Ελλάδα

Μάχη για να ηλεκτροδοτηθούν τα τελευταία 10.000 νοικοκυριά σε Αττική

Μάχη για να ηλεκτροδοτηθούν τα τελευταία 10.000 νοικοκυριά σε Αττική

Kαι 9 οικισμοί στην Εύβοια - Ολονύχτια επιχείρηση για να αποκατασταθούν οι βλάβες και να ζεσταθεί ο κόσμος που είναι χωρίς φως και νερό για τρία 24ωρα

Όλες τις δυνάμεις τους για να δώσουν φως στα αποκαμωμένα νοικοκυριά που για τρία 24ωρα έμειναν δίχως ρεύμα αλλά και νερό, δίνει η Πολιτική Προστασία και τα συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ.

Μέχρι αργά χθες το βράδυ, 10.000 συμπολίτες μας στην Αττική και κάτω από 3.000 στην Εύβοια παρέμεναν στο σκοτάδι σε μια ολονύκτια μάχη για να αποκατασταθούν οι βλάβες στο μεγαλύτερο τμήμα του δικτύου.
Είναι ο βαρύς απολογισμός της επέλασης του χιονιά, που δοκίμασε τις αντοχές σε 85.000 ταλαιπωρημένα νοικοκυριά (70.000 σε Αττική και 15.000 σε Εύβοια), προκάλεσε μεγάλες καταστροφές και οδήγησε στο θάνατο τρεις συνανθρώπους μας.

Συμπαρέσυρε όμως και τις υποδομές του ηλεκτρικού συστήματος της χώρας που παρά τις ασκήσεις ετοιμότητας και την προετοιμασία, κατέρρευσαν υπό το βάρος των έντονων καιρικών φαινομένων και άνω των 800 δέντρων που η φροντίδα και η κηπουρική τους έγιναν μπαλάκι ευθυνών μεταξύ αυτοδιοίκησης και ΔΕΔΔΗΕ.
Αργά το βράδυ της Τετάρτης, απέμεναν για ηλεκτροδότηση 5 γραμμές Μέσης Τάσης, σε τμήματα των περιοχών Διόνυσος, Αγ. Στέφανος, Κεφαλάρι, Πολιτεία, Γλυκά Νερά, Εκάλη και Νέα Ερυθραία. Αντίστοιχα, στη Βόρεια Εύβοια, μέσα στις επόμενες ώρες ολοκληρώνονται οι εργασίες αποκατάστασης των ζημιών στο Δίκτυο και στους τελευταίους 9 οικισμούς.

Στόχος των συνεργείων ήταν να έχουν συνδεθεί με το ρεύμα μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες κατά το μεγαλύτερο μέρος ώστε να παραμείνουν μόνο οι μεμονωμένες βλάβες στην χαμηλή τάση.

Στην μεγάλη μάχη για να αποκατασταθεί η ηλεκτροδότηση έχει επικεντρωθεί και η Πολιτική Προστασία που έχει αναλάβει επιτελικό ρόλο στην ομαλοποίηση της κατάστασης σε συνεργασία με το ΔΕΔΔΗΕ, την τοπική αυτοδιοίκηση και την συνδρομή του στρατού για τη διάνοιξη δρόμων. Όπως δήλωσε χθες ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας κ. Νίκος Χαρδαλιάς στόχος ήταν να επιδιορθωθεί το 90% των βλαβών ώστε σήμερα να είναι ελάχιστες οι μη λειτουργικές υποδομές.

Για το σκοπό αυτό θα επιστρατευτεί από σήμερα το πρωί, το συνολικό δυναμικό του ΔΕΔΔΗΕ στις πληγείσες περιοχές της Αττικής, με επιπλέον 25 συνεργεία ( περίπου 60 άτομα) που θα προσέλθουν από την Περιφέρεια της Πελοποννήσου Ηπείρου και της Κεντρικής Ελλάδος.
Στο σκοτάδι παραμένουν και στην Εύβοια, που οι βλάβες ξεκίνησαν με 37 οικισμούς και 15.000 νοικοκυριά και μέχρι χθες το απόγευμα είχαν περιοριστεί στις 3.000. Μέχρι χθες είχαν γίνει επίσης 517 αντικαταστάσεις στύλων αλλά και πέντε νέες οδεύσεις καθώς χρειάστηκε τα συνεργεία να ανοίξουν νέο δίκτυο, γιατί είχε καταστραφεί εντελώς το υφιστάμενο
Προβλήματα ανέκυψαν την Τετάρτη και σε δύο γραμμές υψηλής τάσης στη Σητεία, οι οποίες κατέρρευσαν, με αποτέλεσμα όλη η περιοχή να μείνει για λίγες ώρες εκτός ηλεκτροδότησης.

Ο κ. Χαρδαλιάς αλλά και η διοίκηση του ΔΕΔΔΗΕ αναφέρθηκαν χθες στα πρωτοφανή καιρικά φαινόμενα, λέγοντας ότι πρόκειται για την μεγαλύτερη κακοκαιρία των 40 τελευταίων ετών. Η συνολική διάρκεια των χιονοπτώσεων ήταν 36 ώρες στην Αττική με τις μεγάλες εντάσεις να καταγράφονται στο κέντρο της Αθήνας για 24 συνεχόμενες ώρες και να συνοδεύονται από ύψος χιονιού περίπου στα 25 εκατοστά.

Υπενθυμίζεται ότι για την επανασύνδεση των νοικοκυριών επιχειρούν συνολικά τις τελευταίες μέρες πάνω από 600 συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ και συνεργαζόμενων εργολάβων, περίπου 50 στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, 40 στελέχη της ΕΜΑΚ, 40 στελέχη του Μηχανοκίνητου Ειδικού Τμήματος Πυροσβεστικών Επιχειρήσεων (ΜΕΤΠΕ) και όλες οι περιφερειακές μονάδες της Πυροσβεστικής με την συμβολή και της αστυνομίας στο ζήτημα της προσβασιμότητας και της προσπέλασης.

Ο ΔΕΔΔΗΕ προχώρησε και σε συστάσεις για την προστασία του κόσμου από ηλεκτροφόρα καλώδια, ζητώντας όταν διαπιστώσουν ζημιές στο Δίκτυο (πεσμένα καλώδια, στύλους κλπ) να απομακρύνονται άμεσα. Κάλεσε επίσης όσους πολίτες συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν προβλήματα ηλεκτροδότησης στις περιοχές που σημειώθηκαν ζημιές στο Δίκτυο από την κακοκαιρία, να επικοινωνήσουν με την Εταιρία για να εξεταστεί η περίπτωση μεμονωμένης βλάβης, τηλεφωνικά στο 11500 ή 2111900500, μέσω της εφαρμογής MyDEDDiE app σε Android και iOS από το κινητό τους ή και μέσω υπολογιστή από την ιστοσελίδα του ΔΕΔΔΗΕ στο Online Δήλωση Βλάβης (deddie.gr).
Πηγή: Protothema.gr

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

tsoukalas popup

tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup