Σάββατο, 26 Δεκεμβρίου 2020 13:50

Κούριερ: 1.000.000 δέματα στα ράφια - Στη μάχη τα ταξί, πότε αναμένεται ομαλοποίηση

Γράφτηκε από τον
Ad Slot

Ρίχτηκαν στη μάχη της παράδοσης δεμάτων ταξιτζήδες, φορτηγά Δ.Χ. και ανεξάρτητοι διανομείς με μηχανάκια-Μιλά στο ethnos.gr ο ο Σπύρος Παντελής Αντιπρόεδρος για τον τομέα ταχυδρομικών υπηρεσιών της ΕΕΤΤ και η ACS

Κατ… οίκον παράδοση δέματα στην ώρα σας από κούριερ τουλάχιστον μετά από ένα μήνα υπολογίζει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ). Μέχρι τότε στη μάχη της παράδοσης έχουν μπει μεταξύ άλλων ταξιτζήδες που γνωρίζουν καλά τις περιοχές και μπορούν να παραδώσουν 10-20 δέματα κάθε φορά σε σπίτια και επιχειρήσεις στην Αττική και σε άλλες περιοχές της επικράτειας, μικρά φορτηγά δημόσιας χρήσης, ανεξάρτητοι διανομείς με μοτοσικλέτες και συνεργάτες. Ενδεικτικό είναι ότι μόνο η ACS έχει προχωρήσει από την αρχή του πρώτου lockdown έως σήμερα στην αγορά και μίσθωση περισσότερων από 150 vans και στην μίσθωση περισσότερων από 20 φορτηγών και νταλικών ΔΧ, ρίχνοντας στη μάχη της… παράδοσης δεμάτων πλέον συνολικά περισσότερα από 800 vans και 100 φορτηγά και νταλίκες ΔΧ.

«Ανέφικτο πριν τις 20 Ιανουαρίου να ομαλοποιηθεί η κατάσταση»

Σύμφωνα με την ΕΕΤΤ, αν και η κατάσταση αποκλιμακώνεται σταδιακά, σήμερα εκκρεμούν για παράδοση πάνω από ένα εκατ. δέματα σε όλη την χώρα με τις καθυστερήσεις να δοκιμάζουν τις αντοχές των καταναλωτών. Ενδεικτικό είναι ότι την περασμένη Πέμπτη καταγράφηκαν 170 καταγγελίες καταναλωτών και την Παρασκευή αυτές εκτοξεύτηκαν στις 370, την στιγμή που τον περασμένο Σεπτέμβριο τα παράπονα καταναλωτών που έφταναν στα γραφεία της ΕΕΤΤ δεν ξεπερνούσαν τα δύο την μέρα.

«Πριν τις 20 Ιανουαρίου δεν το βλέπω εφικτό να έχει ομαλοποιηθεί η κατάσταση αλλά, βέβαια, όλα εξαρτώνται από πάρα πολλούς παράγοντες. Η αύξηση των δεμάτων κάποιες φορές ξεπερνάει σε διπλάσιο ποσοστό τις παραγγελίες της περασμένης BLACK FRIDAY. Σχεδόν 100% πάνω είναι οι παραγγελίες που καταγράφονται και τις παραμονές των φετινών εορτών σε σύγκριση με την περσινή περίοδο» δήλωσε στο ethnos.gr ο Σπύρος Παντελής Αντιπρόεδρος για τον τομέα ταχυδρομικών υπηρεσιών της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων με αφορμή τις δύσκολες στιγμές που περνά το τελευταίο διάστημα ο χώρος των κούριερ. Σταδιακή αποκατάσταση της κανονικότητας προβλέπει μετά το τέλος της εορταστικής περιόδου και η ACS. Όπως εξήγησε η εταιρία στο ethnos.gr με το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων τον Δεκέμβριο θα πέσει μεν ο ρυθμός αύξησης των αποστολών από τις online παραγγελίες, αλλά και πάλι θα διατηρηθεί σε επίπεδα άνω των δυνατοτήτων της αγοράς.

Προχώρησαν σε προσλήψεις, νοίκιασαν αποθήκες, ανέστειλαν προσωρινα τη λειτουργία τους

Εκτός από την αύξηση των παραγγελιών η κίνηση στα κούριερ διογκώθηκε και από τις μικρές εταιρίες ταχυμεταφορών οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις συνεργάζονται με μεγαλύτερες εταιρίες, λειτουργώντας ως υπεργολάβοι. Οι μικρές εταιρίες αν και αύξησαν απότομα τον κύκλο εργασιών τους, εντούτοις δεν προχώρησαν σε προσλήψεις, μεταφέροντας τον όγκο της δουλειάς στις μεγαλύτερες. «Κάποιοι σταμάτησαν ή μείωσαν στο μισό τις παραλαβές που κάνουν από τα καταστήματα ενώ ορισμένα ηλεκτρονικά καταστήματα αναγκάστηκαν να αναστείλουν την λειτουργία τους. Όλα αυτά σε συνδυασμό με το ότι θα παρέλθουν οι γιορτές θα οδηγήσει σε σταδιακή και αργή βελτίωση, μια διαδικασία η οποία θα κρατήσει καιρό» πρόσθεσε ο κ. Παντελής.

Στο προσωρινό ξεφρακάρισμα των κούριερ συνέβαλαν οι προσλήψεις των εταιριών, η ενοικίαση νέων αποθηκευτικών χώρων, αλλά και η προσωρινή αναστολή λειτουργίας τους από δύο εώς τέσσερις μέρες. Ενδεικτικό είναι ότι μόνο η ACS προχώρησε στην πρόσληψη προσωπικού στα κεντρικά και στα καταστήματά της, τόσο κατά το 1ο lockdown όσο και στο 2ο - η οποία αθροιστικά εκτιμάται ότι ξεπερνά τους 500 εργαζόμενους. Παρόλα αυτά ωστόσο το νέο προσωπικό δεν μπορεί να αποδώσει άμεσα όπως οι παλιοί. «Δεν είναι εκπαιδευμένοι, δεν γνωρίζουν τη δουλειά, ούτε και τους πελάτες καλά με αποτέλεσμα να μην ρολάρει άμεσα η κατάσταση όπως υπολόγιζαν οι εταιρίες» ανέφεραν εταιρίες ταχυμεταφορών στο ethnos.gr. Όπως εξήγησε από την πλευρά της η ACS υπάρχει μια ευρεία γκάμα στοιχείων που πρέπει να γνωρίζει ο εργαζόμενος, από θέματα προστασίας προσωπικών δεδομένων έως τα ηλεκτρονικά συστήματα της εταιρείας και βασικές αρχές ταχυμεταφορών. «Σίγουρα, ο χρόνος εκπαίδευσης ξεπερνάει κατά πολύ την μία εβδομάδα και για να θεωρηθεί ο εργαζόμενος άρτια εκπαιδευμένος και έτοιμος να αναλάβει καθήκοντα, αυτός ο χρόνος μπορεί να φτάνει και τον 1 μήνα».

Ρυθμιστής η επιτυχία και του click away

Ένα ακόμη δεδομένο που πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη για τυχόν καθυστερήσεις που παρατηρούνται είναι ότι σε αντίθεση με το προηγούμενο lockdown, σε αυτό το lockdown οι ταχυμεταφορείς δεν κινούνται σε μία έρημη πόλη. Ειδικά, το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κίνηση στους δρόμους, ελαφρά έως μεσαία μειωμένη σε σχέση με την προ lockdown κατάσταση. Η κίνηση στους δρόμους μπορεί να μην επηρεάζει τα μηχανάκια των courier, αλλά σίγουρα επηρεάζει την κίνηση των vans και φορτηγών. Κρίσιμοι παράγοντες που θα καθορίσουν και την διανομή των δεμάτων είναι ο βαθμός επιτυχίας του click away αλλά και από το κατά πόσον θα δουλέψει ή δεν θα δουλέψει η αγορά αλλά και η διάρκεια της καραντίνας.

Αύξηση 50% σε σχέση με το πρώτο lockdown

Όπως ανέφεραν πηγές της ACS στο ethnos.gr, η εταιρεία από την τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου έχει αύξηση του όγκου αποστολών, κατά 80% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο και κατά 50% σε σχέση με το προηγούμενο lockdown. Εξάλλου, στο προηγούμενο lockdown η αύξηση του όγκου αποστολών σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο ήταν 30%. Ενδεικτικό είναι ότι η ACS για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στις αυξημένες ανάγκες προχώρησε σε επενδύσεις, με αύξηση των αποθηκευτικών της χώρων με μίσθωση 4 σημείων, 3 στην Αττική και 1 στη Θεσσαλονίκη, συνολικής έκτασης 12.000 τ.μ, ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό σε 18.000 τ.μ.

Προχώρησε επίσης, σε αύξηση των χώρων διακίνησης μεγαλύτερη των 2.500 τ.μ. σε περισσότερα από 5 καταστήματά της με σημαντικά αυξημένη κίνηση. Πλέον, οι χώροι διακίνησης των καταστημάτων της εταιρείας έχουν συνολική έκταση άνω των 33.000 τ.μ. Παράλληλα, όμως προχώρησε και στην αγορά 800 καροτσιών αποθήκευσης, τα οποία προστέθηκαν στα 600 καρότσια που είχαν αγοραστεί στο πρώτο lockdown ξεπερνώντας έτσι σε σύνολο τα 4.000 καρότσια και στην αγορά 2 συστημάτων διαλογής σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη που αυξάνουν την ικανότητα διαλογής, κατά περισσότερα από 8.000 πακέτα την ώρα.

Βροχή οι καταγγελίες από καταναλωτές

Πληθώρα καταγγελιών με αυξανόμενο αριθμό δέχεται τις τελευταίες μέρες η ΕΕΤΤ μετά και από δημοσιεύματα που έκαναν λόγο ότι οι καταναλωτές δικαιούνται 6 ευρώ αποζημίωση για κάθε μέρα καθυστέρησης των δεμάτων τους από τις εταιρίες κούριερ. Όπως εξήγησε, ωστόσο, ο Αντιπρόεδρος για τον τομέα ταχυδρομικών υπηρεσιών της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων δημιουργείται δικαίωμα αποζημίωσης όχι για τον καταναλωτή αλλά για εκείνον που έχει τη σύμβαση με την εταιρία κούριερ δηλαδή για το e-shop. Ο καταναλωτής αποκτά δικαίωμα αποζημίωσης μόνο αν το e-shop παραιτηθεί του δικαιώματος και το μεταβιβάσει σε αυτόν. Μετά την παρέλευση του πενταπλάσιου από το συμφωνημένο χρόνο δικαιούται την επιστροφή των ταχυδρομικών εξόδων (πλαφόν 100 ευρώ) και έξι ευρώ για κάθε μέρα καθυστέρησης από την συμφωνηθείσα μέρα παράδοσης.

Πηγή: Ethnos.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Σάββατο, 26 Δεκεμβρίου 2020 19:18

Σχετικά Άρθρα

  • Εξοργιστικό βίντεο: Κούριερ στις ΗΠΑ παραδίδει το δέμα και καταρρέει από την ακραία ζέστη
    Εξοργιστικό βίντεο: Κούριερ στις ΗΠΑ παραδίδει το δέμα και καταρρέει από την ακραία ζέστη

    Ένας κάτοικος της Αριζόνα μοιράστηκε βίντεο από κάμερα ασφαλείας με έναν οδηγό της UPS να καταρρέει στο κατώφλι του σπιτιού του, σε μια προσπάθεια να προειδοποιήσει τους άλλους για τις επικίνδυνα υψηλές θερμοκρασίες, σύμφωνα με πρόσφατες αναφορές.

    Καταρρέει λόγω της ζέστης

    Το βίντεο που μοιράστηκε ο ιδιοκτήτης του σπιτιού στο Scottsdale, Brian Enriquez, από τη συσκευή του κουδουνιού του, καταγράφει έναν διανομέα να βαδίζει αργά προς την πόρτα, δείχνοντας να μην είναι σίγουρος για τα πόδια του. Όταν ο διανομέας σκύβει για να αφήσει το πακέτο στο χαλάκι της πόρτας, πέφτει και σωριάζεται στο έδαφος.

    Ο ανώνυμος διανομέας μένει εκεί για λίγα λεπτά πριν σηκωθεί και χτυπήσει το κουδούνι. Στη συνέχεια απεικονίζεται «να απομακρύνεται τρεκλίζοντας», ανέφερε το NBC News.

    Ο Enriquez δεν ήταν στο σπίτι κατά τη διάρκεια του περιστατικού και δεν είδε την καταγραφή από τη συσκευή παρά μόνο αφού ο οδηγός είχε αποχωρήσει. Αφού ο Enriquez είδε το βίντεο, κάλεσε την αστυνομία και την UPS για να τους ενημερώσει για το τι είχε συμβεί.

    Η UPS φέρεται να δήλωσε ότι ο οδηγός ήταν καλά. «Οι οδηγοί της UPS είναι εκπαιδευμένοι να εργάζονται σε εξωτερικούς χώρους και για τις επιπτώσεις του ζεστού καιρού. Ο υπάλληλός μας χρησιμοποίησε την εκπαίδευσή του για να συνειδητοποιήσει την κατάστασή του και να επικοινωνήσει με τον διευθυντή του, ο οποίος παρείχε αμέσως βοήθεια», ανέφερε το NBC News στην ανακοίνωση της ναυτιλιακής εταιρείας.

    «Τα οχήματα παράδοσης δεμάτων μας κάνουν συχνές στάσεις, καθιστώντας τον κλιματισμό αναποτελεσματικό».

    Τα ανησυχητικά πλάνα από την κατάρρευση αυτού του οδηγού ήρθαν εν μέσω της εκτόξευσης των θερμοκρασιών στις ΗΠΑ και σε μεγάλο μέρος του κόσμου, καθώς εντείνονται οι ανησυχίες για την κλιματική κρίση.

    Οι μέγιστες θερμοκρασίες στο Scottsdale της Αριζόνα, στα περίχωρα του Φοίνιξ, ξεπέρασαν τους 110 βαθμούς Κελσίου την Πέμπτη και οι θερμοκρασίες εκεί ξεπερνούν τους 100 σχεδόν κάθε μέρα για περισσότερο από ένα μήνα, ανέφερε το NBC News.

    Η κομητεία Maricopa, όπου βρίσκεται το Scottsdale, ανέφερε 338 θανάτους που σχετίζονται με τη ζέστη το 2021, αριθμός ρεκόρ τέτοιων θανάτων.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Εμπρηστική επίθεση σε οχήματα εταιρείας courier στην περιοχή της Τούμπας στη Θεσσαλονίκη
    Εμπρηστική επίθεση σε οχήματα εταιρείας courier στην περιοχή της Τούμπας στη Θεσσαλονίκη

    Στα δύο οχήματα προκλήθηκαν υλικές ζημιές

    Εμπρηστική επίθεση πραγματοποιήθηκε σε δύο οχήματα εταιρείας courier, τα ξημερώματα του Σαββάτου, στην Τούμπα Θεσσαλονίκης.

    Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες του voria.gr, γύρω στις 04:30, άγνωστοι έβαλαν φωτιά σε φορτηγά που ήταν σταθμευμένα στην οδό Αλοννήσου, στην Τούμπα.

    Στην περιοχή έσπευσαν άμεσα δύο οχήματα της Πυροσβεστικής με έξι πυροσβέστες οι οποίοι έσβησαν τις φλόγες, ενώ στα οχήματα προκλήθηκαν υλικές ζημιές.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Κούριερ με σπασμένη μύτη στο ΚΑΤ γιατί παρέδωσε τις μισές παραγγελίες
    Κούριερ με σπασμένη μύτη στο ΚΑΤ γιατί παρέδωσε τις μισές παραγγελίες

    Προϊστάμενος έσπασε τη μύτη κούριερ διότι παρέδωσε… μόνο τα 70 από τα 160 δέματα που του είχαν ανατεθεί μέσα σε μία μέρα.

    Ένα απίστευτο περιστατικό συνέβη χθες στα Γλυκά Νερά Αττικής, καθώς σύμφωνα με απόλυτα ασφαλείς πληροφορίες του GRTimes.gr, προϊστάμενος πολύ μεγάλης εταιρείας κούριερ, έσπασε τη μύτη διανομέα διότι παρέδωσε… μόνο τα 70 από τα 160 δέματα που του είχαν ανατεθεί μέσα σε μία μέρα!

    Όλα ξεκίνησαν όταν ο υπάλληλος, με 20ετή υπηρεσία στη συγκεκριμένη εταιρεία κούριερ, ανακοίνωσε πως δεν μπόρεσε -λόγω των ιδιατέρως δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν- να ανταπεξέλθει στον αυξημένο φόρτο εργασίας, δεδομένης και της πίεσης που υφίστανται τον τελευταίο καιρό οι ταχυμεταφορικές εταιρείες. Ο εργαζόμενος δεν κατάφερε να ανταποκριθεί στον ημερήσιο στόχο, παραδίδοντας τελικά μόλις τα 70 από τα 160 δέματα που ήταν προγραμματισμένα για χθες.

    Ο προϊστάμενος, οργισμένος από αυτή την έκβαση, απαίτησε να παραδοθούν όλα τα δέματα άμεσα, αδιαφορώντας για τα εμπόδια που προέκυψαν λόγω κακοκαιρίας. Τότε ο εργαζόμενος, φανερά εκνευρισμένος λόγω έλλειψης κατανόησης, απάντησε στον προϊστάμενό του… «να τα παραδόσεις εσύ!». Και ο προϊστάμενος του… απάντησε με μία δυνατή γροθιά στο πρόσωπο, σπάζοντάς του τη μύτη.

    Ευθύς αμέσως ο διανομέας, σοκαρισμένος από τη χειροδικία, επικοινώνησε με την αστυνομία για να καταγγείλει την επίθεση. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η αστυνομία συμβούλεψε το θύμα να παραστεί στη ΓΑΔΑ προκειμένου να καταγγείλει το γεγονός και να εξεταστεί από ιατροδικαστή προτού μεταβεί στο νοσοκομείο ΚΑΤ.

    Σύμφωνα με πληροφορίες του GRTimes, ο εργαζόμενος κατέθεσε μήνυση εναντίον του προϊσταμένου του και ακολούθησαν όλες οι νόμιμες διαδικασίες. Ο ίδιος εξετάστηκε από τον ιατροδικαστή προκειμένου να διαπιστωθεί η επίθεση σε βάρος του, και στη συνέχεια μεταφέρθηκε στο ΚΑΤ όπου δέχτηκε την κατάλληλη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.

    Πηγή: Ieidiseis.gr

  • ΕΛΤΑ Courier: Σταματούν από Δευτέρα 28 Δεκεμβρίου οι παραλαβές
    ΕΛΤΑ Courier: Σταματούν από Δευτέρα 28 Δεκεμβρίου οι παραλαβές

    Σταματούν οι παραλαβές προϊόντων από Δευτέρα 28 Δεκεμβρίου στα ΕΛΤΑ Courier

    Τεράστια προβλήματα αντιμετωπίζουν τα ΕΛΤΑ Courier εξαιτίας του μεγάλου όγκου των προϊόντων που καλούνται να παραδώσουν μέσα στην περίοδο των Χριστουγέννων. Όπως ανακοίνωσε επίσημα η εταιρεία, οι παραλαβές σταματούν από τη Δευτέρα 28 Δεκεμβρίου ως και την Παρασκευή 8 Ιανουαρίου του 2021, προκειμένου να πραγματοποιηθεί η εξομάλυνση της λειτουργίας του δικτύου και η επιστροφή στα συνήθη χρονικά επίπεδα διακίνησης των αποστολών.

    Αναλυτικά η ανακοίνωση των ΕΛΤΑ:

    «Αγαπητοί πελάτες,

    Όπως ήδη γνωρίζετε, η υπέρμετρη ζήτηση υπηρεσιών ταχυμεταφορών αυτό το διάστημα, έχει δημιουργήσει μια εκρηκτική κατάσταση με δυσκολίες και καθυστερήσεις στις παραδόσεις των προϊόντων, για το σύνολο της αγοράς. Παρά την έγκαιρη προετοιμασία της ΕΛΤΑ Courier (αύξηση των τετραγωνικών μέτρων στα Κέντρα Διαλογής, εκτεταμένες προσλήψεις προσωπικού, αύξηση του στόλου, επέκταση του Δικτύου με νέα σημεία εξυπηρέτησης, τροποποιήσεις στην παραγωγική διαδικασία για εξοικονόμηση χρόνου, νέες προμήθειες, συνεργασίες με άλλες εταιρείες κλπ.), οι πρωτοφανείς συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί επιβαρύνουν ασύμμετρα το δίκτυο.

    Σε αυτή τη συγκυρία και έπειτα από περαιτέρω αύξηση του όγκου διακινηθέντων αντικειμένων λόγω δυσμενών συνθηκών σε όλη την αγορά των ταχυμεταφορών, καλούμαστε να αναζητήσουμε άμεσες λύσεις για την εξομάλυνση των αποστολών που βρίσκονται σε εκκρεμότητα, ώστε να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στις δεσμεύσεις που έχουμε αναλάβει.

    Για το λόγο αυτό και προκειμένου να διασφαλιστεί η σταδιακή εξομάλυνση της λειτουργίας του δικτύου και να επιστρέψουμε στα συνήθη χρονικά επίπεδα διακίνησης των αποστολών, προχωρούμε σε διακοπή παραλαβών από τη Δευτέρα 28.12.20 έως και την Παρασκευή 08.01.21. Ζητούμε την κατανόησή σας σε αυτή την προσπάθεια, η οποία είναι επιβεβλημένη εκ των συνθηκών και αναγκαία για τη διασφάλιση της καλύτερης δυνατής εξυπηρέτησής σας».

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Θεσσαλονίκη: Ταξιτζήδες σε ρόλο κούριερ παραδίδουν από φακέλους μέχρι ηλεκτρικές συσκευές.
    Θεσσαλονίκη: Ταξιτζήδες σε ρόλο κούριερ παραδίδουν από φακέλους μέχρι ηλεκτρικές συσκευές.

    Το σταθερό τηλέφωνο χτυπάει και από την άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής ο οδηγός ενημερώνει τον παραλήπτη πως έχει να του παραδώσει ένα δέμα. Το δέμα βρίσκεται στο πορτ μπαγκάζ ή στο πίσω κάθισμα του ταξί και ο οδηγός εξηγεί ευγενικά ότι ο ίδιος δεν είναι από εταιρεία ταχυμεταφορών αλλά θα παραδώσει την παραγγελία. Η περίπτωση δεν είναι η μοναδική αλλά είναι μια εικόνα συχνή το τελευταίο διάστημα με πολλούς ιδιοκτήτες και οδηγούς ταξί να γίνονται όπως οι ίδιοι λένε... κούριερς παραδίδοντας από φακέλους μέχρι ηλεκτρικές συσκευές.

    Μιλώντας στο στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού/Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM» ο Δημήτρης Καρατάκης ταμίας του σωματείου ιδιοκτητών ταξί «Ερμής», τονίζει πως η ανάγκη ήταν αυτή που τους έκανε και ...ταχυμεταφορείς, με δεδομένο αφενός ότι έχουν μπλοκάρει από τον όγκο των δεμάτων οι εταιρείες ταχυμεταφορών και αφετέρου οι περισσότεροι συνάδελφοι εξ αιτίας της ...αναδουλειάς αναγκάζονται να βγάλουν με κάποιο τρόπο το μεροκάματο.

    Σύμφωνα με τον πρόεδρο ιδιοκτητών ταξί «Ερμής», Κλήμη Λεοντιάδη, έχουν δικαίωμα βάση νόμου(4530), να μεταφέρουν ασυνόδευτα δέματα μετά από συμβάσεις με τις εταιρείες και το διάστημα αυτό έχουν γίνει συμφωνίες και με εταιρείες ταχυμεταφορών αλλά και με πολυκαταστήματα.

    «Κούρσες κανονικές δεν έχουμε εδώ και μήνες οπότε κάνουμε δρομολόγια για να παραδώσουμε αντικείμενα σε πελάτες των εταιρειών και αυτό ακριβώς είναι η απόδειξη της κατάστασης στην οποία βρίσκεται ο κλάδος μας.

    Όταν μιλάμε για παράδοση εννοούμε πως θα πάρουμε τα δέματα από μια κούριερ ή πολυκατάστημα και θα τα μοιράσουμε αλλά μη φανταστείτε πως θα ρέει το χρήμα άφθονο, καθώς η καλύτερη περίπτωση είναι δυο ευρώ το δέμα» εξηγεί.

    Όπως σημειώνει ο κ. Καρατάκης, ο μέγιστος αριθμός των δεμάτων που μπορεί κάποιος οδηγός ταξί να παραδώσει δεν μπορεί να ξεπεράσει τα είκοσι τη μέρα γιατί δεν προλαβαίνει να εξυπηρετήσει περισσότερες περιπτώσεις ,αφού πρέπει να παρκάρει και να κατέβει για να κάνει την παράδοση όταν ο παραλήπτης δεν μπορεί.

    Με έναν υπολογισμό και με παράδοση το μεγαλύτερο αριθμό πακέτων στα σπίτια οι οδηγοί ταξί μόλις που βάζουν σαράντα ευρώ στο πορτοφόλι τους και όπως λένε χαρακτηριστικά «που να πρωτοπάνε αυτά τα χρήματα», καθώς και κάτω από το σπίτι να έχουν ακινητοποιημένα τα οχήματά τους, έχουν έξοδα 35 ευρώ.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ARXEIO ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ/EUROKINISSI

  • «Click away», «e-shop» και «e-commerce»: Τι σημαίνουν οι όροι που μπήκαν για τα καλά στη ζωή μας
    «Click away», «e-shop» και «e-commerce»: Τι σημαίνουν οι όροι που μπήκαν για τα καλά στη ζωή μας

    Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς εξηγεί πώς λειτουργεί το click away και τη διαφορά του «e-shop» από το «e-commerce»

    Η μέθοδος του «click away» είναι μια πρακτική που εφαρμόζεται διεθνώς, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το θέμα της εξυπηρέτησης των καταναλωτών χωρίς να μεσολαβεί courier, αναφέρει στο εβδομαδιαίο ενημερωτικό έγγραφό του το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς.

    Το «click away» προβλέπει τα εξής τρία βήματα:
    1. Γίνεται ηλεκτρονική ή τηλεφωνική παραγγελία του προϊόντος.

    2. Ο καταναλωτής προπληρώνει το προϊόν.
    3. Τέλος, με το αποδεικτικό παραγγελίας - πληρωμής παραλαμβάνει το προϊόν από ειδικά διαμορφωμένο, εξωτερικό χώρο του καταστήματος.

    «Η μέθοδος του «click away» θα αποτελέσει τον μόνο τρόπο για τα εμπορικά καταστήματα, να πωλούν τη περίοδο της εορταστικής αγοράς των Χριστουγέννων» αναφέρει το ΕΒΕΠ.

    Σε ό,τι αφορά στις διαφορές στους όρους «e-shop» και «e-commerce» αντίστοιχα, ενώ ο κάθε όρος έχει δικό του ορισμό και είναι δύο διαφορετικές έννοιες.

    • Tι είναι E-shop;

    Ένα e-shop ή ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι "ο τόπος" όπου μια εταιρεία μπορεί να πουλήσει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της χρησιμοποιώντας ψηφιακά δίκτυα.Είναι ένα διαδικτυακό κατάστημα όπου οι πελάτες μπορούν να "επισκέπτονται" από οπουδήποτε και ανά πάσα στιγμή χρησιμοποιώντας ένα πρόγραμμα περιήγησης στο internet από το κινητό ή τον φορητό υπολογιστή τους.

    • Τι είναι E-commerce;

    Το ηλεκτρονικό εμπόριο (E-commerce), το οποίο επίσης αναφέρεται ως διαδικτυακό εμπόριο (Internet commerce), αποτελεί την μεταφορά χρημάτων και δεδομένων για την εκτέλεση συναλλαγών σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα (ή eshop). Είναι ο συνδυασμός καινοτόμων πληροφοριακών και επικοινωνιακών τεχνολογιών , που χρησιμοποιούν τα ηλεκτρονικά καταστήματα (e-shop), για την υποστήριξη και την ολοκλήρωση διαδικαστικών και στρατηγικών καθηκόντων για τις πωλήσεις τους, χωρίς τη χρήση φυσικών αντιγράφων. Το ηλεκτρονικό εμπόριο για πολλούς είναι η πώληση φυσικών προϊόντων στο διαδίκτυο, αλλά μπορεί επίσης να περιγράψει κάθε είδους εμπορική συναλλαγή μέσω ηλεκτρονικών μεθόδων.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Κούριερ: Τι να προσέξουν οι καταναλωτές ενόψει Χριστουγέννων
    Κούριερ: Τι να προσέξουν οι καταναλωτές ενόψει Χριστουγέννων

    Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές που χρησιμοποιούν τις εταιρείες κούριερ

    Με αφορμή την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων, και λαμβάνοντας υπόψη τις ειδικές συνθήκες που επικρατούν για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού, η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) έχει δώσει ορισμένες χρήσιμες συμβουλές στους καταναλωτές - χρήστες ταχυδρομικών υπηρεσιών.

    Συγκεκριμένα η ΕΕΤΤ προτείνει στου καταναλωτές που χρησιμοποιύν εταιρείες κούριερ να προσέχουν τα παρακάτω:

    1. Κόστος αποστολής: Ελέγξτε εάν το κόστος αποστολής είναι ενιαίο ή διαφοροποιείται ανά περιοχή και επίσης, εάν επηρεάζεται από παράγοντες όπως το ογκομετρικό βάρος της αποστολής (για αντικείμενα που ξεπερνούν το καθορισμένο από την εταιρία όριο βάρους ή/και είναι ογκώδη, όπως π.χ. ηλεκτρικές συσκευές), την παράδοση στον χώρο του παραλήπτη ή σε δυσπρόσιτες περιοχές, την παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών (π.χ. express).
    2. Χρόνος παράδοσης: Ενημερωθείτε από τον ταχυδρομικό πάροχο για τον αναμενόμενο χρόνο παράδοσης ή/και τη δυνατότητα παροχής εξειδικευμένων υπηρεσιών ως προς τον χρόνο παράδοσης (π.χ. αυθημερόν παράδοση, επίδοση σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ή σε μη εργάσιμη ημέρα), οι οποίες ενδέχεται να συνεπάγονται επιπλέον χρέωση.
    3. Τρόπος παραλαβής: Πληροφορηθείτε για τις διαθέσιμες επιλογές παραλαβής του ταχυδρομικού αντικειμένου (π.χ. στον χώρο σας, από καταστήματα της εταιρίας, από θυρίδα, από σημεία εξυπηρέτησης με διευρυμένο ωράριο κ.λπ.) καθώς και για τη δυνατότητα αλλαγής διεύθυνσης επίδοσης του αντικειμένου (υπηρεσίες ανακατεύθυνσης της αποστολής σε άλλη διεύθυνση).
    4. Παρακολούθηση αποστολής: Ενημερωθείτε για την πορεία παράδοσης του ταχυδρομικού αντικειμένου, π.χ. από την ιστοσελίδα της επιχείρησης, μέσω sms, email, τηλεφώνου κ.λπ.
    5. Επανάληψη της προσπάθειας επίδοσης: Οι ταχυδρομικοί πάροχοι υποχρεούνται σε δεύτερη προσπάθεια επίδοσης του αντικειμένου, σε περίπτωση απουσίας σας κατά την αρχική προσπάθεια, με σχετική έγγραφη ειδοποίησή σας.
    6. Παραλαβή με επιφύλαξη: Έχετε τη δυνατότητα είτε να παραλάβετε με επιφύλαξη είτε να δηλώσετε επιφύλαξη εντός μίας ημέρας από την παραλαβή του ταχυδρομικού αντικειμένου, δηλώνοντάς το εγγράφως, εάν το αντικείμενο που σας παραδίδεται έχει υποστεί φθορά ή είναι κατεστραμμένο.
    7. Δυνατότητα μη υπογραφής: Με σκοπό την προληπτική προστασία της δημόσιας υγείας, επιτρέπεται, κατ’ εξαίρεση και μόνο προσωρινά, η επίδοση ταχυδρομικών αντικειμένων ταχυμεταφορών χωρίς υπογραφή του παραλήπτη. Σε περίπτωση που γίνεται χρήση της δυνατότητας αυτής, ο διανομέας βεβαιώνει την επίδοση και καταγράφει, τουλάχιστον, ημερομηνία, τόπο, ώρα επίδοσης και τα στοιχεία του παραλήπτη, ή/και την καταχώρηση μοναδικού προσωπικού κωδικού αναγνώρισης που θα έχει αποσταλεί στους παραλήπτες.
    8. Δικαίωμα αποζημίωσης: Έχετε δικαίωμα να αιτηθείτε αποζημίωση εντός 6 μηνών για την πλημμελή παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών, σε περίπτωση ολικής ή μερικής απώλειας/κλοπής/καταστροφής του περιεχομένου επιστολής ή δέματος, καθώς και την εκπρόθεσμη επίδοση του ταχυδρομικού αντικειμένου, σύμφωνα με τους όρους που προβλέπονται στην ατομική σύμβαση που υπογράψατε κατά την αποστολή.
    9. Επιστροφή προϊόντων: Ενημερωθείτε για τη δυνατότητα επιστροφής προϊόντων και τους διαθέσιμους τρόπους αποστολής που σας δίνει το ηλεκτρονικό κατάστημα (π.χ. μέσω συνεργαζόμενης ταχυδρομικής επιχείρησης ή με εταιρία της επιλογής σας) καθώς και το σχετικό κόστος.
    10. Έρευνα αγοράς: Προβείτε σε έρευνα αγοράς και αναζητήστε αναλυτικές πληροφορίες για τις ταχυδρομικές υπηρεσίες και τα σχετικά τιμολόγια, μέσω των διαδικτυακών τόπων και των τηλεφωνικών γραμμών εξυπηρέτησης που διαθέτουν οι ταχυδρομικοί πάροχοι. Προς διευκόλυνση της αναζήτησης και επιλογής υπηρεσίας ταχυμεταφορών, είναι διαθέσιμο το διαδικτυακό εργαλείο Pricescope της ΕΕΤΤ, που σας παρέχει τη δυνατότητα αναζήτησης και σύγκρισης τιμών για τις υπηρεσίες ταχυμεταφορών των μεγαλύτερων ταχυδρομικών παρόχων στην Ελλάδα.
    11. Τροποποίηση υπηρεσιών: Ρωτήστε εάν υπάρχουν τροποποιήσεις στις παρεχόμενες ταχυδρομικές υπηρεσίες, λόγω των μέτρων περιορισμού της πανδημίας (π.χ. αναστολή υπηρεσιών, τροποποίηση όρων παροχής, διαφοροποίηση χρόνων παράδοσης κ.λπ.) μέσω των ιστοσελίδων ή/και των κέντρων εξυπηρέτησης των ταχυδρομικών εταιρειών και των ηλεκτρονικών καταστημάτων.

    Πηγή: Εthnos.gr

  • «Black out» σε ΕΛΤΑ Courier και ACS μετά τη Γενική Ταχυδρομική
    «Black out» σε ΕΛΤΑ Courier και ACS μετά τη Γενική Ταχυδρομική

    Λόγω του lockdown και εν μέσω Black Friday και Χριστουγεννιάτικων γιορτών, οι ταχυδρομικές εταιρείες έχουν υποστεί τεράστια πίεση – Τι εξηγούν ΕΛΤΑ Courier και ACS για τις καθυστερήσεις στην παράδοση των παραγγελιών

    Ασφυκτική πίεση δέχονται η μία μετά την άλλη οι εταιρείες ταχυμεταφορών που προσπαθούν να διαχειριστούν έναν τεράστιο όγκο παραγγελιών.

    Μετά τη Γενική Ταχυδρομική, προβλήματα στην εξυπηρέτηση των πελατών αντιμετωπίζουν τόσο η ΕΛΤΑ Courier όσο και η ACS, των οποίων ο όγκος εργασιών έχει μεγαλώσει δυσανάλογα, καθώς το lockdown συνέπεσε με τη Black Friday αλλά και την επερχόμενη εορταστική περίοδο.

    Τι αναφέρει η ΕΛΤΑ Courier
    Σε ανακοίνωσή της, η ΕΛΤΑ Courier επεξηγεί τη δύσκολη κατάσταση της συγκεκριμένης περιόδου.

    «Δεδομένων των ιδιαζουσών συνθηκών που επέφερε το δεύτερο lockdown, η Black Friday αλλά και η επερχόμενη εορταστική περίοδος, ο όγκος των αποστολών που καλούμαστε να διαχειριστούμε έχει αυξηθεί περισσότερο από οποτεδήποτε στο παρελθόν. Ενδεικτικά, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο όπου δεν υπήρχαν περιοριστικά μέτρα στην αγορά, το ποσοστό της αύξησης φτάνει έως και το 60,8% ενώ σε σχέση με την περίοδο της άνοιξης υπάρχει αύξηση κατά 22,5%. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να δοκιμάζονται οι υποδομές τόσο των ηλεκτρονικών καταστημάτων όσο και των ταχυμεταφορών, με συνέπεια να παρατηρούνται ιδιαίτερα στην Αττική, τροποποιήσεις και αποκλίσεις στους συνήθεις χρόνους διακίνησης και παράδοσης. Σε κάθε περίπτωση σας διαβεβαιώνουμε ότι, η ΕΛΤΑ Courier αξιολογεί καθημερινά την τρέχουσα κατάσταση βάσει επιχειρησιακού σχεδίου με σκοπό την ικανοποίηση των υπερβολικά αυξημένων αναγκών των πελατών της, έχοντας ήδη προβεί στην επέκταση των υποδομών της, την ενίσχυση των διαθέσιμων υλικοτεχνικών και ανθρώπινων πόρων και την αναδιαμόρφωση των υπηρεσιών της, έτσι ώστε να ανταποκρίνονται καλύτερα στις ιδιαίτερες συνθήκες. Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την κατανόηση και την εμπιστοσύνη σας».

    Τι αναφέρει η ΑCS
    Τη λύπη της για την όποια αναστάτωση έχει προκληθεί εκφράζει και η ACS, εξηγώντας ότι τα όποια προβλήματα δημιουργήθηκαν λόγω των έκτακτων συνθηκών της αγοράς.

    «Η ACS, με αίσθημα ευθύνης προς το καταναλωτικό κοινό, έχει επιλέξει την ειλικρινή και τακτική ενημέρωση των πελατών της για τις εξελίξεις, τις αναγκαίες τροποποιήσεις στη διαχείριση των αποστολών και τις προσαρμογές των υπηρεσιών της, λόγω της πανδημίας. Η εταιρεία συνεχίζει καθημερινά να αξιολογεί την τρέχουσα κατάσταση και λειτουργεί επεμβατικά με πρόσθετο ανθρώπινο δυναμικό, μεταφορικά μέσα και νέες υποδομές, για να επιτύχει χρόνους διακίνησης των αποστολών όσο πιο κοντά γίνεται στα συνήθη επίπεδα. Ο συνδυασμός του τρέχοντος lockdown, της Black Friday και της προ-εορταστικής περιόδου έχει ωθήσει τον όγκο των αποστολών που μας εμπιστεύονται οι πελάτες μας σε πρωτοφανή επίπεδα, πολύ υψηλότερα από το προηγούμενο lockdown αλλά και οποτεδήποτε στο παρελθόν. Δεδομένων των συνθηκών αυτών, και ως αποτέλεσμα της σημαντικής αύξησης των αποστολών κατά την τρέχουσα εβδομάδα, ο μέσος χρόνος διακίνησης των αποστολών αναμένεται να φθάσει τις 6 εργάσιμες ημέρες, ενώ ενδέχεται κυρίως στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη να ξεπεράσει τους χρόνους αυτούς. Σε κάθε περίπτωση, θα θέλαμε να σας διαβεβαιώσουμε ότι η ACS συνεχίζει τις προσπάθειές της και αξιολογεί τις παρεχόμενες υπηρεσίες της με σκοπό να συναντήσει τις προσδοκίες των πελατών της, ενώ συνιστά στους καταναλωτές να αποφεύγουν την αποστολή ευπαθών προϊόντων την περίοδο αυτή. Λυπούμαστε για οποιαδήποτε αναστάτωση ενδεχομένως προκληθεί λόγω των έκτακτων συνθηκών της αγοράς. Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση, την εμπιστοσύνη σας και την υπομονή σας, ενώ δεσμευόμαστε να σας κρατούμε ενήμερους για τυχόν νεότερες εξελίξεις».
    Πηγή: Protothema.gr - Photo by Claudio Schwarz | @purzlbaum on Unsplash
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch