Ποια είναι τα επόμενα κατασκευαστικά έργα που σχεδιάζονται
Ο ίδιος επεσήμανε ότι το μετρό είναι ένα έργο, το οποίο η Θεσσαλονίκη περιμένει εδώ και χρόνια: «Είχε καταντήσει να είναι ένα ανέκδοτο για τους πολίτες. Θυμάστε και τα εγκαίνια με τους μουσαμάδες. Ας μην προσπαθήσει πια κανείς να διχάσει άλλο την πόλη. Σέβομαι κάθε άποψη για τα αρχαιολογικά ευρήματα. Δέχομαι ασφαλώς και ότι σε κάποιες περιπτώσεις τα κίνητρα αυτών που αντιδρούν είναι ειλικρινή. Δεν είναι υποχρεωτικό να συμφωνούμε όλοι σε όλα. Όμως, σε μια ευνομούμενη Δημοκρατία η Δικαιοσύνη μίλησε: Το θέμα των αρχαιοτήτων κρίθηκε. Οριστικά. Το έκρινε το πλέον αρμόδιο όργανο. Ας συμφωνήσουμε επιτέλους ότι θα σεβαστούμε τις αποφάσεις. Ως εδώ!».
Προς επίρρωση της άποψης αυτής ανέφερε μάλιστα ότι ενώ το Αρχαιολογικό Μουσείο στοίχισε 125 εκατομμύρια ευρώ, οι αρχαιολογικές ανασκαφες σε όλο το μετρό έχουν ήδη φτάσει 135 εκατομμύρια. Υπενθύμισε ότι η μέθοδος της απόσπασης και επανατοποθέτησης έχει εφαρμοστεί και στην περίπτωση του σταθμού της Αγίας Σοφίας όπου, σύμφωνα με κάποιους υπήρχαν σημαντικότερα ευρήματα, αλλά και στη Ρώμη, ενώ αναφερόμενος στην επίσκεψή του στο σταθμό Βενιζέλου σημείωσε πως αν και δεν είναι αρχαιολόγος «δεν είδα τη σύγχρονη Πομπηία».
Νωρίτερα ο κ. Παππάς είχε χαρακτηρίσει «έγκλημα» την απόσπαση των αρχαιοτήτων στο Σταθμό Μετρό Βενιζέλου στη Θεσσαλονίκη συμπληρώνοντας πως η απόφαση του ΣτΕ αφήνει στην πολιτική ηγεσία την ευθύνη της απόφασης κρίνοντας νόμιμη τη μέθοδο και δεν υποδεικνύει συγκεκριμένη λύση.
«Το ΣτΕ λέει ότι δεν είναι παράνομη η απόσπαση, είναι όμως προς το δημόσιο συμφέρον;» αναρωτήθηκε ο τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ κάνοντας λόγο για ανυπολόγιστο όγκο βαρβαρότητας που χρειάζεται για να ξηλωθεί 1,5 στρέμμα αρχαιοτήτων, καθώς τα ευρήματα «πατάνε» στην παλιά Εγνατία. «Θα είναι ένα έγκλημα σε σχέση με την αξία αυτού του μνημείου, θα οδηγήσει στην καταστροφή του, ενώ θα υπάρξει και μεγάλη καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του έργου».
Καραμανλής: Ήδη έχουμε συμβασιοποιήσει έργα πάνω από 4 δισ. ευρώ
Την ανακοίνωση το προσεχές διάστημα του πλάνου για τα έργα της επόμενης 15ετίας ύψους 3,3 δισεκατομμυρίων ευρώ, τα οποία θα αφορούν το σιδηρόδρομο, ανακοίνωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
«Συνολικά, έχουμε εκπονήσει το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων που έχει γίνει εδώ και χρόνια στην Ελλάδα, ύψους πάνω από 13 δισ. ευρώ. Και προχωράμε στην υλοποίησή του. Όχι στα λόγια. Με πράξεις! Ήδη, έχουμε συμβασιοποιήσει έργα πάνω από 4 δισ. ευρώ», επεσήμανε ο κ. Καραμανλής.
Στα νέα έργα που προετοιμάζονται προς δημοπράτηση, αναφέρθηκε ο γενικός γραμματέας Υποδομών του υπουργείου, Γιώργος Καραγιάννης κάνοντας ειδική μνεία στην οδική σύνδεση της Λεωφόρου Κύμης με τον ΠΑΘΕ, ένα έργο που θα εξυπηρετεί μέση ημερήσια κυκλοφορία 30.000 οχημάτων και θα αποσυμφορήσει τον ιδιαίτερα επιβαρυμένο κόμβο της Μεταμόρφωσης. Μίλησε επίσης για την Παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών και το τμήμα Μπράλος – Άμφισσα, ενώ έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα 19 έργα ΣΔΙΤ που προωθεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τα οποία μαζί με τα έργα των παραχωρήσεων, αντανακλούν πάνω από το 30% του προγράμματος νέων έργων υποδομών.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η αναβάθμιση 12 Δικαστικών Μεγάρων σε όλη τη χώρα, το φράγμα Χαβρία, το πρώτο φράγμα που υλοποιείται μέσω ΣΔΙΤ, η συντήρηση και λειτουργία του εξωτερικού υδροδοτικού δικτύου της Αττικής και ο νέος διαγωνισμός για τα ηλεκτρονικά διόδια.
Από την πλευρά του ο κ. Παππάς υπενθύμισε ότι τον Ιούλιο του 2019 η προηγούμενη κυβέρνηση παρέδωσε διαγωνισμούς και συμβασιοποιημένα έργα άνω των 5,5 δισ. ευρώ, ενώ «ως το τέλος του 2019 θα φτάναμε, βάσει του προγραμματισμού μας, σε έργα ύψους 9 δισ. ευρώ» είπε.
Στην έναρξη της πρώτης ημέρας του συνεδρίου, ο κ. Καραμανλής απένειμε το βραβείο «Έργο της χρονιάς 2019» για την αναβάθμιση του αεροδρομίου Μακεδονία της Θεσσαλονίκης. Το βραβείο παρέλαβαν ο CEO της Fraport Greece, Alexander Zinnel και ο CEO της ΙΝΤΡΑΚΑΤ, Πέτρος Σουρέτης.
Πηγή: ethnos.gr