Τρίτη, 29 Ιουνίου 2021 18:36

Εθνική Πινακοθήκη: Λεπτό προς λεπτό η κλοπή του Πικάσο - Ολη η απολογία του 49χρονου

Γράφτηκε από τον
Ad Slot

Ολα όσα υποστήριξε ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής στην προανακριτική του απολογία

Με λεπτομέρειες περιέγραψε στους αστυνομικούς ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής τον τρόπο με τον οποίο πραγματοποίησε την κλοπή των έργων τέχνης στην Εθνική Πινακοθήκη το 2012. Στην προανακριτική του απολογία, ο 49χρονος υποστήριξε πως για δύο χρόνια σκεφτόταν να κλέψει κάποιο έργο τέχνης από την Πινακοθήκη και πως η επαγγελματική του κατάρτιση τον βοήθησε να καταλάβει «πού υπήρχε τσιμεντένιος τοίχος και πού γυψοσανίδα».

Στη συνέχεια σημείωσε πως ήξερε πολύ καλά πως να κάνει την κλοπή καθώς για μήνες μελετούσε τα σημεία των καμερών μέχρι την ώρα που οι φύλακες κάνουν το διάλειμμα τους. Ο κατηγορούμενος υποστήριξε πως δεν είχε αποφασίσει εκ των προτέρων ποια έργα θα έκλεβε από το μουσείο και πως η ημέρα και η ώρα της κλοπής δεν ήταν προσχεδιασμένη.

Εν συνεχεία έδωσε αναλυτικές λεπτομέρειες για τον τρόπο που μπήκε μέσα στο κτίριο από την μπαλκονόπορτα και τον τρόπο που έκλεψε τα έργα τέχνης του Πικάσο και του Μοντριάν και στη συνέχεια ξέφυγε από τους φύλακες και τους αστυνομικούς. Σημειώνεται πως ο 49χρονος δήλωσε μετανιωμένος για την κλοπή των έργων τέχνης και ανέφερε πως σκοπός του είναι να συνεργαστεί απόλυτα με τις Αρχές για να ανακτηθούν πλήρως οι πίνακες.

Αναλυτικά όσα υποστήριξε ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής στην προανακριτική του απολογία

«Θέλω να σας πω κάτι ακόμα που έκανα πριν από πολλά χρόνια και το έχω βάρος στην συνείδηση μου και δεν μπορώ να κοιμηθώ. Το 2012 είχα μπει στην Εθνική Πινακοθήκη και είχα πάρει 3 πίνακες. Θα σας πω τα πάντα με όσες λεπτομέρειες θυμάμαι. Ζητώ μόνο την κατανόηση σας γιατί έχουν περάσει περίπου 9,5 χρόνια έχω ήδη υποστεί ένα εγκεφαλικό επεισόδιο.. Σκοπός μου είναι να συνεργαστώ απόλυτα με τις αρμόδιες αρχές ώστε να ανακτηθούν πλήρως οι πίνακες. Έχω μετανιώσει πάρα πολύ για την πράξη μου. Από πάντα με ενδιέφεραν τα έργα τέχνης», σημείωσε αρχικά ο 49χρονος κατηγορούμενος, ομολογώντας ουσιαστικά την πράξη του

Είχε μάθει τη συμπεριφορά των φυλάκων και τα σημεία των καμερών

Εν συνεχεία υπογράμμισε πως για πολύ καιρό μελετούσε τις κινήσεις των φυλάκων και τα σημεία που ήταν τοποθετημένες οι κάμερες και έτσι κατάφερε να μη συλληφθεί όταν έκανε την κλοπή «Έκανα συνεχείς επισκέψεις στην Εθνική Πινακοθήκη και απέκτησα οικειότητα με τα έργα και τον χώρο ώσπου πίστεψα ότι ένα από αυτά μπορεί να γίνει δικό μου. Αυτές οι σκέψεις με βασάνιζαν 2 χρόνια περίπου και με οδήγησαν να κάνω το μεγαλύτερο λάθος της ζωής μου.

Για περίπου 6 μήνες πριν από την κλοπή έκανα πολλές επισκέψεις... Λόγω της ενασχόλησης μου με τις οικοδομές γνώριζα τα οικοδομικά υλικά και μπορούσα να καταλάβω πού υπήρχε τσιμεντένιος τοίχος και πού γυψοσανίδα. Καθόμουν ώρες στο εσωτερικό παρατηρώντας όχι μόνο τα έργα τέχνης αλλά και τη διαμόρφωση του χώρου τη συμπεριφορά των φυλάκων, πού υπήρχαν παράθυρα, κάμερες... Επίσης το ίδιο έκανα και στον περιβάλλοντα χώρο. Έπαιρνα καφέ και καθόμουν για ώρες γύρω από την Πινακοθήκη .

Δεν θυμάμαι πόσες βραδιές καθόμουν κρυμμένος στα φυτά και παρατηρούσα τους φύλακες. Μπορεί να το είχα κάνει και πάνω από 50 φορές μόνο το τελευταίο 6μηνο πριν από την κλοπή. Έτσι κατάφερα και απέκτησα πάρα πολύ καλή γνώση των συστημάτων ασφαλείας. Ήξερα όλες τις συνήθειες των φυλάκων, πότε άλλαζαν βάρδια, ποιος κάπνιζε ποιος έβγαινε στον κήπο... Ήξερα ότι είχαν μειωθεί τον τελευταίο καιρό λόγω της οικονομικής κρίσης, ήξερα ότι υπήρχε και συναγερμός» σημείωσε.

Δεν είχα αποφασίσει τα έργα που θα έκλεβα

Ο 49χρονος υποστήριξε πως και η μέρα της κλοπής αλλά και τα έργα που έκλεψε από την Πινακοθήκη δεν ήταν προαποφασισμένα και περιέγραψε το τι φορούσε την ημέρα της κλοπής. «Δεν είχα αποφασίσει ποιο έργο θα έπαιρνα αλλά μόνο ότι ήθελα να πάρω κάποιο. Πήγα στο Μοναστηράκι, αγόρασα μαύρες αρβύλες, υφασμάτινα γάντια, μαύρο παντελόνι, ένα μαύρο μπλουζάκι, μια μαύρη κουκούλα που άφηνε ακάλυπτα μόνο τα μάτια και ένα μαύρο σάκο... Από τα οικοδομικά μου εργαλεία χρησιμοποίησα ένα σφυρί, ένα σιδερένιο καλέμι και ένα κοπίδι.

Η επιλογή της ημέρας της κλοπής ήταν τυχαία», υποστήριξε.

Πώς μπήκε στην Εθνική Πινακοθήκη

Στη συνέχεια ο κατηγορούμενος περιέγραψε στους αστυνομικούς τη διαδρομή που ακολούθησε για να φτάσει στην Εθνική Πινακοθήκη αλλά και το πως έκλεψε τα έργα τέχνης χωρίς να συλληφθεί. Συγκεκριμένα σημείωσε πως εκείνη την περίοδο έμενε στο σπίτι θείου του και ανέφερε ότι αρχικά πήρε το τρένο και το μετρό για να φτάσει στον Ευαγγελισμό. «Μπήκα στο πάρκο και πήγα σε μια ξύλινη αποθήκη που ήταν εκεί μπήκα και άλλαξα τα ρούχα μου και κατά τις 9 το βράδυ βγήκα και πήγα προς την Πινακοθήκη» σημείωσε και στη συνέχεια περιέγραψε ότι πήδηξε μάντρες και μία ταράτσα και στη συνέχεια ανέβηκε στο τοιχίο της Πινακοθήκης.

«Με τα χέρια μου προσπάθησα να ανοίξω τα φύλλα της μπαλκονόπορτας. Στην δεύτερη ή τρίτη προσπάθεια κατάλαβα ότι οι μπαλκονόπορτες ήταν ανασφάλιστες και θα άνοιγαν αν τραβούσαν πιο δυνατά. Μόλις κουνήθηκε λίγο η μπαλκονόπορτα ακούστηκε ένα μπιπ το οποίο κατάλαβα ότι θα καλούσε το φύλακα. Ήξερα ότι εκείνη την ώρα ήταν μόνο ένας φύλακας.

Έτσι, ξαναένωσα τα δυο φύλλα που είχαν ανοίξει περίπου δυο εκατοστά και πήγα στο παράθυρο. Έβγαλα το σφυρί, έσπασα το τζάμι δημιουργώντας μια τρύπα γνωρίζοντας ότι έχω χρόνο να το κάνω αφού ήξερα πόσο χρόνο χρειάζεται ο φύλακας για να έρθει. Μετά από λίγο άκουσα και τον φύλακα να βαδίζει στο εσωτερικό.

Αρχικά σκέφτηκα ότι δεν θα καταφέρω να περάσω στο χώρο με τα εκθέματα. Μάζεψα το σάκο, πήδηξα στο εξωτερικό τοιχίο και βγήκα στο πεζοδρόμιο της Βασιλέως Κωνσταντίνου. Βάδισα λίγα μέτρα προς τα κάτω και μπήκα στην αυλή πηδώντας τον τοίχο. Κάθισα σε κάτι τραπεζάκια, δίπλα σε ένα σπιτάκι και κάπνισα μερικά τσιγάρα. Τα αποτσίγαρα τα μάζεψα σε ένα σακουλάκι. Είκοσι λεπτά μετά ξαναγύρισα στο ίδιος σημείο. Άνοιξα την μπαλκονόπορτα, η οποία ήταν όντως ξεκλείδωτη, άκουσα το μπιπ μπήκα μέσα και την ξαναέκλεισα. Στάθηκα στον εσωτερικό διάδρομο και έστησα αυτί στην γυψοσανίδα. Μετά από λίγο άκουσα το φύλακα. Έμεινε εκεί κάποια δευτερόλεπτα τον άκουσα να μουρμουρίζει κάτι. Θεώρησα ότι είχε αρχίσει να εκνευρίζεται και έβριζε μόνος του γιατί δεν μπορούσε να βρει τι συμβαίνει αφού δεν έβλεπε την μπαλκονόπορτα.

Τότε αποφάσισα ότι εκνευρίζοντας τον φύλακα είναι ο καλύτερος τρόπος να πραγματοποιήσω την κλοπή κάνοντας τον να πιστέψει ότι υπάρχει τεχνικό πρόβλημα στις ζώνες του συναγερμού. Έτσι επανέλαβα την ίδια διαδικασία αρκετές φορές. Ανοιγόκλεινα την μπαλκονόπορτα χωρίς να μπαίνω μέσα. Νομίζω ότι τις τελευταίες φορές που ανοιγόκλεισα την μπαλκονόπορτα δεν άκουσα τον φύλακα να έρχεται. Έμεινα στο σημείο μέχρι τις 4 τα ξημερώματα. Εκείνη τη στιγμή άνοιξα την μπαλκονόπορτα και μπήκα μέσα αφήνοντας την ανοιχτή.

Πώς έκλεψε τους πίνακες

«Στο χώρο ήταν κάπως σκοτεινά αλλά είχε επαρκή φωτισμό ώστε να βλέπω τι κάνω. Ακούμπησα τα χέρια μου στο έδαφος ...εντόπισα το σημείο της ένωσης γυψοσανίδων ασκώντας πίεση άνοιξε η γυψοσανίδα και έπεσαν μικροί πίνακες που είχε πάνω της. Ήμουν σχεδόν σίγουρος ότι ο φύλακας δεν θα έρθει... Μπήκα μπουσουλώντας στον κυρίως χώρο τράβηξα τον σάκο ...Το μέρος που μπήκα ήταν μια αίθουσα που σχεδόν απέναντι είχε σκάλες. Πήγα περπατώντας μέχρι τις σκάλες και άρχισα να τις ανεβαίνω μπουσουλώντας. Μπήκα μπουσουλώντας στην αίθουσα και άρχισα να κουνάω τα χέρια μου ώστε να καταλάβω αν δουλεύουν τα ραντάρ του συναγερμού.

Επειδή δεν άκουσα κανέναν συναγερμό υπέθεσα πως ο φύλακας τον είχε απενεργοποιήσει. Σηκώθηκα όρθιος και βρέθηκα μπροστά στον πίνακα του Πικάσο. Τον ξεκρέμασα με την κορνίζα που ήταν βαριά, τον άφησα στην άκρη της σκάλας και πήρα άλλον έναν πίνακα του Μοντριάν ενώ ξεκρέμασα έναν ακόμη…Χρειάστηκε 5 με 7 λεπτά για να βγάλει τις κορνίζες γιατί δεν χωρούσαν στο σάκο. Δεν θυμάμαι πως τις έβγαλα...

Έβαλα στο σάκο τους δυο πίνακες και εκείνη την ώρα άκουσα τον φύλακα να έρχεται και να φωνάζει “κλέφτης- κλέφτης σταμάτα”. Δεν γύρισα να τον κοιτάξω καθόλου. Σηκώθηκα και χωρίς να πως τίποτα κάνοντας τρία τέσσερα βήματα χώθηκα στην τρύπα που είχα ανοίξει ανάμεσα στις γυψοσανίδες.

Βγήκα στο ταρατσάκι και πέρασα στο πεζοδρόμιο. Τη στιγμή εκείνη μου φαίνεται ότι κόπηκα από κάποια γυαλιά πήρα ένα χαρτί που είχε επάνω του ένα σχέδιο το οποίο ήταν έκθεμα σκούπισα το χέρι μου και το έβαλα στην τσέπη μου.

Πώς δραπέτευσε από τις Αρχές

«Βγήκα στην Λ. Β. Κωνσταντίνου τρέχοντας άκουγα τον συναγερμό της πινακοθήκης να χτυπάει και σειρήνες περιπολικών. Μπήκα στην αποθηκούλα απέναντι από το πάρκο... Οι αστυνομικοί έψαξαν το πάρκο αλλά δεν άνοιξαν την αποθήκη γιατί η πόρτα ήταν κλειστή. Βγήκα μετά από πολύ ώρα. Πήγα στη στάση του λεωφορείου. Δεν είχε πολύ αστυνομία» σημείωσε και σρτη συνέχεια ανέφερε πως ρώτησε δυο κοπέλες τι συμβαίνει και επέστρεψε στο σπίτι του με ταξί.

Πέταξε στη λεκάνη το ένα σχέδιο - Πού έκρυψε τους πίνακες

Ο κατηγορούμενος σημείωσε πως το ματωμένο σχέδιο, το οποίο ήταν από μολύβι το πέταξε στη λεκάνη της τουαλέτας και στη συνέχεια περιέγραψε το μέρος που έκρυψε τους πίνακες. «Τους πίνακες αρχικά τους έκρυψα σε έπιπλο της μεγάλης τουαλέτας στο σπίτι. Τα ρούχα και τα εργαλεία τα πέταξα τις επόμενες ημέρες στα σκουπίδια» είπε στις αρχές.

Δεν υπήρχε συνεργός - Δεν είχα σκοπό να τους πουλήσω

Ο 49χρονος υποστήριξε πως η κλοπή σχεδιάστηκε και εκτελέστηκε αποκλειστικά από εκείνον και δεν υπήρχε συνεργός. «Τους πίνακες δεν είχα σκοπό να τους πουλήσω ούτε έκανα ποτέ καμία τέτοια προσπάθειας. Εγώ βρισκόμουν μεταξύ Ελλάδας Ολλανδίας και Αγγλίας. Κάποια στιγμή εκμυστηρεύτηκα σε μια κοπέλα που είχα σχέση στην Αγγλία ότι είχα τους πίνακες αλλά δεν έδωσε βάση στα λεγόμενα μου» σημείωσε.

Πανικοβλήθηκε και έκρυψε τους πίνακες στο ρέμα

Κάποια στιγμή, όπως ανέφερε πανικοβλήθηκε από δηλώσεις που είδε στον Τύπο καθώς θεώρησε ότι τον φωτογραφίζουν λέγοντας ότι πρόκειται για δράστη υπεράνω υποψίας. Γύρισε στην Ελλάδα τον Φεβρουάριο του 2021 για οικογενειακούς λόγους. «Ημουν ιδιαίτερα ψυχικά φορτισμένος και τότε τύλιξα μέσα σε πλαστικές σακούλες τους πίνακες και κάποια μέρα του Μαΐου τους πήρα και πήγα μόνος μου στο Πόρτο Ράφτη» υπογράμμισε.

Στην συνέχεια είπε πως πήγε σε ένα ρέμα και σε ένα μεγάλο και πολύ πυκνό θάμνο έκρυψε τους πίνακες. «Έφυγα και γύρισα μετά από μια δυο ημέρες για να ελέγξω. Πήγα στο σημείο αλλά δεν τους βρήκα. Εκείνη την στιγμή ανακουφίστηκα γιατί υπέθεσα πως κάποιος τους βρήκε οπότε θα τους παραδώσει. Την ημέρα που τους άφησα με είχε δει ένας νεαρός», σημείωσε.

Ακολούθησα τους αστυνομικούς με ανακούφιση - Εχω μετανιώσει

Ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής ανέφερε πως είναι ανακουφιδσμένος που η Αστυνομία βρήκε του πίνακες και δήλωσε ματανιωμένος για την πρτάξη του. «Σήμερα με πλησίασαν αστυνομικοί και μου ζήτησαν να τους ακολουθήσω... Προσφέρθηκα αβίαστα και με ανακούφιση να βοηθήσω», σημείωσε. «Πήγαμε στο σημείο που τους έδειξα. Τελικά οι πίνακες ήταν 10 μέτρα παρακάτω από το σημείο που τους έδειχνα. Όταν άκουσα στον αστυνομικό να λέει ότι βρήκαν το δέμα κατάλαβα ότι βρέθηκαν ξέσπασα σε κλάματα και έπεσα στο έδαφος ευχαριστώντας τους. Τόσο μεγάλος ήταν ο καημός μου να τους επιστρέψω. Εχω μετανιώσει σκληρά. Δηλώνω την πλήρη μεταμέλεια μου. ξέρω ότι θα τιμωρηθώ αλλά ζητώ επιείκεια».

Την Τετάρτη στον ανακριτή

Στον ανακριτή Αθανάσιο Μαρνέρη, ο οποίος εξέδωσε σε βάρος του ένταλμα σύλληψης αναμένεται να οδηγηθεί αύριο το πρωί ο δράστης της κλοπής των πινάκων από την Εθνική Πινακοθήκη.

Η κατηγορία που αντιμετωπίζει είναι διακεκριμένη περίπτωση κλοπής κατά συναυτουργία, τετελεσμένη και σε απόπειρα πραγμάτων καλλιτεχνικής σημασίας που βρίσκονταν σε συλλογή εκτεθειμένα σε κοινή θέα και σε δημόσιο κτίριο. Αξίζει να σημειωθεί ότι η δίωξη αυτή αρχικά είχε ασκηθεί σε βάρος αγνώστων δραστών και μετά τη σύλληψη και ομολογία του κατηγορούμενου η δικογραφία ανασύρθηκε από το αρχείο αγνώστων δραστών.

Πηγή: Ethnos.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 29 Ιουνίου 2021 20:39

Σχετικά Άρθρα

  • Κακοκαιρία Daniel: Πλημμύρισε η Εθνική Πινακοθήκη, γλίτωσαν τα έργα τέχνης
    Κακοκαιρία Daniel: Πλημμύρισε η Εθνική Πινακοθήκη, γλίτωσαν τα έργα τέχνης

    Τι αναφέρει το Υπουργείο Πολιτισμού για το πλημμύρισμα της Εθνικής Πινακοθήκης και το REX λόγω της κακοκαιρίας.

    Ούτε η Εθνική Πινακοθήκη γλίτωσε από το σαρωτικό πέρασμα της κακοκαιρίας Daniel.

    Ειδικότερα, μέρος της τεράστιας ποσότητας νερού που λίμναζε, εισχώρησε στο κτίριο και κατέληξε στο πρώτο υπόγειο του κτιρίου.

    Ωστόσο, σύμφωνα με ενημέρωση του ΥΠΠΟ, δεν έχουν προκληθεί ζημιές στα έργα τέχνης.

    Επιπλέον, έγινε γνωστό πως προβλήματα παρατηρήθηκαν και στο REX.

    Η ενημέρωση του ΥΠΠΟ αναφέρει:

    «Εξαιτίας των έντονων καιρικών φαινομένων στην Αθήνα, διαπιστώθηκε εισροή ομβρίων υδάτων στο κτήριο της Εθνικής Πινακοθήκης, από την είσοδο της οδού Μιχαλακοπούλου.

    Λόγω του μεγάλου όγκου των υδάτων στην οδό, τα οποία δεν ήταν δυνατό να απορροφηθούν από τους αγωγούς ομβρίων του δικτύου της πόλης, εισήλθαν στο κτήριο και κατέληξαν μέχρι το πρώτο υπόγειο του κτηρίου.

    Ήδη, έχουν δοθεί οδηγίες από την αρμόδια Διεύθυνση Προστασίας και Αναστήλωσης Νεώτερων και Σύγχρονων Μνημείων (ΔΙΠΑΝΣΜ) του Υπουργείου Πολιτισμού για επιπλέον θωράκιση του κτηρίου. Δεν υπέστη βλάβη κανένα από τα έργα που εκτίθενται στην Πινακοθήκη.

    Επίσης, διαπιστώθηκαν προβλήματα στον υπόγειο χώρο του κτηρίου του REX. Συγκεκριμένα, στο υπόγειο, στους χώρους των ΗΜ εγκαταστάσεων του ΔΕΔΗΕ (χώρος μετασχηματιστή ΜΤ και χώρος ηλεκτρολογικών πινάκων) και των ΗΜ εγκαταστάσεων του κτηρίου διαπιστώθηκε ύπαρξη υδάτων.

    Επίσης, εισροή υδάτων παρατηρήθηκε και σε ορισμένα σημεία στην οροφή του υπογείου. Στο πεζοδρόμιο της οδού Πανεπιστημίου υπάρχει ανθρωποθυρίδα που
    οδηγεί στο μηχανοστάσιο του ΔΕΔΗΕ, η οποία είναι μη στεγανή, καλύπτεται με μεταλλικό διάτρητο καπάκι, είναι εκτεθειμένη και δεν στεγάζεται. Στο ίδιο πεζοδρόμιο υπάρχει θυρίδα μη στεγανή με διάτρητο καπάκι για την διέλευση σωλήνων και αγωγών.

    Σύμφωνα με την εκτίμηση της αρμόδιας Διεύθυνσης Προστασίας και Αναστήλωσης Νεώτερων και Σύγχρονων Μνημείων, ο μεγάλος όγκος νερού εισήλθε από τις δύο θυρίδες της ΔΕΔΗΕ του πεζοδρομίου και κατέληξαν στους χώρους του μηχανοστασίου.

    Διαπιστώθηκε, επίσης, εισαγωγή νερού, πιθανόν από τους αγωγούς συλλογής όμβριων υδάτων της οδού Πανεπιστημίου από το φρεάτιο που βρίσκεται στη δεξιά πλευρά της πρόσοψης του κτηρίου.

    Τα στελέχη της (ΔΙΠΑΝΣΜ) είναι ήδη σε συνεννόηση με τον ΔΕΔΗΕ και την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Αθηναίων, προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα ζητήματα.

    Στη Θεσσαλία και ειδικότερα στις Περιφερειακές Ενότητες Μαγνησίας και Καρδίτσας δεν είναι δυνατή η διενέργεια αυτοψιών στους αρχαιολογικούς χώρους και τα μνημεία.

    Οταν παρατηρηθεί ύφεση του φαινομένου, κλιμάκια των αρμοδίων Εφορειών Αρχαιοτήτων θα προβούν σε αυτοψίες και ελέγχους για την καταγραφή τυχόν ζημιών».

    Πηγή: iEidiseis.gr
  • Ένα διαφορετικό πορτρέτο του Πικάσο - Ζωγραφισμένο με.. τρακτέρ σε χωράφι
    Ένα διαφορετικό πορτρέτο του Πικάσο - Ζωγραφισμένο με.. τρακτέρ σε χωράφι

    Ο Ιταλός καλλιτέχνης Ντάριο Γκαμπάριν χρησιμοποίησε ένα τρακτέρ για να δημιουργήσει σε ένα χωράφι, το μεγαλύτερο πορτρέτο του Πάμπλο Πικάσο κυριολεκτικά πάνω στη γη.

    Ο Γκαμπάριν δημιούργησε το πορτρέτο σε χωράφι στην περιοχή Καστανιάρο στη Βερόνα για να τιμήσει τη μνήμη του μεγάλου Ισπανού καλλιτέχνη που πέθανε στις 8 Απριλίου 1973 στο Μουζίν της Γαλλίας.

    To mark the 50th death anniversary of Pablo Picasso, Italian land artist Dario Gambarin carved out a giant portrait of the Spanish painter with a tractor pic.twitter.com/Bci9P6sESK

    — Reuters (@Reuters) April 7, 2023

    Ο Γκαμπαρίν είπε ότι εμπνεύστηκε από την αυτοπροσωπογραφία του Πικάσο το 1907 για να δημιουργήσει όπως είπε, το μεγαλύτερο πορτρέτο του Ισπανού καλλιτέχνη στον κόσμο.

    Italian land artist makes world’s largest Picasso portrait with tractor https://t.co/a7feNDL4Nu pic.twitter.com/aJYoauOJFe

    — Guardian news (@guardiannews) April 9, 2023

    Πηγή: cnn.gr

  • Εθνική Πινακοθήκη: Προφυλακίστηκε ο 49χρονος για την κλοπή του έργου του Πικάσο
    Εθνική Πινακοθήκη: Προφυλακίστηκε ο 49χρονος για την κλοπή του έργου του Πικάσο

    Σύμφωνα με τις πληροφορίες ο άνδρας υποστήριξε ότι είχε πει και προανακριτικά για την κλοπή στην Εθνική Πινακοθήκη

    Προφυλακίστηκε ο 49χρονος άνδρας που συνελήφθη για την κλοπή των τριών έργων τέχνης από την Εθνική Πινακοθήκη, ανάμεσα στα οποία ήταν και η δημιουργία του Πάμπλο Πικάσο. Σύμφωνα με τις πληροφορίες ο άνδρας υποστήριξε ότι είχε πει και προανακριτικά.

    Αναλυτικά όσα είχε υποστηρίξει ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής

    Στην προανακριτική του απολογία, ο 49χρονος υποστήριξε πως για δύο χρόνια σκεφτόταν να κλέψει κάποιο έργο τέχνης από την Πινακοθήκη και πως η επαγγελματική του κατάρτιση τον βοήθησε να καταλάβει «πού υπήρχε τσιμεντένιος τοίχος και πού γυψοσανίδα».

    Στη συνέχεια σημείωσε πως ήξερε πολύ καλά πως να κάνει την κλοπή καθώς για μήνες μελετούσε τα σημεία των καμερών μέχρι την ώρα που οι φύλακες κάνουν το διάλειμμα τους. Ο κατηγορούμενος υποστήριξε πως δεν είχε αποφασίσει εκ των προτέρων ποια έργα θα έκλεβε από το μουσείο και πως η ημέρα και η ώρα της κλοπής δεν ήταν προσχεδιασμένη.

    Εν συνεχεία έδωσε αναλυτικές λεπτομέρειες για τον τρόπο που μπήκε μέσα στο κτίριο από την μπαλκονόπορτα και τον τρόπο που έκλεψε τα έργα τέχνης του Πικάσο και του Μοντριάν και στη συνέχεια ξέφυγε από τους φύλακες και τους αστυνομικούς. Σημειώνεται πως ο 49χρονος δήλωσε μετανιωμένος για την κλοπή των έργων τέχνης και ανέφερε πως σκοπός του είναι να συνεργαστεί απόλυτα με τις Αρχές για να ανακτηθούν πλήρως οι πίνακες.

    «Θέλω να σας πω κάτι ακόμα που έκανα πριν από πολλά χρόνια και το έχω βάρος στην συνείδηση μου και δεν μπορώ να κοιμηθώ. Το 2012 είχα μπει στην Εθνική Πινακοθήκη και είχα πάρει 3 πίνακες. Θα σας πω τα πάντα με όσες λεπτομέρειες θυμάμαι. Ζητώ μόνο την κατανόηση σας γιατί έχουν περάσει περίπου 9,5 χρόνια έχω ήδη υποστεί ένα εγκεφαλικό επεισόδιο.. Σκοπός μου είναι να συνεργαστώ απόλυτα με τις αρμόδιες αρχές ώστε να ανακτηθούν πλήρως οι πίνακες. Έχω μετανιώσει πάρα πολύ για την πράξη μου. Από πάντα με ενδιέφεραν τα έργα τέχνης», σημείωσε αρχικά ο 49χρονος κατηγορούμενος, ομολογώντας ουσιαστικά την πράξη του.

    Εν συνεχεία υπογράμμισε πως για πολύ καιρό μελετούσε τις κινήσεις των φυλάκων και τα σημεία που ήταν τοποθετημένες οι κάμερες και έτσι κατάφερε να μη συλληφθεί όταν έκανε την κλοπή «Έκανα συνεχείς επισκέψεις στην Εθνική Πινακοθήκη και απέκτησα οικειότητα με τα έργα και τον χώρο ώσπου πίστεψα ότι ένα από αυτά μπορεί να γίνει δικό μου. Αυτές οι σκέψεις με βασάνιζαν 2 χρόνια περίπου και με οδήγησαν να κάνω το μεγαλύτερο λάθος της ζωής μου.

    Για περίπου 6 μήνες πριν από την κλοπή έκανα πολλές επισκέψεις... Λόγω της ενασχόλησης μου με τις οικοδομές γνώριζα τα οικοδομικά υλικά και μπορούσα να καταλάβω πού υπήρχε τσιμεντένιος τοίχος και πού γυψοσανίδα. Καθόμουν ώρες στο εσωτερικό παρατηρώντας όχι μόνο τα έργα τέχνης αλλά και τη διαμόρφωση του χώρου τη συμπεριφορά των φυλάκων, πού υπήρχαν παράθυρα, κάμερες... Επίσης το ίδιο έκανα και στον περιβάλλοντα χώρο. Έπαιρνα καφέ και καθόμουν για ώρες γύρω από την Πινακοθήκη .

    Δεν θυμάμαι πόσες βραδιές καθόμουν κρυμμένος στα φυτά και παρατηρούσα τους φύλακες. Μπορεί να το είχα κάνει και πάνω από 50 φορές μόνο το τελευταίο 6μηνο πριν από την κλοπή. Έτσι κατάφερα και απέκτησα πάρα πολύ καλή γνώση των συστημάτων ασφαλείας. Ήξερα όλες τις συνήθειες των φυλάκων, πότε άλλαζαν βάρδια, ποιος κάπνιζε ποιος έβγαινε στον κήπο... Ήξερα ότι είχαν μειωθεί τον τελευταίο καιρό λόγω της οικονομικής κρίσης, ήξερα ότι υπήρχε και συναγερμός» σημείωσε.

    Ο 49χρονος υποστήριξε πως και η μέρα της κλοπής αλλά και τα έργα που έκλεψε από την Πινακοθήκη δεν ήταν προαποφασισμένα και περιέγραψε το τι φορούσε την ημέρα της κλοπής. «Δεν είχα αποφασίσει ποιο έργο θα έπαιρνα αλλά μόνο ότι ήθελα να πάρω κάποιο. Πήγα στο Μοναστηράκι, αγόρασα μαύρες αρβύλες, υφασμάτινα γάντια, μαύρο παντελόνι, ένα μαύρο μπλουζάκι, μια μαύρη κουκούλα που άφηνε ακάλυπτα μόνο τα μάτια και ένα μαύρο σάκο... Από τα οικοδομικά μου εργαλεία χρησιμοποίησα ένα σφυρί, ένα σιδερένιο καλέμι και ένα κοπίδι. «Η επιλογή της ημέρας της κλοπής ήταν τυχαία», υποστήριξε.

    Πώς μπήκε στην Εθνική Πινακοθήκη

    Στη συνέχεια ο κατηγορούμενος περιέγραψε στους αστυνομικούς τη διαδρομή που ακολούθησε για να φτάσει στην Εθνική Πινακοθήκη αλλά και το πως έκλεψε τα έργα τέχνης χωρίς να συλληφθεί. Συγκεκριμένα σημείωσε πως εκείνη την περίοδο έμενε στο σπίτι θείου του και ανέφερε ότι αρχικά πήρε το τρένο και το μετρό για να φτάσει στον Ευαγγελισμό. «Μπήκα στο πάρκο και πήγα σε μια ξύλινη αποθήκη που ήταν εκεί μπήκα και άλλαξα τα ρούχα μου και κατά τις 9 το βράδυ βγήκα και πήγα προς την Πινακοθήκη» σημείωσε και στη συνέχεια περιέγραψε ότι πήδηξε μάντρες και μία ταράτσα και στη συνέχεια ανέβηκε στο τοιχίο της Πινακοθήκης.

    «Με τα χέρια μου προσπάθησα να ανοίξω τα φύλλα της μπαλκονόπορτας. Στην δεύτερη ή τρίτη προσπάθεια κατάλαβα ότι οι μπαλκονόπορτες ήταν ανασφάλιστες και θα άνοιγαν αν τραβούσαν πιο δυνατά. Μόλις κουνήθηκε λίγο η μπαλκονόπορτα ακούστηκε ένα μπιπ το οποίο κατάλαβα ότι θα καλούσε το φύλακα. Ήξερα ότι εκείνη την ώρα ήταν μόνο ένας φύλακας.

    Έτσι, ξαναένωσα τα δυο φύλλα που είχαν ανοίξει περίπου δυο εκατοστά και πήγα στο παράθυρο. Έβγαλα το σφυρί, έσπασα το τζάμι δημιουργώντας μια τρύπα γνωρίζοντας ότι έχω χρόνο να το κάνω αφού ήξερα πόσο χρόνο χρειάζεται ο φύλακας για να έρθει. Μετά από λίγο άκουσα και τον φύλακα να βαδίζει στο εσωτερικό.

    Αρχικά σκέφτηκα ότι δεν θα καταφέρω να περάσω στο χώρο με τα εκθέματα. Μάζεψα το σάκο, πήδηξα στο εξωτερικό τοιχίο και βγήκα στο πεζοδρόμιο της Βασιλέως Κωνσταντίνου. Βάδισα λίγα μέτρα προς τα κάτω και μπήκα στην αυλή πηδώντας τον τοίχο. Κάθισα σε κάτι τραπεζάκια, δίπλα σε ένα σπιτάκι και κάπνισα μερικά τσιγάρα. Τα αποτσίγαρα τα μάζεψα σε ένα σακουλάκι. Είκοσι λεπτά μετά ξαναγύρισα στο ίδιος σημείο. Άνοιξα την μπαλκονόπορτα, η οποία ήταν όντως ξεκλείδωτη, άκουσα το μπιπ μπήκα μέσα και την ξαναέκλεισα. Στάθηκα στον εσωτερικό διάδρομο και έστησα αυτί στην γυψοσανίδα. Μετά από λίγο άκουσα το φύλακα. Έμεινε εκεί κάποια δευτερόλεπτα τον άκουσα να μουρμουρίζει κάτι. Θεώρησα ότι είχε αρχίσει να εκνευρίζεται και έβριζε μόνος του γιατί δεν μπορούσε να βρει τι συμβαίνει αφού δεν έβλεπε την μπαλκονόπορτα.

    Τότε αποφάσισα ότι εκνευρίζοντας τον φύλακα είναι ο καλύτερος τρόπος να πραγματοποιήσω την κλοπή κάνοντας τον να πιστέψει ότι υπάρχει τεχνικό πρόβλημα στις ζώνες του συναγερμού. Έτσι επανέλαβα την ίδια διαδικασία αρκετές φορές. Ανοιγόκλεινα την μπαλκονόπορτα χωρίς να μπαίνω μέσα. Νομίζω ότι τις τελευταίες φορές που ανοιγόκλεισα την μπαλκονόπορτα δεν άκουσα τον φύλακα να έρχεται. Έμεινα στο σημείο μέχρι τις 4 τα ξημερώματα. Εκείνη τη στιγμή άνοιξα την μπαλκονόπορτα και μπήκα μέσα αφήνοντας την ανοιχτή.

    Πώς έκλεψε τους πίνακες

    «Στο χώρο ήταν κάπως σκοτεινά αλλά είχε επαρκή φωτισμό ώστε να βλέπω τι κάνω. Ακούμπησα τα χέρια μου στο έδαφος ...εντόπισα το σημείο της ένωσης γυψοσανίδων ασκώντας πίεση άνοιξε η γυψοσανίδα και έπεσαν μικροί πίνακες που είχε πάνω της. Ήμουν σχεδόν σίγουρος ότι ο φύλακας δεν θα έρθει... Μπήκα μπουσουλώντας στον κυρίως χώρο τράβηξα τον σάκο ...Το μέρος που μπήκα ήταν μια αίθουσα που σχεδόν απέναντι είχε σκάλες. Πήγα περπατώντας μέχρι τις σκάλες και άρχισα να τις ανεβαίνω μπουσουλώντας. Μπήκα μπουσουλώντας στην αίθουσα και άρχισα να κουνάω τα χέρια μου ώστε να καταλάβω αν δουλεύουν τα ραντάρ του συναγερμού.

    Επειδή δεν άκουσα κανέναν συναγερμό υπέθεσα πως ο φύλακας τον είχε απενεργοποιήσει. Σηκώθηκα όρθιος και βρέθηκα μπροστά στον πίνακα του Πικάσο. Τον ξεκρέμασα με την κορνίζα που ήταν βαριά, τον άφησα στην άκρη της σκάλας και πήρα άλλον έναν πίνακα του Μοντριάν ενώ ξεκρέμασα έναν ακόμη…Χρειάστηκε 5 με 7 λεπτά για να βγάλει τις κορνίζες γιατί δεν χωρούσαν στο σάκο. Δεν θυμάμαι πως τις έβγαλα...

    Έβαλα στο σάκο τους δυο πίνακες και εκείνη την ώρα άκουσα τον φύλακα να έρχεται και να φωνάζει “κλέφτης- κλέφτης σταμάτα”. Δεν γύρισα να τον κοιτάξω καθόλου. Σηκώθηκα και χωρίς να πως τίποτα κάνοντας τρία τέσσερα βήματα χώθηκα στην τρύπα που είχα ανοίξει ανάμεσα στις γυψοσανίδες.

    Βγήκα στο ταρατσάκι και πέρασα στο πεζοδρόμιο. Τη στιγμή εκείνη μου φαίνεται ότι κόπηκα από κάποια γυαλιά πήρα ένα χαρτί που είχε επάνω του ένα σχέδιο το οποίο ήταν έκθεμα σκούπισα το χέρι μου και το έβαλα στην τσέπη μου.

    Πώς δραπέτευσε από τις Αρχές

    «Βγήκα στην Λ. Β. Κωνσταντίνου τρέχοντας άκουγα τον συναγερμό της πινακοθήκης να χτυπάει και σειρήνες περιπολικών. Μπήκα στην αποθηκούλα απέναντι από το πάρκο... Οι αστυνομικοί έψαξαν το πάρκο αλλά δεν άνοιξαν την αποθήκη γιατί η πόρτα ήταν κλειστή. Βγήκα μετά από πολύ ώρα. Πήγα στη στάση του λεωφορείου. Δεν είχε πολύ αστυνομία» σημείωσε και σρτη συνέχεια ανέφερε πως ρώτησε δυο κοπέλες τι συμβαίνει και επέστρεψε στο σπίτι του με ταξί.

    Πέταξε στη λεκάνη το ένα σχέδιο - Πού έκρυψε τους πίνακες

    Ο κατηγορούμενος σημείωσε πως το ματωμένο σχέδιο, το οποίο ήταν από μολύβι το πέταξε στη λεκάνη της τουαλέτας και στη συνέχεια περιέγραψε το μέρος που έκρυψε τους πίνακες. «Τους πίνακες αρχικά τους έκρυψα σε έπιπλο της μεγάλης τουαλέτας στο σπίτι. Τα ρούχα και τα εργαλεία τα πέταξα τις επόμενες ημέρες στα σκουπίδια» είπε στις αρχές.

    Δεν υπήρχε συνεργός

    Ο 49χρονος υποστήριξε πως η κλοπή σχεδιάστηκε και εκτελέστηκε αποκλειστικά από εκείνον και δεν υπήρχε συνεργός. «Τους πίνακες δεν είχα σκοπό να τους πουλήσω ούτε έκανα ποτέ καμία τέτοια προσπάθειας. Εγώ βρισκόμουν μεταξύ Ελλάδας Ολλανδίας και Αγγλίας. Κάποια στιγμή εκμυστηρεύτηκα σε μια κοπέλα που είχα σχέση στην Αγγλία ότι είχα τους πίνακες αλλά δεν έδωσε βάση στα λεγόμενα μου» σημείωσε.

    Πανικοβλήθηκε και έκρυψε τους πίνακες στο ρέμα

    Κάποια στιγμή, όπως ανέφερε πανικοβλήθηκε από δηλώσεις που είδε στον Τύπο καθώς θεώρησε ότι τον φωτογραφίζουν λέγοντας ότι πρόκειται για δράστη υπεράνω υποψίας. Γύρισε στην Ελλάδα τον Φεβρουάριο του 2021 για οικογενειακούς λόγους. «Ημουν ιδιαίτερα ψυχικά φορτισμένος και τότε τύλιξα μέσα σε πλαστικές σακούλες τους πίνακες και κάποια μέρα του Μαΐου τους πήρα και πήγα μόνος μου στο Πόρτο Ράφτη» υπογράμμισε.

    Στην συνέχεια είπε πως πήγε σε ένα ρέμα και σε ένα μεγάλο και πολύ πυκνό θάμνο έκρυψε τους πίνακες. «Έφυγα και γύρισα μετά από μια δυο ημέρες για να ελέγξω. Πήγα στο σημείο αλλά δεν τους βρήκα. Εκείνη την στιγμή ανακουφίστηκα γιατί υπέθεσα πως κάποιος τους βρήκε οπότε θα τους παραδώσει. Την ημέρα που τους άφησα με είχε δει ένας νεαρός», σημείωσε.

    Ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής ανέφερε πως είναι ανακουφισμένος που η Αστυνομία βρήκε του πίνακες και δήλωσε ματανιωμένος για την πράξη του. «Σήμερα με πλησίασαν αστυνομικοί και μου ζήτησαν να τους ακολουθήσω... Προσφέρθηκα αβίαστα και με ανακούφιση να βοηθήσω», σημείωσε. «Πήγαμε στο σημείο που τους έδειξα. Τελικά οι πίνακες ήταν 10 μέτρα παρακάτω από το σημείο που τους έδειχνα. Όταν άκουσα στον αστυνομικό να λέει ότι βρήκαν το δέμα κατάλαβα ότι βρέθηκαν ξέσπασα σε κλάματα και έπεσα στο έδαφος ευχαριστώντας τους. Τόσο μεγάλος ήταν ο καημός μου να τους επιστρέψω. Εχω μετανιώσει σκληρά. Δηλώνω την πλήρη μεταμέλεια μου. ξέρω ότι θα τιμωρηθώ αλλά ζητώ επιείκεια».

    Πηγή: Ethnos.gr

  • «Τρολάρουν» ΙΚΕΑ και Πλαίσιο για Πικάσο - Βούλιαξε το τουίτερ από τα σχόλια
    «Τρολάρουν» ΙΚΕΑ και Πλαίσιο για Πικάσο - Βούλιαξε το τουίτερ από τα σχόλια

    Πρώτο trend στο ελληνικό twitter η γκάφα της Ελληνικής Αστυνομίας με τον διάσημο πίνακα του Πικάσο ενώ πασίγνωστες εταιρείες όπως η ΙΚΕΑ και το Πλαίσιο έκαναν επική δημοσίευση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της

    Τον γύρο του διαδικτύου κάνει από χθες η πρωτοφανής γκάφα κατά την πολυδιαφημισμένη συνέντευξη Τύπου των Χρυσοχοΐδη και Μενδώνη για την ανεύρεση του εμβληματικού πίνακα του Πικάσο. Υπενθυμίζεται ότι το έργο τέχνης όχι μόνο μεταφέρθηκε με γυμνά χέρια, αλλά κατάφεραν να τον ρίξουν στο πάτωμα.

    Τη σκυτάλη στα καυστικά σχόλια πήρε το κατάστημα επίπλων IKEA, το οποίο ανέβασε φωτογραφία με ράφι στήριξης κορνίζας. Τα IKEA προτείνουν στην κυβέρνηση ράφι στήριξης κορνίζας μπας και καταφέρει να κρεμάσει σωστά τον πίνακα του Πικάσο ενώ η εταιρία για να κάνει ακόμη πιο ξεκάθαρο το μήνυμα της, συνόδευσε τη φωτογραφία με το hashtag #picasso και #oops.

    Και το Πλαίσιο βέβαια βρήκε ευκαιρία να διαφημίσει βάσεις τηλεοράσεων με τον ευρυματικό τίτλο «στηρίζουμε ότι έχει αξία» και hashtag το #δεθαπεσειποτε!

    Γλέντι στο twitter

    Χιλιάδες είναι οι χρήστες που σχολιάζουν το γεγονός κάνοντας το hashtag #Πικασο πρώτο στην Ελλάδα. Κάποιες από τις δημοσιεύσεις πραγματικά απολαυστικές!

    Picasso left the chat. #Πικασο pic.twitter.com/ym7Mi47SSz

    — Σαν να ταν Φλεβάρης Πόντε (@yiannism97) June 30, 2021

    Σοβαρά τώρα, υπάρχει κάποια σκηνή του MrBean που να μην την έχει κάνει remake αυτή η ΚΒ;#Πικασο pic.twitter.com/zRp5jN1pGw

    — syncon (@costassyn) June 29, 2021

    Εντάξει, δεν έπαθε ζημία.#Πικάσο pic.twitter.com/osRCgHUOTB

    — Χάρης Ζάβαλος (@CZavalos) June 30, 2021

    Τώρα δεν θα ξαναπέσει #Πικάσο pic.twitter.com/4zMftcXpW9

    — Jip Jipakos (@Jipakos) June 29, 2021

    "Αν τον τσιμεντώνατε, δεν θα έπεφτε"

    Λίνα Μενδώνη #Πικάσο

    — Goodbye Sober Day (@Stelarklas) June 29, 2021

    Πηγή: Left.gr - Φωτογραφία: EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

  • Η κλοπή του αιώνα στο Παρίσι: Ο κλέφτης βρήκε κλειστό τον συναγερμό και σήκωσε πίνακες ανεκτίμητης αξίας
    Η κλοπή του αιώνα στο Παρίσι: Ο κλέφτης βρήκε κλειστό τον συναγερμό και σήκωσε πίνακες ανεκτίμητης αξίας

    Τα έργα η αξία των οποίων υπολογίζεται σε 100 εκατ. ευρώ, δεν βρέθηκαν ποτέ

    Στις 20 Μαΐου του 2010, σημειώθηκε η κλοπή του αιώνα, στο Παρίσι και συγκεκριμένα στο μουσείο μοντέρνας τέχνης Ορσέ, που είναι ακριβώς απέναντι από το Λούβρο.

    Εκλεψε πίνακες αξίας 100 εκατ. ευρώ!

    Τότε ο Βρέτζαν Τόμιτς, ένας κλέφτης αρχαιοτήτων και έργων τέχνης, σκαρφάλωσε στο μουσείο και μπήκε από ένα παραθυράκι που είχε εντοπίσει από την προηγούμενη και είχε παραγγελία να κλέψει έναν πίνακα για λογαριασμό ενός Άραβα κροίσου.

    Αλλά όταν κατάλαβε ότι ο συναγερμός του μουσείου δεν λειτουργούσε, αποφάσισε να κλέψει άλλα τέσσερα έργα, ανάμεσα σε αυτά πίνακες του Μοντιλιάνι και του Πικάσο, σύμφωνα με την ΕΡΤ. Η αξία των κλοπιμαίων, υπολογίζεται σε 100 εκατ. ευρώ σε τιμές της εποχής εκείνης!

    Η δημοσιογραφική κάλυψη ήταν τέτοια που ο Άραβας που ζήτησε αρχικά το έργο τέχνης, τελικά αρνήθηκε να το παραλάβει. Η δίκη έγινε το 2017 και τα έργα αυτά δεν έχουν βρεθεί. Ο αρχές πιστεύουν ότι τα έργα αυτά -ανεκτίμητης αξίας- βρίσκονται σε συλλογή κάποιου μυστηριώδους συλλέκτη.

    Φυσικά οι ομοιότητες με την κλοπή στην Εθνική Πινακοθήκη είναι εμφανείς, αν και στη δική μας περίπτωση, οι πίνακες εντοπίστηκαν από την Ελληνική Αστυνομία.

    Πηγή: ethnos.gr

    Photo by Catrina Carrigan on Unsplash

  • Πίνακας Πικάσο: Γλίτωσε από τον ελαιοχρωματιστή - Τους έπεσε στο Υπουργείο
    Πίνακας Πικάσο: Γλίτωσε από τον ελαιοχρωματιστή - Τους έπεσε στο Υπουργείο

    Ένα απίστευτο απρόοπτο συνέβη κατά τη διάρκεια της επίσημης παρουσίασης του κλεμμένου πίνακα του Πικάσο

    Συνέβη και αυτό το απίστευτο απρόοπτο κατά την επίσημη παρουσίαση της εξιχνίασης της κλοπής των έργων του Πικάσο και του Μοντριάν από την Εθνική Πινακοθήκη.

    Λίγο πριν ξεκινήσουν οι ανακοινώσεις από τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη και την υπουργό Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, για το πώς ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής είχε κάνει τη «ληστεία του αιώνα», οι δύο πίνακες τοποθετήθηκαν σε μία εσοχή, προκειμένου να κάνουν τις σχετικές λήψεις οι φωτογράφοι και οι οπερατέρ.

    Ωστόσο, ο το έργο τέχνης του Πικάσο «το γυναικείο κεφάλι» δεν τοποθετήθηκε προσεκτικά, με αποτέλεσμα να... πέσει στο πάτωμα στην αίθουσα «Παύλος Μπακογιάννης» όπου και η επίσημη παρουσίαση της υπόθεσης στους δημοσιογράφους που βρέθηκαν στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Και μάλιστα τον έπιασαν με γυμνά χέρια, χωρίς γάντια...

    Πηγή: ethnos.gr

  • Εθνική Πινακοθήκη: Αυτός είναι ο 49χρονος που έκλεψε τα έργα Πικάσο και Μοντριάν
    Εθνική Πινακοθήκη: Αυτός είναι ο 49χρονος που έκλεψε τα έργα Πικάσο και Μοντριάν

    Ο δράστης παρακολουθούσε για μήνες την Εθνική Πινακοθήκη

    Έλληνας γεννημένος το 1972 είναι ο άνθρωπος που συνέλαβαν οι Αρχές για την κλοπή των έργων του Πάμπλο Πικάσο και του Πιτ Μοντριάν πριν από 9 χρόνια στην Εθνική Πινακοθήκη. Ο άνδρας εργάζεται ως οικοδόμος. Συνελήφθη από το Τμήμα Διαρρηκτών και υπέδειξε στους αστυνομικούς το σημείο όπου ήταν κρυμμένοι οι πίνακες, στην Κερατέα.

    πικασο 2.jpg

    Δεν προσπάθησε να τα πουλήσει

    «Κατά καιρούς υπήρχαν πληροφορίες. Οι υπεύθυνοι τις αξιολογούσαν και τις ανέλυαν οι Αρχές. Δεν υπήρχαν πληροφορίες πως ο άνδρας θα πουλούσε τα έργα, ενώ δεν προκύπτει πως είχε συνεργό», αναφέρθηκε κατά την επίσημη ενημέρωση.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία, ο 49χρονος ποτέ δεν προσπάθησε να τα πουλήσει και εξαρχής τα έκρυψε σε σπίτι της οικογένειας του. Τους τελευταίους δυο μήνες τους είχε μεταφέρει στην Κερατεα όπου βρέθηκαν γιατί φοβήθηκε ότι θα συλληφθεί. Οι πίνακες ήταν καλά φυλαγμένοι, προσεκτικά τοποθετημένοι.

    Ο δράστης ήξερε τα πάντα για την Πινακοθήκη, είχε μπει πολλές φορές μέσα καθώς προσπαθούσε επί έξι μήνες να κάνει τη ληστεία, ενώ είχε φροντίσει να μάθει το πρόγραμμα που έχουν οι φύλακες, ακόμα και πότε τρώνε και καπνίζουν.

    Αναφορικά με το τρίτο έργο, ο άνδρας φαίνεται πως το τσαλάκωσε και θεώρησε ότι το χάλασε. Όπως είπε ο δράστης, το πέταξε στην τουαλέτα.

    πικασο 3.jpg
    πικασο1.jpg

    Είχε κατηγορηθεί για κλοπή

    Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, στο παρελθόν ο άνδρας είχε κατηγορηθεί για κλοπή. Είχε κάποιους φίλους που είχαν σχέση με την τέχνη αγαπούσε την τέχνη αλλά δεν είχε κάποια επαγγελματική σχέση με αυτή.

    Τα έργα θα επιστρέψουν στην Eθνική Πινακοθήκη, αφού ολοκληρωθούν οι εργασίες συντήρησης και οι έλεγχοι που πρέπει να γίνουν για να εντοπιστούν οι φθορές.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Εθνική Πινακοθήκη: Οι πρώτες εικόνες από την ανάκτηση έργων των Πικάσο και Μοντριάν
    Εθνική Πινακοθήκη: Οι πρώτες εικόνες από την ανάκτηση έργων των Πικάσο και Μοντριάν

    Η Λίνα Μενδώνη και ο Μιχάλης Χρυσοχοϊδης προχωρούν σε επίσημες ανακοινώσεις για πώς εξιχνιάστηκε η ληστεία του αιώνα

    Αυτήν την ώρα στην αίθουσα Παύλος Μπακογιάννης του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και η Λίνα Μενδώνη προχωρούν σε επίσημες ανακοινώσεις για τους πίνακες που είχαν κλαπεί το 2012 από την Εθνική Πινακοθήκη και συγκεκριμένα έναν του Πικάσο και ένας του Μοντριάν,

    Συγχαρητήρια Χρυσοχοΐδη στην αστυνομία

    Είχαμε μια πολύ μεγάλη επιτυχία, ανέφερε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη.

    Ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης δήλωσε κατά την ενημέρωση ότι «στη νέα πινακοθήκη θα έχουν την θέση που τους αξίζει. Συγχαρητήρια στις ομάδες της Αστυνομίας».

    «Βρέθηκε Έλληνας να τον στερήσει, βρέθηκαν Έλληνες να τον φέρουν πίσω», σχολίασε ο κ. Χρυσοχοΐδης αναφερόμενος στο έργο του Πικασο, το οποιο φέρει στο πίσω μέρος και χειρόγραφη αφιέρωση του καλλιτέχνη η οποία αναφέρει: «Pour le Peuple Grec, Hommage de Picasso» (Για τον ελληνικό λαό, Φόρος τιμής από τον Πικάσο).

    Πινακοθήκη

    Λίνα Μενδώνη: Ημέρα μεγάλης χαράς

    Η ανάκτηση των έργων έρχονται σε μια ξεχωριστή στιγμή για τη χώρα μας, καθώς γιορτάζουμε τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση, δήλωσε η υπουργός Πολιτισμού.

    «Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο ο πίνακας αυτός ήταν αδύνατος όχι να πωληθεί αλλά να εκτεθεί και πουθενά. Ήταν αποδεδειγμένο ότι ήταν προϊόν κλοπής από την Εθνική Πινακοθήκη, που έκλεισε λίγους μήνες μετά για την ανακαίνιση της», τόνισε αναφορικά με το έργο του Πικασο, σχολιάζοντας: «Η πινακοθήκη επουλώνει το μέγιστο τραύμα της». Όταν εκλάπη, σημείωσε η κυρία Μενδώνη «η κυρία Πλάκα είχε πει η κλοπή είναι θάνατος, σήμερα είναι ανάσταση».

    Ο δράστης φοβόταν ότι θα συλληφθεί

    Κατά την ενημέρωση στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, έγινε γνωστό ότι οι αρχές είχαν πληροφορίες τις οποίες αξιολογούσαν.

    Δεν υπήρχαν πληροφορίες ο δράστης θα πουλούσε τα έργα, όπως επίσης, δεν προκύπτει δεύτερο άτομο για την κλοπή. Ο 49χρονος ποτέ δεν προσπάθησε να τα πουλήσει και εξαρχής τα έκρυψε σε σπίτι της οικογένειας του

    Τους τελευταίους δυο μήνες τους είχε μεταφέρει στην Κερατεα όπου βρέθηκαν γιατί φοβήθηκε ότι θα συλληφθεί. Οι πίνακες ήταν καλά φυλαγμένοι, προσεκτικά τοποθετημένοι.

    Ο δράστης ήξερε τα πάντα για την Πινακοθήκη, είχε μπει πολλές φορές μέσα καθώς προσπαθούσε επί έξι μήνες να κάνει τη ληστεία, ενώ είχε φροντίσει να μάθει το πρόγραμμα που έχουν οι φύλακες, ακόμα και πότε τρώνε και καπνίζουν.

    Η ληστεία του αιώνα

    Όπως ανακοινώθηκε, Έλληνας 49 ετών συνελλήφθη από το τμήμα Διαρρηκτών της Ασφάλειας Αττικής για την υπόθεση της κλοπής των πινάκων το 2012 από την Εθνική Πινακοθήκη.

    Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά μέχρι στιγμής ο 49χρονος εντοπίστηκε από τους αστυνομικούς της Ασφάλειας μετά από συνδυαστική μελέτη των στοιχείων που είχαν συγκεντρωθεί όλα αυτά τα χρόνια και προσήχθη στην ΓΑΔΑ όπου ομολόγησε την συμμετοχή του στην κλοπή και υπέδειξε στους αστυνομικούς το σημείο που έκρυβε τους δύο πίνακες. Σύμφωνα με πληροφορίες οι πίνακες βρέθηκαν στην Κερατέα σε σημείο μέσα σε ρεματιά συσκευασμένοι και προστατευμένοι για να μην υποστούν φθορές .

    Πηγή: ethnos.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο