα του εντός των Πανεπιστημιακών χώρων και θα έχει εποπτεία σε εσωτερικούς και εξωτερικούς.
Πηγή: Protothema.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 08 Δεκεμβρίου 2020 21:00

Σχετικά Άρθρα

  • Αυτά είναι τα 106 Πανεπιστημιακά Τμήματα που το πτυχίο τους είναι ακαδημαϊκά ισοδύναμο με μεταπτυχιακό τίτλο
    Αυτά είναι τα 106 Πανεπιστημιακά Τμήματα που το πτυχίο τους είναι ακαδημαϊκά ισοδύναμο με μεταπτυχιακό τίτλο

    Σε 101 τμήματα 17 ελληνικών πανεπιστημίων που ο πρώτος κύκλος σπουδών διαρκεί κατ’ ελάχιστον δέκα (10) ακαδημαϊκά εξάμηνα χορηγείται κατευθείαν στους προπτυχιακούς αποφοίτους ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master) στην ειδικότητα του Τμήματος τους.

    Τα Τμήματα αυτά (που παρουσιάζουμε στη συνέχεια του άρθρου) υπάγονται στο άρθρο 46 του νόμου 4485/2017 για τον ενιαίο και αδιάσπαστο τίτλο σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου που προβλέπει τα εξής:

    1. Η επιτυχής ολοκλήρωση προγράμματος σπουδών πρώτου κύκλου, που πληροί τις προϋποθέσεις του παρόντος άρθρου οδηγεί στην απονομή ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master) στην ειδικότητα του Τμήματος και ο τίτλος σπουδών αντιστοιχεί σε επίπεδο 7 του Εθνικού και Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων σύμφωνα με το άρθρο 47 του ν. 4763/2020 (Α’ 254). Ως προϋποθέσεις για την απονομή ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου ορίζονται οι ακόλουθες:

    α) το πρόγραμμα σπουδών αποτελείται κατ’ ελάχιστον από δέκα (10) ακαδημαϊκά εξάμηνα και αντιστοιχεί σε τριακόσιες (300) πιστωτικές μονάδες (European Credit Transfer and Accumulation System ECTS),

    β) για την απονομή του τίτλου σπουδών απαιτείται η εκπόνηση πτυχιακής ή διπλωματικής εργασίας διάρκειας κατ’ ελάχιστον ενός (1) ακαδημαϊκού εξαμήνου,

    γ) το πρόγραμμα σπουδών είναι διαρθρωμένο με τέτοιο τρόπο, ώστε να διασφαλίζει τη θεμελίωση της γνώσης σε μια (1) επιστήμη ή τέχνη, την ανάπτυξη μαθημάτων κορμού της ειδικότητας σε όλο το εύρος του γνωστικού αντικειμένου, καθώς και την εμβάθυνση και εμπέδωση σε υψηλό επίπεδο των γνώσεων στο εύρος του γνωστικού αντικειμένου της ειδικότητας και

    δ) η τεκμηρίωση της αναγκαιότητας ενιαίων και αδιάσπαστων σπουδών πρώτου και δεύτερου κύκλου διάρκειας δέκα (10) εξαμήνων και τριακοσίων (300) πιστωτικών μονάδων για την κάλυψη των γνώσεων που απαιτούνται στο γνωστικό αντικείμενο της ειδικότητας.

    2. Για κάθε πρόγραμμα σπουδών που πληροί τις προϋποθέσεις της παρ. 1, η Σύγκλητος του Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Α.Ε.Ι.), μετά από εισήγηση της Συνέλευσης του Τμήματος, υποβάλλει αίτημα προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, ο οποίος, μετά από σύμφωνη γνώμη της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), εκδίδει διαπιστωτική πράξη περί απονομής ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου. Μετά από την έκδοση της απόφασης, ο ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου λογίζεται ότι έχει ληφθεί από την ημερομηνία απονομής του πτυχίου ή διπλώματος και καταλαμβάνει και όσους αποφοίτησαν πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος.

    3. Το παρόν εφαρμόζεται αναλογικά για προγράμματα σπουδών πρώτου κύκλου Τμημάτων ή Σχολών των Α.Ε.Ι., που έχουν καταργηθεί, τροποποιηθεί ή μετονομαστεί, εφόσον αυτά πληρούσαν τις προϋποθέσεις των περ. α) έως γ) της παρ. 1. Για τα προγράμματα σπουδών που οργανώνονταν χωρίς την κατανομή του εκπαιδευτικού φόρτου σε πιστωτικές μονάδες, δεν απαιτείται το δεύτερο εδάφιο της περ. α). Αρμόδιο όργανο για την υποβολή του αιτήματος της παρ. 2 προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων είναι η Σύγκλητος του Α.Ε.Ι.

    4. Η χορήγηση ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου δεν επιφέρει μισθολογικές μεταβολές.

    Ποια είναι αυτά τα Τμήματα

    ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

    1. ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    2. ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗΣ

    ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

    1. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΛΙΚΩΝ

    2. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

    3. ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ

    4. ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

    5. ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ

    1. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

    2. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

    3. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

    ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

    1. ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΖΩΪΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ & ΥΔΑΤΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ

    2. ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΓΕΩΡΓΙΚΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ

    3. ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ

    4. ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ & ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ

    5. ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ

    6. ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ

    ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ

    1. ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    2. ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ

    3. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

    4. ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    5. AΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    6. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

    7. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

    ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ

    1. ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    2. ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    3. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

    4. ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    5. ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    6. ΑΓΡΟΝΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΟΠΟΓΡΑΦΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    7. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΕΤΑΛΛΕΙΩΝ ΜΕΤΑΛΛΟΥΡΓΩΝ

    8. ΝΑΥΠΗΓΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    9. ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

    ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ

    1. ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    2. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Η/Υ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

    3. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

    4. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

    5. ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    6. ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΑΕΡΟΝΑΥΠΗΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    7. ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    8. ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

    9. ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗΣ

    10. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ

    AΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

    1. ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    2. ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    3. ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    4. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    5. ΑΓΡΟΝΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΟΠΟΓΡΑΦΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    6. ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    7. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

    8. ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    9. ΘΕΑΤΡΟΥ

    10. ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

    11. ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ

    12. ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

    13. ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗΣ

    14. ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

    ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

    1. ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    2. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

    3. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

    4. ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

    5. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

    6. ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    7. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΩΝ ΠΟΡΩΝ

    8. ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ

    ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ

    1. ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

    2. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

    3. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

    4. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΟΡΥΚΤΩΝ ΠΟΡΩΝ

    5. ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    6. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    7. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

    8. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

    9. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

    ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

    1. ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    2. ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    3. ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    4. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    5. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

    6. ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΙΧΘΥΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΥΔΑΤΙΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

    7. ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

    8. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ, ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ

    9. ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ - ΑΓΡΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ

    10. ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ, ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΞΥΛΟΥ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ

    ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

    1. ΤΕΧΝΩΝ ΗΧΟΥ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΑΣ

    2. ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

    1. ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

    ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

    1. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    2. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΒΙΟΪΑΤΡΙΚΗΣ

    3. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

    4. ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    5. ΝΑΥΠΗΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    6. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΑΣ ΚΑΙ ΓΕΩΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

    7. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    8. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ

    ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

    1. ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ

    2. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

    3. ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

    1. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

    ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

    1. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ, ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

    2. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

    3. ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    Τι ισχύει για τους εκπαιδευτικούς κατόχους integrated masters

    Σύμφωνα με εγκύκλιο του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης (Αριθ. Πρωτ.: ΔΙΔΑΔ/Φ.31.65/2814/οικ.38982 - 25/10/2018:

    α) Για τους δημοσίους υπαλλήλους-υποψήφιους κατάληψης θέσεων Γενικών Διευθυντών ή Διευθυντών σε οργανικές μονάδες της Δημόσιας Διοίκησης, κατά τα άρθρα 84-86 του Υ.Κ. όπως ισχύουν, οι οποίοι είναι κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών του άρθρου 46 παρ. 1 του ν. 4485/2017, όσον αφορά την κρίση για το παραδεκτό της αίτησης υποψηφιότητας, δηλαδή τον συνυπολογισμό των τυχόν επερχόμενων βαθμολογικών μεταβολών των υπαλλήλων από την κατοχή του υπόψη τίτλου σπουδών κατά τα άρθρα 80 και 82 του Υ.Κ., καθώς και τη μοριοδότησή τους, θεωρούνται ως κάτοχοι του εν λόγω τίτλου σπουδών, από τη δημοσίευση της προβλεπόμενης από την παρ. 2 του άρθρου 46 του ως άνω νόμου, διαπιστωτικής απόφασης του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, εφόσον η απόφαση αυτή έχει δημοσιευτεί μέχρι τη λήξη της ημερομηνίας υποβολής αιτήσεων υποψηφιότητας, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην οικεία κάθε φορά προκήρυξη. Περαιτέρω, για τη λήψη υπόψη από τα οικεία Συμβούλια Επιλογής της μείωσης του χρόνου της βαθμολογικής προαγωγής των υπαλλήλων-υποψηφίων, στο βαθμό που συνάπτεται με την κατοχή εκ μέρους τους τίτλου σπουδών επιπέδου integrated master, απαιτείται η προηγούμενη έκδοση των οικείων διοικητικών πράξεων.

    β) Η συνάφεια του ως άνω τίτλου σπουδών εξετάζεται με τα κριτήρια που λαμβάνονται υπόψη και για τους λοιπούς μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών ετήσιας τουλάχιστον διάρκειας, στη βάση, όμως, του αδιάσπαστου του εν λόγω τίτλου, δηλαδή του συνολικού του περιεχομένου».

    Πηγή: alfavita.gr

  • Κατώτατος μισθός: Πώς αλλάζει τα δεδομένα ο νέος μαθηματικός τύπος για τον υπολογισμό του
    Κατώτατος μισθός: Πώς αλλάζει τα δεδομένα ο νέος μαθηματικός τύπος για τον υπολογισμό του

    Ο κατώτατος μισθός θα αναπροσαρμόζεται αυτόματα - Ποια η αντίδραση των κοινωνικών εταίρων στον νέο μαθηματικό τύπο

    Αντίστροφη μέτρηση για τη νομοθέτηση του νέου μοντέλου καθορισμού του κατώτατου μισθού, ο οποίος από το 2028 θα καθορίζεται μέσω ενός μαθηματικού τύπου που θα λαμβάνει υπόψη τον δείκτη παραγωγικότητας όπως και τα επίπεδα του πληθωρισμού.

    Η υπουργός Εργασίας, Νίκη Κεραμέως, όλο το προηγούμενο διάστημα από όταν έλαβε το πόρισμα της επιστημονικής επιτροπής που είχε συσταθεί για τον νέο τρόπο υπολογισμού του κατώτατου μισθού προχώρησε σε ένα κύκλο επαφών με τους κοινωνικούς εταίρους.

    Το Υπουργείο Εργασίας «τρέχει» και για το ψηφιακό εργαλείο, το οποίο θα συνδράμει στον καθορισμό του κατώτατου μισθού

    Η πλειονότητα αυτών μάλιστα πλην της ΓΣΕΕ, βάσει πληροφοριών δεν έχουν σοβαρές ενστάσεις επί του νέου τρόπου υπολογισμού αλλά μόνο βελτιωτικές προτάσεις, τις οποίες μάλιστα αναμένεται να τις καταθέσουν τις επόμενες ημέρες στο Υπουργείο Εργασίας.

    Κατώτατος μισθός και κοινωνικοί εταίροι

    Σύμφωνα μάλιστα με τις ίδιες πηγές, οι κοινωνικοί εταίροι είναι θετικοί ως προς τον νέο τρόπο υπολογισμού καθώς εμπεριέχει προβλεψιμότητα.

    Άρα οι επιχειρήσεις θα μπορούν να κάνουν σωστούς προγραμματισμούς ως προς την οικονομική τους διαχείριση.

    Τα επόμενα βήματα για τη θεσμοθέτηση του νέου τρόπου υπολογισμού του κατώτατου μισθού έχουν ως εξής:

    1. Αναμένονται οι βελτιωτικές προτάσεις από τους κοινωνικούς εταίρους
    2. Παρουσίαση νομοσχεδίου στο Υπουργικό Συμβούλιο
    3. Δημόσια διαβούλευση του νομοσχεδίου
    4. Τοποθέτηση των άλλων κομμάτων επί του νομοσχεδίου
    5. Προς ψήφιση στα μέσα Δεκεμβρίου
    Οι δείκτες της ΕΛΣΤΑΤ

    Η ΕΛΣΤΑΤ πάντως έχει ήδη σηκώσει τα «μανίκια» για τη δημιουργία των δεικτών που θα λαμβάνει υπόψη ο μαθηματικός τύπος του κατώτατου μισθού και θα πρέπει να είναι έτοιμοι τουλάχιστον το 2027.

    Στο προτεινόμενο σύστημα, ο καθορισμός και η αναπροσαρμογή του νομοθετημένου κατώτατου μισθού και ημερομισθίου θα γίνεται αυτόματα, με βάση συντελεστή που προκύπτει από το άθροισμα α) του ετήσιου ποσοστού μεταβολής του δείκτη τιμών καταναλωτή μεταξύ της 1ης Ιουλίου του προηγούμενου έτους και της 30ής Ιουνίου του τρέχοντος για το χαμηλότερο 20% της εισοδηματικής κατανομής των νοικοκυριών και β) του ημίσεως του ετήσιου ποσοστού μεταβολής της αγοραστικής δύναμης του γενικού δείκτη μισθών κατά την ίδια χρονική περίοδο.

    Μόνο ανοδική πορεία για τον κατώτατο μισθό

    Το βασικότερο σημείο πάντως για τον κατώτατο μισθό είναι πως από το 2028 δεν θα μπορεί να μειωθεί. Σε περίπτωση που ο τιμάριθμος, μαθηματικός τύπος που θα προκύπτει θα είναι αρνητικός λόγω άσχημων οικονομικών εξελίξεων, ο κατώτατος μισθός δεν θα μειώνεται απλά θα μένει σταθερός. Δηλαδή ο κατώτατος μισθός θα ακολουθεί μόνο ανοδική πορεία.

    Η κυβέρνηση έχει καταστήσει σαφές ότι επιθυμεί ο κατώτατος μισθός να φθάσει τα 950 ευρώ το 2027 που σημαίνει πως η βάση που θα υπάρχει το 2028,θα είναι τα 950 ευρώ.

    Έτσι εάν τότε ο μαθηματικός τύπος θα έχει θετικό αποτέλεσμα ο κατώτατος μισθός θα συνεχίσει να ακολουθεί την ανοδική πορεία των τελευταίων ετών ειδάλλως θα παραμείνει σταθερός.

    Παράλληλα, το Υπουργείο Εργασίας «τρέχει» και για το ψηφιακό εργαλείο, το οποίο θα συνδράμει στον καθορισμό του κατώτατου μισθού.

    Πρόκειται για project ύψους 1,3 εκατ. ευρώ, το οποίο έχει ενταχθεί στα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης.

    Η σύμβαση για το έργο του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, αφορά στον σχεδιασμό, ανάπτυξη και εφαρμογή ενός ψηφιακού μηχανισμού συγκέντρωσης και ανάλυσης στοιχείων καθώς και τη διασφάλιση των κατάλληλων υπολογιστικών εφαρμογών, ώστε να εξάγεται εμπεριστατωμένα ο νόμιμος κατώτατος μισθός και το νόμιμο κατώτατο ημερομίσθιο για πλήρη απασχόληση, για τους υπαλλήλους και τους εργατοτεχνίτες όλης της χώρας.

    Με τον τρόπο αυτό ο κατώτατος μισθός θα είναι πλέον ανεξάρτητος και από τον κάθε πολιτικό κύκλο της εκάστοτε κυβέρνησης, καθώς θα βασίζεται στα πραγματικά δεδομένα της αγοράς εργασίας και της οικονομίας.

    Πηγή: ΟΤ - In.gr

  • Σχολεία: Περισσότερες από 6.000 αποβολές για χρήση κινητού από τον Σεπτέμβρη
    Σχολεία: Περισσότερες από 6.000 αποβολές για χρήση κινητού από τον Σεπτέμβρη

    «Θεαματικά καλό» χαρακτήρισε το μέτρο της απαγόρευσης των κινητών στα σχολεία ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, μιλώντας νωρίτερα σήμερα, Δευτέρα, στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ, αναφέροντας επίσης ότι από την αρχή της σχολικής χρονιάς και την έναρξη της εφαρμογής του μέτρου έχουν καταγραφεί 6.043 αποβολές.

    Ο υπουργός αναφέρθηκε και στις καταγγελίες ενδοσχολικής βίας που έχουν καταγραφεί στην πλατφόρμα stop-bullying, σημειώνοντας ότι συνολικά από τότε που άρχισε η λειτουργία της έχουν καταγραφεί 501 αναφορές, εκ των οποίων οι 213 φέτος.

    Έρχονται διαγραφές για τους αιώνιους φοιτητές

    Σχετικά με το ζήτημα των «αιωνίων φοιτητών», ο κ. Πιερρακάκης ανέφερε ότι θα εφαρμοστεί ο νόμος, ο οποίος έχει ψηφιστεί από το 2022 και προβλέπει ανώτατη διάρκεια φοίτησης. Ο υπουργός αναφέρθηκε και στο ζήτημα της ασφάλειας των πανεπιστημίων, χαρακτηρίζοντας «βελτιωμένη» την εικόνα στο κομμάτι αυτό.

    Τέλος, αναφορικά με τα μη κρατικά πανεπιστήμια, ο κ. Πιερρακάκης τόνισε ότι έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον και εκτίμησε πως θα υπάρχουν «αρκετές αιτήσεις» από την πρώτη χρονιά.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Αιώνιοι φοιτητές το 48% των εγγεγραμμένων στα ελληνικά ΑΕΙ
    Αιώνιοι φοιτητές το 48% των εγγεγραμμένων στα ελληνικά ΑΕΙ

    Από το 2025 το 48% των εγγεγραμμένων φοιτητών κινδυνεύουν να διαγραφούν, ως «αιώνιοι φοιτητές». Έχουν ξεπεράσει δηλαδή το όριο των v+2 χρόνων σπουδών. Η πραγματικότητα όμως είναι πιο σύνθετη.

    Από του χρόνου πάνω από 333.000 «αιώνιοι φοιτητές» κινδυνεύουν να διαγραφούν οριστικά από τις λίστες των εγγεγραμμένων στα ΑΕΙ. Σύμφωνα με όσα προβλέπει ο νόμος 4957/2022 – γνωστός και ως «νόμος Κεραμέως» για τα ΑΕΙ όσοι έχουν εξαντλήσει το ανώτατο όριο σπουδών διαγράφονται αυτοδικαίως από το Σεπτέμβριο του 2025.

    Πρόκειται για το περιβόητο όριο του v+2, δηλαδή το τυπικό πρόγραμμα σπουδών συν δύο επιπλέον χρόνια, για τις σχολές τετραετούς φοίτησης ή τρία χρόνια για τις σπουδές πενταετούς και εξαετούς φοίτησης.

    Ενεργοί και «αιώνιοι φοιτητές»

    Σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα δημοσιευμένα στοιχεία της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ), με ημερομηνία πρόσβασης 2/6/2023, στα ελληνικά πανεπιστήμια υπάρχουν εγγεγραμμένοι 704.047 φοιτητές. Από αυτούς ως ενεργοί – δηλαδή όσοι δεν έχουν ξεπεράσει το v+2 υπολογίζονται οι 379.559, ήτοι το 54%.

    Ως εκ τούτου η ΕΘΑΑΕ υπολογίζει στις λίστες των «αιωνίων» ή των «λιμναζόντων» φοιτητών όπως ονομάζονται εκείνοι που καθυστερούν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στο δυσθεώρητο ποσοστό του 46% (324.488). Το νούμερο αυτό από μόνο του δεν αρκεί για να υπολογίσουμε πόσοι φοιτητές είναι πραγματικά «φαντάσματα» και πόσοι απλώς έχουν καθυστερήσει την ολοκλήρωση των σπουδών τους εξαιτίας αντικειμενικών δυσκολιών.

    Με βάση προδημοσιεύσεις από τη φετινή ετήσια έκθεση της ΕΘΑΑΕ – η οποία βρίσκεται ακόμα στο στάδιο της επεξεργασίας, η εικόνα για το 2024 δεν είναι ριζικά διαφορετική.

    Όπως γράφει η «Καθημερινή» της Κυριακής, ο αριθμός των εγγεγραμμένων φοιτητών έχει μειωθεί σε σύγκριση με πέρυσι, στους 695.678. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση των ενεργών φοιτητών, στους 361.937 (52,03%). Αυξημένος όμως εμφανίζεται ο αριθμός των «αιωνίων» στους 333.741 φοιτητές.

    Δηλαδή σε ένα ακαδημαϊκό έτος άλλοι 9.253 φοιτητές προστέθηκαν σε όσους θεωρούνται «λιμνάζοντες».

    Ανησυχία και αντιδράσεις

    Η ανησυχία ανάμεσα στους φοιτητές που έχουν υπερβεί το προβλεπόμενο όριο φοίτησης είναι εύλογη, καθώς πρέπει να επισπεύσουν να περάσουν τα μαθήματα που χρωστούν μέσα σε τρεις εξεταστικές, αλλιώς κινδυνεύουν με διαγραφή.

    Ο νόμος Κεραμέως για τα ΑΕΙ, που ψηφίστηκε το καλοκαίρι του 2022 μόνο με τις ψήφους της ΝΔ, αφού καταψηφίστηκε από το σύνολο της αντιπολίτευσης (η Πλεύση Ελευθερίας είχε δηλώσει «παρών»), είχε ξεσηκώσει τεράστιες αντιδράσεις τόσο στην φοιτητική όσο και στην πανεπιστημιακή κοινότητα. Εκτός από τις διαγραφές φοιτητών προέβλεπε τη σύσταση πανεπιστημιακής αστυνομίας. Οι αλλαγές στην ανάδειξη της διοίκησης των πανεπιστημίων επικρίθηκαν σφοδρά από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Διδακτικού και Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΠΟΣΔΕΠ), ως βαθιά αντιδημοκρατικές αλλά και αναποτελεσματικές, ενώ σε ουκ ολίγες περιπτώσεις οδήγησαν σε παραλυσία των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων.

    Ο νόμος Πιερρακάκη του 2024 για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, έφερε ένα «ολικό» ρετούς στο νόμο Κεραμέως, τροποποιώντας πάνω από 100 άρθρα, αλλά η ρύθμιση για το ν+2 παραμένει.

    Πρώτο σε «αιώνιους» το ΕΚΠΑ

    Σύμφωνα με τα ανανεωμένα στοιχεία της ΕΘΑΑΕ, τα χαμηλότερα ποσοστά «αιωνίων» ή «λιμναζόντων» φοιτητών έχουν η Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (21,7%), το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (29.31%), το Πολυτεχνείο Κρήτης (33,98%), το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο 36,69% και το Πανεπιστήμιο Κρήτης (39,19%).

    Στον αντίποδα, τα υψηλότερα ποσοστά φοιτητών που έχουν ξεπεράσει το όριο του v+2 έχει το Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ), με 59.92%.

    Καθώς πρόκειται για το μεγαλύτερο πανεπιστήμιο της Ελλάδας, με περισσότερους από 100.823 εγγεγραμμένους φοιτητές, αυτό σημαίνει ότι πάνω από 60.000 κινδυνεύουν με διαγραφή.

    Ακολουθεί το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (58,78%), το Πανεπιστήμιο Πειραιώς (57,47%), το Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο που έχει έδρα το Ηράκλειο Κρήτης (56,44%) και το Πάντειο Πανεπιστήμιο (54,71%)

    Αμφισβήτηση στοιχείων

    Όμως έχουν υπάρξει πανεπιστήμια που αμφισβητούν τις μετρήσεις του ΕΘΕΑΕ.

    Για παράδειγμα, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, απαντώντας σε σχετικό δημοσίευμα που το κατέτασσε στην 4η θέση της λίστας με τους περισσότερους «αιώνιους», διευκρίνισε ότι πρόκειται περί λαθροχειρίας. Οι μη ενεργοί φοιτητές προέρχονταν στην πλειονότητά τους από τα καταργημένα προγράμματα σπουδών των πρώην ΤΕΙ. Ο πραγματικός αριθμός των λεγόμενων «λιμναζόντων» απαντά το πανεπιστήμιο ανέρχεται μόλις στο 8,42% των εγγεγραμμένων, κάτι που δεν αποτυπώνεται στους πίνακες.

    Εγκατάλειψη σπουδών και κόστος ζωής

    Ερωτηματικά και αμφιβολίες εκφράζονται κατά πόσο θα εφαρμοστεί το v+2 στην πράξη. Ήδη από πανεπιστήμια της περιφέρειας έχουν εκφραστεί διαμαρτυρίες, αρχικά όχι για τον νόμο καθεαυτό, αλλά για τις αντίξοες συνθήκες που επικρατούν σχετικά με το κόστος στέγασης και διαβίωσης των φοιτητών. Πρόκειται για έναν παράγοντα που λειτουργεί ανασταλτικά για τους φοιτητές και τις φοιτήτριες που δυσκολεύονται να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στο προβλεπόμενο διάστημα, αφού είναι αναγκασμένοι να δουλεύουν παράλληλα. Έτσι, θέλοντας και μη προστίθενται στις στρατιές των «λιμναζόντων», ενώ δεν είναι λίγοι εκείνοι που τις εγκαταλείπουν ολοσχερώς.

    Χαρακτηριστική ήταν η αντίδραση του πρύτανη του Πανεπιστημίου Πάτρας Χρήστου Μπούρα, για το υπέρογκο κόστος των ενοικίων στην πόλη, αλλά ακόμα και για τα υψηλά μεταφορικά κόστη. Όπως είχε δηλώσει στην τοπική εφημερίδα Πελοπόννησο, με αφορμή την έναρξη της φετινής ακαδημαϊκής χρονιάς, τα υψηλά ενοίκια θα αναγκάσουν πολλούς φοιτητές να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους, καθώς οι οικογένειές τους δεν μπορούν να ανταποκριθούν, χαρακτηρίζοντας την κατάσταση ως «τραγική».

    Κλείσιμο τμημάτων

    Η Πάτρα δεν είναι η μόνη πόλη που «αιμορραγεί» από φοιτητές λόγω του υψηλού κόστους ζωής. Ο κ. Μπούρας είχε δηλώσει ότι από τα 416 πανεπιστημιακά τμήματα που λειτουργούν στη χώρα μας, τα επόμενα 10 χρόνια θα κλείσουν τα 100 λόγω έλλειψης φοιτητών.

    Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Πάτρας, ο οποίος κατά τα άλλα εφαρμόζει σκληρά πειθαρχικά μέτρα και διώξεις κατά φοιτητών –αναδεικνύει πιθανόν και άθελά του τη σύνδεση του υψηλού κόστους ζωής με την εγκατάλειψη των σπουδών.

    Ο μύθος των τεμπέληδων «αιώνιων φοιτητών», διαψεύδεται και από σχετικές επιστημονικές έρευνες, που δείχνουν ότι η εγκατάλειψη ή η καθυστέρηση ολοκλήρωσης των σπουδών είναι ένα σύνθετο φαινόμενο – με πολλαπλά αίτια, ιδίως οικονομικά και κοινωνικά αλλά και προσωπικά.

    Πολυσύνθετο φαινόμενο

    Μία από τις πιο πλήρεις μελέτες για το φαινόμενο των «λιμναζόντων φοιτητών» είχε εκπονηθεί το 2015 από ερευνητικό πρόγραμμα του ΕΚΠΑ, υπό την επιστημονική διεύθυνση του καθηγητή κοινωνιολογίας Νίκου Παναγιωτόπουλου.

    Αν και έκτοτε οι συνθήκες που επικρατούν στην ελληνική κοινωνία έχουν αλλάξει, η έρευνα παραμένει επίκαιρη στα βασικά της συμπεράσματα.

    Όπως αναφέρεται, ένας βασικός παράγοντας για το χρόνο ολοκλήρωσης των σπουδών είναι η κοινωνική προέλευση των φοιτητών. Για παράδειγμα, από το δείγμα της έρευνας, που πραγματοποιήθηκε στο απόγειο της οικονομικής κρίσης, η πλειονότητα των φοιτητών που χαρακτηρίζονται «λιμνάζοντες» έχουν γονείς που προέρχονται από τις μεσαίες και κατώτερες κοινωνικο-επαγγελματικές κατηγορίες.

    Αντίστοιχα, οι οικονομικοί παράγοντες είτε από μόνοι τους, είτε σε συνδυασμό με άλλους, συμβάλλουν στην καθυστέρηση των σπουδών των φοιτητών. Οι φοιτητές αναγκάζονται να φύγουν από την πόλη των σπουδών ή και να εργαστούν. Αυτό έχει ως συνέπεια να αποκόβονται από το πανεπιστήμιο και να μην έχουν τη δυνατότητα να ανταποκριθούν στις ακαδημαϊκές τους υποχρεώσεις, διαπιστώνει η έρευνα.

    Πηγή: In.gr
  • Κεραμέως: Στα 950 ευρώ ο κατώτατος μισθός μέχρι το 2027 - Αύξηση 46% από το 2019
    Κεραμέως: Στα 950 ευρώ ο κατώτατος μισθός μέχρι το 2027 - Αύξηση 46% από το 2019

    Αύξηση της τάξεως του 46% αναμένεται να έχει σημειωθεί στον κατώτατο μισθό μέχρι το 2027 από το 2019 που ανήλθε στην εξουσία η Νέα Δημοκρατία, καθώς όπως σημειώνει η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, έως το τέλος της τετραετίας ο κατώτατος μισθός θα φτάνει στα 950 ευρώ.

    «Έχει να κάνει και με το θέμα της ακρίβειας. Ακούμε, ευλόγως, πάρα πολλές ανησυχίες, ακούμε σκέψεις σχετικά με το πού πάνε οι τιμές. Γίνονται προσπάθειες σχετικά με το ζήτημα αυτό, σημαντικές προσπάθειες» ανέφερε η υπουργός αναφορικά για το κατά πόσο οι αυξήσεις στους μισθούς γίνονται αισθητές στην καθημερινότητα των πολιτών και πρόσθεσε πως «ο μαθηματικός τύπος θα λαμβάνει υπ' όψιν το πόσο ανεβαίνουν οι τιμές. Όσο ανεβαίνουν οι τιμές, θα ανεβαίνει και ο κατώτατος μισθός. Επίσης, θα λαμβάνει υπ' όψιν γενικότερα την οικονομία της χώρας μας».

    Παράλληλα, στη συνέντευξή της στο MEGA η κα Κεραμέως υπογράμμισε πως «τα τελευταία χρόνια, είχαμε μείωση στις ασφαλιστικές εισφορές κατά 5,5 ποσοστιαίες μονάδες. Αυτό σημαίνει μια μεγαλύτερη ευελιξία και μια μεγαλύτερη δυνατότητα να δημιουργήσουμε νέες θέσεις εργασίας. Την τελευταία πενταετία, έχουν δημιουργηθεί 500.000 νέες θέσεις εργασίας», τόνισε.

    Από 2,2% έως 2,5% οι αυξήσεις στις συντάξεις

    Ως προς τις επικείμενες αυξήσεις στις συντάξεις, που θα εφαρμοστούν από τον Ιανουάριο του 2025, δήλωσε ότι σωρευτικά την τελευταία τριετία έχει σημειωθεί μια αύξηση που θα ξεπεράσει το 13%. Μάλιστα, επεσήμανε ότι, από την 1η Ιανουαρίου 2025, θα υπάρξει αύξηση από 2,2% έως 2,5% οριζοντίως στους συνταξιούχους, διευκρινίζοντας ότι το ακριβές ύψος της αύξησης εξαρτάται από τα οικονομικά στοιχεία, τα οποία θα γνωστοποιηθούν εντός Νοεμβρίου «τα οποία επί του παρόντος δείχνουν να είναι ενθαρρυντικά».

    Τι αλλάζει στην Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων

    Αναφερόμενη για τις αλλαγές που προωθεί το υπουργείο στην Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων, η κα Κεραμέως δήλωσε ότι, το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, θα υπάρξει νομοθετική παρέμβαση, η οποία αφορά συνταξιούχους που λαμβάνουν πάνω από 1.400 ευρώ και είναι υπόχρεοι καταβολής της εισφοράς.

    Η στρέβλωση, όπως τη χαρακτήρισε η υπουργός, η οποία βαίνει προς διόρθωση, εντοπίζεται στο γεγονός ότι, εξαιτίας της οριζόντιας αύξησης, που δίνεται στις συντάξεις, ορισμένοι συνταξιούχοι αλλάζουν κλίμακα, που συνεπάγεται μεγαλύτερο συντελεστή Εισφοράς Αλληλεγγύης, με αποτέλεσμα, αντί να βλέπουν αύξηση στη σύνταξή τους, να παρατηρείται μείωση.

    Προανήγγειλε δε ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση θα τεθεί σε εφαρμογή, πριν από τα Χριστούγεννα, με την καταβολή των συντάξεων Ιανουαρίου, οι οποίες προκαταβάλλονται τον Δεκέμβριο.

    Ανέφερε επίσης ότι, το ίδιο διάστημα, θα καταβληθεί και το επίδομα προσωπικής διαφοράς, που έχει εξαγγείλει ο πρωθυπουργός και αφορά στους συνταξιούχους που έχουν προσωπική διαφορά και λαμβάνουν άθροισμα συντάξεων έως 1.600 ευρώ.

    Αναφορικά με την ανεργία, η υπουργός τόνισε ότι, για πρώτη φορά τα τελευταία 15 χρόνια, έχει υποχωρήσει σε μονοψήφιο αριθμό και, συγκεκριμένα, στο 9% και προανήγγειλε στοχευμένες δράσεις, οι οποίες θα εστιάσουν στους νέους, τις γυναίκες, τα άτομα με αναπηρία και τους συνταξιούχους, όπου εντοπίζεται σημαντικός αριθμός πολύτιμου αναξιοποίητου ανθρώπινου δυναμικού.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Επίσκεψη Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Μ. Χρυσοχοΐδη στην Πάτρα
    Επίσκεψη Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Μ. Χρυσοχοΐδη στην Πάτρα

    Είμαστε εδώ ταγμένοι στον στόχο μας να μειώσουμε την καθημερινή εγκληματικότητα

    «Eίμαστε εδώ, ταγμένοι στην καταπολέμηση του εγκλήματος. Η Αστυνομία περνάει σε νέα εποχή», τόνισε ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης μιλώντας για τη σύσταση της νέας Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος, που ξεκίνησε χθες τη λειτουργία της. Ενώ, συνέχισε λέγοντας: «Είμαστε εδώ ταγμένοι στον στόχο μας να μειώσουμε την καθημερινή εγκληματικότητα και να είμαστε πολύ κοντά στους πολίτες και ταυτόχρονα να δώσουμε ισχυρά πλήγματα εναντίον του σκληρού και σοβαρού εγκλήματος».

    Από την Πάτρα όπου πραγματοποιεί επίσκεψη, ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, συνοδευόμενος από τον Γενικό Επιθεωρητή Αστυνομίας Νοτίου Ελλάδος, Αντιστράτηγο Γεώργιο Μιχαλόπουλο, σε σύσκεψη με όλους τους Ανώτερους Αξιωματικούς της Δυτικής Ελλάδας, Διοικητές Τμημάτων, Διευθυντές και επικεφαλής Υπηρεσιών σημείωσε πως με τη δημιουργία της νέας Διεύθυνσης «η Ελλάδα περνάει σε νέα εποχή στην καταπολέμηση του εγκλήματος και θα μπορέσουμε έτσι αποτελεσματικά, αποφασιστικά να δώσουμε ένα ισχυρό χτύπημα περαιτέρω στους μπράβους, στους δολοφόνους, στους λαθρέμπορους, στους εκβιαστές και σε όλους εκείνους, οι οποίοι συστηματικά με εγκληματικές ομάδες παραβιάζουν το κοινωνικό συμβόλαιο…. τώρα ακόμη πιο αποφασιστικά, θα δώσουμε καίρια πλήγματα προς το οργανωμένο έγκλημα, το οποίο αφενός μεν πλήττει την ίδια τη Δημοκρατία, πλήττει ανθρώπινες ζωές, αλλά πλήττει και την οικονομία διότι προσπαθεί να εισχωρήσει στην επίσημη οικονομία μέσα από γκρίζες ή μαύρες μεθόδους», κατέληξε σχετικά.

    Στη συνέχεια τόνισε πως τα θέματα της κοινωνικής αστυνόμευσης αποτελούν προτεραιότητα στην ατζέντα του υπουργείου, που έχει την πολιτική ευθύνη, και θα δοθεί μεγαλύτερη έμφαση σε αυτό το πεδίο. Εξέφρασε, δε, όπως είπε, την προσωπική του αγωνία για το ζήτημα της ανήλικης παραβατικότητας επισημαίνοντας πως «το θέμα της βίας των ανηλίκων δεν είναι ένα αστυνομικό ζήτημα, αλλά ένα βαθιά σοβαρό κοινωνικό ζήτημα που αφορά την οικογένεια πρωτίστως, το σχολείο, την κοινωνία μας συνολικά. Πρέπει να εργαστούμε όλοι μαζί να μεταφέρουμε στα παιδιά μας το πνεύμα της κοινωνικής συμβίωσης και ειρήνης, το πνεύμα της δημοκρατίας και του κοινωνικού συμβολαίου, έτσι ώστε να ελαχιστοποιήσουμε αυτά τα περιστατικά», είπε. Αναφέρθηκε, επίσης, στις δράσεις που αναπτύσσει η αστυνομία με τις περιπολίες αστυνομικών σε πλατείες και σημεία όπου συγκεντρώνονται ανήλικοι, τη λειτουργία της πενταψήφιας τηλεφωνικής γραμμής 10201, αλλά και στην ενεργοποίηση, σε λίγες ημέρες, της εφαρμογής safe youth, η οποία, όπως είπε, είναι το panic button για τους ανήλικους, και θα παρεμβαίνει άμεσα η αστυνομία, όταν ειδοποιείται.

    Επιπλέον, ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης δήλωσε ότι μέχρι τέλος του χρόνου θα είναι έτοιμη η εφαρμογή νέας αυστηροποιημένης νομοθεσίας για τους κατόχους μαχαιριών, τα οποία θα περιληφθούν στα επικίνδυνα όπλα, αναφερόμενος γενικότερα στην αυστηροποίηση του σχετικού νομικού πλαισίου. «Μέχρι τέλος του χρόνου θα έχουμε εισάγει νέα νομοθεσία, την οποία παρουσιάσαμε στο Υπουργικό Συμβούλιο για να αυστηροποιήσουμε τις ποινές για τους κατόχους μαχαιριών, σουγιάδων, φονικών μαχαιριών γενικότερα κατατάσσοντας τα επικίνδυνα μαχαίρια στα επικίνδυνα όπλα και απαγορεύοντας τα να υπάρχουν στην κυκλοφορία. Επίσης, αυξάνονται πάρα πολύ οι ποινές για την οπλοκατοχή και την οπλοφορία και την οπλοχρησία, έτσι ώστε να λειτουργήσει και αυτό αποτρεπτικά», ανέφερε χαρακτηριστικά.

    Προανήγγειλε, επίσης, την ενίσχυση της Αχαΐας με αστυνομικούς, καθώς το προσωπικό της, τόνισε, ανέλαβε σημαντικό φορτίο στην αστυνόμευση των νησιών το περασμένο καλοκαίρι, με πολύ καλά αποτελέσματα. Συγκεκριμένα, δήλωσε πως «θα ενισχύσουμε την Αχαΐα στις προσεχείς μεταθέσεις γιατί το χρειάζεται, γιατί είναι μία μεγάλη περιοχή με οικονομική ανάπτυξη και την Ηλεία που επίσης έχει ανάγκη από προσωπικό και θα είμαστε καθημερινά παρόντες, ούτως ώστε για κάθε ανάγκη να υπάρχει απάντηση».

    Σχετικά με το νέο Αστυνομικό Μέγαρο της Πάτρας είπε ότι προχωρούν οι διαδικασίες, με τη σύμφωνη γνώμη και του Δήμου Πατρέων. Η δημοτική αρχή, όπως είπε ο κ. Χρυσοχοΐδης, έχει ζητήσει την εκτέλεση έργων διευθέτησης της τοπικής κυκλοφορίας, για τα οποία διερευνώνται διάφορες πιθανές πηγές χρηματοδότησης, «ώστε η λειτουργία του αστυνομικού μεγάρου και η λειτουργία της πόλης γενικότερα να συντονιστούν μεταξύ τους», σημείωσε.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Η αύξηση του κατώτατου μισθού θα φτάσει το 46%
    Η αύξηση του κατώτατου μισθού θα φτάσει το 46%

    Η κυβέρνηση έχει εστιάσει τα τελευταία χρόνια στην αύξηση του κατώτατου μισθού και στη στήριξη των εργαζομένων στην Ελλάδα, σύμφωνα με την υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Νίκη Κεραμέως.

    Σε συνέντευξη που παραχώρησε το πρωί της Πέμπτης 17/10, η υπουργός επισήμανε πως «Παραλάβαμε το 2019 τον κατώτατο μισθό στα 650 ευρώ και, σήμερα, είναι ήδη στα 830 ευρώ».

    Αυτό σηματοδοτεί αύξηση της τάξης του 28% και η δέσμευση είναι να φτάσει στα 950 ευρώ το 2027, στο τέλος της τετραετίας, εξήγησε.

    «Συνολικά, η αύξηση του κατώτατου μισθού θα σημειώσει αύξηση 46%» κατέληξε.
    Τι προβλέπει η ευρωπαϊκή οδηγία

    Η υπουργός Εργασίας αναφέρθηκε στην ευρωπαϊκή οδηγία, επισημαίνοντας ότι στόχος της είναι η διασφάλιση επαρκών κατώτατων μισθών και η ενίσχυση των συλλογικών διαπραγματεύσεων. Η οδηγία προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη δυνατότητα για θέσπιση μηχανισμού αυτόματης αναπροσαρμογής του κατώτατου μισθού.

    «Αναπροσαρμογή σημαίνει μόνο αύξηση. Ρητά η οδηγία προβλέπει ότι δεν μπορεί να υπάρξει μείωση του κατώτατου μισθού. Τα 950 ευρώ θα είναι η βάση το 2027. Αυτό που συζητάμε στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής οδηγίας είναι το πώς θα αυξάνεται, μετά το 2027, ο κατώτατος μισθός», διευκρίνισε η κα Κεραμέως.

    Όπως τόνισε η ίδια, στο πόρισμά της, η Επιστημονική Επιτροπή προτείνει τη χρήση ενός μαθηματικού τύπου, όπως συμβαίνει και σε άλλες οκτώ χώρες της Ε.Ε. για τον προσδιορισμό του κατώτατου μισθού. Σύμφωνα με την εισήγηση της Επιτροπής, όσο αυξάνονται οι τιμές στην αγορά, θα αυξάνεται και ο κατώτατος μισθός. «Ναι, έχουμε ζήτημα ακρίβειας και εκεί μπαίνει ο μαθηματικός τύπος και τι λέει; Αν τα ευάλωτα νοικοκυριά είναι αντιμέτωπα με υψηλές τιμές, να ανεβαίνει και ο κατώτατος μισθός. Λέει να λαμβάνουμε υπ' όψιν τις πληθωριστικές τάσεις, αλλά και την παραγωγικότητα της οικονομίας μας», υπογράμμισε η υπουργός και προσέθεσε ότι, αν ο συντελεστής οδηγεί σε μείωση, δεν θα γίνεται αναπροσαρμογή. Η συζήτηση που κάνουμε είναι για το πώς και πόσο θα ανεβαίνει ο κατώτατος μισθός πάνω από τα 950 ευρώ, μετά το 2027» συμπλήρωσε η υπουργός Εργασίας.

    Ο διάλογος έχει ξεκινήσει

    Αναφερόμενη στον διάλογο που έχει ανοίξει επ’ αυτού με τους κοινωνικούς εταίρους, η κα Κεραμέως σημείωσε ότι αντιλαμβάνεται τη θέση αρχής τους, σύμφωνα με την οποία ο κατώτατος μισθός θα πρέπει να καθορίζεται σε επίπεδο ελεύθερης συλλογικής διαπραγμάτευσης, ωστόσο, όπως διευκρίνισε, στη χώρα μας υπάρχει δυσκολία στο να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι και να συμφωνήσουν εργαζόμενοι και εργοδότες.

    «Θέλουμε ως κυβέρνηση να ενθαρρύνουμε τις συλλογικές διαπραγματεύσεις και, γι’ αυτό, το επόμενο διάστημα, θα ανοίξω έναν ευρύτατο διάλογο, για να βρούμε τρόπους, με τους οποίους μπορούμε και εμείς ως Πολιτεία να ενθαρρύνουμε τις συλλογικές διαπραγματεύσεις» διαβεβαίωσε η υπουργός.

    Στη συνέχεια, η κα Κεραμέως ανέφερε περαιτέρω λόγους για τους οποίους ενδείκνυται ένας αντικειμενικός μηχανισμός αύξησης κατώτατου μισθού και όχι ελεύθερη συλλογική διαπραγμάτευση.

    «Πρώτον, γιατί ο αυτόματος μηχανισμός στη βάση αντικειμενικών δεικτών της οικονομίας προσφέρει προβλεψιμότητα και για τους εργαζόμενους και τον οικογενειακό τους προγραμματισμό, αλλά και για τον προγραμματισμό των επιχειρήσεων, δεύτερον λαμβάνει υπ' όψιν αντικειμενικά στοιχεία της οικονομίας, όπως η αύξηση τιμών και η παραγωγικότητα της οικονομίας, τρίτον ο νομοθετικά προσδιοριζόμενος κατώτατος μισθός είναι η πολιτική που ακολουθούν 22 από τις 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και, τέταρτον, οι κοινωνικοί εταίροι δεν εκπροσωπούν όλα τα στρώματα της κοινωνίας, π.χ. τους ανέργους, που επηρεάζονται από τη διαμόρφωση του κατώτερου μισθού».

    Πηγή: Cnn.gr

  • Κεραμέως: Μέχρι το 2027 ο κατώτατος μισθός θα φτάσει τα €950
    Κεραμέως: Μέχρι το 2027 ο κατώτατος μισθός θα φτάσει τα €950

    Η υπουργός αναφέρθηκε και στον μηχανισμό αυτόματης αύξησης των βασικών αποδοχών που θα ισχύσει από το 2028 με βάση τον πληθωρισμό

    «Μέχρι το 2027 θα έχουμε το 950, δηλαδή το 950 είναι ο κατώτατος μισθός που θα οριστεί μέχρι το 2027 και τώρα αυτό που συζητάμε στο πλαίσιο ευρωπαϊκής οδηγίας είναι πώς θα αυξάνεται μετά το 2027 ο κατώτατος μισθός. Εκεί λοιπόν έρχεται μια επιστημονική επιτροπή η οποία προτείνει τη χρήση ενός μαθηματικού τύπου, όπως κάνουν και άλλες οκτώ χώρες στην Ευρωπαϊκή Ένωση, για να προσδιορίζεται με τον τρόπο αυτό ο κατώτατος μισθός» τόνισε η υπουργός Εργασίας αναφορικά με τις σχεδιαζόμενες αλλαγές στον υπολογισμό του κατώτατου μισθού.
    Όπως είπε η Νίκη Κεραμέως - μιλώντας στην ΕΡΤ - οι αλλαγές θα ισχύσουν για τις βασικές αποδοχές του 2028, ενώ την ίδια ώρα αναφέρθηκε και στην πρόθεση της κυβέρνησης να ενισχύσει τις συλλογικές διαπραγματεύσεις.
    Με κατώτατο μισθό, όπως είναι η κυβερνητική δέσμευση για το 2027 στα 950 ευρώ, oι βασικές αποδοχές, όπως σημείωσε η υπουργός Εργασίας, θα έχουν συνολικά αυξηθεί κατά 46% συγκριτικά με το 2019.

    Η υπουργός αναφέρθηκε και στον μηχανισμό αυτόματης αύξησης των βασικών αποδοχών που θα ισχύσει από το 2028 με βάση τον πληθωρισμό και την παραγωγικότητα, καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους για την ενσωμάτωση στο εθνικό μας δίκτυο της σχετικής κοινοτικής οδηγίας.
    Ερωτηθείσα για το αν οι επιχειρήσεις αντέχουν την αύξηση του μισθολογικού κόστους, η Νίκη Κεραμέως τόνισε ότι έχει εκπονηθεί σχέδιο μείωσης των ασφαλιστικών εισφορών και υπενθύμισε ότι οι ασφαλιστικές εισφορές έχουν ήδη μειωθεί κατά 5.5% από το 2019.

    Αναφερόμενη τέλος, στην πάγια θέση των κοινωνικών εταίρων για ελεύθερη, μεταξύ τους διαπραγμάτευση, σε ό,τι αφορά τα μισθολογικά της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, η κ.Κεραμέως εκτίμησε ότι υπάρχουν δυσκολίες στο να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι εργοδότες και εργαζόμενοι, προσθέτοντας ότι στόχος της κυβέρνησης είναι η ενίσχυση των συλλογικών διαπραγματεύσεων.
    Πηγή: Protothema.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς