Πέμπτη, 27 Μαϊος 2021 13:58

Δίπλωμα οδήγησης: Όλες οι υπηρεσίες με κωδικούς taxisnet μέσω gov.gr

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Μέχρι σήμερα έχουν υποβληθεί 7.071 αιτήσεις, από τις οποίες οι 3.408 για αντικαταστάσεις και αντίγραφα αδειών οδήγησης και 3.663 σε ενημέρωση στοιχείων

Διαθέσιμες και για τις 13 Περιφέρειες θα είναι από σήμερα, Πέμπτη 27 Μαΐου 2021, οι υπηρεσίες για τις άδειες οδήγησης μέσω του gov.gr. Τα συναρμόδια υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Υποδομών και Μεταφορών προχώρησαν στην περαιτέρω επέκταση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών και στις υπόλοιπες οκτώ Περιφέρειες της χώρας.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη σχετική διαπιστωτική πράξη του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννη Κεφαλογιάννη, οι πολίτες στις Περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, Δυτικής Ελλάδας, Δυτικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας, Ιονίων Νήσων, Νοτίου Αιγαίου και Στερεάς Ελλάδας, θα μπορούν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για αντικατάσταση του εντύπου άδειας οδήγησης, αλλά και για έκδοση αντιγράφου άδειας οδήγησης, λόγω φθοράς, απώλειας ή κλοπής μέσω μιας απλής διαδικασίας.

Με την πανελλήνια κάλυψη, μετασχηματίζεται πλήρως η εμπειρία των πολιτών στις καθημερινές τους συναλλαγές με τις υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και τίθεται οριστικό τέλος σε μια σειρά από γραφειοκρατικές διαδικασίες που απαιτούσαν από τους πολίτες αναμονή σε μια σειρά από ουρές. Ταυτόχρονα, με την ψηφιοποίηση των διαδικασιών, αποσυμφορούνται από διοικητικά βάρη 59 Διευθύνσεις Μεταφορών με 84 Τμήματα Αδειών Οδήγησης και 411 υπαλλήλους – χειριστές των υπηρεσιών, εξοικονομώντας πολύτιμους πόρους, αλλά και χρόνο.

Οι νέες υπηρεσίες για τις άδειες οδήγησης αναπτύσσονται στη βάση του Μνημονίου Συνεργασίας που έχουν συνάψει τα Υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Η δράση υλοποιείται από τη Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών, στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Απλούστευσης Διαδικασιών (Ε.Π.Α.Δ). Η πιλοτική εφαρμογή ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2020 στις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας Κρήτης, ενώ τον Μάρτιο του 2021 οι υπηρεσίες επεκτάθηκαν στην Περιφέρεια Αττικής και τον Απρίλιο του 2021 στις περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας, Πελοποννήσου και Βορείου Αιγαίου.

Σημειώνεται ότι μέχρι σήμερα έχουν υποβληθεί 7.071 αιτήσεις, από τις οποίες οι 3.408 αφορούν σε αντικαταστάσεις και αντίγραφα αδειών οδήγησης και οι 3.663 σε ενημέρωση στοιχείων. Από τις 3.408 αιτήσεις έχουν ήδη εκτυπωθεί περισσότερα από 2.600 διπλώματα από την Ελληνική Αστυνομία.

Η διαδικασία

Οι πολίτες εισέρχονται στην ηλεκτρονική εφαρμογή του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (εδώ) με τους κωδικούς Taxisnet και καταχωρούν ψηφιακά την αίτηση και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, συμπεριλαμβανομένων της φωτογραφίας, της υπογραφής τους και του οικείου παραβόλου.

Στη συνέχεια, οι προαναφερόμενες Υπηρεσίες αποστέλλουν και πάλι ψηφιακά, χωρίς να απαιτείται φυσικός φάκελος, όλα τα στοιχεία στη Διεύθυνση Διαβατηρίων και Εγγράφων Ασφαλείας του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας (ΑΕΑ). Οι απαραίτητες διασυνδέσεις μεταξύ μητρώων του Δημοσίου για την αυθεντικοποίηση των χρηστών και την άντληση στοιχείων υλοποιήθηκαν μέσα από το Κέντρο Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης. Με την ολοκλήρωση των απαιτούμενων διαδικασιών, οι πολίτες μπορούν να παραλάβουν το νέο έντυπο αυτοπροσώπως ή μέσω εξουσιοδοτημένου προσώπου ή ζητώντας να τους αποσταλεί με courier για τις Περιφέρειες, όπου η συγκεκριμένη υπηρεσία υποστηρίζεται.

Υπενθυμίζεται ότι οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες για τις άδειες οδήγησης είναι αποτέλεσμα της προγραμματικής συμφωνίας που είχε υπογραφεί τον Ιανουάριο του 2020 από τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννη Κεφαλογιάννη και τον Υφυπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αρμόδιο για θέματα Απλούστευσης Διαδικασιών, Γιώργο Γεωργαντά, σύμφωνα με το σχεδιασμό που έχουν καταρτίσει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής και ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης. Την υλοποίηση της προγραμματικής συμφωνίας συντονίζει ο Γενικός Γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών, Λεωνίδας Χριστόπουλος.

Πηγή: ethnos.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 27 Μαϊος 2021 13:29

Σχετικά Άρθρα

  • ΚΟΚ: Πότε χάνεις οριστικά το δίπλωμα οδήγησης – Ποιες παραβάσεις σού το στερούν
    ΚΟΚ: Πότε χάνεις οριστικά το δίπλωμα οδήγησης – Ποιες παραβάσεις σού το στερούν

    Ο οδηγός δεν θα μπορέσει να ξανακαθήσει πίσω από το τιμόνι αν υποπέσει κατ' εξακολούθηση σε πέντε τροχαίες παραβάσεις του ΚΟΚ

    Αν και πολλές παραβάσεις επισύρουν απλώς διοικητικά πρόστιμα ή και αφαίρεση βαθμών στο point system, υπάρχουν κι αυτές οι παραβάσεις του ΚΟΚ που μπορεί να στερήσουν διά παντός στον οδηγό το δίπλωμα οδήγησης.

    Ο ΚΟΚ έχει την οριστική… λύση για όσους οδηγούς είναι ανεπίδεκτοι μαθήσεως

    Δεν είναι λίγοι οι οδηγοί που αγνοούν τη δυνατότητα του ΚΟΚ να «αποσύρει» από την κυκλοφορία αυτούς που είναι επικίνδυνα επιπόλαιοι ή δεν μαθαίνουν από τα λάθη τους.

    Για να χάσει κάποιος οριστικά το δίπλωμα οδήγησης, πρέπει να υποπέσει σε σοβαρές τροχαίες παραβάσεις και να το κάνει κατ’ εξακολούθηση.

    Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να τελέσει τις παραβάσεις που ορίζει ο ΚΟΚ τρεις φορές μέσα σε διάστημα πέντε ετών.

    Οι 5 παραβάσεις του ΚΟΚ που κοστίζουν ακριβά

    • Κατανάλωση αλκοόλ.
    • Πινακίδα STOP.
    • Ερυθρός σηματοδότης.
    • Επίδειξη ικανότητας, εντυπωσιασμού, ανταγωνισμού, τέλεση αυτοσχέδιων αγώνων.
    • Προσπέραση οχημάτων που δεν συνάδει με τα όσα ορίζει ο νόμος.

    Ο ΚΟΚ αναφέρει συγκεκριμένα ότι «σε περίπτωση διάπραξης των παραβάσεων που συνδέονται με την κατανάλωση αλκοόλ, των παραβάσεων της πινακίδας Ρ-2 (το STOP) και του ερυθρού σηματοδότη, των παραβάσεων που συνδέονται με την επίδειξη ικανότητας, εντυπωσιασμού, ανταγωνισμού ή την τέλεση αυτοσχέδιων αγώνων (κόντρες, παντιλίκια κ.α.), καθώς και των παραβάσεων των διατάξεων με τις οποίες ορίζεται ο τρόπος προσπέρασης οχημάτων για τρίτη φορά μέσα σε διάστημα πέντε (5) ετών, η άδεια οδήγησης αφαιρείται διά βίου».

    Πηγή: in.gr

  • Οι δέκα κωδικοί «sos» στο νέο έντυπο Ε1 για τους ελεύθερους επαγγελματίες
    Οι δέκα κωδικοί «sos» στο νέο έντυπο Ε1 για τους ελεύθερους επαγγελματίες

    Μια σειρά από νέα δεδομένα, όπως προσυμπληρωμένα πεδία και ελάχιστο τεκμαρτό εισόδημα, θα πρέπει να διαχειριστούν φέτος περίπου 750.000 ελεύθεροι επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενοι και ατομικές επιχειρήσεις, όταν προχωρήσουν στην υποβολή των φορολογικών τους δηλώσεων.

    Συγκεκριμένα, με την είσοδο τους στην πλατφόρμα του Taxisnet - που άνοιξε την Πέμπτη 25/4 - οι υπόχρεοι θα δουν προσυμπληρωμένο το ελάχιστο τεκμαρτό εισόδημα από την επιχειρηματική δραστηριότητα και με βάση αυτό θα γίνει η σχετική εκκαθάριση.

    Υπενθυμίζεται πως το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών έχει προχωρήσει στην αλλαγή των κριτηρίων φορολόγησης θεσπίζοντας ως ελάχιστο εισόδημα το ποσό που αντιστοιχεί στον κατώτατο μισθό, στα 10.920 ευρώ. Ποσό που μεταβάλλεται ανάλογα με τα χρόνια δραστηριοποίησης.

    Σημειώνεται ωστόσο, πως σύντομα αναμένεται να ενεργοποιηθεί και η ηλεκτρονική εφαρμογή για την αμφισβήτηση των τεκμηρίων από τους επαγγελματίες.

    Ποιοι θα δουν ελαφρύνσεις

    Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, ελαφρύνσεις θα δουν εφέτος ελεύθεροι επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενοι και ατομικές επιχειρήσεις, αφού θα κληθούν να καταβάλλουν χαμηλότερο κατά 50% τέλος επιτηδεύματος.

    Να σημειωθεί ότι με την έκπτωση από 600 ευρώ το Τέλος θα υποχωρήσει στα 300 ευρώ, ενώ θα προστεθούν επιπλέον 300 ευρώ για τις περιπτώσεις που υπάρχει υποκατάστημα.

    Το μέτρο δεν ισχύει για τα νομικά πρόσωπα και εκείνους που διατηρούν μπλοκάκι, αφού οι τελευταίοι φορολογούνται ως μισθωτοί.

    Ειδικότερα, οι φορολογούμενοι που αμείβονται με «μπλοκάκι» θα πρέπει να το δηλώσουν για να κερδίσουν έκπτωση φόρου, κλιμακωτά, έως και 1.120 ευρώ για κάθε έγγαμο γονέα με τρία εξαρτώμενα τέκνα.

    Οι 10 «sos» κωδικοί του Ε1

    • Κωδικοί 045-046: Για όσους επαγγελματίες εξαιρούνται από το τεκμαρτό εισόδημα. «Εμπίπτετε στις διατάξεις των περ. β ή δ της παρ. 6 του άρθρου 28Α ΚΦΕ και εξαιρείστε από την εφαρμογή του ελάχιστου καθαρού εισοδήματος από επιχειρηματική δραστηριότητα ή εμπίπτετε στην παρ. 7 του άρθρου 28Α ΚΦΕ;». Αυτό το πεδίο αφορά καφενεία που βρίσκονται σε οικισμούς πατώ των 500 κατοίκων, ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές ή εποχικές επιχειρήσεις.
    • Κωδικοί 047-048: Για όσους φορολογούμενους επιθυμούν να λάβουν την προβλεπόμενη μείωση κατα 50% του ελάχιστου ποσού καθαρού εισοδήματος. «Εμπίπτετε στην παρ. 2 ή/και στην παρ. 3 του άρθρου 28Γ ΚΦΕ και δικαιούστε μείωση του ελάχιστου καθαρού εισοδήματος από επιχειρηματική δραστηριότητα;»
    • Κωδικοί 405-406: Προσυμπληρώνεται από τη φορολογική Διοίκηση το ελάχιστο τεκμαρτό εισόδημα. Στον υποπίνακα εμφανίζονται αναλυτικά οι υπολογισμοί της φορολογικής Διοίκησης ως προς τον προσδιορισμό του ελάχιστου ποσού καθαρού εισοδήματος.
    • Κωδικοί 443-444: Αμφισβήτηση του ελάχιστου ποσού καθαρού εισοδήματος. Ο φορολογούμενος έχει τη δυνατότητα να ζητήσει τη διενέργεια ελέγχου από την εφορία για να αποδειχθεί η ακρίβεια της δήλωσής του για εισόδημα μικρότερο του τεκμαρτού. Η δήλωση θα πρέπει να είναι εμπρόθεσμη.
    • Κωδικοί 327-328: Για όσους υποβάλουν για πρώτη φορά δήλωση με εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα, προκειμένου να υπολογιστεί η προκαταβολή φόρου μειωμένη κατά 50%. Η προκαταβολή περιορίζεται στο μισό σε όσους αναγράφουν για πρώτη φορά εισοδήματα, ημεδαπής ή αλλοδαπής προέλευσης από επιχειρηματική δραστηριότητα, στους υποπίνακες Γ1 και Γ2 του έντυπου Ε1.

    Bonus: Κωδικοί 059-060

    Προβλέπεται μείωση του φόρου εισοδήματος λόγω δωρεών προς το Δημόσιο και τους ιερούς ναούς και τις μονές. Η μείωση ανέρχεται κατά το 10% των δωρεών, εφόσον πρόκειται για ποσά τα οποία είναι πάνω από 100 ευρώ. Το συνολικό ποσό των δωρεών δεν μπορεί να υπερβαίνει το 5% του φορολογητέου εισοδήματος.

    Το μαχητό του τεκμηρίου

    Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με τον νέο νόμο, ο οποίος ισχύει από 1η Ιανουαρίου 2024, υπάρχει ρητή πρόβλεψη ότι ο ελεύθερος επαγγελματίας μπορεί να αμφισβητήσει το ποσό που προκύπτει από την εφαρμογή του τεκμηρίου της ελάχιστης αμοιβής πέραν από τους λόγους που ισχύουν ήδη και που καθιστούν το τεκμήριο μαχητό (ασθένεια, ανωτέρα βία, κλπ).

    Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να ζητήσει την διενέργεια ελέγχου από τις φορολογικές αρχές προκειμένου να αποδειχθεί η ακρίβεια της δήλωσής του για εισόδημα μικρότερο του τεκμαρτού ή να πληρεί συγκεκριμένες προΫποθέσεις.

    Τρόποι αμφισβήτησης:

    1. Αίτημα για διενέργεια ελέγχου

    2. Αντικειμενική αδυναμία άσκησης (μερικής ή εν συνόλω) επαγγέλματος

    Να σημειωθεί ότι τα δύο αιτήματα που καθιστούν μαχητό το τεκμαρτό προσδιορισμό του εισοδήματος, θα κατατίθενται, μαζί με τα απαραίτητα δικαιολογητικά, μόνο ψηφιακά.

    Ανάλογα με το λόγο αμφισβήτησης, προβλέπονται ειδικότερα τα εξής:

    • Αίτημα για την διενέργεια ελέγχου

    Στην περίπτωση αυτή, η διαδικασία γίνεται σε δύο βήματα:

    1ο Βήμα: Ο φορολογούμενος πρέπει να δηλώσει στην εμπρόθεσμη δήλωσή του ότι επιθυμεί να αμφισβητήσει το ελάχιστο εισόδημα, ζητώντας τη διενέργεια φορολογικού ελέγχου (κωδικοί 443-444 του Ε1 της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος).

    2ο Βήμα: Εφόσον έχει ήδη συμπληρώσει τον σχετικό κωδικό στο Ε1 της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, ο φορολογούμενος πρέπει, το αργότερο εντός προθεσμίας 60 ημερών από τη λήξη της προθεσμίας για την υποβολή της δήλωσης, να συμπληρώσει ερωτηματολόγιο με την περιουσιακή του κατάσταση και τις συνθήκες διαβίωσης του ιδίου, της/του συζύγου/ΜΣΣ και των προστατευόμενων μελών, τα οποία θα αξιολογηθούν κατά τον φορολογικό έλεγχο.

    Το ερωτηματολόγιο θα συμπληρώνεται σε ειδική ψηφιακή εφαρμογή της ΑΑΔΕ, η οποία θα είναι διαθέσιμη στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαΐου.

    Ο έλεγχος διενεργείται εντός 12 μηνών από την κοινοποίηση της εντολής ελέγχου.

    • Αίτηση αμφισβήτησης για αντικειμενικούς λόγους

    Στις περιπτώσεις αυτές, το αίτημα υποβάλλεται απευθείας στη νέα ψηφιακή εφαρμογή, που θα είναι διαθέσιμη στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαΐου.

    Ειδικότερα, το αίτημα μπορεί να υποβληθεί μετά την υποβολή της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος και την έκδοση του εκκαθαριστικού (πράξη προσδιορισμού φόρου) και μέχρι την κοινοποίηση από τη Φορολογική Διοίκηση εντολής ελέγχου φορολογίας εισοδήματος ή μέχρι την παραγραφή του δικαιώματος της Φορολογικής Διοίκησης για έκδοση πράξης προσδιορισμού φόρου.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Σε ετοιμότητα για τις φορολογικές δηλώσεις: Πότε ανοίγει το taxisnet - Τι αλλάζει φέτος
    Σε ετοιμότητα για τις φορολογικές δηλώσεις: Πότε ανοίγει το taxisnet - Τι αλλάζει φέτος

    Λιγότερες από δέκα μέρες έχουν μείνει μέχρι το τέλος του μήνα και μέσα σε αυτό το διάστημα θα πρέπει να ανοίξει το taxisnet για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων, για 8,5 εκατ. φορολογούμενους.

    Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε πως η πλατφόρμα θα άνοιγε ήδη πριν τις 31 Μαρτίου, ωστόσο η πρόταση δυσπιστίας που μεσολάβησε και η διαδικασία που απαιτούνταν για τη νομοθέτηση του φορολογικού νομοσχεδίου καθυστέρησαν την έναρξη της διαδικασίας.

    Μάλιστα, σε αυτό το πλαίσιο, για πρώτη φορά φέτος, το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών έχει ήδη ανακοινώσει παράταση της διαδικασίας, ανάλογη με το διάστημα της καθυστέρησης. Ειδικότερα, για κάθε μέρα καθυστέρησης πέραν της 31ης Μαρτίου, θα δοθεί παράταση αντίστοιχων ημερών, πέραν της 30ης Ιουνίου.

    Ποιοι θα δουν προσυμπληρωμένες φορολογικές δηλώσεις

    Η διαδικασία σύνταξης και υποβολής φορολογικών δηλώσεων πρακτικά καταργείται για περίπου 1 εκατομμύριο πολίτες και συγκεκριμένα, για τους φορολογούμενους που έχουν εισοδήματα αποκλειστικά από μισθούς και συντάξεις.

    Όπως προβλέπει η νέα διάταξη του φορολογικού νομοσχεδίου, η φορολογική δήλωση θα προσυμπληρώνεται αυτόματα από την ΑΑΔΕ και αν ο φορολογούμενος δεν διατυπώσει αντιρρήσεις εντός της προθεσμίας υποβολής των φορολογικών δηλώσεων, θα οριστικοποιείται επίσης αυτόματα.

    Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η δήλωση θα είναι προσυμπληρωμένη και είτε ο φορολογούμενος θα μπορεί να την υποβάλει με ένα κλικ ή εφόσον δεν πράξει απολύτως τίποτε, τότε θα υποβληθεί αυτόματα με την λήξη της προθεσμίας.

    Αξίζει να σημειωθεί πως το taxisnet θα ανοίξει αρχικά για τα φυσικά πρόσωπα και στη συνέχεια με τα νομικά πρόσωπα.

    Παράλληλα, με διάταξη που ψηφίστηκε στη Βουλή, προβλέπεται η παροχή έκπτωσης 3% σε όσους πληρώσουν εφάπαξ το φόρο εισοδήματος έως το τέλος Αυγούστου.

    Πέντε κωδικοί που μειώνουν τους φόρους

    1. Κωδικός 327-328: Για όσους υποβάλουν για πρώτη φορά δήλωση με εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα, προκειμένου να υπολογιστεί η προκαταβολή φόρου μειωμένη κατά 50%.
    2. Κωδικός 023-024: Για όσους έχουν συμπληρώσει το 70ό έτος της ηλικίας τους, αλλά και όσοι κατοικούν μόνιμα σε χωριά με πληθυσμό έως 500 κατοίκους και σε νησιά με πληθυσμό κάτω των 3.100 κατοίκων, εκτός αν πρόκειται για τουριστικούς τόπους. Προκειμένου να απαλλαγούν από την κάλυψη του 30% του εισοδήματός τους με ηλεκτρονικές αποδείξεις.
    3. Κωδικός 017-018: Οι νέοι επιτηδευματίες μπορούν να κερδίσουν μείωση 50% στον ελάχιστο φορολογικό συντελεστή, με την προϋπόθεση ότι το ετήσιο ακαθάριστο εισόδημα που προέρχεται από την επιχειρηματική δραστηριότητα ήταν το 2023 μέχρι 10.000 ευρώ.
    4. Μπλοκάκι: Οι φορολογούμενοι που αμείβονται με «μπλοκάκι» θα πρέπει να το δηλώσουν για να κερδίσουν έκπτωση φόρου, κλιμακωτά, έως και 1.120 ευρώ για κάθε έγγαμο γονέα με τρία εξαρτώμενα τέκνα.
    5. Κωδικός 059-060: Μείωση του φόρου εισοδήματος λόγω δωρεών προς το Δημόσιο και τους ιερούς ναούς και τις μονές. Η μείωση ανέρχεται κατά το 10% των δωρεών, εφόσον πρόκειται για ποσά τα οποία είναι πάνω από 100 ευρώ. Το συνολικό ποσό των δωρεών δεν μπορεί να υπερβαίνει το 5% του φορολογητέου εισοδήματος.

    Πηγή: cnn.gr

  • Φορολογικές δηλώσεις 2024: Πότε ανοίγει το Taxisnet - Όλες οι αλλαγές που ισχύουν φέτος
    Φορολογικές δηλώσεις 2024: Πότε ανοίγει το Taxisnet - Όλες οι αλλαγές που ισχύουν φέτος

    Η αντίστροφη μέτρηση ξεκίνησε για το άνοιγμα του taxisnet για τις φορολογικές δηλώσεις αλλά η έναρξη της υποβολής τους ίσως είναι ακόμα πιο κοντά από ότι περιμέναμε.

    Σύμφωνα με τον υφυπουργό Οικονομικών Χάρη Θεοχάρη, σε ομιλία του στη Βουλή στο πλαίσιο της συζήτησης για το νέο Κ.Φ.Δ. δεν αποκλείεται οι φορολογικές δηλώσεις να ξεκινήσουν ακόμα και τη Δευτέρα.

    «Ερχόμαστε να αυτοματοποιήσουμε για το 1/6 των φορολογουμένων την διαδικασία και άρα να δώσουμε τον χρόνο στους επαγγελματίες να ασχοληθούν με τις υπόλοιπες δηλώσεις και να μην έχουμε ζητήματα παρατάσεων και οτιδήποτε άλλο. Δεν δίνουμε παρατάσεις άσκοπες, δίνουμε παρατάσεις οι οποίες είναι απολύτως απαραίτητες, το κάνουμε προκαταβολικά, δεν περιμένουμε την 30η Ιουνίου για να δώσουμε την παράταση για να στριμώξουμε τον κόσμο, το κάνουμε από τώρα και γι' αυτό θα έχουμε και τη συνείδηση μας ήσυχη όταν δεν θα δώσουμε παράταση περαιτέρω από το χρόνο αυτόν τον οποίο δίνουμε. Τις επόμενες ημέρες, έπρεπε να περιμένουμε το νομοσχέδιο να πάρει Φ.Ε.Κ., στο βαθμό που θα πάρει ΦΕΚ αύριο ή μέσα στο Σαββατοκύριακο αυτό θα μας επιτρέψει ενδεχομένως τη Δευτέρα να μπορέσουμε να ανοίξουμε τις φορολογικές δηλώσεις για να ξεκινήσει αυτή η διαδικασία την οποία πρέπει να την πάρουν όλοι σοβαρά», είπε ο κ. Θεοχάρης.

    Τι ισχύει φέτος

    Όπως έχει γίνει γνωστό, η πληρωμή του φόρουπου θα προκύψει θα γίνει σε 8 δόσεις (1η δόση έως 31 Ιουλίου 2024, 8η δόση έως 28 Φεβρουαρίου 2025), ενώ η εφάπαξ εξόφληση θα έχει έκπτωση 3%.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι για πρώτη φορά φέτος η έκπτωση θα ισχύει ακόμη και αν δοθεί παράταση.

    Σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα μετατεθεί μεν η πληρωμή για το τέλος Αυγούστου, αλλά όσοι επιλέξουν τις δόσεις και όχι την εφάπαξ πληρωμή, θα πρέπει να καταβάλλουν μαζί τις δύο πρώτες δόσεις.

    Φορολογικές δηλώσεις 2024: Για ποιους θα είναι έτοιμες

    Περίπου 1 εκατ. μισθωτοί και συνταξιούχοι που δεν έχουν άλλα εισοδήματα από φέτος δεν χρειάζεται να προχωρήσουν στη συμπλήρωση και υποβολή της δήλωσής τους.

    Η ΑΑΔΕ θα συμπληρώσει και θα υποβάλλει τη φορολογική τους δήλωση εντός της προθεσμίας. Η συγκεκριμένη κατηγορία θα ειδοποιηθεί με email από την ΑΑΔΕ για την αυτόματη συμπλήρωση και οριστικοποίηση της δήλωσή τους.

    Επίσης, στις δηλώσεις θα είναι συμπληρωμένα ποσά που αφορούν:

    • τόκους τραπεζικών καταθέσεων
    • φόροι από τόκους
    • στοιχεία για οχήματα & κατοικίες
    • δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων
    • αποπληρωμή δανείων & καρτών
    • δαπάνες μέσω ηλεκτρονικών συναλλαγών
    • Χωριστές φορολογικές δηλώσεις
    Πηγή: Ethnos.gr
  • Νέος ΚΟΚ: Γιατί οι οδηγοί θα χάνουν πιο εύκολα το δίπλωμα οδήγησης
    Νέος ΚΟΚ: Γιατί οι οδηγοί θα χάνουν πιο εύκολα το δίπλωμα οδήγησης
    Μεγάλες αλλαγές φέρνει ο νέος ΚΟΚ που αναμένεται να βγει σε δημόσια διαβούλευση. Όλα δείχνουν ότι το 2024 θα είναι χρονιά αλλαγών για όρια ταχύτητας, ενώ το δίπλωμα οδήγησης θα βρεθεί στο επίκεντρο.

    Ραγδαίες αλλαγές αναμένεται να φέρει ο νέος ΚΟΚ που παρουσιάστηκε στο υπουργικό συμβούλιο. Μάλιστα η αλλαφή φιλοσοφίας για τις ποινές αναμένεται να κάνει πιο εύκολη την αφαίρεση διπλώματος οδήγησης. Στο νέο ΚΟΚ του 2024 θα επιχειρηθεί να μην εφαρμόζονται οι ποινές στο όχημα (για παράδειγμα αφαίρεση πινακίδων κυκλοφορίας), αλλά στον οδηγό, οπότε μοιραία πάμε σε αφαίρεση διπλώματος οδήγησης. Γίνεται εύκολα κατανοητό ότι με την ταυτόχρονη μείωση του ορίου ταχύτητας μέσα στις πόλεις στα 30 χλμ/ώρα, το δίπλωμα οδήγησης θα κινδυνεύει πολύ εύκολα.

    Τι προβλέπει ο νέος ΚΟΚ

    Αλλαγές -μείωση- στα όρια ταχύτητας στους δρόμους των πόλεων και ποινές ανάλογες με τη σοβαρότητα των τροχαίων παραβάσεων, προβλέπει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) που παρουσιάστηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

    Συγκεκριμένα, ο νέος ΚΟΚ, ο οποίος αναμένεται να τεθεί σύντομα σε δημόσια διαβούλευση, προβλέπει μείωση του ορίου ταχύτητας μέσα στις πόλεις στα 30 χλμ/ώρα, από 50 χλμ/ώρα σήμερα. Παράλληλα, εισάγει μια νέα πολιτική όσον αφορά τις ποινές, οι οποίες πλέον θα εξαρτώνται αποκλειστικά από την επικινδυνότητα των τροχαίων παραβάσεων.

    Την ίδια στιγμή, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έχει ήδη ανακοινώσει ότι πρόθεσή της είναι να μπει τέλος στο «σβήσιμο» των κλήσεων, παράλληλα με τη διασφάλιση της είσπραξης των προστίμων.

    Μία από τις σημαντικότερες αλλαγές του νέου ΚΟΚ αφορά τα νέα όρια ταχύτητας μέσα στις πόλεις, καθώς τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία καταγράφονται εντός του αστικού ιστού.

    Σημειώνεται, ότι σημαντικές αλλαγές στις ποινές του ΚΟΚ περιλαμβάνει και ο νέος νόμος του υπουργείου Δικαιοσύνης με τίτλο: «Παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση και την ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης – Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και την καταπολέμηση της ενδοοικογενειακής βίας».

    Συγκεκριμένα, ο νέος νόμος προβλέπει ποινή φυλάκισης από 1 έως 10 έτη για παραβάσεις όπως: Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, ναρκωτικών ή υπερβολικής κούρασης, οδήγηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, κίνηση σε πεζόδρομο ή πλατείες, οδήγηση τεχνικά ανασφαλούς οχήματος, οδήγηση με επικίνδυνους ελιγμούς, οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο με ταχύτητα που υπερβαίνει κατά 60 χλμ./ώρα το όριο ταχύτητας (δηλαδή τα 130 χλμ./ώρα) ή οδήγηση στην πόλη με ταχύτητα που υπερβαίνει κατά 40 χλμ./ώρα το όριο (δηλαδή τα 50 χλμ./ώρα), κίνηση στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης και παραβίαση ερυθρού σηματοδότη.

    Εάν δε από τις παραπάνω παραβάσεις προκληθεί θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ακόμα και ισόβια κάθειρξη.

    Από τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο έγιναν γνωστές οι λεπτομέρειες του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο οποίος παρουσιάστηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο.

    Σύμφωνα με τον Παύλο Μαρινάκη, «ο νέος ΚΟΚ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προβλέπει αναμόρφωση των ποινών για τις παραβάσεις οδικής ασφάλειας, χωρίς ωστόσο να έχει τιμωρητικό χαρακτήρα. Στόχος είναι η συμμόρφωση των οδηγών, η επιβολή δίκαιων ποινών που να αντιστοιχούν στη επικινδυνότητα της κάθε παράβασης αλλά και στη διασφάλιση της είσπραξης των προστίμων».

    Οι ποινές θα αφορούν κυρίως στον οδηγό και θα είναι ανάλογες των παραβάσεων με βάση κατηγοριοποίηση αυτών ως προς την επικινδυνότητά τους:

    αυτές που μπορεί να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα (π.χ. η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η υπερβολική ταχύτητα ή η αντικανονική προσπέραση, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ),

    οι λιγότερο επικίνδυνες παραβάσεις (π.χ. παράνομη στάθμευση) και

    οι διοικητικές παραβάσεις (π.χ. οδήγηση χωρίς ο οδηγός να φέρει μαζί του τα νόμιμα έγγραφα). Ιδιαίτερη μέριμνα λαμβάνεται για τους ευάλωτους χρήστες της οδού (πεζοί, μεταφορά παιδιών, κ.λπ.) οι οποίοι έχουν αυξημένες ανάγκες ασφάλειας.

    Στην ανακοίνωση του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικού Εκπροσώπου Παύλου Μαρινάκη αναφέρονται αναλυτικά:

    Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας και η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χριστίνα Αλεξοπούλου παρουσίασαν στο Υπουργικό Συμβούλιο το νέο κυρωτικό πλαίσιο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και άλλες διατάξεις για την ασφαλή κινητικότητα.

    Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, προβλέπει αναμόρφωση των ποινών για τις παραβάσεις οδικής ασφάλειας, χωρίς ωστόσο να έχει τιμωρητικό χαρακτήρα. Στόχος είναι η συμμόρφωση των οδηγών, η επιβολή δίκαιων ποινών που να αντιστοιχούν στη επικινδυνότητα της κάθε παράβασης αλλά και στη διασφάλιση της είσπραξης των προστίμων.

    Οι ποινές, σύμφωνα με τον νέο ΚΟΚ, θα αφορούν κυρίως στον οδηγό και θα είναι ανάλογες των παραβάσεων με βάση κατηγοριοποίηση αυτών ως προς την επικινδυνότητά τους, όπως αυτές που μπορεί να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα (π.χ. η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η υπερβολική ταχύτητα ή η αντικανονική προσπέραση, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ), οι λιγότερο επικίνδυνες παραβάσεις (π.χ. παράνομη στάθμευση) και οι διοικητικές παραβάσεις (π.χ. οδήγηση χωρίς ο οδηγός να φέρει μαζί του τα νόμιμα έγγραφα). Ιδιαίτερη μέριμνα λαμβάνεται για τους ευάλωτους χρήστες της οδού (πεζοί, μεταφορά παιδιών, κ.λπ.) οι οποίοι έχουν αυξημένες ανάγκες ασφάλειας.

    Πηγή: dnews.gr

  • Φορολογικές δηλώσεις 2024: Πότε ανοίγει το Taxisnet για υποβολή
    Φορολογικές δηλώσεις 2024: Πότε ανοίγει το Taxisnet για υποβολή

    Αντίστροφα μετράει ο χρόνος για την έναρξη υποβολής των φορολογικών δηλώσεων του 2024, για 8,5 εκατ. φορολογούμενους, πιθανότατα μέσα στις επόμενες δύο ή τρεις εβδομάδες.

    Αξίζει να σημειωθεί πως η πλατφόρμα για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων αναμένεται να ανοίξει την τελευταία εβδομάδα του Μαρτίου, ενώ η ανάρτηση των εκδοθέντων εκκαθαριστικών του ΕΝΦΙΑ θα γίνει στις αρχές του Απρίλη.

    Προσυμπληρωμένες δηλώσεις

    Η διαδικασία σύνταξης και υποβολής φορολογικών δηλώσεων πρακτικά καταργείται για περίπου 1 εκατομμύριο πολίτες και συγκεκριμένα, για τους φορολογούμενους που έχουν εισοδήματα αποκλειστικά από μισθούς και συντάξεις.

    Με τη νέα διάταξη του φορολογικού νομοσχεδίου που θα περάσει από την Βουλή τις επόμενες ημέρες, η φορολογική δήλωση θα προσυμπληρώνεται αυτόματα από την ΑΑΔΕ και αν ο φορολογούμενος δεν διατυπώσει αντιρρήσεις εντός της προθεσμίας υποβολής των φορολογικών δηλώσεων, θα οριστικοποιείται επίσης αυτόματα.

    Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η δήλωση θα είναι προσυμπληρωμένη και είτε ο φορολογούμενος θα μπορεί να την υποβάλει με ένα κλικ ή εφόσον δεν πράξει απολύτως τίποτε, τότε θα υποβληθεί αυτόματα με την λήξη της προθεσμίας.

    Διευκρινίζεται πως σήμερα εφαρμόζεται μόνο η προσυμπλήρωση των εισοδημάτων από μισθούς και συντάξεις, αλλά δεν ισχύει η αυτόματη οριστικοποίηση της δήλωσης.

    Στην περίπτωση μάλιστα που το ποσό του επιπλέον φόρου καταβληθεί εφάπαξ έως το τέλος Ιουλίου τότε προβλέπεται έκπτωση 3% επί της συνολικής οφειλής.

    Ελαφρύνσεις θα δουν εφέτος ελεύθεροι επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενοι και ατομικές επιχειρήσεις, αφού θα κληθούν να καταβάλλουν χαμηλότερο κατά 50% τέλος επιτηδεύματος. Να σημειωθεί ότι με την έκπτωση από 600 ευρώ το Τέλος θα υποχωρήσει στα 300 ευρώ, ενώ θα προστεθούν άλλα 300 ευρώ για τις περιπτώσεις που υπάρχει υποκατάστημα.

    Το μέτρο δεν ισχύει για τα νομικά πρόσωπα και εκείνους που διατηρούν μπλοκάκι, αφού οι τελευταίοι φορολογούνται ως μισθωτοί.

    Οι ημερομηνίες «κλειδί»

    Σε ότι αφορά το χρονοδιάγραμμα υποβολής των δηλώσεων, προβλέπει ότι θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία πιθανότατα έως τις 30 Ιουνίου 2024, ενώ ο φόρος που θα προκύψει με την εκκαθάριση των φορολογικών δηλώσεων θα πρέπει να πληρωθεί σε 8 ίσες μηνιαίες δόσεις.

    • Η πρώτη θα πρέπει να καταβληθεί έως τις 31 Ιουλίου
    • Η τελευταία έως τις 28 Φεβρουαρίου του 2025.

    Θα υπάρξει δυνατότητα τροποποίησης ή και πρόσθεσης επιπλέον στοιχείων, διευκρίνισε ενώ στόχος είναι μεσοπρόθεσμα στα επόμενα χρόνια, ξεκινώντας από φέτος, αλλά από το 2025 και μετά θα ενταθεί η προσπάθεια, όλες οι φορολογικές δηλώσεις να είναι προσυμπληρωμένες και ουσιαστικά ο πολίτης ή η επιχείρηση να κάνει κάποιες μόνο μικρές τροποποιήσεις ή προσθήκες.

    Γρηγορότερα η έκδοση φορολογικής ενημερότητας

    Υιοθετείται η διαλειτουργικότητα μεταξύ των φορέων του Δημοσίου ώστε η ΑΑΔΕ να ενημερώνεται για την ύπαρξη ή μη ληξιπρόθεσμων οφειλών του πολίτη και αντίστοιχα να χορηγεί ή μη το πιστοποιητικό φορολογικής ενημερότητας. Πρακτικά, με τη ρύθμιση αυτή κυρίως οι ΟΤΑ αλλά και άλλοι φορείς του Δημοσίου θα επικοινωνούν με την ΑΑΔΕ μόνο ηλεκτρονικά (αντί των επιστολών που ανταλλάσσουν σήμερα), είτε για την απαγόρευση απόδοσης της ενημερότητας είτε για την άρση της απαγόρευσης αυτής. Έτσι, αντιμετωπίζονται περιπτώσεις π.χ. που ο φορολογούμενος έχει εξοφλήσει οφειλές προς το Δήμο αλλά δεν μπορεί να πάρει φορολογική ενημερότητα επειδή η ΑΑΔΕ δεν έχει ενημερωθεί για την εξόφληση.

    Eκκαθαριστικά του ΕΝΦΙΑ

    Περί τα μέσα Απριλίου, ίσως και το πρώτο δεκαήμερο, θα αναρτηθούν τα εκκαθαριστικά του ΕΝΦΙΑ, σύμφωνα με τα όσα είπς ο εκπρόσωπος Τύπου του υπουργείου Οικονομικών, Όμηρος Τσάπαλος μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα.

    Η πρώτη δόση μπορεί να πληρωθεί 30 Απριλίου και «για πρώτη φορά φέτος, ουσιαστικά δίνουμε τη δυνατότητα μιας επιπλέον δόσης, να επεκταθεί δηλαδή το δοσολόγιο κατά μία επιπλέον» σημείωσε ο κ. Τσαπαλός και πρόσθεσε πως η ΑΑΔΕ τρέχει αυτό το διάστημα τις εκκαθαρίσεις προκειμένου να αναρτηθούν όσο γίνεται γρηγορότερα τα εκκαθαριστικά.

    «Αν τα ακίνητά μας έχουν ασφαλιστεί κατά το προηγούμενο έτος από φυσικές καταστροφές, σεισμό, πλημμύρα, πυρκαγιά, τότε επωφελούνται περαιτέρω έκπτωσης 10%. Θυμίζω ότι ο ΕΝΦΙΑ μεσοσταθμικά για όλους μας έχει μειωθεί ήδη κατά 35%. Επομένως, για τα ακίνητα εκείνα που είναι ασφαλισμένα κατά το προηγούμενο έτος, σωρευτικά, για τους τρεις λόγους που ανέφερα, θα έχουν ένα επιπλέον όφελος έκπτωσης 10%» προσέθεσε.

    Όσοι θέλουν να επωφεληθούν της έκπτωσης 10% την επόμενη χρονιά, για τον ΕΝΦΙΑ που θα αφορά το 2024 και δεν έχουν ασφαλίσει το ακίνητό τους συνολικά και για τις τρεις αιτίες, μπορούν να κάνουν ένα συμπληρωματικό ασφαλιστήριο φέτος.

    Για τις ασφαλισμένες κατοικίες τα εκκαθαριστικά του ΕΝΦΙΑ, θα είναι μειωμένα έως και 10%, με το μέτρο να αφορά περίπου 305.000 ασφαλισμένες κατοικίες. Για τους φορολογούμενους η διαδικασία μείωσης ΕΝΦΙΑ έκλεισε και η σκυτάλη έχει περάσει τώρα στις ασφαλιστικές, οι οποίες θα επικυρώσουν τα στοιχεία αιτήσεων των ιδιοκτητών που θα λάβουν τα μειωμένα εκκαθαριστικά.

    Η πλατφόρμα του Ε9 αναμένεται να ανοίξει ξανά στα τέλη Απριλίου λίγο πριν την λήξη της προθεσμίας υποβολής της πρώτης δόσης του ΕΝΦΙΑ, για την υποβολή τροποποιητικών δηλώσεων από τους φορολογούμενους που θα διαπιστώσουν λάθη στο εκκαθαριστικό του φόρου ακινήτων που ήδη θα έχει εκδοθεί.

    Εν συνεχεία ο ιδιοκτήτης θα μπορεί να προχωρήσει σε αλλαγές στην περιουσιακή του εικόνα οι οποίες ενδεχομένως να μειώσουν τον συνολικό φόρο.

    Τα πιο συνηθισμένα λάθη στο Ε9 που αυξάνουν το ποσό του ΕΝΦΙΑ έχουν να κάνουν με την επιφάνεια του ακινήτου, τον όροφο, την παλαιότητα, το είδος των εμπράγματων δικαιωμάτων, τα ποσοστά συνιδιοκτησίας, τα κενά και ημιτελή κτίσματα καθώς και το είδος των κτισμάτων που βρίσκονται εντός αγροτεμαχίων.

    Πέντε κωδικοί που μειώνουν τους φόρους

    1. Κωδικός 327-328: Για όσους υποβάλουν για πρώτη φορά δήλωση με εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα, προκειμένου να υπολογιστεί η προκαταβολή φόρου μειωμένη κατά 50%.
    2. Κωδικός 023-024: Για όσους έχουν συμπληρώσει το 70ό έτος της ηλικίας τους, αλλά και όσοι κατοικούν μόνιμα σε χωριά με πληθυσμό έως 500 κατοίκους και σε νησιά με πληθυσμό κάτω των 3.100 κατοίκων, εκτός αν πρόκειται για τουριστικούς τόπους. Προκειμένου να απαλλαγούν από την κάλυψη του 30% του εισοδήματός τους με ηλεκτρονικές αποδείξεις.
    3. Κωδικός 017-018: Οι νέοι επιτηδευματίες μπορούν να κερδίσουν μείωση 50% στον ελάχιστο φορολογικό συντελεστή, με την προϋπόθεση ότι το ετήσιο ακαθάριστο εισόδημα που προέρχεται από την επιχειρηματική δραστηριότητα ήταν το 2023 μέχρι 10.000 ευρώ.
    4. Μπλοκάκι: Οι φορολογούμενοι που αμείβονται με «μπλοκάκι» θα πρέπει να το δηλώσουν για να κερδίσουν έκπτωση φόρου, κλιμακωτά, έως και 1.120 ευρώ για κάθε έγγαμο γονέα με τρία εξαρτώμενα τέκνα.
    5. Κωδικός 059-060: Μείωση του φόρου εισοδήματος λόγω δωρεών προς το Δημόσιο και τους ιερούς ναούς και τις μονές. Η μείωση ανέρχεται κατά το 10% των δωρεών, εφόσον πρόκειται για ποσά τα οποία είναι πάνω από 100 ευρώ. Το συνολικό ποσό των δωρεών δεν μπορεί να υπερβαίνει το 5% του φορολογητέου εισοδήματος.
    Πηγή: Cnn.gr
  • Φορολογικές δηλώσεις 2024: Πότε ξεκινούν στο Taxisnet - Η προθεσμία
    Φορολογικές δηλώσεις 2024: Πότε ξεκινούν στο Taxisnet - Η προθεσμία

    Ανοίγουν οι φορολογικές δηλώσεις 2024. Τι αλλάζει φέτος.

    Αναμένεται να ανοίξει μέσα στην εβδομάδα η πλατφόρμα για τις φετινές φορολογικές δηλώσεις 2024, με το οικονομικό επιτελείο να επιδιώκει την έναρξη της διαδικασίας νωρίτερα από τα προηγούμενα έτη.

    Σύμφωνα με την τροπολογία που κατέθεσε το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, οι φορολογούμενοι που πληρώνουν εφάπαξ τον φόρο εισοδήματος θα απολαμβάνουν έκπτωση 3%.

    Αν και η διάταξη ευνοεί τους επιμελώς πληρωτές και όσους επιθυμούν να ολοκληρώσουν την υποχρέωσή τους νωρίς, το ποσοστό έκπτωσης δεν αποτελεί σημαντικό κίνητρο, καθώς είναι μόλις 3 ευρώ για κάθε 100 ευρώ φόρου.

    Επίσης, με την ίδια τροπολογία, προβλέπεται ότι ο φόρος εισοδήματος θα καταβάλλεται σε οκτώ μηνιαίες δόσεις, με την πρώτη να πρέπει να καταβληθεί έως τις 31 Ιουλίου 2024 και την τελευταία τον Φεβρουάριο του 2025.

    Για τα φυσικά πρόσωπα που συμμετέχουν σε νομικά πρόσωπα και νομικές οντότητες που διατηρούν απλογραφικά βιβλία, η καταβολή γίνεται σε έξι ισόποσες μηνιαίες δόσεις, με την πρώτη να καταβάλλεται έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα του Σεπτεμβρίου 2024 και την τελευταία τον Φεβρουάριο του 2025.

    Για πρώτη φορά φέτος, περίπου 1.000.000 μισθωτοί και συνταξιούχοι θα βρουν προσυμπληρωμένες τις φορολογικές τους δηλώσεις, ειδικά όσοι έχουν εισοδήματα μόνο από μισθούς και συντάξεις.

    Ακόμα και αν δεν ασχοληθούν με τη δήλωσή τους, η ΑΑΔΕ θα υποβάλει εμπρόθεσμα τη δήλωση για λογαριασμό τους έως το τέλος Ιουνίου.

    Τέλος, πρέπει να σημειωθεί ότι αυτή η διαδικασία δεν ισχύει για τους φορολογούμενους που διαθέτουν εισοδήματα από άλλες πηγές, όπως ενοίκια, οι οποίοι προγραμματίζεται να ενταχθούν στην αυτοματοποιημένη διαδικασία από το 2025.

    Πότε βγαίνει ο ΕΝΦΙΑ 2024

    Οι ιδιοκτήτες ακινήτων έχουν «ραντεβού» με τον ΕΝΦΙΑ 2024 τις επόμενες ημέρες, καθώς περίπου 7 εκατομμύρια πολίτες «προετοιμάζονται» να αντιμετωπίσουν τις φορολογικές τους υποχρεώσεις.

    Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) εργάζεται εντατικά για την ολοκλήρωση των διαδικασιών εκκαθάρισης του νέου φόρου, με στόχο να δημοσιεύσει τις φορολογικές εκκαθαρίσεις στους προσωπικούς λογαριασμούς των φορολογουμένων στην ψηφιακή πύλη myAADE, την Κυριακή 31 Μαρτίου.

    Ωστόσο, σε περίπτωση καθυστέρησης της ψήφισης στη Βουλής της τροπολογίας που προβλέπει την απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ για το έτος 2024 των ακινήτων που βρίσκονται σε περιοχές της Κρήτης που επλήγησαν από τους σεισμούς το 2021, τα αποκαλυπτήρια του νέου ΕΝΦΙΑ θα πραγματοποιηθούν το Σαββατοκύριακο 6-7 Απριλίου.

    Σύμφωνα με πληροφορίες από την ΑΑΔΕ, η προθεσμία πληρωμής της πρώτης από τις 11 μηνιαίες δόσεις του φόρου ΕΝΦΙΑ παραμένει η ίδια και πρέπει να εκπληρωθεί έως τις 30 Απριλίου 2024.

    Πηγή: iEidiseis.gr
  • Δίπλωμα οδήγησης: Πάνω από 2,5 χρόνια στα χαρτιά η πολυδιαφημισμένη εξέταση με κάμερες
    Δίπλωμα οδήγησης: Πάνω από 2,5 χρόνια στα χαρτιά η πολυδιαφημισμένη εξέταση με κάμερες

    Στα χαρτιά έχει μείνει 2,5 χρόνια μετά την ψήφισή του ο νόμος για τις αλλαγές στην εκπαίδευση των υποψηφίων οδηγών και την απόκτηση διπλώματος οδήγησης που στόχο είχε την εφαρμογή ενός αδιάβλητου συστήματος με χρήση καμερών κατά την εξέταση μεταξύ άλλων προβλέψεων.

    Τα νέα εγχειρίδια για τα θεωρητικά μαθήματα δεν είναι ακόμα έτοιμα, ενώ και το πολυδιαφημισμένο σύστημα εξετάσεων με τις κάμερες βρίσκεται στον «πάγο» καθώς ναυάγησε και η προγραμματική σύμβαση μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και του Εθνικού Κέντρου Ερευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), το οποίο είχε αναλάβει να δημιουργήσει τη σχετική «Ολοκληρωμένη Πλατφόρμα Διαφανούς Εξέτασης Οδηγών για Άδεια Οδήγησης». Η σύμβαση υπεγράφη τον Δεκέμβριο του 2022 και είχε τρίμηνη διάρκεια, η οποία παρήλθε όπως επίσης και η παράτασή της μέχρι που στις αρχές της φετινής χρονιάς ο γενικός γραμματέας του υπουργείου, Γιάννης Ξιφαράς κήρυξε την οριστική λήξη της αποδεχόμενος τα πρακτικά της επιτροπής παρακολούθησης της σύμβασης, σύμφωνα με τα οποία «έχουν εξαντληθεί οι εκ της συμβάσεως δυνατότητες διόρθωσης και συμμόρφωσης των παραδοτέων και ιδίως του ΠΑ1 καθώς ρητά η Επιτροπή αποφάνθηκε ότι τα περιελθέντα σε αυτή Παραδοτέα δεν παραλαμβάνονται».

    Ακυρώνεται και το προσωρινό δίπλωμα

    Την ίδια στιγμή η υποστελέχωση των αρμόδιων υπηρεσιών είναι τέτοια που ενίοτε ακυρώνει ουσιαστικά και το προσωρινό δίπλωμα οδήγησης, το οποίο ήρθε για να λύσει το πρόβλημα των καθυστερήσεων στην έκδοση των διπλωμάτων των επιτυχόντων στις εξετάσεις. Η προσωρινή άδεια δίνει τη δυνατότητα στον κάτοχό της να πιάσει τιμόνι από την επομένη της επιτυχούς εξέτασής του. Ωστόσο ενώ η χρήση του προσωρινού διπλώματος ορίζεται το πολύ για διάστημα έξι μηνών, αυτή τη στιγμή υπάρχουν Περιφέρειες, όπως αυτή της Λακωνίας, στις οποίες η αναμονή για το κανονικό δίπλωμα ξεπερνά και τους επτά μήνες.

    Τα παραπάνω επεσήμανε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδήγησης (ΠΟΕΟ) και Αντιπρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, Νίκος Γρέντζελος, κατά τη διάρκεια ενημέρωσης της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής.

    Μονο ένα κέντρο για άτομα με αναπηρία

    Την ίδια στιγμή αν και ο νόμος για τα διπλώματα 4850 του 2021 προέβλεπε τη δυνατότητα δημιουργίας ιδιωτικών κέντρων αξιολόγησης για άτομα με κινητικά προβλήματα και αυτός ο σχεδιασμός δεν προχώρησε ποτέ, καθώς απαιτούνται προτάσεις των Υπουργείων Υγείας και Μεταφορών και έκδοση σχετικού Π.Δ. Ετσι, αυτή τη στιγμή τα άτομα με κινητικά προβλήματα, για τα οποία το αυτοκίνητο είναι απαραίτητο για τις καθημερινές τους ανάγκες πιστοποιούνται μόνο από ένα κέντρο, τον Ηνίοχο - το οποίο βρίσκεται στο Κέντρο Αποκατάστασης Αναπήρων στο Καματερό με αποτέλεσμα να υπάρχουν καθυστερήσεις. «Αν τηλεφωνήσει κάποιος σήμερα στην καλύτερη περίπτωση θα βρει ραντεβού για τέλος Ιουλίου, καθώς είναι το μοναδικό τέτοιου είδους κέντρο στην Ελλάδα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Γρέντζελος.

    Καμία αλλαγή σε βιβλία, εξεταστές και ελάχιστο κόστος

    Αναφορικά με τις προβλέψεις του νέου αυστηροποιημένου πλαισίου, οι οποίες δεν προχώρησαν ο κ. Γρέντζελος ανέφερε ότι:

    • Ενώ προβλέπονταν νέα εγχειρίδια για όλες τις κατηγορίες, εκτιμάται ότι σε 1 - 2 μήνες θα είναι έτοιμα μόνο τα εγχειρίδια για ΙΧ και δίκυκλα, τα οποία όπως θα χρειαστούν μετάφραση σε τρεις γλώσσες αλλά και τροποποιήσεις σε επίπεδο προγράμματος και υπολογιστών.
    • Προβλέπονταν ακόμη βιβλία για άτομα με μαθησιακές δυσκολίες και αναλφάβητους, τα οποία σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΠΟΕΟ είναι αυτά που θα έπρεπε να έχουν προχωρήσει κατά προτεραιότητα. Ως προς τα εγχειρίδια των αναλφάβητων, υπήρχαν στο παρελθόν, αλλά καταργήθηκαν καθώς παρατηρήθηκαν φαινόμενα δήλωσης αναλφαβητισμού ακόμα και από άτομα που διέθεταν πτυχία. Ωστόσο αντί να βρεθεί ένας τρόπος να παταχθούν τα φαινόμενα αυτά, καταργήθηκαν οριστικά τα εγχειρίδια.
    • Παρατηρείται μεγάλη υποστελέχωση σε ό,τι αφορά την εξεταστική διαδικασία: «Χρειάζεται να γίνουν εκ νέου σεμινάρια και παράλληλα να επιτραπεί η μετακίνηση εξεταστών από περιφέρεια σε περιφέρεια, κάτι που το προβλέπει ο νόμος αλλά χρειάζεται Υπουργική απόφαση».
    • Ο ίδιος νόμος προβλέπει οικονομοτεχνική μελέτη για τον καθορισμό του ελάχιστου κόστος για τα θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα, το οποίο επίσης δεν έχει προχωρήσει.
    • Συνολικά για την εφαρμογή του νόμου χρειάζονται πάνω από 20 υπουργικές αποφάσεις, εκ των οποίων κάποιες είναι ΚΥΑ (Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις) και ορισμένες από αυτές έχουν περιορισμό στο χρόνο.

    Οι εκπαιδευτές οδήγησης θεωρούν εδώ και χρόνια τον τρόπο απόκτησης διπλώματος παρωχημένο: «Η εξέτασή μας εστιάζει στο παρκάρισμα και την οπισθογωνία, αλλά δε σκοτώθηκε κανείς σε παρκάρισμα ή σε γωνία. Θα πρέπει να εστιάσουμε στη συμπεριφορά», σημείωσε ο κ. Γρέντζελος προσθέτοντας ότι τα μαθήματα θα έπρεπε να περιλαμβάνουν ώρες εκπαίδευσης σε νυχτερινή οδήγηση και σε αυτοκινητόδρομο και να αναληφθούν πρωτοβουλίες για δια βίου μάθηση.

    Σύνδεση με ΑΜΚΑ και αυτόματη αφαίρεση διπλώματος

    Ερωτηθείς για το μείζον ζήτημα που συζητείται εδώ και χρόνια αναφορικά με την ανανέωση των διπλωμάτων οδήγησης των ηλικιωμένων οδηγών, ο κ. Γρέντζελος υποστήριξε την άποψη της 5ετούς ανανέωσης σε συνδυασμό με εξετάσεις για οδηγούς άνω των 70 ετών. Επεσήμανε επίσης ότι το θέμα θα μπορούσε να λυθεί αυτομάτως μέσω σύνδεσης του ΑΜΚΑ με το υπουργείο Μεταφορών, έτσι ώστε αν κάποιος έχει πρόβλημα υγείας που δεν του επιτρέπει να οδηγεί, να αφαιρείται το δίπλωμα νωρίτερα.

    «Το κλειδί είναι οι ανανεώσεις μέσω ΑΜΚΑ. Στη Γερμανία δεν υπάρχει λήξη του διπλώματος, αλλά με το που κάποιος αντιμετωπίζει πρόβλημα υγείας ή παίρνει κάποια φαρμακευτική αγωγή που του μειώνει τη δυνατότητα οδήγησης, το δίπλωμα αφαιρείται. Οι υπηρεσίες θα μπορούσαν να κάνουν δειγματοληπτικά κάποιους ελέγχους και σε γιατρούς. Επιπλέον μπορούν να προβλεφθούν ειδικοί περιορισμοί στις ανανεώσεις για τους κατόχους των διπλωμάτων ως προς το χρόνο ή τον τόπο της οδήγησης. Για παράδειγμα να μην οδηγούν νύχτα ή να μην οδηγούν σε αυτοκινητοδρόμους», επεσήμανε.

    Τροχαία ατυχήματα

    Ο αντιπρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών υπογράμμισε επίσης ότι μπορεί από το 2000 να έχουμε σημαντική μείωση του αριθμού των θανατηφόρων τροχαίων κατά 69%, αλλά οι απώλειες σε ανθρώπινες ζωές εξακολουθούν να είναι πολύ μεγάλες. «Μιλάμε για μείωση, αλλά το 2022 χάσαμε 635 ανθρώπους. Δεν είναι λίγοι και δεν είναι αριθμοί, είναι άνθρωποι», ανέφερε.

    Μιλώντας για το όριο ταχύτητας και τη μείωσή του στα 30 από τα 50 χιλιόμετρα την ώρα σε κατοικημένες περιοχές, η οποία έχει εξαγγελθεί πολλάκις από το υπουργείο χωρίς όμως ακόμα να έχει εφαρμοστεί, ο κ. Γρέντζελος τάχθηκε υπέρ αυτής της αλλαγής. Εξήγησε μάλιστα ότι σε περίπτωση ατυχηματος με πεζό, εάν το αυτοκίνητο κινείται με 30 χλμ υπάρχει πιθανότητα 10% να αποβεί θανατηφόρο, αλλά εάν κινείται με ταχύτητα 50 χλμ οι πιθανότητες για θανάτους αυξάνονται κατακόρυφα σε πάνω από 80%.

    Απαντώντας σε ερωτήσεις βουλευτών, τάχθηκε επίσης υπέρ της αυστηρής αστυνόμευσης και των ελέγχων, και μέσω των καμερών καταγραφής παραβάσεων, ενώ υπογράμμισε ότι σημαντικό ρόλο στην προσπάθεια περιορισμού των τροχαίων, διαδραματίζει η αναβάθμιση των υφιστάμενων υποδομών και η κατασκευή σύγχρονων.

    Βήματα πίσω για την οδική ασφάλεια από την ΕΕ – Πράσινο φως για οδήγηση βαρέων οχημάτων από τα 17

    Και ενώ τα θανατηφόρα τροχαία εξακολουθούν να αποτελούν μια θλιβερή πραγματικότητα, η Ευρωπαική Ενωση φαίνεται να ναρκοθετεί η ίδια τους στόχους που έχει θέσει για μηδενισμό των θυμάτων. Το Ευρωπαικό Κοινοβούλιο άναψε πριν λίγες ημέρες το πράσινο φως για τη δυνατότητα να οδηγούν φορτηγά νέοι 17 ετών και λεωφορεία νέοι 18 ετών, πιεσμένο σε ένα βαθμό και από το διεθνές έλλειμμα που παρατηρείται σε επαγγελματίες οδηγούς.

    Η αναθεώρηση της ευρωπαϊκής Οδηγίας για τις άδειες οδήγησης που υπερψηφίστηκε στην Ολομέλεια αν και περιλαμβάνει μέτρα στη θετική κατεύθυνση - ψηφιακές άδειες, εκπαίδευση των υποψηφίων σε δύσκολες συνθήκες, αυστηρότερους κανόνες και περιορισμούς για τους νέους οδηγούς, οδηγεί σε μείωση των ορίων ηλικίας για την απόκτηση επαγγελματικού διπλώματος.

    Η Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και αρμόδια για τις μεταφορές Έλενα Κουντουρά εξέφρασε την έντονη απογοήτευσή της για την μείωση των ορίων ηλικίας και την αγωνία της για την αύξηση των κινδύνων στους ευρωπαϊκούς δρόμους που η μείωση αυτή συνεπάγεται.

    «Η Ευρώπη αντιμετωπίζει μεγάλο έλλειμμα σε επαγγελματίες οδηγούς, όμως η λύση δεν είναι να επιδιώξει να το καλύψει από τη μείωση των ορίων ηλικίας, υπονομεύοντας έτσι το στόχο για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και την προστασία της ανθρώπινης ζωής», δήλωσε χαρακτηριστικά η Έλενα Κουντουρά, μετά την ψηφοφορία.

    Τη σοβαρή του διαφωνία εξέφρασε και το Ευρωπαικό Συμβούλιο για την Ασφάλεια των Μεταφορών (ETSC) υπογραμμίζοντας πως οι έφηβοι οδηγοί φορτηγών προσθέτουν έναν ακόμα παράγοντα κινδύνου κυριως για τους ευάλωτους χρήστες των δρόμων.

    Πηγή: ethnos.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο