Τετάρτη, 20 Ιανουαρίου 2021 11:25

"Τσουνάμι" καταγγελιών φοιτητριών ΑΠΘ για σεξουαλική παρενόχληση -Τι είπε ο κατηγορούμενος καθηγητής

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Tι είπε ο κατηγορούμενος καθηγητής σε ΣΚΑΪ - Σε έναρξη προκαταρκτικής έρευνας από την Εισαγγελία Θεσσαλονίκης οδήγησαν οι καταγγελίες για σεξουαλική παρενόχληση φοιτητριών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Σε έναρξη προκαταρκτικής έρευνας από την Εισαγγελία Θεσσαλονίκης οδήγησαν οι καταγγελίες για σεξουαλική παρενόχληση φοιτητριών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Χιονοστιβάδα έρχονται οι καταγγελίες από φοιτήτριες για σεξουαλική παρενόχληση από καθηγητή, μετά τις συγκλονιστικές αποκαλύψεις Μπεκατώρου, αλλά και άλλων γυναικών που αποφάσισαν να «σπάσουν» τη σιωπή τους.

«Αυτό εδώ είναι ένα απόστημα, που σπάει μετά από 30 χρόνια γιατί η πρώτη καταγγελία, που έγινε για τον συγκεκριμένο καθηγητή στο τμήμα μας ήταν το 1984. Αυτό, που συζητιόταν μεταξύ μας είναι ότι, ναι με πλησίασε, ναι μου ζήτησε να πάω για ιδιαίτερα, ναι με κάλεσε στο σπίτι του. Ναι ναι ναι.», είπε η Νίνα Σαλταμπάση πρώην Φοιτήτρια του Γεωλογικού τμήματος του ΑΠΘ.

Στο φως έρχονται καθημερινά και νέες μαρτυρίες

Ο Πρ. Πρόεδρος Συλλόγου Φοιτητών Γεωλογίας Μιχάλης Νιάρχος, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Ο καθηγητής βλέποντας, ότι η κοπέλα δίνει λευκή κόλλα την αγκαλιάζει από τη μεσούλα και της λέει γιατί δε μου έγραψες κάτι, μου δίνεις λευκή κόλλα. Πέρνα το απόγευμα από το γραφείο μου να συζητήσουμε τον βαθμό σου. Ποιόν βαθμό να συζητούσανε και τι να λέγανε για λευκή κόλλα; Μπορούμε μόνο να φανταστούμε.»

Ερωτηθείς για το αν συγκρατήθηκε καθόλου ο καθηγητής, επειδή ο κ. Νιάρχος βρισκόταν δίπλα στην κοπέλα την ώρα, που της έκανε αυτήν την πρόταση, απάντησε: «Δυστυχώς όχι. Δεν καταλάβαινε τίποτα. O άνθρωπος είναι απίστευτος. Του είχαν μιλήσει οι καθηγητές και είχε απαντήσει ότι του αρέσει ο ποδόγυρος, απλά οι κοπέλες υπερβάλλουν.»

Ο καθηγητής μιλώντας στον ΣΚΑΪ αρνήθηκε τις κατηγορίες.

«Αυτό είναι από τα πιο χοντροειδή ψέματα. Εσείς πιστεύετε, ότι θα ήταν μέσα στην αίθουσα των εξετάσεων, να πάρω αγκαλιά, όπως λέει, την άλλη να της πω έλα να πάμε στο γραφείο να συζητήσουμε για τον βαθμό σου; Είναι δυνατόν; Mε το γραφείο μου, να είναι αντικριστό με το γραφείο άλλων συναδέλφων και η πόρτα ανοιχτή.

Δημοσιογράφος: Γιατί να βγουν τώρα να καταγγείλουν;

Καθηγητής Γεωλογίας: Bλέπετε αυτές τις μέρες είναι της μόδας η ανθρωποφαγία.

Καταγγελίες ωστόσο υπάρχουν και για δεύτερο καθηγητή από το Αριστοτέλειο.

Όπως αποκάλυψε πρώην φοιτήτρια του Αρχαιολογικού-Ιστορικού τμήματος, δέχτηκε σεξουαλική παρενόχληση από καθηγητή του τμήματος.

«Με κάλεσε στο γραφείο με πρόσχημα τους βαθμούς. Κλείδωσε την πόρτα και άρχισε να μου λέει κομπλιμέντα, όπως τι όμορφα μαλλιά που έχω... Προσπάθησε να με χαϊδέψει και έτριβε πάνω μου το σώμα του. Δεν ξέρω πως βρήκα την δύναμη και τον απώθησα.»

Η Εισαγγελία Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης παρήγγειλε ήδη τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης.

Η Καθηγήτρια του ΑΠΘ Δήμητρα Κογκίδου είπε ότι θα γίνει κοινή καταγγελία.

«Υπάρχει μια καταγγελία, η οποία θα είναι επώνυμη από φοιτήτριες που είναι απόφοιτες τώρα. 10 περίπου καταγγελίες, αλλά θα κάνουν μια κοινή για τον συγκεκριμένο καθηγητή.»

Πηγή: skai.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 20 Ιανουαρίου 2021 10:01

Σχετικά Άρθρα

  • «Πυρηνικό ριφιφί» στο ΑΠΘ: «Καμία διαρροή ραδιενέργειας, αδύνατον να συμβεί»
    «Πυρηνικό ριφιφί» στο ΑΠΘ: «Καμία διαρροή ραδιενέργειας, αδύνατον να συμβεί»

    «Πριν ενάμιση μήνα βρέθηκε σπασμένο λουκέτο πόρτας που οδηγεί στο υπόγειο, δεν υπήρξε καμία άλλη παραβίαση», λέει ο πρύτανης του ΑΠΘ.

    Αναστάτωση προκάλεσε η είδηση περί απόπειρας εισβολής αγνώστων στο υπόγειο της Σχολής Θετικών Επιστημών του ΑΠΘ, εκεί όπου φυλάσσεται ένας μικρός πυρηνικός αντιδραστήρας.

    Σύμφωνα με «Τα Νέα», άγνωστοι που πιθανότατα συμμετείχαν στην κατάληψη του ΑΠΘ, φέρεται να έσπασαν με αλυσοπρίονο το εξωτερικό περίβλημα της προστασίας που βρίσκεται πυρηνικός αντιδραστήρας της σχολής (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ).

    Ωστόσο, μιλώντας στο thestival.gr, ο Πρύτανης του ΑΠΘ, Χαράλαμπος Φείδας εμφανίστηκε καθησυχαστικός, λέγοντας αρχικά πως πρόκειται για ένα συμβάν που πιθανόν έγινε πριν από περίπου 1,5 μήνα. Το μόνο που εντοπίστηκε είναι ένα σπασμένο λουκέτο σε πόρτα που οδηγεί στο υπόγειο της Σχολής Θετικών Επιστημών, εκεί όπου βρίσκεται ο πυρηνικός αντιδραστήρας.

    Ο κ. Φείδας ξεκαθάρισε ότι δεν υπήρξε καμία διαρροή ραδιενέργειας και πως κάτι τέτοιο είναι αδύνατον να συμβεί, καθώς ο συγκεκριμένος πυρηνικός αντιδραστήρας χρησιμοποιείται μόνος για εκπαιδευτικούς λόγους.

    «Πρόκειται για έναν υποκρίσιμο πυρηνικό αντιδραστήρα ο οποίος χρησιμοποιείται καθαρά για εκπαιδευτικούς λόγους από το 1974. Δεν τίθεται θέμα διαρροής ή ανάφλεξης. Υπόκειται σε όλους τους ρυθμιστικούς ελέγχους από την αρμόδια ελληνική και ευρωπαϊκή επιτροπή. Ο υποκρίσιμος πυρηνικός αντιδραστήρας φυλάσσεται σε υπόγειο χώρο όπου υπάρχει θωρακισμένη πόρτα και συναγερμός.

    Πριν ενάμιση μήνα βρέθηκε σπασμένο λουκέτο πόρτας που οδηγεί στο υπόγειο. Δεν υπήρξε καμία άλλη παραβίαση. Δεν υπήρξε διαρροή ούτε υπάρχει δυνατότητα διαρροής καθώς χρησιμοποιείται μόνο για εκπαιδευτικούς λόγους. Τα μέτρα ασφαλείας έχουν ενταθεί για προληπτικούς λόγους» σημείωσε ο πρύτανης του ΑΠΘ.

    Ο υποκρίσιμος πυρηνικός αντιδραστήρας είναι υπό την εποπτεία του τμήματος Φυσικής του τομέα Πυρηνικής Φυσικής.

    Πηγή: iEidiseis.gr
  • Επεισόδια τα ξημερώματα στο Γεωπονικό Αθηνών και έξω από το ΑΠΘ
    Επεισόδια τα ξημερώματα στο Γεωπονικό Αθηνών και έξω από το ΑΠΘ

    Επεισόδια σημειώθηκαν τα ξημερώματα της Κυριακής στη Γεωπονική Σχολή Αθηνών καθώς και έξω από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

    Ειδικότερα, περίπου 40 άτομα που βρίσκονταν σε συναυλία στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας βγήκαν στη Λεωφόρο Αθηνών και έβαλαν φωτιές σε κάδους, ενώ προκάλεσαν φθορές και σε οχήματα. Συγκεκριμένα, έκαψαν δύο λεωφορεία και ένα αυτοκίνητο. Στο σημείο έσπευσε η Αστυνομία, που με χρήση δακρυγόνων απομάκρυνε τους διαδηλωτές από το σημείο.

    Επεισόδια και στη Θεσσαλονίκη

    Με ρίψη μολότοφ και άλλων αντικειμένων, κουκουλοφόροι συγκρούστηκαν με αστυνομικές δυνάμεις, λίγο μετά τα μεσάνυχτα, στη συμβολή των οδών Αγίου Δημητρίου και Εθνικής Αμύνης έξω από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

    Οι αστυνομικοί απάντησαν με ρίψη δακρυγόνων και τους απώθησαν.

    Από τις μολότοφ προκλήθηκαν υλικές ζημιές σε σταθμευμένα αυτοκίνητα, τα οποία απομακρύνθηκαν μετά τη λήξη των επεισοδίων. Η πυροσβεστική υπηρεσία κλήθηκε για να σβήσει φωτιές που έβαλαν άγνωστοι σε κάδους απορριμμάτων, ενώ ασθενοφόρο του ΕΚΑβ παρέλαβε άτομο με αναπνευστικά προβλήματα.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Συγκίνηση στο ΑΠΘ: Απένειμαν στις οικογένειες φοιτητριών που έχασαν τη ζωή τους στα Τέμπη το πτυχίο τους - «Κάθομαι με ένα άψυχο χαρτί στα χέρια»
    Συγκίνηση στο ΑΠΘ: Απένειμαν στις οικογένειες φοιτητριών που έχασαν τη ζωή τους στα Τέμπη το πτυχίο τους - «Κάθομαι με ένα άψυχο χαρτί στα χέρια»

    Το πτυχίο Αρχιτεκτονικής στην Ελπίδα Χούπα και στην Εριέττα Μόλχου, οι οποίες έχασαν τη ζωή τους στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, παρέδωσε στις οικογένειές τους το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, σε μία συμβολική πρωτοβουλία για να τιμήσει τη μνήμη τους.

    Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, στην τελετή ορκωμοσίας που πραγματοποιήθηκε σήμερα, στην αίθουσα Τελετών του ΑΠΘ, σε κλίμα ιδιαίτερης συγκινησιακής φόρτισης, το πτυχίο της 28χρονης Ελπίδας Χούπα, παρέλαβαν τα αδέλφια της Κωνσταντίνος και Σεραφείμ. Ο πατέρας της, Χρήστος Χούπας, με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είχε κοινοποιήσει την πρόσκληση στην τελετή ορκωμοσίας και είχε εξηγήσει πως ο ίδιος και η μητέρα της φοιτήτριας δεν είχαν τη δύναμη να παρευρεθούν. Όπως ανέφερε, «ενώ όλοι θα είναι μέσα στην τρελή χαρά για τις επιδόσεις του παιδιού τους και θα του εύχονται καλή σταδιοδρομία στη ζωή του, εγώ θα στέκομαι σαν σκιάχτρο με ένα άψυχο χαρτί στα χέρια χωρίς παιδί να ευχηθώ».

    Παραλαμβάνοντας το πτυχίο της Εριέττας Μόλχου η μητέρας της είπε πως «σήμερα είναι ημέρα γιορτής για όλα τα παιδιά για τις προσπάθειές τους και μαζί με τα παιδιά γιορτάζουν και τα δικά μας παιδιά μέσα από εμάς» και «εγώ είμαι πολύ υπερήφανη για την Εριέττα μου».

    Πηγή: Ethnos.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: EUROKINISSI/ ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΠΑΓΟΥΡΤΖΗΣ/ ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ

  • Θεσσαλονίκη: Άνδρας μαχαίρωσε 35χρονο μέσα στις εγκαταστάσεις του ΑΠΘ
    Θεσσαλονίκη: Άνδρας μαχαίρωσε 35χρονο μέσα στις εγκαταστάσεις του ΑΠΘ

    Επίθεση με μαχαίρι σημειώθηκε το απόγευμα της Μεγάλης Πέμπτης (13/4) μέσα στο campus στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

    Όπως αναφέρει το thestival.gr, λίγο μετά τις 16:00 ένας άνδρας μαχαίρωσε στο λαιμό έναν 35χρονο. Ο δράστης κατάφερε επιπόλαια τραύματα στο θύμα, το οποίο διακομίσθηκε στο νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ.

    Αστυνομικοί της ομάδας «Ζ» βρέθηκαν άμεσα στο σημείο και διεξάγουν αυτήν την ώρα έρευνες στην περιοχή για τον εντοπισμό του δράστη.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Δέκα φοιτητές του ΑΠΘ χάθηκαν στην τραγωδία - «Οι ευθύνες δεν είναι μόνο του σταθμάρχη»
    Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Δέκα φοιτητές του ΑΠΘ χάθηκαν στην τραγωδία - «Οι ευθύνες δεν είναι μόνο του σταθμάρχη»

    Απέραντο κλίμα οδύνης και οργής είναι διάχυτο στοΑριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε στο ethnos.gr ο πρύτανης, Νίκος Παπαϊωάννου, η μεγάλη φοιτητική κοινότητα του Πανεπιστημίου μετρά μέχρι στιγμής, δέκα άτομα μεταξύ των αγνοουμένων και των θανόντων από το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

    Ως φόρο τιμής στους νεκρούς, τους αγνοούμενους και τους τραυματισμένους την Πέμπτη 2 Μαρτίου δεν έγιναν μαθήματα στο ΑΠΘ. Στις λίγες παραδόσεις που έγιναν την Παρασκευή 3 του μήνα, η ατμόσφαιρα ήταν απερίγραπτα βαριά στα αμφιθέατρα και η εικόνα τους πολύ διαφορετική σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα. Πολλά από τα έδρανα ήταν άδεια, αφού σημαντικός αριθμός φοιτητών, συγκλονισμένοι από το τραγικό δυστύχημα, προτίμησε να μην προσέλθει στο πανεπιστήμιο.

    Στους διαδρόμους των σχολών, στους αύλειους χώρους του campus, στα κυλικεία αλλά και στα καφέ κοντά στο τριτοβάθμιο εκπαιδευτικό ίδρυμα που συχνάζουν φοιτητές, μόνο θέμα συζήτησης, με τα λόγια να βγαίνουν δύσκολα από τα χείλη, είναι, αν υπάρχει κάποιος γνωστός μεταξύ των επιβατών του μοιραίου τρένου.

    Δυστυχώς, πολλοί είναι αυτοί που έχασαν έναν συμφοιτητή, έναν άνθρωπο που αντάλλαζαν ζωηρές και εγκάρδιες κουβέντες στα διαλείμματα μεταξύ των μαθημάτων, έναν πολύ καλό φίλο, τον άνθρωπο που για χρόνια κάθονταν πλάι-πλάι στο αμφιθέατρο. Στο εξής σε αυτά τα έδρανα δε θα υπάρχει η γνώριμη φιγούρα και τη θέση της θα πάρει ένα τεράστιο κενό...

    Γνωστά τα θύματα σε πολλούς φοιτητές

    Τα πρόσωπα των αγνοουμένων που δημοσιεύθηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι λίγο-πολύ γνωστά στους περισσότερους φοιτητές. Κάποιους τους έβλεπαν σε κοντινά τραπέζια στη φοιτητική λέσχη και στα κυλικεία των σχολών, με άλλους περνούσαν το ίδιο κατώφλι των πανεπιστημιακών σχολών και με κάποιους διάβαζαν στο ίδιο δωμάτιο της Φοιτητικής Βιβλιοθήκης του ΑΠΘ. Μπορεί μέχρι πρότινος να μη γνώριζαν το όνομά τους, όμως, στο εξής πάντοτε θα έχουν στη μνήμη τους τις κινήσεις που συνήθιζαν να κάνουν.

    «Σε όλο το πανεπιστήμιο η κατάσταση είναι πάρα πολύ δύσκολη. Ο πόνος και η θλίψη είναι δυσβάστακτα από την πρώτη στιγμή που το μάθαμε. Είναι δύσκολο να βρω λόγια να περιγράψω το κλίμα που επικρατεί μεταξύ των φοιτητών. Μαθαίνουμε για συμφοιτητές μας που έχασαν ένα φίλο και το μόνο που ακούγεται, είναι οι ερωτήσεις μεταξύ των φοιτητών, αν είναι γνωστός κάποιος από αυτούς που χάθηκε, αγνοείται ή τραυματίστηκε. Ένα μούδιασμα και μια ανατριχίλα διακατέχουν ολόκληρη την πανεπιστημιακή κοινότητα και για πολλούς είναι δύσκολο να διαχειριστούν το τραγικό συμβάν. Είναι πολύ δύσκολο να διαχειριστούν το γεγονός ότι στο εξής θα είναι κενά τα έδρανα που κάθονταν οι φίλοι τους», τονίζει στο ethnos.gr, με συγκίνηση ζωγραφισμένη στη φωνή της, η Σαμπίνα Κουρρίζι, μέλος της διοίκησης του Συλλόγου Φοιτητών Αρχαιολογικού Τμήματος του ΑΠΘ.

    Οργή και ένα τεράστιο γιατί

    Κατά την ίδια, μαζί με τη θλίψη και την οδύνη που διακατέχουν τους φοιτητές, «συμπορεύεται» κι ένα αίσθημα οργής. Τους «πνίγουν» μεγάλα και αναπάντητα ερωτήματα και κυρίως ένα τεράστιο «γιατί». Γιατί η συγκοινωνία μέσω σιδηροδρόμου ήταν εγκαταλελειμμένη στην τύχη της; Γιατί επί χρόνια αδιαφορούσαν για τις υποδομές οι αρμόδιοι; Γιατί να κάνει αυτό το μοιραίο λάθος ο σταθμάρχης; Γιατί τόσοι νέοι άνθρωποι να φύγουν τόσο άδικα, με αυτόν τον τόσο τραγικό τρόπο, από τη ζωή, πριν καλά-καλά προλάβουν να τη γευθούν;

    «Μαζί με την απέραντη θλίψη μας αισθανόμαστε και μία τεράστια οργή. Θέλουμε απαντήσεις. Ζητούμε να μάθουμε, γιατί να συμβεί αυτό. Γιατί να ανεβαίνουν τόσοι συνάνθρωποί μας και φίλοι μας σε μία προβληματική σιδηροδρομική συγκοινωνία; Ποιους βαρύνουν οι ευθύνες για το τραγικό συμβάν; Διότι οι ευθύνες σίγουρα δεν είναι μόνο του σταθμάρχη που έκανε το τραγικό λάθος», τονίζει η Σαμπίνα Κουρρίζι.

    Λίγες ώρες μετά το τραγικό συμβάν φοιτητές του ΑΠΘ ξεκίνησαν ειρηνικές διαμαρτυρίες, ζητώντας την απόδοση ευθυνών σε κάθε αρμόδιο. Το βράδυ της Τετάρτης 1 Μαρτίου πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης, την επόμενη μέρα έγινε συγκέντρωση στην Καμάρα και πορεία με κατάληξη το σιδηροδρομικό σταθμό, ενώ κάτι αντίστοιχο έγινε και το βράδυ της Παρασκευής 3 Μαρτίου.

    Δέκα νεκροί και αγνοούμενοι και 26 τραυματίες

    Δέκα νεκρούς και αγνοούμενους και 26 τραυματίες από το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών μετράει μέχρι στιγμής η κοινότητα του ΑΠΘ. Όπως αναφέρει στο ethnos.gr ο πρύτανης του εκπαιδευτικού ιδρύματος, ήδη ξεκίνησαν ενέργειες στήριξης των φοιτητών του πανεπιστημίου και το επόμενο διάστημα θα γίνουν δράσεις ως φόρος τιμής στα άτομα που έφυγαν τόσο γρήγορα και τόσο άδικα από τη ζωή.

    «Ως πρύτανης του πανεπιστημίου αλλά και ως πατέρας θέλω πρώτα απ’ όλα να εκφράσω τα θερμά μου συλλυπητήρια στις οικογένειες των θανόντων και ευχές για ταχεία ανάρρωση στους τραυματισμένους. Από την πρώτη στιγμή οι πρυτανικές Αρχές παροτρύναμε τους φοιτητές να προσέλθουν και να δώσουν αίμα για τους τραυματίες στο Κέντρο Αιμοδοσίας του ΑΧΕΠΑ. Είναι πολύ μεγάλη η συμμετοχή των φοιτητών και τα παιδιά αυτά απέδειξαν ότι αποτελούν ένα τεράστιο φωτεινό σήμα στην τόση μαυρίλα που προκάλεσε αυτό το τραγικό συμβάν. Επίσης, το Κέντρο Συμβουλευτικής Ψυχολογίας του πανεπιστημίου μας καθώς και η Γ΄ Ψυχιατρική Κλινική του ΑΧΕΠΑ είναι έτοιμα να προσφέρουν οποιαδήποτε ψυχολογική στήριξη στους τραυματισμένους. Δεν κάναμε μάθημα στο πανεπιστήμιό μας την Πέμπτη και τις επόμενες ημέρες θα προχωρήσουμε σε μία-δύο δράσεις ως φόρο τιμής, οι οποίες θα ανακοινωθούν άμεσα», τόνισε ο κ. Παπαϊωάννου.

    Ειδικότερα, εξετάζεται, μεταξύ άλλων, είτε εκπρόσωποι των πρυτανικών Αρχών είτε κοσμήτορες των πανεπιστημιακών σχολών και πρόεδροι των τμημάτων να παραβρεθούν σε κηδείες φοιτητών του ΑΠΘ.

    «Όλα τα παιδιά που έφυγαν από τη ζωή, είναι δικά μας, ακόμα και αν δεν είναι φοιτητές του πανεπιστημίου μας. Χάσαμε στο τραγικό δυστύχημα και δύο παιδιά συναδέλφων μας. Όλο το πανεπιστήμιο ασχολείται με το θέμα αυτό και το ‘’πνίγει’’ ένα τεράστιο γιατί», κατέληξε ο πρύτανης του ΑΠΘ.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Εκλογές 2023: Μοντέλο του ΑΠΘ «διαβάζει» τα tweets και… βγάζει κυβέρνηση - Τι αποκαλύπτει η σύγκριση με τις δημοσκοπήσεις
    Εκλογές 2023: Μοντέλο του ΑΠΘ «διαβάζει» τα tweets και… βγάζει κυβέρνηση - Τι αποκαλύπτει η σύγκριση με τις δημοσκοπήσεις

    Μετά τις αμερικανικές εκλογές του 2016 επιστήμονες, μεταξύ των οποίων και ερευνητές από το ΑΠΘ, προσπάθησαν να αποκωδικοποιήσουν πολιτικά τα tweets των χρηστών για τον Ντόναλντ Τράμπ και τη Χίλαρι Κλίντον. Επτά χρόνια μετά το ΑΠΘ δημιούργησε το πρώτο διεθνώς λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης το οποίο συγκεντρώνει καθημερινά περισσότερα από 2.000 tweets που αναφέρονται στα πολιτικά κόμματα του ελληνικού κοινοβουλίου, αποκρυπτογραφεί το συναισθηματικό τους νόημα και εν συνεχεία προβλέπει όπως οι δημοσκοπήσεις τις εκλογικές προτιμήσεις της κοινής γνώμης. Πρόκειται για την πλατφόρμα «Πολιτικό Βαρόμετρο» η οποία, χρησιμοποιώντας μαθηματικά μοντέλα συναισθηματικής νοημοσήνης κατατάσσει τα tweets σε θετικά, αρνητικά και ουδέτερα και μετά με βάση αυτά τα νούμερα κάνει πρόβλεψη των εκλογικών αποτελεσμάτων.

    «Εμείς αναλύουμε τι γίνεται στο twitter και προσπαθούμε να το αναγάγουμε στο δημοσκοπικό σώμα. Μπορούμε να μιμηθούμε τις δημοσκοπήσεις χωρίς να κάνουμε δημοσκοπήσεις» δήλωσε στο ethnos.gr ο Διευθυντής του Εργαστηρίου Τεχνητής Νοημοσύνης και Ανάλυσης Πληροφοριών, Καθηγητής του Τμήματος Πληροφορικής του ΑΠΘ, Ιωάννης Πήτας.

    Το εργαλείο Υπολογιστικής Πολιτικής για την πρόβλεψη εκλογικών αποτελεσμάτων και εκτίμηση της πολιτικής κοινής γνώμης, «τρέχει» από τον περασμένο Μάιο από το τμήμα του ΑΠΘ. Αναπτύχθηκε στο Εργαστήριο Τεχνητής Νοημοσύνης και Ανάλυσης Πληροφοριών του Πανεπιστημίου. Για τον σκοπό αυτό, χρησιμοποιείται η αυτόματη ανάλυση των tweets των πολιτών που αναφέρονται μέσω hashtags σε πολιτικά κόμματα της Βουλής των Ελλήνων, τα οποία συλλέγονται και αναλύονται καθημερινά. Η ανάλυση γίνεται με μεθόδους Τεχνητής Νοημοσύνης (συναισθηματική ανάλυση κειμένων).

    λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης
    λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης

    Σύμφωνα με τους δημιουργούς του, το εργαλείο μπορεί να υποκαταστήσει τις δημοσκοπήσεις, καθώς η ανάλυση της κοινής γνώμης είναι καθημερινή, με άμεση απόκριση στα πολιτικά γεγονότα. «Το κόστος είναι σχεδόν μηδενικό. Δεν υπάρχει σοβαρή απόκλιση από τα αποτελέσματα των δημοσκοπήσεων, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα αναλύσεις (5/2022-2/2023). Οποιοσδήποτε ενδιαφερόμενος μπορεί να ανατρέξει καθημερινά στο «Πολιτικό Βαρόμετρο» για να δει την τρέχουσα πρόθεση ψήφου και τις τάσεις της για τις επερχόμενες εθνικές εκλογές» τονίζει ο κ. Πήτας.

    Η πρόσβαση στα αποτελέσματα των αναλύσεων είναι ανοιχτή σε όλους, ενώ παρέχει και άλλες πληροφορίες που δεν μπορούν να τις δώσουν οι δημοσκοπήσεις. Σύμφωνα με τον καθηγητή του ΑΠΘ η ανάλυση των tweets φαίνεται ότι κουβαλάει πολύ πληροφορία. Για παράδειγμα μπορείς να χαρακτηρίσεις τι είναι πολιτικό γεγονός. Μπορείς να δεις πότε έχεις σημαντικά πολιτικά γεγονότα σε μια προεκλογική περίοδο. «Δημιουργείται ηχώ στο twitter και αυτό φάνηκε πχ και στην υπόθεση της Καϊλή με τον αριθμό και την ένταση των tweets».

    Η μεθοδολογία

    Η διαδικασία είναι πλήρως αυτόματη. Μεθοδολογικά, στην πρώτη μέθοδο, τα θετικά/αρνητικά και ουδέτερα tweets ανάγονται σε εκλογικές προτιμήσεις του γενικού εκλογικού σώματος, χρησιμοποιώντας αποτελέσματα παλαιότερων δημοσκοπήσεων (πχ πριν τον Νέμβριο 2022). Από εκεί και μετά η αναγωγή είναι καθημερινή, αυτόματη και χρησιμοποιεί μόνον πληροφορία από tweets.

    Στην δεύτερη μέθοδο χρησιμοποιείται πληροφορία αποκλειστικά και μόνον από tweets: τα αρνητικά tweets κάθε κόμματος μοιράζονται στα υπόλοιπα κόμματα με βάση την δημοφιλία τους (όπως μετριέται καθημερινά από τον άθροισμα του αριθμού των θετικών και ουδέτερων tweets). Δεν χρησιμοποιείται άλλη πληροφορία, ούτε γίνεται αναγωγή στο σύνολο του εκλογικού σώματος. Η εκτίμηση αυτή παρουσιάζει αξιοσημείωτη χρονική ευαισθησία και άμεση ανταπόκριση σε πολιτικά συμβάντα. «Πρέπει να τονιστεί όμως ότι το τμήμα του πληθυσμού που παράγει πολιτικά tweets δεν είναι κατ ανάγκην και αντιπροσωπευτικό του γενικού εκλογικού σώματος. Χρησιμοποιώντας τα βελάκια μπορείτε να αλλάξετε χρονική περίοδο παρουσίασης: α) όλη την περίοδο ανάλυσης (από 5/2022 και μετά), β) τελευταία εβδομάδα, γ) τελευταίος μήνας, δ) τελευταίο τρίμηνο».

    λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης
    λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης

    Τι δείχνει η ανάλυση των tweets

    Όπως εξηγεί ο κ. Πήτας, η μέχρι σήμερα ανάλυση των tweets δείχνει ότι η ΝΔ στο σύνολο είναι μπροστά 6 με 7 μονάδες από το δεύτερο κόμμα που είναι ο ΣΥΡΙΖΑ. «Στο εκλογικό σώμα των νεότερων ηλικιών που είναι ενεργά πολιτικά στο twitter, η ΝΔ δεν τα πάει τόσο καλά στις νεότερες γενιές σε σχέση με τις μεγαλύτερες ηλικίες. Αυτό επιβεβαιώνεται και από τα δικά μας τα νούμερα. Η νέα γενιά συμπεριφέρεται διαφορετικά σε σχέση με τις υπόλοιπες γενιές. Εκεί πέρα δεν υπάρχει κυριαρχούσα θέση της ΝΔ. Τέλος, ελαφρά πτωτική πορεία δείχνουν τα tweets και για το ΚΙΝΑΛ.»

    Μικρά κόμματα δεν μπορούν να ταυτοποιηθούν ακόμη από την εφαρμογή στο twitter. «Υπάρχουν λίγα tweets και όσο πιο λίγα υπάρχουν τόσο πιο αναξιόπιστα είναι τα νούμερα. Για αυτό και δενμπορούμε να αναφερθούμε σε πολύ μικρά κόμματα» εξηγεί ο κ. Πήτας. Τα αποτελέσματα από την ανάλυση των tweets μπορούν να αξιοποιηθούν από τα πολιτικά κόμματα. Για παράδειγμα σε αυτό το ενεργό κομμάτι δηλ. των πολιτών της ηλικίας 15-35 που υστερεί ένα κόμμα θα μπορούσε να επικεντρωθεί για να δει το μπορεί να κάνει για να ανέβει η απήχησή τους, γιατί αυτή η γενιά επηρεάζει και τους υπόλοιπους μετά».

    λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης
    λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης

    Αγκάθι οι ψεύτικοι λογαριασμοί και τα τρολς

    Αγκάθι για την νέα εφαρμογή αποτελούν και οι ψεύτικοι λογαριασμοί και τα τρολς. «Προς το παρόν δεν μπορούμε να αποφύγουμε τους ψεύτικους λογαριασμούς. Δεν μας δημιουργούν πρόβλημα αυτή τη στιγμή αλλά είναι κάτι το οποίο θα θέλαμε να το μελετήσουμε γιατί μας ενδιαφέρει η αντικειμενικότητα της πλατφόρμας». H έρευνα και ανάπτυξη του Πολιτικού Βαρόμετρου έχει πραγματοποιηθεί από την ερευνητική ομάδας Υπολογιστικής Πολιτικής (τμήματα του AIIA.CVML) του Εργαστηρίου Τεχνητής Νοημοσύνης και Ανάλυσης Πληροφοριών (AIIA Lab) του Τμήματος Πληροφορικής, του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Πώς εξηγείται ο έρωτας επιστημονικά, πώς πυροδοτείται -Το ΑΠΘ δίνει την απάντηση
    Πώς εξηγείται ο έρωτας επιστημονικά, πώς πυροδοτείται -Το ΑΠΘ δίνει την απάντηση

    Ο μύθος του Έρωτα και της Ψυχής βρήκε την ιδανική αποτύπωσή του στο κλασικιστικό αριστούργημα του Antonio Canova. Το έργο του γλύπτη βασίζεται στις αρχές αναπαράστασης του ανθρώπινου σώματος του Πραξιτέλη και από τον 18ο αιώνα, όταν σμιλεύθηκε, γνώρισε χιλιάδες αντιγραφές. Σήμερα φιλοξενείται στο Μουσείο του Λούβρου.

    Κι όμως, ο έρωτας μπορεί να εξηγηθεί και επιστημονικά

    Όμως, ο έρωτας μπορεί να εξηγηθεί και επιστημονικά. Δεν είναι μια ανθρώπινη εφεύρεση που ανάγεται στον ρομαντισμό και στην περίοδο της Αναγέννησης. Είναι και Χημεία. Και όσο και αν ξενίζει κάποιους η διαπίστωση, μπορεί να δοθεί επιστημονική απάντηση, απολύτως τεκμηριωμένη, με αφορμή την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου.

    Όπως εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η διευθύντρια του Βιοχημικού Εργαστηρίου του τμήματος Χημείας του ΑΠΘ, Δώρα Χόλη-Παπαδοπούλου, η έκφραση «ο έρωτας είναι χημεία», που χρησιμοποιείται ευρέως, δεν αντιστοιχεί απολύτως στην πραγματικότητα. Χημεία υπάρχει, όπως διευκρινίζει, αλλά «πυροδοτείται από άλλους παράγοντες που ξεφεύγουν από απλές χημικές αντιδράσεις ή, για να είμαστε πιο συγκεκριμένοι, από βιοχημικές αντιδράσεις, αφού έτσι ονομάζονται οι χημικές διεργασίες κυττάρων/οργανισμών» και «ως συμπέρασμα, μπορούμε να πούμε ότι οι βιοχημικές αντιδράσεις προηγούνται από άλλες πολύπλοκες διαδικασίες, που σχετίζονται με τις προσωπικές προσλαμβάνουσες, την καθημερινότητα, την προσωπικότητα όπως έχει διαμορφωθεί».

    Τι είναι ο έρωτας με την πρώτη ματιά

    Αλλά με τον έρωτα «με την πρώτη ματιά» τι γίνεται αλήθεια; Μπορεί κάποιος να ερωτευτεί ξαφνικά;

    Η επιστημονική απάντηση είναι «ναι», όπως τη δίνει η κυρία Χόλη-Παπαδοπούλου: «Εάν η πρώτη ματιά πυροδοτεί διαδικασίες που οδηγούν σε έκκριση κάποιων συγκεκριμένων ορμονών και νευροδιαβιβαστών, ναι, είναι δυνατόν να αρχίσει μία τέτοιου είδους επικοινωνία».

    «Αυτό σημαίνει ότι σε αυτό το αισθησιακό πανηγύρι συμμετέχουν χημικοί αγγελιοφόροι του ενδοκρινικού μας συστήματος και του εγκεφάλου. Αρχίζει η έκκριση αδρεναλίνης και κορτιζόλης, διότι ενεργοποιούνται ο υποθάλαμος, η υπόφυση και τα επινεφρίδια. Στη συνέχεια εκκρίνεται ντοπαμίνη στο κυκλοφορικό σύστημα, η ορμόνη της απόλαυσης και αίσθηση ευφορίας. Κατά τη διάρκεια του έρωτα η σεροτονίνη βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα και η ωκυτοκίνη, η ορμόνη της αγκαλιάς, αποτελεί την ισχυρή ορμόνη που εκτοξεύεται κατά τη διάρκεια του οργασμού», εξηγεί η καθηγήτρια.

    Άρα, όταν οι Γάλλοι μιλούν για έρωτα «κατακέφαλα», έχουν απόλυτο δίκιο. Όταν είμαστε ερωτευμένοι μπορεί να γίνει μέτρηση κάποιων ορμονών και να αποδειχθεί και με χημικό τρόπο.

    Όσον αφορά τον ισχυρισμό ότι η κατανάλωση οστρακοειδών ευνοεί τη λίμπιντο, δεν αντιστοιχεί πλήρως στην πραγματικότητα. Οπότε δεν χρειάζεται ένας ερωτευμένος άνθρωπος να φάει κάτι συγκεκριμένο για τον έρωτά του και μόνο.

    «Οι τροφές δεν είναι κάτι που αν το πάρουμε σήμερα-αύριο θα μας ''οδηγήσουν'' στον έρωτα. Δημιουργούν όλες εκείνες τις οργανικές συνθήκες που επιταχύνουν, επιβραδύνουν ή αναστέλλουν τελείως την παραγωγή και έκκριση ορμονών», σημειώνει η καθηγήτρια του ΑΠΘ.

    Πηγή: Ιefimerida.gr

  • Το ChatGPT έδωσε εξετάσεις σε δύσκολο μάθημα της Πληροφορικής του ΑΠΘ - Τι βαθμό πήρε
    Το ChatGPT έδωσε εξετάσεις σε δύσκολο μάθημα της Πληροφορικής του ΑΠΘ - Τι βαθμό πήρε

    Είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εφαρμογή στην ιστορία! Το ChatGPT έδωσε εξετάσεις και στο πανεπιστήμιο.

    Ο αλγόριθμος ChatGPΤ πέρασε με μια εξαιρετικά καλή βαθμολογία -8 στα 10- το απαιτητικό μάθημα της Ψηφιακής Επεξεργασίας Εικόνας στις εξετάσεις του χειμερινού εξαμήνου στο Τμήμα Πληροφορικής του ΑΠΘ.

    Το ChatGPT, που σε μόλις δύο μήνες από το λανσάρισμά του «κέρδισε» 100 εκατ. ενεργούς χρήστες παγκοσμίως και μαζί τον τίτλο της ταχύτερα αναπτυσσόμενης εφαρμογής στην ιστορία (το Google και το Facebook χρειάστηκαν πέντε χρόνια και το TikTok εννέα μήνες), έβγαλε τους δημιουργούς του «ασπροπρόσωπους» στο πλαίσιο σχετικού πειράματος, που πραγματοποίησε ο καθηγητής του Τμήματος Πληροφορικής, Ιωάννης Πήτας, πρόεδρος της Διεθνούς Ακαδημίας Διδακτορικών Σπουδών στην Τεχνητή Νοημοσύνη (AIDA).

    «Υποβάλαμε ερωτήματα στο ChatGPT και πήραμε τις απαντήσεις. Με εξαίρεση κάποιες αστοχίες, ο αλγόριθμος τα πήγε πολύ καλά. Θα τον βαθμολογούσα με 8 στα 10. Ορισμένα μάλλον εκπληκτικά ευρήματα ήταν ότι το ChatGPT μπορεί να μιμηθεί αρκετά καλά μαθηματικούς συλλογισμούς, π.χ. σε 2D συστήματα, μετασχηματισμούς z και Fourier και μιγαδικούς αριθμούς. Επίσης, μπορεί να παρουσιάσει αρκετά καλά τις ιδιότητες φυσικών φαινομένων με κάποια "συλλογιστική" -με ή χωρίς εισαγωγικά- κάτι που υπερβαίνει μια επιτυχημένη κλασική σύνθεση κειμένου. Το ChatGPT μπορεί ακόμα να παρέχει λύσεις προγραμματισμού, π.χ. για τον υπολογισμό του αριθμητικού μέσου και της εξόδου του φίλτρου κινούμενου μέσου όρου σε Python», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Πήτας.

    Στο τέλος του περασμένου Ιανουαρίου, ο ίδιος αλγόριθμος, «παιδί» της αμερικανικής OpenAI, στην οποία η Microsoft γνωστοποιήθηκε ότι θα επενδύσει 10 δισ. δολ., πέρασε (έστω με χαμηλή βαθμολογία, C+) τις τελικές εξετάσεις στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου της Μινεσότα, αφού απάντησε σε θέματα -συνολικά 95 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και 12 θέματα σύνθεσης- που κυμαίνονταν από το συνταγματικό δίκαιο έως τη φορολογία και τις αδικοπραξίες. Λίγο αργότερα, «σκόραρε» πάνω από 50% στις εξετάσεις για την απόκτηση ιατρικής άδειας στις ΗΠΑ (USMLE).

    Κίνδυνος απονομής πτυχίων σε ανύπαρκτους φοιτητές

    Μέχρι πρόσφατα, σημειώνει ο κ. Πήτας, «εφαρμογές όπως το ChatGPT θεωρούσαμε ότι μπορούν να αξιοποιηθούν κυρίως στις ανθρωπιστικές επιστήμες και την ιατρική. Μετά από αυτό το πείραμα, είδαμε ότι ο αλγόριθμος μπορεί να τα πάει πολύ καλά και σε επιστήμες που σχετίζονται με τα μαθηματικά και τη μηχανική και αυτό αναδεικνύει το σημαντικό πρόβλημα που δημιουργείται και στην εκπαίδευση. Δεν πρέπει να είμαστε τεχνοφοβικοί, αφού πρόκειται για μια χρήσιμη τεχνολογία, που αν χρησιμοποιηθεί σωστά τα κέρδη θα είναι πολύ μεγαλύτερα από τους κινδύνους και μεσομακροπρόθεσμα θα έχει πολύ θετικό αντίκτυπο στην εργασία και τις αγορές, αλλά σίγουρα χρειάζεται να ληφθούν μέτρα και μάλιστα πυροσβεστικά, υπό την έννοια ότι χρειάζεται να είναι άμεσα».

    Κατά τον κ. Πήτα, το πρώτο ζήτημα που χρειάζεται να προσέξουν όλοι και όλες όσοι ασχολούνται με την εκπαίδευση είναι οι εξετάσεις και οι εργασίες: «Στα ελληνικά πανεπιστήμια, όπου οι εξετάσεις δίδονται με φυσική παρουσία και υπάρχει προσωπική επίβλεψη, το πρόβλημα δεν είναι έντονο. Αν όμως το ChatGPT είχε έρθει σε συνθήκες κορονοϊού, τα πράγματα θα ήταν πολύ διαφορετικά. Το ίδιο ισχύει για τα πανεπιστήμια που δουλεύουν με τηλεκπαίδευση, καθώς πλέον δεν θα υπάρχει μόνο το θέμα της ταυτοπροσωπίας του εξεταζόμενου φοιτητή, που ήδη υφίστατο, αλλά και αυτό του περιεχομένου. Αν τέτοια Πανεπιστήμια έχουν ελαστικούς κανόνες εγγραφής και ελαστική επίβλεψη εργασιών/εξετάσεων, μπορεί να καταντήσουν να δίνουν πτυχία σε ανύπαρκτους φοιτητές. Ποιος έχει απαντήσει στα θέματα των εξετάσεων ή έχει γράψει την εργασία; Ο φοιτητής ή ο αλγόριθμος; Τα σημερινά ψηφιακά εργαλεία δεν φαίνεται να είναι εύκολο να αντιμετωπίσουν τον έλεγχο αντιγραφής, άρα χρειάζεται προσωπική εργασία του καθηγητή ή άλλου ατόμου ειδικά για τον έλεγχο της αντιγραφής, κάτι πρακτικά ανέφικτο, δεδομένου ότι οι καθηγητές σε κάθε πανεπιστήμιο είναι μερικές εκατοντάδες και οι φοιτητές και φοιτήτριες πολλές χιλιάδες. Νομίζω πως το πραγματικό θέμα είναι το πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε τα generative DNNs (σ.σ. Δημιουργικά Βαθιά Νευρωνικά Δίκτυα) προς όφελός μας στην εκπαίδευση. Αυτό αξίζει ενδελεχή έρευνα και μπορεί να οδηγήσει σε επαναστατικές καινοτομίες στην εκπαίδευση» υπογραμμίζει.

    Πηγή: iEidiseis.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch