Σε εξέλιξη είναι αυτή την ώρα συγκέντρωση φοιτητικών συλλόγων στην πλατεία Κοραή, ενάντια στις μεταρρυθμισεις που φέρνει το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας.
Στην πλατεία Κοραή υπάρχει πολύ ισχυρή αστυνομική παρουσία με δυνάμεις ΜΑΤ, Δράση και Αύρες. Οι φοιτητές έχουν απλώσει πανό και βρίσκονται επί της Κοραή με την Αστυνομία να έχει αποκλείσει την πλευρά της πλατείας, τόσο προς την Σταδίου, όσο και προς την Πανεπιστημίου, ώστε να μην πραγματοποιηθεί πορεία.
Νωριτερα, ο επικεφαλής των αστυνομικών δυνάμεων μετέφερε στους φοιτητές πως δεν μπορεί να επιτραπεί συγκέντρωση, λόγω των υγειονομικών συνθηκών, με τους συγκεντρωμένους να απαντούν πως έχουν στείλει μήνυμα με τον κωδικό 6.
Το κάλεσμα των συλλόγων αναφέρει:
"Σε συνέχεια των αντι-εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων το Υπουργείο Παιδείας θέτει σε διαβούλευση νέο νομοσχέδιο για την ανώτατη εκπαίδευση το οποίο αλλάζει τον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, εισάγει όριο φοίτησης στα πανεπιστήμια και δημιουργεί ομάδα πανεπιστημιακής αστυνομίας. Πρόκειται για μέτρα που αποτελούν casus belli για το φοιτητικό και μαθητικό κίνημα εδώ και δεκαετίες και θα αλλάξουν άρδην τον χάρτη της δημόσιας εκπαίδευσης στην κατεύθυνση της εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης που τίθεται σε εφαρμογή όλα τα προηγούμενα χρόνια και η οποία δε φέρει νομιμοποίηση από κανένα κομμάτι της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Ο τρόπος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αλλάζει ουσιαστικά, καθώς πλέον θα ορίζεται ελάχιστη βάση εισαγωγής από τα ίδια τα ιδρύματα και στη συνέχεια οι μαθητές/ριες θα καλούνται να συμπληρώσουν τα μηχανογραφικά τους σε δύο φάσεις. Ο καθορισμός της βάσης εισαγωγής από τα πανεπιστήμια θα καθορίζεται ως ποσοστό του μέσου όρου των επιδόσεων των μαθητών, το οποίο διαμορφώνεται με αυθαίρετο τρόπο από τα ιδρύματα στα πλαίσια μιας κακώς εννοούμενης ακαδημαϊκότητας και αριστείας.
Το αποτέλεσμα ενός τέτοιου μέτρου θα είναι αφ’ ενός η άμεση μείωση του αριθμού των εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, κίνηση που διασπά την ενιαία και με μαζικούς όρους ένταξη της νεολαίας στην Τριτοβάθμια, η οποία σαν τέτοια αποτελεί αγκάθι διαχρονικά για τα σχέδια των κυβερνήσεων, αφ’ ετέρου εντατικοποίηση της νεολαίας ήδη από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, προσθέτοντας έξτρα εξεταστικά φίλτρα τα οποία κάνουν ακόμα πιο επίπονη τη διαδικασία των εξετάσεων για να μπορέσει κάποιος να περάσει σε μια σχολή, ενώ διαμορφώνουν ένα προτυπο μαθητικής ζωής στο οποίο η έννοια της συλλογικής διεκδίκησης δεν θα χωράει. Με αυτόν τον τρόπο θα οδηγήσει με βεβαιότητα στο πέταγμα μεγάλου ποσοστού μαθητών εκτός των Πανεπιστημίων, οι οποίοι θα οδηγούνται στην επαγγελματική εκπαίδευση. Στην κατηγορία αυτή θα ανήκουν κυρίως οι μαθητές, οι οικογένειες των οποίων θα αδυνατούν να αντεπεξέλθουν οικονομικά στα αλλεπάλληλα εξεταστικά φίλτρα που τίθενται σε ισχύ.
Όσοι μπορέσουν να εξασφαλίσουν την πρόσβαση τους στο πανεπιστήμιο θα φοιτούν υπό τη συνεχή απειλή του ορίου φοίτησης στα Ν+Ν/2 έτη. Το όριο φοίτησης βάζει το μαχαίρι στο λαιμό σε χιλιάδες φοιτητές, καθώς θα θέτει ένα συγκεκριμένο χρονικό όριο το οποίο εάν κάποιος ξεπεράσει θα διαγράφεται από τη σχολή, πετώντας πραγματικά στον κάλαθο των αχρήστων τον κόπο και την οικονομική εξάντληση τόσων χρόνων. Η επίθεση θα είναι πολύ σφοδρότερη για τους εργαζόμενους φοιτητές, οι οποίο λόγω της εργασίας τους αδυνατούν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους εντός του προβλεπόμενου ορίου.
Ο παράλογος χαρακτήρας των διαγραφών γίνεται φανερός από το γεγονός ότι ο μέσος όρος περάτωσης των σπουδών σε πολλές σχολές είναι μεγαλύτερος από το προβλεπόμενο όριο φοίτησης, ενώ το μέτρο στοχεύει να αυταρχικοποιήσει ακόμα περισσότερο το καθεστώς υπό το οποίο σπουδάζουμε, δίνοντας στο καθηγητικό στρώμα τη δυνατότητα περαιτέρω πάτημα για καθηγητικές αυθαιρεσίες. Με την εφαρμογή τους διαμορφώνεται ένα αυταρχικό περιβάλλον φοίτησης, στο οποίο οι φοιτητές υπό τον συνεχή φόβο δε θα έχουν χρόνο για άλλα ενδιαφέροντα, για υγιή και κοινωνικοποίηση και πολιτική δράση και διεκδίκηση. Με αυτήν την καθημερινότητα, διαμορφώνονται μελλοντικοί απόφοιτοι - εργαζόμενοι εκπαιδευμένοι στον ατομικό δρόμο, ώστε να μην αγωνίζονται και να διεκδικούν συλλογικά, αλλά να υποτάσσονται και να αποδέχονται στους κανόνες του εργοδότη τους. Οι διαγραφές αποτελούν, συγχρόνως, μέτρο-κρίκο για την εκπαιδευτική αναδιάρθρωση, καθώς ο αριθμός των ενεργών φοιτητών είναι βασικό κριτήριο για την αξιολόγηση των ιδρυμάτων και την χρηματοδότησή τους από το κράτος. Με αυτόν τον τρόπο λειτουργούν και ως μοχλός πίεσης προς τις διοικήσεις για την εφαρμογή της αναδιάρθρωσης.
Την ίδια στιγμή και στη ζοφερή καθημερινότητα που προκύπτει από τα παραπάνω, η κυβέρνηση νομοθετεί την ίδρυση σώματος πανεπιστημιακής αστυνομίας, το οποίο θα υπάγεται στην ΕΛΑΣ σε πρώτη φάση θα δρα στα κεντρικά ιδρύματα της χώρας και θα αποτελεί την κίνηση ματ της ΝΔ για την δημιουργία ενός πανεπιστημίου αποστειρωμένου και πλήρως ασφυκτικού για την όποια φωνή αντίδρασης. Τόσο για τους φοιτητές, όσο και για τους εργαζόμενους των ιδρυμάτων, η πανεπιστημιακή αστυνομία (σε συνδιασμό με τις πειθαρχικές διώξεις και τις κάρτες εισόδου) σημαίνουν τον καθημερινό έλεγχο και face-control όσων σπουδάζουν και δουλεύουν στο πανεπιστήμιο, με σκοπό κανένας να μην ξεφύγει από τα «όρια» που θέτουν οι καθηγητές, οι Πρυτάνεις ή το ίδιο το Υπουργείο. Οι εικόνες από την αστυνομική επέμβαση στη ΦΕΠΑ στις 30/12 καθιστούν σαφή τον ρόλο και τον τρόπο δράσης που θα έχει ένα τέτοιο σώμα εντός των σχολών.
Προφανώς, η πανεπιστημιακή αστυνομία αποτελεί αποκορύφωμα της κατασταλτικής μανίας της κυβέρνησης που βάζει στο στόχαστρο το λαϊκό κίνημα και ειδικά τη νεολαία με στόχο να μπλοκαριστεί κάθε κίνηση Φοιτητικών Συλλόγων η οποία πηγαίνει κόντρα στις πολιτικές της κυβέρνησης. Έρχεται ως συνέχεια της κατάργησης του ασύλου και της χυδαίας καταπάτησης του από τις δυνάμεις καταστολής στοχοποιώντας τους φοιτητές που όλο το προηγούμενο διάστημα μπλοκάρουν την κυρίαρχη πολιτική στην εκπαίδευση αλλά και καθίστανται τροφοδότης και πυροδότης ευρύτερων πολιτικών εξελίξεων.
Από τα παραπάνω γίνεται προφανές, ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο έρχεται να αλλάξει ουσιαστικά την τριτοβάθμια εκπαίδευση, από τη δυνατότητα πρόσβασης σε αυτήν μέχρι τους όρους και το περιβάλλον φοίτησης. Η χρονική περίοδος στην οποία κατατίθεται το νομοσχέδιο δεν είναι καθόλου τυχαία, αλλά έρχεται σε μια συγκυρία στην οποία με επιλογή της κυβέρνησης τα πανεπιστήμια είναι κλειστά για σχεδόν έναν χρόνο και την ίδια στιγμή πλησιάζει η περίοδος της εξεταστικής. Κάνουν μεγάλο λάθος αν πιστεύουν ότι το φοιτητικό κίνημα δε θα δώσει μαχητική απάντηση! Οι Σύλλογοι δεν «έσβησαν» εν μέσω πανδημίας και θα το αποδείξουν στην πράξη.
Είναι χρέος ολόκληρης της ακαδημαϊκής κοινότητας να μπλοκάρει τα σχέδια της κυβέρνησης που θέλει να περιορίσει τον τρόπο με τον οποίο η πανεπιστημιακή κοινότητα θα συζητάει και θα αντιμετωπίζει τα ζητήματα που προκύπτουν, προσπαθώντας να επιβληθεί μέσω εισβολής των δυνάμεων καταστολής στις σχολές μας. Θα μας βρουν μπροστά τους! Το φοιτητικό κίνημα, μαζί με όλη την πανεπιστημιακή και εκπαιδευτική κοινότητα και τον κόσμο της εργασίας, θα δώσουν τη μάχη και τα επιχειρούμενα αυταρχικά σχέδια τους θα μείνουν στα χαρτιά!
ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΤΕΘΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΟΥΤΕ ΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΟΡΙΟ ΦΟΙΤΗΣΗΣ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ, ΒΑΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ
Καλούμε σε κεντρική κινητοποίηση την Πέμπτη 14/1 στις 12:00 στα Προπύλαια μαζί με μαθητές, εκπαιδευτικούς και εργαζόμενους με όλα τα μέτρα προστασίας."
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο
Τρεις βασικές αλλαγές επιφέρει το νομοσχέδιο των υπουργείων Παιδείας και Προστασίας του Πολίτη, όσον αφορά στην εισαγωγή των υποψηφίων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, όπως προέκυψε από την κοινή συνέντευξη Τύπου των υπουργών Παιδείας και Προστασίας του Πολίτη, Νίκης Κεραμέως και Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.
Πρώτη, η καθιέρωση ελάχιστης βάσης εισαγωγής στα πανεπιστημιακά τμήματα, όχι με απόλυτο αριθμό (πχ. 10), αλλά ορισμένη από το κάθε τμήμα. Συγκεκριμένα, η βάση εισαγωγής για κάθε τμήμα θα προκύπτει, σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, από ένα ποσοστό (80%-120%) του μέσου όρου των μέσων επιδόσεων των υποψηφίων κάθε επιστημονικού πεδίου στα μαθήματα που εξετάστηκαν. Τα παραπάνω θα ισχύσουν από τις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις, του 2021. Από του χρόνου (Πανελλαδικές Εξετάσεις 2022), το υπουργείο προγραμματίζει, επιπλέον, να δώσει στα τμήματα την δυνατότητα να επιλέγουν συντελεστές βαρύτητας για τα εξεταζόμενα μαθήματα.
Η δεύτερη αλλαγή αφορά στον περιορισμό του αριθμού των επιλογών του μηχανογραφικού και συμπλήρωσή του σε δύο φάσεις. Η αλλαγή αυτή, που επίσης προγραμματίζεται -εν τέλει- για τις επόμενες Πανελλαδικές (2022) εισάγει 2 φάσεις συμπλήρωσης μηχανογραφικού. Στην Α φάση, οι υποψήφιοι θα μπορούν να συμπληρώσουν συγκεκριμένο αριθμό τμημάτων στο μηχανογραφικό. Ο αριθμός θα προκύπτει από το 10% του συνόλου των τμημάτων για τα ΓΕΛ και το 20% για τα ΕΠΑΛ. Στη Β φάση, θα συμμετέχουν όσοι δεν έχουν εισαχθεί στην πρώτη φάση, χωρίς περιορισμό επιλογών και για τις θέσεις των ΑΕΙ που θα έχουν απομείνει.
Παράλληλα, θα υπάρξει μηχανογραφικό για την εισαγωγή στα δημόσια ΙΕΚ, με βάση το απολυτήριο, κάτι που θα ισχύσει από φέτος.
Τρίτον, εισάγεται χρονικό όριο φοίτησης. Για τα 4ετή προγράμματα σπουδών, το όριο θα είναι ν+2. Για τα προγράμματα σπουδών διάρκειας μεγαλύτερης των 4 ετών, θα είναι ν+3. Οι αλλαγές θα ισχύσουν για τους νεοεισερχόμενους φοιτητές, ενώ θα υπάρξει πρόβλεψη και για εξαιρέσεις (λόγοι εργασίας, σοβαρών θεμάτων υγείας, κτλ).
Πανεπιστημιακή Αστυνομία
"Τα πανεπιστήμια αποτελούν κρίσιμες δημόσιες υποδομές, που δέχονται απειλές ασφαλείας και προστασίας διεθνώς", σημείωσε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, παρουσιάζοντας το πλαίσιο ασφάλειας για τα ΑΕΙ. Ιδιαίτερα, όπως είπε, τα ελληνικά πανεπιστήμια έχουν να αντιμετωπίσουν επιπλέον απειλές, πέραν φυσικών καταστροφών, κυβερνοεπιθέσεων, κ.ά., όπως είναι η βίαιη δράση ορισμένων ομάδων.
"Με το νομοσχέδιο αυτό φέρνουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο προστασίας και ασφάλειας των ΑΕΙ, επιχειρώντας να αλλάξουμε την κατάσταση αυτή που υπάρχει στα ελληνικά πανεπιστήμια", επεσήμανε ο κ. Χρυσοχοϊδης.
Ο υπουργός προανήγγειλε προσλήψεις τουλάχιστον 1.000 ειδικών φρουρών που θα στελεχώσουν ειδική μονάδα ασφαλείας σε κάθε πανεπιστήμιο.
Το νέο σώμα θα ονομάζεται ΟΠΠΙ, θα στελεχώνεται από κατώτερους αξιωματικούς και ειδικούς φρουρούς και παρά τις αντιδράσεις των πρυτάνεων, το νέο σώμα θα υπάγεται στην Ελληνική Αστυνομία.
Τα μέλη του νέου σώματος θα διατίθενται αναλόγως, θα λαμβάνουν ειδική εκπαίδευση από την αστυνομία και θα φέρουν ειδική στολή ώστε να ξεχωρίζουν από τους άλλους αστυνομικούς αλλά δεν θα φέρουν πυροβόλα όπλα
Θα στεγάζονται σε χώρους του ιδρύματος και θα κάνουν φύλαξη, (πχ. περιπολίες) ενώ θα έχουν και προανακριτικά καθήκοντα, ενώ σε περίπτωση αξιόποινων πράξεων θα προχωρούν τις διαδικασίες δικογραφιών κτλ.
Προβλέπονται 1.000 στο σύνολο, 200 ανά βάρδια (5 βάρδιες), οι οποίοι θα κατανέμονται βάσει των επιχειρησιακών αναγκών των ΑΕΙ, όπως αυτές θα διαπιστώνονται.
Ανακοινώσεις για Τριτοβάθμια
Το πρωί της Τετάρτης το υπουργείο Παιδείας εξέδωσε ανακοινώσεις σχετικά με το τρέχον έτος για την τριτοβάθμια εκπαίδευση:
α) Oι εξετάσεις του χειμερινού εξαμήνου του τρέχοντος ακαδημαϊκού έτους για τα ΑΕΙ θα πραγματοποιηθούν μόνον με τη χρήση μεθόδων εξ αποστάσεως αξιολόγησης, σύμφωνα με την εισήγηση της Επιτροπής των ειδικών. Οι λοιποί όροι για τη διεξαγωγή των εξετάσεων θα καθορισθούν σύμφωνα με τις αποφάσεις των οργάνων των ΑΕΙ.
β) Ως προς τις παραδόσεις των πανεπιστημιακών συγγραμμάτων, ισχύουν όσα αναφέρονται στο δελτίο τύπου του Υπουργείου της 29ης Δεκεμβρίου 2020 (https://www.minedu.gov.gr/news/47435-29-12-20-enimerosi-gia-tin-poreia-dianomis-ton-didaktikon-syggrammaton). Η συντριπτική πλειονότητα των συγγραμμάτων έχει παραδοθεί στους δικαιούχους φοιτητές. Κάποιες μεμονωμένες καθυστερήσεις σε συγκεκριμένες πόλεις οφείλονται στην υπερφόρτωση των εταιρειών ταχυμεταφορών και στις έκτακτες συνθήκες και περιορισμούς που έχουν επιβληθεί εξαιτίας της πανδημίας. Το Υπουργείο Παιδείας παραμένει σε διαρκή επικοινωνία με τους εκπροσώπους των εκδοτών και των εταιρειών ταχυμεταφορών, παρακολουθώντας την πορεία παράδοσης των συγγραμμάτων προς τους φοιτητές που αναμένεται να ολοκληρωθεί τις αμέσως επόμενες ημέρες. Η εξεταστική περίοδος θα αρχίσει κατ’ αρχήν μετά την 27η Ιανουαρίου 2021, εκτός εάν τα τμήματα κρίνουν ότι μπορούν να αρχίσουν
γ) Οι δικαιούχοι φοιτητές, που για οποιοδήποτε λόγο δεν κατάφεραν να υποβάλλουν σχετική δήλωση στο πληροφοριακό σύστημα διανομής των συγγραμμάτων ΕΥΔΟΞΟΣ εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας ή ανήκουν σε ειδικές κατηγορίες (από μετεγγραφή, μετακινηθέντες κλπ), θα έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν δήλωση, εντός νέας προθεσμίας που θα ανακοινωθεί σύντομα. Έτσι θα καταστεί δυνατή η συμμετοχή τους στην επαναληπτική εξεταστική του Σεπτεμβρίου.
δ) Ως προς τον τρόπο διεξαγωγής του εαρινού εξαμήνου, δια ζώσης ή εξ αποστάσεως, η κατ’ αρχήν πρόθεση του Υπουργείου είναι να υπάρξει ενιαία λύση για όλη τη χρονική περίοδο, ώστε να αποφεύγονται μαζικές μετακινήσεις και να επιτευχθεί η μικρότερη δυνατή αναστάτωση των φοιτητών και των οικογενειών τους, αλλά και του εκπαιδευτικού και διοικητικού προσωπικού των Πανεπιστημίων. Οι σχετικές αποφάσεις θα ανακοινωθούν κατόπιν των εισηγήσεων της Επιτροπής των ειδικών, βάσει και των εγγύτερων προς την ημερομηνία έναρξης του εξαμήνου επιδημιολογικών δεδομένων.
ε) Ο χρόνος διεξαγωγής των κατατακτήριων εξετάσεων θα εξαρτηθεί από την εξέλιξη της πανδημίας και θα συζητηθεί στην Επιτροπή των ειδικών.
Πηγή: Νews247.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: EUROKINISSI/ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ