Κατά τους εκπροσώπους των επιχειρηματιών δεν υπάρχει περιθώριο για κέρδος από την πλευρά των επιχειρηματιών, αφού μοναδικός στόχος είναι η απόκτηση ρευστότητας για την αγορά καινούργιου εμπορεύματος
Ως «μάνα εξ’ ουρανού» και με μοναδικό στόχο την απόκτηση ρευστότητας, προκειμένου να προμηθευτούν καινούργιο εμπόρευμα, περίμεναν οι έμποροι τη θερινή εκπτωτική περίοδο, η οποία ξεκίνησε σε ολόκληρη τη χώρα σήμερα, Δευτέρα 5 Ιουλίου, μία εβδομάδα νωρίτερα από την ημέρα που επρόκειτο να αρχίσουν.
Μετά από μία μακρά περίοδο lockdown αλλά και τους ιδιαίτερα χαμηλούς τζίρους που κατέγραψε η αγορά όταν σήκωσαν ρολά τα καταστήματα, εξαιτίας των περιορισμών για την αντιμετώπιση της πανδημίας αλλά και της ανασφάλειας του καταναλωτικού κοινού, οι έμποροι περιμένουν να δουν και πάλι να γεμίζουν, έστω και σε κάποιο βαθμό, τα ταμεία των καταστημάτων τους.
Βέβαια, όπως αναφέρουν εκπρόσωποί τους στο ethnos.gr, ούτε λόγος δεν πρέπει να γίνεται για κέρδη από την πλευρά των επιχειρηματιών, ιδίως στις μεγάλες πόλεις της χώρας όπου η αγορά αναμένεται να «νεκρώσει» και πάλι από το τέλος Ιουλίου λόγω των μαζικότερων διακοπών των καταναλωτών, αλλά και εξαιτίας των πολύ υψηλών ποσοστών μείωσης των τιμών.
Έως και 70% οι εκπτώσεις
Αρκεί να αναφερθεί ότι πολλά καταστήματα σήκωσαν τα ρολά τους το πρωί της Δευτέρας και «εγκαινίασαν» τη θερινή εκπτωτική περίοδο με τιμές μειωμένες ακόμα και κατά 70% σε σχέση με την αρχική αξία του προϊόντος.
«Αυτό που προσδοκούμε, είναι να τονωθεί λίγο η αγορά μετά την πολύ δύσκολη περίοδο που περάσαμε. Γι’ αυτό και ζητήσαμε να ξεκινήσουν νωρίτερα φέτος οι εκπτώσεις. Ούτε λόγος, βέβαια, δεν πρέπει να γίνεται για κέρδος, αφού στόχος είναι να περιοριστεί η ζημιά, με αναμονή για την περίοδο του φθινοπώρου, αφού δεν ξέρουμε, τι θα μας ξημερώσει. Από το τέλος Ιουλίου και μετά οι προσδοκίες μας μεταφέρονται στις περιφερειακές και ιδίως τις τουριστικές αγορές, αφού οι μεγάλες πόλεις λογικά θα αδειάσουν», λέει στο ethnos.gr ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, Γιώργος Καρανίκας.
Μεγάλοι χαμένοι ένδυση – υπόδηση
Αυτοί που περίμεναν με μεγαλύτερη αδημονία την εκπτωτική περίοδο, είναι οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στους χώρους ένδυσης και υπόδησης, οι οποίοι δέχτηκαν το μεγαλύτερο πλήγμα στην περίοδο του lockdown αλλά και μετά την άρση του. Οι μεγαλύτεροι χαμένοι ήταν τα εν λόγω καταστήματα των κέντρων των μεγάλων πόλεων, αφού σημαντικό ρόλο σε αυτό έπαιξαν η έλλειψη τουρισμού και η επιλογή του κόσμου να αποφύγει τα μέσα μαζικής μεταφοράς από φόβο για την εξάπλωση του κορονοϊού.
«Ήταν αναμενόμενο να μην πάνε καλά ιδίως η ένδυση και η υπόδηση, αφού υπήρχαν περιορισμοί, άγχος και ανασφάλεια. Οι περιφερειακές αγορές κινήθηκαν και κινούνται λίγο καλύτερα, ωστόσο, το κέντρο υποφέρει. Σχετικά καλύτερη είναι η κατάσταση στα malls, όπου ο κόσμος πηγαίνει με το αυτοκίνητό του, αφού μπορεί να παρκάρει με ευκολία. Εμείς επιβεβαιώνουμε ότι ο κόσμος μπορεί να ψωνίσει με απόλυτη ασφάλεια στα καταστήματα», τονίζει ο κ. Καφούνης.
Πηγή: ethnos.gr